kunnen de mensen die zeggen dat dit gewoon een griepje is deze werkelijkheid wel aan als dit in NL gebeurt?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:26 schreef _I het volgende:
Het wordt steeds "normaler" om ons heen.twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 21:08:36NEW: France bans gatherings of more than 1,000 people due to coronavirus - AFP reageer retweet
Gelukkig zijn wij lekker nuchter en lossen wij het gewoon op door in onze ellebogen te hoesten.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:26 schreef _I het volgende:
Het wordt steeds "normaler" om ons heen.twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 21:08:36NEW: France bans gatherings of more than 1,000 people due to coronavirus - AFP reageer retweet
Rutte zei vrijdag (terecht) Schiphol en Utrecht Centraal zijn constante evenementen met meer dan 1000 deelnemers.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:26 schreef _I het volgende:
Laten we week 30-2019 niet vergeten.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
waarom is hier geen discussie over?
133 doden op een dag vind ik best veel namelijk.
Ben benieuwd of de kerken en moskeeen ook massaal gaan anticiperen. Die samenkomsten kunnen in mijn ogen eigenlijk ook niet meer.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:26 schreef _I het volgende:
Ze zullen wel moeten.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
kunnen de mensen die zeggen dat dit gewoon een griepje is deze werkelijkheid wel aan als dit in NL gebeurt?
Mocht het echt mis gaan, kunnen wij in ieder geval demonstreren.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig zijn wij lekker nuchter en lossen wij het gewoon op door in onze ellebogen te hoesten.
Echt niet normaal, wat een struisvogeltactiek dit.
Rutte probeert de situatie weer te down playen die kerel kan je niet serieus nemen manquote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Rutte zei vrijdag (terecht) Schiphol en Utrecht Centraal zijn constante evenementen met meer dan 1000 deelnemers.
Dat ga je er niet in krijgen bij hunquote:Op zondag 8 maart 2020 21:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de kerken en moskeeen ook massaal gaan anticiperen. Die samenkomsten kunnen in mijn ogen eigenlijk ook niet meer.
Zo liet omroep Gelderland een paar dagen geleden weten dat de Stevensloop in Nijmegen ter discussie stond bij de organisatoren vanwege Corona.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig zijn wij lekker nuchter en lossen wij het gewoon op door in onze ellebogen te hoesten.
Echt niet normaal, wat een struisvogeltactiek dit.
Wij zijn natuurlijk de enige land in de wereld met zulke hubs.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Rutte zei vrijdag (terecht) Schiphol en Utrecht Centraal zijn constante evenementen met meer dan 1000 deelnemers.
Ik vlieg vrijdag op Schiphol met een overstap van tevoren op Utrecht CSquote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Is een extra ziekenhuis nodig?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Italië is nu waar Wuhan was. Maar in tegenstelling tot China zullen ze niet in staat zijn om het aan te pakken. Extra ziekenhuizen bouwen, 30.000 dokters en verplegers uit de rest van China ernaartoe sturen, lockdown, overal controle's, winkelpersoneel in hazmat suits, ...
Vanuit zichzelf niet. Anders zou het geloof niet heel sterk zijn.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de kerken en moskeeen ook massaal gaan anticiperen. Die samenkomsten kunnen in mijn ogen eigenlijk ook niet meer.
Vandaar dat verkeer van personen vanuit landen met bekende besmettingshaarden sterk aan banden leggen weken geleden handig was geweest. Goed dat Mark er meer dan een maand te laat ook achter komt.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat er gewoon wordt gekozen voor een laisser-faire politiek in de verwachting dat dit onze economie ten goede zal komen, wat ik eigenlijk wel zie gebeuren. Kijk alleen maar eens naar hoe het hamsteren al voor meer omzet zorgt.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja...quote:Op zondag 8 maart 2020 21:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee helaas/gelukkig hebben wij hier geen dictatuur.
Dat je het uberhaupt normaal vindt om meer dan duizend mensen om je heen hebben vind ik veel raarder.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef weetjewel5 het volgende:
kunnen de mensen die zeggen dat dit gewoon een griepje is deze werkelijkheid wel aan als dit in NL gebeurt?
Inmiddels 2 gevallen in Nijmegen en die Stevensloop gaat daar geen goed aan doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:30 schreef Tris het volgende:
[..]
Zo liet omroep Gelderland een paar dagen geleden weten dat de Stevensloop in Nijmegen ter discussie stond bij de organisatoren vanwege Corona.
Op de site van de Stevensloop zelf niets vernomen, sterker nog, volgens de laatste berichten zijn de startnummers op de post gegaan en komen dus begin deze week binnen.
Gewoon ff niet doenquote:Op zondag 8 maart 2020 21:32 schreef KingRadler het volgende:
Is het nog veilig om naar de Bioscoop te gaan of een Poppodium.
Nee, dat ga je echt niet overleven!quote:Op zondag 8 maart 2020 21:32 schreef KingRadler het volgende:
Heel diep inademen en in de bioscoop de bekerhouders likken. + wanneer beschikbaar een onverpakt rietje uit de grabbeltonquote:Op zondag 8 maart 2020 21:32 schreef KingRadler het volgende:
Nog geen, er is wel een Duitser in Egypte overleden.quote:
Dagen geleden klaagde een Italiaanse burgemeester dat mensen stierven omdat de ziekenhuizen hen niet konden opnemen...quote:Op zondag 8 maart 2020 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is een extra ziekenhuis nodig?
We kijken niet naar het aantal artsen en bedden per miljoen inwoners in Italië en China, maar alleen dat China extra noodziekenhuizen heeft gebouwd dus niet dat nu in Italië ook...
Het is een feit dat het gewoon een griepgolf is bovenop de al bestaande. Je snapt dat de overheden ook alleen maar reageren op de paniek die door de media gecreëerd wordt en o.a. hier zo verheerlijkt worden?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:32 schreef KingRadler het volgende:
Dat is ook wel te zien aan het relatief hoge sterftecijfer van Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dagen geleden klaagde een Italiaanse burgemeester dat mensen stierven omdat de ziekenhuizen hen niet konden opnemen...
Op Tinder geeft men al waarschuwing dat ze geen kuchende dates willen.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:35 schreef vuurbrood het volgende:
Ik vraag mij af of het coronavirus straks ook opgenomen wordt in de lijst met seksueel overdraagbare aandoeningen?
Er is nog weinig maar over gezegd en geschreven![]()
Tinder app net verwijderd
Je snapt dat hier gewoon protocollen voor zijn gebaseerd op de aantal geregistreerde gevallen en herleidbaarheid?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:35 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het is een feit dat het gewoon een griepgolf is bovenop de al bestaande. Je snapt dat de overheden ook alleen maar reageren op de paniek die door de media gecreëerd wordt en o.a. hier zo verheerlijkt worden?
Het is geen influenza maar Severe Acute Respiratory Syndrome-CoV-2.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:35 schreef Kekster het volgende:
Het is een feit dat het gewoon een griepgolf
Wat een bizar verschil met Italië.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nog geen, er is wel een Duitser in Egypte overleden.
Ja China zet een hele regio in lock down en helpt ze eigen economie naar de klote omdat de Chinese staatsmedia paniek zaaitquote:Op zondag 8 maart 2020 21:35 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het is een feit dat het gewoon een griepgolf is bovenop de al bestaande. Je snapt dat de overheden ook alleen maar reageren op de paniek die door de media gecreëerd wordt en o.a. hier zo verheerlijkt worden?
Ja als gevolg van beleidskeuzes ogenschijnlijk ingegeven door incompetente "experts".quote:Op zondag 8 maart 2020 21:37 schreef Tengano het volgende:
Toch zie ik die hele gang van zaken als een soort Wilma die over het land komt. Je kunt je voorbereiden, bang zijn of nuchter maar komen doet het toch.
Waarom zou je als de autoriteiten al weken liegen dat het gewoon een griepje/kuchje is waartegen je gewoon je handen moet wassen?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel ronduit asociaal dat als je daadwerkelijk klachten hebt niet het fatsoen op kunt brengen om je medemensen te beschermen en een paar dagen binnen gaat zitten...
Is toch maar een griepje. Ze zitten weekje binnen en dan is het weer voorbij ja toch? Maar ik heb nu wel even een netje mandarijnen nodig en een half bruin brood.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel ronduit asociaal dat als je daadwerkelijk klachten hebt niet het fatsoen op kunt brengen om je medemensen te beschermen en een paar dagen binnen gaat zitten...
Het is een feit dat COVID-19 géén griep is. Het is heel wat anders. Maargoed, veel succes met je dooie opa en oma of ouders alvast als er over 4 weken geen plek meer voor ze is in het ziekenhuis.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:35 schreef Kekster het volgende:
Het is een feit dat het gewoon een griepgolf is bovenop de al bestaande.
Severe met een death rate van slechts 0.6% in Zuid-Korea onder de geregistreerde gevallenquote:Op zondag 8 maart 2020 21:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het is geen influenza maar Severe Acute Respiratory Syndrome-CoV-2.![]()
Heb je nog meer 'feiten' voor ons?
Geen idee, ben er nog nooit geweestquote:Op zondag 8 maart 2020 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is er in Italie ooit wel eens iets gebouwd wat kwalitatief in orde was?
Het is sowieso erg lastig om wel of niet te vertrouwen op cijfers uit diverse landen.quote:
Zeg dat maar tegen die 900 studenten van VindiKatquote:Op zondag 8 maart 2020 21:38 schreef TheVulture het volgende:
eerder 6%quote:Op zondag 8 maart 2020 21:40 schreef Kekster het volgende:
Severe
[..]
Severe met een death rate van slechts 0.6% in Zuid-Korea onder de geregistreerde gevallenWat voor mooie superlatieven gaan we gebruiken bij serieuze aantallen?
quote:Op zondag 8 maart 2020 21:35 schreef Kekster het volgende:
[..]
quote:Hospitals in the region of Lombardy — the epicenter of Italy's outbreak with 1254 cases of the virus, 38 deaths and where 10 towns remain under lockdown — are struggling to cope and have called on the private health sector to come to their aid.
Private hospitals in the region have been asked "lend" beds in their intensive care units to the public healthcare system, creating "mini-wards" for patients who have tested positive for Covid-19, newspaper La Repubblica reported Tuesday. One lead virologist in Milan described Lombardy's hospitals as being close to breaking point, in "severe crisis" and registering an "overload" of patients, Italian news agency ANSA reported.
quote:Hospitals in South Korea’s hardest hit areas were scrambling to accommodate the surge in new patients.
In Daegu, 2,300 people were waiting to be admitted to hospitals and temporary medical facilities, Vice Health Minister Kim Gang-lip said. A 100-bed military hospital that had been handling many of the most serious cases was due to have 200 additional beds available by Thursday, he added.
Hoe loop je met je domheid te koop 101.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:40 schreef Kekster het volgende:
Severe
[..]
Severe met een death rate van slechts 0.6% in Zuid-Korea onder de geregistreerde gevallenWat voor mooie superlatieven gaan we gebruiken bij serieuze aantallen?
Hollandse nuchterheidquote:Op zondag 8 maart 2020 21:42 schreef Japepk het volgende:
Hier in het dorp zitten inmiddels 3 gezinnen in quarantaine omdat steeds 1 gezinslid besmet is. Een van de gezinnen geeft aan 4x (!) bij de huisarts te zijn teruggestuurd met de mededeling 'dat het wel een griepje zal zijn'. Na aandringen toch getest en de patiënt bleek al een week met corona onder de leden te lopen. Ligt nu in het ziekenhuis. Dat heeft mijn vertrouwen wel enigszins geschaad moet ik zeggen.
Baudet wilde dat weken geleden al, maar dat werd weggehoond door zo goed als de voltallige kamer.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:40 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik vind dat hier kamervragen over moet worden gesteld.
Het verschil is dat ze daar enorm veel testen en er dus bij zijn voor 1. ziekteverschijnselen (zeer) zwaar zijn en 2. het zich heel breed kan verspreiden. (En nog zitten ze daar met een heel hoog aantal besmettingen.)quote:Op zondag 8 maart 2020 21:40 schreef Kekster het volgende:
Severe
[..]
Ja allemaal leuk en aardig, maar dit soort gedoe kun je beter hier kwijt: COR / Overdrijven we niet met zn allen?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:40 schreef Kekster het volgende:
Severe
[..]
En die huisarts had vast zijn mondkapje niet op.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:42 schreef Japepk het volgende:
Hier in het dorp zitten inmiddels 3 gezinnen in quarantaine omdat steeds 1 gezinslid besmet is. Een van de gezinnen geeft aan 4x (!) bij de huisarts te zijn teruggestuurd met de mededeling 'dat het wel een griepje zal zijn'. Na aandringen toch getest en de patiënt bleek al een week met corona onder de leden te lopen. Ligt nu in het ziekenhuis. Dat heeft mijn vertrouwen wel enigszins geschaad moet ik zeggen.
Precies. 2 griepgolven, daar is de maatschappij/mensheid niet op ingericht. Maakt dat covid erger dan influenza?quote:
Ja. Ik begrijp dat niet.quote:
Of niet janken en gewoon je werk doen.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:41 schreef Confetti het volgende:
We hebben twee keuzes de aankomende week: of de noodtoestand uitroepen of de pleuris breekt echt los. Italie is een perfect schrikvoorbeeld voor ons. Hopen dat fase 2 snel aanbreekt hier, want de domme, nuchtere bevolking van Nederland heeft hulp nodig.
Absoluut, aangezien het vele malen dodelijker is.quote:
Er is toch een medicijn? Chloroquine? Generiek en makkelijk te produceren met goedkope grondstoffen. Waarom wordt dat nu niet als een malle geproduceerd en bij voorbaat uitgedeeld dan op kosten van de staat?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Elke tjappie met een medische encyclopedie had dat advies gegevens behalve het RIVMquote:Op zondag 8 maart 2020 21:43 schreef polderturk het volgende:
Verwijten jullie het de Nederlandse staat dat Carnaval dit jaar niet werd afgelast?
Voorkomen is beter dan genezen.
Het is niet heel handig geweestquote:Op zondag 8 maart 2020 21:43 schreef polderturk het volgende:
Verwijten jullie het de Nederlandse staat dat Carnaval dit jaar niet werd afgelast?
Voorkomen is beter dan genezen.
Makkelijk voor jou, aangezien jij wss geen werk hebt.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of niet janken en gewoon je werk doen.
Wat voor werk doe jij?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of niet janken en gewoon je werk doen.
Hey, Hobbels!quote:Op zondag 8 maart 2020 21:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het is niet heel handig geweestmaar dat is met veel zaken..
Ook zonder hoor. Weinig meer voor nodig dan gezond verstand en Chinees nieuwjaar vers in het geheugen.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:45 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Elke tjappie met een medische encyclopedie had dat advies gegevens behalve het RIVM
Kan iemand vertellen waar hier een handleiding staat hoe je twitter berichten opneemt.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Baudet wilde dat weken geleden al, maar dat werd weggehoond door zo goed als de voltallige kamer.
Geert zag ik vanmiddag twitteren dat hij een spoeddebat wilde, maar geen idee hoe of wat, ik snap niet hoe twitter werkt, dus ik moet het doen met de berichtjes die andere mensen hier plaatsen.
twitter:
Dat is allemaal nieet omdat het er allemaal niet is en niet kan.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:45 schreef Red_85 het volgende:
Er is toch een medicijn? Chloroquine? Generiek en makkelijk te produceren met goedkope grondstoffen. Waarom wordt dat nu niet als een malle geproduceerd en bij voorbaat uitgedeeld dan op kosten van de staat? Waarom worden mondkapjes niet door de brievenbus geduwd door de ggd uit voorzorg?Waarom wordt er niet nu direct gezegd door de staat: 'land 2 weken op slot, iedereen thuis'?Dit zijn voorzorgsmaatregelen die het zal stoppen. Als het zooooo erg is als dat jij denkt, waarom is dit niet dan?
www.google.comquote:Op zondag 8 maart 2020 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iemand vertellen waar hier een handeleiding staat hoe je twitter berichten opneemt.
Ik heb dat regelmatig gedaan maar het lukt niet meer. Ik kopieer wel die link maar krijg dan de hele tijd alleen maar van dit soort berichten
twitter:
Fair enoughquote:Op zondag 8 maart 2020 21:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heatwave![]()
!
Hehe er is een SC topic schijnt
On a positive note: het was wel beregezelligquote:Op zondag 8 maart 2020 21:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het is niet heel handig geweestmaar dat is met veel zaken..
Zou ik ook graag willen weten, lukt mij ook niet. Sorry offtopicquote:Op zondag 8 maart 2020 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iemand vertellen waar hier een handeleiding staat hoe je twitter berichten opneemt.
Ik heb dat regelmatig gedaan maar het lukt niet meer. Ik kopieer wel die link maar krijg dan de hele tijd alleen maar van dit soort berichten
twitter:
Voetbalwedstrijd, theater.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat je het uberhaupt normaal vindt om meer dan duizend mensen om je heen hebben vind ik veel raarder.
quote:Op zondag 8 maart 2020 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb dat regelmatig gedaan maar het lukt niet meer. Ik kopieer wel die link maar krijg dan de hele tijd alleen maar van dit soort berichten.twitter:
Gebruik de URLtwitter:WHO twitterde op donderdag 05-03-2020 om 17:02:08"This is not a drill. This is not the time to give up.This is not a time for excuses.This is a time for pulling out all the stops.Countries have been planning for scenarios like this for decades. Now is the time to act on those plans"-@DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
De betreffende tweet aanklikken zodat je zo'n url in je adresbalk krijgt: https://twitter.com/BNODesk/status/1236745653759422464quote:Op zondag 8 maart 2020 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iemand vertellen waar hier een handleiding staat hoe je twitter berichten opneemt.
twitter:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 21:08:36NEW: France bans gatherings of more than 1,000 people due to coronavirus - AFP reageer retweet
Amerikanen nemen ook maatregelen.twitter:mims twitterde op zondag 08-03-2020 om 19:46:40Lockdown of cities and states “are going to need to happen” says former Trump FDA chief https://t.co/jvdsGXtdYQ https://t.co/gPwonK8Esk reageer retweet
Dat je daar voor je lol heen gaat is me een absoluut raadsel.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:50 schreef NedKelly het volgende:
Voetbalwedstrijd, theater.
En ik denk aantal zalen van bioscopen hier in Rotterdam zitten ook dicht tegen de 1000 mensen aan.
Wachten op Nederland.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:51 schreef theNull het volgende:
Amerikanen nemen ook maatregelen.twitter:mims twitterde op zondag 08-03-2020 om 19:46:40Lockdown of cities and states “are going to need to happen” says former Trump FDA chief https://t.co/jvdsGXtdYQ https://t.co/gPwonK8Esk reageer retweet
zouden oook maatregelen moeten gaan treffen is het eerder:quote:Op zondag 8 maart 2020 21:51 schreef theNull het volgende:
60 eu uitkering in de week? Woon jij toevallig in parkstadquote:Op zondag 8 maart 2020 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Verantwoordelijk voor 60 fte maandag weer. Dus ik zie de bui al hangen.
Wie zegt dat dat zo is? De death rate van influenza stijgt ook als mensen niet in het ziekenhuis terecht kunnen. Die covid cijfers van nu, zeker de death rate, kloppen voor geen meter omdat we het werkelijke aantal geïnfecteerden niet weten.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Absoluut, aangezien het vele malen dodelijker is.
Je moet de url uit je adresbalk kopieren en niet de koppelingslocatiequote:Op zondag 8 maart 2020 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iemand vertellen waar hier een handleiding staat hoe je twitter berichten opneemt.
twitter:
Het is dan dus toch dodelijker doordat het besmettelijker is.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:54 schreef Kekster het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat zo is? De death rate van influenza stijgt ook als mensen niet in het ziekenhuis terecht kunnen. Die covid cijfers van nu, zeker de death rate, kloppen voor geen meter omdat we het werkelijke aantal geïnfecteerden niet weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |