Rutte donderdag weer op tv met toch een andere aanpak.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:01 schreef Jano9 het volgende:
Engeland heeft de aanpak al weer soort van losgelaten:
https://www.irishtimes.co(...)9-response-1.4204562
Wat wil je daar gaan doen danquote:Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Schengen nu afgesloten voor 30 dagen, maar geldt dit ook voor de UK? Of kan je daar nog wel naar toe/vanaf daar terug naar NL? Begin april een paar dagen gepland daar.
Het stadje waar mijn vrouw vandaan komt, Salto Uruguay(100k inwoners), heeft 80 cases. En dat is echt in the middle of nowhere.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Is Zuid-Amerika niet een stuk dichterbij voor die spleetogen dan Europa?
Ik ben ook van mening dat er NU een tijdelijke lockdown moet komen, maar je kan niet maanden lang in lockdown blijven en hopen dat het virus weggaat. Dat is wat Rutte eigenlijk bedoelde.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:02 schreef riazop het volgende:
[..]
complete lockdown is onvermijdelijk
en door te blijven draaien gaan er weer kostbare uren verloren
Slowakije. Spanje, Frankrijk. Noorwegen. Wel landen dicht bij ons. Dat Kuala Lumpur geen lockdown heeft is voor ons ook helemaal niet rullevant ouwe dibbes.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor ieder land in een lockdown zijn er 10 die dat nog niet zijn.
Serieus? Jij gaat nu nog even een paar dagen naar de UK? Ik hoop dat met een héle goede reden.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Schengen nu afgesloten voor 30 dagen, maar geldt dit ook voor de UK? Of kan je daar nog wel naar toe/vanaf daar terug naar NL? Begin april een paar dagen gepland daar.
quote:Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef gniffie het volgende:
[..]
Jep in lijn dus met wat Nederland vrijdag had aangekondigd. Daar zal de horeca ook wel dicht gaan komende dagen.
Theaters zijn vanavond allemaal dicht gegaan voor het eerst.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef gniffie het volgende:
[..]
Jep in lijn dus met wat Nederland vrijdag had aangekondigd. Daar zal de horeca ook wel dicht gaan komende dagen.
Parenclubs ook en dat is veel ergerquote:Op maandag 16 maart 2020 23:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
[..]
Theaters zijn vanavond allemaal dicht gegaan voor het eerst.
België en Duitsland, onze enige twee buurlanden hebben ook (nog?) geen lockdown.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Slowakije. Spanje, Frankrijk. Noorwegen. Wel landen dicht bij ons. Dat Kuala Lumpur geen lockdown heeft is voor ons ook helemaal niet rullevant ouwe dibbes.
Daar wil je straks helemaal niet meer zijn. Daar gaat het ook goed fout lopenquote:Op maandag 16 maart 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Serieus? Jij gaat nu nog even een paar dagen naar de UK? Ik hoop dat met een héle goede reden.
25 jaar man man manquote:Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef LXIV het volgende:
Mensen die het land 25 jaar in lockdown willen houden om het aantal doden over die tijd uit te kunnen smeren...
Ik vond Rutte echt sterk. Menselijk en realistisch. Positief maar toch serieus. Dit gaat de VVD zetels opleveren!
quote:Aantal Nederlanders op intensive care opgelopen tot 96
Het aantal mensen die in Nederland op de intensive care liggen en besmet zijn met het coronavirus, is opgelopen tot 96. Dat meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care maandagavond. Eerder op maandag waren dit er nog 68.
Uiteindelijk gaat het niet om mensenlevens, maar om zetels in dit land.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef LXIV het volgende:
Mensen die het land 25 jaar in lockdown willen houden om het aantal doden over die tijd uit te kunnen smeren...
Ik vond Rutte echt sterk. Menselijk en realistisch. Positief maar toch serieus. Dit gaat de VVD zetels opleveren!
Duitsland is er ook mee bezig.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
België en Duitsland, onze enige twee buurlanden hebben ook (nog?) geen lockdown.
Nee, zo kwam het niet over... Maar quote for reference en ik zal straks de peiling van Maurice tonen.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het niet om mensenlevens, maar om zetels in dit land.
Heb je moskeeën al gezien deze week, niemand durft meer te komen, ik denk dat dit met Ramadan niet anders zal zijn als het corona virus nog steeds heerst. Eigenlijk best wel gek dat gelovigen zelfs openbare ruimtes mijden als de pest. Je zou denken dat die groep vertrouwen heeft in God/Allah dat hij hen zal beschermen tegen dit virus. Blijkbaar toch niet zoveel vertrouwen meer in God of Allah.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:02 schreef RipCity het volgende:
Ramadan over maandje. Alle moslims elke dag paar keer bij elkaar in de moskee. Eens kijken hoe ze dat gaan behandelen in die landen.
Duitsland is net zo ver als Nederland.quote:
Sinds net pas. WIj lopen dus voor. Rutte + RIVM GODENquote:Op maandag 16 maart 2020 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Duitsland is net zo ver als Nederland.
En over een paar weken gaan we zien dat ook daar het virus niet stopt met huishouden.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nogal wiedes. Dat is HET land wat het hardste is getroffen, maar puntje voor jou Spanje en Frankrijk doen exact hetzelfde. Noorwegen geloof ik ook en Slowakije idem.
als Merkel morgen Duitsland op slot gooit, gaat Rutte hooguit 2 dagen later mee. Zo simpel is het.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben ook van mening dat er NU een tijdelijke lockdown moet komen, maar je kan niet maanden lang in lockdown blijven en hopen dat het virus weggaat. Dat is wat Rutte eigenlijk bedoelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |