SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Hoe ik mijn boekenkast opruimde: ik stel mezelf bij ieder boek de vragen:quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:39 schreef Barreltje het volgende:
Morguh !
Tnx voor het inkijkje @:Bluessucces!
Maak je je zorgen Loon? Wij vermoeden eigenlijk wel dat oma ( 95) dit OOK wel weer overleefd.. en als dat niet gebeurd is het ook wel goed.. het arme oude besje is nu echt dement en herkent mn moeder niet meer..
Verder een loop neus, keelpijn en last van mn oren.. als Corona niet bestond dan zou ik denken aan m'n zoveel-jaarlijkse keel/holte ontsteking.. we zien wel hoe dit af gaat lopen maar van K. mag ik de deur niet meer uit..
Dus plannen voor vandaag/deze dagen:
- kijken of ik thuis kan werken ( connecties etc)
- Online yoga uitzoeken ( nu echt)
- Borduren
- Recepten uitzoeken bij de "voorraad" die we hebben
- Netflix
- fotoalbum van Kazachstan-reis maken ( eindelijk)
- de boekenkast opruimen ( iemand tips? Hoe bepaal je welke boeken blijven en welke weg kunnen? )
- vinted app installeren en kleding er op zetten
- online shoppen
- videobellen met de 2 bruidsfotografen op onze shortlist
- grondige schoonmaak van alle kasten
- met een beetje mooi weer de deuren in huis schuren ( als we nog genoeg schuurpapier hebben)
- gereedschap sorteren en goed opbergen in de berging
- gitaar leren spelen
Voorlopig nog genoeg te doen..
Wat zijn jullie plannen?
Niet hoe ik mijn leven leefquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gewoon omdat je je aankleed als je uit je nest komt.
Ga je verhuizen ja? Leuk!!!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Niet hoe ik mijn leven leef
Ik vond de boekenkast opruimen echt een soort van bevrijdingIk zou me niet te druk maken om een actieplan van te voren. Je wordt er zo enthousiast van dat je je grenzen steeds verder verlegt.
Nu ga ik wel aanzienlijk kleiner wonen, dus dat maakt het misschien makkelijker, maar toen ik eenmaal los had gelaten dat puur het hebben van dat boek iets betekende voor me, ipv het verhaal oid, dat altijd nog wel beschikbaar blijft, ging het snel.
quote:
Doe dat even -na- mijn pakje is bezorgd, waar ik voor moet tekenen aub.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dingdong!
Postbode aan de deur met pakketje.
Of ik even wilde tekenen voor ontvangst.
Mag dat nog?
Ja hoor
Ik ga Post NL maar eens op FB aanspreken.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik wilde paar jaar geleden boeken wegdoen, wegens geen plek. Mocht niet van mijn moeder. 'Dan neem ik ze wel mee en zet ik ze op zolder'
Ja, uh, oke prima.
Maar nu gaan mijn ouders verhuizen, zegt ze dit weekend 'hier, ik heb nog dozen met jouw boeken'
Ja godver.
Dit is wel echt heel erg typisch voor mijn moeder.quote:
Bij DHL vraagt de bezorger toestemming om zelf te mogen tekenen. Lijkt me voor nu een goede oplossing.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dingdong!
Mag dat nog?
Ja hoor
Haha Hahaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Doe dat even -na- mijn pakje is bezorgd, waar ik voor moet tekenen aub.
PostNL is typisch zo'n club van " Ohw okay, dan sturen we alle pakjes waar voor getekend moet worden terug naar de afzender" ipv een oplossing te realiseren.
Het is toch ook de bedoeling dat Postnl dat doet? Heb ik tenminste gelezen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bij DHL vraagt de bezorger toestemming om zelf te mogen tekenen. Lijkt me voor nu een goede oplossing.
Dingen waar de klant last van heeft? Ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Haha Haha
Jij denkt dat dit binnen een dag wordt opgepikt door hen?
Zie edit ik kom er net achter dat ik een domme bezorger heb.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Het is toch ook de bedoeling dat Postnl dat doet? Heb ik tenminste gelezen...
@:Lonaavoor je 36 uur
Sommige mensen kopen dure middeltjes voor dat effectquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:29 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf. Ik heb een appelallergie. Maar geschilde appels wil wel. Ik had honger en ik heb appels. Dus appeltje geschild. Nu tintelen mijn lippen en tong heel onaangenaamBlijkbaar is bij een elstar appel ook schillen niet voldoende meer.
De KPD slowchat is verderop.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sommige mensen kopen dure middeltjes voor dat effect
Die is wegens coronarisico's stilgelegd.quote:
Grote schoonmaak voor als de toeristen weer komenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:34 schreef fietsie het volgende:
Wat denken die landen die dit soort spuiterij doen eigenlijk te bereiken?
[ afbeelding ]
Overkomen alsof ze alles stevig onder controle hebben?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:34 schreef fietsie het volgende:
Wat denken die landen die dit soort spuiterij doen eigenlijk te bereiken?
[ afbeelding ]
Alleen Putin heeft alles stevig onder controle toch, anno 2020?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Overkomen alsof ze alles stevig onder controle hebben?
Je moederquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik wilde paar jaar geleden boeken wegdoen, wegens geen plek. Mocht niet van mijn moeder. 'Dan neem ik ze wel mee en zet ik ze op zolder'
Ja, uh, oke prima.
Maar nu gaan mijn ouders verhuizen, zegt ze dit weekend 'hier, ik heb nog dozen met jouw boeken'
Ja godver.
Wat is daar de achterliggende gedachte achter? Dingen aan jou geven die je terug moet geven?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je moeder
Mijne heeft ook de dozen met boeken en spelletjes geclaimd.
De spelletjes heeft ze aan me teruggegeven met de mededeling dat ik er cadeaupapier omheen moet doen en dan wil ze ze voor haar verjaardag en voor Sinterklaas van me krijgen(ik realiseer me nu dat ik dat afgelopen week met haar verjaardag nog vergeten ben ook
).
De boeken heeft ze aan mijn vader gegeven om te lezen, ook al houdt hij niet van dit type detectives (véél te langdradig, veel te weinig doden) en warempel is hij braaf begonnen met lezen
Ze wil ze graag hebben, maar het is leuker als ze ze cadeau krijgt. Ze vond het niet leuk genoeg om een doos vol te krijgen met "deze doe ik weg, heb jij interesse?".quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat is daar de achterliggende gedachte achter? Dingen aan jou geven die je terug moet geven?
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Blues; is dit vanwege corona deze maatregel? Dacht dat omgeving Haarlem nog mee viel met aantal patiënten.
Wat is daar zo duur aan? Hoe is dat duurder dan een fysieke afspraak?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:57 schreef fietsie het volgende:
Ik ben op 't moment bezig met de financiele kant van videobellen voor zorginstellingen.
Wanneer e.e.a. ook echt verweven wordt met de zorgdeclaratie (dus ook dat er aantoonbaar is dat er echt een confcall geweest is enzo) dan is dat een kostbaar feestje.
Kantoormiddelen inzetten is ook wel een optie, alleen dan is het nog onduidelijk hoe de verzekeraars met de declaratie omgaan.
Ik vind jouw moeder vreemder worden met de dag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:52 schreef Tele6 het volgende:
Ze wil ze graag hebben, maar het is leuker als ze ze cadeau krijgt. Ze vond het niet leuk genoeg om een doos vol te krijgen met "deze doe ik weg, heb jij interesse?".
Nu is de grap van dit hele verhaal dat er in mijn oude kamer bij mijn ouders dus een stapel spelletjes staat die mijn moeder ooit cadeau wil krijgen. Ze staan er nu ruim een halfjaar en ze heeft er nog nul lol van gehad. Als ze die doos gewoon aangenomen had, had ze al wat gekund met die spelletjes.
Ja, ze is er wel eentje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind jouw moeder vreemder worden met de dag.
Dit. Bizar....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind jouw moeder vreemder worden met de dag.
Foto van de kittens?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit. Bizar....
Ik zit in een soort niemandsland, lijkt hetVandaag roostervrije dag, even gekeken of ik in de uitvoering digitaal kon uithelpen, maar daar zijn zat mensen.
Thuiszorg is alles ook nog rustig (rustiger zelfs omdat niet-noodzakelijke zorg wordt opgeschort). Maar daar is nog niet in kaart gebracht hoeveel cliënten we de komende tijd overhouden. Dus aanmelden bij het ziekenhuis om uit te helpen durf ik ook nog niet.
Dus ik knuffel maar kittens en hang op de bank.
O, en heb de mensen voor mijn verjaardagsfeestje afgezegd.
En was blij om te horen dat mijn tante van over de 80, die twee dagen later jarig is, ook heeft besloten haar huiskamer niet vol te laten laden met een mix van jong en oud, zo’n 30 man in totaal. Ze kan nogal eigenwijs zijn namelijk.
Heel topic voor je!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Foto van de kittens?
Envoor je tante!
Hij heeft al een telefoontje gehad van John de Mol schijnt. 7 miljoen kijkers...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:52 schreef golfer het volgende:
Iedereen is wel vol lof over Rutte zijn toespraak van gisteravond, maar ik heb toch wel mijn twijfels:
[ afbeelding ]
Ik ga maar even een paar dure dingen bestellenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dingdong!
Mag dat nog?
Ja hoor
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hij heeft al een telefoontje gehad van John de Mol schijnt. 7 miljoen kijkers...
geen idee, misschien heeft ie daar in gewone situaties niet de macht toe?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef AnneX het volgende:
@:Ludolf...gezien het veelgeprezen optreden en 7 miljoen kijkers had hij ook wel daadkrachtiger kunnen optreden bij de aardbevingsschade, als het hem raakt!?
https://www.dvhn.nl/groni(...)-Rutte-25469971.html
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heel topic voor je!
F&F / Gastopvang DOC: Cats 23e nestje - Ploppoes?
quote:
De protip die ik las: doe in ieder geval je bh aan om je lichaam nog even in de "AAN" modus te houden :'Dquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef AnneX het volgende:
Leuk om te lezen en te zien in jullie thuiswerksituaties.
Vreemd, dat collega’s dan excursies in eigen huis geven!
Bij perioden heb ook wel een aantal dagen thuisgewerkt om achterstallige administratie weg te werken en tig verslagen te schrijven.
Dan ging ik wel aangekleed en alles een serieuse kantoordag ‘houden’, anders leek het maar meer “vakantie”.
Ik wist dat ik iets vergeten was vanochtendquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De protip die ik las: doe in ieder geval je bh aan om je lichaam nog even in de "AAN" modus te houden :'D
Bijvoorbeeld😎quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De protip die ik las: doe in ieder geval je bh aan om je lichaam nog even in de "AAN" modus te houden :'D
Zwiebele zwiebele.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wist dat ik iets vergeten was vanochtend
Dat heb ik ook. Ik sta iets later op, want hoef geen 30 minuten te fietsen, maar verder business as usual. Alleen is de koffie lekkerder.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:26 schreef AnneX het volgende:
Leuk om te lezen en te zien in jullie thuiswerksituaties.
Vreemd, dat collega’s dan excursies in eigen huis geven!
Bij perioden heb ook wel een aantal dagen thuisgewerkt om achterstallige administratie weg te werken en tig verslagen te schrijven.
Dan ging ik wel aangekleed en alles een serieuse kantoordag ‘houden’, anders leek het maar meer “vakantie”.
Wat goed! Ik vond roken altijd zo verschrikkelijk als ik verkouden was.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:37 schreef AnneX het volgende:
Ja @:Lonaa...ik heb nu 2 weken niet gerookt - want mijn sigs light liggen in een geheim vakje in mijn auto en ben niet buiten geweest - en het is verbazend hóe gemakkelijk het doorademen gaat, zónder piepen etc. ondanksbronchitis en tussen de blafhoestbuien door.
Verbazend. Affijn, je weet wat voor positieve zaken het gaat opleveren.![]()
#jumping jacks x 100
Misschien dat wij de grote fles Kwaremont vanavond open trekken, we hoeven hem nu toch niet voor de Ronde te bewaren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:35 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Ohja het is Paddy Day. Normaal wist is het wel, maar het gaat nu totaal langs me heen.
Is die dienst in Barneveld met 600 pp nog doorgegaan zondag jl.?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef derLudolf het volgende:
In Iran hebben ze bepaalde grote gebedshuizen bestormd die gesloten waren ivm Corona. Kunnen ze zich hier een beetje aan die regels houden? In Barneveld enzo wel.
Grote moskeeën in NL ook?
Met nog wat minder mensen en in verschillende zalen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is die dienst in Barneveld met 600 pp nog doorgegaan zondag jl.?![]()
In Amerika loopt ook zo’n prediker/ oplichter te oreren waar de corona vandaan komt en dat de duizenden aanwezigen elkaars handen schudden.
En ze doen het ook nog. De schapen.
"God's wil als je ziek wordt/dood gaat!" - eng dat soort ideeën.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef AnneX het volgende:
In Amerika loopt ook zo’n prediker/ oplichter te oreren waar de corona vandaan komt en dat de duizenden aanwezigen elkaars handen schudden.
En ze doen het ook nog. De schapen.
Net als met de ZZPers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"God's wil als je ziek wordt/dood gaat!" - eng dat soort ideeën.
Huh? Die denken ook dat het god's wil is?quote:
Denk dat ze het over die (en nu zeg ik even niets) wiebes heeftquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Huh? Die denken ook dat het god's wil is?
Neen, dat zou ook niet mogen immers. Segers had de kerkdienst via tv gevolgd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha. Beetje ver gezochtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mja dode moslims voor de islam, dode zzp-ers voor de economie. Twee verschillende godsdiensten, twee keer een hoop slachtoffers die we echt echt echt echt niet hadden kunnen voorkomen
Mijn kapper is dicht. Ik had er morgenmiddag een afspraak (nodig ook). Ga maar speldjes en zo kopenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:08 schreef Blues het volgende:
Net op Radio 2 een journalist die in Rome woont. Lijkt wel of ie een scène uit Black Mirror beschreef.
Intussen wachten op de kapster. Ik vraag haar wel als ze zo binnenkomt of ze haar handen eerst wil wassen
Ja, ik kan al een staartje maken 🙃quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn kapper is dicht. Ik had er morgenmiddag een afspraak (nodig ook). Ga maar speldjes en zo kopen
Misschien een domme vraag maar waarom niet afgezegd?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:08 schreef Blues het volgende:
Net op Radio 2 een journalist die in Rome woont. Lijkt wel of ie een scène uit Black Mirror beschreef.
Intussen wachten op de kapster. Ik vraag haar wel als ze zo binnenkomt of ze haar handen eerst wil wassen
Ze doet bijna geen klanten meer. Heeft pompje bij zich en ontsmette haar handen meteen bij binnenkomst.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:15 schreef Sarabi het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom niet afgezegd?
Een kapper zit toch aan het hoofd/gezicht van vele mensen op een dag.
Een kapper is wel een heel eind binnen de 1,5 meter die wordt geadviseerd inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:34 schreef Sarabi het volgende:
Gaat natuurlijk niet alleen om vandaag maar ook de weken er voor.
En aangezien er opgeroepen wordt om afstand te houden.
Ik vroeg me ook oprecht af of het een domme vraag is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een kapper is wel een heel eind binnen de 1,5 meter die wordt geadviseerd inderdaad.
Hmm hier zijn opa en oma erg weigerachtig mbt dat ze een risicogroep zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef AnneX het volgende:
Lokaal nieuws:
De ene buurvrouw zit met haar bezoek in de tuin in de zon, werkoverleg als docente mbo.
Andere buurvrouw meldde zich ziekjes, vermoedt corona, want heeft gegoocheld🤣
De barmhartigheid van god zal haar wel op de been houden. Oops.
Mn.X luistert naar de lokale omroep met een dagelijks live lunch programma en interviews met inwoners en de burgemeester en het laatste lokale coronanieuws.
De boa zijn de lokale horeca aan het bezoeken/“controleren”.
Vindt het best jammer, dat hij heeft afgezegd.
Hier staat de wind net vervelend op het balkon, dus best fris. Deur ook maar weer dichtgedaan en die van het andere balkon geopend.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:42 schreef AnneX het volgende:
En een prima zonnetje om kleding te luchten buiten en het huis door te waaien
https://aardappelenkoken.eu/aardappelen-invriezen/quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:45 schreef Barreltje het volgende:
net " voor de laatste keer" boodschappen ngedaan.. met allebei keelpijn distatieren we onszelf maar eens..
ik wist nog een knolsederij en flespompoen om de kop te tikken, die zijn voor volgende week.. tevens 2 groenten soepen die ik vandaag gaa maken en invries voor volgende week.. een beetje de groenten verspreiden zo..
wel apart om de supermarkt zo leeg te zien zeger was echt bijna niks meer te krijgen.. ( behalve dan de " gekke" dingen zoals Naan, Cordita's en libanees brood.. en er was sowiseo BROOD!! dus net pakketjes gemaakt om het brood in te vriezen..
![]()
CUL-Noob vraagje: kan je aardappels eigenlijk zo, in de schil, invriezen ? patat is ook altijd ingevroren.. hoe zit dat?
Tuurlijk heb ik erover nagedacht. Zij en wij doen aan goede handhygiene, ze ziet niet veel mensen meer ivm minder dagen werken en haar leeftijd, werkt niet in een kapsalon. Zij en wij hebben niet de klachten waarbij je thuis zou moeten blijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:39 schreef Sarabi het volgende:
Ik vroeg me ook oprecht af of het een domme vraag is.
Ik ga er van uit de B door haar werk een stuk meer weet dan ik.
Is dat nou niet juist de foute redenatie die veel mensen maken?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik erover nagedacht. Zij en wij doen aan goede handhygiene, ze ziet niet veel mensen meer ivm minder dagen werken en haar leeftijd, werkt niet in een kapsalon. Zij en wij hebben niet de klachten waarbij je thuis zou moeten blijven.
Ik ga ook naar mijn werk en kom met mensen in aanraking. Dat risico zit er bij mij ook elke werkdag in.
En zo kan het zich dus verspreiden...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik erover nagedacht. Zij en wij doen aan goede handhygiene, ze ziet niet veel mensen meer ivm minder dagen werken en haar leeftijd, werkt niet in een kapsalon. Zij en wij hebben niet de klachten waarbij je thuis zou moeten blijven.
Ik ga ook naar mijn werk en kom met mensen in aanraking. Dat risico zit er bij mij ook elke werkdag in.
Ik ben wel benieuwd hoe lang dit gaat duren en hoe lang mijn haar aan het eind zal zijn, want ik ben eind januari voor het laatst naar de kapper geweestquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn kapper is dicht. Ik had er morgenmiddag een afspraak (nodig ook). Ga maar speldjes en zo kopen
Ik heb gisteren ook een pompoen gekochtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:45 schreef Barreltje het volgende:
net " voor de laatste keer" boodschappen ngedaan.. met allebei keelpijn distatieren we onszelf maar eens..
ik wist nog een knolsederij en flespompoen om de kop te tikken, die zijn voor volgende week.. tevens 2 groenten soepen die ik vandaag gaa maken en invries voor volgende week.. een beetje de groenten verspreiden zo..
wel apart om de supermarkt zo leeg te zien zeger was echt bijna niks meer te krijgen.. ( behalve dan de " gekke" dingen zoals Naan, Cordita's en libanees brood.. en er was sowiseo BROOD!! dus net pakketjes gemaakt om het brood in te vriezen..
![]()
CUL-Noob vraagje: kan je aardappels eigenlijk zo, in de schil, invriezen ? patat is ook altijd ingevroren.. hoe zit dat?
Ondertussen 43 doden en dat gaat nog hard oplopen, wat raad jij aan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:05 schreef minilot het volgende:
Kom kom, luitjes, zit in het huidige door de regering opgedragen model niet ingecalculeerd dat een deel van het volk een pietsje lakser is omdat groepsimmuniteit anders pas tegen 2029 in zicht komt?
Die viroloog zei gister nog dat je prima met de hele klas naar de speeltuin kan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:05 schreef minilot het volgende:
Kom kom, luitjes, zit in het huidige door de regering opgedragen model niet ingecalculeerd dat een deel van het volk een pietsje lakser is omdat groepsimmuniteit anders pas tegen 2029 in zicht komt?
@:Barreltje Onbegrijpelijk, naan veel lekkerder dan boterhammen
ik ging rond lunchtijd maar wandelen.. want als ik niet naar werk ga... loop ik nog nauwelijks merk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ook een pompoen gekocht
Ik was gisteren een uur na openingstijd in de winkel en toen was die prima bevoorraad. Alleen diepvriesgroenten miste ik. Brood was er inderdaad gewoon, en de andere dingen die ik moest hebben zoals pindakaas, havermout, uien en knoflook waren er allemaal ook.
Als ik niet aan de verleiding toegeef, hoef ik echt twee weken niet naar de winkel of zo. Maar ik heb helemaal geen chocola of koekjes in huisWel fruit, verschillende soorten nootjes, crackers, komkommer. Maar thuiszitten en me een beetje sneu voelen gaat bij mij al gauw samen met substantiële hoeveelheden chocolade, dat zou ik nu even moeten afleren
Songfestival nog niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen EK dit jaar
https://www.nu.nl/voetbal(...)ege-coronavirus.html
Wat me vooral verbaasd dat ik eigenlijk geen directe gevallen ken... direct of direct.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:40 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, 19 mensen overleden in een dag. Het gaat wel hard.
Mijn vriend is ook zo heerlijk naief soms. Zegt tegen de kozijnenboer dat hij een onschuldig kuchje heeft, maar toch liever een afspraak op afstand heeft. En wil vervolgens wel snel een afspraak met de kapper maken voordat die toch besluiten te sluiten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hmm kapper zou ik persoonlijk nu ook even niet doen. Vrouw die mijn nagels doet heeft ook alles afgezegd.
Om je erbij neer te leggen dat dit niet te stoppen is. Of je nou wel of niet naar de kapper gaat. Hooguit kun je helpen door niet in het gezicht van opa's te hoesten en het wat langzamer te laten gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ondertussen 43 doden en dat gaat nog hard oplopen, wat raad jij aan?
Dat zeurt ook wel heel illuminati in mijn hoofd jaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wat me vooral verbaasd dat ik eigenlijk geen directe gevallen ken... direct of direct.
Dat is wel gek voor mn gevoel
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Om je erbij neer te leggen dat dit niet te stoppen is. Of je nou wel of niet naar de kapper gaat. Hooguit kun je helpen door niet in het gezicht van opa's te hoesten en het wat langzamer te laten gaan.
Ik ook niet eigenlijk. Eén bevestigd geval in de familie van mijn (aangetrouwde) schoonmoeder. Dus zij zijn even voorzichtig geweest. Maar voor de rest niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat me vooral verbaasd dat ik eigenlijk geen directe gevallen ken... direct of direct.
Ik ken niemand van de overledenen maar een vriendin heeft wel al 'afscheid' moeten nemen van haar vader. Het is niet zeker of ze nog bij hem mag later.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wel gek om dat zo expliciet te benoemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:43 schreef golfer het volgende:
Vind ik persoonlijk erger dan een songfestival of autorace.
Ik vind het persoonlijk allemaal even niet erg. Herdenken we toch op een andere manier.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:43 schreef golfer het volgende:
Sneu voor alle festiviteiten en herdenkingen rondom 75 jaar bevrijding die mensen jarenlang hebben georganiseerd. Maar ik vrees dat dat ook allemaal niet doorgaat.
Vind ik persoonlijk erger dan een songfestival of autorace.
Ik denk dat iets van 75 jaar geleden herdenken dat door iedereen toch wel als 1 van de ergste dingen die de mensheid (niet alleen joden) is overkomen vergelijken met wat dan ook niet opgaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk allemaal even niet erg. Herdenken we toch op een andere manier.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
THe Passion afzeggen vinden we allemaal...oh nee. Toch niet.
Onze afdeling had al een licentie (via minddistrict) en het aantal gebruikers mogen we van de uitgever uitbreiden omdat ze ook wel weten dat het rare tijden zijn. Wie weet heb je wat aan deze informatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef fietsie het volgende:
Die applicatie betaal je licentiekosten voor.
IK HEB ER NOG TIENTALLEN, ZO NIET HONDERDEN.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:14 schreef Lonaa het volgende:
JONGENS IK HEB NOG MAAR 8 TABLETJES PARACETAMOL.
Joe, zie je zo swa.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
IK HEB ER NOG TIENTALLEN, ZO NIET HONDERDEN.
Ik verkoop ze hier op de hoek voor 5 euro p.s. Blauwe hoodie.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk dat iets van 75 jaar geleden herdenken dat door iedereen toch wel als 1 van de ergste dingen die de mensheid (niet alleen joden) is overkomen vergelijken met wat dan ook niet opgaat.
Het is raar. Want het is namelijk ook best erg dat een autorace niet doorgaat, daar gaan mensen failliet van. Niet zo erg als 6 miljoen vermoorde joden-erg, maar anders erg.
Een songfestival waar duizenden mensen aan werken en miljoenen van genieten is ook wel jammer natuurlijk, als het niet doorgaat. Niet zo erg als de hongerwinter, maar anders erg.
Niet naar de kapper kunnen is ook wel vervelend. Niet zo vervelend als een joodse wijk waar iedereen vijf jaar opgesloten zat in Budapest-erg. Maar ook heel vervelend.
THe Passion afzeggen vinden we allemaal...oh nee. Toch niet.
Het is gewoon een merkwaardige vergelijking en een rare zin om zo even te plaatsen.
Mishandelingquote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Behehe, poes net even veel te enthousiast verpulverd in een turboknuffel waar ze niet van houdtMaar ja als ze liefde BLIJFT eisen op mn toetsenbord, word ik feitelijk wel gedwongen
Zit me nu wel boos aan te kijkenHeb het ook zwaar. Mag ook al niet naar boven omdat daar alles open staat. Geeeerm
Als dat ene evenement voor jou niet doorgaat, kan je wel naar Sigme. Silver liningsquote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het ook wel jammer, alle toffe evenementen. En er is nog zoveel onzeker.
Ze belt nu ook 114quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mishandeling![]()
Hier niets van dat alles. Tonijn in de buik, pitten in de zon.
True, true.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als dat ene evenement voor jou niet doorgaat, kan je wel naar Sigme. Silver linings
Poe even over nadenken....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Op een schaal van 1 tot holocaust. Hoe erg vind je dit?
Ik snap wat je bedoeld. We vinden onszelf heel erg entitled tot ALLES. Dat zou best wat mogen veranderen. Misschien zorgt dit daar uiteindelijk voor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja weet je, het is ook kut allemaal, en voor iedereen gaan er dingen niet deur die we graag hadden bijgewoond, maar in het licht van dit... meh...
Ik hoop dat het misschien ergens ook een soort reset kan worden ofzo... Dat we een beetje afgaan van dat "omdat het kan" idee als valide antwoord op de vraag waarom we veel dingen doen.
Ja joh! En alles wordt alleen maar weer gewoner, waardoor er weer boven op moet. En dat gaan we dan ook doen, omdat het kan. Maar is het ook leuker dan zoet op de houten vloer zitten en met een stuk gember spelen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. We vinden onszelf heel erg entitled tot ALLES. Dat zou best wat mogen veranderen. Misschien zorgt dit daar uiteindelijk voor.
Klopt ja. Ik ben in het algemeen ook wel benieuwd wat dit hele gebeuren voor vooruitgang brengt. In elk geval een hoop innovatie bij bedrijven op het gebied van thuiswerken en thuis lessen volgen. Veel mensen zullen toch maar eens een dat door de overheid aangeraden noodpakket regelen. Verder kan ik even niets bedenken want ik ben een tikje braindead maar er is vast nog veel en veel meer.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. We vinden onszelf heel erg entitled tot ALLES. Dat zou best wat mogen veranderen. Misschien zorgt dit daar uiteindelijk voor.
Ik zou je andere dingen willen vertellen maar iemand doet hier al 10 minuten met een bladblazer 'HUU HUU HUHUHUUHUUUUUUHUHUHUHU' dus ik ben ook braindead. En pissed.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik ben in het algemeen ook wel benieuwd wat dit hele gebeuren voor vooruitgang brengt. In elk geval een hoop innovatie bij bedrijven op het gebied van thuiswerken en thuis lessen volgen. Veel mensen zullen toch maar eens een dat door de overheid aangeraden noodpakket regelen. Verder kan ik even niets bedenken want ik ben een tikje braindead maar er is vast nog veel en veel meer.
Ik las dit veel sensueler dan de bedoeling is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Poes even afgeleid van de toetsenbord- en bovendrang
Weet ik toch schatje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik las dit veel sensueler dan de bedoeling is.
Thuis lesgeven is echt niet zo tof als dat het lijkt. Als docent praat je tegen een muur. Je krijgt geen directe feedback van je studenten; normaal merk je het heel snel of iemand het volgt of niet door alleen maar in je klas rond te kijken. Zelfs met video verbindingen is het lastig om 12 man tegelijk te volgen. Presentaties delen is een ramp en Teams is een prachtig pakket wat er nu half uit ligt vanwege de toeloop.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik ben in het algemeen ook wel benieuwd wat dit hele gebeuren voor vooruitgang brengt. In elk geval een hoop innovatie bij bedrijven op het gebied van thuiswerken en thuis lessen volgen. Veel mensen zullen toch maar eens een dat door de overheid aangeraden noodpakket regelen. Verder kan ik even niets bedenken want ik ben een tikje braindead maar er is vast nog veel en veel meer.
Dat lijkt me echt extreem naar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ken niemand van de overledenen maar een vriendin heeft wel al 'afscheid' moeten nemen van haar vader. Het is niet zeker of ze nog bij hem mag later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |