abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:18:46 #101
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192274220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:15 schreef JK het volgende:
Bij een van de klanten waar ik wel eens over de vloer kom, gaan ze binnenkort alleen de bedrijfskritische dingen nog doen met thuiswerken en verwacht men van de werknemers die thuis werken, dat ze voor de rest van de tijd overuren of vakantie-uren opnemen. Het kan dus zijn dat je dan 100% niet werkt en dus al die uren uit je eigen zak opneemt. Heel flexibel vind ik dat niet, doe dan 50/50. Die vakantie-uren mag je namelijk thuis spenderen met niets doen en op het moment dat je ze echt nodig hebt en op vakantie wil, heb je niets meer of mag je ze bijkopen.
Ik zou er in elk geval een vieze smaak van in mijn mond krijgen.
Ik ken iemand die min of meer hetzelfde te horen heeft gekregen (3 weken verplicht vrij waarvan 1 week uit eigen vakantie-uren betaald moeten worden)

Dat houdt natuurlijk nooit stand, maar bij weigeren hebben ze voor haar zo een andere gevonden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:40:47 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192274699
Goed wel om goed te kijken hoe vooral de grotere werkgevers nu omgaan met hun personeel. Als de crisis voorbij is weet je dus waar je wel of juist níet wilt werken tegen die tijd ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:53:55 #103
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192274895
Ik ben met 2 kids thuis zeker minder productief, maar ik heb m’n manager daar niet over gehoord nog. Ik zou het niet redelijk vinden om voor mijn gemiste uren zelf verlof op te moeten nemen. Wel vind ik het redelijk om het verlies te splitten. Waarom moet mijn werkgever het gelag alleen betalen! Hij kan hier niks aan doen, en ik óok niet. Ik zou best op vrijwillige basis een verlofdag willen opnemen. Wellicht ga ik dat doen als ik dit alles nog veel langer duurt.
pi_192278022
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:53 schreef Aventura het volgende:
Ik ben met 2 kids thuis zeker minder productief, maar ik heb m’n manager daar niet over gehoord nog. Ik zou het niet redelijk vinden om voor mijn gemiste uren zelf verlof op te moeten nemen. Wel vind ik het redelijk om het verlies te splitten. Waarom moet mijn werkgever het gelag alleen betalen! Hij kan hier niks aan doen, en ik óok niet. Ik zou best op vrijwillige basis een verlofdag willen opnemen. Wellicht ga ik dat doen als ik dit alles nog veel langer duurt.
ik merk dat wanneer je op de zaak aan het werk bent ook niet altijd voor de volle 100% met het werk bezig bent. Je kan nu met thuis werken het wat meer over de dag heen spreiden. Ik doe nu ook in de avond 1.5 uur werk voorbereiding voor de volgende dag.
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:34:29 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192279417
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:32 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ik merk dat wanneer je op de zaak aan het werk bent ook niet altijd voor de volle 100% met het werk bezig bent. Je kan nu met thuis werken het wat meer over de dag heen spreiden. Ik doe nu ook in de avond 1.5 uur werk voorbereiding voor de volgende dag.
dat deed ik ook, in de avond nog wat dingen wegwerken maar ik ben ermee gestopt. Te vermoeiend. Dan is er geen moment meer voor jezelf, geen pauze of ontspanning. Ik ben al blij als ik de kinderen om 20 uur in bed heb liggen. Daarna nog werken hou ik niet vol.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aventura op 26-03-2020 07:53:31 ]
pi_192279487
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik ken iemand die min of meer hetzelfde te horen heeft gekregen (3 weken verplicht vrij waarvan 1 week uit eigen vakantie-uren betaald moeten worden)

Dat houdt natuurlijk nooit stand, maar bij weigeren hebben ze voor haar zo een andere gevonden.
Wow, die persoon moet (als mogelijk) daar zo snel mogelijk wegwezen.
Ik snap geld is zeker belangrijk maar je zelfrespect een stuk meer.
pi_192279537
Bij mijn werkgever is het top geregeld.
Die houdt zich aan het advies van het RIVM, dus thuiswerken.

Nu maakt het voor de werkzaamheden niet uit waar wij zitten, dat maakt het wel veel makkelijker.

Ook voor de servicedesk hebben ze geregeld dat die allemaal thuis kunnen werken, en via hun mobiel zonder kosten te maken kunnen uitbellen voor telefonische ondersteuning.

Ze hebben ook 1000 monitoren aangeschaft zodat de mensen die thuis achter een laptop zitten deze kunnen lenen zodat ze een betere zitpositie hebben, als je andere dingen nodig bent om thuis je werk goed te kunnen doen wordt het geregeld.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:10:30 #108
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192279658
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:34 schreef Aventura het volgende:

[..]

dat deed ik ook, in de avond nog wat dingen wegwerken maar ik ben ermee gestopt. Te vermoeiend. Dan is er geen moment meer voor jezelf, geen pauze of ontspanning. Ik ben al blij als ik de kinderen om 20 uur in bed heb liggen. Daarna nog werken hou ik niet vol.
Ik doe dat ook absoluut niet hoor, als mijn dienst erop zit gaat de laptop uit en that's it. Nu werk ik wel echt in diensten, dus ik kan niet eens op andere tijden werken, maar ik ga ook niet 's avonds nog even mijn mail checken bijvoorbeeld.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:17:07 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192279732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:55 schreef garnage-patrick het volgende:
Bij mijn werkgever is het top geregeld.
Die houdt zich aan het advies van het RIVM, dus thuiswerken.

Nu maakt het voor de werkzaamheden niet uit waar wij zitten, dat maakt het wel veel makkelijker.

Ook voor de servicedesk hebben ze geregeld dat die allemaal thuis kunnen werken, en via hun mobiel zonder kosten te maken kunnen uitbellen voor telefonische ondersteuning.

Ze hebben ook 1000 monitoren aangeschaft zodat de mensen die thuis achter een laptop zitten deze kunnen lenen zodat ze een betere zitpositie hebben, als je andere dingen nodig bent om thuis je werk goed te kunnen doen wordt het geregeld.
We zouden wel eens dezelfde werkgever kunnen hebben. Goed geregeld hoor!
pi_192280020
Om mij heen merk ik wel dat vrienden vaak zeggen dat zij een vitale beroep uitoefenen volgens de werkgever terwijl deze helemaal niet op de bekende lijst staat. Heb het gevoel dat werkgevers dit vaak als excuus te gebruiken om zo niet te hoeven sluiten. Een vriendin van mij is kapper met hetzelfde verhaal voordat ze nog verplicht moesten sluiten. zij vertelde mij ook dat ze een vitaal beroep had volgens haar baas. Tja we leven in vreemde tijden en werkgevers kunnen net zo goed vreemd reageren. Ik heb het met werknemers te doen waar de communicatie tussen baas en personeel niet zo lekker verloopt en geloof me daar zijn er genoeg van.
pi_192280067
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:49 schreef kilon het volgende:
Nou, het rooster van de toetsweek voor de examenklassen is bekend. Kleine groepjes, dus veel surveillanten nodig. Maar veruit de meeste docenten hoeven 0, 1 of max 2 keer te komen.
En ik? 3 keer. Tuurlijk. Want ik hoef niet een uur met het ov te reizen. En ik ben niet de persoon waar iedereen heengaat als ze vragen hebben over teams en ik er dus uren in stop om iedereen te helpen naast mijn eigen lessen bedenken en draaien.

Het begint woensdag, dus met een beetje mazzel is tegen die tijd het land dicht. Of ik heb een kuchje ontwikkeld. Dat kan altijd.

edit: ik was te vroeg. Het rooster was niet af. Ik moet 4 keer komen :')
en wat moest je doen zonder Corona? stel je niet aan man.. je doet het voor de kinderen toch.... toch..? :')
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:10:20 #112
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192280283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:52 schreef lighted het volgende:

[..]

en wat moest je doen zonder Corona? stel je niet aan man.. je doet het voor de kinderen toch.... toch..? :')
Het is een leraar. Die hebben of vakantie of ze zijn aan het staken omdat ze meer vakantie willen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192280569
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:15 schreef JK het volgende:
Bij een van de klanten waar ik wel eens over de vloer kom, gaan ze binnenkort alleen de bedrijfskritische dingen nog doen met thuiswerken en verwacht men van de werknemers die thuis werken, dat ze voor de rest van de tijd overuren of vakantie-uren opnemen. Het kan dus zijn dat je dan 100% niet werkt en dus al die uren uit je eigen zak opneemt. Heel flexibel vind ik dat niet, doe dan 50/50. Die vakantie-uren mag je namelijk thuis spenderen met niets doen en op het moment dat je ze echt nodig hebt en op vakantie wil, heb je niets meer of mag je ze bijkopen.
Ik zou er in elk geval een vieze smaak van in mijn mond krijgen.
Dat soort shit praktijken zijn helemaal niet toegestaan. Wat mij betreft mag de minister nog wel even benadrukken dat dat dus niet de bedoeling is van de steunmaatregelen.

Maar goed je hebt altijd nog bedrijven die hun personeel zien als noodzakelijk kwaad, als vervelende onderkruipsels die iedere maand weer geld willen hebben.
٩๏̯͡๏)۶
pi_192280796
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:47 schreef MakkieR het volgende:
Om mij heen merk ik wel dat vrienden vaak zeggen dat zij een vitale beroep uitoefenen volgens de werkgever terwijl deze helemaal niet op de bekende lijst staat.
Bij ons zegt het bedrijf zelf juist dat we geen vitaal beroep hebben, terwijl veel mensen denken dat we daar wel onder vallen.

Gaat om PostNL, waar we alsnog wel doorwerken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_192280821
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Het is een leraar. Die hebben of vakantie of ze zijn aan het staken omdat ze meer vakantie willen.
exact, zit er volgens mij zat tussen die nu overal redenen zoeken om rustiger aan te mogen doen.. onder het mom van "we hebben het verdiend"..
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:55:49 #116
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192280982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:47 schreef MakkieR het volgende:
Om mij heen merk ik wel dat vrienden vaak zeggen dat zij een vitale beroep uitoefenen volgens de werkgever terwijl deze helemaal niet op de bekende lijst staat. Heb het gevoel dat werkgevers dit vaak als excuus te gebruiken om zo niet te hoeven sluiten. Een vriendin van mij is kapper met hetzelfde verhaal voordat ze nog verplicht moesten sluiten. zij vertelde mij ook dat ze een vitaal beroep had volgens haar baas. Tja we leven in vreemde tijden en werkgevers kunnen net zo goed vreemd reageren. Ik heb het met werknemers te doen waar de communicatie tussen baas en personeel niet zo lekker verloopt en geloof me daar zijn er genoeg van.
Sommige bazen vinden hun werk het belangrijkste ter wereld :') Leuk dat die baas dat vindt maar dan kun je echt je kind niet naar de opvang brengen bijvoorbeeld.
Mijn baas wil dat ik extra kom werken (zorg), niet vanwege de coronacrisis, nee, om oude dossiers in te scannen waar nooit tijd voor was. Dossiers uit de jaren 80, 90, om maar even aan te geven hoe lang ze er al liggen.
Volgens baas kan dat prima want mijn man kan nu veel thuiswerken dus hoef ik niet thuis te zijn met mijn kind. Man zit in het onderwijs.
Hele rare gedachtegang vind ik dat. Zelfde baas die boos werd omdat ik niet kon komen omdat mijn kind ziek was.
pi_192281392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Zelfde baas die boos werd omdat ik niet kon komen omdat mijn kind ziek was.
omg serieus!?! waar haalt die baas het lef vandaan zich niet aan te passen aan jou prive sores!!
pi_192281867
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Sommige bazen vinden hun werk het belangrijkste ter wereld :') Leuk dat die baas dat vindt maar dan kun je echt je kind niet naar de opvang brengen bijvoorbeeld.
Mijn baas wil dat ik extra kom werken (zorg), niet vanwege de coronacrisis, nee, om oude dossiers in te scannen waar nooit tijd voor was. Dossiers uit de jaren 80, 90, om maar even aan te geven hoe lang ze er al liggen.
Volgens baas kan dat prima want mijn man kan nu veel thuiswerken dus hoef ik niet thuis te zijn met mijn kind. Man zit in het onderwijs.
Hele rare gedachtegang vind ik dat. Zelfde baas die boos werd omdat ik niet kon komen omdat mijn kind ziek was.
Thuis scanner?
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:53:49 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192281942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:49 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Thuis scanner?
Met medische dossiers, ik mag toch hopen van niet :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:53:57 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192281947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:20 schreef lighted het volgende:

[..]

omg serieus!?! waar haalt die baas het lef vandaan zich niet aan te passen aan jou prive sores!!
:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192284087
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:34 schreef Aventura het volgende:

[..]

dat deed ik ook, in de avond nog wat dingen wegwerken maar ik ben ermee gestopt. Te vermoeiend. Dan is er geen moment meer voor jezelf, geen pauze of ontspanning. Ik ben al blij als ik de kinderen om 20 uur in bed heb liggen. Daarna nog werken hou ik niet vol.
Ik pak dan ook overdag wat meer momenten om te ontspannen. Even een boodschapje doen of een huishoudelijk klusje.
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:15:23 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192284349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:01 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ik pak dan ook overdag wat meer momenten om te ontspannen. Even een boodschapje doen of een huishoudelijk klusje.
Snap ik. Het is ook een kwestie van wennen en een balans vinden. Vorige week was ik echt in totale verwarring en stress. Nu ga ik al iets relaxter om met de situatie.
pi_192299556
Zorg hier.

Wederom apart beleid:

quote:
Kan ik zelf mijn vakantiedagen ongedaan maken als mijn vakantiereis geannuleerd is?
In principe heb je je vakantie-uren in overleg met je leidinggevende vastgesteld. Dat de
activiteit die je gepland hebt te gaan doen in je vakantie helaas niet door kan gaan is erg
vervelend voor je.
Je bent daarom gewoon vrij in de periode die je gepland hebt. We hebben immers het
rooster opgesteld rekening houdend met jouw vrije dagen. Ook het vakantierooster is
opgesteld met inachtneming van de periode dat jij vrij bent. Daarom kun je niet zelf je
vakantiedagen ongedaan maken.
Dit terwijl we vanuit alle gaten personeel nodig hebben. Overigens is de mijne wel geannuleerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 27 maart 2020 @ 12:11:18 #124
104963 ETA
European Travel Author
pi_192300924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zorg hier.

Wederom apart beleid:
[..]

Dit terwijl we vanuit alle gaten personeel nodig hebben. Overigens is de mijne wel geannuleerd.
ik heb mijn vakantie ook moeten aanpassen, hierdoor heb ik voor mijn vakantie 2 dagen langer doorgewerkt en 1 dag eerder weer aan de slag gegaan. Zonder problemen kunnen aanpassen en de dagen teruggekregen. Ik draai geen productie, dus er was niet echt vervanging.

Wel is ons nu gevraagd onze vakantiedagen niet op te gaan sparen tot na de crisis. Verder verzoeken ze ons geen vakantiedagen mee te nemen naar volgend jaar of uit te laten betalen. Hiermee willen ze voorkomen dat iedereen 2 maanden aan vakantiedagen aan het einde van het jaar laat uitbetalen. Ondanks dat we een gezond bedrijf zijn, je moet zuinig zijn op je cash.

Ik ben overigens benieuwd of de standaard reiskostenvergoeding voor woon/werk nog uitbetaald gaat worden...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_192300975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Sommige bazen vinden hun werk het belangrijkste ter wereld :') Leuk dat die baas dat vindt maar dan kun je echt je kind niet naar de opvang brengen bijvoorbeeld.
Mijn baas wil dat ik extra kom werken (zorg), niet vanwege de coronacrisis, nee, om oude dossiers in te scannen waar nooit tijd voor was. Dossiers uit de jaren 80, 90, om maar even aan te geven hoe lang ze er al liggen.
Volgens baas kan dat prima want mijn man kan nu veel thuiswerken dus hoef ik niet thuis te zijn met mijn kind. Man zit in het onderwijs.
Hele rare gedachtegang vind ik dat. Zelfde baas die boos werd omdat ik niet kon komen omdat mijn kind ziek was.
Paperclip in de scanner steken. Duurt iets langer tegenwoordig voor de monteur komt.
.
pi_192300993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Sommige bazen vinden hun werk het belangrijkste ter wereld :') Leuk dat die baas dat vindt maar dan kun je echt je kind niet naar de opvang brengen bijvoorbeeld.
Mijn baas wil dat ik extra kom werken (zorg), niet vanwege de coronacrisis, nee, om oude dossiers in te scannen waar nooit tijd voor was. Dossiers uit de jaren 80, 90, om maar even aan te geven hoe lang ze er al liggen.
Volgens baas kan dat prima want mijn man kan nu veel thuiswerken dus hoef ik niet thuis te zijn met mijn kind. Man zit in het onderwijs.
Hele rare gedachtegang vind ik dat. Zelfde baas die boos werd omdat ik niet kon komen omdat mijn kind ziek was.
:')

Wat denken sommige werkgevers wel?

Ach, het kan nooit zo erg als bij Flowtraders. Wat een debielen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:44:08 #127
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_192303267
Wat zijn er toch een partij slechte werkgevers als ik dit zo lees. Ik werkte al veel thuis (3-4 dagen per week) en dat is nu dus 100%. Bij ons geen enkel probleem. Mijn vrouw is tot nu toe 2 keer naar het werk geweest en moet dat afstemmen met haar team, zodat er maar 1 iemand per kamer werkelijk aanwezig is. En zojuist hebben ze haar VDI profiel gewijzigd zodat ze ws voorlopig niet naar kantoor hoeft (en dan is ze ook niet welkom)

Wij hebben beide een werkgever die gewoon nu al weet dat het minder werk gaat worden (door corona zal er minder werk zijn, klanten van ons beiden hebben nu andere dingen aan hun hoofd) en accepteert dat 100% uren maken niet kan als je ineens 2 kleine kindjes thuis moet vermaken. Als het nodig is kan er in de avond altijd nog wat gewerkt worden, maar dat is alleen als het nodig is (en dat was het nog niet)

Ik denk dat er best veel mensen zijn die, als het over is, zich zullen afvragen of ze nog wel voor hun huidige bedrijf willen werken.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_192305306
Productie hier (voedselindustrie)

Dus gewoon werken met inachtneming van de de huidige regels.

Normaal gesproken is dit de rustige periode, met drie of vier dagen productie per week.
Nu zitten we gewoon in de ploegen

Vooral vanuit Engeland is er idioot veel vraag naar ons product.

We hebben het nog nooit zo druk gehad in deze periode.

Mijn werkgever doet dankzij deze ellende goede zaken zeg maar :Y
pi_192305409
Ik begin zelfs te twijfelen. Is die 1,5m ook verplicht voor collega’s onderling?
.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:26:20 #130
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192305455
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik begin zelfs te twijfelen. Is die 1,5m ook verplicht voor collega’s onderling?
Ja waarom zou het voor collega's niet gelden?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192305467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja waarom zou het voor collega's niet gelden?
Omdat ik het vrijwel nergens zie gebeuren.
.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:27:47 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192305474
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat ik het vrijwel nergens zie gebeuren.
Maar het geldt wel.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192307006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:44 schreef HMS het volgende:
Wat zijn er toch een partij slechte werkgevers als ik dit zo lees. Ik werkte al veel thuis (3-4 dagen per week) en dat is nu dus 100%. Bij ons geen enkel probleem. Mijn vrouw is tot nu toe 2 keer naar het werk geweest en moet dat afstemmen met haar team, zodat er maar 1 iemand per kamer werkelijk aanwezig is. En zojuist hebben ze haar VDI profiel gewijzigd zodat ze ws voorlopig niet naar kantoor hoeft (en dan is ze ook niet welkom)

Wij hebben beide een werkgever die gewoon nu al weet dat het minder werk gaat worden (door corona zal er minder werk zijn, klanten van ons beiden hebben nu andere dingen aan hun hoofd) en accepteert dat 100% uren maken niet kan als je ineens 2 kleine kindjes thuis moet vermaken. Als het nodig is kan er in de avond altijd nog wat gewerkt worden, maar dat is alleen als het nodig is (en dat was het nog niet)

Ik denk dat er best veel mensen zijn die, als het over is, zich zullen afvragen of ze nog wel voor hun huidige bedrijf willen werken.
Sterker nog, ik heb vanochtend een arbeidsovereenkomst getekend bij mijn nieuwe werkgever en bij mijn 2 werkgevers opgezegd.

Nieuwe werkgever is volledig op de hoogte van mijn thuissituatie (3 jonge kinderen, waarvan 2 schoolgaand normaliter). Ik vroeg hem nog of het verstandig is om per 1 mei al te starten omdat NL waarschijnlijk dan nog aardig dicht zit (vooral scholen en opvang). Maar er is een heel mooi inwerkprogramma op afstand, dus we hebben er beide vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

Ik twijfelde al of ik nog goed zat bij mijn oude werkgevers. Maar deze tijd heeft mij heel snel, heel duidelijke inzichten gegeven dat ik zo mijn leven niet wil leiden/lijden. Ik werk om te leven, en niet andersom.
pi_192307098
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:11 schreef ETA het volgende:

[..]

ik heb mijn vakantie ook moeten aanpassen, hierdoor heb ik voor mijn vakantie 2 dagen langer doorgewerkt en 1 dag eerder weer aan de slag gegaan. Zonder problemen kunnen aanpassen en de dagen teruggekregen. Ik draai geen productie, dus er was niet echt vervanging.

Wel is ons nu gevraagd onze vakantiedagen niet op te gaan sparen tot na de crisis. Verder verzoeken ze ons geen vakantiedagen mee te nemen naar volgend jaar of uit te laten betalen. Hiermee willen ze voorkomen dat iedereen 2 maanden aan vakantiedagen aan het einde van het jaar laat uitbetalen. Ondanks dat we een gezond bedrijf zijn, je moet zuinig zijn op je cash.

Ik ben overigens benieuwd of de standaard reiskostenvergoeding voor woon/werk nog uitbetaald gaat worden...
Bij kortstondige afwezigheid is het gebruikelijk de reiskostenvergoeding door te betalen. Echter mag een werkgever ervoor kiezen om dit inderdaad niet te doen. Fiscaal gezien mag het niet onbelast worden doorbetaald bij langdurige afwezigheid/ziekte.
pi_192315206
Onze werkgever is gestopt met het betalen van de reiskostenvergoeding. Op zich niet onlogisch, we werken nu toch thuis. (Overigens niet op aanwijzing van de werkgever, maar medewerkers hebben gewoon en masse besloten thuis te werken, op een paar dappere het-is-maar-een-griepje boomers en fanatici na) Daarnaast is er besloten dat wij verplicht allemaal al onze ATV op moeten nemen, de werkgever heeft ook aangewezen op welke dagen. Daarnaast weet ik dat ze bezig zijn met een aanvraag voor NOW (Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud). Ik vind dit een beetje dubbel, enerzijds de overheid om steun vragen en anderzijds al op zo'n korte termijn dit van je werknemers vragen. Ik weet dat het verplicht opnemen van ATV juridisch gezien kan, maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:20:48 #136
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192315305
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De restaurants hier gaan massaal bezorgen en afhalen faciliteren. Weet niet of je in die hoek zit. Zou best een baco of screwdriver willen afhalen als het kon en dat de horeca steunt.
Duurde echt heel lang voordat ik je reactie begreep. Ik woon zelf zo goed als naast een kroeg waar ik ook wel eens klusjes doe. Dus als ik thuis iets moet aandraaien loop ik naar die kroeg en leen ik bijvoorbeeld een bahco of schroevendraaier.
pi_192316118
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:03 schreef Michelangela het volgende:
Onze werkgever is gestopt met het betalen van de reiskostenvergoeding. Op zich niet onlogisch, we werken nu toch thuis. (Overigens niet op aanwijzing van de werkgever, maar medewerkers hebben gewoon en masse besloten thuis te werken, op een paar dappere het-is-maar-een-griepje boomers en fanatici na) Daarnaast is er besloten dat wij verplicht allemaal al onze ATV op moeten nemen, de werkgever heeft ook aangewezen op welke dagen. Daarnaast weet ik dat ze bezig zijn met een aanvraag voor NOW (Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud). Ik vind dit een beetje dubbel, enerzijds de overheid om steun vragen en anderzijds al op zo'n korte termijn dit van je werknemers vragen. Ik weet dat het verplicht opnemen van ATV juridisch gezien kan, maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?
Tsja, bij ons mag je je ATV niet eens meer opsparen omdat tientallen mensen (op de 4000) stuwmeren opbouwden aan verlof en dat dan aan einde jaar uit lieten betalen. Of veelvuldig weken vakantie opnamen.
Maar kan me in deze situatie ook voorstellen dat het planningstechnisch voor het bedrijf wel wat doet als mensen na deze periode ook nog al die ATV gaan opnemen.

Enige punt is wellicht of ze die NOW ook over de uren ATV aanvragen, dan zou het dubbel zijn (maar ik weet eigenlijk inhoudelijk niet veel van de maatregel, dus wet niet of daar een uren component in zit).
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:32:38 #138
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_192322515
Mijn baas heeft schijt.

Kijk, ik was best nonchalant over dit virus. Ik ben jong en fit. Ooit heb ik 10 jaar geleden eerder een (wsl virale) longontsteking gehad zonder Coronapandemie en dat heb zonder al te veel moeite overleefd, al was het best wel hels en achteraf gezien een stuk ernstiger dan ik op het moment zelf doorhad :P However, life happens. Ik ben weer helemaal gezond, en dood gaan we uiteindelijk toch wel. Maarja toen was de volksgezondheid niet in gevaar.

Ik werk op de e-commerce afdeling van een redelijk grote winkelketen in hobbyartikelen. Niet echt een eerste levensbehoefte, zou je zeggen. Wel erg populair tijdens quarantainetijden, de verkoop is ongeveer 500% gestegen. Ik heb dus aangeboden om mijn kantoorbaantje maar even te laten voor wat het is, en te helpen in het magazijn aangezien ze daar tegen een gebrek aan capaciteit aanliepen.

Doe ik nu 2 weken met veel liefde voor het bedrijf, want het is echt een leuke winkel. Maar man; je komt wel achter de ware aard van mensen.
De paden in het magazijn zijn megasmal en we staan er met een supergrote bezetting. We lopen elkaar dus de hele tijd in de weg en 1.5 meter houden is praktisch onmogelijk. Kijk; ik ben 27. De rest van mijn collega’s zijn mensen van rond de 50 en die hebben niet de keuze om achter een computertje weg te vluchten, want dit is simpelweg wat contractueel van ze verwacht wordt.

Grote onvrede onder het personeel dus. Ik help graag, ik heb er belang bij ook om zolang mogelijk aan het werk te blijven zonder dat de boel opgedoekt wordt. Maar to be fair: De situatie is volgens de huidige richtlijnen eigenlijk niet verantwoord meer want de richtlijnen van het RIVM kunnen onmogelijk gehandhaafd worden.

Het idee werd onder het personeel geopperd om in shifts te gaan werken zodat we niet het met 20 man in 1 magazijn hoeven te werken waar vervolgens je met z’n 5’en in een gangpad langs elkaar staat te schuifelen om je order te picken, om ondertussen behalve hobbyspullen ook nog je bacillen, vadsige zweetdruppels, en rotzooi uit te wisselen.
Met z’n 20’en iedere 5 minuten massaal in de rij staan voor een ranzige bouwvakkerskraantje om je handen te wassen is ook niet echt de oplossing. Dus Iedereen (inclusief ikzelf, overigens) ondergaat de situatie maar als makke schaapjes.

Gisteren was het zover en werden we voor het eerst door de grote baas bij elkaar geroepen. Eindelijk dacht ik; een beetje erkenning voor het feit dat ik samen met nog wat andere invallers en het normale personeel hier met gevaar voor onze gezondheid, als ware krijgers, zijn portomonee staan te vullen en het bedrijf staande houden.

Maar nee. De shifts zouden ingevoerd worden, de gehele werktijd zou verlengd worden met per shift behoud van de huidige bezetting, maar dan dus opgedeeld in meerdere shifts ZODAT ER NOG MEER NIEUW personeel aangenomen worden en mijn baas lekker kan profiteren van de omzetstijging en wij weer aan extra grote verscheidenheid aan ziekteverwekkers blootgesteld kunnen worden. Op de vraag van iemand of, als iemand er op achteruit zou gaan qua uren (omdat sommige shifts de helft korter zijn) hij dan wel zijn normale salaris zou houden, kwam een schampere lach ‘ hahahhahahah ja natuurlijk niet’ .

Ok boomer, ik heb mijn mond gehouden.... Maar je kan wettelijk niet eens ineens iemand minder uren laten werken en minder uitbetalen. Geen bedankje, geen erkenning, en niet eens confettikanon om onze tomeloze loyaliteit te bevieren. Alleen maar een hoop maatregelen om zijn eigen portomonee te vullen, dus.

Wat zouden jullie doen :P ? Ik val in principe vrijwillig in, en voel ook echt loyaliteit naar iedereen die er werkt om te helpen en er het beste van te maken en mijn collega’s niet met de shit te laten zitten. Om mijn eigen hachje maak ik me niet veel zorgen aangezien ik gewoon kan zeggen ‘. Jongens, ik ga weer terug naar mn normale werk... En dat kan dikke prima thuis’ , maar ik richt me liever op het noodzakelijke wat nu gedaan moet worden.
Ergens ben ik ook geneigd om gewoon voorzichtig onder mijn collega’s te laten vallen dat de arbodienst of wat dan ook inschakelen gewoon een optie is :D Wil alleen niet de ondergang van het bedrijf op mijn geweten hebben, haha. Want ik draag het echt een warm hart toe....
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:08:21 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192322986
Als het werk aan te passen is, zoals het klinkt, om tot een veilige werkomgeving te komen, moet je werkgever dit gewoon doen.
Punt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192323164
@Saboo

In deze tijden leer je wel heel snel hoe iedereen er in staat. Ik snap dat jouw werkgever het bedrijf intact en financieel gezond wil houden zodat het deze crisis overleeft. Maar hij heeft blijkbaar maling aan de gezondheid van zijn medewerkers, gezien de (niet) maatregelen die genomen zijn om jullie gezondheid zoveel als mogelijk te bewaken. Dat zou eenieder van jullie wel te denken moeten geven.

Je leeft niet om te werken, je werkt om te leven. Keep that in mind.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:32:06 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192323385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:20 schreef Twinkle20 het volgende:
@:Saboo

In deze tijden leer je wel heel snel hoe iedereen er in staat. Ik snap dat jouw werkgever het bedrijf intact en financieel gezond wil houden zodat het deze crisis overleeft. Maar hij heeft blijkbaar maling aan de gezondheid van zijn medewerkers, gezien de (niet) maatregelen die genomen zijn om jullie gezondheid zoveel als mogelijk te bewaken. Dat zou eenieder van jullie wel te denken moeten geven.

Je leeft niet om te werken, je werkt om te leven. Keep that in mind.
Dit, optieften met al die aarswormen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:38:55 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_192323501
Bij ons mag niemand thuis werken, sommige zijn daar wel link over maar ik ben er wel blij mee eigenlijk want nu verlopen de werken eigenlijk vrijwel zoals normaal.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_192323564
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:32 schreef Saboo het volgende:
Mijn baas heeft schijt.

Kijk, ik was best nonchalant over dit virus. Ik ben jong en fit. Ooit heb ik 10 jaar geleden eerder een (wsl virale) longontsteking gehad zonder Coronapandemie en dat heb zonder al te veel moeite overleefd, al was het best wel hels en achteraf gezien een stuk ernstiger dan ik op het moment zelf doorhad :P However, life happens. Ik ben weer helemaal gezond, en dood gaan we uiteindelijk toch wel. Maarja toen was de volksgezondheid niet in gevaar.

Ik werk op de e-commerce afdeling van een redelijk grote winkelketen in hobbyartikelen. Niet echt een eerste levensbehoefte, zou je zeggen. Wel erg populair tijdens quarantainetijden, de verkoop is ongeveer 500% gestegen. Ik heb dus aangeboden om mijn kantoorbaantje maar even te laten voor wat het is, en te helpen in het magazijn aangezien ze daar tegen een gebrek aan capaciteit aanliepen.

Doe ik nu 2 weken met veel liefde voor het bedrijf, want het is echt een leuke winkel. Maar man; je komt wel achter de ware aard van mensen.
De paden in het magazijn zijn megasmal en we staan er met een supergrote bezetting. We lopen elkaar dus de hele tijd in de weg en 1.5 meter houden is praktisch onmogelijk. Kijk; ik ben 27. De rest van mijn collega’s zijn mensen van rond de 50 en die hebben niet de keuze om achter een computertje weg te vluchten, want dit is simpelweg wat contractueel van ze verwacht wordt.

Grote onvrede onder het personeel dus. Ik help graag, ik heb er belang bij ook om zolang mogelijk aan het werk te blijven zonder dat de boel opgedoekt wordt. Maar to be fair: De situatie is volgens de huidige richtlijnen eigenlijk niet verantwoord meer want de richtlijnen van het RIVM kunnen onmogelijk gehandhaafd worden.

Het idee werd onder het personeel geopperd om in shifts te gaan werken zodat we niet het met 20 man in 1 magazijn hoeven te werken waar vervolgens je met z’n 5’en in een gangpad langs elkaar staat te schuifelen om je order te picken, om ondertussen behalve hobbyspullen ook nog je bacillen, vadsige zweetdruppels, en rotzooi uit te wisselen.
Met z’n 20’en iedere 5 minuten massaal in de rij staan voor een ranzige bouwvakkerskraantje om je handen te wassen is ook niet echt de oplossing. Dus Iedereen (inclusief ikzelf, overigens) ondergaat de situatie maar als makke schaapjes.

Gisteren was het zover en werden we voor het eerst door de grote baas bij elkaar geroepen. Eindelijk dacht ik; een beetje erkenning voor het feit dat ik samen met nog wat andere invallers en het normale personeel hier met gevaar voor onze gezondheid, als ware krijgers, zijn portomonee staan te vullen en het bedrijf staande houden.

Maar nee. De shifts zouden ingevoerd worden, de gehele werktijd zou verlengd worden met per shift behoud van de huidige bezetting, maar dan dus opgedeeld in meerdere shifts ZODAT ER NOG MEER NIEUW personeel aangenomen worden en mijn baas lekker kan profiteren van de omzetstijging en wij weer aan extra grote verscheidenheid aan ziekteverwekkers blootgesteld kunnen worden. Op de vraag van iemand of, als iemand er op achteruit zou gaan qua uren (omdat sommige shifts de helft korter zijn) hij dan wel zijn normale salaris zou houden, kwam een schampere lach ‘ hahahhahahah ja natuurlijk niet’ .

Ok boomer, ik heb mijn mond gehouden.... Maar je kan wettelijk niet eens ineens iemand minder uren laten werken en minder uitbetalen. Geen bedankje, geen erkenning, en niet eens confettikanon om onze tomeloze loyaliteit te bevieren. Alleen maar een hoop maatregelen om zijn eigen portomonee te vullen, dus.

Wat zouden jullie doen :P ? Ik val in principe vrijwillig in, en voel ook echt loyaliteit naar iedereen die er werkt om te helpen en er het beste van te maken en mijn collega’s niet met de shit te laten zitten. Om mijn eigen hachje maak ik me niet veel zorgen aangezien ik gewoon kan zeggen ‘. Jongens, ik ga weer terug naar mn normale werk... En dat kan dikke prima thuis’ , maar ik richt me liever op het noodzakelijke wat nu gedaan moet worden.
Ergens ben ik ook geneigd om gewoon voorzichtig onder mijn collega’s te laten vallen dat de arbodienst of wat dan ook inschakelen gewoon een optie is :D Wil alleen niet de ondergang van het bedrijf op mijn geweten hebben, haha. Want ik draag het echt een warm hart toe....
Situatie waar ik werk is niet helemaal hetzelfde, maar de mindset lijkt wel hetzelfde.

Het bijzondere is ook wel dat degenen die e.e.a. betalen in hun eigen ruime kantoren zitten, en het klootjesvolk opeengepakt in kantoortuinen zit. :o
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:54:45 #144
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_192323787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:47 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Wow, die persoon moet (als mogelijk) daar zo snel mogelijk wegwezen.
Ik snap geld is zeker belangrijk maar je zelfrespect een stuk meer.
Wat mij betreft is dit juist een hele mooie oplossing, corona raakt ons allemaal en je kunt niet alles alleen bij de WG leggen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_192323988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:32 schreef Saboo het volgende:
Maar nee. De shifts zouden ingevoerd worden, de gehele werktijd zou verlengd worden met per shift behoud van de huidige bezetting, maar dan dus opgedeeld in meerdere shifts ZODAT ER NOG MEER NIEUW personeel aangenomen worden en mijn baas lekker kan profiteren van de omzetstijging en wij weer aan extra grote verscheidenheid aan ziekteverwekkers blootgesteld kunnen worden. Op de vraag van iemand of, als iemand er op achteruit zou gaan qua uren (omdat sommige shifts de helft korter zijn) hij dan wel zijn normale salaris zou houden, kwam een schampere lach ‘ hahahhahahah ja natuurlijk niet’ .
Wat een vies teringvolk is het toch ook. "Werkgevers". Ik weet best dat er ook goede bij zitten en dat je niet mag discrimineren. Maar wat verbaast me dit niets. Je kunt in het algemeen zeggen dat de werkgever annex ondernemer een defect heeft aan het empathisch orgaan. Dat ze door karma daar nog wel eens voor gestraft worden geloof ik reeds lang niet meer. :) God (als Ze bestaat..) vindt deze attitude blijkbaar prima.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 2 april 2020 @ 18:10:27 #146
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192415068
Niemand van uitzendbureau meer :{
  Moderator / Miss SHO donderdag 2 april 2020 @ 18:16:32 #147
22592 crew  Ole
pi_192415183
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Niemand van uitzendbureau meer :{
:'(

ik ben ( gelukkig al wel langer dan 78 weken) Uitzendkracht. Zat tegen contract aan. Ik begrijp het bedrijf / manager maar is wel jammer. Is mij ook niet helemaal duidelijk nog hoe nu verder. In ziektewet krijg ik nu op basis van 40 uur ( want veel gewerkt). Wacht nog even met betermelden tot ik duidelijkheid heb. Lijkt me dat ik ook onder de NOW regel val.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 3 april 2020 @ 07:53:08 #148
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192424746
Hoe staat het er voor bij de rest?
pi_192425518
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:03 schreef Michelangela het volgende:
Onze werkgever is gestopt met het betalen van de reiskostenvergoeding. Op zich niet onlogisch, we werken nu toch thuis. (Overigens niet op aanwijzing van de werkgever, maar medewerkers hebben gewoon en masse besloten thuis te werken, op een paar dappere het-is-maar-een-griepje boomers en fanatici na) Daarnaast is er besloten dat wij verplicht allemaal al onze ATV op moeten nemen, de werkgever heeft ook aangewezen op welke dagen. Daarnaast weet ik dat ze bezig zijn met een aanvraag voor NOW (Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud). Ik vind dit een beetje dubbel, enerzijds de overheid om steun vragen en anderzijds al op zo'n korte termijn dit van je werknemers vragen. Ik weet dat het verplicht opnemen van ATV juridisch gezien kan, maar dit lijkt me toch niet helemaal de bedoeling?
Tja vaste kantoorkosten, afschrijving van apparatuur, leaseauto’s, die kosten lopen ook door en worden ook niet vergoed.

Overigens vroegen ze het bij ons op vrijwillige basis te doen.
.
pi_192446969
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja vaste kantoorkosten, afschrijving van apparatuur, leaseauto’s, die kosten lopen ook door en worden ook niet vergoed.

Overigens vroegen ze het bij ons op vrijwillige basis te doen.
Dat snap ik, maar dat een financieel zeer gezond bedrijf in week 2 van de lockdown met dit soort maatregelen komt vind ik niet bijster chique. Vragen staat vrij, ik had ook al een weekje vrij genomen om van mijn kant ook wat te doen, maar daar kwam deze maatregel nog over heen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')