SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:In de Noord-Italiaanse ziekenhuizen gaat het er vaak dramatisch aan toe. Arts Francesca Cortellaro uit het ziekenhuis San Carlo Borromeo te Milaan liet de krant Il Giornale weten wat het ergste is. „Dat de patiënten in eenzaamheid sterven. Om naar hen te luisteren, terwijl ze vragen om hun kinderen en kleinkinderen te groeten. De coronapatiënten komen in hun eentje. Hun familieleden mogen er niet bij zijn. De laatste was vannacht. Een omaatje. Ze wilde haar kleindochter nog even groeten. Ik heb mijn smartphone gepakt en opgebeld. Ze hebben elkaar gegroet. Daarna is ze gestorven. Ik heb inmiddels veel van die video’s. Ik noemt het de ’afscheidslijst’.”![]()
Bulgarije gaat inwoners van een aantal landen, waaronder Nederland, actief weren."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ze zullen het er druk mee krijgenquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:45 schreef Pumpalov het volgende:
Bulgarije gaat inwoners van een aantal landen, waaronder Nederland, actief weren.![]()
![]()
Wat kunnen we leren van landen als Singapore, Maleisië en Thailand? Of zou een gemiddelde van 30 graden toch een positief effect hebben op de verspreiding?![]()
Nee. Je bent gewoon een enorme paniekzaaier als je met gierende banden naar de supermarkt rijdt en daar het wc papier leegtrekt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef weetjewel5 het volgende:
stelling: mensen die andere veroordelen omdat ze wat extra boodschappen doen, zijn dezelfde mensen die 2 weken geleden riepen dat corona gewoon een griepje was. deze mensen zijn structureel slecht geïnformeerd en zijn dan geïrriteerd als ze met de realiteit geconfronteerd worden.
De realiteit is, is dat zelfs in lockdown landen de winkels nog gewoon open zijn. Wees gewoon rustig, sla niet in de paniek stand.
Keep calm and carry on! We komen er wel overheen met z'n allen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.wat dacht je dan?
![]()
Ergens anders lollig doen zoals in OP duidelijk aangegeven staat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze zullen het er druk mee krijgen"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wie moeten er binnen blijven van wie? Nieuwe tests afgekort?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef firefly3 het volgende:
Lock down altijd in orde. Maatregelen van supermarkten blijven inkopen voor patiënten. Nieuwe tests binnenkort afgekort door RIVM. Binnen blijven tot nader informatie.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ach, je kan ook 2k betalen voor een ambulance in the USA.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.![]()
Dat is nog helemaal geen feit zoals net wordt gezegdquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.![]()
Warmte verspreiding duidelijk. Opname en meten. Morgen bekend gemaakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Kekster het volgende:
Wat kunnen we leren van landen als Singapore, Maleisië en Thailand? Of zou een gemiddelde van 30 graden toch een positief effect hebben op de verspreiding?Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Dan krijg je dus dat mensen in een gezin zich niet laten testen, want dat kost dan ongeveer 800 euro...quote:Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mijn foon loopt ook constant vast. Staat het internet op het punt in te storten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:41 schreef Greys het volgende: [..] Hoe up to date is dat? Mijn foon loopt vast als ik het aanklik, dus kan het niet zien.
![]()
![]()
Op dit moment wel, Bruins gaat in overleg met de zorgverzekeraars hierover om dit terug te draaien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:48 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal geen feit zoals net wordt gezegdEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dus staat het niet vast. Daarnaast is een deel van de tests al bstaald uit publieke gelden. Zo stellig als je het net zei is het in ieder geval zeker niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Op dit moment wel, Bruins gaat in overleg met de zorgverzekeraars hierover om dit terug te draaien.![]()
Maar goed... Als we naar China kijken vanaf 1 januari tot en met begin maart, dan zal het bij ons ook wel ongeveer twee maanden duren voordat we stabiel zijn. En we zijn net begonnen.
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
1. Er zijn weinig testen beschikbaar. Je moet bij wijze van spreken half dood zijn anders word je niet eens getest.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:48 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dan krijg je dus dat mensen in een gezin zich niet laten testen, want dat kost dan ongeveer 800 euro...
2. Degenen die hier in het volle bedrag last van hebben zijn bewust een hoger risico aangegaan want dat was lekker goedkoop verzekeren. Daar kan ik geen medelijden mee hebben en deze mensen moeten dan ook het risico gewoon ownen
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 23:54:02 ]![]()
Het is allemaal hun schuld dus ze moeten niet zeikenquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed... Als we naar China kijken vanaf 1 januari tot en met begin maart, dan zal het bij ons ook wel ongeveer twee maanden duren voordat we stabiel zijn. En we zijn net begonnen.
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Het westen denkt WTF China, alweer zo'n kutvirus? Doe wat aan je onhygienische tyfusmarkten!quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?
Weegt niet op he. Voorkomen is beter dan genezen, zo blijkt maar weer eens.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Kan toeval zijn hoorquote:![]()
Ik stuurde hem een tweet met link naar OmroepBrabant (over dat bericht dat zorgmedewerkers niet meer getest gaan worden) en dat ik het jammer vond dat zorgmedewerkers in de steek werden gelaten. Paar minuten later stond hij daar vragen te stellen hierover.
Ben vast niet zijn enige bron, maar ik vond het wel grappig![]()
![]()
Okquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het westen denkt WTF China, alweer zo'n kutvirus? Doe wat aan je onhygienische tyfusmarkten!
Weegt niet op he. Voorkomen is beter dan genezen, zo blijkt maar weer eens."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik ben het met Wilders eens dat het echt belachelijk is dat door tekorten juist het personeel niet meer getest wordt.![]()
Tja, panisch in het rond rennen chatten is natuurlijk veel leuker dan serieuze nieuwsposts te moeten lezen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd.
COR / Het grote NIEUWS en ACTUALITEITEN topicI've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Ware het niet dat het uiteindelijk ons allemaal raakt. Uiteindelijk is er geen medicijn dus veel helpt het testen ook niet voor de persoon zelf.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
1. Er zijn weinig testen beschikbaar. Je moet bij wijze van spreken half dood zijn anders word je niet eens getest.
2. Degenen die hier in het volle bedrag last van hebben zijn bewust een hoger risico aangegaan want dat was lekker goedkoop verzekeren.![]()
Keep calm and cough on.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:53 schreef liesje1979 het volgende:
Ik ben het met Wilders eens dat het echt belachelijk is dat door tekorten juist het personeel niet meer getest wordt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Dat ook nog. Testen heeft nu niet echt een meerwaarde meer ofzo. Althans in Brabant zeker nietquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Ware het niet dat het uiteindelijk ons allemaal raakt. Uiteindelijk is er geen medicijn dus veel helpt het testen ook niet voor de persoon zelf.![]()
Evenstar
![]()
Gelukkig heb ik net nog een e-mail van mijn ziekenhuis/werkgever gekregen en die zeggen dat je gewoon getest gaat worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:53 schreef liesje1979 het volgende:
Ik ben het met Wilders eens dat het echt belachelijk is dat door tekorten juist het personeel niet meer getest wordt.
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan geluk, maar in het zuiden niet....![]()
Worden ook mensen zonder klachten getest?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik net nog een e-mail van mijn ziekenhuis/werkgever gekregen en die zeggen dat je gewoon getest gaat worden.
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan gelukkig, maar in het zuiden niet....![]()
Dit doet me dan toch wel veel. Omaatjes die in eenzaamheid sterven op een ziekenhuisbed.quote:Weisst![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:04 schreef LXIV het volgende:
Je weet dus niet hoeveel gevallen er werkelijk zijn. Als er 125.000 werkelijke gevallen zijn valt het wel mee. Het is dus heel lastig te zeggen zonder die informatie.Klopt, het is lastig om de kans op sterfte bij COVID-19 uit te rekenen omdat we niet weten hoeveel mensen daadwerkelijk besmet zijn (niet in Nederland, en ook niet in andere landen). Of de kans op sterfte bij COVID-19 hoger of lager is dan bij de gewone griep, blijft dus voorlopig de vraag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:26 schreef Kaji het volgende:
Goede punten, maar dit betekent nog niet dat er per se veel meer mensen zullen sterven aan Corona dan aan een normaal griepvirus. Ik denk dat er in Italië veel meer mensen besmet zijn dan de officiële cijfers, dus dat de werkelijke mortaliteit (gelukkig) een stuk lager ligt.
Wél is duidelijk dat de kans op sterfte bij COVID-19 zeer sterk toeneemt zodra alle IC-bedden bezet zijn. En dat is ook voor Nederland een reëel scenario. Hier is 14% (86 van de 614) van de bevestigde gevallen opgenomen in het ziekenhuis, hoeveel daarvan op de IC liggen is niet bekendgemaakt. In het Amphia Ziekenhuis hadden ze vorige week hun eerste COVID-19-patiënt. Inmiddels hebben ze er al meer dan 20 gehad, van wie er 3 zijn overleden en 8 nu op de IC liggen.Als de IC’s vol liggen, neemt bovendien ook nog eens de kans op sterfte toe van alle andere ernstige acute ziekten, letsels en complicaties (tenzij de patiënt voorrang heeft op een COVID-19-patiënt).twitter:Nieuwsuur twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:51:02“Vorige week hadden we één patiënt, inmiddels hebben we er meer dan 20 gehad, drie zijn er overleden”, zegt Jan Kluytmans, van het @AmphiaZKHuis. “Als dit doorzet komen we bij de rand van de capaciteit. Dan moeten we kiezen wie we wel en niet helpen.” #Nieuwsuur https://t.co/KmzHPpBa2J reageer retweet
Met de gewone seizoensgriep zijn dit soort scenario’s echt niet aan de orde. (Gelukkig maar!)![]()
Maar de scholen moeten open blijven zodat die (zo belangrijke!) mensen kunnen blijven werken. Dan zou hun gezondheid toch de grootste prioriteit hebben zou je denken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik net nog een e-mail van mijn ziekenhuis/werkgever gekregen en die zeggen dat je gewoon getest gaat worden.
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan geluk, maar in het zuiden niet....![]()
China is vrij laat op gang gekomen hoor. Halverwege december kwamen er al signalen binnen via de ziekenhuizen, en dat hebben lokale autoriteiten best lang proberen te negeren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?
Daarna is het wel heel rigoureus aangepakt.![]()
Werd er in het debat nog iets gezegd of er extra testkits onderweg zijn? Of is het weer niet gevraagd of beantwoord?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan geluk, maar in het zuiden niet....IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dit dusquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Je bent gewoon een enorme paniekzaaier als je met gierende banden naar de supermarkt rijdt en daar het wc papier leegtrekt.
De realiteit is, is dat zelfs in lockdown landen de winkels nog gewoon open zijn. Wees gewoon rustig, sla niet in de paniek stand.
Keep calm and carry on! We komen er wel overheen met z'n allen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Evenstar
![]()
Nee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Worden ook mensen zonder klachten getest?
Koorts + luchtwegklachten/hoesten > thuisblijven, negatief test nodig voordat je weer mag werken
Verkoudheid + lichte luchtwegklachten zonder koorts > je mag werken, maar je wordt wel getest
Luchtwegklachten + algehele malaise zonder koorts > thuisblijven, negatief test nodig voordat je weer mag werken![]()
Bij een totale lockdown groot.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:57 schreef skysherrif het volgende:
Hoe groot is de kans dat alle horeca hier ook gaat sluiten verawchten jullie?
Dat zou dan in Brabant al voor de 20e kunnen zijn als het zo blijft doorverdubbelen.![]()
Evenstar
![]()
Volgens mij nog niet op geantwoord, maar sinds Bruins aan het woord is kan ik mijn aandacht er niet meer bijhouden. Ik kan die gast niet uitstaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Werd er in het debat nog iets gezegd of er extra testkits onderweg zijn? Of is het weer niet gevraagd of beantwoord?![]()
Ja en kijk even naar hoeveel potentieel even gevaarlijke griepvirussen er in het westen zijn ontstaan, zelfs in Nederland. Of wat dacht je van MERS?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:54 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal gelijk hoor. China heeft zijn lesje na Sars duidelijk niet geleerd
Makkelijk proberen te scoren dit maar dat hebben we jou al vaker zien proberen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Hoe gaat een test daarmee helpen dan? Ze genezen niet sneller ofzoquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar de scholen moeten open blijven zodat die (zo belangrijke!) mensen kunnen blijven werken. Dan zou hun gezondheid toch de grootste prioriteit hebben zou je denken.![]()
Ik was al geen fan van Wilders maar het is bijna bewonderenswaardig dat je bij elke ontwikkeling of crisis in dit land toch nog weet te azijnzeiken en populistisch te kunnen neuzelen...quote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Evenstar
![]()
Ik denk dat ik klaar ben voor vrijdag 13 maart ... aldus Bruins om 00:00![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ben ook echt geen fan van hem, maar hij is wel de enige die de juiste vragen stelt (en dan wel weer zo hard overdrijft dat niemand het meer serieus neemtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik was al geen fan van Wilders maar het is bijna bewonderenswaardig dat je bij elke ontwikkeling of crisis in dit land toch nog weet te azijnzeiken en populistisch te kunnen neuzelen...)
![]()
Klopt maar ze kunnen wel zo snel mogelijk het personeel wat het virus bij zich draagt laten stoppen met werken. Het gaat hier om ziekenhuizen he, waar sowieso al mensen liggen met een zwakke weerstand. Als je personeel het dan bij zich draagt wil je dat toch zo snel mogelijk weten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoe gaat een test daarmee helpen dan? Ze genezen niet sneller ofzo![]()
Uiteraard normaal gesproken wel, maar dit is een situatie van moeilijke keuzes makenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Klopt maar ze kunnen wel zo snel mogelijk het personeel wat het virus bij zich draagt laten stoppen met werken. Het gaat hier om ziekenhuizen he, waar sowieso al mensen liggen met een zwakke weerstand. Als je personeel het dan bij zich draagt wil je dat toch zo snel mogelijk weten?![]()
twitter:steeph twitterde op donderdag 12-03-2020 om 23:59:54Niet in het nieuws, het drama in San Marino. 1 op de duizend mensen is daar al aan het virus overleden. Enorme impact op de kleine stadstaat. https://t.co/Ao9Wuzf3Tk reageer retweet
![]()
Erg groot, de nederlandse overheid is nogal "behind the curve".quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:57 schreef skysherrif het volgende:
Hoe groot is de kans dat alle horeca hier ook gaat sluiten verawchten jullie?Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Als je de directeur van het ziekenhuis hoorde is de keuze gemaakt vanwege het beperkte aantal testen maar ook omdat de betrouwbaarheid van de test bij mensen met geen of weinig klachten lastig te interpreteren is. En om er goed zicht op te houden zouden ze dan klachtenvrije medewerkers dagelijks moeten testen en dat is onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Klopt maar ze kunnen wel zo snel mogelijk het personeel wat het virus bij zich draagt laten stoppen met werken. Het gaat hier om ziekenhuizen he, waar sowieso al mensen liggen met een zwakke weerstand. Als je personeel het dan bij zich draagt wil je dat toch zo snel mogelijk weten?![]()
Maar dan dus personeel niet meer testen boven patiënten wat jou betreft, hoezo dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Uiteraard normaal gesproken wel, maar dit is een situatie van moeilijke keuzes maken![]()
Van dat soort teksten dat het kabinet doden op haar geweten heeft door dit handelen, dan ben je als volksvertegenwoordiger geen knip voor de neus waard. Alleen maar paniekzaaien voor je eigen politieke gewinquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben ook echt geen fan van hem, maar hij is wel de enige die de juiste vragen stelt (en dan wel weer zo hard overdrijft dat niemand het meer serieus neemt)
![]()
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ok, dat is een duidelijke keuze en is ook wel wat voor te zeggen. Dan is het alleen nog kwalijk dat er zo weinig testen en test capaciteit is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je de directeur van het ziekenhuis hoorde is de keuze gemaakt vanwege het beperkte aantal testen maar ook omdat de betrouwbaarheid van de test bij mensen met geen of weinig klachten lastig te interpreteren is. En om er goed zicht op te houden zouden ze dan klachtenvrije medewerkers dagelijks moeten testen en dat is onbegonnen werk.![]()
Evenstar
![]()
Zorgmedewerkers moeten blijven werken met klachten, zolang ze geen koorts hebben. Niet iedereen die besmet is heeft koorts. Je kan dus straks zorgmedewerkers hebben die besmet zijn, het niet doorhebben (want geen koorts), niet getest worden (want zorgmedewerker) en mogelijk tientallen patiënten besmetten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoe gaat een test daarmee helpen dan? Ze genezen niet sneller ofzo
Ik snap de drang om alles goed te praten niet zo. Het is gewoon volkomen belachelijk om zorgmedewerkers niet te testen.![]()
omdat de patiënten die in het ziekenhuis komen er vaak slecht aan toe zijn en het personeel geen of milde klachten heeftquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar dan dus personeel niet meer testen boven patiënten wat jou betreft, hoezo dan?![]()
Kan niet slapen ben helemaal paniekerig vraag me af of ik ook besmet ben en dood ga of iemand om me heen pfffblablablabla![]()
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers moeten blijven werken met klachten, zolang ze geen koorts hebben. Niet iedereen die besmet is heeft koorts. Je kan dus straks zorgmedewerkers hebben die besmet zijn, het niet doorhebben (want geen koorts), niet getest worden (want zorgmedewerker) en mogelijk tientallen patiënten besmetten.
Ik snap de drang om alles goed te praten niet zo. Het is gewoon volkomen belachelijk om zorgmedewerkers niet te testen.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
De man kan verder niks dus ja...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik was al geen fan van Wilders maar het is bijna bewonderenswaardig dat je bij elke ontwikkeling of crisis in dit land toch nog weet te azijnzeiken en populistisch te kunnen neuzelen...![]()
In Zuid-Korea hebben ze test drive ins en hier kunnen we niet eens medewerkers testen van en ziekenhuis![]()
![]()
hebbie weer gezopen maat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
Kan niet slapen ben helemaal paniekerig vraag me af of ik ook besmet ben en dood ga of iemand om me heen pfff![]()
toch gek dat ze dat in amerika nog niet hebben hequote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:06 schreef Doublepain het volgende:
In Zuid-Korea hebben ze test drive ins en hier kunnen we niet eens medewerkers testen van en ziekenhuis
daar hebben ze dat uitgevonden![]()
Ik snap dit ook echt niet. Daar hebben ze 2 miljoen tests en komen er meer aan en hier is het na een week al beknibbelen. Wat een armoe.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:06 schreef Doublepain het volgende:
In Zuid-Korea hebben ze test drive ins en hier kunnen we niet eens medewerkers testen van en ziekenhuisIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ze hebben in de USA wel drive throughs maar geen testcapaciteit...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
toch gek dat ze dat in amerika nog niet hebben he
daar hebben ze dat uitgevonden
Ze hadden tot eergisteren ongeveer 1/3e van de tests gedaan t.o.v. Nederland (en het is hier al laag)
En ze hebben ~19x meer inwoners...![]()
Dus 10 doden of zo?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:02 schreef Momo het volgende:
twitter:steeph twitterde op donderdag 12-03-2020 om 23:59:54Niet in het nieuws, het drama in San Marino. 1 op de duizend mensen is daar al aan het virus overleden. Enorme impact op de kleine stadstaat. https://t.co/Ao9Wuzf3Tk reageer retweet
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Ja mc donalds drive throughsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben in de USA wel drive throughs maar geen testcapaciteit...![]()
Ben benieuwd. Heb maar even tegen mn baas gezegd op bijbaantje dat ze in belgie wel al alle horeca hebben gesloten en dat hij er maar vanuit moet gaan qua inkopen en dergelijke dat het hier ook zal gebeuren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij een totale lockdown groot.
Dat zou dan in Brabant al voor de 20e kunnen zijn als het zo blijft doorverdubbelen.![]()
Daar is an sich toch niks mis mee?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee.
Koorts + luchtwegklachten/hoesten > thuisblijven, negatief test nodig voordat je weer mag werken
Verkoudheid + lichte luchtwegklachten zonder koorts > je mag werken, maar je wordt wel getest
Luchtwegklachten + algehele malaise zonder koorts > thuisblijven, negatief test nodig voordat je weer mag werkenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Duurde even, maar ook de F1 GP van Australië gaat niet door:twitter:F1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 00:08:16Formula 1 and the FIA, with the full support of the Australian Grand Prix Corporation (AGPC), have taken the decision that all Formula 1 activity for the Australian Grand Prix is cancelled https://t.co/rHbc7hlNvH reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Kind, ik begrijp het, ik denk dat heel veel mensen zich, rationeel of niet, angstig voelen. Probeer afleiding te zoeken, boekje lezen, serietje kijken, met lieve mensen praten over suffe dingen. Mijn opa zei altijd ‘een mens lijdt nog het meest onder het vrezen dat hij vreest en nimmer komen zal’. Hou je taai!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
Kan niet slapen ben helemaal paniekerig vraag me af of ik ook besmet ben en dood ga of iemand om me heen pfff
Oh en niet teveel in dit subforum lezen!![]()
Maar niet elke patiënt in het ziekenhuis komt daar vanwege corona maar kan wel een slecht immuunsysteem hebben. Of het personeel (met milde klachten en wel drager) dan minder besmettelijk is dan geïsoleerde corona patiënten is nog maar de vraag toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
omdat de patiënten die in het ziekenhuis komen er vaak slecht aan toe zijn en het personeel geen of milde klachten heeft![]()
Nouja je kan ook niet anders. Als hee lde sportwereld er mee stopt zou je echt een flaterfiguur slaan als je doorgaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:09 schreef Strani het volgende:
Ah, push van Nu.nl nu dat de GP is afgelast.
Succes met het terugsturen van het publiek.![]()
https://www.bndestem.nl/d(...)-de-ic-vol~a434512f/
Het aantal coronapatiënten in het Amphia ziekenhuis in Breda neemt zo snel toe dat het ziekenhuis rekening houdt met een scenario waarbij de intensive care over een paar dagen al vol ligt. Vandaag bezweek een derde patient aan de besmetting door het virus in het Amphia. Het gaat om een oudere inwoner uit de gemeente Zundert.![]()
Die Kluytmans zei in Nieuwsuur ook al dat er een derde dode was in Amphia zkh Breda, maar vanmiddag las ik dat het de tweede was.
Ik ben nu al de tel kwijt. Wat is dat lijstje met dode slachtoffers in NL?
Die uit Goirle, lag die dan ook in het Amphia? Ik dacht het Tweesteden zkh Tilburg.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Nee zeker niet, maar ze hadden het véél eerder moeten afgelasten, niet pas als het publiek letterlijk al in de rij staat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja je kan ook niet anders. Als hee lde sportwereld er mee stopt zou je echt een flaterfiguur slaan als je doorgaat.![]()
Goed praten? Vind er niks goeds aan. Kan wel de directeur begrijpen dat er gewoon geen beginnen aan is in Brabant.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers moeten blijven werken met klachten, zolang ze geen koorts hebben. Niet iedereen die besmet is heeft koorts. Je kan dus straks zorgmedewerkers hebben die besmet zijn, het niet doorhebben (want geen koorts), niet getest worden (want zorgmedewerker) en mogelijk tientallen patiënten besmetten.
Ik snap de drang om alles goed te praten niet zo. Het is gewoon volkomen belachelijk om zorgmedewerkers niet te testen.
Ik zie overigens het hele nut niet echt meer van testen in Brabant. Er gaat niets veranderen in de behandeling of je restricties. Kost een hoop tijd energie die beter naar de patienten gaat![]()
Evenstar
![]()
Nee, maar dit is dus beleid van het ziekenhuis waar ik werk, prima beleid. Mijn klacht was over de ziekenhuizen in Brabant.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar is an sich toch niks mis mee?![]()
Valt nog mee dat ze geheel tegen FIA traditie in niet pas na de race tot een beslissing waren gekomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar ze hadden het véél eerder moeten afgelasten, niet pas als het publiek letterlijk al in de rij staat.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Wanneer denken jullie dat de scholen alsnog dicht gaan?
Is toch een kwestie van dagen? Je ontkomt er niet aan.
Het lijkt of er gekozen is voor een salamitactiek mbt het doorvoeren van de maatregelen.![]()
Haha inderdaadquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Valt nog mee dat ze geheel tegen FIA traditie in niet pas na de race tot een beslissing waren gekomen.![]()
![]()
En een paar uur geleden zeiden ze nog dat het wel door zou gaanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:09 schreef LTVDK het volgende:
Duurde even, maar ook de F1 GP van Australië gaat niet door:twitter:F1 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 00:08:16Formula 1 and the FIA, with the full support of the Australian Grand Prix Corporation (AGPC), have taken the decision that all Formula 1 activity for the Australian Grand Prix is cancelled https://t.co/rHbc7hlNvH reageer retweet
![]()
Welk verstandig!![]()
Ik denk dat ze zaterdag en zondag sowieso dichtgaan. Maandag is nog even afwachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wanneer denken jullie dat de scholen alsnog dicht gaan?
Is toch een kwestie van dagen? Je ontkomt er niet aan.
Het lijkt of er gekozen is voor een salamitactiek mbt het doorvoeren van de maatregelen.![]()
Brekend!
In Spanje vanaf deze nacht complete lockdown in aantal voorsteden van Barcelona
Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui y Òdena
Verwacht dat vanaf maandag rest van Spanje zal moeten volgen. Dit is zinloos.![]()
Zie de opquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:11 schreef Salina het volgende:
https://www.bndestem.nl/d(...)-de-ic-vol~a434512f/
Het aantal coronapatiënten in het Amphia ziekenhuis in Breda neemt zo snel toe dat het ziekenhuis rekening houdt met een scenario waarbij de intensive care over een paar dagen al vol ligt. Vandaag bezweek een derde patient aan de besmetting door het virus in het Amphia. Het gaat om een oudere inwoner uit de gemeente Zundert.![]()
Die Kluytmans zei in Nieuwsuur ook al dat er een derde dode was in Amphia zkh Breda, maar vanmiddag las ik dat het de tweede was.
Ik ben nu al de tel kwijt. Wat is dat lijstje met dode slachtoffers in NL?
Die uit Goirle, lag die dan ook in het Amphia? Ik dacht het Tweesteden zkh Tilburg.
En hier de aantallen https://www.worldometers.info/coronavirus/![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zaterdag en zondag sowieso dichtgaan. Maandag is nog even afwachten.
blablablabla![]()
Dat zijn dan 33 man in een land dat staat in de top 10 van hoogste gemiddelde leeftijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:02 schreef Momo het volgende:
Blijft wel triest natuurlijk.![]()
Begrijpelijk. Wel vervelend. Al het entertainment verdwijntquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:09 schreef LTVDK het volgende:
![]()
Da's niet zo brekend meer hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef riazop het volgende:
Brekend!
Verwacht dat vanaf maandag rest van Spanje zal moeten volgen. Dit is zinloos.
Maar ja een hele lockdown, nee dat gaan ze echt nog niet doen voor het hele land.![]()
Je weet volgens mij nu echt wel dat er een bron bij hoort.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef riazop het volgende:
Brekend!
Verwacht dat vanaf maandag rest van Spanje zal moeten volgen. Dit is zinloos.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik kan dit bevestigen, maar ik weet niet of ik tel als bronquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Je weet volgens mij nu echt wel dat er een bron bij hoort.![]()
![]()
Voor mij wel, voor alle anderen die jou wellicht niet kennen misschien niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen, maar ik weet niet of ik tel als bron
Ja maar die kennen jou weer, dus we zitten goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor mij wel, voor alle anderen die jou wellicht niet kennen misschien niet.![]()
Evenstar
![]()
Ok, sorry. Verkeerd begrepen dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Goed praten? Vind er niks goeds aan. Kan wel de directeur begrijpen dat er gewoon geen beginnen aan is in Brabant.
Ik zie overigens het hele nut niet echt meer van testen in Brabant. Er gaat niets veranderen in de behandeling of je restricties. Kost een hoop tijd energie die beter naar de patienten gaat
Eens met dat tweede, maar is het dan juist niet verstandig om je personeel wel te testen? Ze moeten namelijk komen werken, zelfs met klachten en komen in aanraking met patiënten.
Kijk ik zou het snappen als ze geen ICT-medewerkers of administratief personeel zouden testen, maar medewerkers die in aanraking komen met patiënten zouden altijd en overal getest moeten worden.![]()
eindelijk:https://nos.nl/liveblog/2(...)eca-tot-3-april.htmlquote:Formule 1 trekt stekker uit Grand Prix van Australië![]()
Tenzij je er vanuit gaat dat het toch niet meer te houden is en alleen opnames wilt onderzoeken om te kunnen herleiden wat het virus doet en hoe het zich gedraagt en hoe agressief en of daar een vaccin voor gemaakt kan wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, sorry. Verkeerd begrepen dan.
Eens met dat tweede, maar is het dan juist niet verstandig om je personeel wel te testen? Ze moeten namelijk komen werken, zelfs met klachten en komen in aanraking met patiënten.
Kijk ik zou het snappen als ze geen ICT-medewerkers of administratief personeel zouden testen, maar medewerkers die in aanraking komen met patiënten zouden altijd en overal getest moeten worden.
Oftewel, complete andere belangen en doelen om te testen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Uit een steekproef onder het ziekenhuispersoneel in Brabant in combinatie met dna analyse van het virus blijkt dat er verschillende varianten rond gaan in Brabant die ook niet meer terug te herleiden zijn naar Italië of Wuhan. De experts denken dat het virus dus al in de populatie in Brabant en waarschijnlijk Nederland rond gaat. Het ziekenhuispersoneel draagt beschermende middelen en is daarmee ook minder risicovol als bron van besmetting dan de normale sociale contacten in de buitenwereld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar niet elke patiënt in het ziekenhuis komt daar vanwege corona maar kan wel een slecht immuunsysteem hebben. Of het personeel (met milde klachten en wel drager) dan minder besmettelijk is dan geïsoleerde corona patiënten is nog maar de vraag toch?![]()
Nou ja, iedereen die world war Z gelezen heeft, dan weet je dat we het niet lang volhouden, maar ook Israël niet btw, wat in dat boek en ook de film wel wat scherper was. N-K hoor je niets over, overigens Rusland ook niet.I´m back.![]()
Evenstar
![]()
Bron van besmetting?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen, maar ik weet niet of ik tel als bron
Strani![]()
![]()
Vooral ook als je komt voor een hartoperatie en (dood) gaat vanwege een corona infectie die je van verzorgend personeel hebt gekregen...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, sorry. Verkeerd begrepen dan.
Kijk ik zou het snappen als ze geen ICT-medewerkers of administratief personeel zouden testen, maar medewerkers die in aanraking komen met patiënten zouden altijd en overal getest moeten worden.![]()
Evenstar
![]()
Dat hebben ze al lang opgegeven volgens mij.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Tenzij je er vanuit gaat dat het toch niet meer te houden is en alleen opnames wilt onderzoeken om te kunnen herleiden wat het virus doet en hoe het zich gedraagt en hoe agressief en of daar een vaccin voor gemaakt kan worden
Oftewel, complete andere belangen en doelen om te testen
Dan nog zouden ze zorgmedewerkers moeten testen om te voorkomen dat ze zieke patiënten besmetten.![]()
Maar 'ze' willen toch nog steeds indammen volgens de persconferentie? Dit zou dan niet helemaal daarbij passen voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Tenzij je er vanuit gaat dat het toch niet meer te houden is en alleen opnames wilt onderzoeken om te kunnen herleiden wat het virus doet en hoe het zich gedraagt en hoe agressief en of daar een vaccin voor gemaakt kan worden
Oftewel, complete andere belangen en doelen om te testenIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Evenstar
![]()
Ik denk serieus dat ik een trauma for life zou hebben als ik iemand zou besmetten die dan komt te overlijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vooral ook als je komt voor een hartoperatie en (dood) gaat vanwege een corona infectie die je van verzorgend personeel hebt gekregen...![]()
Toch geloof ik het niet. Er wordt toch ook gewoon op china gevlogen vanuit het buitenland. En ze zijn niet ineens allemaal immuun.quote:
Dit voelt als het rooskleuriger laten overkomen dan het is.
Is wuhan inmiddels al weer online?
Ik hoop het overigens echt en dat de lockdown voor andere landen ook helpt en we van dit klote virus afkomen.![]()
Kloptquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat hebben ze al lang opgegeven volgens mij.
Dan nog zouden ze zorgmedewerkers moeten testen om te voorkomen dat ze zieke patiënten besmetten.
En dat laatste willen en vooral kunnen ze helemaal niet, want niet meer haalbaar.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Moeten wij als Europa ook China volgen en extreme maatregelen nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch geloof ik het niet. Er wordt toch ook gewoon op china gevlogen vanuit het buitenland. En ze zijn niet ineens allemaal immuun.
Dit voelt als het rooskleuriger laten overkomen dan het is.
Is wuhan inmiddels al weer online?
Ik hoop het overigens echt en dat de lockdown voor andere landen ook helpt en we van dit klote virus afkomen.AFCA!![]()
Is dat bericht dat China materialen, personeel en apparaten naar Italië stuurt eigenlijk al ergens bevestigd officieel? Of is dat alleen nav een tweet.
Misschien naïef maar ik denk wel dat we er door deze "lockdowns" in ons land en andere landen over ruim 2,5 week een stuk beter voor staan en het ergste hopelijk al achter de rug hebben....Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Elke dag?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat hebben ze al lang opgegeven volgens mij.
Dan nog zouden ze zorgmedewerkers moeten testen om te voorkomen dat ze zieke patiënten besmetten.![]()
Dat denk/hoop ik ook wel, en dan vooral maar hopen dat de schade tegen die tijd nog een beetje te overzien is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
Misschien naïef maar ik denk wel dat we er door deze "lockdowns" in ons land en andere landen over ruim 2,5 week een stuk beter voor staan en het ergste hopelijk al achter de rug hebben....![]()
Ik vind het zo raar dat er nergens te vinden of horen is of er al extra tests onderweg zijn naar NL. Waarom doet men daar zo vaag/stil over?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En dat laatste willen en vooral kunnen ze helemaal niet, want niet meer haalbaar.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Welnee, gefaseerd laten doormaken van het virus is meest realistische en dat ligt gevoelig maar is gewoon feit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar 'ze' willen toch nog steeds indammen volgens de persconferentie? Dit zou dan niet helemaal daarbij passen voor mijn gevoel.
Enige haalbare nog nu.
Dat zorgt voor een spreiding van zorgbehoefte ipv pieken. En dan in ideale geval gaat het nog steeds heel ingewikkeld worden. En ook dat is berekend en ingecalculeerd en zulks
Het is gewoon kut maar dit is meest logische scenario denk ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
En dan hoop ik dat ze slim genoeg zijn om niet alles weer te snel "op te starten".quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
Misschien naïef maar ik denk wel dat we er door deze "lockdowns" in ons land en andere landen over ruim 2,5 week een stuk beter voor staan en het ergste hopelijk al achter de rug hebben....![]()
De man uit Goirle overleed in Tweesteden te Tilburg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zie de op
En hier de aantallen https://www.worldometers.info/coronavirus/
Vanmiddag las ik dit:
https://www.hartvannederl(...)rona-dode-nederland/
Volgens BN De Stem zou het gaan om een patiënt in het Amphia ziekenhuis in Breda. Daarmee zou het de tweede corona-dode op die locatie zijn.
Nu zegt Kluytmans (ik heb het niet gezien, maar Twitter-bericht gelezen!) op Nieuwsuur dat er in zijn ziekenhuis 3 mensen zijn overleden; BN De Stem zegt hetzelfde.
En eerder vanavond stond er dit:
https://www.stadindex.nl/(...)dagen-ligt-de-ic-vol
et aantal coronapatiënten in het Amphia ziekenhuis in Breda neemt zo snel toe dat het ziekenhuis rekening houdt met een scenario waarbij de intensive care over een paar dagen al vol ligt. Vandaag bezweek een tweede patient aande besmetting door het virus in het Amphia. Het gaat om een oudere inwoner uit de gemeente Zundert.
Met link naar BN De Stem. En als je weer op die link klikt, kom je op het geupdate artikel met 3 doden bij Amphia.![]()
Nu snap ik het niet meer.
Maar ik moet toch gaan slapen, anders wordt het weer zo laat als gisteren."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Zitten hier ook mensen die verstand hebben van economie? Want ik me namelijk afvraag: Zou het gezien de unieke omstandigheden niet beter zijn als de beurzen ook voorlopig worden stilgelegd?![]()
Evenstar
![]()
Nee, wel blij klachten.quote:
Ze vragen personeel om te komen werke als ze klachten hebben. Dit is heel begrijpelijk, maar dan moet je je personeel met klachten wel testen.![]()
Geen prioriteit denk ik, want verspreiding is toch niet meer tegen te houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat er nergens te vinden of horen is of er al extra tests onderweg zijn naar NL. Waarom doet men daar zo vaag/stil over?
Waarom niet melden? Vooral lekker niet over hebben, dan komen mensen er zelf ook niet mee of aandacht verslapt iig
Zoiets?
Politieke vaagheid en agenda's van mensen en en enOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
Dat ze dat niet willen of kunnen beantwoorden is eigenlijk toch je antwoordt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat er nergens te vinden of horen is of er al extra tests onderweg zijn naar NL. Waarom doet men daar zo vaag/stil over?![]()
Geen lastige vragen stellen jongen!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat er nergens te vinden of horen is of er al extra tests onderweg zijn naar NL. Waarom doet men daar zo vaag/stil over?![]()
Ik hoop het ook, ben alleen bang dat alsnog heel veel mensen zich er niet aan houden en gewoon lekker blijven proesten in winkels enzo want achhh griepje en ik ben zelf jong en wat maakt het uit. Dat soort dingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:23 schreef TheVulture het volgende:
Misschien naïef maar ik denk wel dat we er door deze "lockdowns" in ons land en andere landen over ruim 2,5 week een stuk beter voor staan en het ergste hopelijk al achter de rug hebben....IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Geen verstand, maar lijkt mij een goed plan, tot de hysterie weg is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:25 schreef Strani het volgende:
Zitten hier ook mensen die verstand hebben van economie? Want ik me namelijk afvraag: Zou het gezien de unieke omstandigheden niet beter zijn als de beurzen ook voorlopig worden stilgelegd?![]()
Niet als je wilt dat ze ondanks klachten wel doorwerken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, wel blij klachten.
Ze vragen personeel om te komen werke als ze klachten hebben. Dit is heel begrijpelijk, maar dan moet je je personeel met klachten wel testen.
Want zoveel ruimte is er niet om mensen thuis te laten zitten uitkuchen terwijl er op een niet coronadag al vette tekorten in personeel zijn. Toch?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja precies.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Geen verstand, maar lijkt mij een goed plan, tot de hysterie weg is.![]()
Dit jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze dat niet willen of kunnen beantwoorden is eigenlijk toch je antwoordt?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar je kunt negatief testen, en vervolgens het virus alsnog oplopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:25 schreef Kyran het volgende:
Nee, wel blij klachten.
Ze vragen personeel om te komen werke als ze klachten hebben. Dit is heel begrijpelijk, maar dan moet je je personeel met klachten wel testen.
Volgende dag heb je koorts, dan weer testen?![]()
Ja, maar waarom is er kennelijk niet één Kamerlid dat gewoon een duidelijk antwoord daarop eist van Bruins? En als dat antwoord nee is, waarom niet en wanneer bestel je nu alsnog etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ze dat niet willen of kunnen beantwoorden is eigenlijk toch je antwoordt?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Evenstar
![]()
Ik had gewoon een collega vandaag die met een (lichte) hoest aan het werk was. Arrogantie ten top.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, ben alleen bang dat alsnog heel veel mensen zich er niet aan houden en gewoon lekker blijven proesten in winkels enzo want achhh griepje en ik ben zelf jong en wat maakt het uit. Dat soort dingen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: