Je kind zonder geldige reden van school houden is dacht ik zelfs een strafbaar feit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:45 schreef -river- het volgende:
Ik kreeg gisteren een mail van de school van mijn dochter dat een leerling uit v2 corona heeft en hij enkel 2 maart op school is geweest. De leerkrachten en leerlingen waar hij contact mee heeft gehad hadden al een bericht gehad en de rest moet gewoon naar school. Ja niet dus!!! Ik ga geen risico nemen.
Het is dan ook een schijnbesluit van een man die alles voor politiek gewin doet en inmiddels 38 coronadoden heeftquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
EU keurt inreisverbod VS af
In een verklaring heeft de EU laten weten teleurgesteld te zijn over de eenzijdige beslissing van de VS om een inreisverbod voor Europese landen in te stellen. Het besluit is zonder overleg met de Europese Commissie genomen door president Trump.
Je zou maar een keer ingrijpen inderdaad.
Haar toetsenweek is voorbij en ze hoeft maandag pas naar school en is dan spontaan ziek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kind zonder geldige reden van school houden is dacht ik zelfs een strafbaar feit.
het zal mij verbazen als alle scholen sowieso niet dichtgaan vanaf volgende weekquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:45 schreef -river- het volgende:
Ik kreeg gisteren een mail van de school van mijn dochter dat een leerling uit v2 corona heeft en hij enkel 2 maart op school is geweest. De leerkrachten en leerlingen waar hij contact mee heeft gehad hadden al een bericht gehad en de rest moet gewoon naar school. Ja niet dus!!! Ik ga geen risico nemen.
Ah oke, dan is het niet strafbaarquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:47 schreef -river- het volgende:
[..]
Haar toetsenweek is voorbij en ze hoeft maandag pas naar school en is dan spontaan ziek.
@cempexoquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Denemarken gaat op slot, blijven intelligente wezens!
Volgende week gaat de temperatuur omhoogquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was exact m'n punt. In warme landen krijgt Corona amper voet aan aarde, het lijkt het beste te gedijen in milde/natte omstandigheden.
En die doden zijn hadden waarschijnlijk al allerlei aandoeningen en zijn hooguit net over de rand gedrukt van hun overlijden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Tinkepink het volgende:
Opvallend trouwens dat er in Duitsland bij 1900 bevestigde zieken er “slechts” drie doden zijn tot nu toe. In vergelijking met Nederland erg weinig.
De EU kan niet eens beslissingen voor hun eigen landen makenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
In een verklaring heeft de EU laten weten teleurgesteld te zijn over de eenzijdige beslissing van de VS om een inreisverbod voor Europese landen in te stellen. Het besluit is zonder overleg met de Europese Commissie genomen door president Trump.
Dat klopt niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:43 schreef crystal_meth het volgende:
Nee, omdat we altijd CFRs van het totaal aantal gevallen kregen. Maw, in de CFR van 30 jan werden ook de nieuwe gevallen van de dag ervoor meegerekend, waar natuurlijk nog geen doden zijn. Maar als je enkel kijkt naar de gevallen tot 10 jan, en kijkt hoe die uiteindelijk afliepen, dan krijg je een CFR van 20%.
Tussenstops zijn ook nog maar de vraag of ze worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
Is toch niet echt koud daar in die maanden, hoe liggen de temperaturen in de grote steden?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus het zou zomaar kunnen dat je daar in juni-juli een toename krijgt
Behalve voor de UK, waar dat virus net zo tekeer gaatquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:
En juist dat laatste kan van levensbelang zijn. Dat vertragen. Zodat de zorg niet overspoelt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want dat gaat je/ons/mij helpen.... of is het een gevoel ?
Als je al wat wilt doen moet je
a) Juist de kwetsbaren in isolatie/afzondering plaatsen.
En ivm groep "a"
b) het medisch - verzorgend - personeel afschermen zodat die beschikbaar blijven.
Je zelf, mits redelijk vief en gezond, isoleren levert niets op en zal hooguit de snelheid van verspreiding - naar men aanneemt - beperken.
Is dat niet heel rigoreus?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Voorlopig voor 4 weken. Ik kan moeilijk voor een half jaar boodschappen halen. Dus dan zullen we er nog even uit moeten om bij te vullen
Volgens mij is coronavrees een vrij geldige redenquote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kind zonder geldige reden van school houden is dacht ik zelfs een strafbaar feit.
Want jij wilt niet ziek worden.... of ben je ziek om anderen nit te besmetten ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:39 schreef Markesh het volgende:
Wij gaan onszelf vanaf morgenavond in quarantaine zetten uit voorzorg.
Morgen nog even flink wat boodschappen halen en dan finish.
Zullen er vast heel veel belachelijk vinden maar jammer dan.
Veel sterfgevallen in Afrika worden waarschijnlijk niet eens goed geregistreerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar vallen de sterfgevallen daar op? Ik denk dat ze daar sowieso minder 80-plussers hebben, of ouderen met zware gezondheidsproblemen. Dan kan de sterfte er lager liggen.
Ik vind dit niet zo heel opvallend. Andere methodiek met het testen van patiënten, en waarschijnlijk ook meer getest. Het zou zo maar kunnen dat wij 'voorlopen' op Duitsland. We weten niet wat er onder de radar allemaal speelt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:36 schreef Tinkepink het volgende:
Opvallend trouwens dat er in Duitsland bij 1900 bevestigde zieken er “slechts” drie doden zijn tot nu toe. In vergelijking met Nederland erg weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |