Het moet maar eens gauw op feesboek gezet worden dan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:22 schreef Kekster het volgende:
[..]
Eens, maar ik betwijfel of de overheid wat kan doen aan die domheid want Henk & Ingrid zijn over het algemeen niet de types die snel zullen luisteren, en al helemaal niet als het om iets gaat wat hun persoonlijke leven zal benadelen.
quote:
Besmettingen komen gewoon binnen ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kwamen allemaal van een en dezelfde vlucht uit Iran + wat besmettingen van familieleden toch?
De kinderen van een vriend die in Qatar werkt mogen lekker thuisblijven van school. De kinderen vinden het helemaal geweldig, zijn vrouw not so muchquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:17 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Hoe komt bijvoorbeeld Qatar dan aan zoveel cases?
En welke instantie zou de gegevens kunnen hebben van alle mensen die thuis zitten? Lijkt me niet te doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:22 schreef zoost het volgende:
Weten we hoeveel van de 503 patiënten op de IC liggen en hoeveel "gewoon" thuis zijn? Ben benieuwd hoe ernstig dit virus nu eigenlijk is. Is er data uit Italie? liefst naar leeftijdsgroep (of wil ik nu te veel?).
Ik zou er wel veel inlezen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
China was het begin en had de pure uitbraak, bij de andere landen kan het best in verschillende stappen zijn geïntroduceerd. Daarnaast ging Italie pas laat meten, dan is de kans groot dat je ook mensen hebt die al aan het einde van de cyclus zitten.
Lees er niet te veel in, behalve dan dat er van de cijfers van China niet zoveel klopt.
Ik heb al twee weken keelpijn. Er gaan ook nog andere virussen rondquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is dit betrouwbaar of gewoon een Facebook kettingbrief?
Heb nu voor de tweede dag keelpijn zonder andere symptomen. Lees overal dat heg juist nooit begint met keelpijn en juist eerder met koorts.
Brabant regels door heel Nederland...quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
Denk dat het toch wel tijd wordt voor de regering om iets straffere maatregelen af te kondigen.
In principe houdt het virus niet van de warmte en gaat het dood bij +26 graden, las ik dan weer ergens.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:18 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Zag hier eerder zo'n kaartje waar je juist uit kon opmaken dat alle hotspots de juist wat warmere gebieden waren
Nog straffer?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
Denk dat het toch wel tijd wordt voor de regering om iets straffere maatregelen af te kondigen.
https://7news.com.au/spor(...)virus-tests-c-741681quote:The Australian Grand Prix is expected to be cancelled if one of the eight Formula One crew members being tested for coronavirus returns a positive result.
griep ja, maar dit is iets andersquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
In principe houdt het virus niet van de warmte en gaat het dood bij +26 graden, las ik dan weer ergens.
+56 more likequote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
In principe houdt het virus niet van de warmte en gaat het dood bij +26 graden, las ik dan weer ergens.
Ja, en evt, scholen dicht? Dan moeten volwassenen ook thuis blijven. ook zonder verkoudheidsverschijnselen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Brabant regels door heel Nederland...
Nu de KNVB nogquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:25 schreef Bieselke het volgende:
Pro-League en promotiematch achter gesloten deuren in Belgie. Verder alle nationale reeksen amateurvoetbal en jeugdvoetbal uitgesteld tot tenminste 31 maart. Bekerfinale uitgesteld.
In China waren de eerste gevallen waarschijnljk zeer ernstig, Wuhan had in het begin een fatality rate van meer dan 20%, dat is daarna afgenomen tot 3.8%. Waarschijnlijk omdat men in het begin enkel de heel ernstige gevallen opmerkte. Zo verbazend vind ik het dan niet, bij de ernstige gevallen duurt het langer voor ze genezen zijn:quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:02 schreef Za het volgende:
Ik wil dit nog een keer aanhalen 10% van de besmette personen in Italië zijn reeds genezen verklaard.
Dat is op geen enkele manier te vergelijken met China.
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdfquote:Using available preliminary data, the median time from onset to clinical recovery for mild cases is approximately 2 weeks and is 3-6 weeks for patients with severe or critical disease.
Ze hadden beter kunnen informeren als je het mij vraagt. Wat duidelijker zijn over de mogelijke gevolgen als het indammen faalt. Het was allemaal te vrijblijvend en niet serieus genoeg.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:22 schreef Kekster het volgende:
[..]
Eens, maar ik betwijfel of de overheid wat kan doen aan die domheid want Henk & Ingrid zijn over het algemeen niet de types die snel zullen luisteren, en al helemaal niet als het om iets gaat wat hun persoonlijke leven zal benadelen.
Hoe dan, het menselijk lichaam is 37C.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef naatje_1 het volgende:
Zolang Wuhan nog in quarantaine zit en het internet gefilterd wordt, geloof ik geen zak van wat uit China komt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou er wel veel inlezen.
Er is overduidelijk een neerwaartse trend ondanks heel veel besmettingen, of juist daardoor, ik heb al heel veel voorbeelden gepost, dit wordt telkens compleet genegeerd.
Experts met doemscenario's worden telkens geherquote.
Voortaan alleen nog maar begroeten op zijn Japans.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
Niet met je handen aan je neus/mond!!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voortaan alleen nog maar begroeten op zijn Japans.
[ afbeelding ]
In aanvulling....Bron, hoewel niet mijn waatheid hier wel accuraat qua bericht(en):quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'een nog onbekend coronavirus' op 10 januari:
https://www.volkskrant.nl(...)s-in-china~bb8169fb/
Waar haal je dit vandaag.... het menselijk lichaam is 37 graden......quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wuhan had nooit een fatality rate van 20%.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:26 schreef crystal_meth het volgende:
In China waren de eerste gevallen waarschijnljk zeer ernstig, Wuhan had in het begin een fatality rate van meer dan 20%, dat is daarna afgenomen tot 3.8%. Waarschijnlijk omdat men in het begin enkel de heel ernstige gevallen opmerkte. Zo verbazend vind ik het dan niet, bij de ernstige gevallen duurt het langer voor ze genezen zijn:
[..]
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf
Enorm voor! Vooral op verjaardagen en rond 1 januari.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voortaan alleen nog maar begroeten op zijn Japans.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Enorm voor! Vooral op verjaardagen en rond 1 januari.
Men denkt aan de buitentemperatuur wat meer ijdele hoop dan waarheid lijkt gezien de huidige temperaturen in bv Spanje.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaag.... het menselijk lichaam is 37 graden......
Van de 503. Ik zie in de overzichtjes dat NL rapporteert dat er 1 persoon "Critical" isquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef Roellie80 het volgende:
En welke instantie zou de gegevens kunnen hebben van alle mensen die thuis zitten?
Is hier een bron voor?quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Staan een paar verontrustende dingen in pffff.
Heb in ieder geval wel al een CPAP thuis, scheelt
In diezelfde pdf: pag 13, figuur 4.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:29 schreef Za het volgende:
[..]
Wuhan had nooit een fatality rate van 20%.
Ik weet niet hoe je hier bij komt.
China was trots op de eerste genezing op 24 januari.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:28 schreef _I het volgende:
[..]
Zolang Wuhan nog in quarantaine zit en het internet gefilterd wordt, geloof ik geen zak van wat uit China komt.
Maar ieder zijn keuze, natuurlijk.
Dus zonder testen ben je niet genezen, zonder medische hulp ben je niet "ziek" ..... ik plaag wat maar ik heb een broertje dood aan vermeende cijfers en uitgangspunten. En dan nog... de testen werken alleen wanneer het virus (destructief) actief is... de in-situ worden dan niet meegeteld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:20 schreef Za het volgende:
[..]
Hetsteld van longontsteking, geen medische hulp meer nodig.
Dubbele negatieve NAT test.
Dat handelen beter is voor de economie, dan alles weglachen en doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Korea lijkt het toch echt wel aardig onder controle te hebben. Al enige conclusies daar aan te verbinden?
Dat ingrijpen beter werkt dan niks doen en hopen dat het vanzelf over gaat?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Korea lijkt het toch echt wel aardig onder controle te hebben. Al enige conclusies daar aan te verbinden?
Hong Kong ook:quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet mijn post, dus geen idee. Niet gezocht ook. Zit op werkquote:
Hoe dan ook sterkte!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:32 schreef Logician2.0 het volgende:
Duidelijk een virale luchtweginfectie, dus aan de pufjes en codeine, als ik maandag nog ziek ben gaan ze verder beoordelen omdat ik dan langer dan een “normale influenza” ziek ben.
UV straling heeft in dit geval helemaal niks met temperatuur te makenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Buiten het menselijk lichaam, het houdt niet van UV straling
Mening van één persoon, die zegt: " In tegenstelling tot wat veel epidemiologen denken"quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:16 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)de-kant-op~a6b44a8f/
Waarom het in China beter gaat komt dus eigenlijk door het lenteweer en niet de maatregelen.
Hoe zijn de maatregelen in Korea?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat ingrijpen beter werkt dan niks doen en hopen dat het vanzelf over gaat?
Het gaat om wat er gebeurd met het virus buiten een lichaam.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Eentje maar, dat is wel heel weinig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Van de 503. Ik zie in de overzichtjes dat NL rapporteert dat er 1 persoon "Critical" is
Omdat ervaring mij leert dat de informatie (officiële bronnen)die uit China komt, niet klopt. Dus neem ik alles ter kennisgeving aan, maar doe er niets mee.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:31 schreef Za het volgende:
[..]
China was trots op de eerste genezing op 24 januari.
Waarom geloof je daar geen zak van, dat is onlogisch, ze zouden veel trotser zijn op honderden genezingen op 24 januari dunkt me.
Dat is helemaal niet feitelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:31 schreef crystal_meth het volgende:
In diezelfde pdf: pag 13, figuur 4.
Want dat gaat je/ons/mij helpen.... of is het een gevoel ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
Feit is wel dat het in landen waar veel armoede is, amper medische zorg laat staan controle (maar wél warm is!) amper om zich heen slaat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mening van één persoon, die zegt: " In tegenstelling tot wat veel epidemiologen denken"
Tuurlijk gaat dat mis. Wanneer heb je geen klachten meer? Is hier en daar een kuchje nog een symptoom? Ze moeten dit soort belangrijke beslissingen niet bij de burger leggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:33 schreef Greys het volgende:
In NL ben je al genezen na 24 uur zonder symptomen. Zonder een na-test zelfs. Toch?Benieuwd of daar ook nog wat mee mis gaat, dat ze sommigen te snel de straat weer opsturen. Want als het virus nog in het lijf zit en evt zonder symptomen besmettelijk is, dan gaat men daarmee hier dus wellicht dik de mist in.
Ik had India al afgeschrevenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Feit is wel dat het in landen waar veel armoede is, amper medische zorg laat staan controle (maar wél warm is!) amper om zich heen slaat.
Je zou inmiddels toch juist brandhaarden verwachten in Mozambique, Nigeria, Sao Paulo.
Mits daar ook getest wordtquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Feit is wel dat het in landen waar veel armoede is, amper medische zorg laat staan controle (maar wél warm is!) amper om zich heen slaat.
Je zou inmiddels toch juist brandhaarden verwachten in Mozambique, Nigeria, Sao Paulo.
Ja, zonder test, wat ik althans begrepen heb.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:33 schreef Greys het volgende:
In NL ben je al genezen na 24 uur zonder symptomen. Zonder een na-test zelfs. Toch?Benieuwd of daar ook nog wat mee mis gaat, dat ze sommigen te snel de straat weer opsturen. Want als het virus nog in het lijf zit en evt zonder symptomen besmettelijk is, dan gaat men daarmee hier dus wellicht dik de mist in.
Het zou wel karma zijn als die persoon in de VS ziek wordt, in het ziekenhuis beland en natuurlijk netjes hersteld.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
100% mee eens.
Vandaan nog op de radio. Een had zelfs de lef om te zeggen dat ze anders wel gewoon een rode kruis vlucht terug voor ze zouden regelen....
Been there, done that (bijna 9 jaar terug)quote:
In die Afrikaanse landen testen ze niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
waarom Sao Paulo, is de rijkste stad van Braziliequote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Zonlicht / kracht en UV gaan samen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
UV straling heeft in dit geval helemaal niks met temperatuur te maken
I know. Jaren geleden ook al een keer opgelopen.quote:
68 gevallen in het smerigste en land ter wereld met de dichtstbevolkte steden. 2 gevallen in een stad met meer inwoners dan Nederland.quote:
Maar de cijfers laten de sociale nadelen van de maatregelen die China nam buiten beschouwing. Zoals de zorg voor ouderen dat nagenoeg plat ligt daar wat ook mogelijk tot extra doden kan leiden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:35 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet feitelijk.
China heeft dagelijkse persberichten en persconferenties gegeven en alle gevallen gespecificeerd, er was nooit een fatality rate van 20%.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
Kreeg onderstaande via de app door, maar kan de directe bron/link niet zo snel vinden:
[..]
Smells like... fake news!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
Kreeg onderstaande via de app door, maar kan de directe bron/link niet zo snel vinden:
[..]
Natuurlijk, maar een warm bewolkt/besmogt land heeft echt geen voordelen van UV straling, lieve schat,quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Zonlicht / kracht en UV gaan samen.
https://www.chinadaily.co(...)31012821727c0f4.html
Rio dan, je hebt daar toch miljoenen mensen die in relatieve armoede leven met amper toegang tot gezondheidszorg?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom Sao Paulo, is de rijkste stad van Brazilie
Nouja, meer laatste. Nieuwe test? Achteraan in de wachtrij. Heel onhandig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Serieus? Is dat omdat het elders net zo erg is of is de Ernst niet doorgedrongen bij degene die daar over gaan?
Welke maatregelen verwachten jullie?quote:
Ik vermoed dat je niet de enige zal zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
Wij gaan onszelf vanaf morgenavond in quarantaine zetten uit voorzorg.
Morgen nog even flink wat boodschappen halen en dan finish.
Zullen er vast heel veel belachelijk vinden maar jammer dan.
Ja je kunt ook gewoon antwoorden dat je nul van alle berichtgeving gelooft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:31 schreef Vallon het volgende:
Dus zonder testen ben je niet genezen, zonder medische hulp ben je niet "ziek" ..... ik plaag wat maar ik heb een broertje dood aan vermeende cijfers en uitgangspunten. En dan nog... de testen werken alleen wanneer het virus (destructief) actief is... de in-situ worden dan niet meegeteld.
Elke keer weer he?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ja je kunt ook gewoon antwoorden dat je nul van alle berichtgeving gelooft.
Punt is de steekproef in Brabant heeft laten zien dat ongeveer 4%van de Brabanders met luchtwegklachten besmet is.
Kijkende naar Webasto en Princess hebben we te maken met een veel besmettelijker maar veel minder gevaarlijk virus dan gedacht, en ik denk zelfs dat het na een keer of 10 te zijn overgedragen dooft. Alles wijst hierop.
En zelf een beetje nadenken kan een burger niet?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat dat mis. Wanneer heb je geen klachten meer? Is hier en daar een kuchje nog een symptoom? Ze moeten dit soort belangrijke beslissingen niet bij de burger leggen.
Ik snap dat ze de GGD willen ontlasten, maar doe dan gewoon 48 of zelfs 72 uur na klachten.
In plaats van z.s.m. weer normaal doen juist kiezen voor zo veilig mogelijk. Better be safe than sorry principe...
scheelt wel dat het daar nog zomer isquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Rio dan, je hebt daar toch miljoenen mensen die in relatieve armoede leven met amper toegang tot gezondheidszorg?
De arts die als bron genoemd wordt bestaat in ieder geval wel: https://it.linkedin.com/in/paolo-proto-33261460quote:
quote:• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC
Gisteravond bij Jinek nog twee ziekenhuis-virologen aan tafel die het nut van maatregelen voor heel Nederland in twijfel trokken, heb me kapot geërgerd.quote:Als het aantal mensen dat levensbedreigend ziek van corona wordt oploopt, zijn extreem premature kinderen (tot 24 weken) en tachtigplussers de eersten die plaats moeten maken op de intensive care. Dat is mogelijk over twee weken al het geval.
Denk alle maatregelen van Brabant voor heel NL, minimaal. Ze kunnen nu echt niet meer anders.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke maatregelen verwachten jullie?
Is de eerste post in dit topic.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
[..]
Wij hebben geen klachten hè. Mijn zoon kwam er vanmorgen mee dat hij het wil en ik heb er ook al over nagedacht. Dus we gaan het gewoon doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je niet de enige zal zijn
Dat was exact m'n punt. In warme landen krijgt Corona amper voet aan aarde, het lijkt het beste te gedijen in milde/natte omstandigheden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
scheelt wel dat het daar nog zomer is
Bron? Of enkel dat scholen en kinderdagverblijven toe zijn gegaan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Denemarken gaat op slot, blijven intelligente wezens!
Moet je niet werken dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
Dat hebben ze vaker gedaan ze namen zo ook geen enkele joodse vluchtelingen rond de tweede wereldoorlog itt Nederland bv.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor hoelang?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
[..]
Nee, omdat we altijd CFRs van het totaal aantal gevallen kregen. Maw, in de CFR van 30 jan werden ook de nieuwe gevallen van de dag ervoor meegerekend, waar natuurlijk nog geen doden zijn. Maar als je enkel kijkt naar de gevallen tot 10 jan, en kijkt hoe die uiteindelijk afliepen, dan krijg je een CFR van 20%.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:35 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet feitelijk.
China heeft dagelijkse persberichten en persconferenties gegeven en alle gevallen gespecificeerd, er was nooit een fatality rate van 20%.
Ik kweek geregeld virussen in het lab waar ik werk. En die vinden het meestal heel fijn als ik ze een tijdje bij 30 graden bewaar. Wanneer ze in de koelkast gaan blijven ze langer goed, maar verlies ik wel een hoop functionerende virus particles.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat om wat er gebeurd met het virus buiten een lichaam.
Corona verspreidt zich in Afrikaquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Is al fake verklaard.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
[..]
Tja als je die mogelijkheid hebt waarom niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik werk vanuit huis en mijn zoon ook
Jij werkt toch niet eens? Wat verandert er voor jou?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
Ik ben ook wel toe aan een weekje of 2 quarantaine, beetje Netflixen
Excuses snelheidsfout, die ene zin is btw niet erg relevant voor de rest van mijn post die dat wel is IMO.quote:
Ik las in elk geval dat het Corona virus niet van warmte houd buiten een lichaam.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik kweek geregeld virussen in het lab waar ik werk. En die vinden het meestal heel fijn als ik ze een tijdje bij 30 graden bewaar. Wanneer ze in de koelkast gaan blijven ze langer goed, maar verlies ik wel een hoop functionerende virus particles.
Jij moet niet meteen alles geloven wat ze in de SC roepen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij werkt toch niet eens? Wat verandert er voor jou?
@:ggmm
@:drizzt_dourden
Volgens mij wil je gewoon graag je angst ventileren, en vergeet je even de nuance.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:44 schreef Za het volgende:
[..]
Excuses snelheidsfout, die ene zin is btw niet erg relevant voor de rest van mijn post die dat wel is IMO.
Ga je dan een jaar in quarantaine?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik werk vanuit huis en mijn zoon ook
dus het zou zomaar kunnen dat je daar in juni-juli een toename krijgtquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was exact m'n punt. In warme landen krijgt Corona amper voet aan aarde, het lijkt het beste te gedijen in milde/natte omstandigheden.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De arts die als bron genoemd wordt bestaat in ieder geval wel: https://it.linkedin.com/in/paolo-proto-33261460
Het beeld dat het vrijwel alleen ouderen en mensen met onderliggend lijden zijn die op de IC belanden moet dan worden bijgesteld:
:
• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC
quote:• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
n = 1 (ofja 2 ), dat zegt niks over alle andere gevallenquote:• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
Dus 80% nietquote:• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit.
Hoe oud zijn die? hebben ze andere medische aandoeningen? Hoe vermoeid zijn ze na wekenlang 16 u/dag werken? (aanname, maar niet onrealistisch)quote:• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC
Voorlopig voor 4 weken. Ik kan moeilijk voor een half jaar boodschappen halen. Dus dan zullen we er nog even uit moeten om bij te vullenquote:
Maar vallen de sterfgevallen daar op? Ik denk dat ze daar sowieso minder 80-plussers hebben, of ouderen met zware gezondheidsproblemen. Dan kan de sterfte er lager liggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Even as the weather warms up in the northern hemisphere, the coronavirus may still survive for days at temperatures up to 25C (77 F), according to a study in Germany published by the Journal of Hospital Infection.
https://www.aljazeera.com(...)200310050819610.html
twitter:GuillemBalague twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:41:09The whole Real Madrid in quarantine as a basketball player found to have the virus https://t.co/wgpmkdnxcg reageer retweet
Met welk nut? 2 weken quarantaine maken je niet immuun voor het virus. Je kunt het daarna gewoon oplopen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wij hebben geen klachten hè. Mijn zoon kwam er vanmorgen mee dat hij het wil en ik heb er ook al over nagedacht. Dus we gaan het gewoon doen
Je kind zonder geldige reden van school houden is dacht ik zelfs een strafbaar feit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:45 schreef -river- het volgende:
Ik kreeg gisteren een mail van de school van mijn dochter dat een leerling uit v2 corona heeft en hij enkel 2 maart op school is geweest. De leerkrachten en leerlingen waar hij contact mee heeft gehad hadden al een bericht gehad en de rest moet gewoon naar school. Ja niet dus!!! Ik ga geen risico nemen.
Het is dan ook een schijnbesluit van een man die alles voor politiek gewin doet en inmiddels 38 coronadoden heeftquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
EU keurt inreisverbod VS af
In een verklaring heeft de EU laten weten teleurgesteld te zijn over de eenzijdige beslissing van de VS om een inreisverbod voor Europese landen in te stellen. Het besluit is zonder overleg met de Europese Commissie genomen door president Trump.
Je zou maar een keer ingrijpen inderdaad.
Haar toetsenweek is voorbij en ze hoeft maandag pas naar school en is dan spontaan ziek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kind zonder geldige reden van school houden is dacht ik zelfs een strafbaar feit.
het zal mij verbazen als alle scholen sowieso niet dichtgaan vanaf volgende weekquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:45 schreef -river- het volgende:
Ik kreeg gisteren een mail van de school van mijn dochter dat een leerling uit v2 corona heeft en hij enkel 2 maart op school is geweest. De leerkrachten en leerlingen waar hij contact mee heeft gehad hadden al een bericht gehad en de rest moet gewoon naar school. Ja niet dus!!! Ik ga geen risico nemen.
Ah oke, dan is het niet strafbaarquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:47 schreef -river- het volgende:
[..]
Haar toetsenweek is voorbij en ze hoeft maandag pas naar school en is dan spontaan ziek.
@cempexoquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgende week gaat de temperatuur omhoogquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was exact m'n punt. In warme landen krijgt Corona amper voet aan aarde, het lijkt het beste te gedijen in milde/natte omstandigheden.
En die doden zijn hadden waarschijnlijk al allerlei aandoeningen en zijn hooguit net over de rand gedrukt van hun overlijden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Tinkepink het volgende:
Opvallend trouwens dat er in Duitsland bij 1900 bevestigde zieken er “slechts” drie doden zijn tot nu toe. In vergelijking met Nederland erg weinig.
De EU kan niet eens beslissingen voor hun eigen landen makenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
In een verklaring heeft de EU laten weten teleurgesteld te zijn over de eenzijdige beslissing van de VS om een inreisverbod voor Europese landen in te stellen. Het besluit is zonder overleg met de Europese Commissie genomen door president Trump.
Dat klopt niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef crystal_meth het volgende:
Nee, omdat we altijd CFRs van het totaal aantal gevallen kregen. Maw, in de CFR van 30 jan werden ook de nieuwe gevallen van de dag ervoor meegerekend, waar natuurlijk nog geen doden zijn. Maar als je enkel kijkt naar de gevallen tot 10 jan, en kijkt hoe die uiteindelijk afliepen, dan krijg je een CFR van 20%.
Tussenstops zijn ook nog maar de vraag of ze worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
Is toch niet echt koud daar in die maanden, hoe liggen de temperaturen in de grote steden?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus het zou zomaar kunnen dat je daar in juni-juli een toename krijgt
Behalve voor de UK, waar dat virus net zo tekeer gaatquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
En juist dat laatste kan van levensbelang zijn. Dat vertragen. Zodat de zorg niet overspoelt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want dat gaat je/ons/mij helpen.... of is het een gevoel ?
Als je al wat wilt doen moet je
a) Juist de kwetsbaren in isolatie/afzondering plaatsen.
En ivm groep "a"
b) het medisch - verzorgend - personeel afschermen zodat die beschikbaar blijven.
Je zelf, mits redelijk vief en gezond, isoleren levert niets op en zal hooguit de snelheid van verspreiding - naar men aanneemt - beperken.
Is dat niet heel rigoreus?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Voorlopig voor 4 weken. Ik kan moeilijk voor een half jaar boodschappen halen. Dus dan zullen we er nog even uit moeten om bij te vullen
Volgens mij is coronavrees een vrij geldige redenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kind zonder geldige reden van school houden is dacht ik zelfs een strafbaar feit.
Want jij wilt niet ziek worden.... of ben je ziek om anderen nit te besmetten ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
Veel sterfgevallen in Afrika worden waarschijnlijk niet eens goed geregistreerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar vallen de sterfgevallen daar op? Ik denk dat ze daar sowieso minder 80-plussers hebben, of ouderen met zware gezondheidsproblemen. Dan kan de sterfte er lager liggen.
Ik vind dit niet zo heel opvallend. Andere methodiek met het testen van patiënten, en waarschijnlijk ook meer getest. Het zou zo maar kunnen dat wij 'voorlopen' op Duitsland. We weten niet wat er onder de radar allemaal speelt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Tinkepink het volgende:
Opvallend trouwens dat er in Duitsland bij 1900 bevestigde zieken er “slechts” drie doden zijn tot nu toe. In vergelijking met Nederland erg weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |