SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 15-03-2020 17:45:43 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
OP geupdate met de loopjes waarvan ik weet dat ze afgelast zijn..Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Zandvoort is ook afgelast.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:05 schreef SEMTEX het volgende:
OP geupdate met de loopjes waarvan ik weet dat ze afgelast zijn..Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Alle maatregelen verlengt tot 6 april, ik denk dat door Nunspeet (HM op 4 april) nu ook officieel wel een streep kan
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Aangepast.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:32 schreef heywoodu het volgende:
Alle maatregelen verlengt tot 6 april, ik denk dat door Nunspeet (HM op 4 april) nu ook officieel wel een streep kanKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Tot 6 april, zeggen ze net op het nieuws...quote:Op zondag 15 maart 2020 16:56 schreef SEMTEX het volgende:
Vandaag voor de laatste keer gefitnesst in de Basic Fit, die sluiten ook tot nader order. Dan maar thuis aan de gang met dumbbells, bokshandschoenen, matje, foamroller..daar gaat m'n loopband
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
heywoodu
![]()
Ik ben wel blij dat ik zelf een hometrainer heb
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja ik ben ook blij met een mini home-gymquote:Op zondag 15 maart 2020 18:20 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben wel blij dat ik zelf een hometrainer heb
F means you're fucked![]()
Ik heb wel een Tacx. Maar da's geen loopband...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Voorlopig mogen we nog buiten lopen natuurlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:39 schreef Guppy het volgende:
Ik heb wel een Tacx. Maar da's geen loopband...
Krachttraining kan ik thuis doen, dat scheelt. En als we zelfs niet meer buiten mogen rennen, kunnen we hier binnen nog roeien
Kan iedereen natuurlijk. Heb je niks voor nodig.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:52 schreef YUR het volgende:
Krachttraining kan ik thuis doen, dat scheelt.
Lopen ben ik wel bang voor dat dat niet meer kan.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat kan ook thuisquote:Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kan iedereen natuurlijk. Heb je niks voor nodig.
Lopen ben ik wel bang voor dat dat niet meer kan.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Klopt, maar we hebben thuis een barbell met totaal 75 kg aan schijven, en 8/12/16kg kettlebellsquote:Op zondag 15 maart 2020 19:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kan iedereen natuurlijk. Heb je niks voor nodig.
Lopen ben ik wel bang voor dat dat niet meer kan..
![]()
Ik heb een crosstrainer thuis.
Vanmiddag heb ik nog even buiten gelopen. Voor het eerst in 12 dagen tijd. Het ging conditioneel gezien goed, maar ik was een partij stijf... niet normaal. Blijven bewegen is toch wel goed wat dat betreft.
Het was wel weer typisch zondag: druk buiten. En ik kom het liefst geen mensen tegen, dus...![]()
Ik heb niks thuis behalve een paar gewichten van 2kg. Dus ik ga die maar in een rugzak doen en daarmee krachttraining doen. Hardlopen kan gelukkig nog wel. En als dat straks ook niet meer mag dan ga ik maar sprintjes trekken in mijn tuin ofzo...![]()
Is dit het fitness topic geworden?
Sinds ik hardlopen heb ontdekt kom ik nooit meer in een sportschool![]()
![]()
Ik ben motorisch niet in staat om kettlebells op de juiste manier te gebruiken, waardoor mijn rug een enkele reis hiernamaals krijgt.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Klopt, maar we hebben thuis een barbell met totaal 75 kg aan schijven, en 8/12/16kg kettlebells.
Wel heb ik dumbbells waar ik ook niks mee doe.![]()
heywoodu
![]()
Deze zag ik niet aankomen!Het coronavirus heeft hun grammaticale vaardigheden aangetastquote:Beste deelnemer,
Wij hebben moeten besluiten om de Halve marathon i.v.m. het coronavirus te moeten aflassen.
'Aflassen'![]()
'moeten besluiten om het te moeten aflassen'
Ik heb al een lijst oefeningen zonder gewichten van m’n trainer gehad. Bij voorkeur elke dag doen
Nu ik een beetje verkouden ben vind ik het opeens ook heel ingewikkeld. Uit voorzorg vanmorgen maar niet met de groep mee geweest en in m’n uppie gaan lopen, en ook de trailschoenenkoopafspraak met m’n trainer afgezegd. Terwijl ik me verder prima voel en gewoon genoeg energie heb. Behalve heuvelop dan..![]()
Is bijna aan elkaar gelast. Moet alleen nog even aflassen!quote:Op zondag 15 maart 2020 21:19 schreef heywoodu het volgende:
Deze zag ik niet aankomen!
[..]
Het coronavirus heeft hun grammaticale vaardigheden aangetast
'Aflassen'![]()
'moeten besluiten om het te moeten aflassen'
Het valt nu pas op hoeveel mensen dit fout doen[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Push ups, sit ups, squats, lunges, dumbell voor oefeningen. Hardlopen als een malle: duur, tempo, interval, uitlooprondjes.
Gezond blijft deze jongen wel
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
heywoodu
![]()
Maar zo hevig tekeer gaan is nu juist helemaal niet zo slim dus.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
Push ups, sit ups, squats, lunges, dumbell voor oefeningen. Hardlopen als een malle: duur, tempo, interval, uitlooprondjes.
Gezond blijft deze jongen welVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Je weet hoe hevig ik train?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar zo hevig tekeer gaan is nu juist helemaal niet zo slim dus.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
heywoodu
![]()
Uiteraard niet, ik ging slechts af op je post.quote:Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik blijf lekker doorsporten. Niet tot ik er bij neerval, er zijn tenslotte geen wedstrijden waarvoor ik hoef te trainen, maar wel zodat de endorfine flow op gang blijft. Ik weiger de hele dag vadsig op m'n reet te zittenquote:Op zondag 15 maart 2020 22:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard niet, ik ging slechts af op je post.
Mag ik even een offtopic vraagje stellen, neem aan dat sommige lopers hier ervaring mee hebben![]()
pijn aan de achterkant van je been, zo'n 15 cm hoog (met je voet op de grond), is dat pijn in de achillespees of spierpijn?are we infinite or am I alone![]()
Waarom traint die groep überhaupt nog samen? Als je een groep van 15 mensen hebt die allemaal die dag nog met 5 anderen contact hebben gehad heb je alweer mega veel mogelijke virus overdrachten..quote:Op zondag 15 maart 2020 21:21 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb al een lijst oefeningen zonder gewichten van m’n trainer gehad. Bij voorkeur elke dag doen
Nu ik een beetje verkouden ben vind ik het opeens ook heel ingewikkeld. Uit voorzorg vanmorgen maar niet met de groep mee geweest en in m’n uppie gaan lopen, en ook de trailschoenenkoopafspraak met m’n trainer afgezegd. Terwijl ik me verder prima voel en gewoon genoeg energie heb. Behalve heuvelop dan..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als het langer dan 4 dagen aanhoudt is het geen reguliere spierpijn iig. Dan is het toch een spier- of achillespeesblessure. Hoelang heb je er al last van? Bezoekje fysio kan na enige tijd geen kwaad.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:31 schreef crystal_meth het volgende:
Mag ik even een offtopic vraagje stellen, neem aan dat sommige lopers hier ervaring mee hebben![]()
pijn aan de achterkant van je been, zo'n 15 cm hoog (met je voet op de grond), is dat pijn in de achillespees of spierpijn?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
we kijken het nog even aan, thanks.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Als het langer dan 4 dagen aanhoudt is het geen reguliere spierpijn iig. Dan is het toch een spier- of achillespeesblessure. Hoelang heb je er al last van? Bezoekje fysio kan na enige tijd geen kwaad.
[ Bericht 24% gewijzigd door crystal_meth op 15-03-2020 23:05:20 ]are we infinite or am I alone![]()
Blijf hier ook mijn rondjes in de natuur lopen de hond moet nu eenmaal ook uitgelaten worden.
Wel bizar dat de HM van Bath gewoon doorging gisteren...... https://www.somersetlive.(...)-coronavirus-3951743Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
heywoodu
![]()
In Engeland gaan wel meer dingen gewoon door. Niks aan het handje.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:45 schreef ser het volgende:
Blijf hier ook mijn rondjes in de natuur lopen de hond moet nu eenmaal ook uitgelaten worden.
Wel bizar dat de HM van Bath gewoon doorging gisteren...... https://www.somersetlive.(...)-coronavirus-3951743Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Mooi gezegdquote:Op zondag 15 maart 2020 22:48 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Met mate, zonder maten (maar niet mateloos)
lekker slim ook van de organisatie. Ook in de UK zijn de corona gevallen aan het oplopen. Nouja ze zullen vandeweek wel maatregelen treffen....quote:Op maandag 16 maart 2020 11:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Engeland gaan wel meer dingen gewoon door. Niks aan het handje.Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
In Engeland vertrouwen ze op "Immunity through the herd".
Dat is een heel andere aanpak.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mijn Garmin FR235 geeft sinds een aantal dagen een (rust)hartslag aan die 30 tot 40 slagen hoger is dan normaal. Ik had er al rekening mee gehouden dat ik elk moment het loodje zou leggen, maar voor de zekerheid heb ik vandaag het horloge van mijn vrouw erbij omgedaan (links op de foto) en die lijkt me nog niet opgegeven te hebben.
Heeft iemand hier verstand van? Is dat een kwestie van resetten of is de optische meting dan echt kaduuk? Schoonmaken helpt in ieder geval niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cynic op 16-03-2020 17:39:16 ]It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Met rusthartslag nooit gehad, ja wel wat hoger als ik de nodige alcoholische versnaperingen heb gehadquote:Op maandag 16 maart 2020 17:33 schreef Cynic het volgende:
Mijn Garmin FR235 geeft sinds een aantal dagen een (rust)hartslag aan die 30 tot 40 slagen hoger is dan normaal. Ik had er al rekening mee gehouden dat ik elk moment het loodje zou leggen, maar voor de zekerheid heb ik vandaag het horloge van mijn vrouw erbij omgedaan (links op de foto) en die lijkt me nog niet opgegeven te hebben.
Heeft iemand hier verstand van? Is dat een kwestie van resetten of is de optische meting dan echt kaduuk? Schoonmaken helpt in ieder geval niet.
[ link | afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Zie je niks aan de optische sensor aan de achterkant? Bij de 935 weet ik dat er veel gevallen bekend zijn waar er een barst in komt en hij daardoor niet meer goed meet. Verder de tip ok op het forum van garmin bij je type te kijken, wie weet komt het vaker voor.quote:Op maandag 16 maart 2020 17:33 schreef Cynic het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zag ik jou laatst trouwens in Ommen bij een trailrun? Ik twijfelde, en toen ik uitgekletst was zag ik je niet meer.
[ Bericht 2% gewijzigd door indepoeier op 16-03-2020 20:44:20 ]![]()
om gezond te blijven mis ik rust in het rijtje....quote:Op zondag 15 maart 2020 22:19 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gezond blijft deze jongen wel'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Wat is dat toch met die belerende ondertoon hier?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
om gezond te blijven mis ik rust in het rijtje....
Of denk je echt dat ik nooit meer een moment rust pak?
[ Bericht 5% gewijzigd door Neo-Mullen op 17-03-2020 07:38:09 ]Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Wel even melden, graagquote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Of denk je echt dat ik nooit meer een moment rust pak?![]()
![]()
heywoodu
![]()
Het is toch allemaal niet belerend bedoeld joh, gewoon met de beste bedoelingen. Net zoals mij hier al honderd keer is gezegd dat ik misschien eens vaker echt rustig zou moeten lopen.
Dat virus is amper begonnen en we beginnen hier elkaar al bijna de tent uit te vechten, niet doen
Zonder je vriendin dusquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:35 schreef heywoodu het volgende:
Het is toch allemaal niet belerend bedoeld joh, gewoon met de beste bedoelingen. Net zoals mij hier al honderd keer is gezegd dat ik misschien eens vaker echt rustig zou moeten lopen.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Die beheerst het indelen van de intensiteit (heel rustig, volle bak, er tussenin) juist erg goedquote:
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:35 schreef heywoodu het volgende:
Dat virus is amper begonnen en we beginnen hier elkaar al bijna de tent uit te vechten, niet doen
Gisteren door de Vughterheide gelopen, rondje van 13k.
Ik moet zeggen dat het lopen door de bossen en off-road paadjes me wel heel erg trekt ten opzichte van de wegheerlijk zo in de natuur.
Ja, klopt! Ik heb weer een keertje een Run Forest Run trail meegedaan, vind ik altijd hele mooie loopjes en dicht in de buurt. Had je ook de 21 gelopen?quote:Op maandag 16 maart 2020 20:37 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Zie je niks aan de optische sensor aan de achterkant? Bij de 935 weet ik dat er veel gevallen bekend zijn waar er een barst in komt en hij daardoor niet meer goed meet. Verder de tip ok op het forum van garmin bij je type te kijken, wie weet komt het vaker voor.
Zag ik jou laatst trouwens in Ommen bij een trailrun? Ik twijfelde, en toen ik uitgekletst was zag ik je niet meer.
Ik zie geen barstjes ofzo in de sensor.It has to mean something
Ja sorry. Toen ik klein was wilde ik een slecht mens worden. Dat is gelukt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 07:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die belerende ondertoon hier?![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja sorry. Toen ik klein was wilde ik een slecht mens worden. Dat is gelukt.
Feyenoord!!! * Barēa![]()
Het valt mij wel op dat de straten leger worden met auto's, maar het aantal hardlopers flink toeneemt.![]()
Dat idee heb ik ook een beetje. Ik woon aan een weg die veel verkeer naar het centrum van Rotterdam faciliteert, en die is een stuk rustiger, maar ik zie wel enorm veel hardlopers.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef BredeBroeder het volgende:
Het valt mij wel op dat de straten leger worden met auto's, maar het aantal hardlopers flink toeneemt.
Maar van beide weet ik niet goed in hoeverre het écht verschilt van normaal, want ik let er nu pas echt op.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Het was gisteren op m'n vaste rondje in ieder geval flink drukker dan normaal (zelfs volgens mij nog een wilde @hatsaflats gespot, maar die was druk in de weer met een camera), maar dat zal ook grotendeels aan het weer gelegen hebben.
M'n trainer denkt in ieder geval leuk mee en is druk bezig met trainingen inspreken, morgen maar eens kijken hoe dat loopt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Hoezo is die selfie hier nog niet gepost dan??quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:54 schreef IJsdraakje het volgende:
(zelfs volgens mij nog een wilde @hatsaflats gespot, maar die was druk in de weer met een camera)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ze was niet in hardloopkloffie.![]()
Aangenomen dat ik het goed gezien heb he, ik ben zelf gewoon verder gegaan met m'n rondje.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Ja, dat was ik!
Ik was in m'n spijkerbroek aan het cruisen op m'n superawesome starre mtb en wilde uilen op de foto zetten, maar die waren er niet.Ik sta nog steeds bij voorkeur niet zelf op de foto.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Wordt hats dan eindelijk runfluencer/fitgirl op Instagram?!![]()
![]()
Ga dan samen op de foto met @wyccie terwijl jullie een avocadolunch naar binnen malen #fitgirl #nevernotrunning #lowcarb #hamsterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:31 schreef hatsaflats het volgende:
Ik sta nog steeds bij voorkeur niet zelf op de foto.![]()
Haha nou ik weet het wel, bij 1 op de 3 mensen zie je in een oogopslag dat het de eerste keer is dat ze aan het hardlopen zijn. Die hebben allemaal morgen enorme spierpijn en wellicht over een week een blessure.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook een beetje. Ik woon aan een weg die veel verkeer naar het centrum van Rotterdam faciliteert, en die is een stuk rustiger, maar ik zie wel enorm veel hardlopers.
Maar van beide weet ik niet goed in hoeverre het écht verschilt van normaal, want ik let er nu pas echt op.
Ik kan het ze niet kwalijk nemen echter, als je sportschool dicht is en het is zulk lekker weer..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, je moet wat. En het is inderdaad heerlijk pre-lenteweer om te rennen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.![]()
Ja, ik liep de 21 ook. Thuiswedstrijd voor me, dus wel leuk om dan mee te lopen. Ik doe ook met regelmaat mee met de Run Forest Run trails. Mooie routes/gebieden en goede organisatie!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, klopt! Ik heb weer een keertje een Run Forest Run trail meegedaan, vind ik altijd hele mooie loopjes en dicht in de buurt. Had je ook de 21 gelopen?
Ik zie geen barstjes ofzo in de sensor.![]()
Hoe zie je dat dan? Ik ben inmiddels in week 6 beland van mijn hardloop schema maar ik nog steeds het idee dat ik als een stijve hark loopquote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nou ik weet het wel, bij 1 op de 3 mensen zie je in een oogopslag dat het de eerste keer is dat ze aan het hardlopen zijn. Die hebben allemaal morgen enorme spierpijn en wellicht over een week een blessure.
Ik kan het ze niet kwalijk nemen echter, als je sportschool dicht is en het is zulk lekker weer..![]()
![]()
Ik heb dat na bijna 10 jaar nog steeds.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:31 schreef Najieto het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan? Ik ben inmiddels in week 6 beland van mijn hardloop schema maar ik nog steeds het idee dat ik als een stijve hark loop
Ik ben net ook naar buiten gegaan. Prachtig weer inderdaad. Ik heb niet het idee dat er veel gewerkt wordt vandaag. Maar ja, het is begrijpelijk.
Na 2 km ben ik gestopt, omdat mijn darmen besloten een poging te doen om het wereldrecord YURkak te verbreken.![]()
En? Gelukt? Moet ik nu weer een nieuwe poging doen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb dat na bijna 10 jaar nog steeds.
Ik ben net ook naar buiten gegaan. Prachtig weer inderdaad. Ik heb niet het idee dat er veel gewerkt wordt vandaag. Maar ja, het is begrijpelijk.
Na 2 km ben ik gestopt, omdat mijn darmen besloten een poging te doen om het wereldrecord YURkak te verbreken.F means you're fucked![]()
De loopstijl, de kleding en attributen.. Oke misschien niet allemaal de eerste keer maar wel dat ze niet vaak lopen..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:31 schreef Najieto het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan? Ik ben inmiddels in week 6 beland van mijn hardloop schema maar ik nog steeds het idee dat ik als een stijve hark loopIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Wat voor massa aan attributen nemen die beginners allemaal mee?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De loopstijl, de kleding en attributen.. Oke misschien niet allemaal de eerste keer maar wel dat ze niet vaak lopen..
Telefoon in de hand vasthoudend bijvoorbeeld..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat voor massa aan attributen nemen die beginners allemaal mee?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Verdorie, dat deed ik vroeger tijdens mijn jaarlijkse mislukte pogingen altijdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Telefoon in de hand vasthoudend bijvoorbeeld..![]()
Nu ligt ie tijdens het hardlopen gewoon thuis
Ik weet niet, het was echt niet lullig bedoeld of zo hoor. Maar na bijna 10 jaar hardlopen herken je toch wel vrij makkelijk wie er regelmatig hardlopen en wie er spontaan voor de gelegenheid op uitgaan. En dat heeft echt niks met de snelheid te maken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Hoe iemand zo'n opmerking als lullig op zou kunnen vatten is me een raadsel hoor, geen zorgen. Nu ben ik wel benieuwd of ik er na bijna twee jaar inmiddels niet meer als een beginner bij loop
En ik moedig het ook alleen maar aan dat mensen dat doen hoor! Alleen bij sommigen zal er denk ik wel sprake zijn van enige zelfoverschatting in het begin en dus veel spierpijn en/of blessures. Hopelijk ontmoedigt dat ze niet
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb het porselein op tijd gehaald en weet niet of het dan nog telt. Bovendien heb ik geen fotografisch bewijsmateriaal (maar ja, wie doet nou zoiets).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 16:20 schreef YUR het volgende:
[..]
En? Gelukt? Moet ik nu weer een nieuwe poging doen?![]()
Ik heb wel eens iemand zien hardlopen onder een paraplu. I kid you not.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat voor massa aan attributen nemen die beginners allemaal mee?
Ik heb vanmorgen een heerlijk klein rondje gerend, dat veel te makkelijk en daardoor ook te hard ging, en nu kom ik de trap niet meer op of af. Geen idee of het door m’n rondje komt of door m’n niet zo ergonomische thuis werkhouding van vandaag, maar ik hoop wel dat het net zo snel weg is als het kwam. Ik was net weer terug na een lichte (en andere) knieblessure...![]()
heywoodu
![]()
Zelden zo lekker gelopen als vandaag
Heerlijk rustig gelopen en - ook al boeide de tijd me verder niet - kilometer na kilometer in 6:15-6:20 gelopen met een hartslag die 5-10 slagen per minuut lager lag dan normaal en in de laatste kilometers zelfs alleen maar lager werd (wat geen meetfout was ofzo, ik voelde me ook gewoon echt rustig). Uiteindelijk 15km gelopen, als ik vanaf ruim 13km niet écht heel erg linea recta naar huis had moeten lopen met enige maag- en darmproblemen had ik zeker nog door kunnen gaan tot 20km en misschien nog wel verder - benen voelden nog prima en qua uithoudingsvermogen ging het makkelijk.
Langzaam maar zeker van 90 naar 85 kilogram gaan begint z'n vruchten af te werpen
Wat een heerlijk weer. Rustig rondje gelopen van een half uur. Toch zo weinig bewogen dat ik ondanks dat nog steeds onder de 10.000 stappen zit.![]()
Toch morgen de koffie maar bij de buren gaan halen ofzo.![]()
![]()
![]()
Ik kwam ook een stuk meer lopers tegen gisteren. En hoor in mijn omgeving ook veel sporters die om de conditie op peil te houden een eindje zijn gaan lopen. Vaak inderdaad een te groot/ snel eindje omdat dat conditioneel nu eenmaal prima kan.![]()
Ik begreep stiekem niet waarom Garmin me zo weinig liet lopen. Blijkt dat ik een 5km trainingsplan heb uitgekozen een tijdje geleden. Ik snap mezelf nog niet helemaal, maar vind het wel best met 32 graden. Over 12 weken kan ik weer 5km lopen. Haha.
Het is een mooi COVID-19 plan, wel in beweging, maar geen uitputting. Dus je herstelt snel en put je lijf niet uit voor als die troep in je lijf zit.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik denk ook dat veel doordeweekse avondlopers genieten van deze gelegenheid.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Hoe trainen jullie eigenlijk op looptechniek? Ik zit nu in week 4 van mijn 5K schema en qua conditie lukt het nu wel die minuten, dus probeer ik de focus te verleggen op techniek verbeteren. O.a. ademhaling probeer ik vooralsnog onder controle te houden door via m'n neus in te ademen en uit met de mond. De knieėn iets hoger optillen, voet wat meer naar achter zwaaien. Middenvoetlanding, het is nogal watNog tips?
![]()
Niet teveel doen. Het is gebleken dat als je jezelf echt een andere techniek gaat aanleren je juist veel last kan krijgen van blessures omdat het voor jou niet natuurlijk is. Wel kun je proberen je cadans(stappen per minuut) wat hoger te krijgen dat is goed omdat je zo minder belasting op je spieren en gewrichten hebt. Als je een sporthorloge hebt houd die meestal de cadans wel bij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef BredeBroeder het volgende:
Hoe trainen jullie eigenlijk op looptechniek? Ik zit nu in week 4 van mijn 5K schema en qua conditie lukt het nu wel die minuten, dus probeer ik de focus te verleggen op techniek verbeteren. O.a. ademhaling probeer ik vooralsnog onder controle te houden door via m'n neus in te ademen en uit met de mond. De knieėn iets hoger optillen, voet wat meer naar achter zwaaien. Middenvoetlanding, het is nogal watNog tips?
![]()
Is er geen veilig manier om je techniek rustig aan te passen dan? Lijkt mij inderdaad zoals je zegt dat het blessures kan opleveren bij te voorspoedige implementatie. Maar een juiste techniek lijkt mij bij verloop van tijd juist voordelig.quote:![]()
Er zijn wel oefeningen die je kunt doen, maar die zou ik niet tijdens het hardlopen doen maar korte stukjes van 10-20 meter met dribbel/rust er tussen. https://www.polar.com/blo(...)e-running-technique/ zijn er zo 5 die je helpen. Verder kan je nog denken aan huppelen, schaatsprongen, zijwaards etc. Je kan bijvoorbeeld een setje van dit soort oefeningen na je warming up en voor je hardlooprondje doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:06 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Is er geen veilig manier om je techniek rustig aan te passen dan? Lijkt mij inderdaad zoals je zegt dat het blessures kan opleveren bij te voorspoedige implementatie. Maar een juiste techniek lijkt mij bij verloop van tijd juist voordelig.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik doe loopscholingoefeningen tijdens mijn warming-up, maar daarna let ik er niet zoveel meer op. Het enige waar ik eigenlijk de hele tijd op let is om mijn schouders een beetje laag en soepel te houden, want ik heb de neiging om die heel erg strak hoog te houden en dat gaat zeer doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef BredeBroeder het volgende:
Ademhaling in door de neus is me nooit gelukt, zelfs op een slakkentempo niet![]()
![]()
heywoodu
![]()
Door de neus ademhalen lukte me gisteren zowaar een tijdje, wat nog eens aangaf dat ik echt ontspannen liep, maar langere tijd gaat gewoon niet: dan krijg ik niet genoeg lucht, ook niet als ik gewoon wandel. Of zit.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik ben vanochtend naar het bos geweest om te lopen. Er zijn daar rondjes van 5 en 10 km uitgezet door Natuurmonumenten. Meestal doe ik de 5, maar ik ben nu extra rustig van start gegaan om de 10 te doen. En het is gelukt!![]()
Sinds ik het lopen weer opgebouwd heb, was ik nog niet verder dan 6 km geweest, dus dit is wel een stap. Ik voel nu zowel mijn bovenbenen als mijn kuiten, dus dat is een goed teken -- beter spierpijn daar, dan dat ik last heb van knieėn, enkels of heupen.
Het was rustig in het bosen ik heb een haas gezien
![]()
![]()
Ben zelf sinds januari een aantal keren wezen hardlopen. Probeer het minimaal twee keer per week te doen, maar dat lukt lang niet altijd, want geen ijzeren discipline.
Ben begonnen met vijf kilometer, maar heb vandaag voor het eerst een nieuwe route gedaan van bijna zeven kilometer en dat ging ook prima (wel diep gegaan). Nu lekker doorgaan - mits de omstandigheden dat toelaten - en opbouwen naar de tien kilometer![]()
Gek genoeg is dit ook wel de ideale tijd om hard te lopen. De lente breekt net door en het is rustiger op straat![]()
![]()
Zijn er mensen die hier endomundo gebruiken om hun rondje te tracken? Corrigeert die achteraf de afstand/tijd ofzo? Net bij mijn rondje zei die op de eerste km 6:05 voor die km. Nu achteraf loggt ie hem als 5:55. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ben wel benieuwd.![]()
Ik vind dit een vreemd fenomeen. Mijn Garmin vivoactive 3 doet dit ook. Mijn eerste km is altijd stukken langzamer dan de kilometers daarna, alsof dat ding zelf nog ff warm moet draaien qua nauwkeurigheid. Ik hoor dat van meer mensen met diverse apparaten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:15 schreef Pinuts het volgende:
Zijn er mensen die hier endomundo gebruiken om hun rondje te tracken? Corrigeert die achteraf de afstand/tijd ofzo? Net bij mijn rondje zei die op de eerste km 6:05 voor die km. Nu achteraf loggt ie hem als 5:55. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ben wel benieuwd.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
heywoodu
![]()
Jep, ik meld me even met Polar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik vind dit een vreemd fenomeen. Mijn Garmin vivoactive 3 doet dit ook. Mijn eerste km is altijd stukken langzamer dan de kilometers daarna, alsof dat ding zelf nog ff warm moet draaien qua nauwkeurigheid. Ik hoor dat van meer mensen met diverse apparaten.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik ben geen hardlooptrainer hoor, maar dit hoor ik vaak en het klinkt mij ook logisch. Er staan op YouTube veel loopscholing video´s, dat kan wel effect hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:06 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Is er geen veilig manier om je techniek rustig aan te passen dan? Lijkt mij inderdaad zoals je zegt dat het blessures kan opleveren bij te voorspoedige implementatie. Maar een juiste techniek lijkt mij bij verloop van tijd juist voordelig.![]()
Garmin Forerunner hier... dacht dat dat aan mij lag. Dat ik langzaam op gang kom.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik vind dit een vreemd fenomeen. Mijn Garmin vivoactive 3 doet dit ook. Mijn eerste km is altijd stukken langzamer dan de kilometers daarna, alsof dat ding zelf nog ff warm moet draaien qua nauwkeurigheid. Ik hoor dat van meer mensen met diverse apparaten.![]()
quote:En dat terwijl ik altijd netjes wacht tot de GPS-verbinding is geladen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Garmin Forerunner hier... dacht dat dat aan mij lag. Dat ik langzaam op gang kom.
Ik heb geen idee of dit bij het opslaan van de run na afloop gecorrigeerd wordt. Ik check dat nooit. Een logische verklaring voor dit hele fenomeen kan ik ook echt niet bedenken.
Vanavond weer de schoenen aan en de weg opzo blij dat ik niet afhankelijk ben van een sportschool en gewoon m'n kilometers kan maken.
Gevoelsmatig duurt de eerste kilometer enorm langer dan de andere km’s. Voor de rest cijfermatig nooit echt verschil gemerkt.![]()
Mijn TomTom Spark 3 heeft het de ene keer wel en de andere keer niet. Ik zoek het vooral achter m'n eigen tempo, voor vertrek doe ik alleen wat rek en strek oefeningen en de spieren zijn dan nog koud.
Vanavond weer een rondje hardlopen, lekker naar buiten na een dag binnen zitten!![]()
![]()
Ik hIk had begrepen dat rekken en strekken met koude spieren niet goed is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:09 schreef ArnosL het volgende:
Mijn TomTom Spark 3 heeft het de ene keer wel en de andere keer niet. Ik zoek het vooral achter m'n eigen tempo, voor vertrek doe ik alleen wat rek en strek oefeningen en de spieren zijn dan nog koud.
Vanavond weer een rondje hardlopen, lekker naar buiten na een dag binnen zitten!![]()
Ik lees het nu ook op internet ja. En ik lees ook dat alle rek en strek oefeningen die ik doe slecht zijn voor m'n spieren. Misschien toch m'n voorbereiding maar iets aanpassen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik h
[..]
Ik had begrepen dat rekken en strekken met koude spieren niet goed is.![]()
heywoodu
![]()
Ik ren en strek eigenlijk zo goed als nooitOp even twee of drie keer m'n benen wat bewegen na
Dynamisch strekken kan wel en is een mooie warming up en niet zo 'slecht' als statisch strekken. Ik strek eigenlijk nooit voordat ik ga lopen maar start gewoon rustig en warm dan langzaam op. Na het lopen strek ik soms even maar vind een foamroll later na het douchen of in de avond vaak fijner.
Bij het zaalvoetbal loop ik wel warm en strek ik wel (dynamisch maar ook statisch) wat voor de wedstrijd maar dat is meer preventief en een mentaal ding. Alhoewel met de jaren de warming up steeds belangrijker lijkt te worden
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Ik heb dat met warming up. Ik lees overal op internet loop 5 tot 10 minuten warm en ook als cooling down. Ik ben nog aan het opbouwen (loop nu tussen de 3 en 4 km per keer) dus denk dan iedere keer als ik warming up en cooling down moet doen is mijn workout klaar. Dus meestal begin ik gewoon rustig met hardlopen en als cooling down wandel ik de laatste (500 meter?) naar huis.
![]()
Je eerste kilometer start je meestal vanuit stilstand en het is inderdaad zo dat je toch echt op gang moet komen (ik in ieder geval wel). Je er druk om maken helpt in ieder geval niet, maar ik begrijp dat wel.
P.S. Al die heppiedepeppie runfluencers op "Insta" vallen nu wel een beetje uit de toon in de echte werkelijkheid.![]()
Als instagramontwijker heb ik die runfluencers nog nooit gezien.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:16 schreef Zwabberhark het volgende:
Je eerste kilometer start je meestal vanuit stilstand en het is inderdaad zo dat je toch echt op gang moet komen (ik in ieder geval wel). Je er druk om maken helpt in ieder geval niet, maar ik begrijp dat wel.
P.S. Al die heppiedepeppie runfluencers op "Insta" vallen nu wel een beetje uit de toon in de echte werkelijkheid.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik ben vorig jaar gewoon begonnen met 2 x in de week hardlopen...lekker veilig binnen op de loopband :p als je dan pijntjes krijgt of steken kun je tenminste afstappen en zit je niet nog 3 km ofzo van huis..quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef BredeBroeder het volgende:
Gewoon met 5km begonnen daarna elke keer 500 meter erbij op..naja 5km in 30 min..en maakte altijd rest van het uur vol op de crosstrainer of fiets..
Nu zit ik op 10km..loop ik in 55/56 min mooie afstand lekker een uurtje bezig..ga nu ook vaker buitenlopen en merk dat ik dan al snel naar de 11 per uur ga ...Ik zwaai naar dieren.![]()
Lol ! Hoe zag je dat ?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nou ik weet het wel, bij 1 op de 3 mensen zie je in een oogopslag dat het de eerste keer is dat ze aan het hardlopen zijn. Die hebben allemaal morgen enorme spierpijn en wellicht over een week een blessure.
Ik kan het ze niet kwalijk nemen echter, als je sportschool dicht is en het is zulk lekker weer..Ik zwaai naar dieren.![]()
Dat komt doordat snelheden die loopbanden aangeven niet nauwkeurig zijn. GPS-metingen trouwens ook niet, maar ze komen wel meer in de buurt van wat je werkelijk loopt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:32 schreef Geerd het volgende:
Nu zit ik op 10km..loop ik in 55/56 min mooie afstand lekker een uurtje bezig..ga nu ook vaker buitenlopen en merk dat ik dan al snel naar de 11 per uur ga ...![]()
Ja en gewoon buitenlopen loop je ook meer je "natuurlijke" tempo...op de loopband is het altijd even uitproberen, een 0.3 harder kan het verschil zijn tussen compleet naar de klote de 10km halen of rustig af stappen en eigenlijk nog wel 2km verder kunnen....bwv..quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:04 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat komt doordat snelheden die loopbanden aangeven niet nauwkeurig zijn. GPS-metingen trouwens ook niet, maar ze komen wel meer in de buurt van wat je werkelijk loopt.Ik zwaai naar dieren.![]()
Wetenschapper 1: rekken en strekken alleen na de training
Wetenschapper 2: rekken en strekken alleen voor de training
Wetenschapper 3: allen dynamisch rekken
Wetenschapper 4: rekken is kut
Wetenschapper 5: ....
Er zijn zo gigantisch veel onderzoeken en meningen over rekken en strekken dat er eigenlijk maar 1 advies is. Vind je het fijn? Doen. VInd je het niks? Doe het niet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Filmpjes op YouTube kijken!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef BredeBroeder het volgende:
Ademhaling doe ik in en uit m'n mond, overigens![]()
![]()
Het enige waar ze het over eens waren dat koud rekken en strekken niet verstandig is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:51 schreef mosselmossel het volgende:
Er zijn zo gigantisch veel onderzoeken en meningen over rekken en strekken dat er eigenlijk maar 1 advies is. Vind je het fijn? Doen. VInd je het niks? Doe het niet.![]()
Dan is het maar goed dat het een beetje lente wordtquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het enige waar ze het over eens waren dat koud rekken en strekken niet verstandig is.F means you're fucked![]()
heywoodu
![]()
Vanmorgen weer 10km gelopen, eerst 7km rustig en daarna 3km lang het tempo wat opgevoerd (van 6:10-15 naar 5:35 ongeveer, niet al te hevig verder) en dat ging allemaal weer prima. Nog nooit zo lekker gelopen als de laatste weken eigenlijk
Vandaag een rondje gelopen met als doel om onder de 160bpm te blijven. Dat is gelukt met gemiddeld 5:17/km over 11,3km
Heel tevreden mee
Overigens echt heel veel hardlopers gezienen je kunt inderdaad zien wie het vaker doet en wie niet. Maakt geen reet uit, we hebben allemaal ooit een eerste run gehad. Ook veel wandelaars. Men snakt echt naar "buiten".
Bijzondere tijden zijn het.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
En beetje nog maar, de lammetjes lopen alweer rond te dartelen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat het een beetje lente wordt![]()
heywoodu
![]()
Nu loop ik daar echt de hele tijd op te letten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag een rondje gelopen met als doel om onder de 160bpm te blijven. Dat is gelukt met gemiddeld 5:17/km over 11,3km
Heel tevreden mee
Overigens echt heel veel hardlopers gezienen je kunt inderdaad zien wie het vaker doet en wie niet. Maakt geen reet uit, we hebben allemaal ooit een eerste run gehad. Ook veel wandelaars. Men snakt echt naar "buiten".
Bijzondere tijden zijn het.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Nou, ik ben er ook zo een aan wie je kan zien dat ik het niet vaker doe :’( ik doe normaal een teamsport maar daarvan gaan trainingen en wedstrijden nu natuurlijk niet door, maar wil wel graag door sporten. Ik heb best wel een goede conditie, maar normaal ren ik dus op (kunst)gras. Deze week nu 2 pogingen gedaan en na een kilometer krijg ik zó veel pijn aan mijn voeten...Ik vind het zo frustrerend want de rest van mijn lichaam wil gewoon al mijn energie er uit rennen maar die stomme voeten
dus nu ga ik toch maar met een schema aan de slag via mijn garmin horloge, in de hoop dat ik het dan toch op kan bouwen. Morgen staat er 2 minuten lopen, 5 minuten rennen, 2 minuten lopen op het schema, dat gaat me nog wel lukken :p
![]()
Die tags gebruik ik nooit! En ik hamster niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Ga dan samen op de foto met @:wyccie terwijl jullie een avocadolunch naar binnen malen #fitgirl #nevernotrunning #lowcarb #hamsteren![]()
Wel triest om mijn naam bij al die afgelaste loopjes te zien.![]()
De Roparun is ook afgelast.
Londen is trouwens verplaatst naar 4 oktober ...![]()
3km rustig inlopen en 3km rustig uitlopen werkt prima voor mij. Rekken doe ik nooit eigenlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:51 schreef mosselmossel het volgende:
Er zijn zo gigantisch veel onderzoeken en meningen over rekken en strekken dat er eigenlijk maar 1 advies is. Vind je het fijn? Doen. VInd je het niks? Doe het niet.![]()
Heb je degelijke schoenen? Ik kan me voorstellen dat de schoenen van je teamsport niet geschikt zijn om mee te hardlopen. Vergeet niet dat ik op m'n gewone huis-tuin-en-keukenschoenen ook niet verder dan 2km kom, omdat het dan zeer oncomfortabel wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:59 schreef Gentianella het volgende:
Nou, ik ben er ook zo een aan wie je kan zien dat ik het niet vaker doe :’( ik doe normaal een teamsport maar daarvan gaan trainingen en wedstrijden nu natuurlijk niet door, maar wil wel graag door sporten. Ik heb best wel een goede conditie, maar normaal ren ik dus op (kunst)gras. Deze week nu 2 pogingen gedaan en na een kilometer krijg ik zó veel pijn aan mijn voeten...Ik vind het zo frustrerend want de rest van mijn lichaam wil gewoon al mijn energie er uit rennen maar die stomme voeten
dus nu ga ik toch maar met een schema aan de slag via mijn garmin horloge, in de hoop dat ik het dan toch op kan bouwen. Morgen staat er 2 minuten lopen, 5 minuten rennen, 2 minuten lopen op het schema, dat gaat me nog wel lukken :p
Dat is voor veel mensen prima haalbaar, maar voor een boel beginners al meer dan ze kunnen of zouden moeten hardlopenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
3km rustig inlopen en 3km rustig uitlopen werkt prima voor mij. Rekken doe ik nooit eigenlijk.
Mijn normale sportschoenen hebben noppen dus die gebruik ik nu inderdaad niet :p maar dat zijn verder gewoon neutrale asics. Ik heb een paar adidas en een paar asics hardloopschoenen. Beiden gewoon neutraal. Ik heb nooit een looptest gedaan oid (gaat er nu denk ik ook niet van komen voorlopig) maar voor mijn gewone sport gebruik ik dus ook geen speciaal model. Ik denk dat het vooral het gebrek aan extra demping van het gras is, wat ik nu dus niet heb, waar mijn voeten niet aan gewend zijn. En dat ik het dus misschien te fanatiek aanpak nu... ik heb ook even geprobeerd in de berm te rennen, wat qua demping wel fijner was, maar daar zaten zo veel gaten en kuilen in dat dat eigenlijk ook niet ging.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heb je degelijke schoenen? Ik kan me voorstellen dat de schoenen van je teamsport niet geschikt zijn om mee te hardlopen. Vergeet niet dat ik op m'n gewone huis-tuin-en-keukenschoenen ook niet verder dan 2km kom, omdat het dan zeer oncomfortabel wordt.![]()
Voordat ik ging hardlopen deed ik ook mijn hele leven een teamsport op kunstgras....dus ik dacht dat ik het ook wel ff zou doen, een uurtje lekker hardlopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 08:43 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Mijn normale sportschoenen hebben noppen dus die gebruik ik nu inderdaad niet :p maar dat zijn verder gewoon neutrale asics. Ik heb een paar adidas en een paar asics hardloopschoenen. Beiden gewoon neutraal. Ik heb nooit een looptest gedaan oid (gaat er nu denk ik ook niet van komen voorlopig) maar voor mijn gewone sport gebruik ik dus ook geen speciaal model. Ik denk dat het vooral het gebrek aan extra demping van het gras is, wat ik nu dus niet heb, waar mijn voeten niet aan gewend zijn. En dat ik het dus misschien te fanatiek aanpak nu... ik heb ook even geprobeerd in de berm te rennen, wat qua demping wel fijner was, maar daar zaten zo veel gaten en kuilen in dat dat eigenlijk ook niet ging.
Uiteindelijk was een beginnersschema voor mij de enige juiste uitkomst. En zelfs daarin heb ik soms trainingen meerdere keren opnieuw moeten doen, omdat het niet ging voelde.
Dus ik vind het heel verstandig dat je nu met het schema gaat werken! Probeer ook om je snelheid in eerste instantie zo laag te houden dat je het gevoel hebt dat je omvalt....op die manier bouw je je duurvermogen makkelijker op.
Voor snelheidstraining kun je later mooie intervallen gaan doen
En je zou het asfalt kunnen vermijden door naar het park of bos te fietsen en daar te lopen. Scheelt ook weer wat in de demping mocht dat het probleem zijn.Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Plus dan haal je een mooi deel van je beweging uit het fietsen, dus dan maakt het ook niet zo uit dat je niet heel ver komt met hardlopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:16 schreef ser het volgende:
En je zou het asfalt kunnen vermijden door naar het park of bos te fietsen en daar te lopen. Scheelt ook weer wat in de demping mocht dat het probleem zijn.
Ik ben vanochtend ook weer naar het bos geweest. Ik heb een hoop minder lopers en wandelaars gezien dan afgelopen woensdag en zaterdag - ik denk dat dat komt omdat het niet zo'n mooi weer was. Die ene loper die ik zag was duidelijk eentje die het al langer deed - hij was niet bang om in legging te gaan en had van die heel lange marathonbenen![]()
![]()
Marathon Rotterdam naar 25 oktober https://www.nnmarathonrot(...)aar-25-oktober-2020/Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Het is inderdaad rustiger vandaag door het koudere weer en geen of weinig zon. Zal het weekend wel anders zijn met de zonnige vooruitzichten. Ga de LDL dan wel weer achteraf lopen in het bos met de hond.Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Mocht iemand z'n kaartje kwijt willen, laat het me weten!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:06 schreef Pharkus het volgende:
Marathon Rotterdam naar 25 oktober https://www.nnmarathonrot(...)aar-25-oktober-2020/
Ik ben ook al op zoek, maar het is nog verquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Mocht iemand z'n kaartje kwijt willen, laat het me weten!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
bromance alert:
als Karel Sabbe je een berichtje stuurt dat hij je wil interviewen aangaande je Tahoe200 training voor een opleiding die hij dit moment aan het volgen is...
Ik viel bijna van mijn stoel![]()
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ok, dat is serieus coolquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
bromance alert:
als Karel Sabbe je een berichtje stuurt dat hij je wil interviewen aangaande je Tahoe200 training voor een opleiding die hij dit moment aan het volgen is...
Ik viel bijna van mijn stoel![]()
Ik zag vanmiddag ook allerlei buurtgenoten gaan hardlopen/terugkomen van een rondje. Ik wist niet dat er zoveel lopers in de buurt woonden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Haha dat had ik ook!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:12 schreef DeLuna het volgende:
Ik zag vanmiddag ook allerlei buurtgenoten gaan hardlopen/terugkomen van een rondje. Ik wist niet dat er zoveel lopers in de buurt woonden.
Tijdens mijn "vaste" route ook veel mensen tegengekomen die gezien de kledingkeuze normaal een balsport oid doen.
![]()
Ik kwam mn nicht en zwagerneef tegen vandaag tijdens het hardlopen. Een soort van familierun bijna.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zou vandaag eigenlijk m'n training op de loopband doen. Ga dan toch maar naar buiten of zo[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ga ook na twee weken rust ook maar weer eens een rondje doen.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
heywoodu
![]()
Voorlopig nog geen beslissing over Amersfoort, gelukkig.quote:Beste heywoodu,
Inmiddels is alom bekend dat diverse hardloopevenementen in maart en april zijn afgelast om verdere verspreiding van het Corona virus tegen te gaan. De Marathon Amersfoort staat gepland voor 14 juni. Dat is nog een eind weg, echter niemand kan voorspellen hoe de verspreiding van het virus verloopt.
Nog 6 weken geduld
De organisatie van de Marathon Amersfoort wil iedereen die zich al heeft ingeschreven en alle hardlopers en wandelaars die op het punt staan zich in te schrijven, zo snel als mogelijk duidelijkheid geven. Wij nemen over 6 weken het besluit of de Marathon Amersfoort doorgaat op 14 juni.
Je inschrijving blijft geldig
Vrijdag 1 mei melden wij of de marathon op 14 juni kan doorgaan. Als wij genoodzaakt zijn het evenement te annuleren, dan is verplaatsen naar dit najaar helaas niet mogelijk vanwege de omvang van ons evenement en de volle evenementenkalender van Amersfoort. In dat geval wordt de 10e editie georganiseerd in 2021 (13 juni). In geval van annuleren en je hebt je al ingeschreven, blijft je inschrijving geldig voor de editie van volgend jaar. Restitutie van inschrijfgelden is niet mogelijk, zoals ook in onze deelnemersvoorwaarden vermeld staat.
Toch op zondag 14 juni?
Als wij ons evenement wel dit jaar op 14 juni kunnen organiseren dan zorgen we ervoor -in de korte tijd die ons rest- dat we er weer een prachtige sportieve dag van maken. Ook proberen we de geplande activiteiten in de voorafgaande weken zoveel als mogelijk te laten doorgaan.
Wij rekenen op jullie begrip gezien de situatie en wensen je alle sterkte de komende dagen en weken. Blijf gezond sportief bezig, blijf lopen, de weg is open.
Met vriendelijke groet,
namens het bestuur van de Stichting Marathon Amersfoort
Jaco Uittenbogaard,
voorzitterVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Rond 9 uur stroomde het bos letterlijk vol met mensen. Mooi dat ik een ochtendmens ben, dus ik stroomde toen het bos weer uit
Wel grappig, ik kom al sinds ik kan lopen in Schoorl, fiets er regelmatig door de duinen en train er sinds een jaar of 2 wekelijks, maar nu ik daar een paar weken duurlopen aan het lopen ben moet ik af en toe echt even stilstaan om om me heen te kijken. Zo mooiEn dan loop ik alleen maar de uitgezette kleurtjesroutes.
![]()
Waarom loop ik eind van de dag of later op de dag altijd zoveel slechter dan 's morgens vroeg?
ook al sta ik op en heb ik letterlijk niks gegeten dan nog loop ik veel sneller dan wanneer ik het later op de dag doe.![]()
Vermoeidheid?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:06 schreef incel het volgende:
Waarom loop ik eind van de dag of later op de dag altijd zoveel slechter dan 's morgens vroeg?
ook al sta ik op en heb ik letterlijk niks gegeten dan nog loop ik veel sneller dan wanneer ik het later op de dag doe.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Gaat sowieso niet door denk ik, sorry.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:14 schreef heywoodu het volgende:
Voorlopig nog geen beslissing over Amersfoort, gelukkig.
[..]
Dit vond ik dan wel Weer grappig: https://m.facebook.com/st(...)16&ref=page_internal
De Marquetteloop, gepland voor eind juni, paar honderd deelnemers, wordt nu al afgelast. Ze vergelijken zichzelf met het EK voetbal 😅 volgens mij kun je zo’n kleine loop nog in 2 weken organiseren als blijkt dat het toch kan...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Oh ik ga er ook niet vanuit hoor, maar zolang er nog geen beslissing is genomen blijf ik gewoon hopen. Wie weet vlakt de boel volgende maand een beetje afquote:Op zondag 22 maart 2020 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gaat sowieso niet door denk ik, sorry.
En als het niet door gaat blijf ik gewoon trainen zoals ik doe, jammer maar helaas. Ik had volgens mij nog ergens gepost dat ik op/rond mijn 30e verjaardag wellicht 30km zou proberen, daar hoeft niks voor door te gaan
Misschien ben je een ochtendmens? Alhoewel dat ook niet altijd wat zegt. Ik was voordat ik onregelmatig ging werken een ochtendmens, maar ik ben zeker geen ochtendloper. Mijn lichaam is 's ochtends stijf, nog niet ontlast en eigenlijk moet alles op gang komen. Ik ben meer een avondloper. Of misschien eigenlijk een middagloper, maar niet in de zomer.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:06 schreef incel het volgende:
ook al sta ik op en heb ik letterlijk niks gegeten dan nog loop ik veel sneller dan wanneer ik het later op de dag doe.![]()
Hats heeft de lente in d'r kopquote:Op zondag 22 maart 2020 10:26 schreef hatsaflats het volgende:
Rond 9 uur stroomde het bos letterlijk vol met mensen. Mooi dat ik een ochtendmens ben, dus ik stroomde toen het bos weer uit
Wel grappig, ik kom al sinds ik kan lopen in Schoorl, fiets er regelmatig door de duinen en train er sinds een jaar of 2 wekelijks, maar nu ik daar een paar weken duurlopen aan het lopen ben moet ik af en toe echt even stilstaan om om me heen te kijken. Zo mooiEn dan loop ik alleen maar de uitgezette kleurtjesroutes.
![]()
![]()
Hier ook, ik ben meer ochtend- dan avondmens, maar lopen doe ik liever eind van de middag, dan ben ik ook het meest opgewarmd van de dag en kan ik ook beter alle stress en indrukken van de dag verwerken met wat inspanning.![]()
Pff.. Ik had het zwaar vandaag. Heenweg tegen de wind in en in de schaduw. Kreeg gewoon pijnlijke longen van de koude wind/lucht. Terugweg wind uit en in het zonnetje. Toen was het lekker warm, maar kwam bijna niet vooruit. Vind het onder de 10 graden altijd lastig want krijg snel last van de koude lucht.![]()
Ik was net buiten voor een rondje, en het voelt een beetje ongemakkelijker
Ik had vandaag in Nijmegen de HM moeten lopen bij de Stevensloop. Je weet wel, dat loopje waar het echt altijd kutweer is.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
heywoodu
![]()
Pittig stukje wind tegen net, de terugweg was een stuk fijnerIpv de geplande rustige 5km heb ik 7.5km (ook erg rustig en erg lekker) gelopen, gewoon om even gebruik te maken van de kans om drie ipv twee keer in één week te gaan
Deze week zo uitgekomen op 32.5km, ik denk de eerste keer dat ik de dertig heb gehaald in een week. Onderweg toch zeker vijf keer iets gedacht als "wat lekker om dit gewoon te kunnen, zelfs zonder problemen of echt moe te worden!".Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik ben ver weg gegaan van de dagjesmensen. Limburg dus, dat is te ver voor ze, en ze verstaan de inboorlingen ook niet.
Heerlijk zonnetje, straf windje en een prachtige route.
Paar klitjes wielrenners gezien toen ik bij de verharde weg in de buurt was.
Verder veel ANWB stelletjes aan de wandel.
Als we dankzij al die idioten alsnog een lock down krijgen zal ik even moeten teren op deze mooie dag.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dit. Daarom probeer ik nu nog te genieten van hardlopen of een rondje wandelen, in mijn eentje dat wel. Maar als je de filmpjes van Scheveningen weer zag dan kan het niet anders dan dat wij over een paar dagen ook een lock down krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:19 schreef Guard het volgende:
Als we dankzij al die idioten alsnog een lock down krijgen zal ik even moeten teren op deze mooie dag.
Wat gaan jullie dan doen voor je conditie? Hebben mensen hier een loopband? Ik ga dan denk ik maar interval sprintsessies in de tuin doen ofzo![]()
![]()
Ik vermoed dat ik een echte backyard ultra ga lopenquote:Op zondag 22 maart 2020 17:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dit. Daarom probeer ik nu nog te genieten van hardlopen of een rondje wandelen, in mijn eentje dat wel. Maar als je de filmpjes van Scheveningen weer zag dan kan het niet anders dan dat wij over een paar dagen ook een lock down krijgen.
Wat gaan jullie dan doen voor je conditie? Hebben mensen hier een loopband? Ik ga dan denk ik maar interval sprintsessies in de tuin doen ofzo
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Homemade cardio- en krachttraining met lichaamsgewicht, gewichten, TRX en weerstandsbanden, de trappen een miljoenmiljard keer op en af rennen en uuuuuuren op de roeimachine op zolder. Je bent een zolderkamernerd of niet hčquote:Op zondag 22 maart 2020 17:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dit. Daarom probeer ik nu nog te genieten van hardlopen of een rondje wandelen, in mijn eentje dat wel. Maar als je de filmpjes van Scheveningen weer zag dan kan het niet anders dan dat wij over een paar dagen ook een lock down krijgen.
Wat gaan jullie dan doen voor je conditie? Hebben mensen hier een loopband? Ik ga dan denk ik maar interval sprintsessies in de tuin doen ofzo
heywoodu
![]()
De hometrainer op, zoals ik toch al meerdere keren per week doequote:Op zondag 22 maart 2020 17:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Of een piepjestest doen in de tuin
De trainers van mijn sportschool zetten dagelijks workouts met filmpjes online, krachttraining, core, HIIT, een hardloopchallenge via Strava (ook maar eens in verdiept)... Eerst had ik daar weinig zin in, zo in mijn eentje in de huiskamer, maar gisteren heb ik de draad weer opgepakt, voelt goed. Daarna lekker buiten gerend, hier en daar wat druk, maar genoeg ruimte om de mensen te ontwijken. Ik kan er weer helemaal tegen.
[ Bericht 0% gewijzigd door diesnelle op 22-03-2020 19:53:24 (tapfoutje) ]![]()
Mijn racefiets staat op een Tacx, dus ik maak daar m'n kilometers op.
Zwemmen gaat niet meer, want de zwembaden zijn dicht. De sportschool is ook dicht, en qua hardlopen ben ik héél rustig aan het opbouwen, dus dat stelt weinig voor. Vandaag 4km gelopen, volgens schema pas morgen weer. Dus ik zie wel.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik zag ergens voorbij komen dat een man een marathon op zijn balkon deed in 7 uur.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik een echte backyard ultra ga lopen
https://www.theguardian.c(...)ring-french-lockdownEen vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Nou, ik houd gewoon nog goede hoop en ga morgen trail schoenen kopen. Dus. #fml
voordat straks niet-noodzakelijke winkels moeten sluiten. Iets geschikters voor lange duurlopen in de duinen dan wegwedstrijdschoenen is misschien niet helemaal noodzakelijk, maar het scheelt niet veel.![]()
Ja, dat had ik ook gezien. De Chinese hardloper die een marathon liep rond zijn salontafel in quarantaine is natuurlijk de geestelijk vader van deze uitspattingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:26 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik zag ergens voorbij komen dat een man een marathon op zijn balkon deed in 7 uur.
https://www.theguardian.c(...)ring-french-lockdownMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nogmaals, the dark side is callingquote:Op zondag 22 maart 2020 20:34 schreef hatsaflats het volgende:
Nou, ik houd gewoon nog goede hoop en ga morgen trail schoenen kopen. Dus. #fml
voordat straks niet-noodzakelijke winkels moeten sluiten. Iets geschikters voor lange duurlopen in de duinen dan wegwedstrijdschoenen is misschien niet helemaal noodzakelijk, maar het scheelt niet veel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Damn. Dan heb je echt doorzettingsvermogen!quote:Op zondag 22 maart 2020 20:26 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik zag ergens voorbij komen dat een man een marathon op zijn balkon deed in 7 uur.
https://www.theguardian.c(...)ring-french-lockdown![]()
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:31 schreef mosselmossel het volgende:
Ik had vandaag in Nijmegen de HM moeten lopen bij de Stevensloop. Je weet wel, dat loopje waar het echt altijd kutweer is.![]()
Het zou een prachtige editie zijn geworden.
Maar ik ben ziek, dus ik had 'm sowieso niet kunnen lopen. Maart wordt dus een matige maand voor mij. En de rest van de lente/zomer misschien ook wel. Ik heb geen loopband of tuin.![]()
Die Chinees heb ik gemist.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:58 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook gezien. De Chinese hardloper die een marathon liep rond zijn salontafel in quarantaine is natuurlijk de geestelijk vader van deze uitspattingen.
Ik zou de tel wel vrij snel kwijtraken.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik had eind mei m'n eerste hm op het programma staan. Hij is nog niet afgelast, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd.
Train voorlopig vrolijk verder zolang dit nog kan. Het begint net korte broeken weer te worden..![]()
Ik geloof echt niet dat deze situatie nog meer dan een maand voortduurt.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:38 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Het zou een prachtige editie zijn geworden.
Maar ik ben ziek, dus ik had 'm sowieso niet kunnen lopen. Maart wordt dus een matige maand voor mij. En de rest van de lente/zomer misschien ook wel. Ik heb geen loopband of tuin.
*bewaarpost*Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Of, als je geen loopband hebt (sorry als die hier al langsgekomen is):
https://www.facebook.com/(...)eos/178424080027161/![]()
heywoodu
![]()
Ik denk dat je ongelijk hebt, maar hoop van harte dat je wel gelijk hebtquote:Op zondag 22 maart 2020 22:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat deze situatie nog meer dan een maand voortduurt.
*bewaarpost*
De maatregelen zullen wel wat versoepeld worden. Maar met evenementen gaan ze voorlopig nog geen risico nemen denk ik..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Net een stukje gerend. M’n lichaam is duidelijk niet gewend aan koude lucht aangezien ik 5 min langer over m’n training heb gedaan. Flinke loopneus ook nuAl met al wel lekker. Niemand op straat bijna.
![]()
heywoodu
![]()
https://www.gelderlander.(...)-het-virus~aae6186a/quote:,,Deze drukte is compleet bizar'', vindt Niels van Helmond, terwijl de andere hardlopers in een boogje om hem heen lopen. ,,Ik ben net terug van de Canarische Eilanden. We zaten in complete lockdown op Fuerteventura. Het leger controleert er op straat, echt een oorlogsgebied, en hier loopt iedereen rond. Onbegrijpelijk.''
Maar ook hij pakte de hardloopschoenen. Van Helmond is een fervent hardloper, sommige weken rent hij wel 100 kilometer.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja, iedereen vindt dat ze zelf de uitzondering zijn en dat anderen vooral binnen moeten blijven..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik hen al 3 dagen spierpijn omdat ik zowel donderdag als vrijdag een kilometer of 7 met mijn dochtertje in de kinderwagen heb gewandeld. Da's kennelijk dus toch anders dan hardlopen.
Ben nu aan het kijken of ik hier thuis buiten wat klimdingen kan ophangen, dat waren we toch al van plan. En ik het geval van een lockdown zou ik nog vrij redelijke rondjes in de tuin kunnen lopen.
Dan is het toch niet zo verkeerd om in de buitengebieden te wonen. Moet er niet aan denken om nu de hele tijd in een flatje te moeten zitten met die 2 kinderen.
Verder hoop ik dat iedereen gezond is. Daar had ik mee moeten beginnen denk ik
It has to mean something
Hij doet ook niets verkeerd natuurlijk. In de NL-Alert stond dat je 1,5 meter afstand moet houden, niet dat je thuis moet blijven of dat er een lock-down is. In je eentje of met je huisgenoot sporten kan prima tot nu toe.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:37 schreef heywoodu het volgende:
https://www.gelderlander.(...)-het-virus~aae6186a/
[..]![]()
heywoodu
![]()
Hij doet op zich niks verkeerd nee, maar "hier loopt iedereen rond, onbegrijpelijk" terwijl je buiten zelf rond aan het lopen bent is wel een wat apart statement.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:25 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Hij doet ook niets verkeerd natuurlijk. In de NL-Alert stond dat je 1,5 meter afstand moet houden, niet dat je thuis moet blijven of dat er een lock-down is. In je eentje of met je huisgenoot sporten kan prima tot nu toe.
Een beetje als "Al die idioten gaan in deze omstandigheden alsnog massaal naar het strand, daardoor kon ik niet eens mijn auto kwijt daar".
Ja oke, zit wat inquote:Op maandag 23 maart 2020 11:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij doet op zich niks verkeerd nee, maar "hier loopt iedereen rond, onbegrijpelijk" terwijl je buiten zelf rond aan het lopen bent is wel een wat apart statement.
Een beetje als "Al die idioten gaan in deze omstandigheden alsnog massaal naar het strand, daardoor kon ik niet eens mijn auto kwijt daar".
![]()
![]()
Hoezo dat is toch ook apart of onbegrijpelijk als je net terug komt uit een land waar je niet eens de straat op mag en het daar wel een oorlog lijkt. Denk dat het onbegrijpelijke slaat op het feit dat je nog groepen mensen ziet wielrennen/bootcampen of hardlopen. Spoorpark in Tilburg is ook al om die reden gesloten terwijl dat niet hoeft als men maar apart gaat sporten.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij doet op zich niks verkeerd nee, maar "hier loopt iedereen rond, onbegrijpelijk" terwijl je buiten zelf rond aan het lopen bent is wel een wat apart statement.
Hier geen last van #loopschaamte. Ik loop alleen of met begeleiding van 1 van de kinderen m'n rondjes in de buurt/wijk. En doe wel wat krachtoefeningen in de tuin met de materialen die ik heb, Hopelijk komt de post deze week met wat halters en resistance banden
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Maarja, als je een loopneus hebt zoals hierboven, zou je normaal gesproken zonder 2x nadenken gaan lopen, maar nu?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Ik hier wel, omdat het hier doodsimpel is om genoeg afstand van mensen te houden. In een drukker gebied toch niet zo snel.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Maarja, als je een loopneus hebt zoals hierboven, zou je normaal gesproken zonder 2x nadenken gaan lopen, maar nu?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
AAls ik met dit weer naar buiten ga om wat dan ook te doen heb ik sowieso altijd een loopneus.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Maarja, als je een loopneus hebt zoals hierboven, zou je normaal gesproken zonder 2x nadenken gaan lopen, maar nu?It has to mean something
Ik ook, maar het zou wel kunnen dat je corona hebt zonder symptomen en het nu toch verspreidt in de lucht. Ik vind het zelf ook lastig hoor, voel me verder top, maar heb sinds ik gister een uur in de kou gewandeld heb wel wat vaker mijn neus moeten snuiten en nu twijfel ik.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:15 schreef Cynic het volgende:
A
[..]
Als ik met dit weer naar buiten ga om wat dan ook te doen heb ik sowieso altijd een loopneus.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb ze hoor. Saucony Peregrine 10 heeft de schoenenpaswedstrijd gewonnen. Salomon Supercross was nipt tweede. Met de Speedcross kan ik dan weer helemaal niets, Hoka's (geen idee meer welke) moest ik snel weer uittrekken van m'n trainer want daar ging ik op stampen, en Asics moet maat 38,5 gaan maken als ze schoenen aan me willen verkopen.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door hatsaflats op 23-03-2020 14:11:50 ]![]()
quote:Op maandag 23 maart 2020 14:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb ze hoor. Saucony Peregrine 10 heeft de schoenenpaswedstrijd gewonnen. Salomon Supercross was nipt tweede. Met de Speedcross kan ik dan weer helemaal niets, Hoka's (geen idee meer welke) moest ik snel weer uittrekken van m'n trainer want daar ging ik op stampen, en Asics moet maat 38,5 gaan maken als ze schoenen aan me willen verkopen.Gefeliciteerd met je nieuwe schoenen! Hopelijk heb je er een hoop plezier vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet Asics niet aan halve maten voor z'n trailschoenen? Ik heb van gewone hardloopschoenen wel 43,5 kunnen krijgen ooit. Wel suf van ze, want een halve maat kan een hoop uitmaken.
Ligt het aan mij of zien trailschoenen er over het algemeen stoerder uit dan hardloopschoenen?![]()
![]()
Ik liep gister 5km, de eerste sinds tijden (eind december, meen ik). Uiteraard met de nieuwe inlegzooltjes. Had er zo nog 2 of 3 aan vast kunnen plakken, maar dat wist ik niet toen ik vertrok. Hoop dat we nog een tijdje buiten mogen blijven hollen. Aan mij heeft het niet gelegen qua afstand houden.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Smaak denk ik, ik vind ze meestal oerlelijkquote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe schoenen! Hopelijk heb je er een hoop plezier van
Doet Asics niet aan halve maten voor z'n trailschoenen? Ik heb van gewone hardloopschoenen wel 43,5 kunnen krijgen ooit. Wel suf van ze, want een halve maat kan een hoop uitmaken.
Ligt het aan mij of zien trailschoenen er over het algemeen stoerder uit dan hardloopschoenen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar hardloopschoenen toch net zo?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Smaak denk ik, ik vind ze meestal oerlelijk
Of in ieder geval komt het altijd zo uit dat de mij best passende schoenen ook de lelijkste zijn.
(Roze met zilver, paars met roze, en wit met zalmroze zijn mijn laatste drie paar hardloopschoenen)
![]()
quote:Op maandag 23 maart 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar hardloopschoenen toch net zo?
Of in ieder geval komt het altijd zo uit dat de mij best passende schoenen ook de lelijkste zijn.
(Roze met zilver, paars met roze, en wit met zalmroze zijn mijn laatste drie paar hardloopschoenen)
Vind ik zeker niet, ik heb best wat hardloopschoenen die ook leuk onder een broek kunnen. Bij trailschoenen lijkt het vaak of mensen op hun bergschoenen aan het rennen zijn
Ah, oké, dat zijn inderdaad mooie hardloopschoenen en niet-zo-mooie trailschoenen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik zeker niet, ik heb best wat hardloopschoenen die ook leuk onder een broek kunnen. Bij trailschoenen lijkt het vaak of mensen op hun bergschoenen aan het rennen zijn
Ik kwam qua hardloopschoenen dit keer op deze uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die zou ik niet naar andere gelegenheden aandoen.
Bovendien zijn ze na drie keer gebruiken al grijsbruin ipv wit.![]()
![]()
Bij trailschoenen maakt de kleur nog minder uit dan bij wegschoenen. Uiteindelijk horen trailschoenen toch allemaal bruin/grijs te worden
Wat moet een Nederlander nou met bergschoenenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik zeker niet, ik heb best wat hardloopschoenen die ook leuk onder een broek kunnen. Bij trailschoenen lijkt het vaak of mensen op hun bergschoenen aan het rennen zijn![]()
![]()
Een echte lockdown, waarin hardlopen ook niet meer mag, zou voor mij echt vreselijk zijn.
Niet alleen omdat ik het zo leuk vind, maar ook omdat ik bang ben dat m'n 25kg weggetrainde overgewicht weer terugkomt
heywoodu
![]()
Onzin.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Een echte lockdown, waarin hardlopen ook niet meer mag, zou voor mij echt vreselijk zijn.
Niet alleen omdat ik het zo leuk vind, maar ook omdat ik bang ben dat m'n 25kg weggetrainde overgewicht weer terugkomtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Gelukkig staat het internet vol met thuishupstrainingen waar je geen spullen voor nodig hebtquote:Op maandag 23 maart 2020 16:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Niet alleen omdat ik het zo leuk vind, maar ook omdat ik bang ben dat m'n 25kg weggetrainde overgewicht weer terugkomt
Zalmroze met iets van oranje heb ik nu. Hiervoor blauw en daarvoor paars.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar hardloopschoenen toch net zo?
Mijn man heeft knaloranje tja die waren in zijn maat en merk![]()
Ik ben een keer in de stromende regen over de weg gaan lopen met mijn trailschoenen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:54 schreef YUR het volgende:
Bij trailschoenen maakt de kleur nog minder uit dan bij wegschoenen. Uiteindelijk horen trailschoenen toch allemaal bruin/grijs te worden
Ik liet een modderspoor achter.![]()
![]()
quote:Op maandag 23 maart 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat helpt zeker tot bepaalde hoogtequote:Op maandag 23 maart 2020 17:48 schreef YUR het volgende:
[..]
Gelukkig staat het internet vol met thuishupstrainingen waar je geen spullen voor nodig hebt
Maar tot het zo ver is geniet om van elke meter die ik buiten kan lopentig keer fijner
Nee, alleen maat 38,5 niet. Heeft ook iets met conversie te maken, maar maar 38 is te klein en 39 te groot.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe schoenen! Hopelijk heb je er een hoop plezier van
Ligt het aan mij of zien trailschoenen er over het algemeen stoerder uit dan hardloopschoenen?
Ik vind deze trouwens ook nog wel prima om als lichtgewicht wandelschoenen ofzo te gebruiken. Maar eerst gewoon maar tijdens m’n bosloopjes gebruiken.![]()
Even 20 kilometer een frisse neus halen...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef RunnerAdd het volgende:
Nou.. alle evenementen tot 1 juni van de baan. Duidelijk. Een rondje lopen blijft gelukkig mogenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Het duurt ff voor mijn neus fris is...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:57 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Even 20 kilometer een frisse neus halen...F means you're fucked![]()
Als je klachtenvrij bent en je huisgenoten ook. Kwam van het weekend ook nog een neussnuiter met stoffen zakdoek al snuitend me tegemoet wandelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef RunnerAdd het volgende:
Nou.. alle evenementen tot 1 juni van de baan. Duidelijk. Een rondje lopen blijft gelukkig mogenEen vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
heywoodu
![]()
Ik vroeg me ook wel af of dit onder een ommetje valt inderdaad. Gelukkig is Boris Johnson duidelijker en noemt hij sporten specifiek als iets dat je kunt doen (mits alleen of met alleen een huisgenoot).quote:Op maandag 23 maart 2020 20:57 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Even 20 kilometer een frisse neus halen...Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Rutte noemde ook specifiek hardlopenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook wel af of dit onder een ommetje valt inderdaad. Gelukkig is Boris Johnson duidelijker en noemt hij sporten specifiek als iets dat je kunt doen (mits alleen of met alleen een huisgenoot).![]()
![]()
heywoodu
![]()
Ik hoorde alleen een ommetjequote:Op maandag 23 maart 2020 22:59 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Rutte noemde ook specifiek hardlopen
quote:Op maandag 23 maart 2020 14:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb ze hoor. Saucony Peregrine 10 heeft de schoenenpaswedstrijd gewonnen. Salomon Supercross was nipt tweede. Met de Speedcross kan ik dan weer helemaal niets, Hoka's (geen idee meer welke) moest ik snel weer uittrekken van m'n trainer want daar ging ik op stampen, en Asics moet maat 38,5 gaan maken als ze schoenen aan me willen verkopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil na de Corona crisis weer een keertje door de Schoorlse duinen banjeren, ga je dan mee?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
+1quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik wil na de Corona crisis weer een keertje door de Schoorlse duinen banjeren, ga je dan mee?F means you're fucked![]()
Uiteraard!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik wil na de Corona crisis weer een keertje door de Schoorlse duinen banjeren, ga je dan mee?![]()
Hier was het meer een soort Snake.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:35 schreef diesnelle het volgende:
Hier een heerlijk ommetje van 20 km, was vandaag niet nodig levende Pacman te spelen.![]()
Oei! Nee, op een paar schotse hooglanders na (bijna) niemand tegengekomen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:56 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Hier was het meer een soort Snake.![]()
Ommetje van 18,5k gemaakt vandaag.
De meeste mensen nemen afstand, anderen lopen asociaal breed met z'n tweeėn het hele pad bezet. Paar keer "pardon" geroepen zodat de hint duidelijk was en af en toe door het gras.
Het was me wel een lekker rondje
Een van onze vaste posters sinds ongeveer het allereerste topic in deze reeks in jarig
Gefeliciteerd lieve @Guppy !![]()
![]()
Ik heb me opgegeven voor de Virtuele vestingloop. In Mei hoop ik weer 10km te lopen:
https://www.vestingloopbrielle.nl/Organisatie heeft al gezegd dat het geen vestingstad hoeft te zijn.quote:In mei 2020 organiseren wij de Nationale Virtuele Vestingloop. Bij dit evenement bepaal jij zelf de route in een Vestingstad naar keuze.
Ontdek de verborgen parels van Nederland en laat je verrassen. Of dit in Brielle, Naarden, Muiden, Woudrichem of Goes is en of je 1, 5, 10 of misschien wel een halve marathon loopt. Je kan zelf bepalen waar je gaat lopen en wanneer in mei je het doet. Deel jouw eigen ervaring om zo toch samen te kunnen genieten.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef YUR het volgende:
Een van onze vaste posters sinds ongeveer het allereerste topic in deze reeks in jarig
Gefeliciteerd lieve @:Guppy !![]()
Nawwwquote:Dank jullie wel!!
Gekke verjaardag zo, alleen in het thuis-kantoor...
Gefeliciteerd Gup! Ik was zondag jarig en ervaarde hetzelfde als jij nuquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:17 schreef Guppy het volgende:
[..]
[..]
NawwwDank jullie wel!!
Gekke verjaardag zo, alleen in het thuis-kantoor...
Maak er iets moois van vandaag
heywoodu
![]()
16km gelopen, de eerste paar kilometers zat mijn hartslag hoger dan de bedoeling was, maar daarna ging het omlaag en heb ik eigenlijk best ontspannen en lekker gelopen, genieten van het prima weertje.
Net even gekeken en tot mijn uiterst grote verbazing zit ik, met nog zeker wel één keer lopen te gaan, voor deze maand na zeven keer al op 92.5km en de keren dat ik loop voelen allemaal echt goed en ontspannen en lekker en alles
Ik kan weer een halfuur achter elkaar rennen zonder reactie de volgende dag! Voelt nog wel stijf in mijn rug en ik loop nog als een lompe hark, maar geen pijn. En gelukkig zijn er nu veel beginners buiten, als we elkaar puffend op 1,5 meter passeren weet ik precies hoe ze zich voelen 😉Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gefeliciteerd gup!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Goed nieuwsquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kan weer een halfuur achter elkaar rennen zonder reactie de volgende dag! Voelt nog wel stijf in mijn rug en ik loop nog als een lompe hark, maar geen pijn. En gelukkig zijn er nu veel beginners buiten, als we elkaar puffend op 1,5 meter passeren weet ik precies hoe ze zich voelen 😉
Kan je nog wel met blessureklachten naar de fysio nu, of is dat alleen nog voor hele ernstige gevallen?
Heb al een aantal maanden wat last van m'n lies, lijkt me een loperslies (iliopsoassyndroom). Ik wist niet eens dat het bestond, maar het is knap ergerlijk en heb nu best wel tijd om het te laten behandelen...It has to mean something
ook voor hen geldt 1,5 meter afstand en hun eigen veiligheid. Als je er al maanden last van hebt, kun je nu dus ook wel even wachten.Beetje raar om een ander in gevaar te willen brengen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:45 schreef Cynic het volgende:
Kan je nog wel met blessureklachten naar de fysio nu, of is dat alleen nog voor hele ernstige gevallen?
Heb al een aantal maanden wat last van m'n lies, lijkt me een loperslies (iliopsoassyndroom). Ik wist niet eens dat het bestond, maar het is knap ergerlijk en heb nu best wel tijd om het te laten behandelen...![]()
![]()
Zo danquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:53 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ook voor hen geldt 1,5 meter afstand en hun eigen veiligheid. Als je er al maanden last van hebt, kun je nu dus ook wel even wachten.Beetje raar om een ander in gevaar te willen brengen.
Zo wil mijn huisarts ook niet even kijken naar een moedervlekje welke spontaan en pijnlijk in opstand komt. Het zijn rare tijden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Heb je al de goede oefeningen? Ik heb dit ook gehad, heb nog wel wat oefeningen voor je..quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:45 schreef Cynic het volgende:
Heb al een aantal maanden wat last van m'n lies, lijkt me een loperslies (iliopsoassyndroom). Ik wist niet eens dat het bestond, maar het is knap ergerlijk en heb nu best wel tijd om het te laten behandelen...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
dat is een nieuw event daar zou je nog wat van kunnen vinden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:20 schreef Pharkus het volgende:
Zo wil mijn huisarts ook niet even kijken naar een moedervlekje welke spontaan en pijnlijk in opstand komt. Het zijn rare tijden.Krijg de indruk dat je het beter duidelijk kan brengen in deze tijd (waarom liepen mensen anders massaal op het strand, in parken en bossen?)quote:
En vragen mensen nu met klachten die ze al maanden hebben en hun al die tijd niet genoeg in de weg zaten of de fysio nu open is omdat ze nu wel tijd hebben/ nemen?![]()
de boodschap hier in Nieuw-Zeeland is luid en duidelijk.... ga je naar buiten, dan kun je iemand anders dodenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Net een lekker rondje gelopen. Het blijft een vreemde gewaarwording. Ik probeer een beetje te slalommen om de wandelaars heen 90% gaat goed maar een enkeling blijft op het midden van het pad lopen.![]()
in een land waar de doden sneller omvallen dan kegels op de bowlingbaan, vraag ik mij echt af waarom iedereen evengoed nog aan de wandel moet. luchtje scheppen ok, maar aan de wandel....quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:01 schreef Sport_Life het volgende:
Net een lekker rondje gelopen. Het blijft een vreemde gewaarwording. Ik probeer een beetje te slalommen om de wandelaars heen 90% gaat goed maar een enkeling blijft op het midden van het pad lopen.
Maar Nederland, gefeliciteerd, jullie staan in de top 10!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik vind je reactie iets overtrokken. Mits je je aanpast aan de omstandigheden is een rondje wandelen prima. Ik ben zelfs van mening dat je met wandelen in de zon meer weerstand opbouwt dan dat je voor de tv het zoveelste Corona journaal gaat kijken. Naast de beweging en vitamine D blijf je mentaal ook sterker.quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
in een land waar de doden sneller omvallen dan kegels op de bowlingbaan, vraag ik mij echt af waarom iedereen evengoed nog aan de wandel moet. luchtje scheppen ok, maar aan de wandel....
Maar Nederland, gefeliciteerd, jullie staan in de top 10!!
Moet je natuurlijk niet met z'n allen tegelijk gaan...![]()
Het trigger word was slalommen... your words, not minequote:Op woensdag 25 maart 2020 22:14 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Moet je natuurlijk niet met z'n allen tegelijk gaan...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
heywoodu
![]()
Sowieso, als we straks in een post-apocalyptische wereld zitten kun je maar beter wat conditie hebben.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Normaal gesproken duw ik mensen aan de kant, maar omdat ik niet besmet wil raken slalom ik erom heen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 22:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Het trigger word was slalommen... your words, not mine![]()
![]()
Ik heb nog helemaal geen oefeningen, ben er ook nog nergens mee heen geweest verder.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heb je al de goede oefeningen? Ik heb dit ook gehad, heb nog wel wat oefeningen voor je..
Heeft het bij jou lang geduurd voordat je er vanaf was?
Verder denk ikIt has to mean something
Tja het blijft wel altijd een zwakke plek, de hele bekken/lies regio bij mij.quote:Op woensdag 25 maart 2020 23:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal geen oefeningen, ben er ook nog nergens mee heen geweest verder.
Heeft het bij jou lang geduurd voordat je er vanaf was?
Verder denk ik
Belangrijkste wat ik toen moest doen was de Illiopsoas rekken. Doe je door in een soort uitvalspas te gaan staan met je achterste knie op de grond, beide benen een hoek van ongeveer 90 graden, je bekken goed kantelen en dan je heupen naar voren duwen. Dan voel je wel die rek van over je middel naar je been lopen. Paar seconden vasthouden en dan weer loslaten en opnieuw. Als je meer rek wilt kun je eventueel het achterste been optillen en je enkel vasthouden.
Ook kan het wel te maken hebben met stabiliteit tijdens het rennen, dus ook meer planken helpt, waarbij je ook goed moet letten op het kantelen van het bekken en het aanspannen van de diepe buikspieren ipv in je rug hangen.
Waarom? Ik heb van The Walking Dead geleerd dat je gewoon de snelweg op kunt lopen en een auto kunt jatten die daar achtrgelaten is, totdat je de tank leegrijdtquote:Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef heywoodu het volgende:
Sowieso, als we straks in een post-apocalyptische wereld zitten kun je maar beter wat conditie hebben.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
heywoodu
![]()
Maar als je conditie goed is hoef je dus niet zo moeilijk te doen met brandstofquote:Op donderdag 26 maart 2020 09:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb van The Walking Dead geleerd dat je gewoon de snelweg op kunt lopen en een auto kunt jatten die daar achtrgelaten is, totdat je de tank leegrijdt
Het is wel relaxed als je weg kan rennen voor de tussen de auto's verstopte zombie-horde.quote:Op donderdag 26 maart 2020 09:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb van The Walking Dead geleerd dat je gewoon de snelweg op kunt lopen en een auto kunt jatten die daar achtrgelaten is, totdat je de tank leegrijdt![]()
Ik hoop wel op klassieke zombies, renzombies ga ik het niet van winnen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Vooralsnog zijn die alleen in de supermarkt te vindenquote:Op donderdag 26 maart 2020 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is wel relaxed als je weg kan rennen voor de tussen de auto's verstopte zombie-horde.![]()
![]()
Dan moeten "we" in het vervolg misschien nog wildere dieren gaan eten, een vleermuis levert nog geen zombies op.quote:Op donderdag 26 maart 2020 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is wel relaxed als je weg kan rennen voor de tussen de auto's verstopte zombie-horde.![]()
Jij hoopt op World War Z zombies.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Wij hebben hier al bedacht om één keer per week thema avonden te gaan organiseren gedurende de lockdown, één daarvan is zombie apocalypseTijdens een wandeling gillend wegrennen steeds wanneer je iemand tegenkomt, en alleen blikvoer eten :'D
heywoodu
![]()
Nee, juist niet. World War Z-zombies zijn wél renzombies ipv klassieke zombies. Klassieke zombies kunnen we allemaal wel achter ons laten, wel of geen blessure, die gaan niet zo snelquote:Op donderdag 26 maart 2020 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan moeten "we" in het vervolg misschien nog wildere dieren gaan eten, een vleermuis levert nog geen zombies op.
Jij hoopt op World War Z zombies.
heywoodu
![]()
Dat eerste lijkt me wel voer voor geinige bodycambeelden, met reacties van mensen als je gillend bij ze vandaan rent.quote:Op donderdag 26 maart 2020 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij hebben hier al bedacht om één keer per week thema avonden te gaan organiseren gedurende de lockdown, één daarvan is zombie apocalypseTijdens een wandeling gillend wegrennen steeds wanneer je iemand tegenkomt, en alleen blikvoer eten :'D
Exact!quote:Op donderdag 26 maart 2020 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, juist niet. World War Z-zombies zijn wél renzombies ipv klassieke zombies. Klassieke zombies kunnen we allemaal wel achter ons laten, wel of geen blessure, die gaan niet zo snelIk heb nu eigenlijk weer zin om m'n zombie-ren-app weer te installeren.quote:Op donderdag 26 maart 2020 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Alleen lopen met oordopjes vind ik niet meer zo relaxed, dus meh.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Ik ben blij dat ik nooit de lol van Zombies heb ingezien....hoef ik daar in ieder geval niet over te twijfelenF means you're fucked![]()
Ik wil ook lopen. Zit nu voor de 5e dag thuis.![]()
En ik ben ook bang dat mijn conditie te hard achteruit gaat. Van 4 keer per week lopen naar 0 is gewoon kut.![]()
Ik had vorige maand nog bijna 160 km gelopen, deze maand nog maar 35 km.
Hopelijk gaat de hooikoortsmedicatie wat doen.
Verder ben ik momenteel zelf een zombie, maar dat komt gewoon door de nachtdiensten.![]()
Probleem met hooikoorts is nu ook dat behalve de hooikoorts zelf door het gesnotter iedereen meteen je aankijkt als je buiten bentquote:Op donderdag 26 maart 2020 14:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik had vorige maand nog bijna 160 km gelopen, deze maand nog maar 35 km.
Hopelijk gaat de hooikoortsmedicatie wat doen.
Verder ben ik momenteel zelf een zombie, maar dat komt gewoon door de nachtdiensten.![]()
![]()
ok, dag 1 van de total lockdown zit er op...net begonnen aan dag 2.
Gelukkig heb ik een heel groot erf waarop ik rondjes kan rennen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat helpt...hoe groot is groot?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
ok, dag 1 van de total lockdown zit er op...net begonnen aan dag 2.
Gelukkig heb ik een heel groot erf waarop ik rondjes kan rennen
En hoe zit het nu met je ambities en je schema?F means you're fucked![]()
een rondje om het erf is 500 meter.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:03 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat helpt...hoe groot is groot?
En hoe zit het nu met je ambities en je schema?
Wat betreft de ambities, dat hangt natuurlijk nog in de lucht, maar het is eerlijk gezegd niet makkelijk om gemotiveerd te blijven als je niet weet waar je aan toe bent. Ik probeer toch mijn kilometers te maken, alleen heb ik het tot nader order een beetje terug geschroefd naar 50-60km per week.
Dat zeggende, als het sein "clear" gegeven wordt in augustus, dan ga ik heen, dus ik blijf gewoon rustig door trainen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanaf zondag mag ik niet meer hardlopen. Op Aruba gaat een zgn shelter in place in werking, wat neerkomt op een lockdown. Je mag alleen naar buiten voor boodschappen en medicijnen en voor de rest mag je de straat niet op. Snel nog even een rondje lopen voor die tijd en wellicht dat ik maar een 10km ga proberen aan te tikken op zaterdag.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Meh, niet fijn...
Hier mag het nog wel, maar het voelt wel alsof je iets aan het doen bent wat niet mag...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Kijk op strava (en instagram) eens bij The Geek Runner, hij woont in Denemarken. Zijn rondje is 93 meter. Hij heeft gisteren 2 km op deze manier gelopen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een rondje om het erf is 500 meter.
Wat betreft de ambities, dat hangt natuurlijk nog in de lucht, maar het is eerlijk gezegd niet makkelijk om gemotiveerd te blijven als je niet weet waar je aan toe bent. Ik probeer toch mijn kilometers te maken, alleen heb ik het tot nader order een beetje terug geschroefd naar 50-60km per week.
Dat zeggende, als het sein "clear" gegeven wordt in augustus, dan ga ik heen, dus ik blijf gewoon rustig door trainen.
De dag ervoor 4,1 en 1,9 km.![]()
Toch al een paar runs last van m'n kuitspier. Eerst leek het op beginnende kramp. Toch doorgelopen telkens. Heb 't gevoel dat de spier nu nogal stijf is.
Wat zijn jullie ervaringen met foam rollen? Ik rek en strek altijd na afloop en als het nodig is masseer ik sommige spieren na het lopen. Maar dat werkt deze keer niet, vandaar m'n twijfel om zo'n foam rol te kopen.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ik kan me voorstellen dat de motivatie lastig te behouden is als je niet zeker weet of je race doorgaat... Hang in there!quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een rondje om het erf is 500 meter.
Dat zeggende, als het sein "clear" gegeven wordt in augustus, dan ga ik heen, dus ik blijf gewoon rustig door trainen.F means you're fucked![]()
heywoodu
![]()
Ik blijf zelf gewoon trainen met het oog op de halve marathon van Amersfoort. Liever wel getraind en dan hebben dat het niet door gaat dan dat het toch door kan gaan (kleine kans natuurlijk) en ik niet getraind ben
Als het niet door kan gaan ben ik dan wel getraind voor een alternatief, er zal ooit wel iets door kunnen gaan.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Gisteren weer 5,5km gelopen. Was heerlijk, incl. stukje over de heide.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Heb een keer een soort mini-clinic gehad, een dik profiel erop is onnodig martelen, en op de juiste manier kan het goed helpen om de spieren wat losser te maken en wat meer rek te creėren. Die clinic was van Blackroll, ze hadden ook een app met instructiefilmpjes geloof ik, maar dat zal op youtube ook genoeg te vinden zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Toch al een paar runs last van m'n kuitspier. Eerst leek het op beginnende kramp. Toch doorgelopen telkens. Heb 't gevoel dat de spier nu nogal stijf is.
Wat zijn jullie ervaringen met foam rollen? Ik rek en strek altijd na afloop en als het nodig is masseer ik sommige spieren na het lopen. Maar dat werkt deze keer niet, vandaar m'n twijfel om zo'n foam rol te kopen.Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
Ik heb er 1 en je moet wel van zelfkastijding houden, maar het maakt de boel wel los.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met foam rollen? Ik rek en strek altijd na afloop en als het nodig is masseer ik sommige spieren na het lopen. Maar dat werkt deze keer niet, vandaar m'n twijfel om zo'n foam rol te kopen.
Een andere tip is een tennisbal proberen. Die tip kreeg ik van iemand anders, maar ik heb geen tennisbal, dus weet niet of het werkt.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Het is wel zinvol als je stijve spieren hebt; het maakt de boel weer los. Ik heb een tijdje echt knopen in mijn knieholte gehad (pes anserinus blessure) en de foamroller verlichtte toen. IK heb hem op dit moment niet nodig, maar mocht ik weer lange duurlopen gaan doen, dan is-ie weer nuttig.
Tennisbal, massagebal (3,99 bij Decathlon) of appel werkt ook door hard op de spieren te drukken en een soort ronddraaiende beweging te maken. Zo maak je de spieren ook los.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik lees via de nos.nl dat je nog wel naar buiten mag voor lichaamsbeweging. De pers op Aruba boycot persconferenties, dus het is "grappig" dat ik dit soort nieuws uit de buitenlandse pers te zien krijg.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:07 schreef Guppy het volgende:
Meh, niet fijn...
Hier mag het nog wel, maar het voelt wel alsof je iets aan het doen bent wat niet mag...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het mag ook inderdaad wel, maar het is even zoeken naar een plek en tijd waar je de minste mensen tegenkomt.
Voorlopig kom ik mijn huis nog even niet uit, maar ik hoop dinsdag weer een beetje te kunnen hobbelen.
Denk je dat je de Balijbrug overleefd heb, kun je alsnog een week niet lopen.![]()
![]()
Zo zie je maar, de Balijbrug is het echte werk. Nu mag je jezelf hardloper noemen. Toch opmerkelijk dat jij een paar weken terug nog probleemloos 60 km in een weekend liep en na afloop van de Balijburg gestrekt ging en een week ziek bleef.
Ik heb vanmiddag een rondje gelopen. Was niet te doen. Meestal zijn mensen wel met z'n tweeėn op de fiets of wandelend, maar ze nemen het hele pad in beslag doordat ze naast elkaar lopen/fietsen.
Verder: NIEMAND werkt meer op vrijdag. NIEMAND.
(En hetzelfde geldt voor woensdag)![]()
Ik had hier thuis toch een hard werkende vrouw hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Zo zie je maar, de Balijbrug is het echte werk. Nu mag je jezelf hardloper noemen. Toch opmerkelijk dat jij een paar weken terug nog probleemloos 60 km in een weekend liep en na afloop van de Balijburg gestrekt ging en een week ziek bleef.
Ik heb vanmiddag een rondje gelopen. Was niet te doen. Meestal zijn mensen wel met z'n tweeėn op de fiets of wandelend, maar ze nemen het hele pad in beslag doordat ze naast elkaar lopen/fietsen.
Verder: NIEMAND werkt meer op vrijdag. NIEMAND.
(En hetzelfde geldt voor woensdag)![]()
Zelf werk ik geen enkele dag meer trouwens. Waardeloze tijd om te solliciteren op een normale baan ook...F means you're fucked![]()
heywoodu
![]()
10km vandaag en daarmee voor het eerst in mijn leven de grens van 100km in een maand gepasseerd
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:19 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Heb een keer een soort mini-clinic gehad, een dik profiel erop is onnodig martelen, en op de juiste manier kan het goed helpen om de spieren wat losser te maken en wat meer rek te creėren. Die clinic was van Blackroll, ze hadden ook een app met instructiefilmpjes geloof ik, maar dat zal op youtube ook genoeg te vinden zijn.Is die pijn, afgezien van het losmaken van de spieren, niet slecht voor je? Ik deed het in de sportschool wel eens en dan staat het huilen op sommige plekken nader dan het lachenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:28 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik heb er 1 en je moet wel van zelfkastijding houden, maar het maakt de boel wel los.
Een andere tip is een tennisbal proberen. Die tip kreeg ik van iemand anders, maar ik heb geen tennisbal, dus weet niet of het werkt.
Maar dat hoort dus als je er onervaren mee bent?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Maar "mag" het dan ook niet meer op Aruba? Buiten om te sporten?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik lees via de nos.nl dat je nog wel naar buiten mag voor lichaamsbeweging. De pers op Aruba boycot persconferenties, dus het is "grappig" dat ik dit soort nieuws uit de buitenlandse pers te zien krijg.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
heywoodu
![]()
M'n vriendin ligt als ze hier is regelmatig bijna te janken als ze over de roller gaat, maar keer op keer voelen haar benen (die vooral) de dag erna een heel stuk beter en soepeler dan als ze het niet doet. Die is profsporter én heeft een studie rondom het hele trainingsgebeuren en dergelijken afgerond, dus het zal wel horen, denk ik danquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
[..]
Is die pijn, afgezien van het losmaken van de spieren, niet slecht voor je? Ik deed het in de sportschool wel eens en dan staat het huilen op sommige plekken nader dan het lachen
Maar dat hoort dus als je er onervaren mee bent?
Als docent? Ik hoop echt dat ze kinderen nog wel naar school gaan laten gaan dit schooljaar...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:29 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik had hier thuis toch een hard werkende vrouw hoor![]()
Zelf werk ik geen enkele dag meer trouwens. Waardeloze tijd om te solliciteren op een normale baan ook...
De reguliere arbeidsmarkt staat wel een beetje op pauze. Grote bedrijven en overheden gaan nog wel gewoon door, maar gesprekken voeren is een beetje lastig. Na een FaceTime-gesprek en een telefoontje mag ik binnenkort eventueel nieuwe teamleden gaan ontmoeten via Skype of Teams. Als het allemaal doorgaat ben ik wel benieuwd of m’n hele aanstelling virtueel gaat gaan, dat zou wel raar zijn.
Ik werk nu nog wel “gewoon” van maandag t/m donderdag, maar wel thuis en wel wat meer verspreid over de dag zodat ik op willekeurige tijden kan sportenDat gaat wel lekker nu. Hopelijk mogen we wel snel weer op de baan trainen, want had net m’n spikes uit het vet gehaald. Al is de hele competitie geannuleerd, dus waar doe je het dan nog voor...
![]()
Je hebt ze in verschillende hardheid ook. Wat ik vooral onthouden heb is dat je geen noppen/profiel erop hoeft te hebben, en je hebt ook iets zachtere rollen, speciaal voor de mietjesquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
[..]
Is die pijn, afgezien van het losmaken van de spieren, niet slecht voor je? Ik deed het in de sportschool wel eens en dan staat het huilen op sommige plekken nader dan het lachen
Maar dat hoort dus als je er onervaren mee bent?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
De eerste berichten zeiden: alleen boodschappen, apotheek bezoeken en medische noodzaak. Het NOS bericht zegt lichaamsbeweging. Ik heb alle kranten bekeken, maar kan er nog niks over vinden en de websites https://arubacovid19.org/ddg en https://overheid.aw zeggen er nog niks over. Het komt eraan, maar in welke vorm is me tot op heden niet geheel duidelijk. We wait...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar "mag" het dan ook niet meer op Aruba? Buiten om te sporten?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nee, geen docentelarij voor mij meer. Lang verhaal, duidelijke keuze voor mequote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:55 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Als docent? Ik hoop echt dat ze kinderen nog wel naar school gaan laten gaan dit schooljaar...
De reguliere arbeidsmarkt staat wel een beetje op pauze. Grote bedrijven en overheden gaan nog wel gewoon door, maar gesprekken voeren is een beetje lastig. Na een FaceTime-gesprek en een telefoontje mag ik binnenkort eventueel nieuwe teamleden gaan ontmoeten via Skype of Teams. Als het allemaal doorgaat ben ik wel benieuwd of m’n hele aanstelling virtueel gaat gaan, dat zou wel raar zijn.
Ik werk nu nog wel “gewoon” van maandag t/m donderdag, maar wel thuis en wel wat meer verspreid over de dag zodat ik op willekeurige tijden kan sportenDat gaat wel lekker nu. Hopelijk mogen we wel snel weer op de baan trainen, want had net m’n spikes uit het vet gehaald. Al is de hele competitie geannuleerd, dus waar doe je het dan nog voor...
Ouch, lekker dan. Beetje de hele dag onder de airco zitten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 02:47 schreef slacker_nl het volgende:
Vanaf zondag mag ik niet meer hardlopen. Op Aruba gaat een zgn shelter in place in werking, wat neerkomt op een lockdown. Je mag alleen naar buiten voor boodschappen en medicijnen en voor de rest mag je de straat niet op. Snel nog even een rondje lopen voor die tijd en wellicht dat ik maar een 10km ga proberen aan te tikken op zaterdag.
Hoe is het daar verder? Beetje leeg en saai zonder toerisme lijkt me. En economisch desastreus.
[ Bericht 5% gewijzigd door Guard op 27-03-2020 21:52:46 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik heb geen airco, haha. Maar heb alle deuren open, dus het waait lekker door. Plus een big ass cunucu, dus ik heb wat leefruimte.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Ouch, lekker dan. Beetje de hele dag onder de airco zitten.
Hoe is het daar verder? Beetje leeg en saai zonder toerisme lijkt me. En economisch desastreus.
Ja, hoe het hier is? Anders dan gebruikelijk. De stranden zijn leeg, de straten zijn leeg, het is dat er nog overal auto's rijden anders was het een soort van spookeiland geworden. Normaal doe je echt 10 minuten om door een klein stukje stad te rijden en nu kan je er 80 als je wilt. Best bizar. Verder rijen bij de supermarkt, al kan dat ook zijn omdat de lonen zijn uitbetaald en mensen nog snel alles kopen om een maand vooruit te kunnen. Ik kan me er nog niet toe zetten om daarin te gaan staan. Maar ik verwacht dat ik eind komende week echt een kleine trip moet wagen om eea in te slaan.
Ik had geruchten gehoord dat het woensdag al zover zou zijn dus heb maandag iets meer gekocht dan gebruikelijk (lees twee flessen cola , wat extra spa rood en 24 eieren). En heb voor drie weken koffie denk ik.
Het grootste probleem wat ik eigenlijk heb ik dat ik nu langer moet wachten om een bankrekening te openen en mn bewijs van inschrijving op zich laat wachten. De overheidsorganen draaien op halve kracht (ikzelf denk zelfs op kwartkracht) en diverse pakketjes hangen nu ergens in een depot.
Ik heb werk, sterker nog, ik heb voor mijn klant in Nederland extra moeten werken vanwege corona. Mijn klant heeft NL gemeentes als klant, die hebben het nu druk met TORZO (tijdelijke ondersteuning regeling zelfstandige ondernemers) dingen en daar moest woensdag extra werk voor gedaan worden. Project van een week in een dag opgeleverd om dat specifieke proces te versnellen in ons systeem. Het geld rolt binnen, maar kan het niet uitgeven..
De meeste mensen hier zitten denk ik duimen te draaien en verdienen dus niks, al krijgen ze omgerekend zo'n ¤450-500 van de overheid per maand om de crisis te overleven. Ik heb het gelukkig niet nodig. Thank the FSM for having remote work.
Dit gezegd hebbende, ik ben wel blij dat ik hier zit en niet in NL.
Ik ben benieuwd wat er allemaal op ons af gaat komen de komende tijd, het is.. bijzonder.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb de eerste filmpjes van hamster rijen al gezienquote:![]()
Gelukkig heb je voldoende werk![]()
Stay stafe!
Misschien dat ik me in het najaar weer eens meld daarMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Misschien dat ik me in het najaar weer eens meld bij een HM.
Zonder baantrainingen en competitie komt er toch niet zoveel tempo in, dus kan ik niet zo goed doortrainen om dat PR van 2:09 eens om zeep te helpen.![]()
Doe een deze dagen een lange duurloop en je verbreeekt die in training 😉quote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:52 schreef hatsaflats het volgende:
Zonder baantrainingen en competitie komt er toch niet zoveel tempo in, dus kan ik niet zo goed doortrainen om dat PR van 2:09 eens om zeep te helpen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
'Whahahaah, als jij op je dooie akkertje loopt, loop je sneller, inderdaad.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:52 schreef hatsaflats het volgende:
Zonder baantrainingen en competitie komt er toch niet zoveel tempo in, dus kan ik niet zo goed doortrainen om dat PR van 2:09 eens om zeep te helpen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Heb het idee dat ik te hard van stapel ben gegaan en daardoor m'n kuitspier heb overbelast.
In maart tot nu toe 119km gelopen met een hoger tempo. Als het goed is komt m'n foam roller morgen. Morgenavond een klein rondje lopen en daarna mezelf martelen op die roller. Hopen dat de stijfheid eruit gaat op die manier.
Maargoed, toch weer een 100+ maand gelopenaltijd weer trots op mezelf als dat lukt!
Hats kan onder de 1:45 lopen.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:23 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
'Whahahaah, als jij op je dooie akkertje loopt, loop je sneller, inderdaad.![]()
Hats moet eerst weer gaan wennen aan asfalt. Na een duurloop van 15km in januari last gekregen van een geļrriteerde kniepees. Na daar even mee doorgelopen te hebben, wat relatieve rust en vooral veel onverharde loopjes ga ik morgen voor het eerst weer een herstelduurloopje over asfalt lopen. Maar misschien dat ik over een paar weken gewoon eens voor een duurloop wegga op 5:40 ofzo, da's wel lekker cruisen.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Als de afstand maar kort genoeg is.![]()
![]()
Voor de liefhebber: al m'n duintrainingen van maart 2019 in blauw, al m'n duintrainingen van maart 2020 in paars. Bijna hetzelfde![]()
![]()
![]()
Je hoeft het ook niet volledig op asfalt te doen toch? Op glooiende schelpenpaadjes kun je ook hard lopen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
In Schoorl zijn die allemaal volgestort met betonquote:Op zondag 29 maart 2020 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Je hoeft het ook niet volledig op asfalt te doen toch? Op glooiende schelpenpaadjes kun je ook hard lopen..Misschien dat ik richting Egmond eens kan kijken, maar ik weet zo echt niet een route van 21km waar het grootste deel glooiende schelpenpaadjes zijn. Waar ik ook nog de weg weet, want zelfs nu met pijlen op bordjes volgen gaat het nog wel eens mis
![]()
![]()
Vandaag een stukje gefietst, maar wat een wind zeg!
Had de afgelopen 2 weken helemaal niks gedaan, dus het was wel even weer tijd. Moet toch maar weer een beetje discipline gaan opbouwen, anders ben ik begin juni 10 kilo zwaarder dan nu.
It has to mean something
Het mag! Gisteravond stond de maatregel eindelijk online en je mag naar buiten voor "lichaamsbeweging", dus daar reken ik hardlopen onder. Dus heb vandaag een nieuwe route uitgeprobeerd, nam ergens een afslag te vroeg dus het was iets korten dan gepland, maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar "mag" het dan ook niet meer op Aruba? Buiten om te sporten?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ga een tijdje op een andere manier trainen om op te bouwen na mijn blessure. Ik kan nu wel weer een halfuur achter elkaar lopen maar het voelt allemaal heel stijf en onnatuurlijk. Ik merk ook bij bochtjes, en loopscholing etc dat ik met 90% van mijn energie bezig ben om mijn lichaam rechtop te houden met de rug en buikspieren en dat er maar heel weinig energie naar het lopen zelf kan.
Dus ga op aanraden van de trainer veel loopscholing, bijvoorbeeld over hekjes lopen etc. en korte sprintjes. Dan gaat het lichaam weer de goede oplossing zoeken, terwijl het dat bij duurtrainingen door moeheid al snel niet meer kan. Conditie is toch wel prima door veel fietsen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Thanks, ja lopen gaat zeker lekker!quote:Op maandag 30 maart 2020 12:10 schreef pijll het volgende:
[..]
Mooi kaartje. Hoe heb je dat gemaakt?
(En zo te zien ben je lekker bezig de laatste tijd!)
Kaartje komt hiervandaan: http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php![]()
heywoodu
![]()
Iemand die een beetje tips heeft voor deze week? Halve marathon van Nunspeet zou komende zaterdag zijn, maar is uiteraard afgelast. Toch wil ik dan een halve marathon gaan lopen, alleen een andere ronde, in m'n eentje en niet met officiėle tijd natuurlijk, het zij zo. Drie weken geleden al gedaan, dus de afstand kan ik wel aan.
Zelf denk ik dat ik het bij één keer rustig lopen ga houden, morgen of woensdag, en op de andere dagen (zoals altijd als ik niet loop) even op de hometrainer stap, iets simpels als een half uurtje ofzo. Een prestatie hoeft er niet aan vast te zitten, maar een beetje goed voorbereiden in de laatste dagen kan geen kwaad.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Op reddit zat iemand die iedereen zat aan te moedigen om vooral door te gaan met trainen en gewoon op "game day" z'n loop te doen. Je kan met Garmin Connect (als je een Garmin hebt uiteraard) gewoon een rondje maken van 21.nogwat km en die lopen.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
Iemand die een beetje tips heeft voor deze week? Halve marathon van Nunspeet zou komende zaterdag zijn, maar is uiteraard afgelast. Toch wil ik dan een halve marathon gaan lopen, alleen een andere ronde, in m'n eentje en niet met officiėle tijd natuurlijk, het zij zo. Drie weken geleden al gedaan, dus de afstand kan ik wel aan.
Zelf denk ik dat ik het bij één keer rustig lopen ga houden, morgen of woensdag, en op de andere dagen (zoals altijd als ik niet loop) even op de hometrainer stap, iets simpels als een half uurtje ofzo. Een prestatie hoeft er niet aan vast te zitten, maar een beetje goed voorbereiden in de laatste dagen kan geen kwaad.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben van plan om een sport watch/activity tracker te gaan kopen. Ook wil ik graag dat ik daarmee mijn afstand qua hardlopen op kan zien en dus niet de hele tijd op mijn telefoon hoef te kijken. Hebben jullie aanraders?![]()
Volgens mij kan mijn Garmin Forerunner 645 Music dat allemaal. Kun je zelfs nog afspeellijsten van Spotify mee synchroniseren en met BT oordoppen daar je herrie luisteren 👍quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:57 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben van plan om een sport watch/activity tracker te gaan kopen. Ook wil ik graag dat ik daarmee mijn afstand qua hardlopen op kan zien en dus niet de hele tijd op mijn telefoon hoef te kijken. Hebben jullie aanraders?F means you're fucked![]()
heywoodu
![]()
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Op reddit zat iemand die iedereen zat aan te moedigen om vooral door te gaan met trainen en gewoon op "game day" z'n loop te doen. Je kan met Garmin Connect (als je een Garmin hebt uiteraard) gewoon een rondje maken van 21.nogwat km en die lopen.![]()
Net 8km gelopen, rustiger en meer ontspannen dan ooit, gewoon om vóór zaterdag nog even wat gelopen te hebben. Misschien dat ik het vrijdag ga proberen in plaats van zaterdag, want net leek ineens de hele wereld tien keer per dag z'n hond uit te moeten laten en zaterdag zal dat ongetwijfeld nog erger zijn
Mooi ding. Maar wel iets boven budget. Wil er ong 150 aan uitgeven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 16:03 schreef YUR het volgende:
[..]
Volgens mij kan mijn Garmin Forerunner 645 Music dat allemaal. Kun je zelfs nog afspeellijsten van Spotify mee synchroniseren en met BT oordoppen daar je herrie luisteren 👍
Van vrienden kreeg ik de Garmin forerunner 35 aanbevolen. Iemand van jullie die hiermee ervaring heeft?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: