Die moeder is echt te dom om te poepenquote:Op maandag 16 maart 2020 11:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je vandaag jarig bent kun je niet trakteren op school. Daarom bedacht de Hilversumse moeder van de zesjarige Suze een oplossing: de verjaardagsbakfiets, die de traktatie naar kinderen thuis brengt.
Heb alleen geen Makro in de buurtquote:Op maandag 16 maart 2020 11:30 schreef Messina het volgende:
[..]
Aanbiedingen alleen. Volle pond zeker niet.
Grootverpakkingen vloeibaar wasmiddel zijn wél goedkoper (per liter berekend), en als het in de aanbieding is helemaal goedkoop
China houdt alleen heel veel achter, net als Rusland.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:30 schreef vosss het volgende:
[..]
3300 in europa. We zijn china al voorbij. Die zitten op 3213 geloof ik.
In Frankrijk is toch al alles dicht?quote:Op maandag 16 maart 2020 10:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Macron gaat vanavond net als Rutte een toespraak houden.twitter:BFMTV twitterde op maandag 16-03-2020 om 10:48:01🔴 ALERTE INFO - @:EmmanuelMacron s'exprimera ce soir à 20h00 à la téléivision
#COVID19france
https://t.co/bjzV60thZU https://t.co/l2OyxrS6OV reageer retweet
en NL, DL, UK etc etc.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
China houdt alleen heel veel achter, net als Rusland.
Wij hebben de criteria al 3 x aangepast en nog steeds stijgt het exponentieel. Steeds verscherpt. Hadden we genoeg testen gehad en geen restricties, dan zou je iets kunnen zeggen van het aantal geïnfecteerden. En dan loop je nog steeds een dag of 6 achter vanwege de incubatietijd en 2 om de data/testen te verwerken/rapporteren.quote:
Amsterdam 129? Waar komt dat opeens vandaanquote:
Hier geen meetings >5pers. De gezamenlijke pauze (>50pers.) blijft ongewijzigdquote:Op maandag 16 maart 2020 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nieuwe maatregelen hier. Geen meetings meer met >2 personen.
Leuk feest joh, dat Carnaval, als er om de hoek een uitbraak heerst.quote:
schijnt dat de Elzass in Quarantaine gaatquote:Op maandag 16 maart 2020 11:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Frankrijk is toch al alles dicht?
Mooi overzicht, zie je precies van waar de mensen vandaan komen die carnaval gaan vieren in Brabant.quote:
Denk niet perse dat Rusland zoveel achterhoudt. Die hebben al veel op slot gedaan En er is relatief weinig internationaal verkeer. Buiten dat neemt het Oostblok dit soort situaties altijd veel serieuzer dan het westen en wordt er dus ook eerder opgetreden.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
China houdt alleen heel veel achter, net als Rusland.
Hoe kan het dat deze cijfers veel hoger liggen dan op de website van het RIVM zelf?quote:
NL test tenminste nog, China claimt amper meer nieuwe gevallen, de enige gevallen zijn buitenlandersquote:
Ik heb eigenlijk niks gehoord over het personeelsrestaurant hier. Niet dat ik daar nog kom, maar die zouden ze ook wel mogen sluiten.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier geen meetings >5pers. De gezamenlijke pauze (>50pers.) blijft ongewijzigd
Wij mogen niet meer in de grote koffiekamer plaatsnemen. Moet op toestel blijven met 3 man.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier geen meetings >5pers. De gezamenlijke pauze (>50pers.) blijft ongewijzigd
Waarom zou je nu naar de kapper gaan. Je mag toch niet naar buiten om het aan anderen te showen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Vervelenste vind ik de kapper. Onzekerheid of hij/zij besmet is of niet..... Of dat er net een besmette klant is geweest....
Het grafiekje is inmiddels weer van de site afgehaald, ik denk dat het RIVM vanmiddag zelf met de cijfers gaat komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hoe kan het dat deze cijfers veel hoger liggen dan op de website van het RIVM zelf?
Dude, ideaal voor tinder deze maatregelen, veel meer te scoren en mensen praten meer om uit hun sociale isolement te komenquote:Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom zou je nu naar de kapper gaan. Je mag toch niet naar buiten om het aan anderen te showen.
NL test geen familieleden van coronapatientenquote:Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
NL test tenminste nog, China claimt amper meer nieuwe gevallen, de enige gevallen zijn buitenlanders
Zouden alsnog best bijzondere cijfers zijn. Tilburg staat vandaag nog op 68 en op dat plaatje dik over de 300.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:35 schreef huisduif het volgende:
[..]
Het grafiekje is inmiddels weer van de site afgehaald, ik denk dat het RIVM vanmiddag zelf met de cijfers gaat komen.
Hier een goed stuk, weet niet of het al gedeeld is:quote:Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij mogen niet meer in de grote koffiekamer plaatsnemen. Moet op toestel blijven met 3 man.
twitter:HumbertoTan twitterde op maandag 16-03-2020 om 09:18:27'Laat me de verwarring wegnemen: er komt een drama op ons af': prof UGent schrijft open brief https://t.co/XyTOiX88rs via @demorgen reageer retweet
https://www.demorgen.be/m(...)l&utm_source=twitterquote:‘Laat me de verwarring wegnemen: er komt een drama op ons af’: prof UGent schrijft open brief
Ik snap sowieso niet waarom je deze weken uberhaupt de moeite wil nemen om naar een kapper/pedicure/etc. te gaan.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Vervelenste vind ik de kapper. Onzekerheid of hij/zij besmet is of niet..... Of dat er net een besmette klant is geweest....
quote:The Austrian government has extended the measures aimed at slowing the spread of the corona virus, Covid-19. So far, as of Sunday at 5 p.m., 860 people have tested positive for the virus, with one fatality and a second suspected fatality, both in Vienna. In all, 8,167 people have been tested for the disease.
Severe acute respiratory syndrome corona virus 2 (SARS-CoV-2) is the virus strain that causes Covid-19.
If you have symptoms or are worried that you may have the virus, stay at home and call the phone number 1450 (available 24/7)
New Rules
In an extraordinary session of parliament today, Sunday 15th March, Chancellor Sebastian Kurz extended restrictions on freedom of movement. The measures were passed unanimously in record time.
As of Monday the 16th March, you should only leave your house for three reasons, Kurz said:
1) for work engagements and activities that can’t be delayed or carried out from your own home,
2) to make urgent purchases of food,
3) to go to the aid of other people in urgent need.
What’s Open
Food shops, chemists, post offices, petrol stations, banks, tobacconists and animal feed stores all remain open.
The authorities say there is no need to make large “hamster purchases” of provisions.
What You Can Do
You can go out; for a walk, for example, but only alone or with people with whom you share a household. Chancellor Kurz said these excursions should only be undertaken if absolutely necessary.
These restrictions already began on Sunday in the province of Tyrol.
The Possible Penalties
The Austrian police has been tasked with controlling the new regulations and if you break the rules, fines of up to 2,180 Euro can be applied.
No Bars, No Restaurants, No Sports
Kurz also announced further restrictions on everyday life in Austria.
As of Tuesday, 17th March, restaurants and bars will be shut entirely. Before this new tightening of the rules, they had been told they could open until 3 p.m.
Sports grounds and facilities as well as playgrounds are also closed with immediate effect.
Border News
Flights from the UK, the Netherlands, Russia and Ukraine have been added to the list of those denied permission to land in Austria.
Flight connections with France, Spain and Switzerland, Iran and South Korea had already been suspended to slow the spread of coronavirus. Italian citizens have been barred entry to Austria.
Germany is closing its borders with Austria as of 8 a.m. on Monday, 16th, with exceptions being made for commuters and the transport of goods. Austria has introduced border checks with Switzerland and Liechtenstein.
https://fm4.orf.at/stories/3000031/
Daar hoef je toch niet per se naartoe.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Vervelendste vind ik de kapper. Onzekerheid of hij/zij besmet is of niet..... Of dat er net een besmette klant is geweest....
Alleen deze samen zijn al bijna 2500 stuks. Als dat klopt dan..quote:Op maandag 16 maart 2020 11:35 schreef huisduif het volgende:
[..]
Het grafiekje is inmiddels weer van de site afgehaald, ik denk dat het RIVM vanmiddag zelf met de cijfers gaat komen.
Deze (gerelateerde) beroepen moeten ook thuisblijven, wat heeft het nut nu nog van een mooi kapselquote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Vervelendste vind ik de kapper. Onzekerheid of hij/zij besmet is of niet..... Of dat er net een besmette klant is geweest....
2489 in totaal. WTF.quote:
Al eerder gedeeld, maar prima stuk idd.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier een goed stuk, weet niet of het al gedeeld is:
Gedeeld door Humerto Tan, maar wel een heel goed stuk:[..]twitter:HumbertoTan twitterde op maandag 16-03-2020 om 09:18:27'Laat me de verwarring wegnemen: er komt een drama op ons af': prof UGent schrijft open brief https://t.co/XyTOiX88rs via @:demorgen reageer retweet
https://www.demorgen.be/m(...)l&utm_source=twitter
Ahjoh, als je thuis zit ziet toch niemand jequote:Op maandag 16 maart 2020 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet echt hard naar de kapper, dat is ook wel een leuke idd
Die heb ik afgezegd. Lullige is dat ik sws al veel later een afspraak had gemaakt, bij een nieuwe kapper, dan anders, want mijn oude kapper stopte ermee. En dat had die oude kapper, door omstandigheden, niet aan zijn klanten medegedeeld van te voren, kwam ik dus te laat achter.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Dan ga je toch ff niet?quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Gladde onderkant is alleen maar prettig als je in quarantaine zit hoor!quote:Op maandag 16 maart 2020 11:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom je deze weken uberhaupt de moeite wil nemen om naar een kapper/pedicure/etc. te gaan.
M'n vriendin ook. Die moest zich zonodig laten waxen. Pleur op joh wijf, wat voor toegevoegde waarde heeft het nu om bij iemand langs te gaan die de hele dag andere mensen aanraakt?!?
Nu bijna 3 volle dagen dat ze hier is. We zijn de dagen aan het aftellen tot we relatief zeker mogen zijn dat het goed zit
Pa heeft gisteren gewoon, zoals gewoonlijk, de tondeuse er overheen gehaald. Vijf minuten en klaarquote:Op maandag 16 maart 2020 11:37 schreef Nattekat het volgende:
.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:35 schreef huisduif het volgende:
[..]
Bij ons blijven de restaurants beperkt open voor personeel met de vraag alleen af te halen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk niks gehoord over het personeelsrestaurant hier. Niet dat ik daar nog kom, maar die zouden ze ook wel mogen sluiten.
Zal mij benieuwen over een paar maanden dan, hoe iedereen eruit zietquote:Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom zou je nu naar de kapper gaan. Je mag toch niet naar buiten om het aan anderen te showen.
Is snel weer verwijderd uit de liveblog, kan ook haast niet kloppen. Gaat het niet om totaal aantal testen, dus negatief+positief?quote:
Stond een paar minuten op de livestream van nos.nlquote:Op maandag 16 maart 2020 11:38 schreef JJ76 het volgende:
[..]
.
waar stond dat plaatje dan(zie alllen plaatje geen link)? beetje vreemd dat het wel de gemeentes met hoogste aantal gevallen zijn maar wel veel hogere cijfers.
Ik ook idd.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Dat is altijd gereed, als je die in Utrecht bedoelt. Maar van de 300 bedden zijn er slechts 12 IC, dus daarmee wordt het moment dat alle IC's vol liggen hooguit een paar uur uitgesteld.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:28 schreef Gia het volgende:
Is het calamiteitenziekenhuis eigenlijk al gereed voor coronapatiënten?
Voor als de overige ziekenhuizen straks vol zitten.
of een inschatting van het werkelijk aantal besmetting op basis van de inschatting van de GGD?quote:Op maandag 16 maart 2020 11:38 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Is snel weer verwijderd uit de liveblog, kan ook haast niet kloppen. Gaat het niet om totaal aantal testen, dus negatief+positief?
Ik denk dat je de regel "iets dat ouder dan een uur is, is hier al voorbij gekomen" best aan kan houdenquote:Op maandag 16 maart 2020 11:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gedeeld door Humerto Tan, maar wel een heel goed stuk:[..]twitter:HumbertoTan twitterde op maandag 16-03-2020 om 09:18:27'Laat me de verwarring wegnemen: er komt een drama op ons af': prof UGent schrijft open brief https://t.co/XyTOiX88rs via @:demorgen reageer retweet
Even zonder gein.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef crv het volgende:
[..]
schijnt dat de Elzass in Quarantaine gaat
Eventjes gequote.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:36 schreef Sfancta het volgende:
Als ik ga overleven, neem ik een McAfee tattoo.
Doe ik al jaren, niks mis meequote:Op maandag 16 maart 2020 11:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pa heeft gisteren gewoon, zoals gewoonlijk, de tondeuse er overheen gehaald. Vijf minuten en klaar
Inderdaad.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik denk dat je de regel "iets dat ouder dan een uur is, is hier al voorbij gekomen" best aan kan houden
quote:Op maandag 16 maart 2020 11:39 schreef huisduif het volgende:
[..]
Stond een paar minuten op de livestream van nos.nl
denk ook dat het dat zou moeten zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:38 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Is snel weer verwijderd uit de liveblog, kan ook haast niet kloppen. Gaat het niet om totaal aantal testen, dus negatief+positief?
Absoluut maar dan had ik wel even de uierbrander van @Filosoofert geleend.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gladde onderkant is alleen maar prettig als je in quarantaine zit hoor!
Dit topic gaat zo hard dat je al een half topic mist als je even gaat lunchen, dus zo raar is het niet als sommige dingen vaker worden gepost.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik denk dat je de regel "iets dat ouder dan een uur is, is hier al voorbij gekomen" best aan kan houden
Ga misschien 2 x per jaar naar de kapper.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:38 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen over een paar maanden dan, hoe iedereen eruit ziet
Ik zit volledig alleen in een grote kamer met 7 werkplekken hier.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij mogen niet meer in de grote koffiekamer plaatsnemen. Moet op toestel blijven met 3 man.
Op straffe van de kogel naar buiten komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Even zonder gein.
Wat kan hij nog meer aankondigen?
Ons personeelsrestaurant blijft ook open.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij ons blijven de restaurants beperkt open voor personeel met de vraag alleen af te halen.
Personeel wat op de geïsoleerde afdelingen werkt krijgt eten vanuit de werkgever.
Als het klopt dan is het wel een hele goede reden dat Rutte vandaag de natie toespreekt.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:40 schreef JJ76 het volgende:
[..]
[..]
denk ook dat het dat zou moeten zijn.
Maar ze kunnen toch nu nog wat kamers ombouwen naar ic of isolatiequote:Op maandag 16 maart 2020 11:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is altijd gereed, als je die in Utrecht bedoelt. Maar van de 300 bedden zijn er slechts 12 IC, dus daarmee wordt het moment dat alle IC's vol liggen hooguit een paar uur uitgesteld.Het leger heeft ook nog 70 beademingsmachines beschikbaar, en ziekenhuizen kunnen wat opschalen (ongebruikte operatiekamers en verkoeverkamers als IC inzetten).
Het zal allemaal een druppel op een gloeiende plaat zijn. Uitstel van executie, geen afstel.
ja dit is de data voor vandaag denk ik, maar te snel online coals die CSV vorige weekquote:Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef huisduif het volgende:
Ik denk dat die cijfers van dat plaatje wel kloppen. Aangezien er vanmiddag ook weer crisisoverleg is met alle veiligheidsregio's verwacht ik ook nog meer maatregelen eigenlijk.
Is dat plaatje serieus, 3000 + besmettingen al?quote:Op maandag 16 maart 2020 11:40 schreef quirina het volgende:
Dan zal het wel vanwege onrust zijn dat de NOS het verwijderd heeft.
Je kan de media nu niet meer vertrouwen.
quote:Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef heywoodu het volgende:
Welk grafiekje of iets gaat het over dat er net even stond en nu niet meer? Ik heb vijf minuten niet gelezen hier en om nou drie topics terug te lezen..
Dan hebben ze andere criteria gehanteerd, want ook topsteden als Tilburg en Breda leken x5 te zijn gegaanquote:Op maandag 16 maart 2020 11:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja dit is de data voor vandaag denk ik, maar te snel online coals die CSV vorige week
Ik wil eigenlijk wel een 'interessante info' verzameltopicquote:Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef heywoodu het volgende:
Welk grafiekje of iets gaat het over dat er net even stond en nu niet meer? Ik heb vijf minuten niet gelezen hier en om nou drie topics terug te lezen..
quote:
Sowquote:
Ik denk dat mensen momenteel niet snel aan zwangerschap zouden willen beginnen.. het is te ongewis hoe lang dit gaat duren.quote:
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #295 KLM vloot aan de grondquote:Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef heywoodu het volgende:
heel frankrijkquote:Op maandag 16 maart 2020 11:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Even zonder gein.
Wat kan hij nog meer aankondigen?
Exponentiële groei in optima formaquote:Op maandag 16 maart 2020 11:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan hebben ze andere criteria gehanteerd, want ook topsteden als Tilburg en Breda leken x5 te zijn gegaan
Turki... Tilburg altijd nummer 1quote:
Alle skigebieden zijn gesloten tot volgende winterquote:Op maandag 16 maart 2020 11:23 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Eerste? Alle skigebieden zijn tot 6 april dicht.
Die inmiddels niet meer op de website van de NOS staat. Dus we weten nog helemaal niet zeker of het klopt.quote:
Geil zijn > verstandquote:Op maandag 16 maart 2020 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen momenteel niet snel aan zwangerschap zouden willen beginnen.. het is te ongewis hoe lang dit gaat duren.
Mag Amsterdam eens een keer boven Rotterdam staan...doen ze het nietquote:
Ja had ik om een uur of 6 al gepost😋quote:Op maandag 16 maart 2020 11:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee maar er wordt straks wel wat afgekeest, zullen veel neukfoutjes geboren wordenquote:Op maandag 16 maart 2020 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen momenteel niet snel aan zwangerschap zouden willen beginnen.. het is te ongewis hoe lang dit gaat duren.
Slapen mensen in dit topic nog wel?quote:Op maandag 16 maart 2020 11:45 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ja had ik om een uur of 6 al gepost😋
zelfde als met de sekswerkerquote:Op maandag 16 maart 2020 11:33 schreef Nadelspiel het volgende:
Corona Turken, waren toch immuun.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:46 schreef BlauweTijger het volgende:
Die tyfus Turken die dan weer met 500 man naar een bruiloft gaan![]()
![]()
https://www.ad.nl/den-haa(...)n-aanwezig~a69dbac3/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |