Jij bent van de Telegraafquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
Dat ligt nog op schema voor wederom een verdubbeling van 600 naar 1200 personen op maandag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
En met het eerste geval op 16 november ook een hele enge timing.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net deze doorgestuurd gekregen:
Opzich had ie wel een punt ja.
Benauwdheid = luchtwegklachten...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef PinkLow het volgende:
Ik was aan het werk (basisonderwijs) maar halverwege naar huis gegaan...
Stond vanmorgen op met lichte benauwdheid. Gewoon gaan werken, want dit stond niet in de adviezen om thuis te blijven. Echter werd het alleen maar erger en daarbovenop heb spierpijn in mijn nek. Heb de huisarts gebeld om 12u. Ik moest meteen naar huis en moet zo ook bij haar langs.
Lig nu voor pampus op de bank met een denken, heb het zo koud en ben moe. Dit zijn niet de symptomen voor Covid toch?
Ik maak mij zorgen?!
Over dat voorspellen:
Denk dat we zeker de 500 topics gaan halen. (Iedereen gaat zich straks vervelend en komt hier gezellig meedoen)
Er 300 nieuwe besmettingen bij komen vandaag.
Waar lees je dat? Ik lees op twitter welgeteld 3 vragen van abonnementhouders. Geen schuimbekkend geklaag...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt stuitend om de schuimbekkende Efteling abonnementhouders nu te zien klagen over dat hun abbonement wel verlengd moet worden dan!!!
Ditquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:02 schreef Za het volgende:
Extra maatregelen gaarne, gelijk aan die van België.
Heb je geen thermometer? Klinkt gewoon als stress.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef PinkLow het volgende:
Stond vanmorgen op met lichte benauwdheid. Gewoon gaan werken, want dit stond niet in de adviezen om thuis te blijven. Echter werd het alleen maar erger en daarbovenop heb spierpijn in mijn nek. Heb de huisarts gebeld om 12u. Ik moest meteen naar huis en moet zo ook bij haar langs.
Lig nu voor pampus op de bank met een denken, heb het zo koud en ben moe. Dit zijn niet de symptomen voor Covid toch?
Ik maak mij zorgen?!
Over dat voorspellen:
Denk dat we zeker de 500 topics gaan halen. (Iedereen gaat zich straks vervelend en komt hier gezellig meedoen)
Instagram bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:02 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Ik lees op twitter welgeteld 3 vragen van abonnementhouders. Geen schuimbekkend geklaag...
Hoezo troll, zij willen dat ik langskom..quote:
Dat is een stijging van 30% en een verdubbeling in het aantal doden in 24u tijd..quote:
waar staan de cijfersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef LTVDK het volgende:
Verdubbeling van het aantal doden in 1 dag
Mja met deze aantallen is dat erg makkelijkquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef LTVDK het volgende:
Verdubbeling van het aantal doden in 1 dag
Eens, alhoewel we wel de zware gevallen testen, dus het kan duiden op meer zware gevallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik snap niet goed waarom jullie zo hyper worden van de cijfers. We testen bijna niemand. Die cijfers zeggen helemaal niks.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:00:50BREAKING: Spain's health ministry says number of cases of coronavirus has risen to 4,209 with 120 dead, or 1,063 new cases and 53 new deaths since midnight https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is een stijging van 30% en een verdubbeling in het aantal doden in 24u tijd..
Dat zou betekenen dat we ongeveer dinsdag op 10.000 zitten. Dan hoop ik maar dat deze maatregelen effect hebben, want begint pas over een dag of 10 echt effectief te werken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waarom die cijfers nog publiceren? Ze zijn niet relevant. Waarschijnlijker dat we op 5.000 zitten.
quote:5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.
In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
Voor pampus op de bank en dan naar de huisarts?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef PinkLow het volgende:
Ik maak mij zorgen?!
Over dat voorspellen:
valt niet echt meequote:
Dit zeggen ze gvd elke keer, alsof dat het minder erg maakt ofzo..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden.
Leuk om te zien dat jij ook inmiddels nieuws aan het plaatsen bent Stijn!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef El-Stinho het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 14:00:50BREAKING: Spain's health ministry says number of cases of coronavirus has risen to 4,209 with 120 dead, or 1,063 new cases and 53 new deaths since midnight https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Toch knap dat de meeste nieuwe gevallen dan ziekenhuis/zorgpersoneel isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
valt niet echt mee
vooral als je al meeneemt dat ziekenhuispersoneel niet meer getest word en familie/vrienden van positieve gevallen.
Daar zit wat in ja. Er worden vrijwel alleen nog patienten getest die in het ziekenhuis liggen. Daar komen meer en zwaardere gevallen uit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Eens, alhoewel we wel de zware gevallen testen, dus het kan duiden op meer zware gevallen.
Ik volg Spanje wel meer dan alleen om voetbal, gekkie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat jij ook inmiddels nieuws aan het plaatsen bent Stijn!
Ja, uiteraard maakt het dat minder erg. Dat zegt dat het virus an sich geen doden heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zeggen ze gvd elke keer, alsof dat het minder erg maakt ofzo..
Echt een bijzonder taalgebruik elke keer ja, in feite zeggen ze gewoon: 'Ja die was toch al aan het creperen dus is niet zo erg'.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij (ETZ) testen geen personeel meer. Zelfs het personeel dat positief was getest niet meer. Symptomen over? 24 uur wachten en hop, terug aan het werk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Toch knap dat de meeste nieuwe gevallen dan ziekenhuis/zorgpersoneel is
Het is gewoon informatiequote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kom op, enorm snugger is het niet om met benauwdheidsklachten te gaan werkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Hoezo troll, zij willen dat ik langskom..
Dit slaat natuurlijk nergens op. Scorebordjournalistiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef monkyyy het volgende:
30% gevallen erbij, dit is een versnelling van gister. Toen was het 22% meer
Vertel dat maar aan de nabestaanden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, uiteraard maakt het dat minder erg. Dat zegt dat het virus an sich geen doden heeft gemaakt.
In werkelijkheid hebben al duizenden Nederlanders Corona. Er wordt amper getest.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef monkyyy het volgende:
En dan zitten daar niet de nietgeteste zieken bij ...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:05 schreef Anton91 het volgende:
190 Corona cases erbij... Dat gaat hard!
kan je toch gewoon statistiek op bedrijven?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daar zit wat in ja. Er worden vrijwel alleen nog patienten getest die in het ziekenhuis liggen. Daar komen meer en zwaardere gevallen uit.
Dan lijkt het straks ook dat we een enorm sterftecijfer hebben, wat eigenlijk wel meevalt.
8% moet dus meer zijn handen wassen of geen handen schuddenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef monkyyy het volgende:
In principe zeer vergelijkbaar met hoever we er in zittenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe verhouden deze getallen zich tegenover Italië?
Dat kan met deze testmethodiek bijna niet anders, tienduizenden denk ik zelfs.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
In werkelijkheid hebben al duizenden Nederlanders Corona. Er wordt amper getest.
Ik post feiten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op. Scorebordjournalistiek.
De niet geteste mensen zaten er nooit al bijquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef maily het volgende:
[..]
En dan zitten daar niet de nietgeteste zieken bij ...
Als in: als 15% wordt opgenomen, dan reken maar op 85% dat ook nog positief is maar rondloopt zonder getest te zijn?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
kan je toch gewoon statistiek op bedrijven?
Ja inmiddels zeker.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan met deze testmethodiek bijna niet anders, tienduizenden denk ik zelfs.
Een dag of 3 geleden werd voorspeld dat we nu rond de 7500 besmettingen zouden zittenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef monkyyy het volgende:
Wow 80, ik denk toch dat 8000 meer realistisch zou zijn. Faal zeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef Za het volgende:
Vanuit Duitsland zijn er een half miljoen mondkapjes onderweg naar Nederland. De lading komt vrijdag aan, zegt minister Bruno Bruins voor Medische Zorg donderdag.
Duitsland heeft een exportverbod voor mondkapjes ingesteld, maar maakt voor volgens Bruins nu een uitzondering. Door de uitbraak van het nieuwe coronavirus hebben onder anderen verpleegkundigen en artsen veel mondmaskers en andere beschermingsmiddelen nodig en dreigen er tekorten te ontstaan.
Lees ook: GGD gaat mondkapjes beter verdelen over zorgverleners
‘Snel nog meer vrachten’
Nederland heeft zelf geen mondkapjesfabrikanten. Volgens Bruins volgen er snel “nog meer vrachten” maskers uit Duitsland. Ook worden tachtig beademingsapparaten van Defensie klaargemaakt voor gebruik.
https://www.hartvannederl(...)pjes-naar-nederland/
Nee klopt, achteraf gezien heel stom.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Kom op, enorm snugger is het niet om met benauwdheidsklachten te gaan werken
Maar het seizoen begint waarschijnlijk op z'n vroegst pas eind mei.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:07 schreef Collide het volgende:
GP van Zandvoort word de eerste race van dit jaar
Ook opgeschortquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:07 schreef Collide het volgende:
Dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:07 schreef Collide het volgende:
zitten we ook....als de RIVM voldoende testquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een dag of 3 geleden werd voorspeld dat we nu rond de 7500 besmettingen zouden zitten
Die moeten er ook zijn. Ik denk niet dat Defensie 8k van die apparaten klaar heeft staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Wow 80, ik denk toch dat 8000 meer realistisch zou zijn. Faal zeg.
Is een allergie onderliggend lijden?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden.
Als ze minder testkits hebben gaat dat wel lukken ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef Jauke het volgende:
"Het kabinet hoopt de komende dagen het aantal nieuwe vastgestelde besmettingen te zien dalen." @:nu.nl
Sure..![]()
Ja in veel bellenblaas wat je zo in de winkel koopt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zit dat in bellenblaas produkt? Ik weet dat je het gebruikt als je reuzenbellen van een meter wil maken, dan neem je zetmeel, glycerine, en afwasmiddel. Maar voor gewone bellen volstaat afwasmiddel en water.
zou er niet op rekenen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:07 schreef Collide het volgende:
Gemiddelde incubatietijd is wel korter dan 2 weken. Mediaan lag geloof ik afhankelijk van het onderzoek op 3 - 5.5 dag. Met Het grootste deel 2 - 10 dagen en uitschieters van 0 tot 24 dagen, waarbij die utischieters aan de bovenkant twijfelachtig zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef AToontje87 het volgende:
Opzich is het logisch dat de gevallen nog drastisch toenemen toch? In acht neming van een gemiddelde incubatietijd van 2 weken, is het toch aannemelijk dat pas na 2 weken van ingaan van de maatregelen er positief resultaat te zien is?
En als ze het niet zeggen komen er honderden vragen met HOE WAT WAAROM GAAT IEDEREEN DOOD? Het is gewoon nuttige informatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is ter nuancering van de doodsoorzaak, dus snap dat wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, dit. Ik stoor me daar ook aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
ah NOG strengere criteria.....fixed, het daaltquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef Jauke het volgende:
"Het kabinet hoopt de komende dagen het aantal nieuwe vastgestelde besmettingen te zien dalen." @:nu.nl
Sure..![]()
Ik ben geen statisticus, maar ik weet wel uit ervaring dat je zelfs uit een vertekende populatie een aardige schatting kunt maken door hier rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als in: als 15% wordt opgenomen, dan reken maar op 85% dat ook nog positief is maar rondloopt zonder getest te zijn?
Dat zeg je iedere keer... geen idee wie dat dan zei.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een dag of 3 geleden werd voorspeld dat we nu rond de 7500 besmettingen zouden zitten
Bezuidenhout den haag in the housequote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lol, je woont toch niet bij mij in de buurt? Ik heb ook een AH en een Hoogvliet
Bij 1 vandaag ging men paar dagen terug al uit van besmettingen in Brabant tot 50.000quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:08 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Wow 80, ik denk toch dat 8000 meer realistisch zou zijn. Faal zeg.
Zegt natuurlijk wel iets over de ernst van de ziekte voor de rest van de bevolking. Niet minder erg maar wel relevant te weten voor wie er mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |