Jep. Het is totaal onverantwoord. Als er straks honderden doden vallen gaat die lockdown er echt wel komen. 100%quote:Op maandag 16 maart 2020 19:30 schreef Confetti het volgende:
Mensen trappen weer in de vorm in plaats van de inhoud
De inhoud was schokkend en totaal onverantwoord. Frankrijk, Spanje, italie, duitsland, oostenrijk, china en zwitserland zijn toch niet knettergek? Dit scenario hebben ze heus ook wel overwogen maar van afgezien.
Een historische blunder.
Na de toespraak van Rutte ben je daar als Nederlander de komende jaren iig niet meer welkom...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
In China hebben ze dan ook een grotere kans op een 2de golf van infecties.
Optie 1 is gewoon de enige oplossing. Dat heeft verder niks te maken met wat het RIVM of de overheid (niet) gedaan heeft.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Eerlijk? Wat hieraan was precies eerlijk?Één en al onwaarheden en gespin. Men heeft hier simpelweg de middelen niet voor iets anders, men heeft niet eens voldoende PPE voor zorgpersoneel. Dit is geen keuze die rutte maakt, dit is letterlijk de enige optie die hij door wekenlange inactie en onkunde van/ingegeven door zijn zogenaamde experts nog heeft.
[ afbeelding ]
Trap er niet in mensen.![]()
Ja maar tegelijkertijd liggen de servers op de intensive care aan de beademing.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:31 schreef Zeroku het volgende:
Topics gaan wel met de besmetting sneller. Lekker man, fok leeft weer eens.
Is ook wel makkelijker in een toespraak dan een debat natuurlijkquote:Op maandag 16 maart 2020 19:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hier stond echter een premier die veel serieuzer overkwam als in het debat van afgelopen donderdag.
Klinkt als een goedlopende business.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:29 schreef Chia het volgende:
[..]
Iteejer gaat het fixen als hij nog terug in Nederland kan komen. De rest is geveld door privéproblemen.
Jullie snappen er echt helemaal niks van he.. Die lockdown zal er wellicht komen, alleen niet nu.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd hij waait met de wind mee. wedden dat als er 100den doden per dag vallen dat hij weer anders praat. en dan hebben we inmiddels weken verloren.
Je kunt in dit soort situaties niet anders dan je strategie constant aanpassen, elke dag heb je weer nieuwe informatie waar je mee moet werken (en mis je nog steeds de helft).quote:Op maandag 16 maart 2020 19:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd hij waait met de wind mee. wedden dat als er 100den doden per dag vallen dat hij weer anders praat. en dan hebben we inmiddels weken verloren.
Moet deze negativiteit nou echt? We weten het gewoonweg niet. Laten we alsjeblieft de hoop niet verliezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Die worden besmet. Zoals 80% van Nederland.
We zouden het toch ook 'indammen'?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:31 schreef Markesh het volgende:
Kortom,
We kunnen nu niet meer in Lockdown want nu houden we het "beheersbaar"
Dat zei hij niet eens?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:31 schreef Markesh het volgende:
Kortom,
We kunnen nu niet meer in Lockdown want nu houden we het "beheersbaar"
De UK is toch ongeveer hetzelfde van plan dacht ik?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:30 schreef Toefjes het volgende:
Goede toespraak. Het voelt alsof we een soort experiment gaan doen.
maar wel de beste uitweg denk ik. Of de minst slechte optie.
Maar dan loop je weer achter de feiten aan, met honderden doden als gevolg, en dagen die je niet meer in kunt halen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt in dit soort situaties niet anders dan je strategie constant aanpassen, elke dag heb je weer nieuwe informatie waar je mee moet werken (en mis je nog steeds de helft).
we zijn tot nog toe wél de enigen in de wereld die dat gaan doen...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Optie 1 is gewoon de enige oplossing. Dat heeft verder niks te maken met wat het RIVM of de overheid (niet) gedaan heeft.
Ik vind het ook ongelofelijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:28 schreef riazop het volgende:
[..]
In china wel
Rutte heeft voortdurend achter de rivm en dus de feiten aan gelopen en accepteert algehele besmetting van Nederland itt de rest van de Europese en Aziatische landen.
Man is krankzinnig.
Rest vd wereld doet de grenzen dicht voor ons
Denk dat dit het wel goed samenvat en dat er nog wel meer winkels zullen gaan sluiten als onderdeel van de strengere maatregelen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Optie 1 is gewoon de enige oplossing. Dat heeft verder niks te maken met wat het RIVM of de overheid (niet) gedaan heeft.
Optie 2 (gewoon gang laten gaan) kan niet.
Optie 3 (compleet op slot todat het virus weg is) kan niet, want zodra je weer één besmetting hebt ben je de lul.
Dus enige optie is simpelweg optie 1. Controleren, beheersen, groepsimmuniteit opbouwen.
Alleen geloof ik niet dat wij ook maar enige vorm van controle hebben. Er moeten TIJDELIJKE strengere maatregelen komen om de volgende golf/golven aan te kunnen. In die periode kan je ook je zorg verder op orde krijgen, testen inkopen, duidelijke regels/richtlijnen m.b.t. besmetting en besmette personen op papier zetten etc. Daarna weer rustig het leven oppakken en het virus ECHT gecontroleerd over ons heen laten komen.
Dat er fouten zijn gemaak (en nog steeds worden gemaakt) is wat mij betreft een feit, maar optie 1 is nog steeds de enige keuze die je kan maken.
Waarom adviseren topexperts in vrijwel de hele wereld niet dezelfde strategie?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef butz0rs het volgende:
Rutte heeft wel gelijk, het is of
1) niks doen, IC overbelast, alle ouderen dood
2) total lock down, wachten op een vaccin over een jaar
3) beheersbaar houden
Dan kies ik toch voor 3
quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef roos94 het volgende:
We gaan allen ten onder.
Fijn jullie gekend te hebben
Bij optie 3 (lockdown) hebben we misschien wel wat meer tijd om ons voor te bereiden, qua zorg. Ik weet het niet.. dat er geen ontkomen aan is snap ik ook. Maar uitstel van executie zou in dit geval misschien geen kwaad kunnen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Optie 2 (gewoon gang laten gaan) kan niet.
Optie 3 (compleet op slot todat het virus weg is) kan niet, want zodra je weer één besmetting hebt ben je de lul.
Dus enige optie is simpelweg optie 1. Controleren, beheersen, groepsimmuniteit opbouwen.
Alleen geloof ik niet dat wij ook maar enige vorm van controle hebben. Er moeten TIJDELIJKE strengere maatregelen komen om de volgende golf/golven aan te kunnen. In die periode kan je ook je zorg verder op orde krijgen, testen inkopen, duidelijke regels/richtlijnen m.b.t. besmetting en besmette personen op papier zetten etc. Daarna weer rustig het leven oppakken en het virus ECHT gecontroleerd over ons heen laten komen.
Dat er fouten zijn gemaak (en nog steeds worden gemaakt) is wat mij betreft een feit, maar optie 1 is nog steeds de enige keuze die je kan maken.
Volgens Rutte en co. dus blijkbaar wel. Compleet achterlijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Zijn die andere landen dan allemaal achterlijk?
Ik zou gaan voor 2 en 3 tijdelijke grote afrem en daarna even rustig aan de knoppen weer aan gooien , mits het niet te hard gaat maar dan kan je 2 herhalen ...quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef butz0rs het volgende:
3) beheersbaar houden
Dan kies ik toch voor 3
Bruins en Rutte hebben het alvast opgegeven hoorquote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Laten we alsjeblieft de hoop niet verliezen.
quote:Op zondag 8 maart 2020 14:42 schreef Tengano het volgende:
Nu een landelijke uitbraak zo goed als niet meer beheersbaar is zou plan B binnenkort mogelijk kunnen volgen:
Aanvaarding van een nationale ramp met een beheerst en vooraf bekend aantal slachtoffers te weten in totaal (slechts) 2% van de bevolking. Gezien het feit in welk deel van de bevolkingsgroep die 2% gaat vallen zal dit economisch gezien, in tegenstelling tot de verwachting, zelfs financieel voordeel opleveren. Maar in elk geval is het een 'te overkomen' risico en is er daarnaast geen andere mogelijkheid om deze noodsituatie het hoofd te bieden.
Focus zal dus moeten liggen op de continuering van met name de economische activiteiten zodat financiele schade zoveel mogelijk beperkt zal blijven.
Tactiek qua zorg wordt dan gericht op optisch doen wat mogelijk is maar prioritering geven aan ziektebeelden die wel een verwacht herstel tot gevolg hebben.
Deze aanpak lijkt weinig populair maar geeft wel de meeste kans om deze act of nature zo 'ongeschonden' mogelijk te doorstaan.
Dat zorgt er alleen maar voor dat het net zo hard weer terug komt.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:35 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Bij optie 3 (lockdown) hebben we misschien wel wat meer tijd om ons voor te bereiden, qua zorg. Ik weet het niet.. dat er geen ontkomen aan is snap ik ook. Maar uitstel van executie zou in dit geval misschien geen kwaad kunnen.
Klopt.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:35 schreef MichaelScott het volgende:
Toch iets positiefs: begrafenisondernemers gaan gouden tijden tegemoet.
Yep die zijn GEKquote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Dat heeft er alles mee te maken, wanneer je iedere gelegenheid tot containment verspeeld hebt door niets te doen of verspreiding zelfs te versnellen dan valt containment inderdaad heel rap af als mogelijkheid, dat is echter zo goed als volledig gevolg van beleidskeuzes, net zoals huidige tekorten (die zich heel snel zullen gaan wreken) dat zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Kyran het volgende:
Dan ben je toch al te laat. Maar ja we zijn 'een beetje stout'.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:31 schreef Revanches het volgende:
[..]
Jep. Het is totaal onverantwoord. Als er straks honderden doden vallen gaat die lockdown er echt wel komen. 100%
Waar baseer je dit op? % verschilt enorm per land, en er is een behoorlijke delta tussen bevestigde besmettingen en geschatte besmettingen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:22 schreef Revanches het volgende:
[..]
Ja , en dat mortaliteitscijfer is dan nog positief ingeschat.
Precies.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jullie snappen er echt helemaal niks van he.. Die lockdown zal er wellicht komen, alleen niet nu.
Als / wanneer die lockdown er komt is dat nog altijd onderdeel van het 1ste scenario. Als je goed geluisterd had naar Rutte had je dat ook gehoord.
Lockdown is wel degelijk een optie om de druk op IC beheersbaar te houden.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vind het ook ongelofelijk.
Lockdown is nu voorgoed van de baan want dat zou betekenen dat hij ons heeft voorgelogen met zijn "beheersbare besmetting"
We zullen dit over enige tijd gaan zien.
Hoeveel doden zullen wij krijgen en hoeveel de landen die wel in Lockdown zijn gegaan
Dat gaan we zien, als zij keihard geraakt gaan worden door 2e en 3e golven terwijl wij verder gaan, dan zijn wij beter af.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Ja, dat is ook wat ik eigenlijk zeg. Eerst voor een paar weken een lockdown. Even echt alles onder controle krijgen, tests inkopen, zorg ontlasten en verder voorbereiden. Daarna echt gecontroleerd voor optie 1 gaan.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:35 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Bij optie 3 (lockdown) hebben we misschien wel wat meer tijd om ons voor te bereiden, qua zorg. Ik weet het niet.. dat er geen ontkomen aan is snap ik ook. Maar uitstel van executie zou in dit geval misschien geen kwaad kunnen.
Ik denk dat jij denkt meer controle te kunnen krijgen dan we uberhaupt kunnen krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Kyran het volgende:
Alleen geloof ik niet dat wij ook maar enige vorm van controle hebben. Er moeten TIJDELIJKE strengere maatregelen komen om de volgende golf/golven aan te kunnen. In die periode kan je ook je zorg verder op orde krijgen, testen inkopen, duidelijke regels/richtlijnen m.b.t. besmetting en besmette personen op papier zetten etc. Daarna weer rustig het leven oppakken en het virus ECHT gecontroleerd over ons heen laten komen
De landen die wél voor lockdown kiezen komen WIJ iig niet meer inquote:Op maandag 16 maart 2020 19:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hoeveel doden zullen wij krijgen en hoeveel de landen die wel in Lockdown zijn gegaan
Schijt toch uit met je doorlopende alarm. Het maatschappelijk verkeer is nu al totaal ontwricht.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
Prima toespraak. Duidelijk, helder, eerlijk.
Nog steeds denk ik dat wij z.s.m. een tijdelijke lockdown nodig hebben om de volgende golf aan te kunnen. In ieder geval de nutteloze winkels dicht en voorkomen dat veel mensen bijelkaar komen.
Daarna echt gecontroleerd te werk gaan. Ik geloof gewoon niet dat wij op dit moment enige vorm van controle hebben.
Zoveel verschilt het niet met andere landen toch . Die proberen nu per direct de ziekenhuizen te ontlasten/voorbereidingen te regelen en zullen daarna mss wel weer tot Nederlands niveau afzwakken?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Is geen optie volgens Rutte. Kijk de toespraak nog eens.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Bruins en Rutte hebben het alvast opgegeven hoor
Niet dat ik denk dat dat stand kan houden. Ook hier komt een echt elockdown. Uiteraard als laatste, maar toch.
Ik merk bij mezelf dat ik sowieso een beetje 'corona moe' benquote:Op maandag 16 maart 2020 19:36 schreef falling_away het volgende:
Tijd om dit topic weer een tijdje links te laten liggen totdat alle "WE GAAN ALLEMAAL DOOD" roepers weer weg zijn.
Met een incubatietijd van 5-21 dagen loop je dus constant achter de feiten aan.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Is het nou zo lastig te begrijpen dat de overheid een waterkraan mechanische heeft ingesteld?
Teveel nieuwe gevallen: meer lockdown, kraan zo dicht mogelijk
Weinig nieuwe gevallen: minder beperkingen, kraan open
Waarom kunnen zoveel mensen hier niet beseffen dat overheden niet al almachtig zijn en dat shit ons overkomt, zoals dat altijd al het geval was.
Dit is de realiteit. Waarom heeft het zolang geduurd voordat de regering daar open over was? Vanwege jullie! De mensjes die in paniek raken en de winkels gaan leegroven
Precies!quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef butz0rs het volgende:
3) beheersbaar houden
Dan kies ik toch voor 3
Mega dodelijk?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Mani89 het volgende:
Rutte levert ons dus gewoon over aan dit mega dodelijke virus terwijl hij zelf in zijn torentje blijft chillen. Straks vlucht hij nog naar engeland met de hele koninklijke familie.
Dit dus!quote:Op maandag 16 maart 2020 19:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Is het nou zo lastig te begrijpen dat de overheid een waterkraan mechanische heeft ingesteld?
Teveel nieuwe gevallen: meer lockdown, kraan zo dicht mogelijk
Weinig nieuwe gevallen: minder beperkingen, kraan open
Waarom kunnen zoveel mensen hier niet beseffen dat overheden niet al almachtig zijn en dat shit ons overkomt, zoals dat altijd al het geval was.
Dit is de realiteit. Waarom heeft het zolang geduurd voordat de regering daar open over was? Vanwege jullie! De mensjes die in paniek raken en de winkels gaan leegroven
Italië zit op 7.3%quote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er al geloofwaardige mortalityrates bekend? Ik hoor altijd 2%, maar we zouden nu toch een redelijk betrouwbaar percentage moeten kunnen bepalen?
En veel mensen die geld gaan ERVEN (als onze huizen straks nog iets waard zijn natuurlijk)quote:Op maandag 16 maart 2020 19:35 schreef MichaelScott het volgende:
Toch iets positiefs: begrafenisondernemers gaan gouden tijden tegemoet.
Ja !!!! die spelen vooral op beeldvorming en dubbele misplaatste agenda's.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Klopt. We gaan elkaar aansteken😀👌quote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Confetti het volgende:
Zelfs die maatregelen van gisteren zijn weer grotendeels teruggedraaid. We zijn vogelvrij verklaard.
Niemand weet hoe de situatie in China over een half jaar is. Voor hetzelfde geld krijgen die een nieuwe, nog heftigere golf als de lockdown over is.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:28 schreef riazop het volgende:
[..]
In china wel
Rutte heeft voortdurend achter de rivm en dus de feiten aan gelopen en accepteert algehele besmetting van Nederland itt de rest van de Europese en Aziatische landen.
Man is krankzinnig.
Rest vd wereld doet de grenzen dicht voor ons
Post van de dagquote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Tourniquet het volgende:
Scenario 1 kan alsnog voor perioden van vrijwel gehele lockdown zorgen zodra we boven de zorgcapaciteit uit dreigen te gaan komen. Dat wordt de uitdaging bij dit scenario om steeds net tegen die grens aan te gaan zitten.
Ik kan juist genieten van de chaos op o.a. dit forum.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik merk bij mezelf dat ik sowieso een beetje 'corona moe' benIk kan al dat gemekker en gespeculeer erover onderhand niet zo goed meer aanhoren en zit een beetja aan mijn tax. Ben ondertussen al met hele andere dingen bezig.
Hebben meer mensen dat?
En dan hebben we op zijn minst nog een paar maanden voor de boegquote:Op maandag 16 maart 2020 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik merk bij mezelf dat ik sowieso een beetje 'corona moe' benIk kan al dat gemekker en gespeculeer erover onderhand niet zo goed meer aanhoren en zit een beetja aan mijn tax. Ben ondertussen al met hele andere dingen bezig.
Hebben meer mensen dat?
Hee wijsneus je hebt de opties door elkaar gehaaldquote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef butz0rs het volgende:
3) beheersbaar houden
Dan kies ik toch voor 3
En dan blijkt er van groepsimmuniteit, tegen nieuwe mutaties/stammen helemaal geen sprake te zijn en worden wij minstens zo hard getroffen door 2e en 3e golven. Zeker wanneer er antibody dependent enhancement blijkt op te treden.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat gaan we zien, als zij keihard geraakt gaan worden door 2e en 3e golven terwijl wij verder gaan, dan zijn wij beter af.
Dat is de gok.
Spannend.
op NPO nieuwsquote:
En dat carnaval in kleine groepen is.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:41 schreef Landgeld het volgende:
Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen?
Totaal niet geloofwaardig. Er zijn veel meer mensen besmet dan er zijn getest.quote:
twitter:JeanPaulRison twitterde op maandag 16-03-2020 om 18:17:27Och jongens, wat is dit verschrikkelijk. Pure ellende. Alsof dat coronavirus zelf nog niet erg genoeg is. https://t.co/lCgSwYGetd reageer retweet
Het kan best zo zijn dat 7.3% van de mensen waarvan bekend is dat ze geïnfecteerd zijn, zijn overledenquote:Op maandag 16 maart 2020 19:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Totaal niet geloofwaardig. Er zijn veel meer mensen besmet dan er zijn getest.
Econome dacht ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:42 schreef Tyr80 het volgende:
Dat narratief bij DWDD![]()
Die blonde is een actrice denk ik?
Ach, de scholen en horeca gingen toch ook niet dicht?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is geen optie volgens Rutte. Kijk de toespraak nog eens.
zo een kots zag je al aankomen na de eerste balkon scenes uit Italiequote:Op maandag 16 maart 2020 19:42 schreef Schuimpjes het volgende:
The Cringe is Realtwitter:JeanPaulRison twitterde op maandag 16-03-2020 om 18:17:27Och jongens, wat is dit verschrikkelijk. Pure ellende. Alsof dat coronavirus zelf nog niet erg genoeg is. https://t.co/lCgSwYGetd reageer retweet
Ja, maar het daadwerkelijke percentage ligt veel lager. Het overgrote deel krijgt niet of nauwelijks klachten.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het kan best zo zijn dat 7.3% van de mensen waarvan bekend is dat ze geïnfecteerd zijn, zijn overleden
Ja, dat vonden de mensen bij de Action vandaag ook. Daar stonden meer auto’s dan op zondagmiddag bij Vd Valk.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:37 schreef Mar_an het volgende:
Ik ben wel erg blij dat de winkels open blijven.
Hoezo is dat erg?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:42 schreef Logician2.0 het volgende:
Godver ik had gelijk met mijn theorie mbt herd immunity..bizar
Hooglerares Economie.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:42 schreef Tyr80 het volgende:
Dat narratief bij DWDD![]()
Die blonde is een actrice denk ik?
Denk je nou serieus dat het RIVM zulke amateurs zijn en zo laks zijn? Deze mensen doen hun stinkende best en berusten alles op feiten ipv een burger zoals jij die social media leest, lichtelijk in paniek is en zich deels door emotie laat leiden.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:39 schreef Minimunt het volgende:
De tijd gaat uitwijzen of deze strategie werkt.
Persoonlijk ben ik het in tegenstelling tot veel mensen die de speech goed vonden niet eens met de keuzes. Ik zie grote onderschatting van het virus. Er wordt ons gezegd dat we moeten vertrouwen op de deskundigen. Zeiden deze deskundige ook niet ook een aantal weken geleden dat het virus niet in Nederland kan komen? Zeiden die deskundigen ook niet dat handen wassen voldoende is. Nederland loopt al weken achter met maatregelen en nu de stront aan de knikker is kiest men voor de strategie 'laat iedereen het maar krijgen'. Kortom. Stik erin, wij kiezen ervoor om de economie gaande te laten zijn en als er een aantal mensen dood gaan, ach wat boeit het.
Er wordt gespeeld met levens mensen.. niet met geld. Met deze halve maatregelen zullen mensen het nog niet serieus genoeg nemen.. Nogmaals.. de tijd zal het wijzen, maar ik ben bang dat we op de lange termijn terugkomen op de keuzes die nu gemaakt worden. Dat we dan dachten ' hadden we maar drastische maatregelen genomen' .
Bron?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, maar het daadwerkelijke percentage ligt veel lager. Het overgrote deel krijgt niet of nauwelijks klachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |