Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Een bewoner van woonzorgcomplex De Guldenakker in Goirle bij wie in het weekend het coronavirus is geconstateerd is daaraan overleden. Het slachtoffer was opgenomen in het ziekenhuis in Tilburg. Het is de vierde dode door het coronavirus in Nederland.
Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Momo het volgende: Een bewoner van woonzorgcomplex De Guldenakker in Goirle bij wie in het weekend het coronavirus is geconstateerd is daaraan overleden. Het slachtoffer was opgenomen in het ziekenhuis in Tilburg. Het is de vierde dode door het coronavirus in Nederland.
Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Momo het volgende: Een bewoner van woonzorgcomplex De Guldenakker in Goirle bij wie in het weekend het coronavirus is geconstateerd is daaraan overleden. Het slachtoffer was opgenomen in het ziekenhuis in Tilburg. Het is de vierde dode door het coronavirus in Nederland.
Wacht maar af in Sittard. Man gestorven, en alle 140 medebewoners in quarantaine.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Voor kleintjes is dit virus gelukkig heel mild, dus ik neem aan dat ze weinig / geen gezondheidsschade heeft opgelopen. Daarnaast hebben die ukkies een heel sterk zelfgenezend vermogen.
Zou dit virus express losgelaten zijn om van de vergrijzing af te komen? De staat kan dan ook even herstellen van alle kosten door de erfenisbelasting.
Hier willen ze als het nodig is gewoon zonder publiek gaan spelen, dat vind ik toch een betere oplossing.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende: Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-) Mag hij Messi bedienen :D
Voor kleintjes is dit virus gelukkig heel mild, dus ik neem aan dat ze weinig / geen gezondheidsschade heeft opgelopen. Daarnaast hebben die ukkies een heel sterk zelfgenezend vermogen.
Ik zat zelf te denken aan placenta-injecties in mijn longen. Je weet wel van het soort adrenalinespuit die ze in je hart steken, maar dan rechtstreeks in mijn longen.
Zou dit virus express losgelaten zijn om van de vergrijzing af te komen? De staat kan dan ook even herstellen van alle kosten door de erfenisbelasting.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende: Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-) Mag hij Messi bedienen :D
En alleen als het op je longen sloeg, zou je er blijvende schade aan overhouden, toch? Of wordt hoesten daar ook onder geschaard? Of toch alleen bij minimaal een longontsteking?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream. A murky, forgotten land.
Hier willen ze als het nodig is gewoon zonder publiek gaan spelen, dat vind ik toch een betere oplossing.
Sterker nog, je gaat dat nooit meer lukken om in te halen, in de meeste competities is 1 wedstrijd vaak al een probleem, laat staan een hele serie. Dit jaar is ook het EK, wat betekent dat er nog minder ruimte op de kalender is.
En alleen als het op je longen sloeg, zou je er blijvende schade aan overhouden, toch? Of wordt hoesten daar ook onder geschaard? Of toch alleen bij minimaal een longontsteking?
Longen en/of andere ingewanden ja. Maar die kleintjes schijnen er sowieso amper ziek van te worden. Volwassenen met geen/weinig symptomen zullen natuurlijk ook weinig permanente problemen aan overhouden idd.
Ik hoor net Boris Johnson op de BBC en de UK-RIVM exact hetzelfde zeggen als wat er hier gebeurt. Handen wassen, en niet te vroeg pieken met quarantaines.
Op maandag 9 maart 2020 18:01 schreef Nieuwschierig het volgende: Ik hoor net Boris Johnson op de BBC en de UK-RIVM exact hetzelfde zeggen als wat er hier gebeurt. Handen wassen, en niet te vroeg pieken met quarantaines.
Geleerd van de meesters.
Tis dan ook de enige goed manier om dit te controleren.
BREDA/OOSTERHOUT - Duizenden middelbare scholieren in Breda en omstreken hebben zich maandag ziek gemeld. Op sommige scholen zit tot zelfs een derde van het aantal leerlingen thuis. ,,De richtlijnen van het RIVM zijn bijna een vrijbrief om thuis te blijven."
In Slowakije, waar men nog in de enkele cijfers zit, heeft de premier net aangekondigd dat álles afgelast is: alle sport, alle culturele en sociale evenementen etc.
Op maandag 9 maart 2020 18:10 schreef heywoodu het volgende: In Slowakije, waar men nog in de enkele cijfers zit, heeft de premier net aangekondigd dat álles afgelast is: alle sport, alle culturele en sociale evenementen etc.
Op maandag 9 maart 2020 18:10 schreef heywoodu het volgende: In Slowakije, waar men nog in de enkele cijfers zit, heeft de premier net aangekondigd dat álles afgelast is: alle sport, alle culturele en sociale evenementen etc.
Zit ik dan in Brabant, wachtende tot ik donderdag naar Madrid kan. Ben benieuwd of ik de provincie nog uit kom, Madrid nog wel in kom, Madrid nog uitkom en de provincie weer in kom op zondag.
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
Op maandag 9 maart 2020 18:12 schreef Whipper het volgende: Zit ik dan in Brabant, wachtende tot ik donderdag naar Madrid kan. Ben benieuwd of ik de provincie nog uit kom, Madrid nog wel in kom, Madrid nog uitkom en de provincie weer in kom op zondag.
Op maandag 9 maart 2020 18:12 schreef Whipper het volgende: Zit ik dan in Brabant, wachtende tot ik donderdag naar Madrid kan. Ben benieuwd of ik de provincie nog uit kom, Madrid nog wel in kom, Madrid nog uitkom en de provincie weer in kom op zondag.
het is wat he. Wat moet je eigenlijk uberhaupt in Madrid
Het enige "positieve" is dat ze wel massaal blijven testen. De mensen zullen daar wel allemaal schrik hebben (en zo nog gemotiveerder zijn om niet buiten te komen).
Tsja, eigenlijk is het nog niks. Ik bedoel, als dit zo door gaat heb je straks dagen met 20.000 cases erbij op 1 dag. En zelfs dan is het nog steeds een klein percentage van de bevolking. Er is nog zoveel ruimte voor verspreiding.
Alleen is natuurlijk de vraag waar de test limieten liggen. Op een gegeven moment kom je ook in de problemen met personeel. Ookal heb je machines die theoretisch 50.000 tests kunnen uitvoeren (ik zeg maar wat) dan krijg je te maken met andere bottlenecks.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Weer een lange werkdag gehad (geen Brabant), dus heb het nieuws vandaag niet echt kunnen volgen.
Zijn er echt plannen om die provincie dicht te gooien of is dat de vrees/hoop* van mensen? De stijging lijkt minder hoog te zijn, al kan dat veel redenen hebben natuurlijk na een zondag.
Tsja, eigenlijk is het nog niks. Ik bedoel, als dit zo door gaat heb je straks dagen met 20.000 cases erbij op 1 dag. En zelfs dan is het nog steeds een klein percentage van de bevolking. Er is nog zoveel ruimte voor verspreiding.
Alleen is natuurlijk de vraag waar de test limieten liggen. Op een gegeven moment kom je ook in de problemen met personeel. Ookal heb je machines die theoretisch 50.000 tests kunnen uitvoeren (ik zeg maar wat) dan krijg je te maken met andere bottlenecks.
Dit natuurlijk. Gaat fucking exponentieel. Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt.
Op maandag 9 maart 2020 18:18 schreef kilon het volgende: Weer een lange werkdag gehad (geen Brabant), dus heb het nieuws vandaag niet echt kunnen volgen.
Zijn er echt plannen om die provincie dicht te gooien of is dat de vrees/hoop* van mensen? De stijging lijkt minder hoog te zijn, al kan dat veel redenen hebben natuurlijk na een zondag.
*doorstrepen wat niet van toepassing is
Er is nu een crisisvergadering van een deel van het kabinet plus de burgemeester van den bosch. Op slot zal denk ik meevallen, maar misschien scholen sluiten, evenementen cancellen of iets dergelijks?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 18:20:22 ]
Nu op RTL Isabel, de dame achter StopScholen, wat een muts
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Op maandag 9 maart 2020 18:01 schreef kilon het volgende: Ik heb vandaag in mijn mentorklas aangegeven dat als de school dicht gaat, mijn lessen gewoon doorgaan. Vonden ze geloof ik niet zo leuk
Examenklassen laat ik ook gewoon doorgaan. H4 en V4 kan ik wel missen. Rotkinderen
Tegenwoordig moet je toch ook gewoon prima thuis les kunnen geven, wat is dit voor mank gedoe?
Longen en/of andere ingewanden ja. Maar die kleintjes schijnen er sowieso amper ziek van te worden. Volwassenen met geen/weinig symptomen zullen natuurlijk ook weinig permanente problemen aan overhouden idd.
Wat zijn de permanente problemen dan? Ik lees daar eigenlijk niks over.
Op maandag 9 maart 2020 18:22 schreef Fer_de_Lance het volgende: Wat waren de cijfers van Italië, ik zie ze nergens? Nu kijk ik waarschijnlijk met mijn neus, een onwaarschijnlijk talent....
alleen dit bekend nu: +1280 confirmed cases in Lombardia, Italy.
rest zal zo wel komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Wat zijn de permanente problemen dan? Ik lees daar eigenlijk niks over.
Er zijn zeer zeldzame gevallen bekend dat je immuunsysteem hyperactief wordt en zeg maar je longen gaat opeten. Dat levert mogelijk blijvende schade op.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2020 18:24:55 ]
Op maandag 9 maart 2020 18:25 schreef trein2000 het volgende: Persconferentie na het crisisberaad. Zegt u het maar. Extra maatregelen of gaat rutte een poging doen Al Shahaf van de grootste te stoten?
Ik zet mijn geld in op het sluiten van scholen en annuleren van evenementen
Op maandag 9 maart 2020 18:25 schreef trein2000 het volgende: Persconferentie na het crisisberaad. Zegt u het maar. Extra maatregelen of gaat rutte een poging doen Al Shahaf van de grootste te stoten?
Morgen lekker inkoopjes doen, ff de kelder met goede wijn vol stouwen. Paar lekkere droge worsten en kazen, olijven in pot. Kikkererwtjes voor de humus. Wat crackertjes. Ik overleef de quarantaine wel.