Er was gisteren een huisarts op tv die in totaal nog drie mondkapjes had.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vraag is ook of dit kan gewoon medisch personeel heeft al moeite om aan dit soort spullen te komen.
Uitvinden duurt sowieso een jaar, dus daar kan je niet op wachten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:37 schreef raptorix het volgende:
Ik twijfel wat nou het beste was, voor bijna alles is wel wat te zeggen, ik denk dat men gewoon keihard op zoek moet naar een medicijn, geen idee hoe snel dat ook geproduceerd kan worden, iemand die dat weet? Dus los van het uitvinden er van.
En vaccin? Dat gaat als ik het nieuws volg meer dan een jaar duren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:37 schreef raptorix het volgende:
Ik twijfel wat nou het beste was, voor bijna alles is wel wat te zeggen, ik denk dat men gewoon keihard op zoek moet naar een medicijn, geen idee hoe snel dat ook geproduceerd kan worden, iemand die dat weet? Dus los van het uitvinden er van.
Ze zullen uitgaan van de IC opnames en cijfers bekend uit het buitenland.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:24 schreef Tarado het volgende:
op de huidige strategie heb ik niet zoveel kritiek, is alleen wel wat (te) laat ingezet en verder blijf ik het vreemd vinden dat er zo weinig getest wordt, als je dan die zogenaamde herd immunity wilt bereiken zal je toch moeten weten waar je aan toe bent ipv gokken.
Die zijn wel degelijk op andere plekken harder nodig, dus volgens mij wel. En doordat we ze op andere plekken harder nodig zijn, zijn we het ook niet gewend idd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor. Je wordt er volgens mij gewoon vooral vreemd mee aangekeken omdat we het niet gewend zijn en het maar raar vinden.
We moeten vanaf nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:37 schreef raptorix het volgende:
Bizar slecht geregeld in Nederland.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er was gisteren een huisarts op tv die in totaal nog drie mondkapjes had.
Exact, schaamtecultuur lijkt het wel. Gek hoor zon kapjequote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor. Je wordt er volgens mij gewoon vooral vreemd mee aangekeken omdat we het niet gewend zijn en het maar raar vinden.
Nou ja, ze zíjn daar harder nodig, dat is een feit ja, maar ik denk dat dat niet de reden is dat mensen raar jouw kant op kijken als jij met een mondkapje loopt zoals inmiddels half Europa doetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:39 schreef Chia het volgende:
[..]
Die zijn wel degelijk op andere plekken harder nodig, dus volgens mij wel. En doordat we ze op andere plekken harder nodig zijn, zijn we het ook niet gewend idd.
Ja, en bijna niemand kan ook meer aan die mondkapjes komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bizar slecht geregeld in Nederland.
Ja wel gek idd, zelf dat ding dragen en de huisarts die nog maar 2 of 3 kapjes heeft en daadwerkelijk bij potentieel besmette mensen langs moet heeft het nakijken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:39 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Exact, schaamtecultuur lijkt het wel. Gek hoor zon kapje
Opgekocht door idioten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en bijna niemand kan ook meer aan die mondkapjes komen.
Denk het wel, want veel mensen hebben dat nieuws over de tekorten in de zorg en bij huisartsen wel meegekregen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ze zíjn daar harder nodig, dat is een feit ja, maar ik denk dat dat niet de reden is dat mensen raar jouw kant op kijken als jij met een mondkapje loopt zoals inmiddels half Europa doet
Dat horen ze dus niet. Wat laat de media zien, met name verhalen van bejaarden die al zie waren die overlijden. Weinig tot niets van de jongere mensen die op de IC liggen en blijvende longschade oplopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ook als ze eerst gehoord hebben hoe zwaar de ziekte kan zijn bij sommige mensen?
Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet onder anderen daardoor zo lang mogelijk zou wachten met het dragen van een kapje.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:39 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Exact, schaamtecultuur lijkt het wel. Gek hoor zon kapje
De zogenaamde eerste wereldquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en bijna niemand kan ook meer aan die mondkapjes komen.
De huidige situatie kan een handige tussenstap zijn richting meer maatregelen. Als je te snel overgaat in een lockdown (lite) hoe groter de kans dat het ineffectief is. Een paar dagen geleden werd nog hyper gedaan hoe het sluiten van scholen zo belangrijk zou zijn, maar je ziet nu dat mensen/kinderen alternatieven zoeken voor contact en doen de lockdown-voorstanders alsof er nu tijd versild wordtdoor geen lockdown te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk winkels EN niet noodzakelijke bedrijven![]()
Dan zullen nog steeds veel mensen moeten werken (in vitale sectoren), en mensen zullen nog steeds naar buiten mogen (wandelen, fietsen, boodschappen e.d.), maar de groep die dan mogelijk het virus verspreid is dan veel kleiner (en controleerbaarder) dan in de huidige situatie, waarin mensen massaal nog steeds elkaar ontmoeten.
Alles wat niet noodzakelijk is sluiten is een prima middenweg tussen de huidige situatie en een totale lockdown.
Laten we in de EU nou eens voor één keer een gezamelijke lijn volgen.
In een van de vele voorgaande delen was vermeld (ik meen door een user met medische achtergrond) dat van de 1150 IC bedden er meestal rond de 60-70% bezet was.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In België wordt het aantal IC bedden bepaald op basis van een gemiddelde 70% bezetting. Als dat in Nederland ook zo is dan zouden er van die 1150 gemiddeld 345 vrij zijn.
Nee joh, tot twee weken geleden werd je niet aangekeken met mondkapje. Dat is echt pas iets sinds er een zogenaamd tekort is hoor!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ze zíjn daar harder nodig, dat is een feit ja, maar ik denk dat dat niet de reden is dat mensen raar jouw kant op kijken als jij met een mondkapje loopt zoals inmiddels half Europa doet
Ja dit soort dooddoeners komen steeds voorbij. Het punt is dat het niet uit onszelf kwam maar uit de WHO, buitenlandse experts, verbijsterde chinezen die hoofdschuddend aangaven dat we het verkeerd doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig weten heel veel mensen op FOK! Precies hoe een virus werkt, en hoe deze zich epidemie zich precies gaat gedragen in een Nederlandse omgeving, dan is er in ieder geval een groep die precies het juiste doet.
Ze hebben ook een soort alwetendheid, hebben alle kennis en meer. Hebben betere bronnen dan mensen die hier hun werk van maken. Wellicht kunnen we het RIVM opheffen en in het vervolg gewoon even hier een topic openen om beleid te bepalen.
Die gasten van de WHO weten dat maar de RIVM/GGD slaat hun adviezen in de wind...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig weten heel veel mensen op FOK! Precies hoe een virus werkt, en hoe deze zich epidemie zich precies gaat gedragen in een Nederlandse omgeving, dan is er in ieder geval een groep die precies het juiste doet.
Ze hebben ook een soort alwetendheid, hebben alle kennis en meer. Hebben betere bronnen dan mensen die hier hun werk van maken. Wellicht kunnen we het RIVM opheffen en in het vervolg gewoon even hier een topic openen om beleid te bepalen.
Men heeft het nu met de normale standaarden van testen over 18 maanden inclusief massale productie en distributie onder moeilijke omstandigheden, in de meest gunstige cijfers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:37 schreef raptorix het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |