Dat hebben ze vaker gedaan ze namen zo ook geen enkele joodse vluchtelingen rond de tweede wereldoorlog itt Nederland bv.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Denemarken gaat op slot, blijven intelligente wezens!
Voor hoelang?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
Wij gaan onszelf vanaf morgenavond in quarantaine zetten uit voorzorg.
Morgen nog even flink wat boodschappen halen en dan finish.
Zullen er vast heel veel belachelijk vinden maar jammer dan.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaag.... het menselijk lichaam is 37 graden......
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
Kreeg onderstaande via de app door, maar kan de directe bron/link niet zo snel vinden:
[..]
Nee, omdat we altijd CFRs van het totaal aantal gevallen kregen. Maw, in de CFR van 30 jan werden ook de nieuwe gevallen van de dag ervoor meegerekend, waar natuurlijk nog geen doden zijn. Maar als je enkel kijkt naar de gevallen tot 10 jan, en kijkt hoe die uiteindelijk afliepen, dan krijg je een CFR van 20%.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:35 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet feitelijk.
China heeft dagelijkse persberichten en persconferenties gegeven en alle gevallen gespecificeerd, er was nooit een fatality rate van 20%.
Ik kweek geregeld virussen in het lab waar ik werk. En die vinden het meestal heel fijn als ik ze een tijdje bij 30 graden bewaar. Wanneer ze in de koelkast gaan blijven ze langer goed, maar verlies ik wel een hoop functionerende virus particles.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat om wat er gebeurd met het virus buiten een lichaam.
Corona verspreidt zich in Afrikaquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Feit is wel dat het in landen waar veel armoede is, amper medische zorg laat staan controle (maar wél warm is!) amper om zich heen slaat.
Je zou inmiddels toch juist brandhaarden verwachten in Mozambique, Nigeria, Sao Paulo.
Is al fake verklaard.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
Kreeg onderstaande via de app door, maar kan de directe bron/link niet zo snel vinden:
[..]
Tja als je die mogelijkheid hebt waarom niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik werk vanuit huis en mijn zoon ook
Jij werkt toch niet eens? Wat verandert er voor jou?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
Ik ben ook wel toe aan een weekje of 2 quarantaine, beetje Netflixen
Excuses snelheidsfout, die ene zin is btw niet erg relevant voor de rest van mijn post die dat wel is IMO.quote:
Ik las in elk geval dat het Corona virus niet van warmte houd buiten een lichaam.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik kweek geregeld virussen in het lab waar ik werk. En die vinden het meestal heel fijn als ik ze een tijdje bij 30 graden bewaar. Wanneer ze in de koelkast gaan blijven ze langer goed, maar verlies ik wel een hoop functionerende virus particles.
Jij moet niet meteen alles geloven wat ze in de SC roepen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij werkt toch niet eens? Wat verandert er voor jou?
@:ggmm
@:drizzt_dourden
Volgens mij wil je gewoon graag je angst ventileren, en vergeet je even de nuance.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:44 schreef Za het volgende:
[..]
Excuses snelheidsfout, die ene zin is btw niet erg relevant voor de rest van mijn post die dat wel is IMO.
Ga je dan een jaar in quarantaine?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik werk vanuit huis en mijn zoon ook
dus het zou zomaar kunnen dat je daar in juni-juli een toename krijgtquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was exact m'n punt. In warme landen krijgt Corona amper voet aan aarde, het lijkt het beste te gedijen in milde/natte omstandigheden.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De arts die als bron genoemd wordt bestaat in ieder geval wel: https://it.linkedin.com/in/paolo-proto-33261460
Het beeld dat het vrijwel alleen ouderen en mensen met onderliggend lijden zijn die op de IC belanden moet dan worden bijgesteld:
:
• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC
quote:• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
n = 1 (ofja 2 ), dat zegt niks over alle andere gevallenquote:• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
Dus 80% nietquote:• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit.
Hoe oud zijn die? hebben ze andere medische aandoeningen? Hoe vermoeid zijn ze na wekenlang 16 u/dag werken? (aanname, maar niet onrealistisch)quote:• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC
Voorlopig voor 4 weken. Ik kan moeilijk voor een half jaar boodschappen halen. Dus dan zullen we er nog even uit moeten om bij te vullenquote:
Maar vallen de sterfgevallen daar op? Ik denk dat ze daar sowieso minder 80-plussers hebben, of ouderen met zware gezondheidsproblemen. Dan kan de sterfte er lager liggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Feit is wel dat het in landen waar veel armoede is, amper medische zorg laat staan controle (maar wél warm is!) amper om zich heen slaat.
Je zou inmiddels toch juist brandhaarden verwachten in Mozambique, Nigeria, Sao Paulo.
quote:Even as the weather warms up in the northern hemisphere, the coronavirus may still survive for days at temperatures up to 25C (77 F), according to a study in Germany published by the Journal of Hospital Infection.
https://www.aljazeera.com(...)200310050819610.html
twitter:GuillemBalague twitterde op donderdag 12-03-2020 om 11:41:09The whole Real Madrid in quarantine as a basketball player found to have the virus https://t.co/wgpmkdnxcg reageer retweet
Met welk nut? 2 weken quarantaine maken je niet immuun voor het virus. Je kunt het daarna gewoon oplopen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wij hebben geen klachten hè. Mijn zoon kwam er vanmorgen mee dat hij het wil en ik heb er ook al over nagedacht. Dus we gaan het gewoon doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |