abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192078109


Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?



Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar wel domme antwoorden ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door Vonkenboer op 26-03-2020 22:06:01 ]
pi_192078249
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:43 schreef Gieliovd het volgende:
Prima toch? Wat is je vraag.

Vinyl mantel, onder de grond, niks meer aan doen.
Welke kabels daar precies inzitten vroeg ik me af. Zelfde als ymvk of xmvk?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_192078618
Daar zit hetzelfde in, maar wat erin zit is afhankelijk van de kabel. Bijvoorbeeld 2,3 of 5 aders 2,5 of 1,5mm2 etc.
Laat die handjes wapperen!
pi_192111919
Ik heb een raam wat door de vreemde kanteling niet met tochtstrips geisoleerd kan worden. Wat zijn andere opties naast het gebruik van tochtstrips?
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:39:33 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192113015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:27 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ik heb een raam wat door de vreemde kanteling niet met tochtstrips geisoleerd kan worden. Wat zijn andere opties naast het gebruik van tochtstrips?
Heb je een foto van dat raam (1 open, 1 dicht? Op afstand is een lastig inschatten waar het probleem zit.
pi_192135920
Onze vaatwasser geeft zodra je een wat langer programma gebruikt de foutmelding F70. Hij piept dan en blijft pompen tot je de stekker eruit trekt. Tijdens dat pompen zie ik geen water onderin de vaatwasser staan.

Als je de boel openmaakt ligt er geen water onder, wel wat in de bodemplaat.

Online zoeken op de foutcode geeft niet heel veel ideeën over wat er mis kan zijn, hij is al een jaar of 7 a 8 oud, dus ik wil eigenlijk eerst zelf eens speuren voor we een monteur inschakelen(als hij dat nog waard is) of een nieuwe koop(heb eigenlijk nog niet heel veel zin om daar nu geld aan uit te geven).

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Het is een Miele G5191 SCVi Eco

[ Bericht 3% gewijzigd door laiveneertiekje op 19-03-2020 08:11:26 ]
pi_192135939
Merk en type is vrij essentieel wil iemand je kunnen helpen.
Laat die handjes wapperen!
pi_192136019
Oeps, helemaal vergeten. Ik heb het even toegevoegd.
pi_192137335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:02 schreef laiveneertiekje het volgende:
Onze vaatwasser geeft zodra je een wat langer programma gebruikt de foutmelding F70. Hij piept dan en blijft pompen tot je de stekker eruit trekt. Tijdens dat pompen zie ik geen water onderin de vaatwasser staan.

Als je de boel openmaakt ligt er geen water onder, wel wat in de bodemplaat.

Online zoeken op de foutcode geeft niet heel veel ideeën over wat er mis kan zijn, hij is al een jaar of 7 a 8 oud, dus ik wil eigenlijk eerst zelf eens speuren voor we een monteur inschakelen(als hij dat nog waard is) of een nieuwe koop(heb eigenlijk nog niet heel veel zin om daar nu geld aan uit te geven).

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Het is een Miele G5191 SCVi Eco
Staat de handleiding niet online waarin de foutcode vermeld staat?
pi_192137902
Als je Google zoekt op Miele F70 krijg je honderden concrete resultaten over het probleem en mogelijke oplossingen.
Laat die handjes wapperen!
pi_192138527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Staat de handleiding niet online waarin de foutcode vermeld staat?
Er staat eigenlijk alleen maar teveel water in de vaatwasser, doe de kraan dicht. Waar het door kan komen heb ik nog niet kunnen vinden eerlijk gezegd.
pi_192138540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:10 schreef Gieliovd het volgende:
Als je Google zoekt op Miele F70 krijg je honderden concrete resultaten over het probleem en mogelijke oplossingen.
Ik vond vooral de opmerkingen dat het een lastige foutcode was en heel veel verschillende oorzaken kon hebben, en dat ik vooral de monteur in moest schakelen aan xxx euro per uur. Maar dat kan aan mij liggen
pi_192138746
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:38 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Er staat eigenlijk alleen maar teveel water in de vaatwasser, doe de kraan dicht. Waar het door kan komen heb ik nog niet kunnen vinden eerlijk gezegd.
Filter in de bodem schoon gemaakt. Geen knikken in de afvoer slang. Stekker er uit paar uurtjes en er weer in.

Kusje op de machine en kaarsje opsteken zijn mijn laatste bijdragen.
Jeroentje.
pi_192139024
Wat wij al gedaan hebben:
onderplaat drooggemaakt, filter was volgens mij schoon.
Kort programma aangezet, geen probleem
Tweede keer draaien op eco programma, foutmelding.

Maar ik zal er weer eens grondig doorheen om te zien of ik nog andere bijzonderheden tegenkom.
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:13:29 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_192141346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat wij al gedaan hebben:
onderplaat drooggemaakt, filter was volgens mij schoon.
Kort programma aangezet, geen probleem
Tweede keer draaien op eco programma, foutmelding.

Maar ik zal er weer eens grondig doorheen om te zien of ik nog andere bijzonderheden tegenkom.
bij mij in de buurt zitten er toch een paar monteurs die een klein bedrag aan onderzoekskosten rekenen voordat ze uberhaupt gaan repareren.
Misschien de moeite waard om te kijken of dat soort mannen ook bij jou in de buurt zitten?

Ik heb dergelijk gedrag 2 keer gehad met een bosch vaatwasser. Beide keren was het eindelijk een lekkage, die niet rendabel was om nog te repareren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_192145034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef avotar het volgende:

[..]

bij mij in de buurt zitten er toch een paar monteurs die een klein bedrag aan onderzoekskosten rekenen voordat ze uberhaupt gaan repareren.
Misschien de moeite waard om te kijken of dat soort mannen ook bij jou in de buurt zitten?

Ik heb dergelijk gedrag 2 keer gehad met een bosch vaatwasser. Beide keren was het eindelijk een lekkage, die niet rendabel was om nog te repareren.

Daar ga ik ook nog maar eens op zoek.

Vanmorgen de boel drooggemaakt, filter en pomp bekeken, zat niets in. Programma aan en er loopt water onderin. Waar het vandaan komt is van de voorkant niet te zien. Dus na een tijdje weer storing. We bouwen hem maar uit, en gaan dan eerst zelf nog eens kijken.
pi_192145933
Meestal rechts zit het labyrint een warboel van kanalen in een groot plastic doolhof. Kan zijn dat daar nog iets inzit. Vaak schoongemaakt en na een paar maanden meestal toch dat er weer storingen komen. Mocht je de boel los krijgen hand vol met soda en heetste programma even draaien

Jeroentje.
pi_192146096
Vaak zat ook scheuren in dat labyrinth meegemaakt ja :Y

Die dingen zijn wel na te bestellen overigens, al weet ik niet of dat bij een machine van 8 jaar oud nog gaat lukken :7
pi_192148331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:04 schreef FranticDJ het volgende:
Vaak zat ook scheuren in dat labyrinth meegemaakt ja :Y

Die dingen zijn wel na te bestellen overigens, al weet ik niet of dat bij een machine van 8 jaar oud nog gaat lukken :7
Ik denk met een Miele dat je nog dikke kans hebt dat het nog leverbaar is. Zou me anders erg van ze tegenvallen.
pi_192150615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:00 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Daar ga ik ook nog maar eens op zoek.

Vanmorgen de boel drooggemaakt, filter en pomp bekeken, zat niets in. Programma aan en er loopt water onderin. Waar het vandaan komt is van de voorkant niet te zien. Dus na een tijdje weer storing. We bouwen hem maar uit, en gaan dan eerst zelf nog eens kijken.

deze gezien?

edit: oh wacht er blijft water in lopen zoals ik t begrijp?
pi_192152238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:13 schreef FranticDJ het volgende:

[..]


deze gezien?

edit: oh wacht er blijft water in lopen zoals ik t begrijp?
Dit hebben we al gedaan. Als hij daarna droog is, dan loopt hij bij de volgende wasbeurt weer vol en gaat het alarm na 15 minuten weer af...
pi_192152304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:56 schreef jpajs het volgende:
Meestal rechts zit het labyrint een warboel van kanalen in een groot plastic doolhof. Kan zijn dat daar nog iets inzit. Vaak schoongemaakt en na een paar maanden meestal toch dat er weer storingen komen. Mocht je de boel los krijgen hand vol met soda en heetste programma even draaien

[ afbeelding ]
Hm, moet ik alleen uitzoeken waar ik dat ding kan vinden.
pi_192189285
Lange tijd geleden bij al mijn bovenlichten het glas eruit gehaald zodat ik het kozijn omhoog kon schuiven en mijn laminaat netjes eronder.
Nu wil ik eigenlijk een paar centimeter van het glas eraf halen om weer terug te plaatsen. Met een glassnijder lukt het niet om 1-2 cm eraf te tikken. Zou zoiets niet met een slijptol en een dun metaalzaag blad kunnen?
pi_192189900
Nee, glassnijder moet gewoon kunnen.

Goed kerven, knik knak zo eraf.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 22:37:02 #25
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_192257324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 07:28 schreef daNpy het volgende:
T is wel makkelijker om 2 groepen te hebben zodat je niet in het donker komt te staan ja. Denk dat de aanloopstroom van de zaag het probleem is. Kun je er geen tragere zekering tussen zetten wellicht?
Nog bedankt voor de tip. Vandaag was de automaat bezorgd. Ik heb hem gelijk in mijn groepenkast gebouwd en nu gaat alles goed in de schuur.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_192260246
Mijn 2000w afkortzaag boven neergezet voor het laminaat, eerste plank erop, druk de knop in... Alles donker :o

Haspel 10 meter uitgerold en alles weer oké. Fijn die softstart.
Laat die handjes wapperen!
pi_192281554
Heeft er hier iemand ervaring met prefab snelbouw staalbouw loodsen a la qloods/ finishbuilding?
pi_192281571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:52 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn 2000w afkortzaag boven neergezet voor het laminaat, eerste plank erop, druk de knop in... Alles donker :o

Haspel 10 meter uitgerold en alles weer oké. Fijn die softstart.
Wellicht door de inductie in de haspel :7?

Fijn is anders ja :+
pi_192287543


Het doorsteekanker heb ik ietwat hardhandig pogen te overtuigen iets dieper het plafond in te gaan. De tip is nu dusdanig vervormd dat ik de moer er niet meer af krijg, nog wel draaibaar. Sowieso is de bout nog te iets lang. Doorsteekanker is M8, verzinkt Cr 3+.

Wat is slimmer, zagen of een haakse slijper. Een haakse slijper heb ik wel maar nog nooit gebruikt...
pi_192287857
Probeer eerst eens met een vijl als je die hebt?

Anders de moer zo ver terug draaien als je kan zonder te forceren. En dan met de zaag of met de slijper kort langs de moer.
pi_192287902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:19 schreef FranticDJ het volgende:
Probeer eerst eens met een vijl?
Goeie, had ik niet aan gedacht. :D

Ik heb geboord met een 8 mm boor klopt dat voor dergelijk ankers?
pi_192287925
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Goeie, had ik niet aan gedacht. :D

Ik heb geboord met een 8 mm boor klopt dat voor dergelijk ankers?
Hangt helemaal van je type anker af..
pi_192288770
Wij hebben een waterkoker en magnetron in dezelfde stekkerdoos, soms als deze tegelijk aanstaan dan slaat de groep uit. Een elektricien heeft aangegeven dat er sprake is van oude bedrading in ons huis, alleen dit vervangen wordt waarschijnlijk een lange termijn kwestie met de huurbaas.

Is er een korte termijn oplossing die ervoor zorgt dat de groep minder vaak uit slaat? (Behalve de magnetron en waterkoker niet tegelijk aanzetten, dit proberen we al zo veel mogelijk te voorkomen uiteraard).
Heeft een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging nut?
pi_192288888
Alleen niet tegelijk aanzetten heeft nut :7
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 20:58:33 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192293464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:09 schreef danzazlol het volgende:
Wij hebben een waterkoker en magnetron in dezelfde stekkerdoos, soms als deze tegelijk aanstaan dan slaat de groep uit. Een elektricien heeft aangegeven dat er sprake is van oude bedrading in ons huis, alleen dit vervangen wordt waarschijnlijk een lange termijn kwestie met de huurbaas.

Is er een korte termijn oplossing die ervoor zorgt dat de groep minder vaak uit slaat? (Behalve de magnetron en waterkoker niet tegelijk aanzetten, dit proberen we al zo veel mogelijk te voorkomen uiteraard).
Heeft een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging nut?
Nee, je moet dat soort apparaten met dergelijke vermogens ook niet samen gebruiken op één en dezelfde groep.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 22:06:56 #36
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192294960
Ik heb even de OP een beetje weer gefikst; daar schijnt al enige tijd een plaatje te ontbreken..
pi_192295000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb even de OP een beetje weer gefikst; daar schijnt al enige tijd een plaatje te ontbreken..
^O^

Heeft hier iemand ervaring met snelbouw/staalbouw loodsen a la qloods/finishbuilding?

edit: oh al gevraagd.
pi_192295028
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:09 schreef danzazlol het volgende:
Wij hebben een waterkoker en magnetron in dezelfde stekkerdoos, soms als deze tegelijk aanstaan dan slaat de groep uit. Een elektricien heeft aangegeven dat er sprake is van oude bedrading in ons huis, alleen dit vervangen wordt waarschijnlijk een lange termijn kwestie met de huurbaas.

Is er een korte termijn oplossing die ervoor zorgt dat de groep minder vaak uit slaat? (Behalve de magnetron en waterkoker niet tegelijk aanzetten, dit proberen we al zo veel mogelijk te voorkomen uiteraard).
Heeft een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging nut?
Waterkokers en magnetrons vragen ook allebei vrij veel vermogen. Kans bestaat dat je met nieuwe bedrading hetzelfde probleem zou hebben.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 22:17:59 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192295144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:09 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

^O^

Heeft hier iemand ervaring met snelbouw/staalbouw loodsen a la qloods/finishbuilding?

edit: oh al gevraagd.
Niemand heeft het verder opgemerkt en of een topic report aangewaagd; maar hij scheen al een tijdje weg te zijn geweest. Ik heb hem jammer genoeg niet bewaard of nog kunnen achterhalen...
pi_192298818
Zowel een magnetron als een waterkoker heb je maar kort aanstaan. In die zin gaat het bij mij al jaren goed op een groep waar ook de vaatwas nog eens op zit. Wel inderdaad even opletten dat je niet alle gelijktijdig aanzet.

Voor de zekerheid kan je deze gebruken.

https://www.sandervunderi(...)EEAQYBSABEgKYF_D_BwE

pi_192314202
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:09 schreef qajariaq het volgende:
Zowel een magnetron als een waterkoker heb je maar kort aanstaan. In die zin gaat het bij mij al jaren goed op een groep waar ook de vaatwas nog eens op zit. Wel inderdaad even opletten dat je niet alle gelijktijdig aanzet.

Voor de zekerheid kan je deze gebruken.

https://www.sandervunderi(...)EEAQYBSABEgKYF_D_BwE

[ afbeelding ]
Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?
pi_192314984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 02:17 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?
Heel simpel, als t end apparaat aan staat doet t andere het niet.
pi_192315275
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 02:17 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?
Het koppelen van verlengsnoeren wordt niet geadviseerd dacht is maar dat kan zonder problemen. Stop de magnetron in de wasmachineaansluiting en de waterkoker in de droger. Als je de magnetron aan zet dan krijgt de waterkoker geen stroom meer. Andersom kan ook maar ik vrees dat je magnetron dan wat van slag raakt.
pi_192335990
Hier valt nog wel wat eer te behalen :)

pi_192336566
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
Hier valt nog wel wat eer te behalen :)

[ afbeelding ]
Ziet er soort van uit als mijn zolder waar ik net OSB in gelegd heb :+
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 14:31:30 #46
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192336755
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
Hier valt nog wel wat eer te behalen :)

[ afbeelding ]
Das een stevig projectje waar nog wel wat gebeuren moet !
Wat zijn de plannen ?
pi_192337472
De zolder wordt alleen gebruikt voor opslag. Op moment heeft enkel de vloer isolering prioriteit. En in de toekomst misschien de zolder mooier afwerken.
Maar het is nogal een oppervlak.
Rechts achterin kun je de hoek om en is een zelfde ruimte te vinden :)

Maar ik twijfel nog over de pir isolatie. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten...

[ Bericht 11% gewijzigd door Barry1986 op 29-03-2020 18:12:55 ]
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 22:21:24 #48
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192345637
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef Barry1986 het volgende:
De zolder wordt alleen gebruikt voor opslag. Op moment heeft enkel de vloer isolering prioriteit. En in de toekomst misschien de zolder mooier afwerken.
Maar het is nogal een oppervlak.
Rechts achterin kun je de hoek om en is een zelfde ruimte te vinden :)

Maar ik twijfel nog over de pir isolatie. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten...
Al gedacht om een eigen topicje te openen hierover waarin je de vorderingen laat zien ?
Lijkt mij al met al een beste klus worden. Is de zolder toegankelijk met een gewone trap ? Of enkel en alleen met zo'n vlizotrap ?
  zondag 29 maart 2020 @ 22:24:17 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192345689
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef Barry1986 het volgende:
De zolder wordt alleen gebruikt voor opslag. Op moment heeft enkel de vloer isolering prioriteit. En in de toekomst misschien de zolder mooier afwerken.
Maar het is nogal een oppervlak.
Rechts achterin kun je de hoek om en is een zelfde ruimte te vinden :)

Maar ik twijfel nog over de pir isolatie. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten...
Wat lees je zoal tegenstrijdig over PIR? Of haal je nu gespoten pur en PIR platen door elkaar?

Enige mij bekende nadeel van PIR is dat het vrij prijzig is, iets lastiger te verwerken dan isolatiewol (maar weer niet de ellende van stof en jeuk) en niet zo makkelijk recyclebaar.
Verder niet brandbaar en hoge isolatiewaardes. Dus betere isolatie per cm. En vooral niet die ellendige stof en jeuk overal.

Gespoten PUR is gewoon rommel. Wie dat anno nu nog wil, is imho. getikt.
pi_192345848
Die knauf isolatie jeukte toch ook niet?

Weet niet meer of iemand hier dat nu tipte of dat ik het ergens anders las.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')