Zit het net te lezen, maar het gaat toch niet om sluiting van winkels, maar aangepaste openingstijden?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Supermarkten, apotheken, benzinestations en banken zijn uitgesloten.
gemiddelde op jaarbasis gok ikquote:Op zondag 15 maart 2020 22:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Beetje achterhaalt alweer (9 mrt). Alleen vandaag al 670 doden door corona-virus. Mensen denken en schatten linear in maar dit fenomeen is nog exponentieel.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Klopt. Bij zorginstellingen krijgen ze van het woord alleen al vlekken in de nek. Zeer, zeer besmettelijk dus de hele afdeling moet op slot, schoongemaakt na afloop en weet ik niet wat allemaal en ondertussen lopen je cliënten links en rechts leeg terwijl je personeel bij bosjes ziek wordt.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:06 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Noro virus heb ik gehad 2 jaar geleden. Nou wat een ellende is dat zeg. Braken en Diaree non stop
Dacht ook altijd dat dat wel meeviel...quote:Op zondag 15 maart 2020 22:00 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik kan mij serieus niets meer herinneren van de mexicaanse griep. Ook geen toestanden op social media. Weet alleen dat er ineens een vaccin was en wij inkochten en dat we er mee bleven zitten
Was al duidelijk dat er volgend jaar pas een vaccin gaat komen.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
Dit is toch wel schrikken:
Geheim document Groot-Brittannië: coronacrisis duurt tot en met voorjaar 2021
In Groot-Brittannië verwachten medische experts dat de coronacrisis tot en met volgend voorjaar duurt. Ook zouden maar liefst 7,9 miljoen Britten in het ziekenhuis kunnen belanden. Dat blijkt uit een geheim document, een briefing voor de Britse regering, dat is ingezien door de krant The Guardian.
De experts vrezen een enorme druk op de gezondheidszorg. "De verwachting is dat tot wel 80 procent van de bevolking geïnfecteerd raakt met Covid-19 in de komende twaalf maanden."
Als de verwachting uitkomt, schatten de experts in dat alleen al in Groot-Brittannië tussen de 318.660 en 531.100 mensen sterven aan de gevolgen van het coronavirus.
Bron: RTLNieuws.nl
Dat was dus wel wat dodelijker dan covid19, vooralsnog.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mexicaanse griep in Ned: 62 doden op ruim 1400 gevallen, volgens de officiële cijfers.
Bron van de bron graagquote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
In Groot-Brittannië verwachten medische experts dat de coronacrisis tot en met volgend voorjaar duurt. Ook zouden maar liefst 7,9 miljoen Britten in het ziekenhuis kunnen belanden. Dat blijkt uit een geheim document, een briefing voor de Britse regering, dat is ingezien door de krant The Guardian.
De experts vrezen een enorme druk op de gezondheidszorg. "De verwachting is dat tot wel 80 procent van de bevolking geïnfecteerd raakt met Covid-19 in de komende twaalf maanden."
Als de verwachting uitkomt, schatten de experts in dat alleen al in Groot-Brittannië tussen de 318.660 en 531.100 mensen sterven aan de gevolgen van het coronavirus.
Haha als RTL nieuws het publiceert is het toch geen geheim document?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
Dit gaat over SARS trouwens.quote:Immunisatie
Ondanks dat er meer inzicht is gekomen uit diermodellen en over de interactie van het menselijk immuunsysteem en coronavirussen, zodat er zelfs een prototype vaccin is ontwikkeld, is op dit terrein nu weinig ontwikkeling.
Bron:RIVM
doe dan effe een linkje ofzo?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
Domme vraag, wat over tanken als NLér?quote:Op zondag 15 maart 2020 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Duitsland: NRW gaat ook op slot. Alleen banken, supermarkten en apotheken blijven open. De rest van DLD volgt waarschijnlijk vanaf woensdag.
In VS 3 procent deathrate destijds.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat was dus wel wat dodelijker dan covid19, vooralsnog.
? met nadruk op NOG ... of ???quote:
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:12 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Domme vraag, wat over tanken als NLér?
Dat kun je nu nog niet zeggen.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat was dus wel wat dodelijker dan covid19, vooralsnog.
😨quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
Laten we hopen van niet zeg.quote:
Zie ik niet in de liveblog staan. Dat 3/4 van de bevolking het virus krijgt lijkt me wel duidelijk want wordt veel meer geschreven door experts. Maar zoveel doden lijkt me heel extreem.quote:
Maar was het niet zo dat de Britten inzetten op herd-immunity (kudde immuniteit)?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
In Nederland 4,4%. Covid19 nu 3,3%.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In VS 3 procent deathrate destijds.
Ja klopt, mijn oma zit ook in een zorghuis en daar hebben ze het op een afdeling elk jaar. Dat geeft zoveel ellendequote:Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Bij zorginstellingen krijgen ze van het woord alleen al vlekken in de nek. Zeer, zeer besmettelijk dus de hele afdeling moet op slot, schoongemaakt na afloop en weet ik niet wat allemaal en ondertussen lopen je cliënten links en rechts leeg terwijl je personeel bij bosjes ziek wordt.
Misschien omdat we nu een beetje weten waar we aan toe zijn?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:11 schreef PzKpfw het volgende:
Het nieuwtje is er alweer af, dit topic gaat al lang niet zo snel meer.
Dit lijkt me wel het allerzwartste scenario. De maatregelen die we treffen, medicijnen die sterfte voorkomen etc.. Zo heet als dit gaat de soep niet gegeten worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
Ja precies, gedeeltelijk voorlopig maar met een grote korrel zout nemenquote:Op zondag 15 maart 2020 22:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zie ik niet in de liveblog staan. Dat 3/4 van de bevolking het virus krijgt lijkt me wel duidelijk want wordt veel meer geschreven door experts. Maar zoveel doden lijkt me heel extreem.
Daar kan je nog helemaal geen gegronde uitspraken over doen omdat de voortgang nog geen jaar heeft geduurd bovendien is er nu nog veel onbekend over dit virus.quote:
Ze weten hoe het virus werkt, ze weten wat het vaccin zou moeten doen om effectief te zijn, maar hebben nog geen idee hoe zij het moeten produceren.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:12 schreef Elan het volgende:
Wat moet ik me hier eigenlijk bij voorstellen?
[..]
Dit gaat over SARS trouwens.
Is er een vaccin wat effectief is maar amper getest? Is er een vaccin dat volledig ontwikkeld is maar niet wordt gemaakt?
Waar gaan we nu over zeiken?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:15 schreef bitterbal het volgende:
we kunnen ok niet meer zeiken dat nederland niets doet :p
Volgens mij is dit echt dikke bullshit. Je merkt nu al dat de situatie in China aan het herstellen is.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:10 schreef Newone82 het volgende:
Elk jaar?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:14 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja klopt, mijn oma zit ook in een zorghuis en daar hebben ze het op een afdeling elk jaar. Dat geeft zoveel ellende
Sorry.quote:
Beide beweringen zijn niet bewezen.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Volgens mij is dit echt dikke bullshit. Je merkt nu al dat de situatie in China aan het herstellen is.
Daarnaast word je toch maar 1 keer ziek.
Ik voorspel dat dit topic een grote Sjaak de Gouw-bash show wordt.quote:
Jaren geleden toen ik op het mbo zat, was er een leerling op school positief getest op tbc. Gelukkig verder niet besmet.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mwa dat zijn vooral ziektes die in arme tropische landen voorkomen.
Niemand gaf bijvoorbeeld ook een fuck om Ebola. En vorig jaar was Corona gewoon een biermerk.
Ver van mijn bed show.
Gewoon weer lekker op zijn Nederlands over het weer?quote:
Dat is correctquote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef hollandia02 het volgende:
Met de Mexicaanse Griep werden toch niet alle scholen en cafes gesloten?
over paar dagen, dat we teveel doen en te streng zijn en weer uit willen naar cafe's en carnaval willen vierenquote:
Je kunt herbesmet worden afaik.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Volgens mij is dit echt dikke bullshit. Je merkt nu al dat de situatie in China aan het herstellen is.
Dat 1 keer ziek staat nog nergens 100% vast. Zijn gevallen die het al 2 keer hebben gekregen bekend. Dus onzin.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Alleen de Mexicaanse restauranten en de KNORR wereldgerechten.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef hollandia02 het volgende:
Dat heb je goed gezien.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef hollandia02 het volgende:
Holy shitquote:Op zondag 15 maart 2020 22:17 schreef hollandia02 het volgende:
In de afgelopen 24 uur overleden 368 personen door de ziekte Covid-19.
Sowieso schijnt het een virus te zijn dat snel muteert dus bij een heel brede verspreiding moet je nog maar zien of eventuele immuniteit tegen de ene stam je ook beschermt tegen een andere.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat 1 keer ziek staat nog nergens 100% vast. Zijn gevallen die het al 2 keer hebben gekregen bekend. Dus onzin.
"This guy at Google"quote:
Lijkt een uitzondering op de regelquote:Op zondag 15 maart 2020 22:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat 1 keer ziek staat nog nergens 100% vast. Zijn gevallen die het al 2 keer hebben gekregen bekend. Dus onzin.
Mag ik daar even ondertiteling bij?quote:
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon weer lekker op zijn Nederlands over het weer?
twitter:jasperschilder twitterde op zondag 15-03-2020 om 22:17:42Maar denk ook aan alle mensen met een affaire. Die moeten nu drie weken thuiszitten in het gezelschap van de reden waarom ze vreemdgaan.
#lockdownnl reageer retweet
En op vakantie willen naar Thailand.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
over paar dagen, dat we teveel doen en te streng zijn en weer uit willen naar cafe's en carnaval willen vieren
Nederlanders die bij de grens wonen tanken graag in Duitsland.quote:
Ja godverquote:Op zondag 15 maart 2020 22:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En op vakantie willen naar Thailand.
Waarom nu wel? Social-Media dat de overheden denken we moeten wel?quote:
Niet alleen in China, maar ook in Zuid Korea wordt het al beter/stabielerquote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Er zijn ook gevallen geweest die weer ziek werden.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Gewoon aan de onbemande pompquote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nederlanders die bij de grens wonen tanken graan Duitsland.
Of dat nog kan. Zal de vraag wel zijn van 'm.
Goede vraag.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom nu wel? Social-Media dat de overheden denken we moeten wel?
Kans is klein en als het gebeurt dan zijn de klachten een stuk milder dan tijdens de 1e besmetting.quote:
bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Er zijn ook gevallen geweest die weer ziek werden.
Hopen dat het muteert naar een mildere versie. Vaak gebeurt dat toch ook?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Sowieso schijnt het een virus te zijn dat snel muteert dus bij een heel brede verspreiding moet je nog maar zien of eventuele immuniteit tegen de ene stam je ook beschermt tegen een andere.
Welja vaak gaan die mensen ook met elkaar op vakantie en dan zit je al helemaal 24/7 op elkaars lip.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]twitter:jasperschilder twitterde op zondag 15-03-2020 om 22:17:42Maar denk ook aan alle mensen met een affaire. Die moeten nu drie weken thuiszitten in het gezelschap van de reden waarom ze vreemdgaan.
In dat artikel wat je linkte staat toch dat de openingstijden van winkels en horeca worden aangepast, niet dat alles op slot gaat?quote:
Precies. In landen zonder een goed zorgstelsel ben je met die ziektes in dat tabelletje genaaid.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Jaren geleden toen ik op het mbo zat, was er een leerling op school positief getest op tbc. Gelukkig verder niet besmet.
Alleen tbc is in Nederland goed te behandelen. De bacterie kan dan wel op nummer één staan voor meest dodelijk, het heeft vooral te maken in welk land zoiets voorkomt.
De grenzen met NL zijn nog open. Nog wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nederlanders die bij de grens wonen tanken graag in Duitsland.
Of dat nog kan. Zal de vraag wel zijn van 'm.
Klopt. Een virus heeft er (als het kon denken) namelijk geen baat bij dat de gastpopulatie te snel verdwijnt. Dus zwakt het af zodat het meer potentiële dragers kan vinden.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:21 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hopen dat het muteert naar een mildere versie. Vaak gebeurt dat toch ook?
😅quote:Op zondag 15 maart 2020 22:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]twitter:jasperschilder twitterde op zondag 15-03-2020 om 22:17:42Maar denk ook aan alle mensen met een affaire. Die moeten nu drie weken thuiszitten in het gezelschap van de reden waarom ze vreemdgaan.
Logisch want je heb dan al wat immuniteit opgebouwdquote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kans is klein en als het gebeurt dan zijn de klachten een stuk milder dan tijdens de 1e besmetting.
Dat is het voordeel van heel breed testen en in een vroeg/gemakkelijk behandelbaar stadium ingrijpen in plaats van wachten tot ziekteverschijnselen kritiek worden en zaken als carnaval en voorjaarsvakanties gewoon door laten gaan "want mensen moeten gewoon hun handen wassen, slechts een griepje".quote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Lafoy het volgende:
maar ook in Zuid Korea wordt het al beter/stabieler
Maar je kunt wel weer mensen besmetten.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kans is klein en als het gebeurt dan zijn de klachten een stuk milder dan tijdens de 1e besmetting.
Wat ik merkte dat ik uitdroging kreeg door al het vocht wat ik verloor. Je wordt er kneiter duizelig van. Je moet echt liggen. Heel veel drinken, maar ja, komt er steeds uit. Slapen lukt moeilijk omdat je hoofd helemaal de weg kwijt is.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is Noro gevaarlijk of vooral heel vervelend?
VK heeft 65 miljoen inwoners ofzo?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zie ik niet in de liveblog staan. Dat 3/4 van de bevolking het virus krijgt lijkt me wel duidelijk want wordt veel meer geschreven door experts. Maar zoveel doden lijkt me heel extreem.
Die is al jaren mentaal instabiel.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:21 schreef Bastiefcg het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet helemaal goed gaat met Trump.
Al gaan ze natuurlijk nooit toegeven mocht hij inderdaad positief hebben getest
Bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ook een paar keer gehad, ik slaap dan juist de hele dag doorquote:Op zondag 15 maart 2020 22:22 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wat ik merkte dat ik uitdroging kreeg door al het vocht wat ik verloor. Je wordt er kneiter duizelig van. Je moet echt liggen. Heel veel drinken, maar ja, komt er steeds uit. Slapen lukt moeilijk omdat je hoofd helemaal de weg kwijt is.
Ja weet wie het zegt.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:22 schreef -Chakotay- het volgende:
Voor de mensen die denken 2 keer ziek te kunnen van corona:
Volgens het RIVM is het nog maar de vraag of dat mogelijk is. "De algemene biologie onderschrijft dat je lichaam, als je ziek bent geweest door een virus, antistoffen tegen dat specifieke virus opbouwt", verklaart een voorlichter. Die antistoffen zijn een soort wapens van het afweersysteem, waarmee het virus een volgende keer effectief bestreden kan worden.
"Een tweede keer besmet raken kan altijd, maar ziek worden over het algemeen niet."
iets recenters:
In het begin werd gezegd dat je maar één keer besmet kan worden met het coronavirus. Daarna zou je immuun zijn voor de ziekte. Toch zijn er in China meldingen van mensen die twee keer besmet zijn.
Volgens experts komt dat mogelijk doordat herstellende patiënten nog niet genoeg antilichamen hebben aangemaakt en dus nog niet immuun zijn. Het zou ook nog kunnen dat bij sommigen de ziekte zich in twee fasen ontwikkelt. Mensen worden ziek, dan weer beter en enkele dagen opnieuw ziek. Ze zijn dan niet twee keer besmet, maar wel twee keer ziek.
Verder kan het zijn dat mensen die genezen zijn verklaard toch nog drager zijn van de ziekte, waardoor ze opnieuw positief testen, maar feitelijk vrijwel hersteld zijn. Tenslotte zijn er waarschijnlijk testfouten gemaakt, die leiden tot dubbele besmettingen.
De kans dat je dus echt twee keer besmet wordt met corona is klein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |