Schijt toch uit met je doorlopende alarm. Het maatschappelijk verkeer is nu al totaal ontwricht.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:20 schreef Kyran het volgende:
Prima toespraak. Duidelijk, helder, eerlijk.
Nog steeds denk ik dat wij z.s.m. een tijdelijke lockdown nodig hebben om de volgende golf aan te kunnen. In ieder geval de nutteloze winkels dicht en voorkomen dat veel mensen bijelkaar komen.
Daarna echt gecontroleerd te werk gaan. Ik geloof gewoon niet dat wij op dit moment enige vorm van controle hebben.
Zoveel verschilt het niet met andere landen toch . Die proberen nu per direct de ziekenhuizen te ontlasten/voorbereidingen te regelen en zullen daarna mss wel weer tot Nederlands niveau afzwakken?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Zijn die andere landen dan allemaal achterlijk?
Is geen optie volgens Rutte. Kijk de toespraak nog eens.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Bruins en Rutte hebben het alvast opgegeven hoor
Niet dat ik denk dat dat stand kan houden. Ook hier komt een echt elockdown. Uiteraard als laatste, maar toch.
Ik merk bij mezelf dat ik sowieso een beetje 'corona moe' benquote:Op maandag 16 maart 2020 19:36 schreef falling_away het volgende:
Tijd om dit topic weer een tijdje links te laten liggen totdat alle "WE GAAN ALLEMAAL DOOD" roepers weer weg zijn.
Met een incubatietijd van 5-21 dagen loop je dus constant achter de feiten aan.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Is het nou zo lastig te begrijpen dat de overheid een waterkraan mechanische heeft ingesteld?
Teveel nieuwe gevallen: meer lockdown, kraan zo dicht mogelijk
Weinig nieuwe gevallen: minder beperkingen, kraan open
Waarom kunnen zoveel mensen hier niet beseffen dat overheden niet al almachtig zijn en dat shit ons overkomt, zoals dat altijd al het geval was.
Dit is de realiteit. Waarom heeft het zolang geduurd voordat de regering daar open over was? Vanwege jullie! De mensjes die in paniek raken en de winkels gaan leegroven
Precies!quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef butz0rs het volgende:
Rutte heeft wel gelijk, het is of
1) niks doen, IC overbelast, alle ouderen dood
2) total lock down, wachten op een vaccin over een jaar
3) beheersbaar houden
Dan kies ik toch voor 3
Mega dodelijk?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Mani89 het volgende:
Rutte levert ons dus gewoon over aan dit mega dodelijke virus terwijl hij zelf in zijn torentje blijft chillen. Straks vlucht hij nog naar engeland met de hele koninklijke familie.
Dit dus!quote:Op maandag 16 maart 2020 19:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Is het nou zo lastig te begrijpen dat de overheid een waterkraan mechanische heeft ingesteld?
Teveel nieuwe gevallen: meer lockdown, kraan zo dicht mogelijk
Weinig nieuwe gevallen: minder beperkingen, kraan open
Waarom kunnen zoveel mensen hier niet beseffen dat overheden niet al almachtig zijn en dat shit ons overkomt, zoals dat altijd al het geval was.
Dit is de realiteit. Waarom heeft het zolang geduurd voordat de regering daar open over was? Vanwege jullie! De mensjes die in paniek raken en de winkels gaan leegroven
Italië zit op 7.3%quote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er al geloofwaardige mortalityrates bekend? Ik hoor altijd 2%, maar we zouden nu toch een redelijk betrouwbaar percentage moeten kunnen bepalen?
En veel mensen die geld gaan ERVEN (als onze huizen straks nog iets waard zijn natuurlijk)quote:Op maandag 16 maart 2020 19:35 schreef MichaelScott het volgende:
Toch iets positiefs: begrafenisondernemers gaan gouden tijden tegemoet.
Ja !!!! die spelen vooral op beeldvorming en dubbele misplaatste agenda's.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Zijn die andere landen dan allemaal achterlijk?
Klopt. We gaan elkaar aansteken😀👌quote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Confetti het volgende:
Zelfs die maatregelen van gisteren zijn weer grotendeels teruggedraaid. We zijn vogelvrij verklaard.
Niemand weet hoe de situatie in China over een half jaar is. Voor hetzelfde geld krijgen die een nieuwe, nog heftigere golf als de lockdown over is.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:28 schreef riazop het volgende:
[..]
In china wel
Rutte heeft voortdurend achter de rivm en dus de feiten aan gelopen en accepteert algehele besmetting van Nederland itt de rest van de Europese en Aziatische landen.
Man is krankzinnig.
Rest vd wereld doet de grenzen dicht voor ons
Post van de dagquote:Op maandag 16 maart 2020 19:38 schreef Tourniquet het volgende:
Scenario 1 kan alsnog voor perioden van vrijwel gehele lockdown zorgen zodra we boven de zorgcapaciteit uit dreigen te gaan komen. Dat wordt de uitdaging bij dit scenario om steeds net tegen die grens aan te gaan zitten.
Ik kan juist genieten van de chaos op o.a. dit forum.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik merk bij mezelf dat ik sowieso een beetje 'corona moe' benIk kan al dat gemekker en gespeculeer erover onderhand niet zo goed meer aanhoren en zit een beetja aan mijn tax. Ben ondertussen al met hele andere dingen bezig.
Hebben meer mensen dat?
En dan hebben we op zijn minst nog een paar maanden voor de boegquote:Op maandag 16 maart 2020 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik merk bij mezelf dat ik sowieso een beetje 'corona moe' benIk kan al dat gemekker en gespeculeer erover onderhand niet zo goed meer aanhoren en zit een beetja aan mijn tax. Ben ondertussen al met hele andere dingen bezig.
Hebben meer mensen dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |