SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:In de Noord-Italiaanse ziekenhuizen gaat het er vaak dramatisch aan toe. Arts Francesca Cortellaro uit het ziekenhuis San Carlo Borromeo te Milaan liet de krant Il Giornale weten wat het ergste is. „Dat de patiënten in eenzaamheid sterven. Om naar hen te luisteren, terwijl ze vragen om hun kinderen en kleinkinderen te groeten. De coronapatiënten komen in hun eentje. Hun familieleden mogen er niet bij zijn. De laatste was vannacht. Een omaatje. Ze wilde haar kleindochter nog even groeten. Ik heb mijn smartphone gepakt en opgebeld. Ze hebben elkaar gegroet. Daarna is ze gestorven. Ik heb inmiddels veel van die video’s. Ik noemt het de ’afscheidslijst’.”![]()
Bulgarije gaat inwoners van een aantal landen, waaronder Nederland, actief weren."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ze zullen het er druk mee krijgenquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:45 schreef Pumpalov het volgende:
Bulgarije gaat inwoners van een aantal landen, waaronder Nederland, actief weren.![]()
![]()
Wat kunnen we leren van landen als Singapore, Maleisië en Thailand? Of zou een gemiddelde van 30 graden toch een positief effect hebben op de verspreiding?![]()
Nee. Je bent gewoon een enorme paniekzaaier als je met gierende banden naar de supermarkt rijdt en daar het wc papier leegtrekt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:04 schreef weetjewel5 het volgende:
stelling: mensen die andere veroordelen omdat ze wat extra boodschappen doen, zijn dezelfde mensen die 2 weken geleden riepen dat corona gewoon een griepje was. deze mensen zijn structureel slecht geïnformeerd en zijn dan geïrriteerd als ze met de realiteit geconfronteerd worden.
De realiteit is, is dat zelfs in lockdown landen de winkels nog gewoon open zijn. Wees gewoon rustig, sla niet in de paniek stand.
Keep calm and carry on! We komen er wel overheen met z'n allen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.wat dacht je dan?
![]()
Ergens anders lollig doen zoals in OP duidelijk aangegeven staat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze zullen het er druk mee krijgen"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wie moeten er binnen blijven van wie? Nieuwe tests afgekort?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef firefly3 het volgende:
Lock down altijd in orde. Maatregelen van supermarkten blijven inkopen voor patiënten. Nieuwe tests binnenkort afgekort door RIVM. Binnen blijven tot nader informatie.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ach, je kan ook 2k betalen voor een ambulance in the USA.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.![]()
Dat is nog helemaal geen feit zoals net wordt gezegdquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Fukushima het volgende:
Het is toch wel kansloos dat de coronatesten via je eigen risico gaat.![]()
Warmte verspreiding duidelijk. Opname en meten. Morgen bekend gemaakt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:46 schreef Kekster het volgende:
Wat kunnen we leren van landen als Singapore, Maleisië en Thailand? Of zou een gemiddelde van 30 graden toch een positief effect hebben op de verspreiding?Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Dan krijg je dus dat mensen in een gezin zich niet laten testen, want dat kost dan ongeveer 800 euro...quote:Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mijn foon loopt ook constant vast. Staat het internet op het punt in te storten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:41 schreef Greys het volgende: [..] Hoe up to date is dat? Mijn foon loopt vast als ik het aanklik, dus kan het niet zien.
![]()
![]()
Op dit moment wel, Bruins gaat in overleg met de zorgverzekeraars hierover om dit terug te draaien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:48 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal geen feit zoals net wordt gezegdEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dus staat het niet vast. Daarnaast is een deel van de tests al bstaald uit publieke gelden. Zo stellig als je het net zei is het in ieder geval zeker niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Op dit moment wel, Bruins gaat in overleg met de zorgverzekeraars hierover om dit terug te draaien.![]()
Maar goed... Als we naar China kijken vanaf 1 januari tot en met begin maart, dan zal het bij ons ook wel ongeveer twee maanden duren voordat we stabiel zijn. En we zijn net begonnen.
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
1. Er zijn weinig testen beschikbaar. Je moet bij wijze van spreken half dood zijn anders word je niet eens getest.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:48 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dan krijg je dus dat mensen in een gezin zich niet laten testen, want dat kost dan ongeveer 800 euro...
2. Degenen die hier in het volle bedrag last van hebben zijn bewust een hoger risico aangegaan want dat was lekker goedkoop verzekeren. Daar kan ik geen medelijden mee hebben en deze mensen moeten dan ook het risico gewoon ownen
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 23:54:02 ]![]()
Het is allemaal hun schuld dus ze moeten niet zeikenquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed... Als we naar China kijken vanaf 1 januari tot en met begin maart, dan zal het bij ons ook wel ongeveer twee maanden duren voordat we stabiel zijn. En we zijn net begonnen.
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Het westen denkt WTF China, alweer zo'n kutvirus? Doe wat aan je onhygienische tyfusmarkten!quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?
Weegt niet op he. Voorkomen is beter dan genezen, zo blijkt maar weer eens.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Kan toeval zijn hoorquote:![]()
Ik stuurde hem een tweet met link naar OmroepBrabant (over dat bericht dat zorgmedewerkers niet meer getest gaan worden) en dat ik het jammer vond dat zorgmedewerkers in de steek werden gelaten. Paar minuten later stond hij daar vragen te stellen hierover.
Ben vast niet zijn enige bron, maar ik vond het wel grappig![]()
![]()
Okquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het westen denkt WTF China, alweer zo'n kutvirus? Doe wat aan je onhygienische tyfusmarkten!
Weegt niet op he. Voorkomen is beter dan genezen, zo blijkt maar weer eens."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik ben het met Wilders eens dat het echt belachelijk is dat door tekorten juist het personeel niet meer getest wordt.![]()
Tja, panisch in het rond rennen chatten is natuurlijk veel leuker dan serieuze nieuwsposts te moeten lezen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd.
COR / Het grote NIEUWS en ACTUALITEITEN topicI've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Ware het niet dat het uiteindelijk ons allemaal raakt. Uiteindelijk is er geen medicijn dus veel helpt het testen ook niet voor de persoon zelf.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
1. Er zijn weinig testen beschikbaar. Je moet bij wijze van spreken half dood zijn anders word je niet eens getest.
2. Degenen die hier in het volle bedrag last van hebben zijn bewust een hoger risico aangegaan want dat was lekker goedkoop verzekeren.![]()
Keep calm and cough on.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:53 schreef liesje1979 het volgende:
Ik ben het met Wilders eens dat het echt belachelijk is dat door tekorten juist het personeel niet meer getest wordt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Dat ook nog. Testen heeft nu niet echt een meerwaarde meer ofzo. Althans in Brabant zeker nietquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Ware het niet dat het uiteindelijk ons allemaal raakt. Uiteindelijk is er geen medicijn dus veel helpt het testen ook niet voor de persoon zelf.![]()
Evenstar
![]()
Gelukkig heb ik net nog een e-mail van mijn ziekenhuis/werkgever gekregen en die zeggen dat je gewoon getest gaat worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:53 schreef liesje1979 het volgende:
Ik ben het met Wilders eens dat het echt belachelijk is dat door tekorten juist het personeel niet meer getest wordt.
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan geluk, maar in het zuiden niet....![]()
Worden ook mensen zonder klachten getest?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik net nog een e-mail van mijn ziekenhuis/werkgever gekregen en die zeggen dat je gewoon getest gaat worden.
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan gelukkig, maar in het zuiden niet....![]()
Dit doet me dan toch wel veel. Omaatjes die in eenzaamheid sterven op een ziekenhuisbed.quote:Weisst![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:04 schreef LXIV het volgende:
Je weet dus niet hoeveel gevallen er werkelijk zijn. Als er 125.000 werkelijke gevallen zijn valt het wel mee. Het is dus heel lastig te zeggen zonder die informatie.Klopt, het is lastig om de kans op sterfte bij COVID-19 uit te rekenen omdat we niet weten hoeveel mensen daadwerkelijk besmet zijn (niet in Nederland, en ook niet in andere landen). Of de kans op sterfte bij COVID-19 hoger of lager is dan bij de gewone griep, blijft dus voorlopig de vraag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:26 schreef Kaji het volgende:
Goede punten, maar dit betekent nog niet dat er per se veel meer mensen zullen sterven aan Corona dan aan een normaal griepvirus. Ik denk dat er in Italië veel meer mensen besmet zijn dan de officiële cijfers, dus dat de werkelijke mortaliteit (gelukkig) een stuk lager ligt.
Wél is duidelijk dat de kans op sterfte bij COVID-19 zeer sterk toeneemt zodra alle IC-bedden bezet zijn. En dat is ook voor Nederland een reëel scenario. Hier is 14% (86 van de 614) van de bevestigde gevallen opgenomen in het ziekenhuis, hoeveel daarvan op de IC liggen is niet bekendgemaakt. In het Amphia Ziekenhuis hadden ze vorige week hun eerste COVID-19-patiënt. Inmiddels hebben ze er al meer dan 20 gehad, van wie er 3 zijn overleden en 8 nu op de IC liggen.Als de IC’s vol liggen, neemt bovendien ook nog eens de kans op sterfte toe van alle andere ernstige acute ziekten, letsels en complicaties (tenzij de patiënt voorrang heeft op een COVID-19-patiënt).twitter:Nieuwsuur twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:51:02“Vorige week hadden we één patiënt, inmiddels hebben we er meer dan 20 gehad, drie zijn er overleden”, zegt Jan Kluytmans, van het @AmphiaZKHuis. “Als dit doorzet komen we bij de rand van de capaciteit. Dan moeten we kiezen wie we wel en niet helpen.” #Nieuwsuur https://t.co/KmzHPpBa2J reageer retweet
Met de gewone seizoensgriep zijn dit soort scenario’s echt niet aan de orde. (Gelukkig maar!)![]()
Maar de scholen moeten open blijven zodat die (zo belangrijke!) mensen kunnen blijven werken. Dan zou hun gezondheid toch de grootste prioriteit hebben zou je denken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik net nog een e-mail van mijn ziekenhuis/werkgever gekregen en die zeggen dat je gewoon getest gaat worden.
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan geluk, maar in het zuiden niet....![]()
China is vrij laat op gang gekomen hoor. Halverwege december kwamen er al signalen binnen via de ziekenhuizen, en dat hebben lokale autoriteiten best lang proberen te negeren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
Maar met onze maatregelen... China denkt echt wtf Westen, wat zijn jullie aan het doen?
Daarna is het wel heel rigoureus aangepakt.![]()
Werd er in het debat nog iets gezegd of er extra testkits onderweg zijn? Of is het weer niet gevraagd of beantwoord?quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan nog is het natuurlijk schandalig dat ze in Brabant niet meer gaan testen. Ik heb dan geluk, maar in het zuiden niet....IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dit dusquote:Op donderdag 12 maart 2020 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Je bent gewoon een enorme paniekzaaier als je met gierende banden naar de supermarkt rijdt en daar het wc papier leegtrekt.
De realiteit is, is dat zelfs in lockdown landen de winkels nog gewoon open zijn. Wees gewoon rustig, sla niet in de paniek stand.
Keep calm and carry on! We komen er wel overheen met z'n allen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Evenstar
![]()
Nee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 23:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Worden ook mensen zonder klachten getest?
Koorts + luchtwegklachten/hoesten > thuisblijven, negatief test nodig voordat je weer mag werken
Verkoudheid + lichte luchtwegklachten zonder koorts > je mag werken, maar je wordt wel getest
Luchtwegklachten + algehele malaise zonder koorts > thuisblijven, negatief test nodig voordat je weer mag werken
Forum Opties Forumhop: Hop naar: