Welke kabels daar precies inzitten vroeg ik me af. Zelfde als ymvk of xmvk?quote:Op maandag 16 maart 2020 18:43 schreef Gieliovd het volgende:
Prima toch? Wat is je vraag.
Vinyl mantel, onder de grond, niks meer aan doen.
Heb je een foto van dat raam (1 open, 1 dicht? Op afstand is een lastig inschatten waar het probleem zit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:27 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ik heb een raam wat door de vreemde kanteling niet met tochtstrips geisoleerd kan worden. Wat zijn andere opties naast het gebruik van tochtstrips?
Staat de handleiding niet online waarin de foutcode vermeld staat?quote:Op donderdag 19 maart 2020 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Onze vaatwasser geeft zodra je een wat langer programma gebruikt de foutmelding F70. Hij piept dan en blijft pompen tot je de stekker eruit trekt. Tijdens dat pompen zie ik geen water onderin de vaatwasser staan.
Als je de boel openmaakt ligt er geen water onder, wel wat in de bodemplaat.
Online zoeken op de foutcode geeft niet heel veel ideeën over wat er mis kan zijn, hij is al een jaar of 7 a 8 oud, dus ik wil eigenlijk eerst zelf eens speuren voor we een monteur inschakelen(als hij dat nog waard is) of een nieuwe koop(heb eigenlijk nog niet heel veel zin om daar nu geld aan uit te geven).
Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?
Het is een Miele G5191 SCVi Eco
Er staat eigenlijk alleen maar teveel water in de vaatwasser, doe de kraan dicht. Waar het door kan komen heb ik nog niet kunnen vinden eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Staat de handleiding niet online waarin de foutcode vermeld staat?
Ik vond vooral de opmerkingen dat het een lastige foutcode was en heel veel verschillende oorzaken kon hebben, en dat ik vooral de monteur in moest schakelen aan xxx euro per uur. Maar dat kan aan mij liggenquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:10 schreef Gieliovd het volgende:
Als je Google zoekt op Miele F70 krijg je honderden concrete resultaten over het probleem en mogelijke oplossingen.
Filter in de bodem schoon gemaakt. Geen knikken in de afvoer slang. Stekker er uit paar uurtjes en er weer in.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Er staat eigenlijk alleen maar teveel water in de vaatwasser, doe de kraan dicht. Waar het door kan komen heb ik nog niet kunnen vinden eerlijk gezegd.
bij mij in de buurt zitten er toch een paar monteurs die een klein bedrag aan onderzoekskosten rekenen voordat ze uberhaupt gaan repareren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat wij al gedaan hebben:
onderplaat drooggemaakt, filter was volgens mij schoon.
Kort programma aangezet, geen probleem
Tweede keer draaien op eco programma, foutmelding.
Maar ik zal er weer eens grondig doorheen om te zien of ik nog andere bijzonderheden tegenkom.
Daar ga ik ook nog maar eens op zoek.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef avotar het volgende:
[..]
bij mij in de buurt zitten er toch een paar monteurs die een klein bedrag aan onderzoekskosten rekenen voordat ze uberhaupt gaan repareren.
Misschien de moeite waard om te kijken of dat soort mannen ook bij jou in de buurt zitten?
Ik heb dergelijk gedrag 2 keer gehad met een bosch vaatwasser. Beide keren was het eindelijk een lekkage, die niet rendabel was om nog te repareren.
Ik denk met een Miele dat je nog dikke kans hebt dat het nog leverbaar is. Zou me anders erg van ze tegenvallen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:04 schreef FranticDJ het volgende:
Vaak zat ook scheuren in dat labyrinth meegemaakt ja
Die dingen zijn wel na te bestellen overigens, al weet ik niet of dat bij een machine van 8 jaar oud nog gaat lukken
quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:00 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Daar ga ik ook nog maar eens op zoek.
Vanmorgen de boel drooggemaakt, filter en pomp bekeken, zat niets in. Programma aan en er loopt water onderin. Waar het vandaan komt is van de voorkant niet te zien. Dus na een tijdje weer storing. We bouwen hem maar uit, en gaan dan eerst zelf nog eens kijken.
Dit hebben we al gedaan. Als hij daarna droog is, dan loopt hij bij de volgende wasbeurt weer vol en gaat het alarm na 15 minuten weer af...quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:13 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
deze gezien?
edit: oh wacht er blijft water in lopen zoals ik t begrijp?
Hm, moet ik alleen uitzoeken waar ik dat ding kan vinden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 16:56 schreef jpajs het volgende:
Meestal rechts zit het labyrint een warboel van kanalen in een groot plastic doolhof. Kan zijn dat daar nog iets inzit. Vaak schoongemaakt en na een paar maanden meestal toch dat er weer storingen komen. Mocht je de boel los krijgen hand vol met soda en heetste programma even draaien
[ afbeelding ]
Nog bedankt voor de tip. Vandaag was de automaat bezorgd. Ik heb hem gelijk in mijn groepenkast gebouwd en nu gaat alles goed in de schuur.quote:Op woensdag 15 januari 2020 07:28 schreef daNpy het volgende:
T is wel makkelijker om 2 groepen te hebben zodat je niet in het donker komt te staan ja. Denk dat de aanloopstroom van de zaag het probleem is. Kun je er geen tragere zekering tussen zetten wellicht?
Wellicht door de inductie in de haspelquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:52 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn 2000w afkortzaag boven neergezet voor het laminaat, eerste plank erop, druk de knop in... Alles donker![]()
Haspel 10 meter uitgerold en alles weer oké. Fijn die softstart.
Goeie, had ik niet aan gedacht.quote:
Hangt helemaal van je type anker af..quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Goeie, had ik niet aan gedacht.![]()
Ik heb geboord met een 8 mm boor klopt dat voor dergelijk ankers?
Nee, je moet dat soort apparaten met dergelijke vermogens ook niet samen gebruiken op één en dezelfde groep.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:09 schreef danzazlol het volgende:
Wij hebben een waterkoker en magnetron in dezelfde stekkerdoos, soms als deze tegelijk aanstaan dan slaat de groep uit. Een elektricien heeft aangegeven dat er sprake is van oude bedrading in ons huis, alleen dit vervangen wordt waarschijnlijk een lange termijn kwestie met de huurbaas.
Is er een korte termijn oplossing die ervoor zorgt dat de groep minder vaak uit slaat? (Behalve de magnetron en waterkoker niet tegelijk aanzetten, dit proberen we al zo veel mogelijk te voorkomen uiteraard).
Heeft een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging nut?
quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb even de OP een beetje weer gefikst; daar schijnt al enige tijd een plaatje te ontbreken..
Waterkokers en magnetrons vragen ook allebei vrij veel vermogen. Kans bestaat dat je met nieuwe bedrading hetzelfde probleem zou hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:09 schreef danzazlol het volgende:
Wij hebben een waterkoker en magnetron in dezelfde stekkerdoos, soms als deze tegelijk aanstaan dan slaat de groep uit. Een elektricien heeft aangegeven dat er sprake is van oude bedrading in ons huis, alleen dit vervangen wordt waarschijnlijk een lange termijn kwestie met de huurbaas.
Is er een korte termijn oplossing die ervoor zorgt dat de groep minder vaak uit slaat? (Behalve de magnetron en waterkoker niet tegelijk aanzetten, dit proberen we al zo veel mogelijk te voorkomen uiteraard).
Heeft een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging nut?
Niemand heeft het verder opgemerkt en of een topic report aangewaagd; maar hij scheen al een tijdje weg te zijn geweest. Ik heb hem jammer genoeg niet bewaard of nog kunnen achterhalen...quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heeft hier iemand ervaring met snelbouw/staalbouw loodsen a la qloods/finishbuilding?
edit: oh al gevraagd.
Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:09 schreef qajariaq het volgende:
Zowel een magnetron als een waterkoker heb je maar kort aanstaan. In die zin gaat het bij mij al jaren goed op een groep waar ook de vaatwas nog eens op zit. Wel inderdaad even opletten dat je niet alle gelijktijdig aanzet.
Voor de zekerheid kan je deze gebruken.
https://www.sandervunderi(...)EEAQYBSABEgKYF_D_BwE
[ afbeelding ]
Heel simpel, als t end apparaat aan staat doet t andere het niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 02:17 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?
Het koppelen van verlengsnoeren wordt niet geadviseerd dacht is maar dat kan zonder problemen. Stop de magnetron in de wasmachineaansluiting en de waterkoker in de droger. Als je de magnetron aan zet dan krijgt de waterkoker geen stroom meer. Andersom kan ook maar ik vrees dat je magnetron dan wat van slag raakt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 02:17 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?
Ziet er soort van uit als mijn zolder waar ik net OSB in gelegd hebquote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
Hier valt nog wel wat eer te behalen
[ afbeelding ]
Das een stevig projectje waar nog wel wat gebeuren moet !quote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Al gedacht om een eigen topicje te openen hierover waarin je de vorderingen laat zien ?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef Barry1986 het volgende:
De zolder wordt alleen gebruikt voor opslag. Op moment heeft enkel de vloer isolering prioriteit. En in de toekomst misschien de zolder mooier afwerken.
Maar het is nogal een oppervlak.
Rechts achterin kun je de hoek om en is een zelfde ruimte te vinden
Maar ik twijfel nog over de pir isolatie. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten...
Wat lees je zoal tegenstrijdig over PIR? Of haal je nu gespoten pur en PIR platen door elkaar?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef Barry1986 het volgende:
De zolder wordt alleen gebruikt voor opslag. Op moment heeft enkel de vloer isolering prioriteit. En in de toekomst misschien de zolder mooier afwerken.
Maar het is nogal een oppervlak.
Rechts achterin kun je de hoek om en is een zelfde ruimte te vinden
Maar ik twijfel nog over de pir isolatie. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten...
Klopt. Maar stoft wel. Mineralwool is dat. En was ik die dat tiptequote:Op zondag 29 maart 2020 22:31 schreef FranticDJ het volgende:
Die knauf isolatie jeukte toch ook niet?
Weet niet meer of iemand hier dat nu tipte of dat ik het ergens anders las.
Ahquote:Op zondag 29 maart 2020 22:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt. Maar stoft wel. Mineralwool is dat. En was ik die dat tipte. Maar nog steeds een isolatiewaarde die niet in de buurt komt van PIR
.
Pir is superieur in warmteisolatie maar presteert slecht in warmte doorslag in de zomer.quote:Op zondag 29 maart 2020 22:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat lees je zoal tegenstrijdig over PIR? Of haal je nu gespoten pur en PIR platen door elkaar?
Mwoah kan, maar ik ga de zolder nog niet afwerken. Enkel de vloer isoleren. De vloerplanken worden ook gewoon teruggeplaatst. Dus de metamorfose valt voor nu wel meequote:Op zondag 29 maart 2020 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al gedacht om een eigen topicje te openen hierover waarin je de vorderingen laat zien ?
Lijkt mij al met al een beste klus worden. Is de zolder toegankelijk met een gewone trap ? Of enkel en alleen met zo'n vlizotrap ?
Ik heb 2 van die glasvezel dingen. 1tje van Bahco en 1tje van Stanley. Als je je hamer fetisj wil bevredigen kan je naar bijv. Estwing oid. kijken.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef Miniem het volgende:
Tips voor een goede klauwhamer?
Een simpele die ik had brak gisteren.
Peddinghaus.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef Miniem het volgende:
Tips voor een goede klauwhamer?
Een simpele die ik had brak gisteren.
Gammaquote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met websites die hout op maat zagen en bezorgen? Nu ik wat meer thuis zit wil ik graag een nieuw project beginnen, en ik heb zelf geen zaagtafel oid.
Heb je daar zelf ook ervaring mee? (en is die, gezien de smiley, positief?quote:Op maandag 30 maart 2020 15:29 schreef lipje het volgende:
[..]
Gamma
https://www.gamma.nl/assortiment/hout-op-maat/p/C21881532
Wat ik heb tot nu toe heb laten zagen bij Hubo/praxis/gamma was primaquote:Op maandag 30 maart 2020 15:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je daar zelf ook ervaring mee? (en is die, gezien de smiley, positief?). Ik had zelf ook al wel wat sites gevonden en inderdaad de grote bouwmarkten bieden het ook wel aan, maar ik hoor steeds dat de kwaliteit daar niet denderend is: beschadigd, niet recht, etc. Vandaar dat ik om ervaringen vroeg
kaal schurenquote:Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Heeft iemand een methode om staal waar roest op zit roestvrij te maken?
Staalborstel op haakse slijper moet een heel eind komen.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ja kan. Zul je toch moeten zoeken waar de toch vandaan komt...quote:Op maandag 30 maart 2020 18:19 schreef koentjuh18 het volgende:
Allen, ‘nieuw’ jaren 30 huis gekocht, maar moet flink opgeknapt worden. Afgelopen week de complete tweede verdieping gestript, en nu tocht het als een gek door de houten vloerdelen heen. Daar gaat dus isolatie in, maar waar komt de tocht vandaan?
Spouw muren zijn al geïsoleerd..zou het dan op de plek zijn waar het dak aansluit op de vloer?
Dikke roest of vliegroest?quote:Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ons huidige jaren 30 huis heeft het ook, dus had eigenlijk de hoop dat iemand al richting kan geven, maar ga morgen een zoeken.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja kan. Zul je toch moeten zoeken waar de toch vandaan komt...
Het ging mij niet om het zagen, maar om de platen zelf. Bijvoorbeeld een plaat underlayment die al niet helemaal recht was..quote:Op maandag 30 maart 2020 15:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat ik heb tot nu toe heb laten zagen bij Hubo/praxis/gamma was prima
Maar dan was ik er wel bij
Edit: Let op de aanbiedingen, dat kan veel schelen.
Ik zie dat Gamma nu multiplex in de aanbieding heeft, maar niet thuis levert (volle platen)
www.opmaatzagen.nlquote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met websites die hout op maat zagen en bezorgen? Nu ik wat meer thuis zit wil ik graag een nieuw project beginnen, en ik heb zelf geen zaagtafel oid.
Bouwonline.comquote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Die zag ik ook al langskomen, inderdaad wat duurder maar wel ook een erg ruim aanbod qua afwerkingen e.d. Maar daar heb je zelf wat besteld? Kwaliteit was in orde? Ik zie nu dat de reviews ook erg goed zijn idd.quote:
Dan is dat niet handig voor mij inderdaad. Of bedoelde je dat dat sowieso overal zal zijn...?quote:verder ook wel plaatmateriaal van onder andere houthandelonline enzo laten komen. Ga er sowieso maar vanuit dat je overal nieuwe randen aan moet zagen/zelf de boel haaks moet maken als je plaatmateriaal koopt.
Van die eerste lijkt zagen op maat zich te beperken tot 'zeg maar in de comments wat je nodig hebt', dat wekt toch minder vertrouwenquote:Op maandag 30 maart 2020 20:57 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Bouwonline.com
houtonline.com
Allebei prima, maar voornamelijk voor grotere hoeveelheden ivm verzendkosten. Hout zelf is goedkoop.
M'n vader heeft daar wel eens wat besteld. Dik voor mekaarquote:Op maandag 30 maart 2020 21:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die zag ik ook al langskomen, inderdaad wat duurder maar wel ook een erg ruim aanbod qua afwerkingen e.d. Maar daar heb je zelf wat besteld? Kwaliteit was in orde? Ik zie nu dat de reviews ook erg goed zijn idd.
Dat zal sowieso overal zijn met standaard maten plaatmateriaal. De randen/hoeken zijn net niet helemaal haaks, maten kloppen net niet helemaal, of zijn beschadigd vanwege 'handling' door heftrucks/transport e.d.quote:[..]
Dan is dat niet handig voor mij inderdaad. Of bedoelde je dat dat sowieso overal zal zijn...?
Ah zo, ok. Voor mij zal het sowieso alleen maatwerk worden inderdaad. En bedankt voor je ervaringquote:Op maandag 30 maart 2020 21:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
M'n vader heeft daar wel eens wat besteld. Dik voor mekaar
[..]
Dat zal sowieso overal zijn met standaard maten plaatmateriaal. De randen/hoeken zijn net niet helemaal haaks, maten kloppen net niet helemaal, of zijn beschadigd vanwege 'handling' door heftrucks/transport e.d.
Houthandelonline bedoelde ik!quote:Op maandag 30 maart 2020 21:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die zag ik ook al langskomen, inderdaad wat duurder maar wel ook een erg ruim aanbod qua afwerkingen e.d. Maar daar heb je zelf wat besteld? Kwaliteit was in orde? Ik zie nu dat de reviews ook erg goed zijn idd.
[..]
Dan is dat niet handig voor mij inderdaad. Of bedoelde je dat dat sowieso overal zal zijn...?
[..]
Van die eerste lijkt zagen op maat zich te beperken tot 'zeg maar in de comments wat je nodig hebt', dat wekt toch minder vertrouwenDie tweede lijkt offline.
Vervolg vraag, maakt voorstrijk het makkelijker? Het is de eerste keer stucken voor me dus alles wat t makkelijker maakt is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:39 schreef Gieliovd het volgende:
Oppervlak bevochtigen een lekker gaan rapen. Dat komt wel goed.
Is Knauf het ook mee eens zie ik.
Metselwerk
Metselbakstenen e.d.
Advies: voldoende bevochtigen.
Beton heeft hechting problemen, maar dat is bij jou niet aan de orde.
Als het mislukt komen jij en gielovd t overdoen toch ;-)quote:Op woensdag 1 april 2020 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Als je stuc uiteindelijk bij afmeren te droog wordt: weer nat maken
Best hoorquote:Op woensdag 1 april 2020 22:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Als het mislukt komen jij en gielovd t overdoen toch ;-)
Ik ga een poging wagen!
Nee dat doet niks hoor in gemak!quote:Op woensdag 1 april 2020 21:48 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Vervolg vraag, maakt voorstrijk het makkelijker? Het is de eerste keer stucken voor me dus alles wat t makkelijker maakt is mooi meegenomen.
quote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 maart 2020 22:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat lees je zoal tegenstrijdig over PIR? Of haal je nu gespoten pur en PIR platen door elkaar?
Enige mij bekende nadeel van PIR is dat het vrij prijzig is, iets lastiger te verwerken dan isolatiewol (maar weer niet de ellende van stof en jeuk) en niet zo makkelijk recyclebaar.
Verder niet brandbaar en hoge isolatiewaardes. Dus betere isolatie per cm. En vooral niet die ellendige stof en jeuk overal.
Gespoten PUR is gewoon rommel. Wie dat anno nu nog wil, is imho. getikt.
Als ik perfect wil isoleren voor winter & zomer gebruik ik cellulose.quote:]Barry1986[het volgende:[/b]
[..]
Pir is superieur in warmteisolatie maar presteert slecht in warmte doorslag in de zomer.
Wat kan zorgen voor langere afkoeltijden/oververhitting van je huis.
De vraag is wat je belangrijker vind en er is nog geen materiaal wat beiden bied.
Cellulose schijnt hedendaags de beste keuze te zijn. Maar of ik dat wil verwerken...
Maar omdat ik niet elke dag isoleer trek ik deze informatie ook van internet. En daar is ook niet iedereen altijd eensgezind.
Ik vind zulke keuzes altijd lastig.
Zit er geen meubelmaker o.i.d. in de regio die dat wil doen?quote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar misschien kan iemand van hier het wel even op maat zagen voor je..quote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 1 april 2020 22:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Als het mislukt komen jij en gielovd t overdoen toch ;-)
Ik ga een poging wagen!
Inmiddels 140 en 150mm PIR besteld inclusief bezorging voor ¤13.50,- m2quote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat adresje wil ik ook wel? Is dat met alu laag?quote:Op vrijdag 3 april 2020 13:51 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Inmiddels 140 en 150mm PIR besteld inclusief bezorging voor ¤13.50,- m2
Ik bestel het zelf hier altijd:quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:43 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Dat adresje wil ik ook wel? Is dat met alu laag?
Ik heb mijn isolatie voor de schuur ook van isolatiehal. 66mm = 8 euro de meterquote:Op vrijdag 3 april 2020 20:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik bestel het zelf hier altijd:
https://isolatiehal.nl/pir-platen-aluminium/
Prijs voor leveren kan ik zo snel niet vinden op de facturen. Maar de m2 prijs komt aardig in de buurt.
En hun B-Keus ziet er best netjes uit. Dus geen grote happen uit of kuilen in, maar kreukels in de alufolie of kleine deukjes.
Deze?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb mijn isolatie voor de schuur ook van isolatiehal. 66mm = 8 euro de meter
Maar sprak iemand afgelopen week die wat bij me kwam halen dat in Sint Oedenrode een leverancier zit die voor nog (veel) minder levert. Even goed zoeken dus.
Geen idee zou zo maar kunnenquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Deze?
https://www.marktplaats.nl/u/wijdeven-isolatie/1914498/
Ik heb een heleboel platen bij isolatiehal gehaald ook voor de garage. Daar zitten ook bij met gaten, PIR niet helemaal gevuld, niet recht etc. Het is niet voor niets B-keus he (dus afkeur).quote:Bij B keus is het sowieso verstandig om ff te kijken wat ze op voorraad hebben? Onze aannemer waarschuwde jaren geleden dat je ook wel eens platen krijgt met kuilen of gaten en dan dendert de rd waarde wel achteruit. En isolatiewol heeft nette platen is mijn ervaring. Wijdeven ken ik niet, maar wel interessant om een keer langs te gaan als ik weer isolatie nodig heb.
RH isolatie. Prijzen komen wel overeen met door Bleiblei genoemde isolatiehal.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:43 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Dat adresje wil ik ook wel? Is dat met alu laag?
Vliegpers.quote:Op maandag 6 april 2020 21:13 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
In het engels heet dit een Fly Press
Hoe heet dit in het Nederlands?
https://nl.qwe.wiki/wiki/Screw_pressquote:
Om eerlijk te zijn heb ik het gewoon gegoogled. Het is niet zo moeilijkquote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://nl.qwe.wiki/wiki/Screw_press
Toch echt vliegpers.. tnx @:danPy
nu nog eens zo'n ding 2e hands vinden
hahaha naja ik kon 't niet zo vinden op googlequote:Op maandag 6 april 2020 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Om eerlijk te zien heb ik het gewoon gegoogled. Het is niet zo moeilijk
"fly press nederlands"quote:Op maandag 6 april 2020 21:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hahaha naja ik kon 't niet zo vinden op google
dat wou ik ook net voorstellen ja, die dingen onderste boven monteren als dat kan.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef qajariaq het volgende:
Bij mij zitten die haken gewoon op de kop, dan moet een kat al rare sprongen maken wil die hem in het slot drukken. Maar ja, ik heb geen kat en die haken gebruik ik alleen met een storm recht op de deur omdat het anders lekt.
Zijn het geen rechts- en linksdraaiende haken?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef qajariaq het volgende:
Bij mij zitten die haken gewoon op de kop, dan moet een kat al rare sprongen maken wil die hem in het slot drukken. Maar ja, ik heb geen kat en die haken gebruik ik alleen met een storm recht op de deur omdat het anders lekt.
Heb ik ook aan gedacht, maar dat vind ik niet heel erg veilig. Er wordt hier niet vaak ingebroken, maar je hoeft het ook niet makkelijker te maken dan nodig...quote:Op woensdag 8 april 2020 18:20 schreef monsterd. het volgende:
Wij hebben de onderste haak er toen gewoon afgehaald
Ja, dus heb je drie opties.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:57 schreef Angelfrouk het volgende:
Zijn het geen rechts- en linksdraaiende haken?
Wat is het kleinste meetbereik van de meter? Of te wel kan het zijn dat er continu iets lekt maar dat het per uur net iets minder is dan de meter aan kan geven?quote:Op donderdag 9 april 2020 11:36 schreef skrn het volgende:
Toch verbruikt ik standaard eens per twee uur zo'n 0,0025m3 aan gas,
In de app weet ik niet, maar ik heb mijn meter gezien en die gaat tot op de liter.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat is het kleinste meetbereik van de meter? Of te wel kan het zijn dat er continu iets lekt maar dat het per uur net iets minder is dan de meter aan kan geven?
Mijn dank is groot. Weet je toevallig ook of die met slot ook op slot gezet kunnen worden als ze open staan?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, dus heb je drie opties.
- Nieuwe kopen
- Uitwisselen met een andere deur
- Verplaatsen van deur naar kozijn.
Die meter zal ook wel digitaal zijn. Dan is er een verschil in meetnauwkeurigheid en uitleesnauwkeurigheid. Hij kan wel tot de liter nauwkeurig aangeven maar als dat steeds met 25 liter verspringt...quote:Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef skrn het volgende:
[..]
In de app weet ik niet, maar ik heb mijn meter gezien en die gaat tot op de liter.
Ik kan gewoon proberen die ketel 's nachts echt uit te zetten, stekker eruit, dan weet ik 100% waar het aan ligt.
Ga zelf ook weer eens doorspitten.
Het is gewoon veel, ik verbruikte gister 0.9m3, dus 33% van mijn gasverbruik nu is gewoon bijna nutteloos.
Vast wel maar geen ervaring mee. Zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:39 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Mijn dank is groot. Weet je toevallig ook of die met slot ook op slot gezet kunnen worden als ze open staan?
Slopen door aannemer, loodgieter voor wc.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:17 schreef FranticDJ het volgende:
De pot ophangen zelf? gaat echt geen 4u duren hoor
Maar als hij beneden wil slopen in de tussentijd zal ie ook wel het water afsluiten en de afvoer afsluitendat allemaal omleggen kan wel even duren.
Kan ik niet zeggen vanachter m'n laptopquote:Op vrijdag 10 april 2020 22:26 schreef Attitude het volgende:
[..]
Slopen door aannemer, loodgieter voor wc.
Maar wat is een realistische schatting?
een ochtend is nog steeds 4 uur he....quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:26 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kan ik niet zeggen vanachter m'n laptopmaar een ochtend vind ik best schappelijk
Ja dus? Red je dat niet om even 4u niet naar de plee te gaan?quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:34 schreef Attitude het volgende:
[..]
een ochtend is nog steeds 4 uur he....
Ik wel maar mijn vader niet. Die heeft nierstenen en moet vaak naar wc... dus wilde ik hier vragen of die opmerking over 4 uur voor installeren van wc wel echt waar is of dat het stomme grapje is...quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja dus? Red je dat niet om even 4u niet naar de plee te gaan?
Tja de enige die dat kan beoordelen is je aannemer.. Als die zegt 4u.. tja hou daar dan rekening mee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:53 schreef Attitude het volgende:
[..]
Ik wel maar mijn vader niet. Die heeft nierstenen en moet vaak naar wc... dus wilde ik hier vragen of die opmerking over 4 uur voor installeren van wc wel echt waar is of dat het stomme grapje is...
Dat pis je toch een keertje in de tuin.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:53 schreef Attitude het volgende:
[..]
Ik wel maar mijn vader niet. Die heeft nierstenen en moet vaak naar wc... dus wilde ik hier vragen of die opmerking over 4 uur voor installeren van wc wel echt waar is of dat het stomme grapje is...
Het is toch de ketel, hij warmt het reservoir iedere 2 uur op. Heb hem nu op 10 uur gezet, de maximale waarde. Resultaat klopt, alleen is het verbruik wel het dubbele van wat ik eerst per 2 uur verbruik.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die meter zal ook wel digitaal zijn. Dan is er een verschil in meetnauwkeurigheid en uitleesnauwkeurigheid. Hij kan wel tot de liter nauwkeurig aangeven maar als dat steeds met 25 liter verspringt...
Deze week gaan testen met diverse kranen dichtdraaien moet je inderdaad wel meer gaan vertellen. De gasslang naar je kooktoestel is ook altijd een verdachte natuurlijk. Die moet sowieso periodiek vervangen worden. Begin maar eens met die afsluiter zou ik zeggen.
Kan je dat niet helemaal uitzetten? Mijn ketel heeft een stand dat ie aanleert hoe laat ik douche, werkt alleen niet bij mij want ik leef onregelmatig. Dat hele preventief opwarmen uitgezet. Bespaard wel gas maar kost iets meer water omdat ik nu een minuut moet wachten op warm water.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is toch de ketel, hij warmt het reservoir iedere 2 uur op. Heb hem nu op 10 uur gezet, de maximale waarde. Resultaat klopt, alleen is het verbruik wel het dubbele van wat ik eerst per 2 uur verbruik.
Maar toch .. het lijkt een besparing!
Dat is echt superlelijk aangezien het in het zicht zit.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:39 schreef Makrolon het volgende:
Foto? In principe gewoon lasdoosje met lasdoppen
En losse draden dan?quote:Op zaterdag 11 april 2020 21:30 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat is echt superlelijk aangezien het in het zicht zit.
Wel de enige toegestane oplossing.quote:Op zaterdag 11 april 2020 21:30 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat is echt superlelijk aangezien het in het zicht zit.
Zal morgen ff foto maken. Wil sowieso een andere bewegingsensor. Wellicht kunnen jullie meedenkenquote:
Nee de nieuwe pot neemt de loodgieter mee dinsdag.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:25 schreef daNpy het volgende:
Twee dingen ontbreken in dit verhaal;
1. Is de nieuwe pot wel aanwezig, of komt die dinsdag pas?
2. Waarom kun je niet naar WC tussen 7:30 en 12? Omdat de nieuwe pot geinstalleerd moeten worden of omdat er dan nog andere werkzaamheden zijn die dit verhinderen?
Je link doet 't niet, maar draden zijn prima te verlengen in een lasdoos en met klemmen:quote:Op zondag 12 april 2020 08:04 schreef Miniem het volgende:
Ik zoek dus nu een nette oplossing om daar weer een bewegingsmelder terug te plaatsen plus evt draden te verlengen als t nodig is. (Aan de draden zit de ducttape)
Welke link werkt niet?quote:Op zondag 12 april 2020 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Je link doet 't niet, maar draden zijn prima te verlengen in een lasdoos en met klemmen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De afbeelding.quote:
Neen.quote:Op zondag 12 april 2020 08:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Plaatje en link naar conrad werken allebei gewoon
Als je geen lasdoos wilt, kan (maar is niet ideaal) de draden solderen, krimpkous erover en in buis wegtrekken.quote:Op zondag 12 april 2020 08:56 schreef Miniem het volgende:
[..]
https://i.imgur.com/lFe8Q(...)humb&fidelity=medium
Werkt deze link wel? Als afbeelding wel?
Vraag ik mij ook af. Bij mij gaat het om de kom van het dagschot. Nu opgelost met een minimale tochtstrip.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:15 schreef Gieliovd het volgende:
Vraagje... Als ik mijn sluitkommen van de meerpuntssluiting helemaal maximaal naar binnen stel.... Dan grijpen de haken nog niet in de kom.
Mijn deuren rammelen dus in de wind. Vrij irritant en isolatie technisch niet ideaal.
Iemand een idee of er bijvoorbeeld andere inzetstukken voor die kommen verkrijgbaar zijn?
Het trekken van nieuwe bedrading in de bestaande buis is geen mogelijkheid ?quote:Op zondag 12 april 2020 08:04 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]
Op de stenen gevel zat dus een opbouw bewegingsmelder met hoekstuk zoals deze:
https://www.conrad.nl/p/b(...)traciet-ip44-2194473
Als je dan de poort in komt of de deur rechts naast de regenpijp doorgaat springen de buitenlampen aan.
Ik zoek dus nu een nette oplossing om daar weer een bewegingsmelder terug te plaatsen plus evt draden te verlengen als t nodig is. (Aan de draden zit de ducttape)
Waarmee moet ik die behandelen ? Blanke lak ofzo ?quote:Op zondag 12 april 2020 13:22 schreef FranticDJ het volgende:
houd er wel rekening mee dat, als je zelf zaagt, dat je de kopse kanten nog even moet behandelen. Zeker als deze de grond in gaan of ergens de grond raken.
impregneer middelquote:Op zondag 12 april 2020 14:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waarmee moet ik die behandelen ? Blanke lak ofzo ?![]()
Geloof dat we zoiets nog wel hebben staan; niet helemaal oplosmiddelvrij maar ach, dat geeft niet.quote:Op zondag 12 april 2020 14:21 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
impregneer middel
https://www.bol.com/nl/p/(...)nk/9200000095617530/ bijvoorbeeld
Als je palen in de grond wil zetten dan met zwarte teer ofzo. (ja is nog wel te krijgen)
deurtjes in makenquote:Op zondag 12 april 2020 14:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Geloof dat we zoiets nog wel hebben staan; niet helemaal oplosmiddelvrij maar ach, dat geeft niet.
De palen gaan niet de grond in, ze blijven op de bestrating staan. Waarschijnlijk maak ik er nog iets van wieltjes onder zodat ze nog enigszins verplaatsbaar zouden zijn.
Er staat momenteel zo'n soort bak, al een jaar of vijf denk ik.
[ afbeelding ]
Achteraf vinden we die net te klein en niet breed genoeg om optimaal te kunnen passen.
Ik baal dan weer van de ruimte eronder waar van alles aan rotzooi gaat liggen/verzamelen.
En dan ? Als daar boven een bloembak zit dan druipt eventueel vocht toch door de bodem van de plantenbak in en op datgene wat er onder staat ?quote:
Hmm ja das ook zoquote:Op zondag 12 april 2020 15:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En dan ? Als daar boven een bloembak zit dan druipt eventueel vocht toch door de bodem van de plantenbak in en op datgene wat er onder staat ?
Als bruin op bruin van de sensor zit, zwart naar bruin van de lamp... Dan moet het goed gaan. Vanavond ff kijken.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn man heeft gisteren de buitenlamp van de muur gehaald en daarbij àlle draadjes losgehaald uit de kroonsteentjes. Oók de interne bedrading![]()
Omdat hij mijn standaard advies om voor het loshalen van wat dan ook eerst een foto te maken zodat je altijd terug kunt vinden hoe je het weer aan moet sluiten heeft genegeerd heb ik alles zojuist aangesloten zoals ik dacht dat het moet, maar de lamp doet het niet.
Normaal zou ik gewoon het een en ander qua aansluitingen proberen, maar vanwege de lastig te bereiken plek zoek ik het nu liever van tevoren uit.
Het gaat om een lamp met ingebouwde schemer/bewegings-sensor. Het typenummer is nergens te vinden, dus googlen naar het aansluitschema wordt dan vrij lastig.
[-] uit de muur komen de standaard blauw (1) en bruin (2).
[-] aan de sensor zitten en blauwe (3), bruine (4) en zwarte (5) draad
[-] aan de lampfitting zitten en blauwe (6) en bruine (7) draad.
Ik heb 1 op 3 en 6 aangesloten, 2 op 4, en 5 op 7, maar zoals gezegd schakelt de lamp niet aan.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het nog te licht is om de sensor te trigger en (al heb ik het stelschroefje op de zon gezet), maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb aangesloten.
En omdat een plaatje meer zegt dan woorden:
[ afbeelding ]
De sensor heeft een vaste spanning nodig om te kunnen werken; dus die bruine en blauwe moeten aan de aansluiting die uit je muur komt. Daar komt dan de blauwe draad van de lamp nog weer bij.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn man heeft gisteren de buitenlamp van de muur gehaald en daarbij àlle draadjes losgehaald uit de kroonsteentjes. Oók de interne bedrading![]()
Omdat hij mijn standaard advies om voor het loshalen van wat dan ook eerst een foto te maken zodat je altijd terug kunt vinden hoe je het weer aan moet sluiten heeft genegeerd heb ik alles zojuist aangesloten zoals ik dacht dat het moet, maar de lamp doet het niet.
Normaal zou ik gewoon het een en ander qua aansluitingen proberen, maar vanwege de lastig te bereiken plek zoek ik het nu liever van tevoren uit.
Het gaat om een lamp met ingebouwde schemer/bewegings-sensor. Het typenummer is nergens te vinden, dus googlen naar het aansluitschema wordt dan vrij lastig.
Ik heb 1 op 3 en 6 aangesloten, 2 op 4, en 5 op 7, maar zoals gezegd schakelt de lamp niet aan.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het nog te licht is om de sensor te trigger en (al heb ik het stelschroefje op de zon gezet), maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb aangesloten.
En omdat een plaatje meer zegt dan woorden:
[ afbeelding ]
Als jij me dat kon vertellen want ik kan het niet vinden, ben door de hele handleiding gegaan van de ketel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kan je dat niet helemaal uitzetten? Mijn ketel heeft een stand dat ie aanleert hoe laat ik douche, werkt alleen niet bij mij want ik leef onregelmatig. Dat hele preventief opwarmen uitgezet. Bespaard wel gas maar kost iets meer water omdat ik nu een minuut moet wachten op warm water.
Neem een hardhoutsoort. Is iets duurder dan geïmpregneerd vuren, maar zoveel mooier, steviger en duurzamer.quote:Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben aan het kijken met geïmpregneerd tuinhout, om rondom huis een grote bloembak te maken.
Nu ben ik niet heel erg thuis in de wereld van hout, maar geïmpregneerd tuinhout is daar toch prima voor geschikt ?![]()
Nu lees ik op de website van de firma waar ik dat hout wil bestellen dat men het heeft over fijnbezaagd geïmpregneerd of geschaafd geïmpregneerd.
Wat is het verschil tussen iets wat bezaagd is en iets wat geschaafd is ?![]()
Ik kan natuurlijk wel mailen, maar ik heb dan al het idee dat ze denken van ..
Hoe groot is zon lasdoos je circa? Op de foto lijkt hij vrij groot...quote:Op zondag 12 april 2020 09:15 schreef daNpy het volgende:
Ik zie alle plaatjes
Maar Miniem wil zo'n lasdoosje schijnbaar niet, terwijl die daar boven in de hoek in principe niet zo opvalt.
Je hebt ze van 5 x 5 cmquote:Op zondag 12 april 2020 17:21 schreef Miniem het volgende:
[..]
Hoe groot is zon lasdoos je circa? Op de foto lijkt hij vrij groot...
- Alle blauwe draden aan elkaar verbinden. 1-3-6quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef SummerBreeze het volgende:
Er is een border rand gemaakt een paar jaar terug; daar hebben we ook geïmpregneerd vuren gebruikt. Om daar nu een compleet andere hout soort bij te plaatsen in dezelfde tuinquote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Neem een hardhoutsoort. Is iets duurder dan geïmpregneerd vuren, maar zoveel mooier, steviger en duurzamer.
Heb je een linkje?quote:
Wou net gaan voorstellen om gebruik te maken van Azobe steenschotten. Dat rot je nooit meer weg.quote:Op zondag 12 april 2020 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er is een border rand gemaakt een paar jaar terug; daar hebben we ook geïmpregneerd vuren gebruikt. Om daar nu een compleet andere hout soort bij te plaatsen in dezelfde tuinis denk ik ook geen gezicht !
https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8Jquote:Op maandag 13 april 2020 08:44 schreef Miniem het volgende:
Heb je een linkje?
Bij voorkeur bij Conrad omdat ik daar toch moet bestellen.
Het moet wel buiten hangen dacht ik en daar is deze niet erg geschikt voor.quote:Op maandag 13 april 2020 09:29 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J
Niet bepaald een product wat je buiten wilt gaan gebruiken; deze zijn niet spatwaterdicht en dat lijkt mij toch wel een vereiste zo aan de buitenkant van een overkapping.quote:Op maandag 13 april 2020 09:29 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J
Dat lijkt mij zonder een palletwagen of heftruck überhaupt niet meer verplaatsbaar.quote:Op maandag 13 april 2020 09:21 schreef jpajs het volgende:
[..]
Wou net gaan voorstellen om gebruik te maken van Azobe steenschotten. Dat rot je nooit meer weg.
Goede reden om een heftruck te kopen tochquote:Op maandag 13 april 2020 09:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Niet bepaald een product wat je buiten wilt gaan gebruiken; deze zijn niet spatwaterdicht en dat lijkt mij toch wel een vereiste zo aan de buitenkant van een overkapping.
[..]
Dat lijkt mij zonder een palletwagen of heftruck überhaupt niet meer verplaatsbaar.
Past ook niet echt binnen het budget, en qua afmetingen van zulk soort steenschotten kan ik niets.
De bloembakken moeten 150 lang, 60 á 65 breed en 80 hoog worden.
Het liefst nog een beetje verplaatsbaar.
als het nat is werkt dat jaquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:13 schreef daNpy het volgende:
Direct verwijderen met purverwijderaar (spuitbus). Heb het zelf ook en werkt echt bizar goed.
bronzen/messing borstel?quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:58 schreef BEFEM het volgende:
Het gaat om de restjes die achterblijven, niet de grote stukken pur. Misschien een staalborstel? Maar ben bang m'n stenen te beschadigen. Het zit ook op m'n keramische tegels een beetje
Nee, geen kit. Dat blijft niet plakken namelijk. Gewoon blokkenlijm (op poederbasis) en wegspoelen met water als het op plekken zit waar het niet hoort. Als je wacht tot dat spul hard is ben je altijd de pineut.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:03 schreef BEFEM het volgende:
Zo'n messing borstel zal ik eens gebruiken.
Maar tip voor de volgende keer, geen pur gebruiken (was op aanraden van de stratenmaker, denk dat die dealtje hebben met die verkoper) maar gewoon kit.
gelijk meuk met babydoekjes wegwrijven als je teveel hebt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:03 schreef BEFEM het volgende:
Zo'n messing borstel zal ik eens gebruiken.
Maar tip voor de volgende keer, geen pur gebruiken (was op aanraden van de stratenmaker, denk dat die dealtje hebben met die verkoper) maar gewoon kit.
Je gaat die kiet binnen 5 jaar verkopen toch? 》lijmenquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:12 schreef FranticDJ het volgende:
Oh trouwens nu 't toch over steen lijmen gaat.
Ik moet een aantal stenen van mn schoorsteen weer terug plaatsen. Nu heb ik 0 zin om met een emmer cement het dak op te gaan (en weer terug te moeten omdat blijkt dat ik te weinig heb)
Zou ik dit gewoon met constructielijm/polymax doen?
desnoods sikaflex
Ja daarom, niemand ziet het. Daarbij wordt 't wss toch weer losgevreten door de kauwen. Alleen nog ff in dubio wat ik uit mn assortiment haalquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je gaat die kiet binnen 5 jaar verkopen toch? 》lijmen.
Prutsoplossing, maar ziet niemand.
Ik ben vandaag 2 uur bezig geweestquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:19 schreef Piles het volgende:
Komen jullie de laatste tijd bij de milieustraat? Hier in Utrecht is ie open van 10-17, maar geen zin in (lang) wachten. Dus dacht morgenochtend gelijk om 10 uur daar te zijn. Goed idee of beter niet?
quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:19 schreef Piles het volgende:
Komen jullie de laatste tijd bij de milieustraat?
Maar steenlijm uit een pistool werkt wel echt mooi hoor, bijna gelijk muurvast en je hoeft niks te maken ofzoquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, geen kit. Dat blijft niet plakken namelijk. Gewoon blokkenlijm (op poederbasis) en wegspoelen met water als het op plekken zit waar het niet hoort. Als je wacht tot dat spul hard is ben je altijd de pineut.
Gister om 11 uur ook ruim een uur staan wachten. Is heel Nederland ondertussen niet een keer opgeruimd?quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben vandaag 2 uur bezig geweest. Waarvan ik minder dan 15min op de milieustraat zelf ben geweest.
En regel 1 bij milieustraten is; ga nooit rond openingstijd. Ga of 30min vóór openingstijd, of 2-3 uur na openingstijd.
shootquote:Op woensdag 15 april 2020 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit topic ook voor vragen over verf (latex, muurverf)?
Dit is voor allerlei korte klus kwesties; dus ook voor verfquote:Op woensdag 15 april 2020 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit topic ook voor vragen over verf (latex, muurverf)?
En wat is voor jou een rete goede prijs voor pak en beet 10l?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
OK woonkamer wordt opnieuw gestuct en met gladde glasvezel afgewerkt
Nu zoek ik rete goede saus voor een rete goede prijs.
Schrobklasse 1 want jonge kinderen.
quote:Op woensdag 15 april 2020 17:36 schreef FranticDJ het volgende:
Dat ja. pas als je die extreem hoogvermogen dingen er in gaat meubelen (wat niet eens in een normale lampfitting past) wordt dat een issue.
Top, thanks beide!quote:
Ik heb goede ervaringen metquote:Op woensdag 15 april 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Alles onder de ¤160 per 10L kan ik mee leven, want wil gewoon goed spul.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En wat is voor jou een rete goede prijs voor pak en beet 10l?
Want ik ben geneigd iets te adviseren in de 120 euro per emmer klasse. Maar kan mij voorstellen dat je dat niet zo een te te goede prijs meer vindt.
Waarom stuc met glasvezel er overheen?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
De stucadoor zegt hoeft niet. Hij werkt zeer glad af.quote:
Beetje B klasse nog want niet afwasbaar lees ik.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:56 schreef FranticDJ het volgende:
Sigmatin DGL Matt
Ruikt niet.
Spat niet.
Verwerkt lekker zowel met roller als spuit.
Is dampopen, wat je met een vers gestucte muur wel wil.
Laat zich heel goed repareren zonder dat je de hele muur overnieuw moet doen.
Zou alleen die schrobklasse ff op moeten zoeken.
Hm ik sop 't toch met regelmaat af zonder problemenquote:Op woensdag 15 april 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje B klasse nog want niet afwasbaar lees ik.
tja ik heb nu een emmertje van gyproc staan met stuc pastaquote:Op woensdag 15 april 2020 20:59 schreef skrn het volgende:
Ik heb gewoon een potje knauf renoband staan voor ongelukjes, echt dat spul is super voor wegwerken van deukjes in stuc.
Niks behang.
Vlg mijn broertje moest ik dit Belgische merk hebben veel beter dan sigma (Akzo).quote:Op woensdag 15 april 2020 19:56 schreef FranticDJ het volgende:
Sigmatin DGL Matt
Ruikt niet.
Spat niet.
Verwerkt lekker zowel met roller als spuit.
Is dampopen, wat je met een vers gestucte muur wel wil.
Laat zich heel goed repareren zonder dat je de hele muur overnieuw moet doen.
Zou alleen die schrobklasse ff op moeten zoeken.
Brillux zegt me ook niks. Is Duits volgens Googlequote:Op woensdag 15 april 2020 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vlg mijn broertje moest ik dit Belgische merk hebben veel beter dan sigma (Akzo).
Brillux Sensocryl 266
Maar zegt mij niks want geen ervaring hiermee.
Vind ik wel een gewaagde statement in hun productblad:quote:Beoordeling van de reinigbaarheid volgens keuringsrapport
Medium
Cola
Sinaas- appelsap
Instantkoffie
Aardbeienjam
normale dispersieverf voor binnen
duidelijk zichtbare vlek 2)
erg goed zichtbaar 3)
erg goed zichtbaar 3)
duidelijk zichtbare vlek 2)
Sensocryl ELF 266
mat
o.k. minimale resten
geringe resten
o.k. 1)
o.k. minimale resten
Sensocryl ELF 267 zijdemat
o.k. 1) o.k. 1) o.k. 1) o.k. 1)
Sensocryl ELF 268 zijdeglanzend
Sensocryl ELF 269 glanzend
We bij iemand die had zijdeglans in de keuken en smeerde er ketchup op en veegde het er zo af.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vind ik wel een gewaagde statement in hun productblad:
https://www.brillux.nl/produkte/kat1/pm-pdfs/nl/pm266_ndl.pdf
6 auto's voor me, 5 minuten wachten. Dus geen centje pijn om 12.30quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]kan bijna altijd zo doorrijden
Tijdens de lunch gaan is mijn tip
Doe ik hier ook met Sigmapearl Clean Matt. Misschien is het overkill, want ik heb het alleen in de natte ruimtes. Elders heb ik geloof ik Perfect Matt en daar veeg ik ook zo de vlekken uit. M'n dochter heeft er alleen eens een kop koffie tegenaan gegooid en dat krijg ik er niet uit.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We bij iemand die had zijdeglans in de keuken en smeerde er ketchup op en veegde het er zo af.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:55 schreef danzazlol het volgende:
Hallo, ik zou graag een snoerschakelaar willen aanbrengen op een snoer kerstverlichting (we gebruiken het als nachtlampje). De kerstverlichting heeft twee dunne draadjes die naar het stopcontact lopen. Kan dit?
Dik zat. Aluminium folie zal wel niet volstaanquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:00 schreef Makrolon het volgende:
Ik wil een aluminium plaat op mijn aanhanger maken als bodem, hij komt gewoon op de bestaande bodem te liggen dus hoeft niks te dragen. Het is voor mij puur zodat als ik puin stort de stalen plaat vd huidige bodem niet beschadigd.
Hoe dik zal ik die plaat nemen? Is 1mm dik genoeg bv? Hoe dunner hoe goedkoper uiteraard :p
Ja hij staat regelmatig buiten. Hoe bedoel je? Dat die plaat oxideerd?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:05 schreef lipje het volgende:
[..]
Dik zat. Aluminium folie zal wel niet volstaan
Staat de aanhanger lang buiten? Houd je rekening met galvanische corrosie?
T gaat me niet om t beschermen, maar om iets dat er netjes uit blijft zien, hout word ook lelijk als ik dat als bodem doe en er puin mee leeg kiep.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:39 schreef qajariaq het volgende:
Plywood is goedkoper en beschermd net zo goed. Bovendien is het stiller met storten. Het zal wel iets sneller slijten dus al je vaak dergelijk ritjes hebt...
Aluminium bevordert het roesten van ijzer. Hoe de invloed met zink is weet ik zo snel niet meer.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:29 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja hij staat regelmatig buiten. Hoe bedoel je? Dat die plaat oxideerd?
Ik ga eens kijken of ik een klein stukje 1mm kan krijgen, dan kan ik even testen.
Die plaat alu is al geoxideerd als jij 'm krijgt. Dat is z'n eigen beschermlaagquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:29 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja hij staat regelmatig buiten. Hoe bedoel je? Dat die plaat oxideerd?
Gaat die linkerbuis naar de beldrukker? en de rechter naar de 'zoemer'?quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:01 schreef AlbinoBambi het volgende:
Hoi! Ooit was ik actief FOK!er, nu heb ik jullie hulp nodig.![]()
Ik heb met mijn man een huis gekocht, en toen we hierheen verhuisden werkte onze deurbel op zonne-energie prima. Nu opeens niet meer. Internet vertelt mij dat wij een Solar Bell aan ons huis hebben hangen. Mijn theorie is dat de accu/batterijen die door het zonnepaneeltje opgeladen moeten worden op zijn, waardoor er geen stroom is waarmee de zoemer af kan gaan.
Om deze bel aan te sluiten is deze afgekoppeld van de transformator en rechtstreeks aangesloten op de zoemer namelijk. Conform de montagehandleiding die ik gevonden heb: http://solarbell.biedmeer.nl/Ondersteuning
Omdat ik mijn vingers echt niet wil branden aan het fixen van dat zonnepaneel wilde ik gewoon weer een ouderwetse bel monteren. Nu komt echter mijn probleem; ik kom er niet uit hoe.
De huidige situatie is als volgt:
https://i.imgur.com/TcaCzy1.jpg
https://i.imgur.com/DVN5Yhd.jpg
De transformator is dus afgekoppeld, maar ik kom er als klus-noob niet uit hoe ik eea aan moet sluiten om de bel werkzaam te krijgen. Ik heb het gevoel dat ik een rode en blauwe kabel teveel heb.Help?
Ja ik weet dat hij uit staat, de huidige bel had hem niet nodig namelijk. Ik was van plan hem aan te zetten zodra ik er daadwerkelijk een bel op heb aangesloten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:38 schreef qajariaq het volgende:
Die trafo heeft ook niet het eeuwige leven. Contoleer die ook maar eens. BTW die staat nu uit.
Ja links naar beldrukker en rechts naar zoemer (ik gebruik ook maar de Solar Bell benaming hequote:Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gaat die linkerbuis naar de beldrukker? en de rechter naar de 'zoemer'?
Dan rood van onder op rood van rechts. Blauw van onder op blauw van links. En dan rood van links op blauw van rechts. Gok ik.
Je moet één lus maken die start en eindigt bij de trafo.
Maar wacht ff tot iemand anders die er iets meer verstand van heeft reageert.
@Vonkenboer weet wel hoe je dit moet fixen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:42 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ja ik weet dat hij uit staat, de huidige bel had hem niet nodig namelijk. Ik was van plan hem aan te zetten zodra ik er daadwerkelijk een bel op heb aangesloten.
[..]
Ja links naar beldrukker en rechts naar zoemer (ik gebruik ook maar de Solar Bell benaming he) idd.
En eea dan koppelen dmv kroonsteentjes neem ik aan? Tot nu toe is het spannendste wat ik gedaan heb een lamp aansluiten, dus dit is echt heel nieuw voor mij.![]()
moet je postbode alleen wel weten waar ie op moet drukkenquote:Op vrijdag 17 april 2020 22:35 schreef Makrolon het volgende:
Haal gewoon een draadloze bel... Simpeler kan niet, en niet 24/7 een Beltrafo die een beetje stroom gebruikt..
Ja ik wil dus alleen echt geen hout op die aanhanger...quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:00 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Die plaat alu is al geoxideerd als jij 'm krijgt. Dat is z'n eigen beschermlaag
Je krijgt galvanische corrosie op 't staal van je aanhangwagen door potentiaal verschillen tussen 't staal en 't alu. Dit kan je voorkomen door de alu plaat 'geïsoleerd' te leggen
Als je rondom rond die plaat 'opsluit' met hout en er geen 1 op 1 contact tussen alu en staal is ben je klaar.
Waar wij aan boord heel erg last van hebben is RVS bouten in ventilatiekappen van tanken. Als daar geen pakking tussen de kop van de bout en de rand in 't alu zit (alu schroefdraad is geen probleem, daar kwak je molykote 1000 pasta op en 't is luchtdicht) dan zijn die bootkoppen op 4 weken weg.
Zelfde verhaal: alu ventilatiekop op een stalen flens. Daar moet sowieso een fatsoenlijke pakking tussen vanwege de waterdichtheid, maar ook de bouten worden geïsoleerd dmv teflon bussen.
Nee zou dan eerder RVS halen.. of van het materiaal wat @lipje aanraadt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:36 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja ik wil dus alleen echt geen hout op die aanhanger...
Als ik t goed begrijp is een plaat alu over de gegalvaniseerde bodem dus toch niet zo'n goed idee?
Elke draadloze bel die ik kon vinden had een deel wat in een stopcontact moest. Laat ik die nou nog niet hebben in mijn meterkast (en op de gang heb ik de ene die ik over heb nodig om te kunnen stofzuigen). Daarom nu nog een ouderwetse bel, tegen de tijd dat we een elektricien in huis hebben gehad die oa een stopcontact in de (buurt van de) meterkast heeft gerealiseerd dan zouden we idd over kunnen op draadloos.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:35 schreef Makrolon het volgende:
Haal gewoon een draadloze bel... Simpeler kan niet, en niet 24/7 een Beltrafo die een beetje stroom gebruikt..
Dat word me allemaal een beetje te duurquote:Op vrijdag 17 april 2020 22:38 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee zou dan eerder RVS halen.. of van het materiaal wat @:lipje aanraadt.
Doe je m in de woonkamer ergens in een stopcontact.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:44 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Elke draadloze bel die ik kon vinden had een deel wat in een stopcontact moest. Laat ik die nou nog niet hebben in mijn meterkast (en op de gang heb ik de ene die ik over heb nodig om te kunnen stofzuigen). Daarom nu nog een ouderwetse bel, tegen de tijd dat we een elektricien in huis hebben gehad die oa een stopcontact in de (buurt van de) meterkast heeft gerealiseerd dan zouden we idd over kunnen op draadloos.
Tot de tijd lijkt het me chill als alle bezorgers niet op het raam hoeven te kloppen, dus hoop ik deze bel zo aangesloten te krijgen dat het werkt.Maar met @:Surveillance-Fiets zijn uitleg zou ik al een eind moeten komen!
True, maar dat vind ik lelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:57 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Doe je m in de woonkamer ergens in een stopcontact.
Daar ben je toch vaker dan in de meterkast neem ik aan
Ja alles kan, maar dan klinkt de bel die ik toch al heb liggen aansluiten echt zóveel simpeler.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dan gooi je m met een verlengsnoer achter een kastje?
Sv plaat is goedkoper dan aluminiumquote:Op vrijdag 17 april 2020 22:53 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dat word me allemaal een beetje te duur
Gewoon zoals je zegt. Aftekenen, gaatjes boren, betitelen, plaatje erover, niks meer aan doenquote:Op vrijdag 17 april 2020 23:10 schreef Sheffield het volgende:
Ik heb onlangs een tussenwandje geplaatst inclusief kozijn en opdekdeur, de deur hangt na 1000x stellen nu (bijna) recht. Maar ik moet het gat voor de sluitplaat/schoot nog in het kozijn maken.
Hoe doe ik dit? Ik dacht zelf paar gaatjes boren en de rest met de beitel. Maar goede tips zijn welkom!
Dat zou ook kunnen. Alhoewel egaline mijn voorkeur zou hebben omdat het vanzelf heel netjes vloeit. Bij voegmortel zit je bij zo'n brede spleet naar mijn idee wat meer te prutsen om het netjes egaal te krijgen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 08:19 schreef Gieliovd het volgende:
Alternatief idee: een zakje antraciet voegmortel halen?
Update! Ik heb dit gedaan, want het klonk logisch. Echter, als ik nu de (nieuwe) bel indruk zoemt hij terwijl ik hem indruk, en heeft hij 1 ‘dong’ wanneer ik loslaat. Dit ipv de ding-dong die we tot nu toe hadden. Iemand nog insights wat daar mis gaat? Moet ik de stroomcyclus precies andersom doen, of..?quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gaat die linkerbuis naar de beldrukker? en de rechter naar de 'zoemer'?
Dan rood van onder op rood van rechts. Blauw van onder op blauw van links. En dan rood van links op blauw van rechts. Gok ik.
Je moet één lus maken die start en eindigt bij de trafo.
Maar wacht ff tot iemand anders die er iets meer verstand van heeft reageert.
Kan het zijn dat je 'zoemer' (die van solar afkomt) alleen geschikt is voor gelijkstroom?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:15 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Update! Ik heb dit gedaan, want het klonk logisch. Echter, als ik nu de (nieuwe) bel indruk zoemt hij terwijl ik hem indruk, en heeft hij 1 ‘dong’ wanneer ik loslaat. Dit ipv de ding-dong die we tot nu toe hadden. Iemand nog insights wat daar mis gaat? Moet ik de stroomcyclus precies andersom doen, of..?
Die solar Bell was echt alleen een bel, die je verder aansloot op je bestaande systeem. Dus dat zou ik niet verwachten, omdat de ‘zoemer’ er dus al was. Is er een manier waarop ik dat kan herkennen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je 'zoemer' (die van solar afkomt) alleen geschikt is voor gelijkstroom?
Als het voor die solar bel ook werkte dan is ie natuurlijk geschikt. Je kan nog controleren of de draadjes echt goed contact maken. Verder heb ik geen idee. Behalve dan dat dergelijke spullen stuk kunnen, zowel de trafo als de zoemer en ook de drukknop.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:25 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Die solar Bell was echt alleen een bel, die je verder aansloot op je bestaande systeem. Dus dat zou ik niet verwachten, omdat de ‘zoemer’ er dus al was. Is er een manier waarop ik dat kan herkennen?
Ja ik ga denk ik trafo en bel rechtstreeks op elkaar aansluiten, kijken of het dan het juiste geluid maakt. Zoja, de knop er weer tussen zetten en idd alle contactpunten goed checken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als het voor die solar bel ook werkte dan is ie natuurlijk geschikt. Je kan nog controleren of de draadjes echt goed contact maken. Verder heb ik geen idee. Behalve dan dat dergelijke spullen stuk kunnen, zowel de trafo als de zoemer en ook de drukknop.
Ik heb nu de tweede draadloze in relatief korte tijd en die doet het ook niet lekker. Nu maar een koperen bel besteld
[ afbeelding ]
Batterijen vervangen is inderdaad het allereerste wat we gedaan hebben, maar had 0 resultaat. De solar bell was iig aangesloten volgens de wisselstroom instructies, dus het voelt logisch dat het wisselstroom is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:53 schreef qajariaq het volgende:
Maar als er batterijen in de bel zitten dan is de trafo niet nodig, Waarschijnlijk is het dan toch een gelijkstroom bel. mogelijk moeten batterijen vervangen worden. Die solarbel hoort dus een accu op te laden die in de deurknop zit. Met behulp van die accu zou je bel het moeten doen. Mogelijk accu versleten?
Imgur werkt bij mij wel zonder problemenquote:Op woensdag 22 april 2020 21:18 schreef Miniem het volgende:
Ik wilde een foto uploaden met hoe ik dat lasdoosje geplaatst heb.
Maar imgur werkte de laatste keer niet, nog andere opties?
Ik kan via de app ook niets meer uploadenquote:Op woensdag 22 april 2020 21:25 schreef SQ het volgende:
De mobiele app werkt bij mij ook niet meer, alleen de webversie nog maar via laptop.
Hoofdkraan dicht draaien.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:18 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb mijn keuken verplaatst waardoor ik nu dus een loze gasleiding heb met een kraan die in de weg zit.
Afdoppen is minder handig af te werken en het risico dat je een keer gaat boren in die leiding.
Loskoppelen in de meterkast is netter maar dan moet ik aan een gasleiding solderen. Hoe zorg je dat de zaak niet gaat ploffen en hoe controleer je of de soldering echt goed is? Zeepsop neem ik aan voor dat laatste?
Ja hoor een leiding is een leiding en hij ligt er toch.quote:Kan ik die oude koperen leiding gebruiken voor een ethernetkabel of gaat dat niets worden?
Doodeng om te solderen aan gas. Aan de andere kant gaat het makkelijker dan water want het is droog en schoon en voor de verandering wel een beetje ruimte om te werken.. Het solderen is gelukt dus.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoofdkraan dicht draaien.
Gaskraan in keuken open draaien en ventileren. (Nog veiliger is tijdelijk een gasstel aansluiten).
Leiding doorsnijden met een pijpensnijder.
Dopje erop solderen (zijn er geen kneldoppen? Solderen is wel veiliger natuurlijk).
Kraan weer open en naar geluid luisteren, zeepsop etc.
[..]
Ja hoor een leiding is een leiding en hij ligt er toch.
Ja als er haakse hoeken in zitten wordt het wat lastig. Maar als de trekveer erdoor kan kan een kabel er ook doorquote:Op donderdag 23 april 2020 14:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Doodeng om te solderen aan gas. Aan de andere kant gaat het makkelijker dan water want het is droog en schoon en voor de verandering wel een beetje ruimte om te werken.. Het solderen is gelukt dus.
Voor utp lijkt een 15 mm koperbuis toch niet goed te doen, ik krijg de trekveer er al niet lekker door dus zal een kabel wel helemaal vastlopen onderweg.
Maar bedankt voor de aanmoediging. :-)
Van beide kanten loopt ie vast op de laatste meter. Ik kan nog proberen aan de meterkast kant wat lager te zagen en aan de kamer kant kan ik iets uitbikken en de muurplaat los solderen. Die muur moet toch heel veel aan gedaan worden. Heeft geen haast verder.quote:Op donderdag 23 april 2020 15:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja als er haakse hoeken in zitten wordt het wat lastig. Maar als de trekveer erdoor kan kan een kabel er ook door
Lijkt mij toch wel wat slordig en niet helemaal de bedoeling, dan zouden ze allemaal D moeten zijn denk ik.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:37 schreef Gieliovd het volgende:
Korte vraag voor de E boys hier...
Ik heb als hoofdzekeringen AEG Elfa E 81S automaten.
Nu komt het...
D25 D25 C25
Wat vinden we daarvan:
2 karakteristieken
D karakteristiek in het algemeen
Mag D überhaupt worden toegepast bij particulieren?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lijkt mij toch wel wat slordig en niet helemaal de bedoeling, dan zouden ze allemaal D moeten zijn denk ik.
Dit zit aan de distributie kant; onder de meter neem ik aan.quote:Op donderdag 23 april 2020 17:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag D überhaupt worden toegepast bij particulieren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |