Fijn toch, daar heeft Wopke voor gespaardquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:39 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Dit blijft niet alleen beperkt tot KLM inmiddels hebben 3.500 bedrijven een aanvraag gedaan voor deeltijd WW voor hun personeel
Niet te veel naar dat soort dingen kijken maar je leven leven zoals je dat normaal ook doet maar dan wat minder actiefquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:40 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ja, maar wat is normaal? Ik ben vrij nuchter, maar weet even niet hoe hiermee om te gaan.
Ik zie beelden van een Italiaanse zuster ofzo die huilt, omdat zij moet beslissen over leven en dood. Dat is ernstig.
Ik zie hier mensen hamsteren en vraag me daarbij wel af, wtf bezielt je?
Qua shoppen denk ik weer: afstand houden van mensen en handjes schoon houden/maken. Ik ben de schaal kwijt van wat wel en niet kan, vrij vervelend
En dit is een kutopmerking.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja dat je een kutleven hebt ligt dan toch meer bij jezelf
we moeten het met zijn allen doen, dus de strenge regels van het buitenland volgen, gewoon naar buiten als het echt moet, anders nietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:40 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ja, maar wat is normaal? Ik ben vrij nuchter, maar weet even niet hoe hiermee om te gaan.
Ik zie beelden van een Italiaanse zuster ofzo die huilt, omdat zij moet beslissen over leven en dood. Dat is ernstig.
Qua shoppen denk ik weer: afstand houden van mensen en handjes schoon houden/maken. Ik ben de schaal kwijt van wat wel en niet kan, vrij vervelend
Bijvoorbeeld dat nu iedereen ineens wel kan thuiswerken en er nergens meer files staan. Waarom kan dat normaal niet? En dat mensen nu gaan nadenken dat het misschien niet slim is om voor medicijnen en dergelijke afhankelijk te zijn van het buitenland.quote:
Hier ga ik maar verder niet op inquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Fijn toch, daar heeft Wopke voor gespaard
Meid, wat goed van jou!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:38 schreef Chanel5 het volgende:
Sinds dat de handgel uitverkocht is en dat is nu krap 2 weken geleden? betrap ik mij erop dat ik niet eens meer kijk of het er is.
Ik was mijn handen thuis vaak genoeg en heb in de auto vochtige doekjes waar ik mijn handen mee schoonmaak na het boodschappen doen.
Ik vrees dat een hoop mensen hier te simpel voor is. Dinsdag moest er een blafhoestende vrouw uit mijn kantoor verwijderd worden (na dozijnen mailtjes, posters en wat al niet genegeerd te hebben).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm.. er zit een hoop tussenin qua gradatie. Hier zijn we van rekeninghouden met (preppen wat je toch gaat gebruiken) maar ook doorgaan (met wat je toch al deed) en wat vooruitdenken. ider zal voor zichzelf in mogelijkheden, moeten bekijken wat relevant is.
'T boeit mij ook vrij weinig dat die die opmerking maakt. Gaat me er meer om dat die wilt beseffen dat dit niet het optimale systeem is wat men ons wilt geloven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
En dit is een kutopmerking.
Moet dat werkelijk zo, is dat nu nodig om hier altijd anderen af te zeiken. Bah
Zo gaan die dingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:35 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik riep ook maar wat op 't begin. Mijn directe omgeving is naar alle waarschijnlijkheid ook getroffen (niet getest maar goed, er zijn meerdere dingen die erop wijzen dat ze sinds 2 weken het corona-virus onder de leden hebben) Ze zijn nu gelukkig aan de beterende hand.
Maar als iets je zelf treft dan praat je wel even anders inderdaad
Ik geloof dat samenhorigheid ook ontstaat uit leed.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:37 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zoiets is ook helemaal niet mogelijk hier.
Een totaal andere mentaliteit. Hier is amper saamhorigheid. Dat merk je nu hier al
Al wilde ik het niet volgen, mijn omgeving dwingt mij alquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we moeten het met zijn allen doen, dus de strenge regels van het buitenland volgen, gewoon naar buiten als het echt moet, anders niet
Nu even wat minder omdat mn sociale leven tijdelijk gekortwiekt is hierdoor. Maar verder vind ik het wel prima.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:40 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nou, jouw leven is altijd fantastisch dan?
Testen hoeft nog niet zo zeer, blijkbaar is de redenatie dat je 24 uur geen klachten meer moet hebben. Het zou voor het totaalbeeld wel iets meer nuance geven. Alle geteste besmettingen worden maar bij elkaar opgeteld terwijl er ondertussen ook mensen genezen zijn...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen die beter worden nog testen?
Tjah. Ieder zijn ding.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu even wat minder omdat mn sociale leven tijdelijk gekortwiekt is hierdoor. Maar verder vind ik het wel prima.
Je kunt ook thuis borrelen en via FaceTime je FoE's bekijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:41 schreef BeriBeri het volgende:
Hoop niet dat ze hier alle bars en restaurants gaan sluiten, het is hier nu heerlijk lente weer
heeft meer te maken dat de GGD weinig/tekort aan beschermende middelen heeftquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Testen hoeft nog niet zo zeer, blijkbaar is de redenatie dat je 24 uur geen klachten meer moet hebben. Het zou voor het totaalbeeld wel iets meer nuance geven. Alle geteste besmettingen worden maar bij elkaar opgeteld terwijl er ondertussen ook mensen genezen zijn...
Nouja als de stroom uitvalt staat ook ineens iedereen op straat en is het direct gezellig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:37 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zoiets is ook helemaal niet mogelijk hier.
Een totaal andere mentaliteit. Hier is amper saamhorigheid. Dat merk je nu hier al
Tja als je leven alleen maar uit vervelend werk en tv kijken bestaat en je verder niks leuks hebt dan is dat toch best een kutleven. Maar het is ook aan jezelf dat te verbeteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
En dit is een kutopmerking.
Moet dat werkelijk zo, is dat nu nodig om hier altijd anderen af te zeiken. Bah
Omdat we nog niet snappen dat de wereld van ICT te bieden heeft dat je niet perse op je werkplek dient te zijn. Maar er hadden inderdaad een hoop wegverbredingen meer voorkomen kunnen worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat nu iedereen ineens wel kan thuiswerken en er nergens meer files staan. Waarom kan dat normaal niet? En dat mensen nu gaan nadenken dat het misschien niet slim is om voor medicijnen en dergelijke afhankelijk te zijn van het buitenland.
Ik zeg ook nergens dat ik het alleen als kut zie, heb het ook geaccepteerd. Zeg alleen dat het niet klopt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als je leven alleen maar uit vervelend werk en tv kijken bestaat en je verder niks leuks hebt dan is dat toch best een kutleven. Maar het is ook aan jezelf dat te verbeteren.
Die cijfers zeggen sowieso heel weinig. Gros van de mensen die Corona krijgen zullen in geen enkele statistiek voorkomenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Testen hoeft nog niet zo zeer, blijkbaar is de redenatie dat je 24 uur geen klachten meer moet hebben. Het zou voor het totaalbeeld wel iets meer nuance geven. Alle geteste besmettingen worden maar bij elkaar opgeteld terwijl er ondertussen ook mensen genezen zijn...
Nuchter blijven is altijd goed, maar ook vooral geïnformeerd blijven en je eigen conclusies trekken. Kritisch zijn, ook richting de zogenaamde experts.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:40 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle landen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen sowieso heel weinig. Gros van de mensen die Corona krijgen zullen in geen enkele statistiek voorkomen
Het ECDC heeft in een presentatie gezegd dat de containment fase mislukt is. Geloof ook dat de WHO flink druk aan het zetten is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:46 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is de knop in Europa op paniek gezet.
Als de stroom uitvalt dan breekt pas echt de pleuris uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nouja als de stroom uitvalt staat ook ineens iedereen op straat en is het direct gezellig.
Dat samen buiten mag dan weer niet nu, maar het zit wel in ons om er het beste van te maken.
Fypquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vrees dat een hoop mensen hier te simpel voor is *zijn*.
Tja ook hier geldt. Dat slim zijn niet bepaald equivalent is aan competent.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vrees dat een hoop mensen hier te simpel voor is. Dinsdag moest er een blafhoestende vrouw uit mijn kantoor verwijderd worden (na dozijnen mailtjes, posters en wat al niet genegeerd te hebben).
En deze geloof je helemaal niet: op een andere locatie kwam er eind vorige week iemand die in Brabant carnaval had gevierd en die nog ziek was (hoest, koorts, keelpijn) op kantoor. Hij verveelde zich zo thuis. Hoe achterlijk moet je zijn?! Baan op HBO niveau, verder normaal.
Tegenwoordig ook als 'het internet' ineens weg zou vallen. Nog wel sneller dan drie dagenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:47 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Als de stroom uitvalt dan breekt pas echt de pleuris uit.
Dan gaat men plunderen en dan word het echt het recht van de sterkste op straat
NYC in 1977 drie dagen zonder stroom. De hele stad werd toen geplunderd, kort en klein geslagen en dat dan nog zonder pandemie
Je ziet een zuster huilen en je vindt het gek dat mensen inkopen doen om bij een verdere escalatie niet tussen zieke mensen te hoeven staan en ook aan moeten schuiven voor een plaatsje op de IC?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:40 schreef Cronometer het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:47 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
NYC in 1977 drie dagen zonder stroom. De hele stad werd toen geplunderd, kort en klein geslagen en dat dan nog zonder pandemie
Zonder internet zou dit nooit een pandemie zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tegenwoordig ook als 'het internet' ineens weg zou vallen. Nog wel sneller dan drie dagen
Volgens Jaap van Dissel van het RIVM gaat dit nog jaren duren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer het voorbij is. Het enge is dat het allemaal koffiedik kijken is wat er gaat gebeuren en hoe de wereld hiervan hersteld.
Het voelt nog steeds of we in een nachtmerrie zitten en misschien nooit meer teruggaan naar de wereld van voor corona, ook juist vanwege de gevolgen.
Dan is het nog de vraag hoe betrouwbaar die cijfers zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle landen.
Kijk naar de influx in ziekenhuizen. Sterfte cijfers. Dat zegt meer.
Dat beetje extra boodschappen etc heb ik allemaal al gedaan. Ik ben vrij nuchter, punt is dat ik soms te nuchter ben. Ik werk in een mannenbedrijf en die hebben mij wel heeeeel erg nuchter gemaakt. 😁quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nuchter blijven is altijd goed, maar ook vooral geïnformeerd blijven en je eigen conclusies trekken. Kritisch zijn, ook richting de zogenaamde experts.
Verder niet gek laten maken met huilende zusters, artsen die de noodklok luiden etc. Ik bekijk het een keertje, neem het even in me op en ga dan weer over op het afzeiken van het RIVM
Hamsteren ... tsja. Ook dat kon je zien aankomen. Al paar weken geleden begonnen met beetje bij beetje inslaan. Niet omdat ik denk dat wij hier tekorten gaan krijgen, maar vooral zodat ik thuis kan blijven als ik in quarantaine zou moeten. Daarnaast is het ook wel fijn om morgen niet naar een supermarkt te moeten. Weinig zin om over hoestende en proestende mensen te struikelen.
Voedsel, water en elektriciteit etc komt echt wel goed in Nederland.
... en verder gewoon doorgaan met je leven.
Hier zijn wij bezig met het plannen van een nieuwe keuken en een road trip naar Lapland. Reis wel boeken met "free cancellation before" op Booking.com etc om geen risico te lopen. Hopen dat het in maart 2021 weer veilig is om vakantie te vieren in ieder geval
Tot andere landen ons onverantwoord vinden omgaan met de situatie en we een soort paria worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat dit - zie China - nog minimaal 3 maanden gaat voortduren en ws langer of periodiek. Hoe sneller "we" er aan gewend raken dat dingen structureel anders gaan worden dan ze ooit waren, hoe beter.
Er zal ook een groep mensen gaan zijn die - zoals het gaat bij virus infecties - simpelweg niet en nooit ergens last van gaan krijgen en daarmee een soort sterkte vrouw/man positie krijgen in onze samenleving. Dat worden dan de immune helden van morgen.
In dit verband, hoewel ik fel kritisch ben & was, kan ik het drijfgedrag van Rutte wel indenken.
Het heeft weinig zin om je kinderen van school te houden. Hoe sneller wij onze maatschappij laten instellen op de aanwezigheid van het virus, hoe beter dat op termijn zal gaan uitpakken voor onze levensstijl en zo je wilt, economie.
De paniek heerst nu nog. Op een gegeven momenr heeft iedereen gehamsterd maar zul je toch moeten bestellen voor kleine boodschappen en komt het meerendeel erachter dat bestel,bezorg best goed werkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:44 schreef Zeroku het volgende:
Mooi dit ook op de website van Picnic:
Waarom kan ik maximaal voor 300 euro bestellen?
De afgelopen dagen zien we dat klanten voor veel hogere bedragen boodschappen bestellen dan normaal. We vinden het belangrijk dat al onze klanten hun normale hoeveelheid boodschappen kunnen ontvangen en daarom hebben we tijdelijk een maximaal bestelbedrag van 300 euro ingesteld. Zodra de situatie het toelaat, zullen we dit zo snel mogelijk weer terugzetten naar het normale bedrag
Hoe lijp ben je dan als je nu voor honderden euro's gaat bestellendoe even normaal zeg.
Tjah, dat is natuurlijk wel zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:47 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
De EU is goed in geld innen en uit hun nek lullen meer dan dat kunnen ze nietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:46 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is de knop in Europa op paniek gezet.
Waarom zou de stroom uitvallenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:47 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Deze post slaat werkelijk helemaal nergens opquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:50 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
De EU is goed in geld innen en uit hun nek lullen meer dan dat kunnen ze niet![]()
Het verbaast me dat de EU Rusland nog niet de schuld heeft gegeven van het coronavirus-crisis.
Duidelijk dat je aan de EU geen reet hebt
In Europa zal dat wel okay zijn. Grosso modo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan is het nog de vraag hoe betrouwbaar die cijfers zijn
Overlijdt iemand aan een longontsteking of corona? Of aan iets anders
Hoe deze cijfers tot stand komen is echt niet in ieder land. Misschien niet eens binnen hetzelfde land gelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |