quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja weet ik joh.
Althans, ik ging er niet vanuit dat je er nu was.
belgie zit tussen ons en FR in qua maatregelenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben juist blij dat de regels hier niet zo hysterisch zijn als in België, dat het leven nog wel een beetje door kan gaan. En wie dat te spannend vindt trekt zich zelf maar terug in quarantaine. Je hoeft niet naar die winkels etc. als je niet wil.
niet hysterisch, gewoon gekeken naar andere landen (China) wat lijkt te werken. NL neemt een gok, wat niemand heeft geprobeerd, in de hoop dat t minder slachtoffers gaat eisen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat België doet ook. Er gaan hoe dan ook slachtoffers vallen, het laatste wat je dan moet doen is hysterische besluiten nemen gebaseerd op emotie.
China loopt het meest voor en daar is er nog geen ene zak veranderd, nog even los van alle censuur.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:34 schreef riazop het volgende:
[..]
die lockdowns zijn nu net heel erg gebaseerd op chinese, koreaanse, taiwanese en italiaanse statistieken
Beetje drastischquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Echt, als het zou kunnen zouden deze mensen meteen op de "geen zorg" lijst gepleurd mogen worden.
Hier staan ook files vanwege de controles, maar goederenvervoer gaat nog gewoon door.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:34 schreef Fukushima het volgende:
de eu grenzen zitten echt dit trouwens, ik zie nu dat ook vrachtwagens er niet inmogen en er nu een file staat van al 20km
welk land zag ik even niet
In China zitten ze er ook nog midden in, er is nog geen enkel succesverhaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
niet hysterisch, gewoon gekeken naar andere landen (China) wat lijkt te werken. NL neemt een gok, wat niemand heeft geprobeerd, in de hoop dat t minder slachtoffers gaat eisen.
Ik was ook niet helemaal serieus, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat "ach, die en die groep gaat maar lekker dood" een prima mening is opeens.quote:
Zou niet mooi zijn als dat stoptequote:
Mag toch hopen dat het nu afgelopen is met die 'Wet markets "quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
China loopt het meest voor en daar is er nog geen ene zak veranderd, nog even los van alle censuur.
Brussel vraagt nu ook aan de lidstaten die alles dicht hebben gezet om de vrachtwagens door te laten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zo niet mooi zijn als dat stopte
Lekker voor de mensen die een intercity gebruikten om naar hun werk te gaan..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef bitterbal het volgende:
nos
5 MINUTEN GELEDEN
NS komt met 'basisdienstregeling': nauwelijks intercity's en geen nachttreinen
De NS wil de komende tijd minder treinen inzetten vanwege het coronavirus. Vanaf zaterdag 21 maart rijden vanaf de stations in heel Nederland nog maar twee treinen per uur, in alle richtingen. Bijna alle intercity-verbindingen komen te vervallen, ook de Intercity Direct tussen Amsterdam Centraal en Breda. Alleen op de trajecten Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder en Maastricht-Eindhoven blijven intercity's rijden. De overige treinen stoppen op alle tussengelegen stations.
De nachttreinen rijden vanaf zaterdag ook niet meer. Internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling.
De NS houdt met deze basisdienstregeling rekening met een stijgend aantal ziekmeldingen in vitale functies bij NS en ProRail, zegt het spoorbedrijf in een persbericht. "Tegelijkertijd zijn we zuinig op onze mensen door ze alleen in te zetten waar ze nu nodig zijn."
Het aantal treinreizigers is de afgelopen dagen gedaald tot 15 procent ten opzichte van een normale werkdag, aldus NS. In de basisdienstregeling wordt uitgegaan van 35 procent van het normale aantal zitplaatsen. "De verwachting is dat dit voldoende is om reizigers op voldoende afstand van elkaar naar hun bestemming te blijven brengen. We monitoren dat op dagelijkse basis."
ja ook ziekenhuismedewerkers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lekker voor de mensen die een intercity gebruikten om naar hun werk te gaan..
Zou misdadig zijn, voedsel en goederen moeten doorgang vindenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Brussel vraagt nu ook aan de lidstaten die alles dicht hebben gezet om de vrachtwagens door te laten.
Die zijn iets langer onderweg nu.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
er was 60km file bij de Brennerpas.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Brussel vraagt nu ook aan de lidstaten die alles dicht hebben gezet om de vrachtwagens door te laten.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
O.a. paracetamol en Handcreme graag deze kant op.
Dit ja. Geen gekke dingen, allemaal prima toegankelijk voor de mensen die het nodig hebben.quote:
Er zal maar een besmette Hollander aan die dozen hebben gezetenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou misdadig zijn, voedsel en goederen moeten doorgang vinden
het is vanuit zo'n situatie makkelijker te managen, langzaam uit de lockdown komen, dan als dat er elke dag 100den mensen het zorgstelsel overbelasten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In China zitten ze er ook nog midden in, er is nog geen enkel succesverhaal.
En wat gaan die straks doen als alle landen er doorheen zijn? Dan krijgen ze het daar toch alsnog..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef riazop het volgende:
Denemarken, 0 doden nog, gaat haar lockdown verder opschalen
https://ekstrabladet.dk/n(...)-ti-personer/8052793
Sterkte hoor want het valt ook niet mee. Ook dit gaat over.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:35 schreef darkmond het volgende:
Het voelt allemaal nog onwerkelijk, maar ik ik bereid mezelf al mentaal voor op wat mogelijk gebeuren gaat. Niet om op te scheppen, maar ik ben een erg empathisch persoon en het besef van het lijden van anderen doet me niet goed.
Ik was een aantal weken uit Delft (waar ik woon) naar mijn moeder en twee zussen vertrokken. Moeder loopt te hoesten als een malle. Zussen snappen de ernst van de situatie niet, en lopen constant ruzies uit te lokken. Hun sociale leventje gaat voor de gezondheid van anderen. Compleet achterlijk. Dan maar toch stiekem sleutels jatten en het allemaal maar aanhoren van ze. Ergens spijt dat ik hierheen ben gekomen, maar goed... misschien net zo goed spijt als ik dat niet had gedaan.
4 doden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef riazop het volgende:
Wat ik merk nu er sociale onrust heerst, dat er maar al te snel met het vingertje gewezen wordt. Die rokers... die hamsters... De overheid... De Rabobank!!!1!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik was ook niet helemaal serieus, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat "ach, die en die groep gaat maar lekker dood" een prima mening is opeens.
Verbijsterend, en we zitten tussen de tanden van de raderen....quote:
Wel een hint van dat er misschien toch gehamsterd moet gaan worden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
O.a. paracetamol en Handcreme graag deze kant op.
Zelfde maatregelen als hier zo te lezen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef riazop het volgende:
In België mogen geneesmiddelen enkel in de apotheek verkocht worden. Kruidvat verkoopt wel vitamines, maar geen paracetamol.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Kruidvat dicht, handig voor de zieke mensen tijdens een pandemie.......
Hoezo, er rijden twee IC's per uur?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier wel nog gewoon alle treinen, incl. intercities, maar gewoon wat minder per uur en kortere treinen.
Vooral mensen in de zorg inderdaad. Lekker lange uren maken en dan ook nog langer moeten pendelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ook ziekenhuismedewerkers.
jij ook?
Eventjes online bestellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel een hint van dat er misschien toch gehamsterd moet gaan worden?
Als de drogisten hier ook gaan sluiten, moet je op de Jumbo rekenen voor je paracetamol en hoestsiroop enzo.......
Hoezoquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wat gaan die straks doen als alle landen er doorheen zijn? Dan krijgen ze het daar toch alsnog..
Ahhh okee!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In België mogen geneesmiddelen enkel in de apotheek verkocht worden. Kruidvat verkoopt wel vitamines, maar geen paracetamol.
dat is italie - oostenrijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
er was 60km file bij de Brennerpas.
Echt, ik word dood en dood moe van deze hysterie. Je doet net alsof we gedoemd zijn, ik hoor het wel wanneer je een redelijk argument hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het is vanuit zo'n situatie makkelijker te managen, langzaam uit de lockdown komen, dan als dat er elke dag 100den mensen het zorgstelsel overbelasten.
Er staat "Bijna alle intercity-verbindingen komen te vervallen".quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Hoezo, er rijden twee IC's per uur?
ja ik woon aan het spoor en zie vrijwel alleen nog maar lege treinen voorbij komenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vooral mensen in de zorg inderdaad. Lekker lange uren maken en dan ook nog langer moeten pendelen.
Ik niet
De schoonheid en het verderfelijke van chaos.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Verbijsterend, en we zitten tussen de tanden van de raderen....
vorig scharnierpunt zag ik op tv...
vliegtuigen, alternatieve landingen, vuurballen, alles...
hier zitten we in
Ja ja. Ik weet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:41 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat is italie - oostenrijk.
op VRT hadden ze het over een buitengrens van de EU, wacht ik maak een screenshot;
Rutte heeft ons verteld dat we moeten accepteren dat 2 % vd bevolking aan corona gaat stervenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet net alsof we gedoemd zijn,...
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt, ik word dood en dood moe van deze hysterie. Je doet net alsof we gedoemd zijn, ik hoor het wel wanneer je een redelijk argument hebt.
Vertrouw er ook eens op dat anderen gelijk kunnen hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt, ik word dood en dood moe van deze hysterie. Je doet net alsof we gedoemd zijn, ik hoor het wel wanneer je een redelijk argument hebt.
Hongarijequote:
Ja wat zich ontvouwt is fascinerend, maar ik had het liever gelezen, rustig, in de hoek van de bank....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:42 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
De schoonheid en het verderfelijke van chaos.
Als we het goed spelen (ophokken ouderen en zwakken), dan kan dat percentage wel eens veel lager worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Rutte heeft ons verteld dat we moeten accepteren dat 2 % vd bevolking aan corona gaat sterven
Oproep, advies, dringend beroep, alsjeblieft. De strekking van elke 'maatregel' in dit land.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef bitterbal het volgende:
morgen weer hamsteren
AD
19:42
Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) roept mensen op om alleen boodschappen te doen en niet met meerdere mensen tegelijk. ,,Zodat het aantal mensen in de supermarkt beperkt blijft", aldus de belangenvereniging van supermarkten.
De oproep is een van de maatregelen die supermarkten nemen om medewerkers en de consumenten op de winkelvloer extra te beschermen tegen het coronavirus.
Neequote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Rutte heeft ons verteld dat we moeten accepteren dat 2 % vd bevolking aan corona gaat sterven
Sociaal minimumquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
Hoeveel komt er voor zzp’ers? Tot minimumloon hoorde ik?
Terechte oproep...het slaat nergens op om met het hele gezin te gaan winkelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef bitterbal het volgende:
morgen weer hamsteren
AD
Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) roept mensen op om alleen boodschappen te doen en niet met meerdere mensen tegelijk. ,,Zodat het aantal mensen in de supermarkt beperkt blijft", aldus de belangenvereniging van supermarkten.
De oproep is een van de maatregelen die supermarkten nemen om medewerkers en de consumenten op de winkelvloer extra te beschermen tegen het coronavirus.
Hongarije.quote:
Als we Italie achterna gaan en onvoldoende IC capaciteit hebben kan dat nog wel eens oplopen tot 6%.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:44 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Als we het goed spelen (ophokken ouderen en zwakke), dan kan dat percentage wel eens veel lager worden.
We zitten er allemaal midden inquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja wat zich ontvouwt is fascinerend, maar ik had het liever gelezen, rustig, in de hoek van de bank....
Nu zit ik in de gangkast met een natte krant over mijn hoofd
Daar gaat vast wel een oplossing voor komen mocht het zover komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel een hint van dat er misschien toch gehamsterd moet gaan worden?
Als de drogisten hier ook gaan sluiten, moet je op de Jumbo rekenen voor je paracetamol en hoestsiroop enzo.......
Zou heel goed kunnen dat in ongelijk krijg, dat zal ik tzt ook gewoon toegeven, maar waar ik een beetje moe van word zijn de FOK!-experts die menen dat heel dit beleid ons gegarandeerd richting doom stuurt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vertrouw er ook eens op dat anderen gelijk kunnen hebben.
Je kent het "Nattekat syndroom" bij cryptocoins?
Nou... dat zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn...
Softe dingen, gewoon keiharde regels instellen die je moet volgen anders sanctiesquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oproep, advies, dringend beroep, alsjeblieft. De strekking van elke 'maatregel' in dit land.
Sociaal minimum.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:44 schreef Mar_an het volgende:
Hoeveel komt er voor zzp’ers? Tot minimumloon hoorde ik?
Gek genoeg zijn het vooral de buitenlandse experts die dat bewerenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen dat in ongelijk krijg, dat zal ik tzt ook gewoon toegeven, maar waar ik een beetje moe van word zijn de FOK!-experts die menen dat heel dit beleid ons gegarandeerd richting doom stuurt.
Orban heeft nu fiat om alles te sluiten denk hij natuurlijkquote:
ja vind het ook naar om te lezenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen dat in ongelijk krijg, dat zal ik tzt ook gewoon toegeven, maar waar ik een beetje moe van word zijn de FOK!-experts die menen dat heel dit beleid ons gegarandeerd richting doom stuurt.
economie gaat voor,.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:22 schreef Fukushima het volgende:
samenvatting VRT:
belgië is bang voor veel doden op korte termijn door de rutte-aanpak en gaat dit zeker niet toepassen
het is ook niet duidelijk of de immuniteit de komende winter nog wel werkt.
behalve nederland kiest ook UK voor deze aanpak, maar wij (belgië) gaan voor de aanpak die de rest van europa kiest.
Netto is dit gemiddeld ¤ 1.503,– per maand, afhankelijk van de bedrijfstak en leeftijd. Het is een inkomen ongeveer op gelijk niveau aan de netto bijstandsnorm, het sociaal minimum.quote:
Viel mij ook op ja dat veel mensen niet in hun eentje boodschappen aan het doen zijn. Goede oproep dit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef bitterbal het volgende:
morgen weer hamsteren
AD
ik heb hetzelfde, misschien is dit wel de oplossing, dan zal ik dat met een rondje van mij tijdens de covid-meeting toegevenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn moeder werkt in een supermarkt bij de Belgische grens. Belgen komen met heel het gezin de winkel plunderenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef bitterbal het volgende:
morgen weer hamsteren
AD
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:45 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Je zou het dak kunnen repareren of overstappen op aluminiumfolie
We gaan dit flikken. En kunnen dit dan aan het rijtje prostitutie, wiet, euthanasie en homohuwelijk toevoegen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gek genoeg zijn het vooral de buitenlandse experts die dat beweren
Of het allemaal door te laten lopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:47 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Orban heeft nu fiat om alles te sluiten denk hij natuurlijk
Dus België gaat in lockdown tot minimaal komende winter?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:22 schreef Fukushima het volgende:
samenvatting VRT:
belgië is bang voor veel doden op korte termijn door de rutte-aanpak en gaat dit zeker niet toepassen
het is ook niet duidelijk of de immuniteit de komende winter nog wel werkt.
behalve nederland kiest ook UK voor deze aanpak, maar wij (belgië) gaan voor de aanpak die de rest van europa kiest.
Da's correct.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
maja veel van de economie zal niet overblijven als de rest van europa stil ligt.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit dus, vraag mij echt af waarom dezelfde lieden steeds met dit riedeltje aankomen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
nee ze (een arts volgens mij) bedoelde ermee, dat het nu tot de zomer misschien wel werkt, maar dat je dan weer opnieuw moet beginnen als het terugkomt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dus België gaat in lockdown tot minimaal komende winter?
2 dezelfde producten per klant (1 per klant voor wc papier, toiletpapier, keukenpapier)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:49 schreef Bamba het volgende:
[..]
Mijn moeder werkt in een supermarkt bij de Belgische grens. Belgen komen met heel het gezin de winkel plunderen
Goed idee, thuis een lijstje opstellen met de nodige producten en er alleen heen gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Viel mij ook op ja dat veel mensen niet in hun eentje boodschappen aan het doen zijn. Goede oproep dit.
Ik krijg net door dat de omzet nog steeds veel hoger blijft dan normaal, niet te geloven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vorige week op een na de week waarin supermarkten een recordomzet hadden. Net geen 1 miljard. Alleen de week voor kerst 2017 deed het beter.
https://www.ad.nl/dossier(...)en-zzp-ers~a3523299/quote:19:49
In de Tweede Kamer wordt instemmend gereageerd op het economische steunpakket dat het kabinet vandaag heeft aangekondigd om de coronacrisis het hoofd te bieden. Van links tot rechts, en van oppositie tot coalitie, zijn partijen positief.
GroenLinks-voorman Jesse Klaver vindt het een 'heel belangrijk besluit' dat de overheid ervoor zorgt 'dat salarissen worden doorbetaald en ook zzp'ers inkomsten blijven krijgen. Solidariteit voorop'.
Volgens D66-fractievoorzitter Rob Jetten is het doel van de 'megacrisismaatregelen' duidelijk. ,,Zoveel mogelijk mensen behouden hun baan en bedrijven komen deze moeilijke periode door. Samen sterk!''
Gert-Jan Segers van de ChristenUnie noemt het 'vertrouwenwekkende maatregelen'. Volgens CDA-voorman Pieter Heerma 'toont het kabinet daadkracht met dit miljardenpakket.'
China doet nu ongeveer net als wij. Hubei uitgezonderd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:51 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
[..]
Dit dus, vraag mij echt af waarom dezelfde lieden steeds met dit riedeltje aankomen.
ja echt abnormaal, muscle meat krijgt bestellingen van 75KG vlees binnen zeiden ze vandaag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:52 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik krijg net door dat de omzet nog steeds veel hoger blijft dan normaal, niet te geloven.
door dit krijg ik ook de neiging om te hamsterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:53 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja echt abnormaal, muscle meat krijgt bestellingen van 75KG vlees binnen zeiden ze vandaag.
Ik twijfel soms toch wel eens of het niet opraakt en ik ook had moeten inslaan, maar ik hoop er het beste van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |