Ik heb mijn isolatie voor de schuur ook van isolatiehal. 66mm = 8 euro de meterquote:Op vrijdag 3 april 2020 20:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik bestel het zelf hier altijd:
https://isolatiehal.nl/pir-platen-aluminium/
Prijs voor leveren kan ik zo snel niet vinden op de facturen. Maar de m2 prijs komt aardig in de buurt.
En hun B-Keus ziet er best netjes uit. Dus geen grote happen uit of kuilen in, maar kreukels in de alufolie of kleine deukjes.
Deze?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb mijn isolatie voor de schuur ook van isolatiehal. 66mm = 8 euro de meter
Maar sprak iemand afgelopen week die wat bij me kwam halen dat in Sint Oedenrode een leverancier zit die voor nog (veel) minder levert. Even goed zoeken dus.
Geen idee zou zo maar kunnenquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Deze?
https://www.marktplaats.nl/u/wijdeven-isolatie/1914498/
Ik heb een heleboel platen bij isolatiehal gehaald ook voor de garage. Daar zitten ook bij met gaten, PIR niet helemaal gevuld, niet recht etc. Het is niet voor niets B-keus he (dus afkeur).quote:Bij B keus is het sowieso verstandig om ff te kijken wat ze op voorraad hebben? Onze aannemer waarschuwde jaren geleden dat je ook wel eens platen krijgt met kuilen of gaten en dan dendert de rd waarde wel achteruit. En isolatiewol heeft nette platen is mijn ervaring. Wijdeven ken ik niet, maar wel interessant om een keer langs te gaan als ik weer isolatie nodig heb.
RH isolatie. Prijzen komen wel overeen met door Bleiblei genoemde isolatiehal.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:43 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Dat adresje wil ik ook wel? Is dat met alu laag?
Vliegpers.quote:Op maandag 6 april 2020 21:13 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
In het engels heet dit een Fly Press
Hoe heet dit in het Nederlands?
https://nl.qwe.wiki/wiki/Screw_pressquote:
Om eerlijk te zijn heb ik het gewoon gegoogled. Het is niet zo moeilijkquote:Op maandag 6 april 2020 21:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://nl.qwe.wiki/wiki/Screw_press
Toch echt vliegpers.. tnx @:danPy
nu nog eens zo'n ding 2e hands vinden
hahaha naja ik kon 't niet zo vinden op googlequote:Op maandag 6 april 2020 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Om eerlijk te zien heb ik het gewoon gegoogled. Het is niet zo moeilijk
"fly press nederlands"quote:Op maandag 6 april 2020 21:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hahaha naja ik kon 't niet zo vinden op google
dat wou ik ook net voorstellen ja, die dingen onderste boven monteren als dat kan.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef qajariaq het volgende:
Bij mij zitten die haken gewoon op de kop, dan moet een kat al rare sprongen maken wil die hem in het slot drukken. Maar ja, ik heb geen kat en die haken gebruik ik alleen met een storm recht op de deur omdat het anders lekt.
Zijn het geen rechts- en linksdraaiende haken?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:03 schreef qajariaq het volgende:
Bij mij zitten die haken gewoon op de kop, dan moet een kat al rare sprongen maken wil die hem in het slot drukken. Maar ja, ik heb geen kat en die haken gebruik ik alleen met een storm recht op de deur omdat het anders lekt.
Heb ik ook aan gedacht, maar dat vind ik niet heel erg veilig. Er wordt hier niet vaak ingebroken, maar je hoeft het ook niet makkelijker te maken dan nodig...quote:Op woensdag 8 april 2020 18:20 schreef monsterd. het volgende:
Wij hebben de onderste haak er toen gewoon afgehaald
Ja, dus heb je drie opties.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:57 schreef Angelfrouk het volgende:
Zijn het geen rechts- en linksdraaiende haken?
Wat is het kleinste meetbereik van de meter? Of te wel kan het zijn dat er continu iets lekt maar dat het per uur net iets minder is dan de meter aan kan geven?quote:Op donderdag 9 april 2020 11:36 schreef skrn het volgende:
Toch verbruikt ik standaard eens per twee uur zo'n 0,0025m3 aan gas,
In de app weet ik niet, maar ik heb mijn meter gezien en die gaat tot op de liter.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat is het kleinste meetbereik van de meter? Of te wel kan het zijn dat er continu iets lekt maar dat het per uur net iets minder is dan de meter aan kan geven?
Mijn dank is groot. Weet je toevallig ook of die met slot ook op slot gezet kunnen worden als ze open staan?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, dus heb je drie opties.
- Nieuwe kopen
- Uitwisselen met een andere deur
- Verplaatsen van deur naar kozijn.
Die meter zal ook wel digitaal zijn. Dan is er een verschil in meetnauwkeurigheid en uitleesnauwkeurigheid. Hij kan wel tot de liter nauwkeurig aangeven maar als dat steeds met 25 liter verspringt...quote:Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef skrn het volgende:
[..]
In de app weet ik niet, maar ik heb mijn meter gezien en die gaat tot op de liter.
Ik kan gewoon proberen die ketel 's nachts echt uit te zetten, stekker eruit, dan weet ik 100% waar het aan ligt.
Ga zelf ook weer eens doorspitten.
Het is gewoon veel, ik verbruikte gister 0.9m3, dus 33% van mijn gasverbruik nu is gewoon bijna nutteloos.
Vast wel maar geen ervaring mee. Zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:39 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Mijn dank is groot. Weet je toevallig ook of die met slot ook op slot gezet kunnen worden als ze open staan?
Slopen door aannemer, loodgieter voor wc.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:17 schreef FranticDJ het volgende:
De pot ophangen zelf? gaat echt geen 4u duren hoor
Maar als hij beneden wil slopen in de tussentijd zal ie ook wel het water afsluiten en de afvoer afsluitendat allemaal omleggen kan wel even duren.
Kan ik niet zeggen vanachter m'n laptopquote:Op vrijdag 10 april 2020 22:26 schreef Attitude het volgende:
[..]
Slopen door aannemer, loodgieter voor wc.
Maar wat is een realistische schatting?
een ochtend is nog steeds 4 uur he....quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:26 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kan ik niet zeggen vanachter m'n laptopmaar een ochtend vind ik best schappelijk
Ja dus? Red je dat niet om even 4u niet naar de plee te gaan?quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:34 schreef Attitude het volgende:
[..]
een ochtend is nog steeds 4 uur he....
Ik wel maar mijn vader niet. Die heeft nierstenen en moet vaak naar wc... dus wilde ik hier vragen of die opmerking over 4 uur voor installeren van wc wel echt waar is of dat het stomme grapje is...quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja dus? Red je dat niet om even 4u niet naar de plee te gaan?
Tja de enige die dat kan beoordelen is je aannemer.. Als die zegt 4u.. tja hou daar dan rekening mee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:53 schreef Attitude het volgende:
[..]
Ik wel maar mijn vader niet. Die heeft nierstenen en moet vaak naar wc... dus wilde ik hier vragen of die opmerking over 4 uur voor installeren van wc wel echt waar is of dat het stomme grapje is...
Dat pis je toch een keertje in de tuin.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:53 schreef Attitude het volgende:
[..]
Ik wel maar mijn vader niet. Die heeft nierstenen en moet vaak naar wc... dus wilde ik hier vragen of die opmerking over 4 uur voor installeren van wc wel echt waar is of dat het stomme grapje is...
Het is toch de ketel, hij warmt het reservoir iedere 2 uur op. Heb hem nu op 10 uur gezet, de maximale waarde. Resultaat klopt, alleen is het verbruik wel het dubbele van wat ik eerst per 2 uur verbruik.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die meter zal ook wel digitaal zijn. Dan is er een verschil in meetnauwkeurigheid en uitleesnauwkeurigheid. Hij kan wel tot de liter nauwkeurig aangeven maar als dat steeds met 25 liter verspringt...
Deze week gaan testen met diverse kranen dichtdraaien moet je inderdaad wel meer gaan vertellen. De gasslang naar je kooktoestel is ook altijd een verdachte natuurlijk. Die moet sowieso periodiek vervangen worden. Begin maar eens met die afsluiter zou ik zeggen.
Kan je dat niet helemaal uitzetten? Mijn ketel heeft een stand dat ie aanleert hoe laat ik douche, werkt alleen niet bij mij want ik leef onregelmatig. Dat hele preventief opwarmen uitgezet. Bespaard wel gas maar kost iets meer water omdat ik nu een minuut moet wachten op warm water.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is toch de ketel, hij warmt het reservoir iedere 2 uur op. Heb hem nu op 10 uur gezet, de maximale waarde. Resultaat klopt, alleen is het verbruik wel het dubbele van wat ik eerst per 2 uur verbruik.
Maar toch .. het lijkt een besparing!
Dat is echt superlelijk aangezien het in het zicht zit.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:39 schreef Makrolon het volgende:
Foto? In principe gewoon lasdoosje met lasdoppen
En losse draden dan?quote:Op zaterdag 11 april 2020 21:30 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat is echt superlelijk aangezien het in het zicht zit.
Wel de enige toegestane oplossing.quote:Op zaterdag 11 april 2020 21:30 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat is echt superlelijk aangezien het in het zicht zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |