Zou niet mooi zijn als dat stoptequote:
Mag toch hopen dat het nu afgelopen is met die 'Wet markets "quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
China loopt het meest voor en daar is er nog geen ene zak veranderd, nog even los van alle censuur.
Brussel vraagt nu ook aan de lidstaten die alles dicht hebben gezet om de vrachtwagens door te laten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zo niet mooi zijn als dat stopte
Lekker voor de mensen die een intercity gebruikten om naar hun werk te gaan..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef bitterbal het volgende:
nos
5 MINUTEN GELEDEN
NS komt met 'basisdienstregeling': nauwelijks intercity's en geen nachttreinen
De NS wil de komende tijd minder treinen inzetten vanwege het coronavirus. Vanaf zaterdag 21 maart rijden vanaf de stations in heel Nederland nog maar twee treinen per uur, in alle richtingen. Bijna alle intercity-verbindingen komen te vervallen, ook de Intercity Direct tussen Amsterdam Centraal en Breda. Alleen op de trajecten Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder en Maastricht-Eindhoven blijven intercity's rijden. De overige treinen stoppen op alle tussengelegen stations.
De nachttreinen rijden vanaf zaterdag ook niet meer. Internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling.
De NS houdt met deze basisdienstregeling rekening met een stijgend aantal ziekmeldingen in vitale functies bij NS en ProRail, zegt het spoorbedrijf in een persbericht. "Tegelijkertijd zijn we zuinig op onze mensen door ze alleen in te zetten waar ze nu nodig zijn."
Het aantal treinreizigers is de afgelopen dagen gedaald tot 15 procent ten opzichte van een normale werkdag, aldus NS. In de basisdienstregeling wordt uitgegaan van 35 procent van het normale aantal zitplaatsen. "De verwachting is dat dit voldoende is om reizigers op voldoende afstand van elkaar naar hun bestemming te blijven brengen. We monitoren dat op dagelijkse basis."
ja ook ziekenhuismedewerkers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lekker voor de mensen die een intercity gebruikten om naar hun werk te gaan..
Zou misdadig zijn, voedsel en goederen moeten doorgang vindenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Brussel vraagt nu ook aan de lidstaten die alles dicht hebben gezet om de vrachtwagens door te laten.
Die zijn iets langer onderweg nu.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
er was 60km file bij de Brennerpas.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Brussel vraagt nu ook aan de lidstaten die alles dicht hebben gezet om de vrachtwagens door te laten.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
O.a. paracetamol en Handcreme graag deze kant op.
Dit ja. Geen gekke dingen, allemaal prima toegankelijk voor de mensen die het nodig hebben.quote:
Er zal maar een besmette Hollander aan die dozen hebben gezetenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou misdadig zijn, voedsel en goederen moeten doorgang vinden
het is vanuit zo'n situatie makkelijker te managen, langzaam uit de lockdown komen, dan als dat er elke dag 100den mensen het zorgstelsel overbelasten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In China zitten ze er ook nog midden in, er is nog geen enkel succesverhaal.
En wat gaan die straks doen als alle landen er doorheen zijn? Dan krijgen ze het daar toch alsnog..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef riazop het volgende:
Denemarken, 0 doden nog, gaat haar lockdown verder opschalen
https://ekstrabladet.dk/n(...)-ti-personer/8052793
Sterkte hoor want het valt ook niet mee. Ook dit gaat over.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:35 schreef darkmond het volgende:
Het voelt allemaal nog onwerkelijk, maar ik ik bereid mezelf al mentaal voor op wat mogelijk gebeuren gaat. Niet om op te scheppen, maar ik ben een erg empathisch persoon en het besef van het lijden van anderen doet me niet goed.
Ik was een aantal weken uit Delft (waar ik woon) naar mijn moeder en twee zussen vertrokken. Moeder loopt te hoesten als een malle. Zussen snappen de ernst van de situatie niet, en lopen constant ruzies uit te lokken. Hun sociale leventje gaat voor de gezondheid van anderen. Compleet achterlijk. Dan maar toch stiekem sleutels jatten en het allemaal maar aanhoren van ze. Ergens spijt dat ik hierheen ben gekomen, maar goed... misschien net zo goed spijt als ik dat niet had gedaan.
4 doden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef riazop het volgende:
Wat ik merk nu er sociale onrust heerst, dat er maar al te snel met het vingertje gewezen wordt. Die rokers... die hamsters... De overheid... De Rabobank!!!1!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik was ook niet helemaal serieus, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat "ach, die en die groep gaat maar lekker dood" een prima mening is opeens.
Verbijsterend, en we zitten tussen de tanden van de raderen....quote:
Wel een hint van dat er misschien toch gehamsterd moet gaan worden?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
O.a. paracetamol en Handcreme graag deze kant op.
Zelfde maatregelen als hier zo te lezen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef riazop het volgende:
In België mogen geneesmiddelen enkel in de apotheek verkocht worden. Kruidvat verkoopt wel vitamines, maar geen paracetamol.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Kruidvat dicht, handig voor de zieke mensen tijdens een pandemie.......
Hoezo, er rijden twee IC's per uur?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier wel nog gewoon alle treinen, incl. intercities, maar gewoon wat minder per uur en kortere treinen.
Vooral mensen in de zorg inderdaad. Lekker lange uren maken en dan ook nog langer moeten pendelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ook ziekenhuismedewerkers.
jij ook?
Eventjes online bestellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel een hint van dat er misschien toch gehamsterd moet gaan worden?
Als de drogisten hier ook gaan sluiten, moet je op de Jumbo rekenen voor je paracetamol en hoestsiroop enzo.......
Hoezoquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En wat gaan die straks doen als alle landen er doorheen zijn? Dan krijgen ze het daar toch alsnog..
Ahhh okee!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In België mogen geneesmiddelen enkel in de apotheek verkocht worden. Kruidvat verkoopt wel vitamines, maar geen paracetamol.
dat is italie - oostenrijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
er was 60km file bij de Brennerpas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |