https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-carnaval.htmlquote:Op maandag 16 maart 2020 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja opa Ben van 86 a 110kg met diabetes en twee omleidingen moet blijven leven!
TEN KOSTE VAN ALLES!!
quote:Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef mosrednA het volgende:
[..]
En over een paar weken gaan we zien dat ook daar het virus niet stopt met huishouden.
Verder is het volstrekt logisch dat zij wél die totale lockdown hebben gedaan. De stap ervoor was al te laat genomen en wegens gebrek aan zorgcapaciteit móesten ze wel.
Hier in Nederland was en is dat nog niet het geval, dus dan is het totaal overtrokken om het wel te doen.
Maar nogmaals; ook in landen waar totale lockdowns zijn nu zal het virus blijven, totdat er óf een vaccin is, óf er groepsimmuniteit is.
Maar raad eens; die transitie zal daar door diezelfde lockdown langer duren én grotere gevolgen hebben voor de economie. In tegenstelling tot Nederland
Maar hé, we gaan het zien over een paar maanden. Ik geloof er iig heilig in dat dit de juiste keuze is geweest.
Frankrijk is ook een buurlandquote:Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
België en Duitsland, onze enige twee buurlanden hebben ook (nog?) geen lockdown.
Bart De Wever is de Belgische Wilders. Ik vind het niet zo vreemd dat die het roept.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:11 schreef riazop het volgende:
[..]
De Belgische is aanstaande:
Bart De Wever (N-VA) ziet ons land afstevenen op een lockdown. “Waarbij het niet-essentiële leven stilvalt”, zei de Antwerpse burgemeester vanavond in VTM Nieuws. “Dus alles wat economisch, sociaal en maatschappelijk niet noodzakelijk is, gaat dan niet meer door.”
https://www.hln.be/nieuws(...)n-lockdown~a0926590/
Ik zou nu maar geen reisjes plannen, reizigers die zo dom waren zijn nu massaal gestrand en als je denkt dat het hier paniek is. Kun je voorstellen hoe je voelt zonder geld, zonder onderkomen in een vreemd land moet zijn. Ik zou dat risico nu echt niet willen nemen en ik raad het hier iedereen af. Je kunt een land niet bezoeken, maar er zijn nu ook veel gevallen waar een land jou niet meer laat gaan. Je zit dus letterlijk zo vast als een huis tussen twee landen.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Schengen nu afgesloten voor 30 dagen, maar geldt dit ook voor de UK? Of kan je daar nog wel naar toe/vanaf daar terug naar NL? Begin april een paar dagen gepland daar.
Dat is denk ik wat Rutte bedoelt met optie 1. Anders weet ik het ook nietquote:Op maandag 16 maart 2020 23:11 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Is dat dat geen scenario 4? Een combi van 1 en 3
Dit jaquote:Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef mosrednA het volgende:
[..]
En over een paar weken gaan we zien dat ook daar het virus niet stopt met huishouden.
Verder is het volstrekt logisch dat zij wél die totale lockdown hebben gedaan. De stap ervoor was al te laat genomen en wegens gebrek aan zorgcapaciteit móesten ze wel.
Hier in Nederland was en is dat nog niet het geval, dus dan is het totaal overtrokken om het wel te doen.
Maar nogmaals; ook in landen waar totale lockdowns zijn nu zal het virus blijven, totdat er óf een vaccin is, óf er groepsimmuniteit is.
Maar raad eens; die transitie zal daar door diezelfde lockdown langer duren én grotere gevolgen hebben voor de economie. In tegenstelling tot Nederland
Maar hé, we gaan het zien over een paar maanden. Ik geloof er iig heilig in dat dit de juiste keuze is geweest.
Ik kom even bij je terug over deze uitspraakquote:Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Niet met alles wat ze kan maar wel elke keer de Britse kant uitleggen alsof wij het verkeerd begrepen hebben hier.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat laatste kan, maar ze is hier op geen enkele manier het Britse overheidsbeleid aan het verdedigen.
Behalve als het gigantisch mis gaat en er heel veel doden te betreuren zijn. Maar daar zal de VVD dan ook wel weer een draai aangeven, want wat zijn veel doden en wat is acceptabel.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef LXIV het volgende:
Mensen die het land 25 jaar in lockdown willen houden om het aantal doden over die tijd uit te kunnen smeren...
Ik vond Rutte echt sterk. Menselijk en realistisch. Positief maar toch serieus. Dit gaat de VVD zetels opleveren!
Vorige week wilde hij (als burgemeester van Antwerpen) niet eens evenementen afgelasten, want "die ondernemers hebben veel geïnvesteerd".quote:Op maandag 16 maart 2020 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bart De Wever is de Belgische Wilders. Ik vind het niet zo vreemd dat die het roept.
https://www.dagelijksesta(...)d-spelen-met-levens/
Als correspondent is het haar baan om de Britse gedachtegang te duiden. Dat betekent niet dat ze zich daarmee vereenzelvigt..quote:Op maandag 16 maart 2020 23:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Niet met alles wat ze kan maar wel elke keer de Britse kant uitleggen alsof wij het verkeerd begrepen hebben hier.
Dat moet dus wel, net zoals je als land 100 Joint Strike Fighters hebt, vele apaches en fregatten voor het geval dat er ooit misschien eventueel...quote:Op maandag 16 maart 2020 22:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Blijkbaar voldoet dat prima onder normale omstandigheden. Het is uiteraard niet haalbaar om 10.000 IC-bedden te hebben voor het geval dat er ooit misschien eventueel...
quote:Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Van 68 naar 96 in een halve dag...quote:
N is??quote:Op maandag 16 maart 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)k-door-carnaval.html
Die is idd stevig door aan het schieten naar de andere kantquote:Op maandag 16 maart 2020 23:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vorige week wilde hij (als burgemeester van Antwerpen) niet eens evenementen afgelasten, want "die ondernemers hebben veel geïnvesteerd".
Hmmm...... OK goed punt. Er zijn wat onderbuikdingen die mij erg vaag klinken maar ik hoor je muziek. Komend tot een IC noodratio van 1:20 (behandeling, stel gedurende een week) en gradueel op termijn 60% van de bevolking gecontroleerd immuun zien te krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:36 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Maar lees mn post nog eens dan, want dat alles zeg ik zelf ook. Ik zeg ook niet dat iedereen die besmet raakt op de IC komt, ik zei als voorbeeldratio 1:20. Met een vast aantal bedden kom je dan op een maximaal besmettingsaantal uit. Zet je dat weg tegen het percentage van 60% totaalbesmetting, dan kom je op een x aantal weken uit.
Juist helemaal gebaseerd op wat je zelf net zegt; het spreiden t.o.v. zorgcapaciteit.
Cytokine storm bevestigd in Nederland.quote:Personeel uit operatiekamers
Toch komen er ook gezonde, jongere patiënten op de IC terecht. Wat is bij hen het probleem? "Bij sommige mensen is er een soort overreactie van het lichaam op het virus, waardoor ze een ernstige longontsteking krijgen. Hoe dat precies komt begrijpen we niet, maar we zien het ook wel eens in het gewone griepseizoen."
Van mijn familieleden in Dhaka hoor ik dat het virus daar al flink aan het toeslaan is. Dit wordt alleen nergens officeel gemeld.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Voor die tijd hebben ze daar al een gigantisch probleem waardoor ze echt wel snappen dat het anders moet dit jaar.
Ik maak me sowieso zorgen over wat er gebeurt als de miljoenensteden als Lagos, Dhaka en Kinshasa bereikt. Plekken waar mensen huthjemutje zonder schoenen leven op een maaltijd per dag als ze geluk hebben, zeg maar.
Pensioenfondsen die de dekkingsgraad halen, stoppen met 62 jaar. Ze kunnen dan blijven draaienquote:Op maandag 16 maart 2020 23:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Behalve als het gigantisch mis gaat en er heel veel doden te betreuren zijn. Maar daar zal de VVD dan ook wel weer een draai aangeven, want wat zijn veel doden en wat is acceptabel.
Als je had kunnen lezen had je 96/2 = 48 kunnen intikken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |