I know. Jaren geleden ook al een keer opgelopen.quote:
68 gevallen in het smerigste en land ter wereld met de dichtstbevolkte steden. 2 gevallen in een stad met meer inwoners dan Nederland.quote:
Maar de cijfers laten de sociale nadelen van de maatregelen die China nam buiten beschouwing. Zoals de zorg voor ouderen dat nagenoeg plat ligt daar wat ook mogelijk tot extra doden kan leiden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:35 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet feitelijk.
China heeft dagelijkse persberichten en persconferenties gegeven en alle gevallen gespecificeerd, er was nooit een fatality rate van 20%.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
Kreeg onderstaande via de app door, maar kan de directe bron/link niet zo snel vinden:
[..]
Smells like... fake news!quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
Kreeg onderstaande via de app door, maar kan de directe bron/link niet zo snel vinden:
[..]
Natuurlijk, maar een warm bewolkt/besmogt land heeft echt geen voordelen van UV straling, lieve schat,quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Zonlicht / kracht en UV gaan samen.
https://www.chinadaily.co(...)31012821727c0f4.html
Rio dan, je hebt daar toch miljoenen mensen die in relatieve armoede leven met amper toegang tot gezondheidszorg?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom Sao Paulo, is de rijkste stad van Brazilie
Nouja, meer laatste. Nieuwe test? Achteraan in de wachtrij. Heel onhandig.quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Serieus? Is dat omdat het elders net zo erg is of is de Ernst niet doorgedrongen bij degene die daar over gaan?
Welke maatregelen verwachten jullie?quote:
Ik vermoed dat je niet de enige zal zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
Wij gaan onszelf vanaf morgenavond in quarantaine zetten uit voorzorg.
Morgen nog even flink wat boodschappen halen en dan finish.
Zullen er vast heel veel belachelijk vinden maar jammer dan.
Ja je kunt ook gewoon antwoorden dat je nul van alle berichtgeving gelooft.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:31 schreef Vallon het volgende:
Dus zonder testen ben je niet genezen, zonder medische hulp ben je niet "ziek" ..... ik plaag wat maar ik heb een broertje dood aan vermeende cijfers en uitgangspunten. En dan nog... de testen werken alleen wanneer het virus (destructief) actief is... de in-situ worden dan niet meegeteld.
Elke keer weer he?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ja je kunt ook gewoon antwoorden dat je nul van alle berichtgeving gelooft.
Punt is de steekproef in Brabant heeft laten zien dat ongeveer 4%van de Brabanders met luchtwegklachten besmet is.
Kijkende naar Webasto en Princess hebben we te maken met een veel besmettelijker maar veel minder gevaarlijk virus dan gedacht, en ik denk zelfs dat het na een keer of 10 te zijn overgedragen dooft. Alles wijst hierop.
En zelf een beetje nadenken kan een burger niet?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat dat mis. Wanneer heb je geen klachten meer? Is hier en daar een kuchje nog een symptoom? Ze moeten dit soort belangrijke beslissingen niet bij de burger leggen.
Ik snap dat ze de GGD willen ontlasten, maar doe dan gewoon 48 of zelfs 72 uur na klachten.
In plaats van z.s.m. weer normaal doen juist kiezen voor zo veilig mogelijk. Better be safe than sorry principe...
scheelt wel dat het daar nog zomer isquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Rio dan, je hebt daar toch miljoenen mensen die in relatieve armoede leven met amper toegang tot gezondheidszorg?
De arts die als bron genoemd wordt bestaat in ieder geval wel: https://it.linkedin.com/in/paolo-proto-33261460quote:
quote:• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• 20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC
Gisteravond bij Jinek nog twee ziekenhuis-virologen aan tafel die het nut van maatregelen voor heel Nederland in twijfel trokken, heb me kapot geërgerd.quote:Als het aantal mensen dat levensbedreigend ziek van corona wordt oploopt, zijn extreem premature kinderen (tot 24 weken) en tachtigplussers de eersten die plaats moeten maken op de intensive care. Dat is mogelijk over twee weken al het geval.
Denk alle maatregelen van Brabant voor heel NL, minimaal. Ze kunnen nu echt niet meer anders.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke maatregelen verwachten jullie?
Is de eerste post in dit topic.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:38 schreef fetX het volgende:
[..]
Wij hebben geen klachten hè. Mijn zoon kwam er vanmorgen mee dat hij het wil en ik heb er ook al over nagedacht. Dus we gaan het gewoon doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je niet de enige zal zijn
Dat was exact m'n punt. In warme landen krijgt Corona amper voet aan aarde, het lijkt het beste te gedijen in milde/natte omstandigheden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
scheelt wel dat het daar nog zomer is
Bron? Of enkel dat scholen en kinderdagverblijven toe zijn gegaan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Denemarken gaat op slot, blijven intelligente wezens!
Moet je niet werken dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
Wij gaan onszelf vanaf morgenavond in quarantaine zetten uit voorzorg.
Morgen nog even flink wat boodschappen halen en dan finish.
Zullen er vast heel veel belachelijk vinden maar jammer dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |