abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192088630
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik erger me nu vooral aan de tegenstrijdige informatie op de website van het RIVM ten opzichte van de WHO.
Jaap en Sjaak weten het beter.
pi_192088631
Wat is de kans dat het virus eind december/begin januari al aanwezig was in Nederland? Heb zelf rond kerst en de jaarwisseling een griep gehad die eigenlijk op alle punten overeen komt met het Corona virus. Zware druk op de borst, verhoging, achterlijke hoest en lastiger kunnen ademen bij inspannen. Daarnaast binnen 2 dagen mijn huisgenoot aangestoken en een week later volgde mijn ouders met precies dezelfde symptomen.

Begon eerst als een grap van "wij hebben Corona al gehad", maar begin nu steeds meer te twijfelen of dit weleens waar kan zijn.

Hiervoor nog nooit griep gehad..
pi_192088632
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:41 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Dat horen ze dus niet. Wat laat de media zien, met name verhalen van bejaarden die al zie waren die overlijden. Weinig tot niets van de jongere mensen die op de IC liggen en blijvende longschade oplopen.
inderdaad, zag gisteravond hier nog een filmpje voorbij komen van een arts uit belgië dit dit ook aangaf.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:47:03 #244
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192088634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:43 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik belde mijn moeder (72) gisteren om aan te bieden boodschappen voor haar te doen, maar kreeg het antwoord "maar ik wil gewoon nog naar buiten". De ouderen moeten ook wel willen.

Mijn vriendin gaat visitekaartjes neerleggen bij de supermarkt en verzorgingshuizen met aanleunwoningen met het aanbod om boodschappen te doen. Hopelijk beseffen die oudjes dat dat nu even beter is.

Het lullige is dat ze los van de hele coronacrisis ook al geïsoleerd leven. Voor die mensen is een ommetje lopen of naar de supermarkt normaal gesproken hun enige sociale contact. Dat is heel sneu.
Mijn ouders zijn ook in de 70. Vanaf afgelopen vrijdag doen zij al geen boodschappen meer. Dit doen mijn zus & ik om de beurt 1 a 2 keer per week. Vervolgens ontsmetten we het product voor product en zetten de boodschappen voor de deur.

We praten ook alleen op afstand met ze. Fietsen & wandelen doen ze wel gewoon maar mijden alle contact met andere mensen.
pi_192088637
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Hou je een beetje in als je kritiek hebt op de RIVM. Dank.

@:Anonymousz
inhouden ????
ze hebben het aardig anders goed verneukt.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:47:24 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:43 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik belde mijn moeder (72) gisteren om aan te bieden boodschappen voor haar te doen, maar kreeg het antwoord "maar ik wil gewoon nog naar buiten". De ouderen moeten ook wel willen.

Mijn vriendin gaat visitekaartjes neerleggen bij de supermarkt en verzorgingshuizen met aanleunwoningen met het aanbod om boodschappen te doen. Hopelijk beseffen die oudjes dat dat nu even beter is.

Het lullige is dat ze los van de hele coronacrisis ook al geïsoleerd leven. Voor die mensen is een ommetje lopen of naar de supermarkt normaal gesproken hun enige sociale contact. Dat is heel sneu.
Er is ook niets mis met naar buiten gaan, een goede wandeling, is op dit moment ontzettend goed, supermarkt inderdaad niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:47:24 #247
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192088641
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee, daar hebben we immers het WHO voor.

toch?
Jaap van Dissel: WHO?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192088643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef noodgang het volgende:

[..]

ik snap wel dat mensen het interpreteren als, we krijgen het toch wel. En dan zoiets hebben van laat het ook maar meteen gebeuren. Je zit toch te wachten op iets onvermijdelijks dan. Niet dat ik het zo vind, maar ik snap de redenering
''Men'' denkt zo door de voorlichting die Rutte ze geeft.
pi_192088645
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:35 schreef Mothzor het volgende:

[..]

Ik werk voor de overheid en kan mijn werk prima thuis doen. Kreeg gister bericht dat ik gewoon aanwezig dien te zijn vanaf vandaag.

Dus ja....
Echt?
Nou ja zeg
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:47:42 #250
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192088646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:39 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Bizar slecht geregeld in Nederland.
Maar tja als de overheid voor dit gebeuren zou zeggen we kopen een paar miljoen mondkapjes in wat veel geld kost zitten partijen met de PVV aan kop weer te kankeren dat het te veel geld kost. Ik denk dat je in dit soort zaken het nooit goed kan doen als een overheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192088652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar tja als de overheid voor dit gebeuren zou zeggen we kopen een paar miljoen mondkapjes in wat veel geld kost zitten partijen met de PVV aan kop weer te kankeren dat het te veel geld kost. Ik denk dat je in dit soort zaken het nooit goed kan doen als een overheid.
zulke voorbereiding is altijd goed daar gaat echt niemand over janken.
pi_192088653
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee, daar hebben we immers het WHO voor.

toch?
die al tientallen uitbraken hebben meegemaakt maar de RIVM/GGD slaat hun adviezen gewoon in de wind.... :R
pi_192088654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:46 schreef Simmertje het volgende:
Wat is de kans dat het virus eind december/begin januari al aanwezig was in Nederland? Heb zelf rond kerst en de jaarwisseling een griep gehad die eigenlijk op alle punten overeen komt met het Corona virus. Zware druk op de borst, verhoging, achterlijke hoest en lastiger kunnen ademen bij inspannen. Daarnaast binnen 2 dagen mijn huisgenoot aangestoken en een week later volgde mijn ouders met precies dezelfde symptomen.

Begon eerst als een grap van "wij hebben Corona al gehad", maar begin nu steeds meer te twijfelen of dit weleens waar kan zijn.

Hiervoor nog nooit griep gehad..
Mijn vriendin had ook uit het niets een zeer zware longonsteking wat lang duurde, zonder exposure tussen kerst en oud en nieuw. Maar dat lijkt mij terugkijkend wel te snel en te random.
Doei
pi_192088656
quote:

[..]

De PVV is juist meer voor het volk. De VVD is voor de economie.
pi_192088657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:47 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Jaap van Dissel: WHO?
Jaap van Dissel: the who? Fantastische muziek... zo maakt dat rapaille het niet meer tegenwoordig
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 08:48:50 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192088660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef SunZomer het volgende:

[..]

In januari reeds beginnen met een duidelijk IC/zorgplan opzetten incl aanschaf benodigdheden had een mooie start geweest. :)
Ah je vind een plan pas een plan als het zich in het verleden afspeelt ;)

Vind je plan ook pas een plan als het na de tijd goed geweest blijkt te zijn?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:48:52 #257
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192088662
quote:

[..]

Misschien, maar er zijn wel veel gradaties om het fout te doen.

Een land als NL, met gefinancierde instanties, contacten met de rest van de wereld, faalt dag na dag. Betaal je belasting voor he.

Denk daar maar aan, downplayers, als je twee weken op je buik ligt op de IC met een slangetje in je longen dat bij iedere scheet losschiet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192088669
quote:

[..]

Ja en die huisarts kan straks geen huisbezoeken meer doen, want geen mondkapjes. Dat ligt echt aan die mond-kapjes, want die shorten enzo hadden ze nog voldoende.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:49:38 #259
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192088671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef bitterbal het volgende:
08:42
De Chinese stad Wuhan, waar het virus eind december als eerste werd aangetroffen, meldt dat gisteren slechts één nieuw besmettingsgeval is vastgesteld. In het hele land werden gisteren 21 nieuwe gevallen gemeld, aldus de Chinese gezondheidsdiensten. Negen van de nieuwe besmettingen deden zich voor in Peking. Het dodental in China ten gevolge van het virus is gestegen naar 3226. Er werden 13 sterfgevallen gemeld.

AD

Benieuwd hoe het hen zal vergaan
Ben benieuwd hoeveel mensen er buiten de officiële cijfers besmet zijn geraakt.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192088675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Maikuuul het volgende:
Over 9 maand wel weer een flinke geboortegolf :D
Eerst nog een ongekend grote overlijdingsgolf..
pi_192088677
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:48 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Mijn vriendin had ook uit het niets een zeer zware longonsteking wat lang duurde, zonder exposure tussen kerst en oud en nieuw. Maar dat lijkt mij terugkijkend wel te snel en te random.
Yep, aantal vrienden van mij ook de weken daarna. Allemaal op de longen, kan puur toeval zijn dat een zelfde soort (bekend) virus op dat moment speelde. Maar apart vind ik het wel, wie weet dat we later horen dat het virus er al weken was.
pi_192088681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik was gisteren bij de Albert heijn en die caisierres staan bijna op elkaar als ze van plaats moeten wisselen achter die kasa.
:(

Ligt die verantwoording bij de caissières, management of de overheid. Gebrek aan voorlichting en de ernst inzien.

In het tankstation zit men nu ook overdag achter het avondscherm en is het eetgedeelte gesloten. Dat is pro actief.
pi_192088683
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:50 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Eerst nog een ongekend grote overlijdingsgolf..
Ik zou ook zelf nu niet zwanger willen raken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192088688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Yep, aantal vrienden van mij ook de weken daarna. Allemaal op de longen, kan puur toeval zijn dat een zelfde soort (bekend) virus op dat moment speelde. Maar apart vind ik het wel, wie weet dat we later horen dat het virus er al weken was.
het was op zeker al ver VOOR carnaval in nederland.....maar dat wilde de RIVM/GGD ook al niet geloven.....
pi_192088693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Precies, snap dan ook niet dat mensen dit blijven roepen; het zijn een van de meest onzekere tijden die we met z'n allen tegemoet gaan. Iedereen moet serieus vrezen voor economische malaise en het op de tocht staan van je baan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192088697
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Stel je voor dat je dat nu wel bent en je gewoon weet dat eventuele hulp heel lastig gaat worden

alle goden...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 08:52:24 #267
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192088698
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192088700
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef Chia het volgende:

[..]

Mondkapje word je vreemd mee aangekeken omdat die op andere plekken harder nodig zijn. Maar dat is natuurlijk minder leuk bashen op de gewone man.
Denk niet dat de gemiddelde supermarktganger denkt aan het tekort aan mondkapjes. Maar inderdaad, men is onwennig en grapt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 maart 2020 @ 08:53:01 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192088702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Precies, snap dan ook niet dat mensen dit blijven roepen
Omdat het vrij simpel is: als mensen wekenlang (of zelfs langer) grotendeels thuis moeten blijven, kun je wel enigszins een stijging in het aantal geboorten verwachten na negen maanden. Dat kan handig of onhandig zijn, bewust of onbewust, het is een vrij logisch gevolg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192088705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Probleem is tevens dat er nu al oplichters proberen te profiteren van deze vreselijke situatie door dit ook aan te bieden en vervolgens mensen zwaar oplichten door er met de pinpas of iets dergelijks vandoor te gaan..
Dat is inderdaad een schandalige manier. Mijn vriendin hoeft geen pinpasjes of geld, die schiet alles voor. Bonnetje en rekeningnummer bij de boodschappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')