abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:33:41 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192104700

SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juni
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N.a.v. de TT: https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandoline_(instrument)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192104858
Net op tijd de blije A gezien, die z’n eigen verjaardagsliedje zingt. Wat een heerlijk koppie
We have far more in common than that which devides us..
pi_192104873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:32 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Zo te zien heeft deze 2 snijvlakken en een mandoline 1, toch?

3 zelfs. Niet erg scherp, maar ruim scherp genoeg voor een kool.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192104986
Zo, wij gaan naar lockdown....
pi_192105004
Gisteravond liep ik in de schemering een rondje met de honden, en toen liepen we vlak langs een ree. De honden zagen het niet, gelukkig. Ik wel, en er was iets raars aan. Beter kijken, het dier was vlakbij en rende niet weg. Het hinkelde weg. Z'n voorpoot raar bungelend, gebroken.

Dus ik de pliesie gebeld, gevraagd of ze de jachtopziener wilden bellen. Die heeft me later teruggebeld om nog wat details te vragen. Ze hebben de ree nog niet gevonden (ze kunnen nog best een end komen op drie poten, zei de meneer van faunabeheer, en dat leek mij ook wel ja). Nu kijk ik bij elk rondje uit naar de driepootree.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192105145
Ja excuus Lein.
En als straf miste ik de foto, blijkbaar.
Doe je dan nog aan een linkje in dm, please B-)

Goh, JT, vreemde start van je nieuwe baan!
Is er een proefperiode?

Sjonge sigme...een driepootree.
pi_192105301
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef AnneX het volgende:
Ja excuus Lein.
En als straf miste ik de foto, blijkbaar.
Doe je dan nog aan een linkje in dm, please B-)

Goh, JT, vreemde start van je nieuwe baan!
Is er een proefperiode?

Sjonge sigme...een driepootree.
Nee, geen proefperiode. En als er wel eentje was dan was het ook geen probleem, ik zit tegenwoordig elke dag met de rector van de uni om tafel, ben in korte tijd vrij essentieel geworden. Ben de spil tussen de uni en de ongeveer 500 mensen die nog in het buitenland zitten, waarvan we hopen dat er toch nog een boel terug komen...

Die arme ree, sigme...
pi_192105480
Ach wat zielig, gewonde ree.

En je valt echt met de neus in de werkboter Jagär. Rustige opstart en inwerkperiode is dit niet echt
pi_192105572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, geen proefperiode. En als er wel eentje was dan was het ook geen probleem, ik zit tegenwoordig elke dag met de rector van de uni om tafel, ben in korte tijd vrij essentieel geworden. Ben de spil tussen de uni en de ongeveer 500 mensen die nog in het buitenland zitten, waarvan we hopen dat er toch nog een boel terug komen...

Die arme ree, sigme...
Wow wat een timing om je baan te beginnen idd!
pi_192105630
Ohhhhhwaterrug, dat hele klapmoment is me ontgaan :@

Ook wel weer reden om nog meer van roffa te houden.

Wel mijn eigen zorgmedewerker blij gemaakt door hem de guitaarhoek in te sturen zodat ik rustig kan scrollen, das ook wat waard.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192105657
Ik dacht dus heel lang dat het hierboven over tingeltangelmandolines gang en was apocalyptisch verward.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192105665
Wat is Jeroen Krabbé een heerlijke verteller, nu over Chagall.

JT...dus eigenlijk val je met de neus in de boter. w/
pi_192106358
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:13 schreef AnneX het volgende:
Wat is Jeroen Krabbé een heerlijke verteller, nu over Chagall.

Ik verheug me weer op die serie. / opgenomen
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 22:22:03 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192107111
We moeten het ook niet overdrijven met dat klappen enzo. Je kiest ook wel voor de zorg natuurlijk.
Ik heb ook wel eens een kerst en oud en nieuw doorgewerkt en toen was er ook geen noodfonds. Soms heb je van die periodes.

Sowieso storen al die facebookberichten van groepen die zichzelf het zieligst vinden me wel.
Las er vandaag één over winkelpersoneel. Dat we ze moesten steunen want ze waren zo goed bezig. Heel verhaal. Ze was ook trots op zichzelf want ze werkte tijdens deze crisis in een winkel.

Sommige mensen zijn echt wel goed bezig hoor, daar niet van. Maar wellicht moeten we de komende tijd dan elke avond voor een ander klappen. Die Amerikaanse trots-toestanden passen hier niet echt.
pi_192107157
Dat Krea. Tof enzo maar er veranderd geen reet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192107726
Zeg Lucky...als jullie bedrijf slechter gaat door Corona, kom je dan niét in aanmerking voor de beloofde compensatie maatregelen? als klein bedrijf?
Zoiets postte je toch eerder vandaag?
pi_192108059
hm

[ Bericht 35% gewijzigd door Uhmmpie op 17-03-2020 23:12:42 ]
pi_192108731
ahum :+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:42:57 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192108746
---

[ Bericht 100% gewijzigd door golfer op 18-03-2020 01:02:08 (verkeerde topic.) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_192111172
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192111216
Mogguh 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192111321
Moggeh :s)
pi_192111340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:31 schreef Leintjeuh het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Gefeliciteeeeeerd O+ O+ O+
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:34:20 #24
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192111348
Gefeliciteerd Lein 8-) *O*
pi_192111358
Gefeliciteerd A, Lein en Kaas *O* *O*
pi_192111370
Er is er één jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is AAAAAAAAAaaaaaaaaaa O+ *G*
pi_192111462
quote:
Feli Lein *O* En de kleine A en Kaas ook *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192111487
Oh neeeee, jarige jongeman A. gemist! DMmetje, toe? En uiteraad van harte! Hoe beviel dat nou, Lein, een jaar lang een baby in huis? :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_192111492
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:22 schreef Kreator het volgende:
We moeten het ook niet overdrijven met dat klappen enzo. Je kiest ook wel voor de zorg natuurlijk.
Ik heb ook wel eens een kerst en oud en nieuw doorgewerkt en toen was er ook geen noodfonds. Soms heb je van die periodes.

Sowieso storen al die facebookberichten van groepen die zichzelf het zieligst vinden me wel.
Las er vandaag één over winkelpersoneel. Dat we ze moesten steunen want ze waren zo goed bezig. Heel verhaal. Ze was ook trots op zichzelf want ze werkte tijdens deze crisis in een winkel.

Sommige mensen zijn echt wel goed bezig hoor, daar niet van. Maar wellicht moeten we de komende tijd dan elke avond voor een ander klappen. Die Amerikaanse trots-toestanden passen hier niet echt.
Van dittum. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:14 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Hier ook. Ik werk in de zorg, maar FLIKKER OP MET JE GEKLAP, MIJN BABY vanaf morgen een dreumes LIGT TE SLAPEN
Tsssk. Ondankbaar! ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 07:57:06 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192111548
Wie zijn a en kaas?

Gefeliciteerd, Lein.
pi_192111551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:51 schreef minilot het volgende:
Oh neeeee, jarige jongeman A. gemist! DMmetje, toe? En uiteraad van harte! Hoe beviel dat nou, Lein, een jaar lang een baby in huis? :D O+
Het was bijna elke dag genieten en tis veeeeel sneller voorbij gegaan dan ik ooit had gedacht. Ik wou dat we t nog een keer mee mochten maken O+
pi_192111566
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Kreator het volgende:
Wie zijn a en kaas?

Gefeliciteerd, Lein.
A is mijn kind en kaasplankje is de babydaddy
pi_192111641
Ik wil gewoon slapen :'(

Hallo. ;(
pi_192111643
@Kreator: ik vind je vaak een beetje een knorrie qua mening.. maar deze keer wel eens.

Iedereen doet een beetje alsof heel nederland lekker vrij is en lui in de zon hangt terwijl maar een paar mensen de wereld draaide houden.
En dat is volgens mij... niet het geval.

Deze luie thuiswerker... gaat zo maar weer eens aan de slag.
Zorgen dat andere mensen ook kunnen werken enzo.
pi_192111704
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Het was bijna elke dag genieten en tis veeeeel sneller voorbij gegaan dan ik ooit had gedacht. Ik wou dat we t nog een keer mee mochten maken O+
Och! Awesome! O+ Heel benieuwd naar hoe je het aankomende jaar gaat vinden! *O*
pi_192111812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:04 schreef Uhmmpie het volgende:
@:kreator: ik vind je vaak een beetje een knorrie qua mening.. maar deze keer wel eens.

Iedereen doet een beetje alsof heel nederland lekker vrij is en lui in de zon hangt terwijl maar een paar mensen de wereld draaide houden.
En dat is volgens mij... niet het geval.

Deze luie thuiswerker... gaat zo maar weer eens aan de slag.
Zorgen dat andere mensen ook kunnen werken enzo.
Dat.
Waarbij er voor mij wel een verschil is tussen thuiswerken en je moeten begeven tussen mensen die besmet kunnen zijn of die de diagnose al hebben. Soms zelfs terwijl ze zelf niet helemaal fit zijn, maar nog geen koorts hebben.

Allebei zijn ze belangrijk, de laatste groep is nu meer in beeld maar op de lange termijn hebben we ook de thuiswerkers in ‘niet vitale’ beroepen hard nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192111827
Ik smokkel trouwens met social distancing. Inclusief huispak :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192111857
Mogguh :O

Ik voel me echt alsof door 3 treinen overreden. Hoofd deed moeilijk vannacht en nog steeds wel. Gelukkig wel 3x 2 uur (best intensieve) hoorcolleges op de pc kijken op de planning staan. :')

Ach ja.... zolang het de 'vertrouwde' hoofdpijn is en geen corona waardoor je met een tube in je luchtpijp eindigt, is het ook wel ergens geruststellend :P

Gefeliciteerd Lein!

Vandaag 14 jaar samen met vriend (C, voor het lijstje met letters). :o
Ik word oud.
pi_192111865
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
O+

Foei Cat!
pi_192111886
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat.
Waarbij er voor mij wel een verschil is tussen thuiswerken en je moeten begeven tussen mensen die besmet kunnen zijn of die de diagnose al hebben. Soms zelfs terwijl ze zelf niet helemaal fit zijn, maar nog geen koorts hebben.

Allebei zijn ze belangrijk, de laatste groep is nu meer in beeld maar op de lange termijn hebben we ook de thuiswerkers in ‘niet vitale’ beroepen hard nodig.
Bij ons wordt er nu bij 'niet fit' ook getest, tot de uitslag mag er niet gewerkt worden.

Ach, we doen allemaal ons best om er wat van te maken, maar voor sommigen is het veel ingrijpender dan anderen. Ook voor diegenen met zorgintensieve kinderen of partners of voor kinderen in een onveilige thuissituatie, voor wie alle zorg en structuur wegvalt.

Gefeliciteerd met dreumes A!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:34:18 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192112008
Gefeliciteerd voor Aatje!

En fijne sociale distancing voor cat O+

Hier zo ook maar eens uit bed.. heb beroerd geslapen omdat ik lag te malen over het feit dat mn verlovingsring nog op het eiland ligt.. 8)7

Verder vind ik het lastig om thuis te werken er is ons gevraagd zo min mogelijk de VPN te gebruiken.. ( alleen voor essentiele processen) maar van het eiland vragen ze me wel om ze te helpen.. en dat kan dan alleen via de vpn.. en ik wil ze best helpen, maar vraag me dan steeds af of ik dan geen bandbreedte inneem van ( meer) essentiële processen.. lastig hoor!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:42:54 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192112154
quote:
Gefeliciteerd! *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:44:16 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192112172
quote:
[ afbeelding ]
O+
pi_192112191
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij ons wordt er nu bij 'niet fit' ook getest, tot de uitslag mag er niet gewerkt worden.

Ach, we doen allemaal ons best om er wat van te maken, maar voor sommigen is het veel ingrijpender dan anderen. Ook voor diegenen met zorgintensieve kinderen of partners of voor kinderen in een onveilige thuissituatie, voor wie alle zorg en structuur wegvalt.

Gefeliciteerd met dreumes A!
O+ Ik voel me helemaal gezien O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_192112305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:36 schreef Blues het volgende:
Er is er één jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is AAAAAAAAAaaaaaaaaaa O+ *G*
_O-

Van harte gefeliciteerd met A. *O*
Jammer dat een groot feest nu niet kan, maar jullie kunnen ook een feestje maken :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192112342
Ik heb het 20u klappen gemist.
Zit ook nog steeds op kantoor...

Heb vannacht weer 2 uur geslapen terwijl ik het zo nodig had. Te veel stress om het stomme virus. Moet niet maar kan het niet helpen. Ik hoop me er weer doorheen te slaan en dat het vannacht een keer beter gaat.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:20:29 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192112645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb het 20u klappen gemist.
Zit ook nog steeds op kantoor...

Heb vannacht weer 2 uur geslapen terwijl ik het zo nodig had. Te veel stress om het stomme virus. Moet niet maar kan het niet helpen. Ik hoop me er weer doorheen te slaan en dat het vannacht een keer beter gaat.
Wat naar, sterkte :*
pi_192112654
Ohh @sigme are ree. Hopelijk vinden ze het dier wel snel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192112704
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+ Ik voel me helemaal gezien O+
Goed zo :*
pi_192112957
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat.

Ook op de korte termijn hoor :)

Want die thuiswerkers zorgen dat die vitale beroepen door kunnen blijven gaan namelijk.
Ook nu al.
pi_192112987
Net maar een headset besteld voor het conference callen. Werkt toch beter dan oordopjes denk ik :P Was nog wel ff zoeken want overal alles op maar De Koele Blauwe brengt er vanavond eentje hopelijk!

Over 1,5 week wel voor het eerst een virtuele training meemaken :D Met zijn allen inbellen met webcam en zo.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:41:44 #52
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192113050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Want die thuiswerkers zorgen dat die vitale beroepen door kunnen blijven gaan namelijk.
Ook nu al.
Ik wil ook applaus ;(.

Maar waarschijnlijk vind iedereen het tof als wij plat gaan en krijgt de eerste persoon die ons besmet een lintje.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 09:46:41 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192113137
quote:
8s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:41 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik wil ook applaus ;(.

Maar waarschijnlijk vind iedereen het tof als wij plat gaan en krijgt de eerste persoon die ons besmet een lintje.
pi_192113144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

O+

Foei Cat!
quote:
[ afbeelding ]
Die zou ik ook niet distancen nee :)

De mannen vinden het heerlijk dat ik thuis werk.
Ze zijn helemaal zen.
pi_192113170
quote:

[..]

Ik wil ook applaus ;(.

Haha tja.. het is tenslotte altijd onze schuld als het niet werkt.

Verhipte ict-ers... _O-
pi_192113184
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef PdeHoog het volgende:
Net maar een headset besteld voor het conference callen. Werkt toch beter dan oordopjes denk ik :P Was nog wel ff zoeken want overal alles op maar De Koele Blauwe brengt er vanavond eentje hopelijk!

Over 1,5 week wel voor het eerst een virtuele training meemaken :D Met zijn allen inbellen met webcam en zo.
Hm. Welke heb je besteld?
Krijg net de vraag van oma welke ze moet kopen want ze wordt nu al gek van alle chattende leerlingen :)
pi_192113232
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm. Welke heb je besteld?
Krijg net de vraag van oma welke ze moet kopen want ze wordt nu al gek van alle chattende leerlingen :)
https://www.coolblue.nl/p(...)ampaign=notspecified
pi_192113244
quote:

[..]

Ik wil ook applaus ;(.

_O-
pi_192113293
Oh feest. Gisterenochtend kwam ik tijdens het wandelen iemand tegen met een Dora-vriendje. Samen gewandeld ditdat. Krijg ik net een appje dat ze ziek is. Koorts...keelpijn...

:{
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 09:54:58 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192113310
Lein en Kaas gefeliciteerd met A. *O*

We hebben nu om 9u de dagelijkse Zoom-meeting om even de belangrijkste dingen van de dag door te nemen.
Verder mag ik aan de slag het aanpassen van procesbeschrijvingen. Dus heb genoeg te doen :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192113328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ook nu al.
True, that ^O^
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:04:29 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192113426
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
3 zelfs. Niet erg scherp, maar ruim scherp genoeg voor een kool.
Aha! Capito.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192113521
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Oh feest. Gisterenochtend kwam ik tijdens het wandelen iemand tegen met een Dora-vriendje. Samen gewandeld ditdat. Krijg ik net een appje dat ze ziek is. Koorts...keelpijn...

:{
Hmmmmm...minder fijn. Komt vast goed joh :)
pi_192113527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef borisz het volgende:
Lein en Kaas gefeliciteerd met A. *O*

We hebben nu om 9u de dagelijkse Zoom-meeting om even de belangrijkste dingen van de dag door te nemen.
Verder mag ik aan de slag het aanpassen van procesbeschrijvingen. Dus heb genoeg te doen :P.
Wat is een Zoom-meeting?
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:12:34 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192113548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat is een Zoom-meeting?
Bijeenkomst van een fotografie tijdschrift? :D
pi_192113553
quote:

[..]

Hmmmmm...minder fijn. Komt vast goed joh :)
Dat hoop ik maar. :Y

Ik ben niet in paniek en ook niet echt bang, maar er komen wel steeds meer echt nare berichten naar buiten van mensen die ziek zijn.
pi_192113558
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bijeenkomst van een fotografie tijdschrift? :D
Dat dacht ik ook ja :D
pi_192113561
Zoom is een soort facetime voor meerdere mensen tegelijk. :7
pi_192113699
quote:
Ah precies degene die ik net doorstuur.

Logitec is op zich prima denk ik.

Oma appt net dat de lokale pc winkel ze heeft voor 10¤
Ben benieuwd hoe dat kwaliteitstechnisch zit.
En ook of het een beetje idiotproof is want anders word het alsnog een drama vrees ik
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:24:02 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192113738
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat hoop ik maar. :Y

Ik ben niet in paniek en ook niet echt bang, maar er komen wel steeds meer echt nare berichten naar buiten van mensen die ziek zijn.
Van de mensen die milde klachten hebben, dat zouden de meeste moeten zijn, hoor je ook niet zoveel natuurlijk...

Mijn oom loopt al een paar weken helemaal krom dit rugklachten/hernia uitstraling naar een been, maar een scan zit er voorlopig niet in. Ik vind dingen met het zenuwstelsel best wel eng, straks gaat er iets kapot. Misschien ongefundeerd angst maar toch.
Zullen al die radiologen het nu ook al zo druk hebben met corona?

Dat een planbaar routine bezoek aan cardioloog of reumatoloog niet door gaat snap ik. Maar iets met acute en hevige pijnklachten?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 10:24:16 #71
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192113744
quote:

[..]

Wat is een Zoom-meeting?
Zoom.us.
Het zelfde als Skype, Teams enz. :+
Onze directeur heeft in haar vorige functie altijd Zoom gebruikt. Dus nu hebben we ook Zoom. :P
pi_192113830
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef borisz het volgende:

[..]

Zoom.us.
Het zelfde als Skype, Teams enz. :+
Je kunt nu ook gratis personal webex accounts aanmaken.

Fijntjes.
pi_192113852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ah precies degene die ik net doorstuur.

Logitec is op zich prima denk ik.

Oma appt net dat de lokale pc winkel ze heeft voor 10¤
Ben benieuwd hoe dat kwaliteitstechnisch zit.
En ook of het een beetje idiotproof is want anders word het alsnog een drama vrees ik
Met een aansluiting achter op het beeldscherm.. want usb is op.

Benieuwd war dat dan is.
Geadviseerd dat ze even moet bedingen dat hij terug kan als het niet werkt.
pi_192114016
Yippie...een nieuwe dreumes in de culchat.
Van Harte A, 🎉
Heeft Lein ook een LLMP gemaakt? die is prima geschikt voor - hoe heet dat ook al weer - zo’n hippe smash taart.

Nu sporten thuis moet gebeuren, is mn.X op zoek naar een goede yogamat.
Hebben jullie een advies?

Vandaag eens de schoenendoos sorteren en aan IB2019 beginnen.
pi_192114090
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef AnneX het volgende:
Van Harte A, 🎉
Heeft Lein ook een LLMP gemaakt? die is prima geschikt voor - hoe heet dat ook al weer - zo’n hippe smash taart.

Ik heb (nog) geen taart gemaakt, ga zo eerst evn boodschappen doen. Tegen verwachting in gaan we t toch een beetje vieren vanavond, mijn ouders komen mee-eten en we doen een kleine (cupcake) taartsmash dus toch maar even wat bakken. LLMP lust die kleine druif vast wel maar met dat niet-helemaal-gare eiwit zie ik t niet zitten...
pi_192114116
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Van de mensen die milde klachten hebben, dat zouden de meeste moeten zijn, hoor je ook niet zoveel natuurlijk...

Mijn oom loopt al een paar weken helemaal krom dit rugklachten/hernia uitstraling naar een been, maar een scan zit er voorlopig niet in. Ik vind dingen met het zenuwstelsel best wel eng, straks gaat er iets kapot. Misschien ongefundeerd angst maar toch.

Dat een planbaar routine bezoek aan cardioloog of reumatoloog niet door gaat snap ik. Maar iets met acute en hevige pijnklachten?
Volgens mij heb je radiologen nodig om longontstekingen te diagnosticeren, maar ik weet niet of dat voor door corona veroorzaakte longontstekingen ook zo is.

Ik denk dat er andere redenen zijn dat het bezoek van je oom uitgesteld is:
- Zo min mogelijk mensen die in het ziekenhuis zijn terwijl ze er niet per se moeten zijn --> minder kans dat ze daar besmet raken. Eigenlijk beschermen ze je oom dus daarmee.
- Er is een kans/risico dat we álle artsen, ook de radiologen en zo, heel hard nodig gaan hebben straks wanneer de intensive-careartsen en anesthesisten en huisartsen en spoedeisende-hulpartsen en ... zelf besmet geraakt zijn. Dan kun je je radioloog beter niet nu blootstellen aan ook een risico om besmet te raken (via je oom). Dus hiermee beschermen ze de radioloog zodat hij niet ook corona krijgt van zijn patiënten.
pi_192114151
@Tele6: ze kunnen het ook horen...
maar met radiologie een veel beter beeld natuurlijk.
Lijkt me in geval van corona niet onhandig.
pi_192114181
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef AnneX het volgende:
Van Harte A, 🎉

Ik heb deze. A heeft 'm ook. Ik heb de mat nu een kleine 5 jaar, hij begint slijtage te vertonen, maar ik denk dat hij het nog wel een paar jaar houdt. Goede antislip, niet superdun maar ook niet eng verend. Hij rekt niet heel erg, waardoor je je goed schrap kunt zetten als je oefeningen doet. Wel regelmatig even afnemen met een sopje, anders glijd je wel eerder uit.
pi_192114278
quote:

Doorgaans worden hernia's, indien die diagnose gesteld wordt, conservatief behandeld. Dat wil zeggen dat er meestal geen operatie aan te pas komt, en dat met pijnstilling, spierverslappers en fysio/bewegingstherapie gewerkt wordt aan klachtenvermindering.
En verder wat Tele6 zegt over radiologen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:48:43 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192114279
Kaatje, Kaatje!!!! O+ O+ O+ :* :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192114348
@Tele... mn.X is eigenwijs, een beetje (8>
Hij vindt de mat té dun, misschien ook zo...want jij bent lichter dan hij.
En hij wil het materiaal voelen, met andere woorden hij wil eruit, niet de polder in...een winkel in. 8)7
Thx anyway.
pi_192114368
@Lein...wordt de business van Kaas ook minder? -O-
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:54:26 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192114393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je radiologen nodig om longontstekingen te diagnosticeren, maar ik weet niet of dat voor door corona veroorzaakte longontstekingen ook zo is.

Ik denk dat er andere redenen zijn dat het bezoek van je oom uitgesteld is:
- Zo min mogelijk mensen die in het ziekenhuis zijn terwijl ze er niet per se moeten zijn --> minder kans dat ze daar besmet raken. Eigenlijk beschermen ze je oom dus daarmee.
- Er is een kans/risico dat we álle artsen, ook de radiologen en zo, heel hard nodig gaan hebben straks wanneer de intensive-careartsen en anesthesisten en huisartsen en spoedeisende-hulpartsen en ... zelf besmet geraakt zijn. Dan kun je je radioloog beter niet nu blootstellen aan ook een risico om besmet te raken (via je oom). Dus hiermee beschermen ze de radioloog zodat hij niet ook corona krijgt van zijn patiënten.
Opzich is het wel logisch, maar ja, iemand die eigenlijk altijd loopt en nu zonder rollator en pijnstillers* nog geen 20m kan lopen is wel vreemd.

*waaronder paracetamol die de huisarts maar via de apotheek heeft besteld :o

Zullen alle urologen, geriaters en zo al een Teleac cursus Corona verpleging en werken op IC voor beginners aan het volgen zijn?

Is de longaandoening die je krijgt van Corona een longontsteking? Dat wordt door bacteriën veroorzaakt toch? Dan werkt antibiotica?
pi_192114408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Kaatje, Kaatje!!!! O+ O+ O+ :* :*
;)
pi_192114486
Mijn zusje is al een tijdje Functioneel Beheerder bij een zorginstelling voor 1 dag per week maar is nu zo ongeveer fulltime bezig als supportmedewerker, hardware-uitgever en laptop-inrichter _O- Ik lig dubbel _O-

Ik ben zo blij dat ik nu geen support-functie meer heb :P
pi_192114491
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef AnneX het volgende:
@:Lein...wordt de business van Kaas ook minder? -O-
Yep. Hij heeft de ZZP'ers verzocht niet meer te komen en doet al het werk nu alleen. Heeft t er redelijk druk mee, gelukkig.
pi_192114520
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Opzich is het wel logisch, maar ja, iemand die eigenlijk altijd loopt en nu zonder rollator en pijnstillers* nog geen 20m kan lopen is wel vreemd.

Zullen alle urologen, geriaters en zo al een Teleac cursus Corona verpleging en werken op IC voor beginners aan het volgen zijn?

Is de longaandoening die je krijgt van Corona een longontsteking? Dat wordt door bacteriën veroorzaakt toch? Dan werkt antibiotica?
Er zijn volgens mij wel artsen die omgeschoold worden. Verplegers van andere afdelingen die even bijgespijkerd worden in het bedienen van beademingsapparatuur en zo.

Longontsteking kan ook door een virus veroorzaakt worden (bron). Je loopt wel het risico dat er bacteriën nog bijkomen omdat de long verzwakt is en dan zien ze hun kans schoon. Dus mensen krijgen waarschijnlijk preventief antibiotica als ze met een corona-longontsteking in het ziekenhuis komen. De corona kun je niet met medicatie wegkrijgen, maar de bacteriën die erbij komen wel.
pi_192114592
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef derLudolf het volgende:

Niet alle zorg voor Corona-patiënten vindt plaats op de IC, deels kan het ook op de geīsoleerde afdelingen. Alleen als je niet zonder beademing kan of medicatie nodig hebt om je bloeddruk op normale waarden te houden, moet je naar de IC.

De andere specialisten hebben natuurlijk gewoon hun eigen werk, er zijn nog steeds patiënten met delier, gecompliceerde urineweginfecties, hepatische encefalopathie etc etc etc die ook behandeld moeten worden. Niet iedereen hoeft omgeschoold te worden om op de IC te werken ;)

De longontsteking die je van Corona krijgt, kan niet met antibiotica behandeld worden omdat antibiotica bacteriën doodt, en Corona is een virus, daar werkt antibiotica niet voor. Wel kan er een secundaire bacteriële infectie onstaan die we dan wel kunnen behandelen met antibiotica. Er zijn wel virusremmers, maar die zijn nog niet specifiek voor Corona-virus.

Edit:
Wat Tele6 zegt dus :')
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 11:07:18 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192114631
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Doorgaans worden hernia's, indien die diagnose gesteld wordt, conservatief behandeld. Dat wil zeggen dat er meestal geen operatie aan te pas komt, en dat met pijnstilling, spierverslappers en fysio/bewegingstherapie gewerkt wordt aan klachtenvermindering.
En verder wat Tele6 zegt over radiologen.
Weet ik, dit is de derde keer ofzo. De voorgaande keren waren de klachten voor de scan ook over, maar deze keer voelt het heftiger zeg maar. Ach ja, zal ooit wel goedkomen, maar ja.
pi_192114670
Ik had net de Nakd reep pecan, maar die viel wat tegen. ;( Ik had een uitgesproken pecan smaak gehoopt, maar hij smaakt gewoon heel basic en vooral naar de gedroogde dadels.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 11:11:36 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192114713
Ik ga zo pitabroodjes met kaas in de oven gooien.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:12:56 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192114734
Wat is LLMP?
pi_192114798
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef AnneX het volgende:
@:Tele... mn.X is eigenwijs, een beetje (8>
Hij vindt de mat té dun, misschien ook zo...want jij bent lichter dan hij.
En hij wil het materiaal voelen, met andere woorden hij wil eruit, niet de polder in...een winkel in. 8)7
Thx anyway.
Tja, dan moet hij het ook maar zelf weten.
Hij zou er in ieder geval op moeten letten dat de mat grip heeft en niet te veel uitrekt. Grip: als je de mat op de grond legt en je plaatst er je platte hand op, dan moet die hand niet wegglijden over de mat wanneer je duwt. Uitrekken: vooral in de lengterichting wil je niet dat de mat uitrekt.
Goedkope matten, zoals die van de Aldi die B gekocht had voor ik stop kon roepen, hebben vaak weinig grip en rekken uit. Dat is niet veilig. Je wilt niet uitglijden tijdens het sporten.
pi_192114830
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:04 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Edit:
Wat Tele6 zegt dus :')
Haha, goede samenwerking zo :) O+
pi_192114846
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is LLMP?
Leintjeuh's Lemon Merengue Pie. Staat in het Fok kookboek
pi_192114871
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is LLMP?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Leintjeuh's Lemon Merengue Pie. Staat in het Fok kookboek
Dat is ook van voor mijn tijd, denk ik oO<
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:43 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192114893
@Leintjuh
Bloeddrukdaling kan ook komen door het Coronavirus? Nederland is normaal gesproken van het zsm naar huis sturen, kunnen de niet beademde en patiënten met bloeddruk problemen niet naar huis? Of kunnen ze virusremmers thuis niet innemen?

Ik dacht trouwens dat ontstekingen door bacteriën kwamen, maar door een virus kan dus ook :o Dan heeft AB minder zin. Mijn ma slikt standaard prednison dus we vroegen ons al af of ze minder vatbaar zou zijn voor het longontstekingsgedeelte van het Corona. Niet dus.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:47 #98
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192114895
Voor iedereen die wil bewegen. Sporten met Zsa Zsa
pi_192115073
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef derLudolf het volgende:
@:Leintjuh
Bloeddrukdaling kan ook komen door het Coronavirus? Nederland is normaal gesproken van het zsm naar huis sturen, kunnen de niet beademde en patiënten met bloeddruk problemen niet naar huis? Of kunnen ze virusremmers thuis niet innemen?

Ik dacht trouwens dat ontstekingen door bacteriën kwamen, maar door een virus kan dus ook :o Dan heeft AB minder zin. Mijn ma slikt standaard prednison dus we vroegen ons al af of ze minder vatbaar zou zijn voor het longontstekingsgedeelte van het Corona. Niet dus.
Bloeddrukdaling is een van de kenmerkten van een sepsis, en sepsis is eigenlijk een uit de hand gelopen infectie. Niet-beademde patiënten hebben soms nog wel zuurstof nodig en medische monitoring, die kunnen niet naar huis. Er zijn nog geen virusremmers voor Corona, niemand kan die innemen....

Met prednison-gebruik ben je juist vatbaarder voor allerlei infecties, omdat prednison je afweer onderdrukt.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:28:38 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192115087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[..]

Dat is ook van voor mijn tijd, denk ik oO<
Ook van voor mijn tijd, al ben ik er wel mee bekend. Ik heb hem helaas nooit mogen proeven :'(
Spoilers!
pi_192115271
quote:

[..]

Alles wat niet levensbedreigend is wordt opgeschort. Dat betekent zelfs dat ingrepen voor mensen met een hersentumor met een levensverwachting van meer dan ongeveer 2 jaar, voorlopig niet doorgaan. Het heeft alles te maken met het terugdringen van besmettingsmogelijkheden en het sparen van mensen en middelen.

Met een hernia kan je niet zoveel kapot maken. Sterker nog, de behandeling is eigenlijk altijd conservatief, dus niet opereren, maar door rustig bewegen en rust afwisselen en fysiotherapie de klachten doen verminderen. In het overgrote deel van de gevallen is een operatie niet noodzakelijk (beeldvorming overigens ook niet). Als het conservatieve beleid gedurende een week of 6 geen effect heeft, wordt pas een operatie overwogen. Als ik je oom was, zou ik een fysiotherapeut bellen, eventueel voor huisbezoek en anders telefonisch een plan van aanpak. Dan kan je deze periode direct gebruiken om meer informatie te krijgen of conservatief behandelen werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')