Veel doden en zieken, prijzen van eten gaan omhoog en veel ziekenhuizen liggen helemaal vol. (Is normaal daar dat de ziekenhuizen druk zijn, maar dit is extreem) Ook daar is iedereen die het kan aan het inslaan. Scholen en universiteiten gesloten.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:22 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
In welk opzicht? Veel doden/zieken, lockdowns? Aangezien ze zelf maar 6 actieve gevallen melden
Hopelijk kunnen wij nu ook de curve plat maken, Denemarken gaat zo te zien al beter dan meeste EU landen.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die Aziaten lachen ons vierkant uit hier
Ik geloof China dus echt niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die Aziaten lachen ons vierkant uit hier
Dat was de oorzaak toch ook bij jongeren tijdens de Spaanse griep?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-carnaval.html
[..]
Cytokine storm bevestigd in Nederland.
Dit ja, waarschijnlijk zullen ze binnenkort ook wel een tweede golf kijken met een stuk meer besmettingen.quote:
DINGDINGDINGquote:Op maandag 16 maart 2020 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-carnaval.html
Lees die bron dan vriend.
Vriend als jij je schoolgeld terugvordert via de rechter ga je het nog toegewezen krijgen ook met jouw verstandelijke vermogens![]()
![]()
![]()
Ik neem die cijfers ook met een handje vol zout ja. Japan, Singapore, Zuid-Korea lijken mij wel redelijk betrouwbaar.quote:
Daar zijn ze slimmer als hierquote:Op maandag 16 maart 2020 23:25 schreef riazop het volgende:
Ecuador ook op complete lockdown
In Ecuador vanaf morgen ook. Vanaf morgen zijn de grenzen gesloten.
Electra, water en internet mogen niet afgesloten worden. Sommige internetproviders geven aan alle klanten gratis de maximale capaciteit om thuiswerken mogelijk te maken.
Naar de supermarkt gaan is de komende tijd nog wel toegestaan. De meeste supermarkten hebben als regel dat het verplicht is de handen te laten sprayen. Omdat veel mensen een informele baan op straat hebben (de informaliteit is ongeveer 45%) en deze mensen de komende tijd geen inkomen zullen hebben, worden nu meer voedselbanken ingericht.
https://www.skyscrapercit(...)360324&postcount=676
quote:Op maandag 16 maart 2020 23:24 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Veel doden en zieken, prijzen van eten gaan omhoog en veel ziekenhuizen liggen helemaal vol. (Is normaal daar dat de ziekenhuizen druk zijn, maar dit is extreem) Ook daar is iedereen die het kan aan het inslaan. Scholen en universiteiten gesloten.
Italië kan je niet vergelijken met NLquote:Op maandag 16 maart 2020 23:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je weet hoe exponentiële groei werkt?
De Italianen dachten 2 weken terug vast ook "paar honderd besmettingen, waar lullen jullie over, just a flu bro".
In België wordt het aantal IC bedden bepaald op basis van een gemiddelde 70% bezetting. Als dat in Nederland ook zo is dan zouden er van die 1150 gemiddeld 345 vrij zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:20 schreef gniffie het volgende:
[..]
90 icu bedden vol van de 1150waar heb je het over
Curve plat maken, nee joh we gaan keihard er door heen. playin chicken American Style, zijn we straks toch nog ergens wereldkampioen in.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen wij nu ook de curve plat maken, Denemarken gaat zo te zien al beter dan meeste EU landen.
Sterkte voor jouw familieleden en jou...quote:Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Van mijn familieleden in Dhaka hoor ik dat het virus daar al flink aan het toeslaan is. Dit wordt alleen nergens officeel gemeld.
Herken me hier niet in, weet niet waar je het over hebt.quote:Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Jammer om te zien dat het eindelijk niet meer over twee kampen ging; de zogenaamde paniekzaaiers en de ‘het is maar een griepje’ groep.
Nu hebben we het kamp ‘Rutte heeft het niet goed gedaan’ tegenover het ‘Rutte is het beste wat ons kon overkomen in deze crisis’. Droevig.
Is goedquote:Op maandag 16 maart 2020 23:13 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kom even bij je terug over deze uitspraak
Zo bedoel ik het inderdaad, maar hoe kom jij aan die 20 weken?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:
Niet alles meer teruggelezen..... dus ms mosterd @ maaltijd.
[..]
Hmmm...... OK goed punt. Er zijn wat onderbuikdingen die mij erg vaag klinken maar ik hoor je muziek. Komend tot een IC noodratio van 1:20 (behandeling, stel gedurende een week) en gradueel op termijn 60% van de bevolking gecontroleerd immuun zien te krijgen.
Je moet/kunt dus per week zeg 2000 tiktak-behandelunits hebben gedurende om "gelijktijdig" 500.000 besmette anderen te laten herstellen en soort van immuun zullen raken.
In NL (60%/17m=10m) zullen we dan voor een immuniteitskordon (gemakshalve) 15-20 weken nodig hebben om dat op te bouwen.
Ik zie je punt en stel mijn (denk)termijn van een maand twee of drie, flink last, maar drastisch bij naar 4 maanden. Dit gaat dus de rest van het jaar duren.
Jij bent de enige die hier twee kampen creëert?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Jammer om te zien dat het eindelijk niet meer over twee kampen ging; de zogenaamde paniekzaaiers en de ‘het is maar een griepje’ groep.
Nu hebben we het kamp ‘Rutte heeft het niet goed gedaan’ tegenover het ‘Rutte is het beste wat ons kon overkomen in deze crisis’. Droevig.
Buitenlanders zal men allicht toelaten het land te verlaten.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:28 schreef Sfancta het volgende:
Als je familie hebt die momenteel in Duitsland is en nergens de ernst van inzien, zullen de grenzen gaan sluiten op redelijke termijn? Heb toch liever niet dat ze dan daar rondhangen.....
Volgens mij zijn ze daar beter af dan hier.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:28 schreef Sfancta het volgende:
Als je familie hebt die momenteel in Duitsland is en nergens de ernst van inzien, zullen de grenzen gaan sluiten op redelijke termijn? Heb toch liever niet dat ze dan daar rondhangen.....
Maar 5 jaar lang dit traject ingaan is toch niet te doen voor een samenleving?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Is goed
[..]
Zo bedoel ik het inderdaad, maar hoe kom jij aan die 20 weken?
Want als je 60% van 17.000.000 pakt, kom je uit op ~ 10.000.000.
Er vanuitgaande dat je 2000 IC bedden hebt waar mensen gemiddeld een week liggen, en de ratio IC / “milde besmetting” 1:20 is, dan houdt dat in dat je wekelijks 40.000 besmettingen (20x2000) kunt verwerken. Als je die 10 miljoen dan deelt door 40.000 besmettingen, dan heb je dus ~ 250 weken nodig om groepsimmuniteit te creëren.
Zo zie ik het iig.
Afgezien daarvan; ik voorzie ook in Nederland een tijdelijke lockdown aankomen. Namelijk wanneer de zorgvraag de zorgcapaciteit overstijgt. Maar zodra deze zorgvraag < dan de capaciteit, zou je die lockdown weer op moeten heffen.
En daarbij voorzie ik nu al de volgense reacties;
“ZIE JE WEL! Alsnog een lockdown!!!1 nederland loopt weer achter de feiten aan!!”
“Rutte“
“VVD“
“Kapitalisme“
De vraag is alleen wat de cijfers zeggen. Het aantal besmettingen zegt, als je de experts hier vertrouwt, niet zoveel over het potentiële besmettingsgevaar wanneer je terug naar de oude situatie gaat met veel sociale contacten.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik neem die cijfers ook met een handje vol zout ja. Japan, Singapore, Zuid-Korea lijken mij wel redelijk betrouwbaar.
Precies dat. Rutte kan onmogelijk op onderbuikgevoelens een beleid gaan voeren. Daarvoor staat er echt veel te veel op het spel.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:30 schreef Momo het volgende:
Snap niet dat mensen zo afgeven op Rutte. Die weet toch ook niet wat hem overkomt nu. Die kan alleen maar luisteren naar wat iedereen zegt binnen de expertteams. Iedereen doet zijn ding. Hier liggen vast plannen voor klaar, maar in de praktijk gaat het toch anders.....
Hier ook 70% had ik gelezenquote:Op maandag 16 maart 2020 23:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In België wordt het aantal IC bedden bepaald op basis van een gemiddelde 70% bezetting. Als dat in Nederland ook zo is dan zouden er van die 1150 gemiddeld 345 vrij zijn.
Misschien hebben Aziaten ook betere genen in dit opzicht.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:26 schreef -0- het volgende:
[..]
Zijn er echte besmettingen geweest in Japan?
Vermoed dat dat schip daarbij is meegeteld.
Ik ben in ieder geval blij dat we met Rutte aan het roer zitten ipv dat we naar een aanpak van premier Wilders of Baudet hadden moeten luisterenquote:Op maandag 16 maart 2020 23:30 schreef Momo het volgende:
Snap niet dat mensen zo afgeven op Rutte. Die weet toch ook niet wat hem overkomt nu. Die kan alleen maar luisteren naar wat iedereen zegt binnen de expertteams. Iedereen doet zijn ding. Hier liggen vast plannen voor klaar, maar in de praktijk gaat het toch anders.....
Door de incubatietijd is de situatie van dag tot dag bekijken het domste wat je kunt doen. Je moet 2 weken vooruit denken. Als je de noodtoestand/lockdown aankondigt op de dag dat de capaciteit bezwijkt ben je te laat.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Is goed
[..]
Zo bedoel ik het inderdaad, maar hoe kom jij aan die 20 weken?
Want als je 60% van 17.000.000 pakt, kom je uit op ~ 10.000.000.
Er vanuitgaande dat je 2000 IC bedden hebt waar mensen gemiddeld een week liggen, en de ratio IC / “milde besmetting” 1:20 is, dan houdt dat in dat je wekelijks 40.000 besmettingen (20x2000) kunt verwerken. Als je die 10 miljoen dan deelt door 40.000 besmettingen, dan heb je dus ~ 250 weken nodig om groepsimmuniteit te creëren.
Zo zie ik het iig.
Afgezien daarvan; ik voorzie ook in Nederland een tijdelijke lockdown aankomen. Namelijk wanneer de zorgvraag de zorgcapaciteit overstijgt. Maar zodra deze zorgvraag < dan de capaciteit, zou je die lockdown weer op moeten heffen.
En daarbij voorzie ik nu al de volgense reacties;
“ZIE JE WEL! Alsnog een lockdown!!!1 nederland loopt weer achter de feiten aan!!”
“Rutte“
“VVD“
“Kapitalisme“
wat een onzinquote:Op maandag 16 maart 2020 23:30 schreef Momo het volgende:
Snap niet dat mensen zo afgeven op Rutte. Die weet toch ook niet wat hem overkomt nu. Die kan alleen maar luisteren naar wat iedereen zegt binnen de expertteams. ..
Rutte liegt/verkondigt onzin, prijst 'experts' die het van meet af aan niets dan fout hebben gehad en zet nu - noodgedwongen want andere opties heeft ie niet - een koers die door de WHO sterk wordt afgeraden.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:30 schreef Momo het volgende:
Die krijgen hun piek ook nog wel, even gezellig Melodifestivalen vieren in een vol stadiumquote:Op maandag 16 maart 2020 23:32 schreef GotenSSJ het volgende:
Hier in Zweden houden we ook gewoon alles open, voorlopig![]()
Gvd wat een dom volkquote:Op maandag 16 maart 2020 23:31 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)erlakkerij-een-drama
Op vrijdag nog naar Spanje vliegen en nu boos zijn dat je er vast zit
De grens terug over zal altijd mogen. Duitsland zal de grens met Nederland overigens niet sluiten denk ik, die is te belangrijk voor de bevoorrading van Duitsland zelf. Beide landen zullen ook dezelfde maatregelen nemen betreffende dit virus. (NL is een soort provincie van Duitsland in de praktijk)quote:Op maandag 16 maart 2020 23:28 schreef Sfancta het volgende:
Slim toch juist, veel jonge mensen waarvan de meeste het dus wel overleven. Immuniteitmuur, Trump is jaloers hoe snel we die bouwen hier.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maarliefst één hele dag nadat eerst carnaval en voorjaarsvakanties wel door zijn gegaan, alsook gewoon de dichtbepakte daily commute wekenlang. Toe op.![]()
Uiteraard. Enige advies wat we tot nu toe hebben gekregen is om thuis te blijven bij de mildste symptomen, verder gaat het leven zo goed als normaal door. Stockholm moet nu zoveel mogelijk thuis werken, andere steden niet. Ik heb langzamerhand het idee dat de staats epidemiologist een wetenschappelijk experiment aan het uitvoeren is zonder consentquote:Op maandag 16 maart 2020 23:33 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Die krijgen hun piek ook nog wel, even gezellig Melodifestivalen vieren in een vol stadium
Los van dat het inderdaad niet slim was om afgelopen vrijdag nog op vakantie te gaan (zeker niet naar Spanje), is dat volgens mij niet de persoon die boos is. Mooi staaltje Telegaaf-framing.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:31 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)erlakkerij-een-drama
Op vrijdag nog naar Spanje vliegen en nu boos zijn dat je er vast zit
Die hebben vast ook carnaval gevierd in Brabant. Steekproef, telt niet, wil het niet zien, struisvogelmodus etc.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:34 schreef riazop het volgende:
In Aalst Belgie worden vooral dertigers op de ic binengereden. Voormalig gezonde mensen ja
Vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |