quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kalm aan schreeuwerd...... de wapens hier zijn financiële prikkels om de economie drijvende te houden.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:26 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF MOET DE EUROPEAN CENTRAL BANK MET WAPENS??
Terzijde denk ik dat je het rustiger hebt wanneer je niet alles in het slechte gaat lezen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 17:32 schreef -river- het volgende:
Zo maar ff knakworsten inslaan, je weet maar nooit.
[ Bericht 2% gewijzigd door theNull op 09-03-2020 17:33:04 (Wrong quote) ]![]()
volgens mij zijn we al exponentieel ah groeien.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:31 schreef Silven het volgende:
Loopt nog steeds niet zo’n vaart. Ben benieuwd wanneer die exponentiele groei komt.![]()
Heeft iemand nog dat gifje van Steve die een iets te hete koffie drinkt? Nog nooit iemand zo als een mongool zien drinken.![]()
Jaquote:Op maandag 9 maart 2020 17:37 schreef KingRadler het volgende:
Is het verstandig om frikandellen te gaan hamsteren?~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Is dit ooit niet verstandigquote:Op maandag 9 maart 2020 17:37 schreef KingRadler het volgende:
Is het verstandig om frikandellen te gaan hamsteren?![]()
Valt mee,vanaf morgen gaat het afnemenquote:Op maandag 9 maart 2020 17:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
volgens mij zijn we al exponentieel ah groeien.![]()
Jazeker want in de worst kaas moeten we binnen blijven.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:37 schreef KingRadler het volgende:
Is het verstandig om frikandellen te gaan hamsteren?![]()
Zat mensen die thuiszitten en niet genummerd zijn.quote:
Tante van een vriend van me is aan het sterven in het ZH van Aken.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 17:41 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zat mensen die thuiszitten en niet genummerd zijn.
![]()
Damn right jaquote:Op maandag 9 maart 2020 17:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kijk die randstedelingen ook mee willen doen met de quarantaine.![]()
![]()
Sterktequote:Op maandag 9 maart 2020 17:41 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zat mensen die thuiszitten en niet genummerd zijn.
ophokpremie.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:44 schreef -river- het volgende:
[..]
Mag niet, enkel Brabanders mogen doorbetaald thuis zittenDoe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
Een bewoner van woonzorgcomplex De Guldenakker in Goirle bij wie in het weekend het coronavirus is geconstateerd is daaraan overleden. Het slachtoffer was opgenomen in het ziekenhuis in Tilburg. Het is de vierde dode door het coronavirus in Nederland.![]()
Bavaria bier uiteraard. En een bossche bol van dhr De Grootquote:Op maandag 9 maart 2020 17:46 schreef -river- het volgende:
[..]
Iedere Brabander krijgt een krat bier en doos worstenbroodjes![]()
Dan steek ik gauw even de Maas overquote:Op maandag 9 maart 2020 17:46 schreef -river- het volgende:
[..]
Iedere Brabander krijgt een krat bier en doos worstenbroodjes![]()
Ik woon nét buiten Brabant.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bavaria bier uiteraard. En een bossche bol van dhr De Groot![]()
![]()
![]()
Treurig nieuwsquote:Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Momo het volgende:
Een bewoner van woonzorgcomplex De Guldenakker in Goirle bij wie in het weekend het coronavirus is geconstateerd is daaraan overleden. Het slachtoffer was opgenomen in het ziekenhuis in Tilburg. Het is de vierde dode door het coronavirus in Nederland.![]()
Wacht maar af in Sittard. Man gestorven, en alle 140 medebewoners in quarantaine.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Momo het volgende:
Je pakt dan misschien wel een griepje mee. Maar dat mag natuurlijk de pret niet drukkenquote:Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan steek ik gauw even de Maas over![]()
Ik woon nét buiten Brabant.![]()
Ik ga ze vrijdag weer halen voor m'n verjaardagquote:Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En een bossche bol van dhr De Groot
Mits Brabant niet in lockdown zit tegen die tijd
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Laat het smaken !quote:Op maandag 9 maart 2020 17:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik ga ze vrijdag weer halen voor m'n verjaardag
Mits Brabant niet in lockdown zit tegen die tijd![]()
Yikes dat kan hard gaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wacht maar af in Sittard. Man gestorven, en alle 140 medebewoners in quarantaine.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ik wachtquote:Op maandag 9 maart 2020 17:48 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Wacht maar af in Sittard. Man gestorven, en alle 140 medebewoners in quarantaine.![]()
twitter:michel_lafaille twitterde op maandag 09-03-2020 om 17:29:40Goed nieuws: het 5-jarige meisje uit Alphen aan den Rijn waar vorige week maandag het coronavirus bij werd vastgesteld, is genezen.#COVID2019 #COVID19 #COVID19NL #coronavirus #corona #alphenhttps://t.co/cNOeYoxeWI reageer retweet
![]()
het is een Anti boomer griep dusquote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef Tourniquet het volgende:
twitter:michel_lafaille twitterde op maandag 09-03-2020 om 17:29:40Goed nieuws: het 5-jarige meisje uit Alphen aan den Rijn waar vorige week maandag het coronavirus bij werd vastgesteld, is genezen.#COVID2019 #COVID19 #COVID19NL #coronavirus #corona #alphenhttps://t.co/cNOeYoxeWI reageer retweet
![]()
Ook nog goed nieuwsquote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef Tourniquet het volgende:
![]()
![]()
Een rollercoaster van emoties vandaagquote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef Tourniquet het volgende:
![]()
Ik verwacht dat dit achter gesloten deuren plaatsvindtquote:Op maandag 9 maart 2020 17:54 schreef Logician2.0 het volgende:
Weet iemand of/waar het spoeddebat van 18u te volgen is?![]()
Dat is mooi. Hoe is het met haar longen?quote:Op maandag 9 maart 2020 17:53 schreef Tourniquet het volgende:
![]()
Oh dat is balen, ik had gehoopt dat deze net als de vorige ergens online te volgens was..quote:Op maandag 9 maart 2020 17:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dit achter gesloten deuren plaatsvindt![]()
twitter:tancredipalmeri twitterde op maandag 09-03-2020 om 17:52:14JUST IN:Italian Olympic Committee requests to stop Serie A and all other sports activities till April 5th reageer retweet
![]()
Voor kleintjes is dit virus gelukkig heel mild, dus ik neem aan dat ze weinig / geen gezondheidsschade heeft opgelopen.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:55 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is mooi. Hoe is het met haar longen?
Daarnaast hebben die ukkies een heel sterk zelfgenezend vermogen.![]()
Dat gaat enorme problemen opleveren dus zal niet gebeuren denk ikquote:Op maandag 9 maart 2020 17:55 schreef Tarado het volgende:
twitter:tancredipalmeri twitterde op maandag 09-03-2020 om 17:52:14JUST IN:Italian Olympic Committee requests to stop Serie A and all other sports activities till April 5th reageer retweet
![]()
Zou dit virus express losgelaten zijn om van de vergrijzing af te komen?quote:De staat kan dan ook even herstellen van alle kosten door de erfenisbelasting.
![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 17:55 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is mooi. Hoe is het met haar longen?![]()
![]()
Hier willen ze als het nodig is gewoon zonder publiek gaan spelen, dat vind ik toch een betere oplossing.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:55 schreef Tarado het volgende:
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Ik zat zelf te denken aan placenta-injecties in mijn longen. Je weet wel van het soort adrenalinespuit die ze in je hart steken, maar dan rechtstreeks in mijn longen.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor kleintjes is dit virus gelukkig heel mild, dus ik neem aan dat ze weinig / geen gezondheidsschade heeft opgelopen.
Daarnaast hebben die ukkies een heel sterk zelfgenezend vermogen.![]()
MEER HUIZEN BESCHIKBAARquote:Op maandag 9 maart 2020 17:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zou dit virus express losgelaten zijn om van de vergrijzing af te komen?De staat kan dan ook even herstellen van alle kosten door de erfenisbelasting.
@JanCees
@aTypisch![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 17:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Om op dode mensen te gaan zitten.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D![]()
Om 18:00 is er een crisisberaad van de regering, niet een debat.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:55 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Oh dat is balen, ik had gehoopt dat deze net als de vorige ergens online te volgens was..![]()
En alleen als het op je longen sloeg, zou je er blijvende schade aan overhouden, toch?quote:Op maandag 9 maart 2020 17:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor kleintjes is dit virus gelukkig heel mild, dus ik neem aan dat ze weinig / geen gezondheidsschade heeft opgelopen.
Daarnaast hebben die ukkies een heel sterk zelfgenezend vermogen.
Of wordt hoesten daar ook onder geschaard? Of toch alleen bij minimaal een longontsteking?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Ik begrijp eigenlijk niet dat ze dat nu nog niet doen, maargoed.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:57 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hier willen ze als het nodig is gewoon zonder publiek gaan spelen, dat vind ik toch een betere oplossing.![]()
Sterker nog, je gaat dat nooit meer lukken om in te halen, in de meeste competities is 1 wedstrijd vaak al een probleem, laat staan een hele serie. Dit jaar is ook het EK, wat betekent dat er nog minder ruimte op de kalender is.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:57 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hier willen ze als het nodig is gewoon zonder publiek gaan spelen, dat vind ik toch een betere oplossing.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
REVENGE OF THE MILLENNIALSquote:Op maandag 9 maart 2020 17:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
MEER HUIZEN BESCHIKBAAR
@:jancees
@:atypisch![]()
Ik heb me door een paniekzaaier laten vertellen dat die er nu uit zien als een honingraad.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:55 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is mooi. Hoe is het met haar longen?![]()
Oh dan heb ik dat vanmiddag in mijn haast verkeerd gelezenquote:Op maandag 9 maart 2020 17:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Om 18:00 is er een crisisberaad van de regering, niet een debat.![]()
![]()
![]()
Straks allemaal voor een ton in mooie villa's langs het water. Mooie volvo tweedehands met weinig km voor 5000 euro.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
MEER HUIZEN BESCHIKBAAR
@:jancees
@:atypisch![]()
ramptoeristen.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Om op dode mensen te gaan zitten.![]()
Krijgen we eindelijk wat we verdienen, Boomers hebben alles verklootquote:Op maandag 9 maart 2020 17:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Straks allemaal voor een ton in mooie villa's langs het water. Mooie volvo tweedehands met weinig km voor 5000 euro.![]()
Ik heb vandaag in mijn mentorklas aangegeven dat als de school dicht gaat, mijn lessen gewoon doorgaan. Vonden ze geloof ik niet zo leuk
Examenklassen laat ik ook gewoon doorgaan. H4 en V4 kan ik wel missen. Rotkinderen![]()
![]()
Longen en/of andere ingewanden ja.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En alleen als het op je longen sloeg, zou je er blijvende schade aan overhouden, toch?
Of wordt hoesten daar ook onder geschaard? Of toch alleen bij minimaal een longontsteking?
Maar die kleintjes schijnen er sowieso amper ziek van te worden.
Volwassenen met geen/weinig symptomen zullen natuurlijk ook weinig permanente problemen aan overhouden idd.![]()
Dus jouw ouders en grootouders mogen ook wel omkiepen?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Krijgen we eindelijk wat we verdienen, Boomers hebben alles verkloot![]()
Ik hoor net Boris Johnson op de BBC en de UK-RIVM exact hetzelfde zeggen als wat er hier gebeurt.
Handen wassen, en niet te vroeg pieken met quarantaines.Wie dit leest is gek![]()
COR / Positiviteits topicquote:Op maandag 9 maart 2020 17:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Straks allemaal voor een ton in mooie villa's langs het water. Mooie volvo tweedehands met weinig km voor 5000 euro.
Genoeg positieve kanten aan dit virus eigenlijk.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Dat is een vergadering van bijen met de koningin als voorzitter?quote:Op maandag 9 maart 2020 17:59 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik heb me door een paniekzaaier laten vertellen dat die er nu uit zien als een honingraad.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Alsof die een huis hebben gekochtquote:Op maandag 9 maart 2020 18:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus jouw ouders en grootouders mogen ook wel omkiepen?![]()
![]()
Een mooie Volvo, is dat zoiets als een betrouwbare Fiat?quote:Op maandag 9 maart 2020 17:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Straks allemaal voor een ton in mooie villa's langs het water. Mooie volvo tweedehands met weinig km voor 5000 euro.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Geleerd van de meesters.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik hoor net Boris Johnson op de BBC en de UK-RIVM exact hetzelfde zeggen als wat er hier gebeurt.
Handen wassen, en niet te vroeg pieken met quarantaines.
Tis dan ook de enige goed manier om dit te controleren.
RIVM![]()
![]()
quote:Op maandag 9 maart 2020 18:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is een vergadering van bijen met de koningin als voorzitter?.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Een S90 of een V90 mag je hier gerust voor de deur zetten hoorquote:Op maandag 9 maart 2020 18:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een mooie Volvo, is dat zoiets als een betrouwbare Fiat?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Oh zo, uhm ja maar...quote:Op maandag 9 maart 2020 17:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Om op dode mensen te gaan zitten.![]()
heeft mijn oproep toch nog zin gehadquote:Op maandag 9 maart 2020 16:56 schreef Salina het volgende:
Godsamme man.
https://www.bndestem.nl/d(...)oronavirus~adc26dc3/
Middelbare scholieren in regio Breda blijven massaal thuis vanwege coronavirus
BREDA/OOSTERHOUT - Duizenden middelbare scholieren in Breda en omstreken hebben zich maandag ziek gemeld. Op sommige scholen zit tot zelfs een derde van het aantal leerlingen thuis. ,,De richtlijnen van het RIVM zijn bijna een vrijbrief om thuis te blijven."
https://www.bndestem.nl/d(...)permarkten~a5019910/
Corona zorgt voor kerstdrukte bij Brabantse supermarkten![]()
![]()
Het werkelijk aantal besmettingen in NL is dus een factor hoger.twitter:EduardBekker twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:20:26Uit het @NOS journaal van vandaag, 7 maart 2020.Ik begrijp deze woordvoerder niet.Die is tegen sneller testen op #corona, omdat ze dan meer mensen moeten helpen die besmet blijken te zijn met het #coronavirus. “En we willen het gezondheidszorgsysteem niet overbelasten.” https://t.co/ZrNuFzi1vw reageer retweet
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
In Slowakije, waar men nog in de enkele cijfers zit, heeft de premier net aangekondigd dat álles afgelast is: alle sport, alle culturele en sociale evenementen etc.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Kijk, dat is optreden. Niks mis mee.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:10 schreef heywoodu het volgende:
In Slowakije, waar men nog in de enkele cijfers zit, heeft de premier net aangekondigd dat álles afgelast is: alle sport, alle culturele en sociale evenementen etc.![]()
bronnetje?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:10 schreef heywoodu het volgende:
In Slowakije, waar men nog in de enkele cijfers zit, heeft de premier net aangekondigd dat álles afgelast is: alle sport, alle culturele en sociale evenementen etc.![]()
Het is toch al wel langer bekend dat ontmoedigingsbeleid op het testen zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef weetjewel5 het volgende:
Het werkelijk aantal besmettingen in NL is dus een factor hoger.twitter:EduardBekker twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:20:26Uit het @:NOS journaal van vandaag, 7 maart 2020.Ik begrijp deze woordvoerder niet.Die is tegen sneller testen op #corona, omdat ze dan meer mensen moeten helpen die besmet blijken te zijn met het #coronavirus. “En we willen het gezondheidszorgsysteem niet overbelasten.” https://t.co/ZrNuFzi1vw reageer retweet
![]()
Dat geven ze indirect eigenlijk op deze manier ook toe.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef weetjewel5 het volgende:
Het werkelijk aantal besmettingen in NL is dus een factor hoger.twitter:EduardBekker twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:20:26Uit het @:NOS journaal van vandaag, 7 maart 2020.Ik begrijp deze woordvoerder niet.Die is tegen sneller testen op #corona, omdat ze dan meer mensen moeten helpen die besmet blijken te zijn met het #coronavirus. “En we willen het gezondheidszorgsysteem niet overbelasten.” https://t.co/ZrNuFzi1vw reageer retweet
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Zit ik dan in Brabant, wachtende tot ik donderdag naar Madrid kan. Ben benieuwd of ik de provincie nog uit kom, Madrid nog wel in kom, Madrid nog uitkom en de provincie weer in kom op zondag.Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.![]()
alvast rip.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:12 schreef Whipper het volgende:
Zit ik dan in Brabant, wachtende tot ik donderdag naar Madrid kan. Ben benieuwd of ik de provincie nog uit kom, Madrid nog wel in kom, Madrid nog uitkom en de provincie weer in kom op zondag.![]()
heywoodu
![]()
En ook Cyprus dus, RIP EU
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
het is wat he.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:12 schreef Whipper het volgende:
Zit ik dan in Brabant, wachtende tot ik donderdag naar Madrid kan. Ben benieuwd of ik de provincie nog uit kom, Madrid nog wel in kom, Madrid nog uitkom en de provincie weer in kom op zondag.
Wat moet je eigenlijk uberhaupt in Madrid![]()
+1280 confirmed cases in Lombardia, Italy.
(rest komt zo)Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Oefquote:Op maandag 9 maart 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
+1280 confirmed cases in Lombardia, Italy.
(rest komt zo)![]()
Culturele dingen doen ofzo, als die dan nog open zijn althans. Lees dat de scholen zeer waarschijnlijk allemaal dicht gaan in elk geval.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
het is wat he.
Wat moet je eigenlijk uberhaupt in MadridBen je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: