abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191955529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:12 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Het komt er iig op aan dat hij de kiezers wijs moet maken dat zij op hem moeten stemmen. Los ervan of hij te vertrouwen is, zijn beloftes na zal komen. Dat is een ander punt dus, en daar ging ik niet over.

Mijn vraag anders verwoord was dus, wat precies in zijn agenda/partijprogramma/politiek is zo aantrekkelijk voor de arbeiders?
https://joebiden.com/empowerworkers/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191955532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Normaal, haalbaar beleid.
Biden zei deze week in Detroit nog, dat hij samen met Obama de autoindustrie mee overeind heeft gehouden tijdens de crisis in 2009.
pi_191955604
Als ik Amerikaan was zou ik voor Biden kiezen met het idee dat hij na een termijn afzwaait. Biden is saai en van hem hoef je geen radicale koerswijzigingen te verwachten. Hij is de perfecte tussenpaus na een tumultueuze periode onder Trump.

Over vier jaar kunnen de Democraten hun ambities omhoog bijstellen en inzetten op een kandidaat die wat meer kleur heeft dan Biden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191955637
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:20 schreef Mike het volgende:

[..]

Een van de belangrijkste thema's deze verkiezingen wordt de gezondheidszorg. Elke poll opnieuw laat zien dat dat het meeste leeft. Biden zal ze in ieder geval voorleggen dat ze bij hem verzekerd gaan worden.

Beide kandidaten zullen vast ook banen beloven, maar dat kan volgens mij niemand waarmaken in die gebieden.
Maar zou dat niet eerder kunnen backfiren? Want er was veel ontevredenheid met de Obamacare onder de middenklasse trouwens. Er waren veel gezinnen die niet gedekt waren omdat ze te rijk waren voor Medicaid en te arm om zelf het eigenrisico te betalen. En vielen dus buiten de boot.

Weet niet of arbeiders onder de middenklasse vallen?
pi_191955648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:13 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zoveel zeggen geloof ik.
Na Trump zegt dat wel heel veel. Iemand die normaal doet, voor haalbare doelen gaat en vooral ook niet polariserend is, is een enorme stap tov Trump.

En dat verwacht de gemiddelde Bidenstemmer denk ik vooral. Het gaat niet zo zeer om zijn standpunten, maar vooral om wat hij niet is. Hij is niet polariserend en niet extreem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_191955682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Biden moet er voor waken zich niet mee te laten slepen in Trump zijn aanvallen onder de gordel.
Hij moet gewoon zijn gematigde toon aanhouden, en de mensen aantonen dat hij terug wil naar het realisme van Obama's tijdperk..
Hij heeft anders met een paar zeer vijandige optredens tegen critici in debatten in SC wel die staat weten binnen te halen. Waarbij hij schreeuwde en tekeer ging tegen de zogenaamde lastpakken. Waarom zou dat niet opnieuw lukken?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2020 @ 10:41:40 #157
426493 crew  PippenScottie
pi_191955743
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:42 schreef Hanca het volgende:
In Michigan haalde Sanders iets minder stemmers dan 4 jaar geleden, Biden haalde 200.000 stemmers meer dan Clinton. Weer een duidelijk bewijs dat Biden nieuwe/extra stemmers weet te winnen en Sanders niet.
Ik zie dit vooral als een signaal dat Hillary Clinton een historisch impopulaire kandidaat was.
My friends all drive horses
pi_191955749
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Na Trump zegt dat wel heel veel. Iemand die normaal doet, voor haalbare doelen gaat en vooral ook niet polariserend is, is een enorme stap tov Trump.

En dat verwacht de gemiddelde Bidenstemmer denk ik vooral. Het gaat niet zo zeer om zijn standpunten, maar vooral om wat hij niet is. Hij is niet polariserend en niet extreem.
Tja ik zou je graag willen geloven maar je komt nu met allerlei onbewezen aannames. Over wat de kiezers wel willen en wat hen motiveert enzovoorts. Dat is koffiedik kijken en daarnaast, is het kieslichaam weinig uniform. Mensen verschillen in hun meningen.
pi_191955799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:42 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Tja ik zou je graag willen geloven maar je komt nu met allerlei onbewezen aannames. Over wat de kiezers wel willen en wat hen motiveert enzovoorts. Dat is koffiedik kijken en daarnaast, is het kieslichaam weinig uniform. Mensen verschillen in hun meningen.
Het zijn idd aannames, maar wel aannames die journalisten ook doen. Natuurlijk is het niet zo dat iedereen hetzelfde denkt (gelukkig niet), maar zijn degelijke, niet polariserende saaiheid is volgens mij wel het unique selling point van Biden. En hij blijkt het goed te doen.

Jij vroeg waarom ze op Biden stemmen, dit is wat de meeste analisten denken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_191955806
quote:

[..]

Aangezien Biden de vloer aanveegt met Sanders lijken steeds meer Amerikanen hem geschikt te vinden voor het presidentschap.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191955911
quote:

[..]

Dat is dan wel weer grappig, want je komt hier zelf ook vooral met praatpuntjes en niet met data. De uitslagen in veel staten zijn duidelijk. Sanders doet het wat beter onder latino's dan Biden in veel staten. In zeer progressieve staten als Washington en Californië doet hij het ook goed. Maar juist in een Rust Belt state als Michigan waar hij het goed zou moeten doen volgens de praatpunten haalt hij fors minder stemmen dan Biden. Als je dan naar de exit polls lijkt met name de zorg een belangrijk punt te zijn en kiest 6 van de 10 kiezers die dat als prioriteit ziet voor Biden en wint Biden bijvoorbeeld ook de stem van vakbondsleden.
pi_191955938
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:41 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik zie dit vooral als een signaal dat Hillary Clinton een historisch impopulaire kandidaat was.
En toch had die juist 3 miljoen meer stemmen dan Trump.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien Biden de vloer aanveegt met Sanders lijken steeds meer Amerikanen hem geschikt te vinden voor het presidentschap.
Dat zeker, maar voorlopig houden we ook alleen maar rekening net het Democratische kiezersbestand eh. ;) De republikeinen moeten er nog aan komen, waaronder de Trump diehards.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het zijn idd aannames, maar wel aannames die journalisten ook doen. Natuurlijk is het niet zo dat iedereen hetzelfde denkt (gelukkig niet), maar zijn degelijke, niet polariserende saaiheid is volgens mij wel het unique selling point van Biden. En hij blijkt het goed te doen.

Jij vroeg waarom ze op Biden stemmen, dit is wat de meeste analisten denken.
Misschien is hij te saai. In deze populistische tijden lijkt het soms wel alsof je ook juist de extreme kanten moet kunnen aanspreken. Zo gek als het klinkt. Je ziet zelfs een flinke toename van extreem links en rechts.
pi_191956038
De WaPo heeft trouwens nog wat mooiere exit poll infographics. Zoals bijvoorbeeld die voor Michigan.

Daarin zie je wel dat Sanders onder de laagste inkomens iets meer steun heeft (onder de 50k), maar Biden bijvoorbeeld de middeninkomens wint, de mensen zonder college degree, de vakbondshuishoudens en procentueel gezien heel sterk wint onder de groep die niet zoveel ziet in Medicare for All.
Ook wint Sanders de 'very liberal' groep heel overtuigend, maar Biden alles van 'somewhat liberal' tot 'conservative'.
pi_191956147
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:59 schreef Monolith het volgende:
De WaPo heeft trouwens nog wat mooiere exit poll infographics. Zoals bijvoorbeeld die voor Michigan.

Daarin zie je wel dat Sanders onder de laagste inkomens iets meer steun heeft (onder de 50k), maar Biden bijvoorbeeld de middeninkomens wint, de mensen zonder college degree, de vakbondshuishoudens en procentueel gezien heel sterk wint onder de groep die niet zoveel ziet in Medicare for All.
Ook wint Sanders de 'very liberal' groep heel overtuigend, maar Biden alles van 'somewhat liberal' tot 'conservative'.
Ik zie alleen zelf niets in hem. Hij is stokoud, dementerend, zijn gezondheid is zorgelijk in die zin van haalt hij de termijn wel?ven zoals je zegt, oersaai. Daarnaast heeft hij ook grillige woedebuien. Zo iemand zou het nooit in Nederland klaarspelen.
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:09:32 #165
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191956207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat Trump de enige is die Biden niet 1 op 1 aankan omdat ie te dom is om te poeplen en coherente gedachtes te vormen :')

Dat Fox 'm per definitie na afloop toch tot winnaar uitroept zal daar niets aan af doen. We zullen met onze eigen ogen zien dat Trump op geen enkele vraag een helder antwoord zal kunnen geven, alleen maar in vaagheden en platitudes reageert, waarschijnlijk een hoop liegt en Biden alleen onder de gordel probeert te raken of zijn eigen gedrag te projecteren.

Het is wat dat betreft jammer dat ook Biden een beetje de scherpheid mist om daar ad-rem en adequaat op te reageren.
Zolang hij het debat met Trump niet laat verzanden in ordinaire scheldpartijen zit hij wel goed.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:11:26 #166
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_191956243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:05 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik zie alleen zelf niets in hem. Hij is stokoud, dementerend, zijn gezondheid is zorgelijk in die zin van haalt hij de termijn wel?ven zoals je zegt, oersaai. Daarnaast heeft hij ook grillige woedebuien. Zo iemand zou het nooit in Nederland klaarspelen.
Op oersaai na kun je hetzelfde over Trump zeggen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_191956261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:09 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Zolang hij het debat met Trump niet laat verzanden in ordinaire scheldpartijen zit hij wel goed.
Ik kan niet eens begrijpen hoe mensen er massaal op hem stemmen. De oudr opa die mantelzorg nodig heeft. Als hij je familielid is, dan zou je je kunnen afvragen, wat doet hij zichzelf aan? En dan tegen hem, opa, doe eens rustig. Het wordt je teveel.
pi_191956264
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 09:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Vind ik ook heel jammer. Trump heeft nu al 4 jaar geen moeilijke vraag hoeven te beantwoorden. Als hij nu opeens tegen een scherp iemand met veel inhoudelijke kennis staat, bijvoorbeeld Elizabeth Warren, dan wordt Trump helamaal kapotgemaakt. Dan kan hij niet weglopen, zoals hij daar bij interviews of persconferenties een handje van heeft.
Warren heeft dan te maken met de 'likeability' factor. Trump MAG ploertengedrag vertonen. Zij mag dat niet.
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:13:12 #169
384435 klappernootopreis
pi_191956270
quote:

[..]

Stokoud, dementerend, grillige woedebuien? Bij Trump zijn die eigenschappen voor jouw wel okee, maar bij Biden juist weer niet?
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:15:47 #170
384435 klappernootopreis
pi_191956299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:12 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik kan niet eens begrijpen hoe mensen er massaal op hem stemmen. De oudr opa die mantelzorg nodig heeft. Als hij je familielid is, dan zou je je kunnen afvragen, wat doet hij zichzelf aan? En dan tegen hem, opa, doe eens rustig. Het wordt je teveel.
Trump is bijna net zo oud als Biden, draagt een pruik en schildert zich oranje om gezonder over te komen. En dan zit je hier te klagen over leeftijdsproblemen.
pi_191956306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:13 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Stokoud, dementerend, grillige woedebuien? Bij Trump zijn die eigenschappen voor jouw wel okee, maar bij Biden juist weer niet?
Waar had ik het over Trump? :? Lijkt alsof je zelf probeert te zelf te polariseren op basis van partijlijnen.
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:17:49 #172
384435 klappernootopreis
pi_191956329
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:16 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Waar had ik het over Trump? :? Lijkt alsof je zelf probeert te zelf te polariseren op basis van partijlijnen.
je bent een user of kloon die trump probeert te beschermen tot de aflossing chivaz uit zijn bed komt rollen.
pi_191956379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:17 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

je bent een user of kloon die trump probeert te beschermen tot de aflossing chivaz uit zijn bed komt rollen.
Tuurlijk. Trump is iig alles behalve oersaai. En verder nam ik zijn naam niet eens in de mond. Dat ded jij. Dus je probeert de conversatie te politiseren en ruzie te zoeken waar die niet is. Dan ben ik een troll. :W
  woensdag 11 maart 2020 @ 11:25:02 #174
384435 klappernootopreis
pi_191956429
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 11:21 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Trump is iig alles behalve oersaai. En verder nam ik zijn naam niet eens in de mond. Dat ded jij. Dus je probeert de conversatie te politiseren en ruzie te zoeken waar die niet is. Dan ben ik een troll. :W
Wij mogen dit niet meer zeggen omdat door achterbakse kuiperijen de regels werden aangepast, maar nu je het woord zelf in de mond neemt kan ik niet anders dan deze conclusie trekken.
pi_191956478
quote:

[..]

Sanders is bijna net zo oud, Biden is niet dementerend (waarom trap je in een nepnews campagne van de Republikeinen waar zelfs twitter en facebook waarschuwingen bij zetten?), Sanders is degene met een broze gezondheid: hij heeft net een hartaanval gehad.

Ik geef gelijk toe dat Biden geen ideale kandidaat is, maar de argumenten die je hier geeft zijn niet zo sterk. En hij is nog altijd veel beter dan Sanders en enorm veel beter dan Trump.

En saai verkoopt juist in Nederland wel. Balkenende was oersaai, ook Rutte is niet bepaald spannend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')