abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:32:15 #1
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191939456


Voor eventuele nieuwe meelezers/posters hier (welkom!), de vorige delen van deze reeks over dit onderwerp vind je door links van paginanr 1 op het pijltje naar links te klikken.

In dit topic kan je alles kwijt over Rotterdam als ESF-hoststad, AHOY als locatie, podium, side events in de stad etc.


Rotterdam is de gaststad voor het Eurovisie Songfestival 2020. Dat hebben NPO, NOS en AVROTROS vandaag via deze video bekendgemaakt. Rotterdam Ahoy is de locatie van de 65e editie van het grootste muziekfestival ter wereld. Op dinsdag 12 mei en donderdag 14 mei zijn de halve finales, met de grote finale op zaterdag 16 mei.

Nadat vijf steden zich hadden aangemeld als kandidaat-gaststad voor het Eurovisie Songfestival 2020, koos de organisatie ervoor om in een tweede fase met Rotterdam en Maastricht om de tafel te gaan. In de afweging voor de uiteindelijke keuze wogen de technische geschiktheid van de locatie, omliggende faciliteiten, beschikbaarheid van accommodatie en financiële bijdrage zwaar mee. In dit zorgvuldige proces is de organisatie ondersteund door technische experts en de European Broadcasting Union (EBU). Ook werden aan beide locaties werkbezoeken afgelegd.

"Rotterdam en Maastricht hebben zich de afgelopen maanden van hun beste kant laten zien," zegt Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020. "Met Rotterdam als gaststad voor het Eurovisie Songfestival kiezen we niet alleen voor een stad met een bijzonder verhaal en een onmiskenbare daadkracht. We kiezen daarmee ook voor Rotterdam Ahoy, wat ons betreft de meest geschikte locatie om drie state-of-the-art TV-shows te produceren voor ruim 180 miljoen kijkers."

"Het is onze wens om een Eurovisie Songfestival te organiseren dat door heel Nederland wordt omarmd én waarmee we als Nederland een prachtig visitekaartje in Europa kunnen afgeven," aldus Shula Rijxman, voorzitter raad van bestuur van de NPO. "We zijn blij dat we als publieke omroep nu écht samen met Rotterdam en Ahoy aan de slag kunnen om een uniek evenement te organiseren dat Nederland verbindt en inspireert. En als ondernemende en creatieve stad past Rotterdam daar perfect bij."

Jon Ola Sand, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival namens de European Broadcasting Union (EBU): "Rotterdam heeft met veel enthousiasme en toewijding laten zien dat de stad beschikt over de juiste faciliteiten om delegaties uit meer dan veertig landen volgend jaar mei te verwelkomen," vervolgt Jon Ola Sand. "We kijken ernaar uit om samen met de NPO, NOS en AVROTROS een onvergetelijk Eurovisie Songfestival in een geweldige stad neer te zetten."



  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:32:53 #2
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191939466
Puntentelling op het scherm!

pi_191939874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:38 schreef Aadrianus het volgende:
Sorry mensen, maar wat een haat lees ik hier allemaal. Het lijkt wel of ik op het Songfestivalweblog zit.

Los van haar persoonlijkheid die je wel of niet mag, los van haar slechte prestaties op het festival (dat niet aan haar maar vooral het slechte nummer dat ze stond te zingen) is Glennis Grace toch echt wel één van de beste en vocaal sterkste zangeressen die we in Nederland hebben.
Al jaren wordt er geroepen: we moeten een DJ sturen en nu is Afrojack ineens niet goed genoeg?Terwijl die man gewoon tot de wereldtop behoort.

Het wordt een show met een live orkest, een gospelkoor, een DJ, een dijk van een zangeres en ook nog dansers; er staan straks meer mensen dan ooit tevoren op een ESCpodium hun best te doen om er iets moois van te maken, en nu al vinden een aantal mensen het tegenvallen?

Tjonge, ben ik effe blij dat ik voor al die mensen nooit een kers- of sinterklaascadeautje hoef te bedenken. Want daar blijkt niet erg veel ruimte te zijn om ze met iets te verassen.
Hier ben ik 't wel mee eens. :)
Hotapnyc
pi_191961436
Informatie over de openingsceremonie!
Eurovision twitterde op woensdag 11-03-2020 om 16:12:21 🌟#ESC2020 will have a GOLD CARPET! It’s circular too...🟡

The stars of #ESC2020 will get to walk down it at Cruise Terminal Rotterdam, the venue for this year’s Opening Ceremony🥳

Find out more👉 https://t.co/xfZJlrdBU4

#Eurovision | #OpenUp | #Netherlands https://t.co/xvlbAW1W1s reageer retweet
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191961581
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:14 schreef koffieleuk het volgende:
Informatie over de openingsceremonie!
Eurovision twitterde op woensdag 11-03-2020 om 16:12:21 🌟#ESC2020 will have a GOLD CARPET! It’s circular too...🟡

The stars of #ESC2020 will get to walk down it at Cruise Terminal Rotterdam, the venue for this year’s Opening Ceremony🥳

Find out more👉 https://t.co/xfZJlrdBU4

#Eurovision | #OpenUp | #Netherlands https://t.co/xvlbAW1W1s reageer retweet
Zou die watertaxi op de foto een hint zijn? :o Ook omdat ze het in de tekst over een "spectacular arrival" hebben
pi_191961635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:24 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Zou die watertaxi op de foto een hint zijn? :o Ook omdat ze het in de tekst over een "spectacular arrival" hebben
Ik hoop het!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191961679
Ik denk echt dat ze het gaan cancellen. E3 is ook gecancelled wat zo’n beetje het grootste game evenement van het jaar is. Het grootste muziekfestival gaat het dan ook echt niet redden lol
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_191961726
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:29 schreef Nexum het volgende:
Ik denk echt dat ze het gaan cancellen. E3 is ook gecancelled wat zo’n beetje het grootste game evenement van het jaar is. Het grootste muziekfestival gaat het dan ook echt niet redden lol
Dat is zeker een slecht voorteken :{
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191961781
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:14 schreef koffieleuk het volgende:
Informatie over de openingsceremonie!
Eurovision twitterde op woensdag 11-03-2020 om 16:12:21 🌟#ESC2020 will have a GOLD CARPET! It’s circular too...🟡

The stars of #ESC2020 will get to walk down it at Cruise Terminal Rotterdam, the venue for this year’s Opening Ceremony🥳

Find out more👉 https://t.co/xfZJlrdBU4

#Eurovision | #OpenUp | #Netherlands https://t.co/xvlbAW1W1s reageer retweet
Hopelijk mag het gewone publiek er bij zijn. :)
pi_191961842
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:32 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Dat is zeker een slecht voorteken :{
Ja maar ja aan de andere kant toen de varkensgriep in 2009 uitbrak hebben ze het ook niet gecancelled en dat verspreide zich ook razendsnel
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_191961921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:32 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Dat is zeker een slecht voorteken :{
Dat annuleren van de E3 zie ik meer als Amerikaanse cultuur
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 16:44:25 #12
163650 Greys
pi_191961982
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:24 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Zou die watertaxi op de foto een hint zijn? :o Ook omdat ze het in de tekst over een "spectacular arrival" hebben
Zou leuk zijn! Of speedboten!

We hebben in ons interview met Sietse en Babet het nog gehad over aankomst met boten. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191962022
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Zou leuk zijn! Of speedboten!

We hebben in ons interview met Sietse en Babet het nog gehad over aankomst met boten. *O*
Oeh. Oeh. *O* ik heb een kamer op de SS Dinges. Misschien kan ik het dan sowieso zien *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191962400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:24 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Zou die watertaxi op de foto een hint zijn? :o Ook omdat ze het in de tekst over een "spectacular arrival" hebben
Of misschien een groot schip! Waarbij de artiesten op het dek zwaaien naar de mensen aan de kant en dan stappen ze uit bij de terminal
  woensdag 11 maart 2020 @ 17:18:16 #15
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_191962563
Ik kan het me zo slecht voorstellen dat het niet doorgaat.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2020 @ 18:24:23 #16
163650 Greys
pi_191964028
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191964510
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:18 schreef Andromache het volgende:
Ik kan het me zo slecht voorstellen dat het niet doorgaat.
Ik aan de ene kant ook omdat ze heel rustig allemaal nieuwe dingen bekend maken zoals de opening en de interval acts :D maar aan de andere kant wordt zo veel ook wél al afgelast.
pi_191964910
Ik zit een beetje in het concertwereldje. De laatste 3 dagen heb ik al een stuk of 20-30 concerten langs zien komen bij de Nederlandse poppodia die (onder voorbehoud) verplaatst zijn of al definitief afgelast. Normaal zie je er ongeveer 1-2 per week om vrij uiteenlopende redenen. Ik zie ook al dat er een stuk minder aankondigingen ingepland staan de komende tijd, omdat artiesten nu ook niet graag nieuwe shows aankondigen maar liever eerst willen wachten.

Ik zie een afgelasting van Eurovisie of (alle) shows zonder publiek zeker gebeuren. De vraag is alleen hoe lang ze de situatie durven aan te kijken en welke risico's ze durven te nemen, en aangezien er heel veel geld met het Eurovisie gemoeid is zullen er vast links en rechts ook bepaalde belangen zijn die zwaar wegen.
pi_191965160
Zonder publiek zou toch een ramp zijn ;( niet alleen voor het beeld, maar ook financieel voor Nederland en vooral Rotterdam lijkt me?
pi_191965230
Lijkt me dat het ESF wel door gaat, maar zal dan wel helaas zonder publiek zijn idd. Ze kunnen het moeilijk verplaatsen en de show helemaal niet door laten gaan...dat zie ik echt niet gebeuren. Ze zijn nu ook al ver met alle voorbereidingen. Kan me niet voorstellen dat we geen ESF op tv krijgen. Dus ja, ik vrees een ESF zonder publiek. Ik vind het vooral erg voor ons, de fans en ook voor de artiesten. Proberen positief te blijven w/
~The present is all there is~
pi_191965664
Een artikel in het AD over het sf en het coronavirus;

https://www.ad.nl/rotterd(...)gende-fans~a24260a9/
pi_191965755
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 16:24 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Zou die watertaxi op de foto een hint zijn? :o Ook omdat ze het in de tekst over een "spectacular arrival" hebben
Ik hoop het! :D

Opnieuw ook weer een idee dat hier eerder werd geopperd *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 11 maart 2020 @ 20:17:57 #23
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_191966363
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:46 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik hoop het! :D

Opnieuw ook weer een idee dat hier eerder werd geopperd *O*
Ja dat was ik, vandaar dat ik hier ook zo benieuwd naar was :P
pi_191966661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:17 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Ja dat was ik, vandaar dat ik hier ook zo benieuwd naar was :P
Wauw, wat tof! :D *O* Zou voor jou ook wel echt leuk en bijzonder zijn om je idee dan zo terug te zien komen O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191966707
Morgem wordt erover gesproken in de gemeenteraad. Ik zit erbij dus zal het in de gaten houden
pi_191966885
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:36 schreef skysherrif het volgende:
Morgem wordt erover gesproken in de gemeenteraad. Ik zit erbij dus zal het in de gaten houden
Interessant! Ben benieuwd!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191966964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:36 schreef skysherrif het volgende:
Morgem wordt erover gesproken in de gemeenteraad. Ik zit erbij dus zal het in de gaten houden
De opening of of het doorgaat?
pi_191967037
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

De opening of of het doorgaat?
Een debat over wat corona voor gevolgen gaat hebben voor grote evenementen in de stad waarbij songfestival expliciet wordt genoemd
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 20:50:31 #29
375570 crew  Cyan9
pi_191967041
Van het NOS corona live blog:

Songfestival: te vroeg voor besluit
De organisatie van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam zegt dat het nog te vroeg is voor verregaande besluiten over het evenement. Eerder vandaag publiceerde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid een checklist voor de organisatoren van evenementen. Op basis daarvan kunnen ze besluiten nemen over het doorgaan van een evenement of bijvoorbeeld beslissen dat er geen publiek bij aanwezig mag zijn.

Uiteindelijk gaat het bevoegd gezag over dat soort beslissingen, laat de organisatie weten, in dit geval Rotterdam. "We volgen het uiteraard wel nauwgezet en serieus en hebben hier uiteraard overleg over met de gemeente."
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_191967142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:50 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Een debat over wat corona voor gevolgen gaat hebben voor grote evenementen in de stad waarbij songfestival expliciet wordt genoemd
Ok! ^O^ Ben benieuwd.
pi_191967244
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 20:54 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ok! ^O^ Ben benieuwd.
Zal uiteindelijk wel erop neerkomen dat de gemeente zegt dat ze nauw samen werken met alle betrokken organisaties en het advies van het RIVM volgen.

Enige positieve is dat dit project echt enorm belangrijk voor rotterdam is om door te laten gaan dus ze zullen wel echt alles doen om het door te laten gaan.
pi_191967833
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:38 schreef Aadrianus het volgende:
Sorry mensen, maar wat een haat lees ik hier allemaal. Het lijkt wel of ik op het Songfestivalweblog zit.

Los van haar persoonlijkheid die je wel of niet mag, los van haar slechte prestaties op het festival (dat niet aan haar maar vooral het slechte nummer dat ze stond te zingen) is Glennis Grace toch echt wel één van de beste en vocaal sterkste zangeressen die we in Nederland hebben.
Al jaren wordt er geroepen: we moeten een DJ sturen en nu is Afrojack ineens niet goed genoeg?Terwijl die man gewoon tot de wereldtop behoort.

Het wordt een show met een live orkest, een gospelkoor, een DJ, een dijk van een zangeres en ook nog dansers; er staan straks meer mensen dan ooit tevoren op een ESCpodium hun best te doen om er iets moois van te maken, en nu al vinden een aantal mensen het tegenvallen?

Tjonge, ben ik effe blij dat ik voor al die mensen nooit een kers- of sinterklaascadeautje hoef te bedenken. Want daar blijkt niet erg veel ruimte te zijn om ze met iets te verassen.
Zit een kern van waarheid in ^O^
  woensdag 11 maart 2020 @ 22:30:01 #33
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191969506
Cornald Maas zei zojuist in Op1 dat hij afgelopen zaterdag de Deense finale heeft gezien en dat hij een songfestival zonder publiek niet voor kan stellen. Zeker nu het songfestival gaat over verbroedering, Open Up etc.
pi_191970128
Als het afgelast wordt, dan moeten ze gewoon een jaartje overslaan en dan volgend jaar het liedjes spektakel doen, draaiboek etc ligt er al. je wil toch ook niet als land te boek staan die het corona virus een boost geeft en het in al die landen verspreid lijkt mij. maar ja wie ben ik, hoop eigenlijk dat het gewoon door gaat, had me er zo op verheugt maar je gezondheid is toch iets belangrijker dan het hele gebeuren erom heen.

Vraag me af of er al een land is die zich terug getrokken heeft zoals bv Italie.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 11 maart 2020 @ 23:16:44 #35
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191970776
Volledig terugtrekken lijkt me in dit stadium nog niet nodig toch? Denk dat landen daar pas half april een beslissing over gaan nemen en ik hoop (fingers crossed) dat Italië en Israël gewoon komen want die brengen wel parels van nummers mee, vooral Italië :D En anders is het een kwestie van overmacht en is er niets anders aan te doen. Blijven duimen met zijn allen. Voor de startplek van Jeangu heeft het ook geholpen :P
  woensdag 11 maart 2020 @ 23:23:47 #36
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191970932
Ik kan mij voorstellen dat als sommige landen niet komen dat er dan wellicht wordt gewerkt met een live verbinding vanuit het desbetreffende land.

Wie weet gaat dit inderdaad toch het meest memorabele songfestival worden in de geschiedenis. Alleen niet op de manier waarop we hadden gehoopt.
pi_191971800
https://www.cleverfranke.com/work/eurovision

Was deze al ergens gepost? Er staan best wat leuke nieuwe toepassingen en varianten van het logo hier.
  donderdag 12 maart 2020 @ 00:33:16 #38
403253 Meke
after all this time? always.
pi_191971886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 00:23 schreef Funhouse het volgende:
https://www.cleverfranke.com/work/eurovision

Was deze al ergens gepost? Er staan best wat leuke nieuwe toepassingen en varianten van het logo hier.
Hoe vet is dit _O_ _O_



Buitenste ring heeft het land dat jaar meegedaan, middelste ring betekent prima resultaat, binnenste ring is top 10.

_O_ _O_ _O_
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_191971895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 00:23 schreef Funhouse het volgende:
https://www.cleverfranke.com/work/eurovision

Was deze al ergens gepost? Er staan best wat leuke nieuwe toepassingen en varianten van het logo hier.
Watertaxi met artwork... O+
dag
pi_191971959
Ik zie trouwens dat de tweet over de openingceremonie is verwijderd
pi_191974128
Wat zou financieel erger zijn? Dit jaar gewoon door laten gaan zonder publiek of (een jaar) uitstellen? Ik kan me met alles wat er nu gebeurt niet meer voorstellen dat het door kan gaan in mei. Uiteindelijk zal geld wel besluiten wat er dit jaar gaat gebeuren, maar zonder publiek lijkt me een ramp voor Rotterdam.
pi_191975549
Kunnen ze niet alle mensen controleren zoals ze dat bij de luchthavens doen?
pi_191975601
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 07:28 schreef Em31 het volgende:
Wat zou financieel erger zijn? Dit jaar gewoon door laten gaan zonder publiek of (een jaar) uitstellen? Ik kan me met alles wat er nu gebeurt niet meer voorstellen dat het door kan gaan in mei. Uiteindelijk zal geld wel besluiten wat er dit jaar gaat gebeuren, maar zonder publiek lijkt me een ramp voor Rotterdam.
200 miljoen kijkers zijn uiteraard meer waard dan 20.000 fans ter plekke.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191976012
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]

200 miljoen kijkers zijn uiteraard meer waard dan 20.000 fans ter plekke.
:'(

Zo’n lege zaal is echt verschrikkelijk. ;(
pi_191976034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 09:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]

200 miljoen kijkers zijn uiteraard meer waard dan 20.000 fans ter plekke.
Ze brengen alleen wat minder contant geld in het laatje.
pi_191976141
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 00:33 schreef Meke het volgende:

[..]

Hoe vet is dit _O_ _O_

[ afbeelding ]

Buitenste ring heeft het land dat jaar meegedaan, middelste ring betekent prima resultaat, binnenste ring is top 10.

_O_ _O_ _O_
Middelste ring betekent voor de recente jaren iig het halen van de finale, aangezien de UK en Spanje gewoon een goed gevulde middelste ring hebben.
pi_191976762
Wethouder Kasmi: "Songfestival in Rotterdam gaat gewoon door"

Ik denk dat het veel te vroeg is om zoiets te stellen? Als we over twee weken in een zelfde situatie als Italië zitten kun je het onmogelijk door laten gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 maart 2020 @ 11:11:51 #48
163650 Greys
pi_191976931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 11:01 schreef Jesper23 het volgende:
Wethouder Kasmi: "Songfestival in Rotterdam gaat gewoon door"

Ik denk dat het veel te vroeg is om zoiets te stellen? Als we over twee weken in een zelfde situatie als Italië zitten kun je het onmogelijk door laten gaan.
Ik weet niet wie die kop bedacht heeft want er staat ook:

quote:
,We monitoren ook zelf, waarbij we wel zien dat de situatie rond corona per dag verandert’’, stelt hij. Wat hem betreft hoeft er voorlopig geen knoop te worden doorgehakt en gaan de voorbereidingen in volle omvang door. ,,Ik denk dat er ergens halverwege april moet worden bekeken hoe de zaak er dan voorstaat. We hebben dus nog tijd zat.’’
Dat klinkt helemaal niet als het gaat sowieso door in mei.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 12 maart 2020 @ 11:14:05 #49
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191976970
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 11:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik weet niet wie die kop bedacht heeft want er staat ook:
[..]

Dat klinkt helemaal niet als het gaat sowieso door in mei.
Het is dan ook het AD.
Ik zie dat al lang niet meer als een krant, meer als een clickbait-site.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_191977884
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 10:06 schreef Em31 het volgende:

[..]

:'(

Zo’n lege zaal is echt verschrikkelijk. ;(
Dat hangt ervan af. Als je zoiets ruim van tevoren weet, hou je daar in de regie natuurlijk rekening mee. Dat was in Denemarken niet meer mogelijk. Maar als hier in april al duidelijk wordt dat het festival doorgaat, maar zonder publiek, dan worden alle regieplannen voor de nummers en de rest van show zodanig aangepast dat er ook geen of nauwelijks shots van de zaal meer in komen. Maar het blijft verdomde jammer natuurlijk, want het decor is wel ontworpen om mooie shots van uit de zaal te laten zien.

Maar ik vrees dat we ons erbij moeten neerleggen dat het zoiets wordt en dat er wellicht ook minder landen deelnemen. Een jaar uitstellen lijkt me ook een onmogelijke zaak. Dan is Ahoy failliet en Rotterdam en de NPO/NOS/AVROTROS. Want er zijn al enorm veel kosten gemaakt die voor een groot deel bij uitstel weer opnieuw gemaakt moeten worden. Tenzij de EBU een hele grote pot ergens heeft en die alles betaalt.

Het is verdomde jammer, want het zou zo'n mooi feest kunnen worden.
pi_191977939
Wat er ook gaat gebeuren, ik hoop gewoon vooral dat we snel weer winnen en we de kans krijgen om het allemaal over te doen zonder dit gedoe
pi_191978467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:09 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. Als je zoiets ruim van tevoren weet, hou je daar in de regie natuurlijk rekening mee. Dat was in Denemarken niet meer mogelijk. Maar als hier in april al duidelijk wordt dat het festival doorgaat, maar zonder publiek, dan worden alle regieplannen voor de nummers en de rest van show zodanig aangepast dat er ook geen of nauwelijks shots van de zaal meer in komen. Maar het blijft verdomde jammer natuurlijk, want het decor is wel ontworpen om mooie shots van uit de zaal te laten zien.

Maar ik vrees dat we ons erbij moeten neerleggen dat het zoiets wordt en dat er wellicht ook minder landen deelnemen. Een jaar uitstellen lijkt me ook een onmogelijke zaak. Dan is Ahoy failliet en Rotterdam en de NPO/NOS/AVROTROS. Want er zijn al enorm veel kosten gemaakt die voor een groot deel bij uitstel weer opnieuw gemaakt moeten worden. Tenzij de EBU een hele grote pot ergens heeft en die alles betaalt.

Het is verdomde jammer, want het zou zo'n mooi feest kunnen worden.
Al houd je er rekening mee, het ziet er alsnog niet uit. Dan kunnen ze nog beter een kleinere studio gebruiken.
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 14:08:27 #53
375570 crew  Cyan9
pi_191980184
Ik blijf lekker struisvogelen, want het gaat gewoon door. *O*
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_191980198
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:41 schreef Em31 het volgende:

[..]

Al houd je er rekening mee, het ziet er alsnog niet uit. Dan kunnen ze nog beter een kleinere studio gebruiken.
Veel hangt af van het moment waarop er een echte knoop wordt doorgehakt. Misschien zijn er op dit moment plannen in ontwikkeling om het podium aan te passen aan een kleinere ruimte. Maar als ze eenmaal begonnen zijn met de opbouw, is er geen weg meer terug.
Hoe dan ook, het wordt niet wat wij er ooit van gedacht en gehoopt hadden. Daar kunnen we ons maar beter op voorbereiden.
Ik vind zelf dat de wereld nogal overspannen reageert op een virus dat in zichzelf niet veel ernstiger is dan een griep (al zijn er meer mensen voor ontvankelijk, omdat niemand er nog een natuurlijke afweer tegen heeft). Maar dat is niet meer tegen te houden.
pi_191980306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:08 schreef Cyan9 het volgende:
Ik blijf lekker struisvogelen, want het gaat gewoon door. *O*
Ik ook. *O*
pi_191980559
Over Chantal en Edje had ik gepost of ze jurken van Nederlandse ontwerpers zouden dragen,( vragen voor Sietse) en ja hoor Chantal is al bij Janneman geweest en bij nog een paar ontwerpers
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:32:14 #57
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_191983608
De UEFA denkt al na over het uitstellen van de Europese Kampioenschappen naar 2021.

Ik vrees dat het ESC 2020 ook niet gaat gebeuren.
pi_191983647
Uitstel tot Juni zou best kunnen. Heeft Ahoy ruimte in agenda?
pi_191983700
Ja een uitstel ergens later in 2020 zou het beste zijn denk ik.
pi_191984301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:12 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Uitstel tot Juni zou best kunnen. Heeft Ahoy ruimte in agenda?
Natuurlijk. Ahoy staat bijna het hele jaar leeg.
pi_191984445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:11 schreef Aadrianus het volgende:
De UEFA denkt al na over het uitstellen van de Europese Kampioenschappen naar 2021.

Ik vrees dat het ESC 2020 ook niet gaat gebeuren.
Het is een ander soort evenement. Het EK wordt in heel veel landen gehouden, met publiek wat dan door heel Europa gaat reizen. Dat het songfestival niet in z'n oorspronkelijke vorm doorgaat lijkt me wel vrijwel zeker.
  donderdag 12 maart 2020 @ 16:47:27 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191984527
Jaartje uitstellen lijkt me de beste oplossing
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:28:02 #64
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_191985495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 16:47 schreef Tinkepink het volgende:
Jaartje uitstellen lijkt me de beste oplossing
Uitstellen denk ik, dan hoef je niet de ticket gelden terug te geven.

Hoop alleen niet richting aug ... dan maar richting kerst oid.
Dum de dum
pi_191985577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:08 schreef Cyan9 het volgende:
Ik blijf lekker struisvogelen, want het gaat gewoon door. *O*
Jij bent positief :o Ik doe met je mee! *O*
~The present is all there is~
pi_191985626
Jaartje uitstellen? Pff...saai. Je kunt de show heus door laten gaan zonder publiek. Zijn genoeg creatieve oplossingen voor te bedenken. Laat de artiest eventueel optreden vanuit een studio in eigen land als ze niet mogen reizen. Ik noem maar wat.
~The present is all there is~
  donderdag 12 maart 2020 @ 17:39:12 #67
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191985822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:31 schreef grazz het volgende:
Jaartje uitstellen? Pff...saai. Je kunt de show heus door laten gaan zonder publiek. Zijn genoeg creatieve oplossingen voor te bedenken. Laat de artiest eventueel optreden vanuit een studio in eigen land als ze niet mogen reizen. Ik noem maar wat.
Liever uitstel dan zonder publiek.
Dan is het hier een keer en dan mogen wij er als enige niet bij zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_191987784
quote:
15s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:39 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Liever uitstel dan zonder publiek.
Dan is het hier een keer en dan mogen wij er als enige niet bij zijn.
Je hebt ook gewoon gelijk, maar een heel ESF-loos jaar trek ik ook niet. :')
~The present is all there is~
pi_191987904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:31 schreef grazz het volgende:
Jaartje uitstellen? Pff...saai. Je kunt de show heus door laten gaan zonder publiek. Zijn genoeg creatieve oplossingen voor te bedenken. Laat de artiest eventueel optreden vanuit een studio in eigen land als ze niet mogen reizen. Ik noem maar wat.
Als het in een ander land was geweest had ik dit vast wel oké gevonden :@ maar nu.. ;(
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 19:14:45 #70
375570 crew  Cyan9
pi_191988067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:30 schreef grazz het volgende:

[..]

Jij bent positief :o Ik doe met je mee! *O*
Tot het bittere einde.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:45:46 #71
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191990255
Ik zag al de oproep in de Noorse media dat de NRK zich terug moet trekken uit het Songfestival dit jaar. Met het idee, voorbeeld doet volgen. Dat er dan meer delegaties die keuze zou gaan nemen.

https://www.dagbladet.no/kultur/norge-bor-trekke-seg/72225479
pi_191990311
Uitstellen
pi_191991245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:45 schreef lashatumbai het volgende:
Ik zag al de oproep in de Noorse media dat de NRK zich terug moet trekken uit het Songfestival dit jaar. Met het idee, voorbeeld doet volgen. Dat er dan meer delegaties die keuze zou gaan nemen.

https://www.dagbladet.no/kultur/norge-bor-trekke-seg/72225479
Dan hoop ik dat de EBU snel zelf met een statement komt, of wat ook maar, voor deze chaos begint.
pi_191991283
songfestivalNL twitterde op donderdag 12-03-2020 om 21:17:33 Burgemeester Aboutaleb over doorgaan songfestival: definitief besluit in eerste week april. Vooralsnog gaan voorbereidingen gewoon door reageer retweet
pi_191993278
Het is nog te vroeg om te oordelen of het Eurovisie Songfestival wel of niet doorgaat in verband met het coronavirus. Dat heeft Ahmed Aboutaleb, burgemeester van gaststad Rotterdam donderdag gezegd.
„De EBU en de Publieke Omroep hebben zelfstandig de mogelijkheid om deze beslissing te nemen, maar de wettelijke verantwoordelijkheid ligt bij mij en ik vind het nog te vroeg om daar nog iets over te zeggen”, aldus Aboutaleb.
Vier weken voor aanvang van het muziekfestijn half mei, wanneer in Rotterdam Ahoy opgebouwd moet gaan worden, moet de uiteindelijke beslissing worden genomen. Deze zal volgens de adviezen van het kabinet en de RIVM zijn.

http://www.telegraaf.nl/e(...)elasten-songfestival
  donderdag 12 maart 2020 @ 23:13:38 #76
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191994220
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:38 schreef summer52 het volgende:
Het is nog te vroeg om te oordelen of het Eurovisie Songfestival wel of niet doorgaat in verband met het coronavirus. Dat heeft Ahmed Aboutaleb, burgemeester van gaststad Rotterdam donderdag gezegd.
„De EBU en de Publieke Omroep hebben zelfstandig de mogelijkheid om deze beslissing te nemen, maar de wettelijke verantwoordelijkheid ligt bij mij en ik vind het nog te vroeg om daar nog iets over te zeggen”, aldus Aboutaleb.
Vier weken voor aanvang van het muziekfestijn half mei, wanneer in Rotterdam Ahoy opgebouwd moet gaan worden, moet de uiteindelijke beslissing worden genomen. Deze zal volgens de adviezen van het kabinet en de RIVM zijn.

http://www.telegraaf.nl/e(...)elasten-songfestival
Voorlopig nog een maandje onzekerheid dus. Dan hoop ik toch iig dat de mensen die houden van een beetje drama voor de komende jaren wel genoeg hebben gehad straks. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  ESF Reporter donderdag 12 maart 2020 @ 23:17:26 #77
87554 Cee
Welluk?
pi_191994320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:04 schreef grazz het volgende:

[..]

Je hebt ook gewoon gelijk, maar een heel ESF-loos jaar trek ik ook niet. :')
Jawel grazz, de voorpret is ook leuk! Dan gaan we extra veel meets houden. Iedere maand in een andere provincie. Of we huren een hutje op de hei in mei en gaan een ESF uithuilweekend houden en gaan we een aftelkalender naar 2021 knutselen en slechte karaoke doen en kaasfonduen.
pi_191994411
J
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:13 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Voorlopig nog een maandje onzekerheid dus. Dan hoop ik toch iig dat de mensen die houden van een beetje drama voor de komende jaren wel genoeg hebben gehad straks. :+
Je krijgt nog meer drama als het toch wordt afgelast. Oh jeetje het leed is niet te overzien :P
  donderdag 12 maart 2020 @ 23:24:46 #79
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191994490
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:21 schreef summer52 het volgende:
J
[..]

Je krijgt nog meer drama als het toch wordt afgelast. Oh jeetje het leed is niet te overzien :P
Cancelen zie ik nog steeds niet voor me, wie moet het dan volgend jaar doen, de winnaar van een wedstrijd die nooit gehouden is? Nee, gewoon even uitstellen en daar doen die dramalovers het maar mee. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_191994596
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Cancelen zie ik nog steeds niet voor me, wie moet het dan volgend jaar doen, de winnaar van een wedstrijd die nooit gehouden is? Nee, gewoon even uitstellen en daar doen die dramalovers het maar mee. :7
uitstellen tot september is de beste optie, en ach die paar maanden is voor iedereen toch wel uit te houden? *O*
  donderdag 12 maart 2020 @ 23:34:12 #81
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191994706
Aboutaleb: 'Beslissing doorgaan Songfestival uiterlijk begin april'

5 of 6 april noemt hij als deadline om de knoop door te hakken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_191994717
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Cancelen zie ik nog steeds niet voor me, wie moet het dan volgend jaar doen, de winnaar van een wedstrijd die nooit gehouden is? Nee, gewoon even uitstellen en daar doen die dramalovers het maar mee. :7
Het Verenigd Koninkrijk met Graham als presentator :')
  donderdag 12 maart 2020 @ 23:38:39 #83
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_191994802
Gewoon uitstellen naar volgend jaar
pi_191994934
Jort Kelder over het ESF: "Wat mij betreft gaat het niet door"

Jort Kelder over het EK Voetbal: "Waarom zouden we iets afzeggen wat over 3 maanden plaatsvind

_O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191994949
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:29 schreef summer52 het volgende:

[..]

uitstellen tot september is de beste optie, en ach die paar maanden is voor iedereen toch wel uit te houden? *O*
Liever niet in september, dan ben ik op vakantie -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport donderdag 12 maart 2020 @ 23:47:24 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191994979
Ik zet er een streep door. Verplaatsing naar november ofzo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191995486
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:17 schreef Cee het volgende:

[..]

Jawel grazz, de voorpret is ook leuk! Dan gaan we extra veel meets houden. Iedere maand in een andere provincie. Of we huren een hutje op de hei in mei en gaan een ESF uithuilweekend houden en gaan we een aftelkalender naar 2021 knutselen en slechte karaoke doen en kaasfonduen.
_O-

Oke.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~The present is all there is~
pi_191997707
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Liever niet in september, dan ben ik op vakantie -O-
Oh jee, euhhhhh nou vooruit dan is oktober of november wel goed, dan regel ik dat even *O*
  vrijdag 13 maart 2020 @ 07:19:32 #89
483619 MMF93
Just for today.
pi_191997723
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:17 schreef Cee het volgende:

[..]

Jawel grazz, de voorpret is ook leuk! Dan gaan we extra veel meets houden. Iedere maand in een andere provincie. Of we huren een hutje op de hei in mei en gaan een ESF uithuilweekend houden en gaan we een aftelkalender naar 2021 knutselen en slechte karaoke doen en kaasfonduen.
Dit wordt onze redding O+ !!
pi_191997787
Bij de Formule 1 wordt Baku waarschijnlijk de eerste race, wat betekent dat Zandvoort begin mei niet door zal gaan.

https://twitter.com/noemidemiguel/status/1238241346193743877?s=21
pi_191998237
Wat een rotjaar is dit toch. Eerst heel Australië dat in brand stond voor maanden, toen in de eerste week spanning of er een nieuwe oorlog zou uitbreken (VS-Iran). En toen de verspreiding van dit virus, allemaal opeenvolgend zonder pauze...

Er is geen goede optie helaas. Als je het toch in mei houdt zonder publiek dan loop je niet alleen inkomsten mis in het centrum (horeca en winkels), een deel van de miljoenen aan kosten worden niet eens terugverdiend dmv tickets. Plus als het virus nog steeds grotendeels aanwezig is en al het nieuws overschaduwt, weet ik niet of iedereen überhaupt in euforische humeur naar het sf kijkt, zeker omdat het incompleet voelt zonder publiek, (fan)pers en preparties. Dit in combinatie met de gedachte van velen dat de liedjes dit jaar tegenvallen, of nog erger dat een paar landen zich terugtrekken, dat de postcards niet consistent in Nederland zijn opgenomen, en dat een aantal inzendingen live-worden uitgevoerd in hun eigen land, zorgt er ws voor dat dit wordt gezien als een van de, al dan niet de slechtste editie ooit...wat zou dat zonde zijn als dat dan precies wordt gelinkt met Nederland terwijl we er niks aan kunnen doen.

Eerlijk is eerlijk, hoeveel ik ook van het sf hou, de gezondheid van iedereen die betrokken bij deze editie heeft prioriteit. Het sf is leuk, maar het is zeker geen eerste levensbehoefte dat we niet nog een jaartje kunnen wachten. Zelfs als er geen publiek is, dan is er nog steeds een zeer grote hoeveelheid aan delegaties en crew in en rond Ahoy. Dan heb ik liever dat ze het een aantal maanden verplaatsen of naar volgend jaar. Ik heb er geen bezwaar tegen. Helaas gaat dat niet zo makkelijk. Je moet kijken naar vergunningen, of Rotterdam op een later moment niet een ander groot evenement houdt, of Ahoy wel beschikbaar is voor lange tijd, of de buitenlandse omroepen wel slots hebben om het uit te zenden (gezien een hoop evenementen misschien worden verplaatst door heel Europa blijft er minder ruimte over, misschien). Of alle (technische) crews überhaupt vrij zijn of dat ze al een druk agenda hebben op dat moment. Lijkt me logistiek verschrikkelijk. En het winnende jaar heeft veel minder tijd om zich voor te bereiden als het bv in september wordt gehouden. Ik zou het echt niet weten, om teleurstelling te verkleinen ben ik iig al voorbereid op het scenario dat het helemaal wordt afgelast in mei.
pi_191998402
Ik heb echt met iedereen te doen. Op de eerste plaats de slachtoffers en nabestaanden van dit nare virus.

Maar ook alle binnenlandse en buitenlandse fans voor wie dit misschien de eerste en enige keer is dat ze live erbij kunnen zijn. Voor de fans die al vliegtickets en hotelkamers hebben geboekt. Voor de artiesten die ontzettend blij en trots zijn dat ze hun land mogen vertegenwoordigen. Voor de landen als IJsland, Litouwen, Roemenië, Bulgarije, die eindelijk eens kans maken om te winnen voor de eerste keer. Al die onzekerheid is echt verschrikkelijk.
pi_191998690
Hier de Ahoy agenda:

https://www.ahoy.nl/agenda

Ik ben geneigd te zeggen dat als het alleen om Ahoy gaat, september te doen zou moeten zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191998739
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef Fred_B het volgende:
Hier de Ahoy agenda:

https://www.ahoy.nl/agenda

Ik ben geneigd te zeggen dat als het alleen om Ahoy gaat, september te doen zou moeten zijn.
Juli zou ook kunnen.
pi_191999381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:52 schreef Fred_B het volgende:
Hier de Ahoy agenda:

https://www.ahoy.nl/agenda

Ik ben geneigd te zeggen dat als het alleen om Ahoy gaat, september te doen zou moeten zijn.
Maar hoe gaat dat met m’n geboekte hotelkamer? Geen idee of ik die mee kan nemen voor hetzelfde bedrag.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191999836
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:43 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Maar hoe gaat dat met m’n geboekte hotelkamer? Geen idee of ik die mee kan nemen voor hetzelfde bedrag.
Heb je een annuleringsverzekering? Misschien kun je die anders nu nog even erbij boeken.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:20:02 #97
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191999943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:55 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Juli zou ook kunnen.
Ja eind juli / begin augustus is de enige met zo'n groot gat waar het eventueel plaats zou kunnen vinden.

En dan is nog de vraag of de artiesten al hun andere activiteiten afzeggen om in juli / augustus naar Nederland af te reizen.
pi_192000010
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:43 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Maar hoe gaat dat met m’n geboekte hotelkamer? Geen idee of ik die mee kan nemen voor hetzelfde bedrag.
Lijkt mij toch dat de hotels in dit geval gewoon coulant zijn en ze je kamer overboeken of zo.
pi_192000033
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:13 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Heb je een annuleringsverzekering? Misschien kun je die anders nu nog even erbij boeken.
Ik heb ‘m via Booking.com en kan tot 10 mei gratis annuleren.
Maar het liefst zou ik de kamer meenemen naar de nieuwe datum.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:00 #100
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192000048
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:24 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Lijkt mij toch dat de hotels in dit geval gewoon coulant zijn en ze je kamer overboeken of zo.
Ja, maar dan moeten ze die beschikbaarheid wel hebben. Al lijkt me dat wel door dat klote-virus :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:28:10 #101
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192000068
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:20 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ja eind juli / begin augustus is de enige met zo'n groot gat waar het eventueel plaats zou kunnen vinden.

En dan is nog de vraag of de artiesten al hun andere activiteiten afzeggen om in juli / augustus naar Nederland af te reizen.
Je zit dan wel in het hoogseizoen waar mensen hun vakantie geboekt hebben.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:29:38 #102
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192000088
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:28 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Je zit dan wel in het hoogseizoen waar mensen hun vakantie geboekt hebben.
Klopt, maar dat is misschien dan toch "the second best thing". Ik hoop gewoon heel erg dat deze editie zoals gepland door kan gaan, met alle 41 artiesten zoals deze er nu zijn :{ Moeten we even heeeeel hard duimen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:33:42 #103
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_192000255
Mocht dat zo zijn, zijn we wellicht wel de winnaar die het langste achtereen de winnaar is geweest :o :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:32 #105
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_192000839
Ahoy heeft alle evenementen tot 31 maart geschrapt.
Just do it »
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:10:04 #106
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_192000890
Het gaat hoe dan ook door, desnoods in september. Of anders volgend jaar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:26 #107
87554 Cee
Welluk?
pi_192001014
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Andromache het volgende:
Het gaat hoe dan ook door, desnoods in september. Of anders volgend jaar.
Het moet, het MOET. Prayer circle.
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 11:27:22 #108
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192001208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:38 schreef Meridiaan het volgende:
Mocht dat zo zijn, zijn we wellicht wel de winnaar die het langste achtereen de winnaar is geweest :o :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hebben we mogelijk toch positief ESF record te pakken
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192001242
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:38 schreef Meridiaan het volgende:
Mocht dat zo zijn, zijn we wellicht wel de winnaar die het langste achtereen de winnaar is geweest :o :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee zelfs die prijs "winnen" we niet ;) Ierland was drie jaren achter elkaar winnaar (1992-93-94)
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:34:11 #110
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192001311
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:29 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Nee zelfs die prijs "winnen" we niet ;) Ierland was drie jaren achter elkaar winnaar (1992-93-94)
Maar wel met verschillende artiesten. We gaan gewoon voor de langst regerende artiest prijs. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192001495
Ik denk, eerlijk gezegd, dat als het uitgesteld wordt, dat het om een heel jaar gaat. Anders komt alles daarna ook in de problemen, dan heeft de nieuwe winnaar veel te weinig tijd om het volgende ESF in mei 2021 te organiseren.
En.... verschuiven naar september, met het risico dat het virus dan nog steeds ergens rondwaart? Lijkt me niet een heel slim besluit.
Nederland verdient als winnaar de kans om een prachtig festival te organiseren. De EBU moet daar een flinke financiële bijdrage aan leveren om het mogelijk te maken. Want de kosten van het uitstel kunnen natuurlijk niet alleen hier in Nederland worden gedragen.

En de liedjes die nu zijn uitgekozen? Ik vrees dat die een soort ereplek zullen krijgen in de ESF historie, maar voor de wedstrijd zelf kunnen ze volgend jaar natuurlijk niet meer gebruikt kunnen worden.
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 11:52:57 #112
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192001654
Voor die liedjes kan je uitzonderingen maken op de huidige regels
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:54:19 #113
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192001671
Eind augustus, begin september lijkt mij juist wel wat. Door de hitte is dat toch altijd een erg vervelende periode imo en een aankomend ESF zou daar nog iets positiefs aan kunnen geven. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:30:08 #114
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192002307
Cornald net op Radio 2. Houdt ook zijn hart vast, maar alles gaat in ieder geval tot begin april door zoals gepland.
pi_192002777
Verhuist Songfestival naar Studio 21 in Hilversum?


Door het Coronavirus staat het Eurovisiesongfestival 2020 op losse schroeven. De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb heeft gisteren aangekondigd om begin april bekend te maken of dit grote internationale event in Rotterdam nog door kan gaan. Naast het aflassen of doorschuiven van het evenement gaan er ook stemmen op om het Songfestival zonder publiek te organiseren. Studio 21, als grootste studio van Nederland, lijkt dan een goed alternatief vanwege de hoogstaande technische faciliteiten op het Mediapark.

De woordvoerder van Oseven (eigenaar van Studio 21) meldt aan Spreekbuis.nl dat de Songfestival-organisatie hen nog niet heeft benaderd. De nieuwe maatregelingen zijn immers ook pas net bekend. ‘Uiteraard verwelkomen we graag het Songfestival in Hilversum. Het is de vraag of het huidige decorontwerp van Ahoy in Studio 21 past, maar niets is zo flexibel als de evenementenbranche’, aldus de woordvoerder.

De nieuwe maatregelingen hebben ook grote impact op Studio 21, aangezien alle events tot eind deze maand gecanceld zijn. Naast het cancelen van de Dinnershows, was de evenementenlocatie in de mediastad ook gereserveerd voor een aantal andere grote events. Deze zullen door de maatregelingen niet doorgaan en ook de evenementen voor begin april zijn nog uiterst onzeker, meldt de woordvoerder.

https://www.spreekbuis.nl(...)dio-21-in-hilversum/
leven zoals het leven is
pi_192003750
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:29 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Nee zelfs die prijs "winnen" we niet ;) Ierland was drie jaren achter elkaar winnaar (1992-93-94)
Met hetzelfde liedje uiteraard :D
pi_192004064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef Aadrianus het volgende:
Ik denk, eerlijk gezegd, dat als het uitgesteld wordt, dat het om een heel jaar gaat. Anders komt alles daarna ook in de problemen, dan heeft de nieuwe winnaar veel te weinig tijd om het volgende ESF in mei 2021 te organiseren.
En.... verschuiven naar september, met het risico dat het virus dan nog steeds ergens rondwaart? Lijkt me niet een heel slim besluit.
Nederland verdient als winnaar de kans om een prachtig festival te organiseren. De EBU moet daar een flinke financiële bijdrage aan leveren om het mogelijk te maken. Want de kosten van het uitstel kunnen natuurlijk niet alleen hier in Nederland worden gedragen.

En de liedjes die nu zijn uitgekozen? Ik vrees dat die een soort ereplek zullen krijgen in de ESF historie, maar voor de wedstrijd zelf kunnen ze volgend jaar natuurlijk niet meer gebruikt kunnen worden.
Denk dat EBU in zo'n geval uitzondering maakt op de regel dat winnaar altijd organiseert
pi_192004740
We zullen sowieso wel tot april moeten wachten, maar de Formule 1 gaat Zandvoort waarschijnlijk overslaan:
quote:
They also state that they expect the 2020 championship is expected to begin in Europe at the end of May – but this will be regularly reviewed.
Begin mei horen hier de repetities normaal gesproken te beginnen.

Edit: en de Giro start op 9 mei ook niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Em31 op 13-03-2020 14:31:21 ]
pi_192005510
De beslissing moet genomen worden voordat ze met de bouw van het decor beginnen. Dat is begin april. Ik zie nog niet voor me dat de situatie hier al dusdanig onder controle is dat er genoeg duidelijkheid is over hoe het er 6 weken later uit zal zien.

Ik verwacht dat het wordt afgeblazen.
De UEFA zet al achter de schermen in op een EK in 2021.
De F1 in Zandvoort is ook al bijna van de baan.
Ik verwacht dat Rotterdam 2020 ook verschoven wordt naar 2021. Dat is de meest logische oplossing, dan kan alles wat er nu aan voorbereiding is gedaan worden doorgeschoven naar een jaar verder. Dat levert het minst verlies op en de minste organisatorische problemen. Het festival blijft dan een evenement dat in mei plaats vindt, zoals al tientallen jaren lang.
Er zullen volgend jaar nieuwe liedjes worden ingezonden, want je kunt geen eerlijke wedstrijd meer houden met liedjes die ondertussen al zijn vrijgegeven en waarvan sommige al de hitlijsten zullen halen en andere in de vergetelheid zijn geraakt. Dat is dan het grootste offer dat gemaakt wordt. Het mooie daarvan is dan, dat GROW voor altijd het lied zal blijven dat misschien best had kunnen winnen. Jeangu heeft er dan niet mee kunnen doen wat hij eigenlijk wilde, maar hij zal misschien de kans krijgen om voor volgend jaar een nog mooier nummer te schrijven.
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2020 @ 15:03:47 #120
87554 Cee
Welluk?
pi_192005648
Ik vind het ondertussen eigenlijk ook bijna ongepast om, ook al is het zónder publiek, een uitbundige en feestelijke show te geven terwijl er all over Europa en daarbuiten zo veel gaande is momenteel. :@
pi_192005840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:58 schreef Aadrianus het volgende:
De beslissing moet genomen worden voordat ze met de bouw van het decor beginnen. Dat is begin april. Ik zie nog niet voor me dat de situatie hier al dusdanig onder controle is dat er genoeg duidelijkheid is over hoe het er 6 weken later uit zal zien.

Ik verwacht dat het wordt afgeblazen.
De UEFA zet al achter de schermen in op een EK in 2021.
De F1 in Zandvoort is ook al bijna van de baan.
Ik verwacht dat Rotterdam 2020 ook verschoven wordt naar 2021. Dat is de meest logische oplossing, dan kan alles wat er nu aan voorbereiding is gedaan worden doorgeschoven naar een jaar verder. Dat levert het minst verlies op en de minste organisatorische problemen. Het festival blijft dan een evenement dat in mei plaats vindt, zoals al tientallen jaren lang.
Er zullen volgend jaar nieuwe liedjes worden ingezonden, want je kunt geen eerlijke wedstrijd meer houden met liedjes die ondertussen al zijn vrijgegeven en waarvan sommige al de hitlijsten zullen halen en andere in de vergetelheid zijn geraakt. Dat is dan het grootste offer dat gemaakt wordt. Het mooie daarvan is dan, dat GROW voor altijd het lied zal blijven dat misschien best had kunnen winnen. Jeangu heeft er dan niet mee kunnen doen wat hij eigenlijk wilde, maar hij zal misschien de kans krijgen om voor volgend jaar een nog mooier nummer te schrijven.
Punt blijft dat omroepen veel geld hebben uitgegeven om NF's te organiseren
  PR en moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 15:22:54 #122
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192006060
Cornald Maas:
quote:
https://www.nporadio2.nl/(...)festival-door-corona

CORNALD MAAS OVER GEVOLGEN SONGFESTIVAL DOOR CORONA

Met alle afgelastingen wegens het coronavirus is ook het Songfestival geen zekerheid meer. Gijs belt met Mr Songfestival Cornald Maas die de laatste update geeft.
Cornald vertelt: “Ik weet het ook echt niet. Mensen die hierover moeten beslissen weten het ook echt niet. De beslissing is nog niet genomen, maar ze zullen geen onverantwoorde risico’s aangaan. Als deze periode van quarantaine verlengd wordt, dan is het volgens mij niet haalbaar meer."

OPBOUWEN OF NIET?
Hij vertelt dat je niet zomaar een proces van het opbouwen van Ahoy kan starten, zonder dat je zekerheid hebt of het evenement doorgaat of niet. “Je gaat niet dat parcours in als je geen garantie hebt. En daarbij komt ook nog dat je geen grip hebt op wat individuele delegaties gaan doen. Landen willen Nederland niet meer in om hun introductiefilmpjes op te nemen."

UITERLIJKE DEADLINE
Voorlopig ligt de deadline op 6 april. Dan wordt bepaald of het Songfestival door zal gaan of niet. Cornald vertelt dat die deadline ongeveer gelijk is aan de eventuele start van de opbouw van het festival. “In het ergste geval wordt het een jaar uitgesteld, maar ik weet dat mensen volop bezig zijn om het nog door te laten gaan.”
Als dat volgens Cornaldgod het ergste geval is teken ik ervoor :o Dan maar ESC Rotterdam 2021 :o

Billenknijpen tot 6 april :X

ESC in Concert 4 april kunnen we denk ik wel vergeten? Hoewel deze regel van niet meer dan 100 mensen sowieso t/m 31 maart geldt. Maar zouden ze gelijk daarna alweer volle zalen toelaten terwijl half Nederland besmet is?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 maart 2020 @ 15:25:44 #123
163650 Greys
pi_192006122
Sietse zei ook al op camera dat hij zich een esf zonder publiek niet kan voorstellen dus ik denk echt dat we daar niet heel bang voor hoeven zijn. Zal denk ik of een half jaar of een heel jaar uitstellen worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 15:26:50 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192006141
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef Greys het volgende:
Sietse zei ook al op camera dat hij zich een esf zonder publiek niet kan voorstellen dus ik denk echt dat we daar niet heel bang voor hoeven zijn. Zal denk ik of een half jaar of een heel jaar uitstellen worden.
Liever dat ze uitstellen dan dat "ons songfestival" een flopshow wordt zonder sfeer en publiek.
  PR en moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 15:27:02 #125
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192006145
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:25 schreef Greys het volgende:
Sietse zei ook al op camera dat hij zich een esf zonder publiek niet kan voorstellen dus ik denk echt dat we daar niet heel bang voor hoeven zijn. Zal denk ik of een half jaar of een heel jaar uitstellen worden.
Gelukkig, dan is het eigenlijk ook geen ESF :o
Mij gaat het er vooral om dat we dit feest in Nederland mogen houden en dat mogen bijwonen, al is dat in 2022 dan ben ik er alsnog akkoord mee :X :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:27:59 #126
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192006170
In deze periode lijkt het mij juist heel goed om samen te komen voor de verbinding in Europa. Kan ook troost bieden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Cee het volgende:
Ik vind het ondertussen eigenlijk ook bijna ongepast om, ook al is het zónder publiek, een uitbundige en feestelijke show te geven terwijl er all over Europa en daarbuiten zo veel gaande is momenteel. :@
pi_192006173
Je zou landen alsnog gewoon de optie kunnen geven om het nummer van dit jaar in te zenden. Uiteindelijk zijn de meeste mensen er totaal niet mee bezig en horen zij de nummers toch voor het eerst in de finale.
pi_192006185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Liever dat ze uitstellen dan dat "ons songfestival" een flopshow wordt zonder sfeer en publiek.
:Y
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 maart 2020 @ 15:29:33 #129
163650 Greys
pi_192006202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:27 schreef lashatumbai het volgende:
In deze periode lijkt het mij juist heel goed om samen te komen voor de verbinding in Europa. Kan ook troost bieden.
[..]

Je kunt alleen niet samenkomen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192006252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:12 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Punt blijft dat omroepen veel geld hebben uitgegeven om NF's te organiseren
Dat heeft toch vele mooie uren tv opgeleverd? Dat is geen weggegooid geld, lijkt me.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 15:32:54 #131
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192006275
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Je kunt alleen niet samenkomen. :P
Digitaal wel ;)

Doen we hier ook
pi_192006801
songfestivalNL twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:49:10 EBU: "We are working closely with Dutch Host Broadcasters NPO, NOS and AVROTROS and the City of Rotterdam to explore different potential scenarios for the Eurovision Song Contest 2020" https://t.co/oJJ6wDWHZ9 reageer retweet
https://eurovision.tv/story/work-on-eurovision-2020-continues
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:18:58 #133
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192007245
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:58 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 15:49:10 EBU: "We are working closely with Dutch Host Broadcasters NPO, NOS and AVROTROS and the City of Rotterdam to explore different potential scenarios for the Eurovision Song Contest 2020" https://t.co/oJJ6wDWHZ9 reageer retweet
https://eurovision.tv/story/work-on-eurovision-2020-continues
Nog geen nood aan de man dus. Kunnen we nog lekker een maandje zenuwpezen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 16:24:38 #134
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_192007398
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:03 schreef Cee het volgende:
Ik vind het ondertussen eigenlijk ook bijna ongepast om, ook al is het zónder publiek, een uitbundige en feestelijke show te geven terwijl er all over Europa en daarbuiten zo veel gaande is momenteel. :@
Alleen in Nederland 10 doden aan coronavirus.
pi_192007791
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 15:27 schreef Moira het volgende:

[..]

Gelukkig, dan is het eigenlijk ook geen ESF :o
Mij gaat het er vooral om dat we dit feest in Nederland mogen houden en dat mogen bijwonen, al is dat in 2022 dan ben ik er alsnog akkoord mee :X :D
Nou ja goed, misschien wil Rotterdam volgend jaar niet nog eens het risico nemen om nog meer organisatiekosten te maken, en wordt het dan wel ergens anders gehouden, bijvoorbeeld in het buitenland.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192008024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 16:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nou ja goed, misschien wil Rotterdam volgend jaar niet nog eens het risico nemen om nog meer organisatiekosten te maken, en wordt het dan wel ergens anders gehouden, bijvoorbeeld in het buitenland.
Ik denk eerder dat de EBU een flink deel uit de algemene reserves gebruikt om de organisatie hier in Nederland te kunnen hervatten volgend jaar.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:43:12 #137
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_192009264
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:29 schreef summer52 het volgende:

[..]

uitstellen tot september is de beste optie, en ach die paar maanden is voor iedereen toch wel uit te houden? *O*
Het is wss heel duur om het te verschuiven. Mss gaan ze het wel gewoon zonder publiek doen?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:46:00 #138
194695 franklop
Fran knock
pi_192009324
Ahoy is in september al deels bezet door darts, dat vandaag naar die maand verschoven is
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 maart 2020 @ 17:47:37 #139
163650 Greys
pi_192009349
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:43 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Het is wss heel duur om het te verschuiven. Mss gaan ze het wel gewoon zonder publiek doen?
En dan al die kaartverkoop inkomsten en hotels enzo missen? Dat is ook heel duur. Sietse zei dat hij zich een esf zonder publiek eigenlijk niet kan voorstellen dus ik heb goede hoop dat ze dat als állerlaatste optie hebben op het lijstje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192009588
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:47 schreef Greys het volgende:

[..]

En dan al die kaartverkoop inkomsten en hotels enzo missen? Dat is ook heel duur. Sietse zei dat hij zich een esf zonder publiek eigenlijk niet kan voorstellen dus ik heb goede hoop dat ze dat als állerlaatste optie hebben op het lijstje.
Als ze het verplaatsen moeten ze waarschijnlijk alsnog de kosten voor de zaal en de apparatuur etc. betalen. En dan later nog een keer. Dat lijkt me duurder dan zonder publiek.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 maart 2020 @ 17:59:48 #141
163650 Greys
pi_192009636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Als ze het verplaatsen moeten ze waarschijnlijk alsnog de kosten voor de zaal en de apparatuur etc. betalen. En dan later nog een keer. Dat lijkt me duurder dan zonder publiek.
Tis niet dat Ahoy die zaal dan wel met anderen had kunnen volgooien in april tijdens de opbouw ofzo toch. :@ Dus misschien zijn ze coulant.

Maar goed, bij het idee alleen al van een Songfestival zonder publiek ga ik janken dus ik blijf maar hoop houden. Wellicht tegen beter weten in.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192010382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Als ze het verplaatsen moeten ze waarschijnlijk alsnog de kosten voor de zaal en de apparatuur etc. betalen. En dan later nog een keer. Dat lijkt me duurder dan zonder publiek.
Ik denk dat de EBU in dit geval ook de prestige van het festival wel laat meewegen. Ze zullen er liever een smak extra geld tegenaan gooien volgend jaar, dat dit jaar een soort slap aftreksel uitzenden van wat het eigenlijk zou moeten zijn. En laten we eerlijk zijn, zonder publiek, in Ahoy opgenomen of in een andere studio met een aangepast decor: het blijft een slap aftreksel, ook al zal de Nederlandse regie en productie er alles aan doen om er iets moois van te maken. Want er zullen ongetwijfeld landen zijn die zich afmelden. Daar maak je niemand blij mee. De Nederlandse organisatie niet, de fans niet, de kijkers thuis ook niet.
Het gaat geld kosten, dat staat buiten kijf.
Maar die hele coronacrisis kost veel geld.
De EBU heeft vast ergens een pot geld voor onvoorziene zaken als dit. Of ze hebben een hele goeie verzekering afgesloten.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:05:34 #143
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_192010992
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Tis niet dat Ahoy die zaal dan wel met anderen had kunnen volgooien in april tijdens de opbouw ofzo toch. :@ Dus misschien zijn ze coulant.

Maar goed, bij het idee alleen al van een Songfestival zonder publiek ga ik janken dus ik blijf maar hoop houden. Wellicht tegen beter weten in.
De huur van Ahoy komt uit het budget van de gemeente Rotterdam. Zij zijn de gaststad die een recordbedrag van 15 miljoen euro hier voor over had. Zij gaan denk ik nog een behoorlijke vinger in de pap hebben wat betreft besluitvorming.
pi_192011047
Ik hoop dat er een goede verzekering is afgesloten en dat die meedenkt met oplossingen.
dag
  ESF Reporter vrijdag 13 maart 2020 @ 19:08:57 #145
87554 Cee
Welluk?
pi_192011057
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:46 schreef franklop het volgende:
Ahoy is in september al deels bezet door darts, dat vandaag naar die maand verschoven is
Misschien kunnen ze het combineren, dan doen ze de puntentelling tijdens een dartwedstrijd.
Lithuania.... ONE HUNDRED AND EIGHTY.
  † In Memoriam † vrijdag 13 maart 2020 @ 19:20:49 #146
368283 ato
pi_192011299
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:08 schreef Cee het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze het combineren, dan doen ze de puntentelling tijdens een dartwedstrijd.
Lithuania.... ONE HUNDRED AND EIGHTY.
_O-
Ik vind dat juist de EBU mee moet betalen als het verplaatst wordt, ook lijkt mij dat dezelfde artiesten moeten gaan. Liefst met een ander lied. Wel jammer want juist dit jaar vind ik de liedjes een stuk beter dan vorig jaar.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 19:40:17 #147
375570 crew  Cyan9
pi_192011822
Het gespeculeer maakt me eigenlijk meer nerveus dan het afwachten tot een definitief besluit.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 19:43:05 #148
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192011892
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:08 schreef Cee het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze het combineren, dan doen ze de puntentelling tijdens een dartwedstrijd.
Lithuania.... ONE HUNDRED AND EIGHTY.
Presentatie door Michael van Gerwen inplaats van Jan Smit. Iedereen in de zaal verkleed als beer of clown.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 19:49:05 #149
478909 molloot200
alles muziek.
pi_192012032
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef ato het volgende:

[..]

_O-
Ik vind dat juist de EBU mee moet betalen als het verplaatst wordt, ook lijkt mij dat dezelfde artiesten moeten gaan. Liefst met een ander lied. Wel jammer want juist dit jaar vind ik de liedjes een stuk beter dan vorig jaar.
Hoezo dan per se andere liedjes? We weten als het bijvoorbeeld in september plaatsvindt toch net zoveel als nu laat maar zeggen? De meest beluisterde / bekeken hoeft niet per se de winnaar te worden. De echter dan kennen we de liedjes allemaal wat langer.
pi_192012204
Ik merk dat het hele songfestival al een paar dagen is weggeëbd bij me en heb het hier ook niet meer gevolgd. Zeg me dat er nog hoop is :P
pi_192012357
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 19:49 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Hoezo dan per se andere liedjes? We weten als het bijvoorbeeld in september plaatsvindt toch net zoveel als nu laat maar zeggen? De meest beluisterde / bekeken hoeft niet per se de winnaar te worden. De echter dan kennen we de liedjes allemaal wat langer.
Dat is meer als het een jaar wordt uitgesteld. Dan kan je uiteraard niet dezelfde liedjes gebruiken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')