De restaurants hier gaan massaal bezorgen en afhalen faciliteren. Weet niet of je in die hoek zit. Zou best een baco of screwdriver willen afhalen als het kon en dat de horeca steunt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:11 schreef LeSage het volgende:
Niet, horeca, dus momenteel niet baanloos, maar wel werkloos![]()
Gelukkig een super lieve werkgever die ons zoveel mogelijk probeert te helpen.
En we gaan de komende weken af en toe wat extra in de zaak poetsen. Daar hebben we normaal nooit tijd voor
Wat ik begrijp moet je nog steeds solliciteren met een WW-uitkering (online, op afstand) maar kan men je niet verplichten naar een sollicitatiegesprek te komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:09 schreef Lunatiek het volgende:
Volgens de ene directeur moet ik op kantoor komen, volgens de andere moet ik thuisblijven![]()
Verder maken ze van de hele toestand een marketingstunt (logistieke sector waar ik me diep voor schaam. Gelukkig wordt mijn contract niet voortgezet.
Vraag me wel af hoe sollicitaties in tijden van corona verlopen en of het van invloed is op je sollicitatieplicht.
Wij doen dat nu even middels videobellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat ik begrijp moet je nog steeds solliciteren met een WW-uitkering (online, op afstand) maar kan men je niet verplichten naar een sollicitatiegesprek te komen.
krijg je wel betaalt als je zit te schijten thuis ??? daarom doe ik het altijd op de zaakquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:47 schreef DemonRage het volgende:
Ik werk thuis.
Nadeel is dat ik thuis moet schijten en geen pleepapier van de baas kan gebruiken.
Die hoopte blijkbaar nog wat lui te infecteren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:39 schreef JK het volgende:
Paar dagen thuis gewerkt, moest ik verplicht naar kantoor om wat te doen, zodat anderen thuis kunnen werken die nu nog op een andere locatie zitten. Kom ik daar, zit er maar één collega en die is constant aan het hoesten en schrapen. Weet niet of hij wat onder de leden heeft, maar ik heb mijn spullen bij elkaar geraapt die ik nodig had en naar huis gegaan. Manager daarna ingelicht dat ik voorlopig niet op die locatie kom. Kan me daar echt kwaad over maken, al heb je niets maar loop je wel te hoesten, ga lekker thuis werken.
Als hij alleen zit, schiet dat niet op. Het zal vast niets zijn, maar voor mij reden om als de sodemieter mijn spullen te pakken die ik daar vandaan nodig had en thuis verder te gaan. Ik wil ook niet weten waar hij allemaal op heeft zitten kuchen. Het klonk namelijk niet dat hij dit in de elleboog deed.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die hoopte blijkbaar nog wat lui te infecteren.
Op de Belgische radio vertelde men dat juist supermarkten en de bevoradende logistiek hiervoor veel tijdelijke krachten nodig hebben, door het hogere ziekte verzuim en de grote tijdelijke vraag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wij doen dat nu even middels videobellen.
Maar ik verwacht dat veel werkgevers nu sowieso wel even terughoudend zullen zijn met aannemen van nieuw personeel.
Zijn zat mensen die thuis juist veel productiever zijn, ja ok nu met kids erbij is het kansloos ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:41 schreef VKV het volgende:
Bij mijn werkgever mogen alleen de mensen met een "cruciale rol" (bv. crisiscommunicatie, afdelingshoofden etc.) nog op het werk verschijnen, de rest moet verplicht thuiswerken, om de mensen die wel op het werk moeten komen te beschermen.
Werkgever heeft aangegeven zich te beseffen dat je thuis wel een stuk minder productief zal zijn (zeker wanneer er ook nog kinderen rondlopen), maar dat is dan voor nu maar zo. Roeien met de riemen die je hebt..
True, ligt wel een beetje aan welk werk je doet en of je wel of geen kinderen hebt. In mijn werk is thuiswerken niet echt ideaal.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:22 schreef funnywell het volgende:
[..]
Zijn zat mensen die thuis juist veel productiever zijn, ja ok nu met kids erbij is het kansloos ja.
Aftersun spray is het geworden. Met tea tree. Desinfecterende gel is natuurlijk moeilijk aan te komen 🙄quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:48 schreef VixenFromHell het volgende:
PostNL gaat zorgen voor desinfecterende gel op het depot
Ik snap echt niet waarom sommige bedrijven duizenden euro's schade riskeren voor een paar uurtjes onproductieve arbeid. Zelfs nog los van het hele corona gebeuren, kan zo'n persoon nog wat anderen aansteken met de griep en dan zitten meer collega's thuis op kosten van de werkgever.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:15 schreef Muck het volgende:
Wij werken gewoon door. Wel wordt geadviseerd zoveel mogelijk met de auto te komen en niet met het OV.
De maatregelen voor zelfbescherming hebben we zelf maar geregeld: desinfecterende doekjes voor iPads, laptops en telefoons van medewerkers die we innemen. Posters met het verzoek afstand te houden.
Iets meer breaks om niet te knakken onder de debiele werkdruk.
Wel weet ik dat onze werkgever nogal zit te pushen, wat ik een kwalijke zaak vind. Één collega is ziek (waarschijnlijk verkouden, maar wie weet?) en ze vraagt elke dag of hij toch niet alsnog kan komen werken.
Één collega gaf aan koorts te hebben en keelpijn, maar moest zijn werkdag maar even uitzitten![]()
Nu lopen er al andere dingen binnen dit bedrijf, maar dit is echt niet oké.
Waar zou ik zoiets kunnen melden, behalve bij haar leidinggevende?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:29 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Aftersun spray is het geworden. Met tea tree. Desinfecterende gel is natuurlijk moeilijk aan te komen 🙄
Mja, not impressed.
Dat snap ik ook niet, neequote:Op woensdag 18 maart 2020 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom sommige bedrijven duizenden euro's schade riskeren voor een paar uurtjes onproductieve arbeid. Zelfs nog los van het hele corona gebeuren, kan zo'n persoon nog wat anderen aansteken met de griep en dan zitten meer collega's thuis op kosten van de werkgever.
Vertrouwenspersoon of bedrijfsarts inlichtenquote:
gaan deze examens nog door?quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:25 schreef kilon het volgende:
Ik moet tussen 25 maart en 3 april een aantal keer naar school om te surveilleren bij de schoolexamens.
En afhankelijk van de grootte van de groep opvangkindjes, nog een keer daarvoor ook.
Moet met OV komen. Dus joepie.
gaan deze examens nog door?quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:25 schreef kilon het volgende:
Ik moet tussen 25 maart en 3 april een aantal keer naar school om te surveilleren bij de schoolexamens.
En afhankelijk van de grootte van de groep opvangkindjes, nog een keer daarvoor ook.
Moet met OV komen. Dus joepie.
managersquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:46 schreef Ceviche het volgende:
Heb ik hier eergisteren gepost dat mijn baas erg boos werd omdat ik niet kon komen werken omdat mijn kind ziek was (dus geen opvang), is hij vandaag zelf ziek![]()
![]()
Wilde dat toch nog even delen.
ik werk al lang voor uitzendbureau. was zaterdag ziek naar huis gestuurd. Omdat ik al lang voor hun werk krijg ik 90 % over het gemiddelde van afgelopen 3 maanden. Ben (zeker nu) terecht ziekgemeld. Dus blijf deze en komende week nog maar even ziek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:54 schreef Daboman het volgende:
Ik kwam vlak voor de uitbraak in de WW (wat een timing). Ik moet zeggen dat mijn sollicitatieprocedures niet stil liggen, veel gaat per telefoon, en vandaag de eerste uitnodiging voor een videogesprek.
Je moet eens van Utrecht naar Amsterdam gaan met de trein. Haringen in een blikje tussen hoestende mensen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:43 schreef herverwijderd het volgende:
Al het niet cruciale personeel werkt al bijna een week thuis. Moest gisteren op het werk zijn voor een andere laptop, ik mocht het pand niet in, ze kwamen h buiten brengen. Ging overigens met de trein, daar zat nog flink wat volk in ondanks dat het midden op de dag was. Verder heeft werkgever laten weten dat ze toch echt wel dezelfde productiviteit en resultaten verwachten als normaal.
Mja als je toch moet komen werken en je bent afhankelijk van het OV... Lastig.quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Je moet eens van Utrecht naar Amsterdam gaan met de trein. Haringen in een blikje tussen hoestende mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |