abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:43:56 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192089720

SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juni
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192089923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:39 schreef Barreltje het volgende:
Morguh !

Tnx voor het inkijkje @:Blues _O_ succes!

Maak je je zorgen Loon? Wij vermoeden eigenlijk wel dat oma ( 95) dit OOK wel weer overleefd.. en als dat niet gebeurd is het ook wel goed.. het arme oude besje is nu echt dement en herkent mn moeder niet meer..

Verder een loop neus, keelpijn en last van mn oren.. als Corona niet bestond dan zou ik denken aan m'n zoveel-jaarlijkse keel/holte ontsteking.. we zien wel hoe dit af gaat lopen maar van K. mag ik de deur niet meer uit..

Dus plannen voor vandaag/deze dagen:
- kijken of ik thuis kan werken ( connecties etc)
- Online yoga uitzoeken ( nu echt)
- Borduren
- Recepten uitzoeken bij de "voorraad" die we hebben
- Netflix
- fotoalbum van Kazachstan-reis maken ( eindelijk)
- de boekenkast opruimen ( iemand tips? Hoe bepaal je welke boeken blijven en welke weg kunnen? )
- vinted app installeren en kleding er op zetten
- online shoppen
- videobellen met de 2 bruidsfotografen op onze shortlist
- grondige schoonmaak van alle kasten
- met een beetje mooi weer de deuren in huis schuren ( als we nog genoeg schuurpapier hebben)
- gereedschap sorteren en goed opbergen in de berging
- gitaar leren spelen

Voorlopig nog genoeg te doen..
Wat zijn jullie plannen? :+
Hoe ik mijn boekenkast opruimde: ik stel mezelf bij ieder boek de vragen:
- Heb ik concrete plannen om dit boek te herlezen? --> ja = houden
- Zo nee, kan ik dit boek opnieuw kopen mocht ik over X jaar het weer willen? --> ja = wegdoen
- Zo nee, hoe groot acht ik de kans dat ik exact dit boek over X jaar weer wil hebben? --> kleine kans = wegdoen

Ik heb nu ongeveer een meter aan boeken, waar ik eerst het driedubbele had. Ik had een hoop detectives, die ik niet meer herlees want blij word ik er niet van en ik weet al hoe het afloopt --> weggedaan.
pi_192089965
Ik heb ook een paar boeken die ik niet weg kan doen. Maar dat zijn m'n sprookjesboeken, favoriete versleten kinderboek en Harry Potter boeken. :D
pi_192090052
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gewoon omdat je je aankleed als je uit je nest komt. :P
Niet hoe ik mijn leven leef :D

Ik vond de boekenkast opruimen echt een soort van bevrijding :@ Ik zou me niet te druk maken om een actieplan van te voren. Je wordt er zo enthousiast van dat je je grenzen steeds verder verlegt.

Nu ga ik wel aanzienlijk kleiner wonen, dus dat maakt het misschien makkelijker, maar toen ik eenmaal los had gelaten dat puur het hebben van dat boek iets betekende voor me, ipv het verhaal oid, dat altijd nog wel beschikbaar blijft, ging het snel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192090088
Ik wilde paar jaar geleden boeken wegdoen, wegens geen plek. Mocht niet van mijn moeder. 'Dan neem ik ze wel mee en zet ik ze op zolder'
Ja, uh, oke prima.

Maar nu gaan mijn ouders verhuizen, zegt ze dit weekend 'hier, ik heb nog dozen met jouw boeken'

Ja godver. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192090129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Niet hoe ik mijn leven leef :D

Ik vond de boekenkast opruimen echt een soort van bevrijding :@ Ik zou me niet te druk maken om een actieplan van te voren. Je wordt er zo enthousiast van dat je je grenzen steeds verder verlegt.

Nu ga ik wel aanzienlijk kleiner wonen, dus dat maakt het misschien makkelijker, maar toen ik eenmaal los had gelaten dat puur het hebben van dat boek iets betekende voor me, ipv het verhaal oid, dat altijd nog wel beschikbaar blijft, ging het snel.
Ga je verhuizen ja? Leuk!!!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192090145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:05 schreef Tally het volgende:

[..]

Ga je verhuizen ja? Leuk!!!
*O* betere locatie *O*

Pending kurona natuurlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_192090240
Dingdong!

:?

Postbode aan de deur met pakketje.
Of ik even wilde tekenen voor ontvangst.

Mag dat nog?

Ja hoor :Y

Ik ga Post NL maar eens op FB aanspreken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:16:44 #9
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192090375
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dingdong!

Mag dat nog?

Doe dat even -na- mijn pakje is bezorgd, waar ik voor moet tekenen aub.

PostNL is typisch zo'n club van " Ohw okay, dan sturen we alle pakjes waar voor getekend moet worden terug naar de afzender" ipv een oplossing te realiseren.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192090439
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik wilde paar jaar geleden boeken wegdoen, wegens geen plek. Mocht niet van mijn moeder. 'Dan neem ik ze wel mee en zet ik ze op zolder'
Ja, uh, oke prima.

Maar nu gaan mijn ouders verhuizen, zegt ze dit weekend 'hier, ik heb nog dozen met jouw boeken'

:D Te komisch gewoon :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192090469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D Te komisch gewoon :D
Dit is wel echt heel erg typisch voor mijn moeder. :') :D

Schatje is het O+ En soms heel vermoeiend.
pi_192090471
quote:
Dingdong!

Mag dat nog?

Bij DHL vraagt de bezorger toestemming om zelf te mogen tekenen. Lijkt me voor nu een goede oplossing.
pi_192090489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

Doe dat even -na- mijn pakje is bezorgd, waar ik voor moet tekenen aub.

PostNL is typisch zo'n club van " Ohw okay, dan sturen we alle pakjes waar voor getekend moet worden terug naar de afzender" ipv een oplossing te realiseren.
Haha Haha
Jij denkt dat dit binnen een dag wordt opgepikt door hen?

Edit: ze hebben wel heldere, goede richtlijnen ^O^
Ik had een domme bezorger -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:23:19 #14
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192090507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Bij DHL vraagt de bezorger toestemming om zelf te mogen tekenen. Lijkt me voor nu een goede oplossing.
Het is toch ook de bedoeling dat Postnl dat doet? Heb ik tenminste gelezen...

@Lonaa *O* voor je 36 uur
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:25:10 #15
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192090550
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Haha Haha
Jij denkt dat dit binnen een dag wordt opgepikt door hen?
Dingen waar de klant last van heeft? Ja.

Dan gaan ze je versteld doen staan.

Afgelopen weken 3 pakjes met "24 uurs bezorging" gehad, die er alle 3 vier dagen over hebben gedaan. Blaatverhalen over sorteercentra, volle vrachtwagens, niet kloppende planning.

Maar de verzendende partij deed niets anders dan anders, PostNL wist het gewoon 3 keer te verkloten. Op rij.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192090565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Het is toch ook de bedoeling dat Postnl dat doet? Heb ik tenminste gelezen...

@:Lonaa *O* voor je 36 uur
Zie edit ik kom er net achter dat ik een domme bezorger heb. ;(
pi_192090645
Hmpf. Ik heb een appelallergie. Maar geschilde appels wil wel. Ik had honger en ik heb appels. Dus appeltje geschild. Nu tintelen mijn lippen en tong heel onaangenaam :{ Blijkbaar is bij een elstar appel ook schillen niet voldoende meer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:31:44 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192090683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een appelallergie. Maar geschilde appels wil wel. Ik had honger en ik heb appels. Dus appeltje geschild. Nu tintelen mijn lippen en tong heel onaangenaam :{ Blijkbaar is bij een elstar appel ook schillen niet voldoende meer.
Sommige mensen kopen dure middeltjes voor dat effect *)
pi_192090693
Ben ik weer na m'n digitale koffie moment met collega's. Allemaal aangekleed :P en niemand liet z'n huis zien. Al ben ik wel nieuwsgierig naar het huis van een van de collega's. Hij woont in een verbouwde school uit 1851 op de bovenste etages. Je ziet allemaal intrigerende balken en een raam op een aparte plek. Ga me daar na al deze toestanden maar eens uitnodigen.

En wat Fietsie zegt, even wachten met Postnl aanspreken, vanmiddag krijg ik een pakketje, daarna mag het.

En de moeder van @Lonaa _O- , dat deed de mijne ook, die kwam ze, onaangekondigd, brengen.

En boeken opruimen ging hier best makkelijk. Vooraf bekeken welke ik wilde houden, meer sentimenteel dan om te herlezen (want lettertjes te klein om te lezen of boeken te zwaar om vast te houden) en zo gingen 18 verhuisdozen weg. En ik zit er erg over te denken om veel van de overgebleven boeken ook weg te doen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:32:22 #20
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192090696
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef fietsie het volgende:

[..]

Sommige mensen kopen dure middeltjes voor dat effect *)
De KPD slowchat is verderop.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:33:15 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192090710
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:32 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

De KPD slowchat is verderop.
Die is wegens coronarisico's stilgelegd.
pi_192090718
Ben ik al op mijn eigen laptop begonnen zodat ik niet tijdens een piek moment probeer in te loggen, is het nu alsnog drama.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:34:36 #23
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192090739
Wat denken die landen die dit soort spuiterij doen eigenlijk te bereiken?

dinsdag 17 maart 2020 @ 10:34:53 #24
13783 Anthraxx
pi_192090747
Bij ons klapte de VPN er net uit. Maar goed, gisteren met 18000 man ging wel goed 14.gif
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 10:38:58 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192090837
Zoom is gefixt bij iedereen en kunnen nu gewoon vergaderen. :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192090919
O bij ons liggen procall en teams er uit :')

Teams is niet gek agz niemand dat ooit wil gebruiken en dus ook niemand weet hoe het werkt en het ongetwijfeld ineens overbelast is, maar procall werken we doorgaans ook heel de dag mee, dus waarom dat nou ineens NIET werkt?
pi_192090941
Het ziekenhuis heeft een dinges geregeld voor videobellen _O_
Ik zou vrijdag de laatste afspraak bij psychomotorische therapie hebben en dat gaat nu door via videobellen O+
Wordt wel raar, want psychomotorische therapie is normaal in de gymzaal, maar ik ben al heel blij dat het a) doorgaat en b) videobellen is in plaats van gewoon bellen O+
pi_192090944
Ik wil vooral gewoon kunnen inloggen en mailen in de beschermde omgeving. Ze kunnen er niets aan doen, maar het blijft toch frustrerend. :')
pi_192090945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:34 schreef fietsie het volgende:

[ afbeelding ]
Grote schoonmaak voor als de toeristen weer komen :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192090951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:34 schreef fietsie het volgende:

[ afbeelding ]
Overkomen alsof ze alles stevig onder controle hebben?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:47:14 #31
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192090984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Overkomen alsof ze alles stevig onder controle hebben?
Alleen Putin heeft alles stevig onder controle toch, anno 2020?
pi_192091008
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Lonaa het volgende:
Ja, uh, oke prima.

Je moeder _O-

Mijne heeft ook de dozen met boeken en spelletjes geclaimd.

De spelletjes heeft ze aan me teruggegeven met de mededeling dat ik er cadeaupapier omheen moet doen en dan wil ze ze voor haar verjaardag en voor Sinterklaas van me krijgen :') (ik realiseer me nu dat ik dat afgelopen week met haar verjaardag nog vergeten ben ook _O- ).

De boeken heeft ze aan mijn vader gegeven om te lezen, ook al houdt hij niet van dit type detectives (véél te langdradig, veel te weinig doden :P ) en warempel is hij braaf begonnen met lezen |:(
pi_192091037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Je moeder _O-

Mijne heeft ook de dozen met boeken en spelletjes geclaimd.

De spelletjes heeft ze aan me teruggegeven met de mededeling dat ik er cadeaupapier omheen moet doen en dan wil ze ze voor haar verjaardag en voor Sinterklaas van me krijgen :') (ik realiseer me nu dat ik dat afgelopen week met haar verjaardag nog vergeten ben ook _O- ).

De boeken heeft ze aan mijn vader gegeven om te lezen, ook al houdt hij niet van dit type detectives (véél te langdradig, veel te weinig doden :P ) en warempel is hij braaf begonnen met lezen |:(
Wat is daar de achterliggende gedachte achter? Dingen aan jou geven die je terug moet geven?
pi_192091098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat is daar de achterliggende gedachte achter? Dingen aan jou geven die je terug moet geven?
Ze wil ze graag hebben, maar het is leuker als ze ze cadeau krijgt. Ze vond het niet leuk genoeg om een doos vol te krijgen met "deze doe ik weg, heb jij interesse?".

Nu is de grap van dit hele verhaal dat er in mijn oude kamer bij mijn ouders dus een stapel spelletjes staat die mijn moeder ooit cadeau wil krijgen. Ze staan er nu ruim een halfjaar en ze heeft er nog nul lol van gehad. Als ze die doos gewoon aangenomen had, had ze al wat gekund met die spelletjes.
pi_192091104
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:36 schreef FutureFairytale het volgende:

Blues; is dit vanwege corona deze maatregel? Dacht dat omgeving Haarlem nog mee viel met aantal patiënten.
Hoe bedoel je dit precies?

Je wilt geen mensenmassa's in je ziekenhuis (of waar dan ook) dat is prio 1. Dus moet je zorgen dat er zo min mogelijk mensen met elkaar in aanraking komen. Dus moet je iedereen bellen die de komende weken op je poli komen :?

Verder tx voor de support mensen O+

En Lonaa, vooral doooooorgaan ^O^

En mnX die de blommen meeneemt naast de bloemkool O+

Succe met videobellen Tele ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 17-03-2020 11:01:10 ]
pi_192091140
Ja @FutureFairytale in mijn ziekenhuis zijn ook alle niet dringende poli-afspraken ofwel afgezegd ofwel omgezet in videobellen. En ik woon aan de andere kant van het land dan Blues.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:57:11 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192091182
Ik ben op 't moment bezig met de financiele kant van videobellen voor zorginstellingen.

Wanneer e.e.a. ook echt verweven wordt met de zorgdeclaratie (dus ook dat er aantoonbaar is dat er echt een confcall geweest is enzo) dan is dat een kostbaar feestje.
Kantoormiddelen inzetten is ook wel een optie, alleen dan is het nog onduidelijk hoe de verzekeraars met de declaratie omgaan.
pi_192091431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:57 schreef fietsie het volgende:
Ik ben op 't moment bezig met de financiele kant van videobellen voor zorginstellingen.

Wanneer e.e.a. ook echt verweven wordt met de zorgdeclaratie (dus ook dat er aantoonbaar is dat er echt een confcall geweest is enzo) dan is dat een kostbaar feestje.
Kantoormiddelen inzetten is ook wel een optie, alleen dan is het nog onduidelijk hoe de verzekeraars met de declaratie omgaan.
Wat is daar zo duur aan? Hoe is dat duurder dan een fysieke afspraak?

In mijn ziekenhuis hebben ze een eigen applicatie waarlangs het videobellen gaat, maakt dat uit voor de kosten?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:00 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192091518
Die applicatie betaal je licentiekosten voor.
pi_192091722
@Ludolf...gezien het veelgeprezen optreden en 7 miljoen kijkers had hij ook wel daadkrachtiger kunnen optreden bij de aardbevingsschade, als het hem raakt!?
https://www.dvhn.nl/groni(...)-Rutte-25469971.html
pi_192091992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:52 schreef Tele6 het volgende:

Ze wil ze graag hebben, maar het is leuker als ze ze cadeau krijgt. Ze vond het niet leuk genoeg om een doos vol te krijgen met "deze doe ik weg, heb jij interesse?".

Nu is de grap van dit hele verhaal dat er in mijn oude kamer bij mijn ouders dus een stapel spelletjes staat die mijn moeder ooit cadeau wil krijgen. Ze staan er nu ruim een halfjaar en ze heeft er nog nul lol van gehad. Als ze die doos gewoon aangenomen had, had ze al wat gekund met die spelletjes.
Ik vind jouw moeder vreemder worden met de dag.
pi_192092141
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ze is er wel eentje. :')
Het verbaast me nog steeds dat ze bij gelegenheden ook heel normaal over kan komen :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:52:07 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192092246
Iedereen is wel vol lof over Rutte zijn toespraak van gisteravond, maar ik heb toch wel mijn twijfels:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192092294
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit. Bizar....

Ik zit in een soort niemandsland, lijkt het :') Vandaag roostervrije dag, even gekeken of ik in de uitvoering digitaal kon uithelpen, maar daar zijn zat mensen.
Thuiszorg is alles ook nog rustig (rustiger zelfs omdat niet-noodzakelijke zorg wordt opgeschort). Maar daar is nog niet in kaart gebracht hoeveel cliënten we de komende tijd overhouden. Dus aanmelden bij het ziekenhuis om uit te helpen durf ik ook nog niet.

Dus ik knuffel maar kittens en hang op de bank.
O, en heb de mensen voor mijn verjaardagsfeestje afgezegd.

En was blij om te horen dat mijn tante van over de 80, die twee dagen later jarig is, ook heeft besloten haar huiskamer niet vol te laten laden met een mix van jong en oud, zo’n 30 man in totaal. Ze kan nogal eigenwijs zijn namelijk.
pi_192092323
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit. Bizar....

Ik zit in een soort niemandsland, lijkt het :') Vandaag roostervrije dag, even gekeken of ik in de uitvoering digitaal kon uithelpen, maar daar zijn zat mensen.
Thuiszorg is alles ook nog rustig (rustiger zelfs omdat niet-noodzakelijke zorg wordt opgeschort). Maar daar is nog niet in kaart gebracht hoeveel cliënten we de komende tijd overhouden. Dus aanmelden bij het ziekenhuis om uit te helpen durf ik ook nog niet.

Dus ik knuffel maar kittens en hang op de bank.
O, en heb de mensen voor mijn verjaardagsfeestje afgezegd.

En was blij om te horen dat mijn tante van over de 80, die twee dagen later jarig is, ook heeft besloten haar huiskamer niet vol te laten laden met een mix van jong en oud, zo’n 30 man in totaal. Ze kan nogal eigenwijs zijn namelijk.
Foto van de kittens? O-)

En ^O^ voor je tante!
pi_192092373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Foto van de kittens? O-)

En ^O^ voor je tante!
Heel topic voor je!
F&F / Gastopvang DOC: Cats 23e nestje - Ploppoes?
pi_192092375
Het lijkt er op dat mensen het beginnen te begrijpen waarom enzo.
behalve teles moeder dan misschien ;) :*
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:02:29 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192092483
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:52 schreef golfer het volgende:
Iedereen is wel vol lof over Rutte zijn toespraak van gisteravond, maar ik heb toch wel mijn twijfels:
[ afbeelding ]
Hij heeft al een telefoontje gehad van John de Mol schijnt. 7 miljoen kijkers...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:06:16 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192092572
quote:
Dingdong!

Mag dat nog?

Ik ga maar even een paar dure dingen bestellen :7
pi_192092589
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hij heeft al een telefoontje gehad van John de Mol schijnt. 7 miljoen kijkers...
_O-
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:07:14 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192092591
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef AnneX het volgende:
@:Ludolf...gezien het veelgeprezen optreden en 7 miljoen kijkers had hij ook wel daadkrachtiger kunnen optreden bij de aardbevingsschade, als het hem raakt!?
https://www.dvhn.nl/groni(...)-Rutte-25469971.html
geen idee, misschien heeft ie daar in gewone situaties niet de macht toe?
pi_192092655
quote:
O+ O+ O+
Ze zijn al zo groot! En wat een leuke namen!
pi_192092656
Wat ben jij aan het doen?
pi_192092668
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
:o
pi_192092681
quote:
[ afbeelding ]
_O-
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 12:17:09 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192092805
quote:
[ afbeelding ]
:D
pi_192092856
quote:
[ afbeelding ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:25:28 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192092995
quote:
[ afbeelding ]
pi_192093018
Leuk om te lezen en te zien in jullie thuiswerksituaties.
Vreemd, dat collega’s dan excursies in eigen huis geven!
Bij perioden heb ook wel een aantal dagen thuisgewerkt om achterstallige administratie weg te werken en tig verslagen te schrijven.
Dan ging ik wel aangekleed en alles een serieuse kantoordag ‘houden’, anders leek het maar meer “vakantie”.
pi_192093036
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef AnneX het volgende:
Bij perioden heb ook wel een aantal dagen thuisgewerkt om achterstallige administratie weg te werken en tig verslagen te schrijven.
Dan ging ik wel aangekleed en alles een serieuse kantoordag ‘houden’, anders leek het maar meer “vakantie”.
De protip die ik las: doe in ieder geval je bh aan om je lichaam nog even in de "AAN" modus te houden :'D
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:27:58 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192093048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

De protip die ik las: doe in ieder geval je bh aan om je lichaam nog even in de "AAN" modus te houden :'D
Ik wist dat ik iets vergeten was vanochtend :D
pi_192093054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld😎
pi_192093056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wist dat ik iets vergeten was vanochtend :D
Zwiebele zwiebele.
pi_192093070
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef AnneX het volgende:
Dat heb ik ook. Ik sta iets later op, want hoef geen 30 minuten te fietsen, maar verder business as usual. Alleen is de koffie lekkerder.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:31:41 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192093142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zwiebele zwiebele.
Ik heb nog genoeg uien :D
pi_192093150
Ik rol echt 5 voor werktijd m'n bed uit, gris mn bh mee, zet mn computers aan, zet de koffie op, trek mn bh aan, schenk mn koffie in en bel in voor de dagstart...
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:34:18 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192093199
In Iran hebben ze bepaalde grote gebedshuizen bestormd die gesloten waren ivm Corona. Kunnen ze zich hier een beetje aan die regels houden? In Barneveld enzo wel.

Grote moskeeën in NL ook?
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:34:32 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192093207
Vast wel, anders was het wel in het nieuws geweest.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:07 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192093223

Ohja het is Paddy Day. Normaal wist is het wel, maar het gaat nu totaal langs me heen.
pi_192093271
Ik vind het toch wel lekker om gewoon aangekleed, gewassen en met gekamde haren te zitten. Anders voel ik mij heel de dag zo’n lamzak.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192093294
Ja @Lonaa...ik heb nu 2 weken niet gerookt - want mijn sigs light liggen in een geheim vakje in mijn auto en ben niet buiten geweest - en het is verbazend hóe gemakkelijk het doorademen gaat, zónder piepen etc. ondanks 8)7 bronchitis en tussen de blafhoestbuien door.
Verbazend. Affijn, je weet wat voor positieve zaken het gaat opleveren. *O*
#jumping jacks x 100
pi_192093379
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:37 schreef AnneX het volgende:
Ja @:Lonaa...ik heb nu 2 weken niet gerookt - want mijn sigs light liggen in een geheim vakje in mijn auto en ben niet buiten geweest - en het is verbazend hóe gemakkelijk het doorademen gaat, zónder piepen etc. ondanks 8)7 bronchitis en tussen de blafhoestbuien door.
Verbazend. Affijn, je weet wat voor positieve zaken het gaat opleveren. *O*
#jumping jacks x 100
Wat goed! Ik vond roken altijd zo verschrikkelijk als ik verkouden was.

Ik zit altijd in mijn joggingpak thuis. Ik douche meestal rond half 2 en dan doe ik het weer aan. Ik wissel dan wel mijn nachthemd voor een shirtje. Of een schone broek en vest, dat komt ook voor een paar keer per week.
Spoilers!
pi_192093388
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]

Ohja het is Paddy Day. Normaal wist is het wel, maar het gaat nu totaal langs me heen.
Misschien dat wij de grote fles Kwaremont vanavond open trekken, we hoeven hem nu toch niet voor de Ronde te bewaren.
pi_192093405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef derLudolf het volgende:
In Iran hebben ze bepaalde grote gebedshuizen bestormd die gesloten waren ivm Corona. Kunnen ze zich hier een beetje aan die regels houden? In Barneveld enzo wel.

Grote moskeeën in NL ook?
Is die dienst in Barneveld met 600 pp nog doorgegaan zondag jl.? 8)7
In Amerika loopt ook zo’n prediker/ oplichter te oreren waar de corona vandaan komt en dat de duizenden aanwezigen elkaars handen schudden.
En ze doen het ook nog. De schapen.
pi_192093475
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef AnneX het volgende:

[..]

In Amerika loopt ook zo’n prediker/ oplichter te oreren waar de corona vandaan komt en dat de duizenden aanwezigen elkaars handen schudden.
Met nog wat minder mensen en in verschillende zalen.

De moskee hierachter was leeg, ik zag echt niemand er naar toe lopen. Marcouch had daar ook toe opgeroepen, en de besturen van de moskee's ook.
pi_192093479
quote:

"God's wil als je ziek wordt/dood gaat!" - eng dat soort ideeën.
pi_192093531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"God's wil als je ziek wordt/dood gaat!" - eng dat soort ideeën.
Net als met de ZZPers.
pi_192093583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

Net als met de ZZPers.
Huh? Die denken ook dat het god's wil is?
pi_192093594
Spoilers!
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:50:37 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192093607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Net als met de ZZPers.
Die snap ik niet?
pi_192093631
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Huh? Die denken ook dat het god's wil is?
Denk dat ze het over die (en nu zeg ik even niets) wiebes heeft
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:51:56 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192093641
quote:

[..]

Neen, dat zou ook niet mogen immers. Segers had de kerkdienst via tv gevolgd.
pi_192093673
Mja dode moslims voor de islam, dode zzp-ers voor de economie. Twee verschillende godsdiensten, twee keer een hoop slachtoffers die we echt echt echt echt niet hadden kunnen voorkomen :')
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:37 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192093700
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja dode moslims voor de islam, dode zzp-ers voor de economie. Twee verschillende godsdiensten, twee keer een hoop slachtoffers die we echt echt echt echt niet hadden kunnen voorkomen :')
Aha. Beetje ver gezocht :+
pi_192093707
Ik moest gniffelen

pi_192093743
Lokaal nieuws:
De ene buurvrouw zit met haar bezoek in de tuin in de zon, werkoverleg als docente mbo.

Andere buurvrouw meldde zich ziekjes, vermoedt corona, want heeft gegoocheld🤣
De barmhartigheid van god zal haar wel op de been houden. Oops.

Mn.X luistert naar de lokale omroep met een dagelijks live lunch programma en interviews met inwoners en de burgemeester en het laatste lokale coronanieuws.
De boa zijn de lokale horeca aan het bezoeken/“controleren”.
Vindt het best jammer, dat hij heeft afgezegd.
pi_192093956
quote:
[ afbeelding ]
pi_192093981
Net op Radio 2 een journalist die in Rome woont. Lijkt wel of ie een scène uit Black Mirror beschreef.

Intussen wachten op de kapster. Ik vraag haar wel als ze zo binnenkomt of ze haar handen eerst wil wassen :@
pi_192094038
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:08 schreef Blues het volgende:
Net op Radio 2 een journalist die in Rome woont. Lijkt wel of ie een scène uit Black Mirror beschreef.

Intussen wachten op de kapster. Ik vraag haar wel als ze zo binnenkomt of ze haar handen eerst wil wassen :@
Mijn kapper is dicht. Ik had er morgenmiddag een afspraak (nodig ook). Ga maar speldjes en zo kopen ;)
pi_192094097
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mijn kapper is dicht. Ik had er morgenmiddag een afspraak (nodig ook). Ga maar speldjes en zo kopen ;)
Ja, ik kan al een staartje maken 🙃
pi_192094123
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:08 schreef Blues het volgende:

Misschien een domme vraag maar waarom niet afgezegd?

Een kapper zit toch aan het hoofd/gezicht van vele mensen op een dag.
pi_192094500
On the bright side: fok! doet het al een beetje beter en sneller.w/
pi_192094514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:15 schreef Sarabi het volgende:

Misschien een domme vraag maar waarom niet afgezegd?

Een kapper zit toch aan het hoofd/gezicht van vele mensen op een dag.
Ze doet bijna geen klanten meer. Heeft pompje bij zich en ontsmette haar handen meteen bij binnenkomst.
pi_192094554
Gaat natuurlijk niet alleen om vandaag maar ook de weken er voor.
En aangezien er opgeroepen wordt om afstand te houden.
pi_192094626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:34 schreef Sarabi het volgende:
Gaat natuurlijk niet alleen om vandaag maar ook de weken er voor.
En aangezien er opgeroepen wordt om afstand te houden.
Een kapper is wel een heel eind binnen de 1,5 meter die wordt geadviseerd inderdaad.

Gaap. Ik kak in dus ga maar even douchen en lunchen. Straks weer verder.
Spoilers!
pi_192094654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Een kapper is wel een heel eind binnen de 1,5 meter die wordt geadviseerd inderdaad.

Ik vroeg me ook oprecht af of het een domme vraag is.
Ik ga er van uit de B door haar werk een stuk meer weet dan ik.
pi_192094736
En een prima zonnetje om kleding te luchten buiten en het huis door te waaien w/
pi_192094759
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef AnneX het volgende:
Lokaal nieuws:
De ene buurvrouw zit met haar bezoek in de tuin in de zon, werkoverleg als docente mbo.

Andere buurvrouw meldde zich ziekjes, vermoedt corona, want heeft gegoocheld🤣
De barmhartigheid van god zal haar wel op de been houden. Oops.

Mn.X luistert naar de lokale omroep met een dagelijks live lunch programma en interviews met inwoners en de burgemeester en het laatste lokale coronanieuws.
De boa zijn de lokale horeca aan het bezoeken/“controleren”.
Vindt het best jammer, dat hij heeft afgezegd.
Hmm hier zijn opa en oma erg weigerachtig mbt dat ze een risicogroep zijn.
De buurman daarentegen appte gister speciaal om te zeggen dat dochterlief beter bij opa/oma uit de buurt bleef. En gaf mn pakketje om het hoekje van de deur... “sorry.. ik ben flink verkouden en normaal maakt dat niet uit.. maar beter het zekere voor het onzekere”

Diezelfde buurman en -vrouw die overigens aanboden dat ik daar altijd wcpapier en eten mocht halen indien nodig O+
(Ondanks dat ze heel geirriteerd worden van het gehamster).

Leuke is dat in zo’n volksbuurtje... mensen soms wel echt socialer en meelevender zijn dan in de brave nette wijken.
Juist met dit soort dingen merk je dat het echt niet alleen maar tuig is wat hier woont
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:45:10 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192094799
net " voor de laatste keer" boodschappen ngedaan.. met allebei keelpijn distatieren we onszelf maar eens..
ik wist nog een knolsederij en flespompoen om de kop te tikken, die zijn voor volgende week.. tevens 2 groenten soepen die ik vandaag gaa maken en invries voor volgende week.. een beetje de groenten verspreiden zo..
wel apart om de supermarkt zo leeg te zien zeg :{ er was echt bijna niks meer te krijgen.. ( behalve dan de " gekke" dingen zoals Naan, Cordita's en libanees brood.. en er was sowiseo BROOD!! dus net pakketjes gemaakt om het brood in te vriezen.. ^O^

CUL-Noob vraagje: kan je aardappels eigenlijk zo, in de schil, invriezen ? patat is ook altijd ingevroren.. hoe zit dat?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192094812
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:42 schreef AnneX het volgende:
En een prima zonnetje om kleding te luchten buiten en het huis door te waaien w/
Hier staat de wind net vervelend op het balkon, dus best fris. Deur ook maar weer dichtgedaan en die van het andere balkon geopend.
pi_192094848
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:45 schreef Barreltje het volgende:
net " voor de laatste keer" boodschappen ngedaan.. met allebei keelpijn distatieren we onszelf maar eens..
ik wist nog een knolsederij en flespompoen om de kop te tikken, die zijn voor volgende week.. tevens 2 groenten soepen die ik vandaag gaa maken en invries voor volgende week.. een beetje de groenten verspreiden zo..
wel apart om de supermarkt zo leeg te zien zeg :{ er was echt bijna niks meer te krijgen.. ( behalve dan de " gekke" dingen zoals Naan, Cordita's en libanees brood.. en er was sowiseo BROOD!! dus net pakketjes gemaakt om het brood in te vriezen.. ^O^

CUL-Noob vraagje: kan je aardappels eigenlijk zo, in de schil, invriezen ? patat is ook altijd ingevroren.. hoe zit dat?
https://aardappelenkoken.eu/aardappelen-invriezen/
pi_192094872
Hmm kapper zou ik persoonlijk nu ook even niet doen. Vrouw die mijn nagels doet heeft ook alles afgezegd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192094879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:39 schreef Sarabi het volgende:

Ik vroeg me ook oprecht af of het een domme vraag is.
Ik ga er van uit de B door haar werk een stuk meer weet dan ik.
Tuurlijk heb ik erover nagedacht. Zij en wij doen aan goede handhygiene, ze ziet niet veel mensen meer ivm minder dagen werken en haar leeftijd, werkt niet in een kapsalon. Zij en wij hebben niet de klachten waarbij je thuis zou moeten blijven.

Ik ga ook naar mijn werk en kom met mensen in aanraking. Dat risico zit er bij mij ook elke werkdag in.
pi_192095031
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:48 schreef Blues het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik erover nagedacht. Zij en wij doen aan goede handhygiene, ze ziet niet veel mensen meer ivm minder dagen werken en haar leeftijd, werkt niet in een kapsalon. Zij en wij hebben niet de klachten waarbij je thuis zou moeten blijven.

Ik ga ook naar mijn werk en kom met mensen in aanraking. Dat risico zit er bij mij ook elke werkdag in.
Is dat nou niet juist de foute redenatie die veel mensen maken?

Werk is noodzakelijk (zeker dat van jou). Maar om het dan nogmaals extra op te zoeken helpt niet.
pi_192095062
pi_192095101
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:48 schreef Blues het volgende:

[..]

En zo kan het zich dus verspreiden...

Jij bent als het ware een extra risico omdat je met zoveel mensen in contact komt. Waarom dan privé nog extra onnodige contacten opzoeken waar je een ventielen besmetting aan kan doorgeven?

Dat je geen symptomen hebt maakt je minder besmettelijk, maar je kunt het evengoed nog verspreiden.
pi_192095257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe lang dit gaat duren en hoe lang mijn haar aan het eind zal zijn, want ik ben eind januari voor het laatst naar de kapper geweest _O-
Nou had ik wel het voornemen om mijn haar wat te laten groeien, maar wel op een gecontroleerde manier -- ik hoef geen matje.
Nou ja, A en B hebben een tondeuse en een kappersschaar, dus als ik erop vertrouw dat ze er geen zooitje van zouden maken, kunnen zij me knippen. :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:05:00 #108
221912 minilot
Nancy boy
pi_192095316
Kom kom, luitjes, zit in het huidige door de regering opgedragen model niet ingecalculeerd dat een deel van het volk een pietsje lakser is omdat groepsimmuniteit anders pas tegen 2029 in zicht komt? ;)

@Barreltje Onbegrijpelijk, naan veel lekkerder dan boterhammen :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_192095419
quote:

Ik heb gisteren ook een pompoen gekocht :Y
Ik was gisteren een uur na openingstijd in de winkel en toen was die prima bevoorraad. Alleen diepvriesgroenten miste ik. Brood was er inderdaad gewoon, en de andere dingen die ik moest hebben zoals pindakaas, havermout, uien en knoflook waren er allemaal ook.

Als ik niet aan de verleiding toegeef, hoef ik echt twee weken niet naar de winkel of zo. Maar ik heb helemaal geen chocola of koekjes in huis :o Wel fruit, verschillende soorten nootjes, crackers, komkommer. Maar thuiszitten en me een beetje sneu voelen gaat bij mij al gauw samen met substantiële hoeveelheden chocolade, dat zou ik nu even moeten afleren :s)
pi_192095426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:05 schreef minilot het volgende:
Kom kom, luitjes, zit in het huidige door de regering opgedragen model niet ingecalculeerd dat een deel van het volk een pietsje lakser is omdat groepsimmuniteit anders pas tegen 2029 in zicht komt? ;)

Ondertussen 43 doden en dat gaat nog hard oplopen, wat raad jij aan?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:18:04 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192095668
Inmiddels ook in het noorden nu vullende ziekenhuizen.
pi_192095819
Hier in Uden gaat het in ieder geval erg hard -O-
pi_192095946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:05 schreef minilot het volgende:

@:Barreltje Onbegrijpelijk, naan veel lekkerder dan boterhammen :9
Die viroloog zei gister nog dat je prima met de hele klas naar de speeltuin kan.
Met op de achtergrond een heleboel spelende kinderen en ouders die lekker tegen elkaar aan zaten op een bankje in de zon.

Dus ja, ik denk dat ze dat wel meegenomen hebben in de berekeningen.
pi_192095993
Ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren ook een pompoen gekocht :Y
Ik was gisteren een uur na openingstijd in de winkel en toen was die prima bevoorraad. Alleen diepvriesgroenten miste ik. Brood was er inderdaad gewoon, en de andere dingen die ik moest hebben zoals pindakaas, havermout, uien en knoflook waren er allemaal ook.

Als ik niet aan de verleiding toegeef, hoef ik echt twee weken niet naar de winkel of zo. Maar ik heb helemaal geen chocola of koekjes in huis :o Wel fruit, verschillende soorten nootjes, crackers, komkommer. Maar thuiszitten en me een beetje sneu voelen gaat bij mij al gauw samen met substantiële hoeveelheden chocolade, dat zou ik nu even moeten afleren :s)
ik ging rond lunchtijd maar wandelen.. want als ik niet naar werk ga... loop ik nog nauwelijks merk ik.
Werkplek-koffie is ineens nog maar 2m en even langs collega lopen of koffie in de kantine is geen optie. Not to mention dat ik niet met de auto naar werk ga dus ook dat al weer wat beweging oplevert toch. Normaal dan.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 14:31:51 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192096001
quote:
Songfestival nog niet?
pi_192096055
Kun je op wachten.. Misschien net als zomercarnaval van een paar jaar geleden, gewoon een jaar later oppakken #endoorrrrrr!
pi_192096200
Jeetje, 19 mensen overleden in een dag. Het gaat wel hard.
pi_192096245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:40 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, 19 mensen overleden in een dag. Het gaat wel hard.
Wat me vooral verbaasd dat ik eigenlijk geen directe gevallen ken... direct of direct.
Dat is wel gek voor mn gevoel
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:43:04 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192096252
Sneu voor alle festiviteiten en herdenkingen rondom 75 jaar bevrijding die mensen jarenlang hebben georganiseerd. Maar ik vrees dat dat ook allemaal niet doorgaat.
Vind ik persoonlijk erger dan een songfestival of autorace.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192096253
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hmm kapper zou ik persoonlijk nu ook even niet doen. Vrouw die mijn nagels doet heeft ook alles afgezegd.
Mijn vriend is ook zo heerlijk naief soms. Zegt tegen de kozijnenboer dat hij een onschuldig kuchje heeft, maar toch liever een afspraak op afstand heeft. En wil vervolgens wel snel een afspraak met de kapper maken voordat die toch besluiten te sluiten. :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 14:44:53 #121
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192096289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ondertussen 43 doden en dat gaat nog hard oplopen, wat raad jij aan?
Om je erbij neer te leggen dat dit niet te stoppen is. Of je nou wel of niet naar de kapper gaat. Hooguit kun je helpen door niet in het gezicht van opa's te hoesten en het wat langzamer te laten gaan.
pi_192096290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat me vooral verbaasd dat ik eigenlijk geen directe gevallen ken... direct of direct.
Dat zeurt ook wel heel illuminati in mijn hoofd ja :D
pi_192096302
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Om je erbij neer te leggen dat dit niet te stoppen is. Of je nou wel of niet naar de kapper gaat. Hooguit kun je helpen door niet in het gezicht van opa's te hoesten en het wat langzamer te laten gaan.
^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192096316
quote:
Ik ook niet eigenlijk. Eén bevestigd geval in de familie van mijn (aangetrouwde) schoonmoeder. Dus zij zijn even voorzichtig geweest. Maar voor de rest niet.
pi_192096371
quote:

[..]

Ik ken niemand van de overledenen maar een vriendin heeft wel al 'afscheid' moeten nemen van haar vader. Het is niet zeker of ze nog bij hem mag later.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 14:51:50 #126
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192096430
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:43 schreef golfer het volgende:
Wel gek om dat zo expliciet te benoemen.
pi_192096521
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:43 schreef golfer het volgende:
Sneu voor alle festiviteiten en herdenkingen rondom 75 jaar bevrijding die mensen jarenlang hebben georganiseerd. Maar ik vrees dat dat ook allemaal niet doorgaat.
Ik vind het persoonlijk allemaal even niet erg. Herdenken we toch op een andere manier.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 15:12:56 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192096884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk allemaal even niet erg. Herdenken we toch op een andere manier.
Ik denk dat iets van 75 jaar geleden herdenken dat door iedereen toch wel als 1 van de ergste dingen die de mensheid (niet alleen joden) is overkomen vergelijken met wat dan ook niet opgaat.
Het is raar. Want het is namelijk ook best erg dat een autorace niet doorgaat, daar gaan mensen failliet van. Niet zo erg als 6 miljoen vermoorde joden-erg, maar anders erg.
Een songfestival waar duizenden mensen aan werken en miljoenen van genieten is ook wel jammer natuurlijk, als het niet doorgaat. Niet zo erg als de hongerwinter, maar anders erg.
Niet naar de kapper kunnen is ook wel vervelend. Niet zo vervelend als een joodse wijk waar iedereen vijf jaar opgesloten zat in Budapest-erg. Maar ook heel vervelend.
THe Passion afzeggen vinden we allemaal...oh nee. Toch niet.

Het is gewoon een merkwaardige vergelijking en een rare zin om zo even te plaatsen.
pi_192096908
JONGENS IK HEB NOG MAAR 8 TABLETJES PARACETAMOL.
pi_192096927
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bloesemtocht gaat ook niet door -O- heeft wel als voordeel dat ik geen nieuwe wandelschoenen hoef te kopen
pi_192096988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef fietsie het volgende:
Die applicatie betaal je licentiekosten voor.
Onze afdeling had al een licentie (via minddistrict) en het aantal gebruikers mogen we van de uitgever uitbreiden omdat ze ook wel weten dat het rare tijden zijn. Wie weet heb je wat aan deze informatie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 15:19:54 #132
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192097018
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:14 schreef Lonaa het volgende:
JONGENS IK HEB NOG MAAR 8 TABLETJES PARACETAMOL.
IK HEB ER NOG TIENTALLEN, ZO NIET HONDERDEN.

Ik verkoop ze hier op de hoek voor 5 euro p.s. Blauwe hoodie.
pi_192097050
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

IK HEB ER NOG TIENTALLEN, ZO NIET HONDERDEN.

Ik verkoop ze hier op de hoek voor 5 euro p.s. Blauwe hoodie.
Joe, zie je zo swa. :7
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:23:12 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192097096
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk dat iets van 75 jaar geleden herdenken dat door iedereen toch wel als 1 van de ergste dingen die de mensheid (niet alleen joden) is overkomen vergelijken met wat dan ook niet opgaat.
Het is raar. Want het is namelijk ook best erg dat een autorace niet doorgaat, daar gaan mensen failliet van. Niet zo erg als 6 miljoen vermoorde joden-erg, maar anders erg.
Een songfestival waar duizenden mensen aan werken en miljoenen van genieten is ook wel jammer natuurlijk, als het niet doorgaat. Niet zo erg als de hongerwinter, maar anders erg.
Niet naar de kapper kunnen is ook wel vervelend. Niet zo vervelend als een joodse wijk waar iedereen vijf jaar opgesloten zat in Budapest-erg. Maar ook heel vervelend.

Het is gewoon een merkwaardige vergelijking en een rare zin om zo even te plaatsen.
_O-
Ik heb afgelopen jaar de Passion gekeken en ik vond het een marteling. Je kunt het niet eens ironisch kijken, zo verschrikkelijk was het.

Ik heb niet heel veel met herdenkingen. Soms belt mijn tante op de sterfdag of verjaardag van oma. Ik vind het elke dag even erg dat oma dood is, niet op een speciale dag meer of minder. Maar ik snap wel dat dat voor heel veel mensen anders is. JFlip is ook wat verdrietiger op de sterfdag van zijn vader. Met zo'n herdenking als die in april is natuurlijk ook veel aandacht voor het niet vergeten en dat is wel heel belangrijk.

Desalniettemin vind ik het wel ontzettend jammer dat deze zomer vol evenementen niet door gaat. Ik had er ontzettend veel zin in.
Spoilers!
pi_192097101
Behehe, poes net even veel te enthousiast verpulverd in een turboknuffel waar ze niet van houdt :') Maar ja als ze liefde BLIJFT eisen op mn toetsenbord, word ik feitelijk wel gedwongen *O*

Zit me nu wel boos aan te kijken :') Heb het ook zwaar. Mag ook al niet naar boven omdat daar alles open staat. Geeeerm -O-
pi_192097124
Ik vind het ook wel jammer, alle toffe evenementen. En er is nog zoveel onzeker. ;(
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:24:41 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192097128
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Behehe, poes net even veel te enthousiast verpulverd in een turboknuffel waar ze niet van houdt :') Maar ja als ze liefde BLIJFT eisen op mn toetsenbord, word ik feitelijk wel gedwongen *O*

Zit me nu wel boos aan te kijken :') Heb het ook zwaar. Mag ook al niet naar boven omdat daar alles open staat. Geeeerm -O-
Mishandeling :Y

Hier niets van dat alles. Tonijn in de buik, pitten in de zon.
Spoilers!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:25:23 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192097143
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het ook wel jammer, alle toffe evenementen. En er is nog zoveel onzeker. ;(
Als dat ene evenement voor jou niet doorgaat, kan je wel naar Sigme. Silver linings O+
Spoilers!
pi_192097149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mishandeling :Y

Hier niets van dat alles. Tonijn in de buik, pitten in de zon.
Ze belt nu ook 114 :Y
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 15:25:43 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192097153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:15 schreef Sarabi het volgende:
Bloesemtocht gaat ook niet door
Op een schaal van 1 tot holocaust. Hoe erg vind je dit?
pi_192097189
Ja weet je, het is ook kut allemaal, en voor iedereen gaan er dingen niet deur die we graag hadden bijgewoond, maar in het licht van dit... meh...

Ik hoop dat het misschien ergens ook een soort reset kan worden ofzo... Dat we een beetje afgaan van dat "omdat het kan" idee als valide antwoord op de vraag waarom we veel dingen doen.
pi_192097192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als dat ene evenement voor jou niet doorgaat, kan je wel naar Sigme. Silver linings O+
True, true.

Ik heb nog geen idee, eigenlijk, wat er voor mij (en voor ons als stichting) wel of niet doorgaat. Het eerste evenement met stichting is zo uit mijn hoofd eind april.

Nou ja, en er zijn natuurlijk al wel wat feestjes afgezegd waar ik heen wilde. En dit weekend niet bij een vriend klussen in z'n nieuwe huis.
pi_192097206
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Op een schaal van 1 tot holocaust. Hoe erg vind je dit?
Poe even over nadenken....
pi_192097213
En ondertussen kan ik wel dikgesneden boterhammen pindakaas kaas eten zoals het mij schikt, dus we krijgen er ook echt wel wat voor terug.

-O-
pi_192097224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja weet je, het is ook kut allemaal, en voor iedereen gaan er dingen niet deur die we graag hadden bijgewoond, maar in het licht van dit... meh...

Ik hoop dat het misschien ergens ook een soort reset kan worden ofzo... Dat we een beetje afgaan van dat "omdat het kan" idee als valide antwoord op de vraag waarom we veel dingen doen.
Ik snap wat je bedoeld. We vinden onszelf heel erg entitled tot ALLES. Dat zou best wat mogen veranderen. Misschien zorgt dit daar uiteindelijk voor.
pi_192097266
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld. We vinden onszelf heel erg entitled tot ALLES. Dat zou best wat mogen veranderen. Misschien zorgt dit daar uiteindelijk voor.
Ja joh! En alles wordt alleen maar weer gewoner, waardoor er weer boven op moet. En dat gaan we dan ook doen, omdat het kan. Maar is het ook leuker dan zoet op de houten vloer zitten en met een stuk gember spelen?

DAT ZIJN DE VRAGEN!
pi_192097285
Poes even afgeleid van de toetsenbord- en bovendrang door de plint onder de keuken weg te halen :') Die zit al de hele dag gehyperfocust te staren :')
pi_192097300
Wel veel fijner om gewoon te kunnen fokken zeg, onder werktijd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:31:38 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192097302
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Klopt ja. Ik ben in het algemeen ook wel benieuwd wat dit hele gebeuren voor vooruitgang brengt. In elk geval een hoop innovatie bij bedrijven op het gebied van thuiswerken en thuis lessen volgen. Veel mensen zullen toch maar eens een dat door de overheid aangeraden noodpakket regelen. Verder kan ik even niets bedenken want ik ben een tikje braindead maar er is vast nog veel en veel meer.
Spoilers!
pi_192097330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Klopt ja. Ik ben in het algemeen ook wel benieuwd wat dit hele gebeuren voor vooruitgang brengt. In elk geval een hoop innovatie bij bedrijven op het gebied van thuiswerken en thuis lessen volgen. Veel mensen zullen toch maar eens een dat door de overheid aangeraden noodpakket regelen. Verder kan ik even niets bedenken want ik ben een tikje braindead maar er is vast nog veel en veel meer.
Ik zou je andere dingen willen vertellen maar iemand doet hier al 10 minuten met een bladblazer 'HUU HUU HUHUHUUHUUUUUUHUHUHUHU' dus ik ben ook braindead. En pissed.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 15:33:02 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192097332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Poes even afgeleid van de toetsenbord- en bovendrang
Ik las dit veel sensueler dan de bedoeling is.
pi_192097354
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik las dit veel sensueler dan de bedoeling is.
Weet ik toch schatje.
pi_192097368
Oh ze zijn klaar. Wat een rust. O+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 15:39:22 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192097451
Mijn grootste klant (ja die ene) heeft wegens Corona het project on hold gezet. :/
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:39:43 #155
13783 Anthraxx
pi_192097461
quote:

[..]

Thuis lesgeven is echt niet zo tof als dat het lijkt. Als docent praat je tegen een muur. Je krijgt geen directe feedback van je studenten; normaal merk je het heel snel of iemand het volgt of niet door alleen maar in je klas rond te kijken. Zelfs met video verbindingen is het lastig om 12 man tegelijk te volgen. Presentaties delen is een ramp en Teams is een prachtig pakket wat er nu half uit ligt vanwege de toeloop.
pi_192097469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ken niemand van de overledenen maar een vriendin heeft wel al 'afscheid' moeten nemen van haar vader. Het is niet zeker of ze nog bij hem mag later.
Dat lijkt me echt extreem naar.
Soort van afgeschreven ben je dan.
pi_192097511
Ik vind het vanuit huis werken toch anders nu iedereen het doet. Normaal was je dan zo lekker onzichtbaar, nu moet iedereen je de hele dag bellen en appen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:43:25 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192097554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:39 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Thuis lesgeven is echt niet zo tof als dat het lijkt. Als docent praat je tegen een muur. Je krijgt geen directe feedback van je studenten; normaal merk je het heel snel of iemand het volgt of niet door alleen maar in je klas rond te kijken. Zelfs met video verbindingen is het lastig om 12 man tegelijk te volgen. Presentaties delen is een ramp en Teams is een prachtig pakket wat er nu half uit ligt vanwege de toeloop.
Dat klinkt verre van ideaal.

Ik ben wel verbaasd dat veel universiteiten blijkbaar nu het wiel nog uit moeten vinden over het opnemen van hun colleges. Voor mij was het tien jaar geleden al normaal om thuis naar een college te kijken als ik niet live kon gaan.
Spoilers!
pi_192097651
Naar de winkel voor ingredienten die bij stamppot andijvie horen, of falafel uit de vriezer eten?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:48:38 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192097716
Piep en ik vinden het verwarrend als de ezel balkt buiten het rooster om.
Spoilers!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:50:33 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_192097772
Ik heb de 'op een schaal van 1 tot Holocaust' net al in het wild gebruikt. Ik weet niet of het zo'n vlucht neemt als hel op de fiets, maar toch bedankt, @Kreator :Y
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 15:52:28 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192097811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:41 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het vanuit huis werken toch anders nu iedereen het doet. Normaal was je dan zo lekker onzichtbaar, nu moet iedereen je de hele dag bellen en appen.
Ja. Men heeft wel de drang om te lat n zien dat ze werken. Newbies.
Hier hetzelfde
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:55:43 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_192097895
Ha, J. klaagde (kloeg!) net op dezelfde wijze over z'n collega's.
Succes ermee Myra en Krea! Zakt hopelijk wel weer zodra het nieuwtje eraf is.
pi_192098062
Buiten geweest...in de tuin geklungeld w/
Matrassen geleverd, daarna slaapkamer gereinigd alsof het een ok is.
En alles open gezet tegen elkaar.
Vreemde mannen in de slaapkamer. ~O>

Eerst een bakkie koffie, dan eens proefliggen.
Mn.X is terug van de Spar met brood en melk.
Dorpsgenoten dwarrelen daar vrolijk rond elkaar.

@Lucky...reageert Piep op Ezel :D
pi_192098073
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:44 schreef Kreator het volgende:

Dit.

En bovendien kan je het ook in de supermarkt oplopen en niet in een ziekenhuis. Of juist wel in een ziekenhuis maar je was ook in de rij bij de apotheek iets te dicht op degene achter je gaan staan.
Het is als je jezelf niet helemaal afzondert bijna niet te voorkomen of je het wel of niet krijgt.

Ik kies ervoor wél te werken om zoveel mogelijk mensen te kunnen helpen en bijstaan.
Daarbij loop ik risico ja. Daar ben ik me van bewust.
pi_192098094
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja. Men heeft wel de drang om te lat n zien dat ze werken. Newbies.
Hier hetzelfde
En een werkgever die de neiging heeft te controleren... fijntjes..
pi_192098097
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Joe, zie je zo swa. :7
_O-

Let op dat gassie op die hoek :o
pi_192098148
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Oh, die zijn nog erger. Jij wint.
pi_192098176
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:40 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt extreem naar.
Soort van afgeschreven ben je dan.
Ja, hopen op een klein wonder
pi_192098192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep en ik vinden het verwarrend als de ezel balkt buiten het rooster om.
Is er geen app voor :? :+
pi_192098209
Waaróm balken ezels eigenlijk :?

Zon is weg, toch maar ff lekker buiten wandelen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:31 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192098248
quote:

Beterschap! rustig aan.

Ongekookte aardappelen kan je niet invriezen trouwens ook niet in schil
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192098267
Ja zeg...een cul vraag.
Een banaan pelde ik altijd vanaf de steel.
En toen zag ik - lang leve fb - dat het ook vanaf de andere kant kan. _O-
En inderdaad veel handiger pellen.
Vraag: hoe doen jullie dat?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 16:13:30 #174
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192098293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit. Mijn werkgever weet niet eens of ik nog leef. (hooguit aan de uren die ik inlever).
pi_192098295
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heb dus vanochtend om kwart voor 8 mezelf maar alive and kicking gemeld.
Dat is beter dan gedoe achteraf
pi_192098298
Sinds ik het ooit op fb zag dat iemand het zo deed pel ik ook vanaf de kont :Y
/want het hep op feesboek gestaan

En ik zet een joker in, want ik ga niet wandelen maar roeien omdat ik een netflix docu af wil zien :D
pi_192098304
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:12 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg...een cul vraag.
Bovenkant als ze goed rijp zijn, onderkant als ze nog net iets te stevig zijn.

Bij ons op kantoor overigens altijd de discussie hoe groen mensen bananen lekker vinden. Blijkbaar heel veel mensen die bananen juist lekker vinden wanneer ze nog een beetje groen zijn. Ik wil geen groen meer zien.
pi_192098309
quote:
Ja zeg...een cul vraag.
Ik hou stug vol... pellen vanaf het steeltje.
Je bent dwars of niet.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 16:14:36 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192098313
quote:
Ja zeg...een cul vraag.
Wij eten geen bananen.
pi_192098374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:13 schreef Blues het volgende:
Sinds ik het ooit op fb zag dat iemand het zo deed pel ik ook vanaf de kont :Y
/want het hep op feesboek gestaan

En ik zet een joker in, want ik ga niet wandelen maar roeien omdat ik een netflix docu af wil zien :D
Welke docu?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:18:04 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_192098385
Een banaan die al bruine plekken in het vruchtvlees begint te krijgen is de beste banaan! :9
Ik pel overigens door decennia gewenning nog steeds aan de steelkant, al is de andere kant inderdaad handiger.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:23:28 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192098467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Onze afdeling had al een licentie (via minddistrict) en het aantal gebruikers mogen we van de uitgever uitbreiden omdat ze ook wel weten dat het rare tijden zijn. Wie weet heb je wat aan deze informatie.
Ik kreeg van de leverancier een quote waar je een huis van kunt kopen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:26:29 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192098523
Wij moeten via de ingang van het werk getemperatuurd worden.
Wordt toch teveel werk dus een thermometer in de kantine gelegd...
Handig zonder batterij *O*
Paniekvoetbal ook altijd
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192098599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij moeten via de ingang van het werk getemperatuurd worden.
Wordt toch teveel werk dus een thermometer in de kantine gelegd...
Handig zonder batterij *O*
Paniekvoetbal ook altijd
He, hoe is het met het huis? Alles klaar voor de verhuizing? Wanneer precies?
pi_192098634
Krijg straks een pakketje van Postnl. Tekst op de site: "Toon uw legitimatiebewijs om deze zending in ontvangst te nemen"
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 16:32:09 #186
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192098645
Beveiligers ingezet bij 'die grenze'. Een lokale drogist. Mensen begonnen te vechten omdat ze maar 1 doosje paracetamol mochten kopen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:34:32 #187
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192098680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

He, hoe is het met het huis? Alles klaar voor de verhuizing? Wanneer precies?
Jahaaa.... morgen bestelling van hoekbank, tafel en 2 stoelen, worden over de drempel gegooid.

Bestellling Kouwe blauwe: tv wordt niet opgehangen. vooralsnog wordt de wasmachine wel aangesloten tenzij de maatregelen weer worden aangescherpt.

BeterBed heeft niet gereageerd op virus maar dat het morgenmiddag komt.

Als alles een beetje goed gaat dan slaap ik morgen voor het eerst in mijn huis....
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:37:13 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192098736
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:05 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

"Ik wil graag de producten van het team..." begon er hier iemand.

Ik heb zojuist ruim 100 mailtjes in die directory gekopieerd.
pi_192098790
gvd...hoor ik net van een collega, vietnamees gezin, zijn vrouw was gisteren aan het wandelen met hun dochter van 1,5, worden ze uitgescholden dat ze met het virus terug naar huis moeten :(
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:41:44 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192098812
Ik vind wel dat wel pamfletten boven China moeten gaan uitwerpen waarin staat dat ze voortaan alleen nog maar beestjes van een vooraf vastgestelde lijst mogen weken voor soep en thee. :P
pi_192098833
Bestelling van GLS werd me zo in de handen gegeven door een vrolijk grijnzende bezorger.
(En op zich... je HOEFT natuurlijk niet te zoenen met de pakketbezorger he.. dat scheelt alweer de helft)

Ben benieuwd hoe de postNL-man dat (over)morgen gaat doen :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:43:09 #192
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192098840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Bestelling van GLS werd me zo in de handen gegeven door een vrolijk grijnzende bezorger.
(En op zich... je HOEFT natuurlijk niet te zoenen met de pakketbezorger he.. dat scheelt alweer de helft)

Ben benieuwd hoe de postNL-man dat (over)morgen gaat doen :)
Maar het was wel prettig?
pi_192098852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
gvd...hoor ik net van een collega, vietnamees gezin, zijn vrouw was gisteren aan het wandelen met hun dochter van 1,5, worden ze uitgescholden dat ze met het virus terug naar huis moeten :(
Tja.. ik ben weleens uitgescholden, waar dochterlief bij stond, voor het hand in hand lopen met een vrouw.
En dat is niet eens besmettelijk.

Ik kijk nergens meer van op...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:44:44 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192098874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bovenkant als ze goed rijp zijn, onderkant als ze nog net iets te stevig zijn.

Bij ons op kantoor overigens altijd de discussie hoe groen mensen bananen lekker vinden. Blijkbaar heel veel mensen die bananen juist lekker vinden wanneer ze nog een beetje groen zijn. Ik wil geen groen meer zien.
Graag een halve dag voor volledige geelheid. En ik snij mijn banaan open bij het steeltje.
Spoilers!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:46:18 #195
221912 minilot
Nancy boy
pi_192098909
Ons PostNL-meisje was daarnet ook weer innig dichtbij. Ben benieuwd of en wanneer dat omslaat.
Ondertussen heeft de lokale Wibra waar ik net was een meterdikke barrière gebouwd tussen kassamedewerker en klanten met behulp van dozen godenschoonmaakmiddel Dasty! :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:47:47 #196
221912 minilot
Nancy boy
pi_192098940
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Beetje wel *;
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 16:49:45 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192098971
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:46 schreef minilot het volgende:
Ons PostNL-meisje was daarnet ook weer innig dichtbij. Ben benieuwd of en wanneer dat omslaat.
Ondertussen heeft de lokale Wibra waar ik net was een meterdikke barrière gebouwd tussen kassamedewerker en klanten met behulp van dozen godenschoonmaakmiddel Dasty! :D
Is dat niet gewoon de handelsvoorraad? :P Dat spul halen de meeste mensen per doos volgens mij
pi_192098990
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar het was wel prettig?
Mja.. appetijtelijk
pi_192099004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Beetje wel *;
Hmm volgens mij heb ik nog niemand aangestoken.. denk ik *;
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:51:50 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_192099014
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon de handelsvoorraad? :P Dat spul halen de meeste mensen per doos volgens mij
Jazeker, maar voor vandaag stonden die dozen niet drie dozen dik een muur te wezen tégen de toonbank aan ;) Er waren her en der al flessen uit de bovenste laag verdwenen, dus het helpt ook vast bij Dasty verpatsen als kassakoopje :)
pi_192099016
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

dat kun je beter hamsteren dan wcpapier denk ik :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 16:53:49 #202
221912 minilot
Nancy boy
pi_192099059
Ik vraag me af wat voor gruwelijke ziektes zich over dertig jaar in Nederland openbaren door al die Dastywalmen, maar het ontvet zo verrekte goeoeoed!
pi_192099106
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Welke docu?
Don 't fuck with cats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 17-03-2020 17:02:51 ]
pi_192099203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt verre van ideaal.

Ik ben wel verbaasd dat veel universiteiten blijkbaar nu het wiel nog uit moeten vinden over het opnemen van hun colleges. Voor mij was het tien jaar geleden al normaal om thuis naar een college te kijken als ik niet live kon gaan.
Mijn uni filmt de colleges al jaren, gaat behoorlijk soepel.
Één faculteit weigerde altijd te filmen, omdat ze wilden dat hun studenten fysiek naar college kwamen.
De cijfers van andere faculteiten spraken dat tegen, want op onze faculteit werd alles gefilmd maar was de aanwezigheid heel prima. De meeste mensen keken de hoorcolleges een tweede of zelfs derde keer als ze gingen leren voor het tentamen. Of ze keken de hoorcolleges van vorig jaar in de hoop dat die de uitleg net anders deden. Ik keek ook graag op hogere snelheid terug als het om biologiecolleges ging.
Die ene faculteit die weigert te filmen, die heeft nu een beetje een probleem :')
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 17:00:50 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192099226
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:53 schreef minilot het volgende:
Ik vraag me af wat voor gruwelijke ziektes zich over dertig jaar in Nederland openbaren door al die Dastywalmen, maar het ontvet zo verrekte goeoeoed!
Veel beter als dure HG ovenontvetter dat je huid helemaal verneukt.

Dasty misschien ook, maar je krijgt er geen pijnlijke wondjes van.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:05:36 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192099362
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:56 schreef Blues het volgende:

[..]

Don 't fuck with cats.
Moet je die nou mijden als kattenliefhebber?
The love you take is equal to the love you make.
pi_192099464
quote:
Ja zeg...een cul vraag.
Ook vanaf de andere kant inderdaad. Als een aapje.

Tenzij ik de banaan ga snijden, dan heb ik toch al een mesje bij de hand en dan is het vanaf het steeltje ook makkelijk.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 17:12:09 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192099525
quote:
Ja zeg...een cul vraag.
Ik eet altijd Haribo bananen. Die zijn tenminste niet per stuk verpakt. Veel beter voor het milieu ook.
pi_192099583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Tja.. ik ben weleens uitgescholden, waar dochterlief bij stond, voor het hand in hand lopen met een vrouw.

Ik kijk nergens meer van op...
Als je m'n moeder vraagt wel. Net als autisme. :7
pi_192099619
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moet je die nou mijden als kattenliefhebber?
Ik wilde m ook niet kijken maar t viel me mee. Bizar verhaal.
pi_192099695
Post weg -O-

Dus jullie hebben ( ook) ontdekt, dat banaan pellen vanaf de onderkant makkelijker gaat.
Mijn ontdekking komp inderdaad van feesboek.🤪

Vanavond een rest macaroni - lievelings van mn.X - en een hf geroosterde paprikasoep met heerlijk brood.
Kopje koffie en vroe-oeg naar bed :Z

En Zet...waar hang jij uit.? :{w
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 17:36:11 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192100101
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:20 schreef AnneX het volgende:

En Zet...waar hang jij uit.? :{w
Kaatje heeft hem op FB volgens mij...
pi_192100443
Mijn volgende banaan ga ik vanaf de onderkant pellen :D

Vrije dag maar met thuiswerken loopt dat toch een beetje door elkaar. En aangezien we extra uurtjes uitbetaald krijgen, kom maar op. :Y) Tweede journalist gesproken, met onze communicatiedame En andere mensen gebeld, ik kom de tijd wel door. Tussendoor uiteraard katten knuffelen.

En uitgepland bij de thuiszorg dus me vanmiddag beschikbaar gesteld bij het ziekenhuis. Nog geen reactie gehad, maar die lopen hopelijk over met aanmeldingen en ik heb niet het idee dat het daar nu al crisis is.
pi_192100542
2017
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kaatje heeft hem op FB volgens mij...
Even gekeken, 2017 heeft hij voor het laatst wat gepost :P
Denk dat hij in het verre oosten is, staat me bij dat hij naar Laos wilde
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 18:08:07 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192100879
Wel goed voor de huizenmarkt dit. Gaat natuurlijk weer compleet instorten.

Ikea dicht.

Minder criminelen oppakken.

Ik ben bijna coronanieuwsmoe. Maar het is toch ook wel fascinerend.
pi_192100898
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:08 schreef Kreator het volgende:

Ikea dicht.

Ik vind het verstandig dat ze dat zo uitgebreid aankondigen :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 18:11:33 #217
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192100941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind het verstandig dat ze dat zo uitgebreid aankondigen :Y
Kunnen we met z'n allen met 220kph zonder risico, niet naar ons werk rijden omdat we thuis moeten blijven.
Zware tijden sowieso voor de criminelen nu bijna geen enkel huis leeg is.
pi_192100969
quote:

Nooit meer handen schudden in ziekenhuizen/bij de dokter _O_
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 18:16:32 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192101055
De beurs is ook compleet ingestort zie ik. 30% in een maand.
pi_192101075
Ik vind het nieuws nog wel interessant. Ik word wel een beetje moe van Whatsapp-groepen met familie en collega's waar ze de oh-zo-grappige memes over corona in delen.
pi_192101174
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:17 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het nieuws nog wel interessant. Ik word wel een beetje moe van Whatsapp-groepen met familie en collega's waar ze de oh-zo-grappige memes over corona in delen.
Mijn vriendengroep is vooral bezig met statistiek, nog weinig memes gezien _O-

Ze zijn de hele dag al aan het puzzelen over de vraag:
- Je wilt dat 50-60 % van de bevolking corona heeft gehad
- Je wilt binnen de capaciteit van de intensive cares blijven
- Hoe lang moet je dan in semi-lockdown blijven?

Dat hangt af van:
- Welk percentage van zieken beademd moet worden
- Hoe veel beademing er beschikbaar is

Schattingen variëren nu van 4 maanden tot een jaar :D
pi_192101295
Mail van mijn pensioenfonds: we maken een diepe buiging voor u, o nobele zorgverlener _O_

Trouwens, onze dekkingsgraad is weer gedaald...

:')
pi_192101308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat hangt af van:

Jouw vriendengroep :D _O_ _O-

De mijne zijn van de memes.
pi_192101333
quote:

Ikea dicht.

Of er komen heel veel huizen vrij #pessimist
pi_192101422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat hangt af van:

Beter :D

In mijn groepsapps komen alleen van die hyves glitterplaatjes voorbij.
pi_192101788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Als je m'n moeder vraagt wel. Net als autisme. :7
Dat laatste ben ik in de loop der jaren misschien wel enigzins mee besmet geraakt.
Of was het altijd al natuurlijk.

feit is... ik gedij op “autistische nerds” _O- O+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:50:11 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192101805
Maatregelen voor grote bedrijven, voor kleine bedrijven en voor zzp'ers. Ik heb verdomme ook een bedrijf en ben ook gewoon gewoon een ondernemer }:|
Spoilers!
pi_192101823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maatregelen voor grote bedrijven, voor kleine bedrijven en voor zzp'ers. Ik heb verdomme ook een bedrijf en ben ook gewoon gewoon een ondernemer }:|
Zijn jullie dan geen klein bedrijf?
pi_192101852
Ik sprak vandaag een travelbooking bedrijf en die hadden 80% arbeidstijdverkorting aangevraagd
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:52:55 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192101862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zijn jullie dan geen klein bedrijf?
Ja dat zou je denken. Maar we hebben geen personeel dus ben je zzp'er en dan moet je anders benoemd worden.
Spoilers!
pi_192101868
quote:

Ikea dicht.

Bijna? Ik vind het heel fascinerend maar ben inmiddels wel klaar met al die jankebalken op de radio en tv die gelijk beginnen over die miljoenen / miljarden die zij en de rest van de sector mislopen.
pi_192101902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
2017
[..]

Even gekeken, 2017 heeft hij voor het laatst wat gepost :P
Denk dat hij in het verre oosten is, staat me bij dat hij naar Laos wilde
Die man spoort niet :{ Zo’n situatie en dan heel hard naar Azie op vakantie? :’)
pi_192101947
Ziezo, ik heb voor twee weken boodschappen gehamsterd. Kilo's appels, peren, kwark zijn nu mijn eigendom. Ha!

Geen lege schappen hier trouwens. Wel wat dunnetjes bezet in de glasconserven. Daar hoefde ik op zich niks van, maar mijn vader had wat potjes gevraagd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 18:59:24 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192102034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Bijna? Ik vind het heel fascinerend maar ben inmiddels wel klaar met al die jankebalken op de radio en tv die gelijk beginnen over die miljoenen / miljarden die zij en de rest van de sector mislopen.
Minder inkomsten raakt misschien wel net zoveel mensen?
pi_192102043
quote:

[..]

Maar dat mislopen is ook verlies van banen. En dat gaat op voor kleine en voor grote bedrijven
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:05:13 #236
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192102175
Ikea dus dicht -O-

Maar alle medewerkers blijven aan het werk *O*

Online bestellen blijft mogelijk en die bestellingen worden in de winkels verzameld.
pi_192102285
Mijn verse eten is nu zowat op. Komende tijd ga ik af en toe een afhaal/bezorgmaaltijd bestellen. Bij een zaak die niet standaard is ingericht op afhaal, nu heeft moeten sluiten en op deze manier nog wat inkomsten kan genereren.
pi_192102298
quote:

[..]

Het nieuws over corona is fascinerend.
Het gedoe er omheen... tja ik denk dat we allemaal best weten dat dit iedereen een hoop geld gaat kosten. Dat hoef ik geen 5x per dag ingewreven te krijgen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 19:13:50 #239
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192102371
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn verse eten is nu zowat op.
Ohoh. Wat nu... ;-)
pi_192102430
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Minder inkomsten raakt misschien wel net zoveel mensen?
Ja. Dat treft iedereen zometeen dus waarom nou al die zielige verhalen en vinden dat ze recht hebben op meer geld omdat ze muzikant zijn en niet vergelijkbaar met een normale zzp-er.
pi_192102451
quote:
Mijn verse eten is nu zowat op. Komende tijd ga ik af en toe een afhaal/bezorgmaaltijd bestellen. Bij een zaak die niet standaard is ingericht op afhaal, nu heeft moeten sluiten en op deze manier nog wat inkomsten kan genereren.
Ik bestelde net pizza..
Met 10 minuten bezorgd.

Dus ook de bedrijven die daar wel standaard op zijn ingericht.. hebben het niet onwijs druk.
pi_192102474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[quote]0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Het nieuws over corona is fascinerend.
Het gedoe er omheen... tja ik denk dat we allemaal best weten dat dit iedereen een hoop geld gaat kosten. Dat hoef ik geen 5x per dag ingewreven te krijgen.
dat dus :Y
pi_192102498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja. Dat treft iedereen zometeen dus waarom nou al die zielige verhalen en vinden dat ze recht hebben op meer geld omdat ze muzikant zijn en niet vergelijkbaar met een normale zzp-er.
Goede vriendin is muzikant en die zei: iedereen weet dat je zo maar ineens een tijd zonder inkomen kunt komen te zitten. Dat hoort bij het vak. Genoeg muzikanten met dure huizen en grote auto’s... die nu een probleem hebben.

Dus ik zei: en jij?
Antwoord: ik heb mijn agenda 1 op 1 doorgezet naar 2021 en tot die tijd red ik het wel.

Zelfredzaamheid++
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:20:17 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192102518
quote:
wij gaan waarschijnlijk morgen ook wat laten bezorgen.. of overmorgen
vanavond maak ik nog een extra diepvries-kipmadras-saus en morgen nog een kippensoep van de overige groenten en dan is het wel klaar met echt verse groenten vrees ik..

K. is inmiddels na een weekje "geen luxe" al 3 kilo afgevallen.. maar vanavond proberen we de naked bar lemon :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 19:23:23 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192102585
Vandaag/morgen rode kool met worst :9
Voor donderdag iets met groenten (oa prei, aubergine en courgette liggen) en dan vrijdag ergens wat bestellen.
Zaterdagochtend dan maar weer boodschappen doen :P
pi_192102594
Ik heb nu min of meer vers eten. Alles vers gemaakt (draadjesvlees, rodekool en puree) maar wel ingevroren geweest
pi_192102618
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wij gaan waarschijnlijk morgen ook wat laten bezorgen.. of overmorgen
vanavond maak ik nog een extra diepvries-kipmadras-saus en morgen nog een kippensoep van de overige groenten en dan is het wel klaar met echt verse groenten vrees ik..

K. is inmiddels na een weekje "geen luxe" al 3 kilo afgevallen.. maar vanavond proberen we de naked bar lemon :P
Heb ik gemist waarom jullie geen boodchappen meer doen of echte verse groente kunnen halen?
pi_192102682
Ik ben een beetje inspiratieloos voor groenten. Ik heb al genoeg in huis voor de komende week, maar ik kom eigenlijk meestal niet verder dan wortel, courgette, broccoli en spinazie. Nu toevallig een keer een flespompoen liggen, dat is ook alweer maanden geleden.
pi_192102736
Alleen nog tomaten en zoete aardappel in huis dat echt vers is.
Verder veel in de vriezer dus ook goed genoeg :)
Minstens een week geen boodschappen meer nodig.

Als de verse groenten op zijn ook eens bestellen bij het restaurant hier in het dorp.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:34:14 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192102881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Ikea dus dicht -O-

Maar alle medewerkers blijven aan het werk *O*

Online bestellen blijft mogelijk en die bestellingen worden in de winkels verzameld.
Ik zou dus om 17:30 richting Ikea...

Schoonouders zitten midden in verbouwing en moeten 1 mei uit oude huis zijn.

Keukenboer komt al niet plaatsen.
pi_192102964
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:24 schreef Lonaa het volgende:

Heb ik gemist waarom jullie geen boodchappen meer doen of echte verse groente kunnen halen?
Ik moet er niet aan denken om maanden alleen diepvries of blik oid te eten :X (ja, dit gaat nog wel even duren...)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:38:22 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192102994
Ik zag net ergens (bron kwijt) passeren dat er Amerikanen waren die al meldden met iets op mensen aan het testen te zijn, qua covid?
pi_192103014
quote:

[..]

Hier geen issue :)
pi_192103053
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:26 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een beetje inspiratieloos voor groenten. Ik heb al genoeg in huis voor de komende week, maar ik kom eigenlijk meestal niet verder dan wortel, courgette, broccoli en spinazie. Nu toevallig een keer een flespompoen liggen, dat is ook alweer maanden geleden.
Spitskool of chinese kool zijn lekker om te wokken.
Rode kool wok ik ook, met veel kerrie.
Je kunt ook koolsalade maken van witte, rode of spitskool. Maar dan moet je het fijn snijden en daar heb ik het geduld niet voor O-)
Prei gooi ik in allerlei gerechten in kleine hoeveelheden.
Bloemkool is heel lekker om te roosteren in de oven.

... en uiteindelijk eet ik toch alleen maar wortels, tomaten uit blik, en wortels. :')
pi_192103110
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken om maanden alleen diepvries of blik oid te eten :X (ja, dit gaat nog wel even duren...)
Nou precies ;(
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:42:45 #256
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192103142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik zou dus om 17:30 richting Ikea...

Schoonouders zitten midden in verbouwing en moeten 1 mei uit oude huis zijn.

Keukenboer komt al niet plaatsen.

Dat is flink balen!
Collega's in de winkel kregen het ook pas 1,5 uur van tevoren te horen (inclusief management) en degene die vrij zijn hoorden het pas om 17.30
pi_192103169
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:38 schreef fietsie het volgende:
Ik zag net ergens (bron kwijt) passeren dat er Amerikanen waren die al meldden met iets op mensen aan het testen te zijn, qua covid?
Zag ik ook

https://www.rtlnieuws.nl/(...)te-test-proef-mensen
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:45:30 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192103227
quote:

[..]

allebei een beetje grieperig. dan gaan we er vanuit dat we 2 weken zelfisolatie moeten doen ofzo :+

maar goed. we hebben een voorraad blikvoer en pompoen en knolselderij etc..

in de prepmodus: hoe vries je ook al weer peterselie en koriander in ?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:48:20 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192103298
ik heb dus nu 2 keer een groente-maaltijdsoep klaar om in de diepvries te gooien. dan de kip madras er bij en die kippensoep.. dat zijn dan toch weer 4 maaltijden met groenten er in ^O^ K. doet een soort van semi-IF; wel ontbijt , geen lunch en wel avondeten :+ ik moet nog even mijn weg zien te vinden in dit alles..
de saint-emillion smaakt iig prima c_/
pi_192103506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Rode kool wok ik ook, met veel kerrie.

Goed idee :9
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:01:26 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192103684
20:00.. klap moment hier.. hoe is dat bij jullie?
pi_192103697
Ze zijn hier vuurwerk aan het afsteken voor de zorg :o
pi_192103749
Wat ik kan zien niemand (maar ik kan niet zoveel zien)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:02:53 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192103753
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:01 schreef Barreltje het volgende:
Paar mensen doen het. Na elkaar iedere x. Ik kan het horen. En vuurwerk in de verte
pi_192103836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:01 schreef Tele6 het volgende:
Jij woont bij mij? :o
pi_192103843
ge
quote:
in de buurtapp. al gezegd, dat ik niet meedoe 8)7
Met al mijn respect - wat ik al een butwoord vind - doe ik het in stilte. Of hier dan. B-)
Misschien kunnen ze al die te kortgedane werkers in de Zorg, bij de Politie, in Onderwijs eens een beter salaris geven.
Blijkbaar heeft Nederland diepe gevulde zakken.
pi_192103848
Oh godver. Iemand heeft ook nog wat van die illegale bommen :X
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:06:11 #268
3878 Vork
Manisch creatief
pi_192103879
Hier een hoop applaus, veel geklap en gejuich.
pi_192103902
quote:
Magisch stil.... op inderdaad wat vuurwerk na.
pi_192103916
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

allebei een beetje grieperig. dan gaan we er vanuit dat we 2 weken zelfisolatie moeten doen ofzo :+

maar goed. we hebben een voorraad blikvoer en pompoen en knolselderij etc..

in de prepmodus: hoe vries je ook al weer peterselie en koriander in ?
Niemand die een tas groenten etc aan jullie deurknop kan hangen?
pi_192103927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:06 schreef Vork het volgende:
Oh ja, gister al lekker vals zingen Aan de Amsterdamse Grachten...
Laten we dat maar aan de Italianen overlaten, het zingen.
pi_192103932
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij woont bij mij? :o
Ja, hoi.

Groetjes,
Je buurvrouw
pi_192103959
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, hoi.

Groetjes,
Je buurvrouw
* Lonaa haalt hand uit de broek en trekt gordijn nog wat verder dicht
pi_192103976
quote:
En dan blazen ze wat vingers eraf of een oog eruit en wie mag dat weer gaan repareren en verzorgen? :') :') :') :')
pi_192104013
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De nieuwe buren misschien?

Nog steeds in de aanbieding: 3 codes voor HF box met 3 maaltijden.
Singles doen de 2 pp.box en vriezen de 2e portie in.
DM mij dan...

De Nieuwsbrief van de lokale Landwinkel staat vol met verse groenten en lekkere versgebakken plaattaarten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:09:57 #276
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192104027
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wellicht wel.. maar het gaat wel lukken hoor :Y)
pi_192104028
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:05 schreef AnneX het volgende:
ge
[..]

in de buurtapp. al gezegd, dat ik niet meedoe 8)7
Met al mijn respect - wat ik al een butwoord vind - doe ik het in stilte. Of hier dan. B-)
Misschien kunnen ze al die te kortgedane werkers in de Zorg, bij de Politie, in Onderwijs eens een beter salaris geven.
Blijkbaar heeft Nederland diepe gevulde zakken.
Mja of al die klappende mensen... die een handje uit steken om een ander te helpen.

Zou ook een hele mooie vorm van waardering zijn.

Begrijp me niet verkeerd.. ik vind het belangrijk en waardeer onze zorg absoluut.
Maar ook al die andere mensen die nu proberen onze maatschappij enigzins draaiende te houden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:10:01 #278
3878 Vork
Manisch creatief
pi_192104030
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:07 schreef AnneX het volgende:

Oh ja, gister al lekker vals zingen Aan de Amsterdamse Grachten...
Laten we dat maar aan de Italianen overlaten, het zingen.
Dat heb ik hier wiedanookzijdank niet gehoord.
pi_192104035
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:06 schreef Vork het volgende:
Nog steeds onnodig, maar beter.

Ik hou meer van de bedrijven die overgebleven eten in een lekker maaltje voor de medewerkers omtoveren. Of bloemen brengen. Niet alleen voor de zorg, maar ook voor andere beroepen die moeten doorgaan en waarin men extra risico loopt.
pi_192104059
Hier zijn die mafkezen gewoon schreeuwend de straat op gegaan :')
pi_192104123
Ik hoorde 2 klapjostieses hier verderop :W
pi_192104139
quote:
Kijk daar heeft de zorg wat aan :D
pi_192104164
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:11 schreef Tally het volgende:
Hier zijn die mafkezen gewoon schreeuwend de straat op gegaan :')
Hier ook. Ik werk in de zorg, maar FLIKKER OP MET JE GEKLAP, MIJN BABY vanaf morgen een dreumes LIGT TE SLAPEN
pi_192104184
Heerlijk een uur in bad gelegen O+ met nieuw luisterboek van Ronald Giphart. Leuk veel Utrechts erin (de stad, de straatnamen, plekken) maar als je kan schrijven, Ronald, betekent dat niet automagisch dat je ook goed kan voorlezen. Echt jammer, maar ik sla me er wel doorheen.
pi_192104193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:14 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Hier ook. Ik werk in de zorg, maar FLIKKER OP MET JE GEKLAP, MIJN BABY vanaf morgen een dreumes LIGT TE SLAPEN
Morgen 1 :o :o
Aatje O+
pi_192104225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:15 schreef Blues het volgende:
Morgen 1 :o :o
Artje O+
En vanwege die kutcorona kunnen we t niet eens groots vieren :')
pi_192104277
Houd vol word er geroepen. Komt goed. :')

Oprotten. We kijken Frozen 2 }:|
pi_192104332
Morons... https://mobile.twitter.co(...)=1239951987841601537
Gedraag je liever...volgens de regels.

En alvast van Harte met de Allereerste verjaardag van A, Lein & Kaas 🎉🎊

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-03-2020 20:41:45 ]
pi_192104369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:39 schreef Tele6 het volgende:
Je kunt ook koolsalade maken van witte, rode of spitskool. Maar dan moet je het fijn snijden en daar heb ik het geduld niet voor
Een koolschaaf is echt een handig ding! Ik heb de mijne vandaag nog gebruikt.

Wordt verkocht als 'zuurkoolrasp'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192104411
Niet quoten aub

[ Bericht 34% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-03-2020 20:37:38 ]
pi_192104412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:16 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ahwww, moest net nog aan jullie denken. :* op afstand. Gelukkig snapt A. er toch nog geen snars van :P Maar zuur is het wel ja.
pi_192104452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Niet quoten aub

*knip*
O+ O+
pi_192104492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:16 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik typte bewust Aatje hoor ;) Lekkere toet! @ foto
pi_192104529
Blije A O+
pi_192104536
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:25 schreef Blues het volgende:

Ik typte bewust Aatje hoor ;) Lekkere toet! @ foto
Ja achteraf snap ik m :')
pi_192104542
quote:
Niet quoten aub
Wat een onwijs leuke foto

En denk maar aan alle verjaardagen die nog gaan komen met alle familieleden in goede gezondheid. O+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:27:50 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192104557
quote:
Niet quoten aub

-=demonteert=-
Wie lijkt dr hier op zn moeder zeg...
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 20:31:24 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192104643
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Een koolschaaf is echt een handig ding! Ik heb de mijne vandaag nog gebruikt.
[ afbeelding ]
Wordt verkocht als 'zuurkoolrasp'.
Is zoiets heel anders als een mandoline?
pi_192104667
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Zo te zien heeft deze 2 snijvlakken en een mandoline 1, toch?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:32:14 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192104668
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt anders gestemd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:32:44 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192104681
poingggggg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')