abonnementen ibood.com bol.com
pi_192153618
Totale lockdown, bij de klant is ongeveer tweederde permanent naar huis gestuurd. Terwijl het al teveel werk was. no bueno
pi_192162259
Kwam vandaag op een school, geen leerlingen, maar wel conciėrges die vrolijk bezig waren met allerlei klusjes. Daarna samen pauze in een hokje en 2 maar hoesten de hele tijd...

Als dat op meer plekken zo gaat...
.
pi_192166274
Nou, het rooster van de toetsweek voor de examenklassen is bekend. Kleine groepjes, dus veel surveillanten nodig. Maar veruit de meeste docenten hoeven 0, 1 of max 2 keer te komen.
En ik? 3 keer. Tuurlijk. Want ik hoef niet een uur met het ov te reizen. En ik ben niet de persoon waar iedereen heengaat als ze vragen hebben over teams en ik er dus uren in stop om iedereen te helpen naast mijn eigen lessen bedenken en draaien.

Het begint woensdag, dus met een beetje mazzel is tegen die tijd het land dicht. Of ik heb een kuchje ontwikkeld. Dat kan altijd.

edit: ik was te vroeg. Het rooster was niet af. Ik moet 4 keer komen :')
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 15:50:48 #79
45833 crew  Fogel
pi_192166289
Vandaag een kwartiertje virtuele koffiepauze. 33 man op de videochat :D Geinig initiatief wel.
I'm surrounded by morons!
TRV 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
TRV 2019: Zuid-Korea, Ierland, Ierland, Letland, Litouwen, USA, Ierland, Nederland
TRV plannen 2020: Nederland, Letland, Frankrijk/Nederland, Singapore
pi_192167166
Op 6 maart heb ik een aanbodsbrief gekregen van mijn "nieuwe" werkgever en die heb ik geaccepteerd. Ik zou dan mijn contract op 9 april ondertekenen en 13 april in dienst treden. Ik zit hem nu wel aardig te stressen, is de acceptatie van mijn aanbodsbrief bindend?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:32:22 #81
401485 Molo
Never feed after midnight
pi_192170710
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:46 schreef Poepewapper het volgende:
Op 6 maart heb ik een aanbodsbrief gekregen van mijn "nieuwe" werkgever en die heb ik geaccepteerd. Ik zou dan mijn contract op 9 april ondertekenen en 13 april in dienst treden. Ik zit hem nu wel aardig te stressen, is de acceptatie van mijn aanbodsbrief bindend?
Belgisch arbeidsrecht?
Zoute user pur sang
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:33:36 #82
401485 Molo
pi_192170745
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:50 schreef Fogel het volgende:
Vandaag een kwartiertje virtuele koffiepauze. 33 man op de videochat :D Geinig initiatief wel.
Gaan we bij ons ook doen. En elke ochtend een stand upje via videobellen om elkaar alle goeds te wensen voor de dag _O_

Werkgever gaat reiskostenvergoeding waarschijnlijk stoppen zolang thuiswerken duurt, maar vraagt vooral ook op jezelf en je naasten te passen dus daar ook tijd voor te maken die je ook kunt schrijven. Ideaal _O_

Oh ja, en komende vrijdagen de vrijmibo ook via videobellen *O*
Zoute user pur sang
pi_192172710
1,5 meter afstand is lastig in kantoortuin, begrijp ik.
Maar hier zitten we wel erg opeen, en dan nog allerlei colleg’s die half over je heen gaan hangen om dingen te bespreken.

Ik zou haast een afzetlint willen spannen 😂
pi_192173020
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:51 schreef Fer het volgende:
Kwam vandaag op een school, geen leerlingen, maar wel conciėrges die vrolijk bezig waren met allerlei klusjes. Daarna samen pauze in een hokje en 2 maar hoesten de hele tijd...

Als dat op meer plekken zo gaat...
Het zijn conciėrges, zeker als ze al wat ouder zijn is de kans dat het hier om rokershoestjes gaat niet ondenkbeeldig :P

Of het zijn gewoon lompe idioten, dat is ook niet ondenkbeeldig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192173578
Verplicht thuiswerken tot Pasen. Daarna zien we wel verder ;( Na een week thuis komen de muren al op me af momenteel, dus even afzien.

En nu gaan er geruchten rond dat ze mensen zonder kinderen willen verplichten over te werken, omdat de collega's met kinderen minder productief zijn. Mochten ze dat doen dan ga ik na de crisis elders solliciteren :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_192173600
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Belgisch arbeidsrecht?
Nee, Nederlands.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:39:22 #87
401485 Molo
pi_192173814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:28 schreef Poepewapper het volgende:

[..]

Nee, Nederlands.
Wat is een aanbodsbrief?
Zoute user pur sang
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:51:18 #88
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192174084
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:27 schreef bijdehand het volgende:
Verplicht thuiswerken tot Pasen. Daarna zien we wel verder ;( Na een week thuis komen de muren al op me af momenteel, dus even afzien.

En nu gaan er geruchten rond dat ze mensen zonder kinderen willen verplichten over te werken, omdat de collega's met kinderen minder productief zijn. Mochten ze dat doen dan ga ik na de crisis elders solliciteren :)
Loop je ook wel eens een rondje buiten? Dat helpt bij mij iig goed word er ook niet goed van na een week binnen.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn @I.
pi_192174844
Ons bedrijf heeft shuttles ipv OV geregeld vanuit Utrecht naar werk in Houten. :)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 07:23:12 #90
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192179656
Bij ons bedrijf (in totaal 3 personen waarvan de andere 2 eigenaar zijn) werken we gewoon door op kantoor. Ik kom dagelijks in contact met zo'n 10 a 20 nieuwe personen. Mijn andere collega net zo. Eergisteren tijdens een algemene vergadering haalde ik aan dat we totaal geen plan hebben mocht 1 van ons of zelf alle 3 ziek raken. 1 van mijn twee collega's gaf aan dat als ze besmet zou raken ze gewoon door zou werken :')

Het idee om bijvoorbeeld 1 iemand op kantoor te laten zitten en de andere 2 thuis laten werken om besmetting van elkaar te voorkomen komt niet in ze op. Ik was in gesprek om het bedrijf van ze over te nemen in een vorm waarbij zijn zelf actief blijven in het bedrijf. Echter brengt dit soort kortzichtigheid van hun kant mij sterk aan het twijfelen.
pi_192179662
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Loop je ook wel eens een rondje buiten? Dat helpt bij mij iig goed word er ook niet goed van na een week binnen.
Ja, elke 2 uur. Vindt de hond ook leuk :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:55:26 #92
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192180920
Wij hebben na lang zeuren eindelijk meer desinfectie punten gekregen op de werkvloer. We hebben er nu 2. :{

nogsteeds niet echt het gevoel dat mn werkgever er serieus mee omgaat.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:19:00 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192181188
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:55 schreef junkiesietze het volgende:
Wij hebben na lang zeuren eindelijk meer desinfectie punten gekregen op de werkvloer. We hebben er nu 2. :{

nogsteeds niet echt het gevoel dat mn werkgever er serieus mee omgaat.
Schijnveiligheid.
Resistance is futile.
pi_192181239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:23 schreef Sunri5e het volgende:
Bij ons bedrijf (in totaal 3 personen waarvan de andere 2 eigenaar zijn) werken we gewoon door op kantoor. Ik kom dagelijks in contact met zo'n 10 a 20 nieuwe personen. Mijn andere collega net zo. Eergisteren tijdens een algemene vergadering haalde ik aan dat we totaal geen plan hebben mocht 1 van ons of zelf alle 3 ziek raken. 1 van mijn twee collega's gaf aan dat als ze besmet zou raken ze gewoon door zou werken :')

Het idee om bijvoorbeeld 1 iemand op kantoor te laten zitten en de andere 2 thuis laten werken om besmetting van elkaar te voorkomen komt niet in ze op. Ik was in gesprek om het bedrijf van ze over te nemen in een vorm waarbij zijn zelf actief blijven in het bedrijf. Echter brengt dit soort kortzichtigheid van hun kant mij sterk aan het twijfelen.
En al die personen waarmee je in contact komt hebben vanuit hun bedrijf ook geen instructies meegekregen? Of hoe moet ik dat zien?
Het enige wat ik doe is sneue opmerkingen maken naar jan en alleman om extra stoer te zijn voor het kliekje - Solotovski, 2020
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:42:00 #95
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192181566
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:22 schreef Chia het volgende:

[..]

En al die personen waarmee je in contact komt hebben vanuit hun bedrijf ook geen instructies meegekregen? Of hoe moet ik dat zien?
Nee dat zijn gewoon particuliere klanten.
pi_192181712
Op kantoor mag maar 1 persoon per ruimte.
Thuiswerken moet als mogelijk.
Of je moet naar klanten gaan dat mag wel
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:15:53 #97
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_192270676
Bij een van de klanten waar ik wel eens over de vloer kom, gaan ze binnenkort alleen de bedrijfskritische dingen nog doen met thuiswerken en verwacht men van de werknemers die thuis werken, dat ze voor de rest van de tijd overuren of vakantie-uren opnemen. Het kan dus zijn dat je dan 100% niet werkt en dus al die uren uit je eigen zak opneemt. Heel flexibel vind ik dat niet, doe dan 50/50. Die vakantie-uren mag je namelijk thuis spenderen met niets doen en op het moment dat je ze echt nodig hebt en op vakantie wil, heb je niets meer of mag je ze bijkopen.
Ik zou er in elk geval een vieze smaak van in mijn mond krijgen.
pi_192271083
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:15 schreef JK het volgende:
Bij een van de klanten waar ik wel eens over de vloer kom, gaan ze binnenkort alleen de bedrijfskritische dingen nog doen met thuiswerken en verwacht men van de werknemers die thuis werken, dat ze voor de rest van de tijd overuren of vakantie-uren opnemen. Het kan dus zijn dat je dan 100% niet werkt en dus al die uren uit je eigen zak opneemt. Heel flexibel vind ik dat niet, doe dan 50/50. Die vakantie-uren mag je namelijk thuis spenderen met niets doen en op het moment dat je ze echt nodig hebt en op vakantie wil, heb je niets meer of mag je ze bijkopen.
Dan kunnen ze beter die noodregeling aanvragen, dan mensen verplichten vakantie op te nemen..
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:40:08 #99
401485 Molo
pi_192272044
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:15 schreef JK het volgende:
Werkgever mag dit vragen, maar absoluut niet eisen
Zoute user pur sang
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:14:30 #100
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_192274128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:40 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter die noodregeling aanvragen, dan mensen verplichten vakantie op te nemen..
Het is niet mijn werkgever, maar een klant. Neem aan dat ze daar wel naar kijken of hebben gekeken.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Werkgever mag dit vragen, maar absoluut niet eisen
Ben benieuwd wat er uit komt, maar denk dat ik er verder niet zoveel van hoor.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')