Het werkelijke probleem is natuurlijk het RIVM/de overheid, was de booschap geweestquote:Op zondag 8 maart 2020 21:06 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk eerder van die hippe lui die zo nodig nog even een weekje willen skiien,
onder het mom van: wat je ver haalt is lekker
ipvquote:"Mensen er staat een pandemie om de hoek, een zeer besmettelijke ziekte die zelfs wanneer de mortaliteit niet heel hoog lijkt enorme gevolgen kan gaan hebben voor het dagelijks leven in Nederland, vermijd onnodig reizen, massale bijeenkomsten, toeristische trekpleisters, etc."
dan hadden we een heel andere situatie gehad.quote:"slechts een griepje, gewoon je handen goed wassen dan is er niets aan het handje"
Dan bestempel ik het als FAKE NEWSquote:Op zondag 8 maart 2020 21:12 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Geen idee welke kerk dat is, maar ik merk er niets van
In China tussen de patiënten met deze ziekte? Wist ik niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik heb er een hele tijd gezeten als co-assistent en basisarts. Ze liggen er veelal minder lang.
Wie weet weten we het met verdere maatregelen het weten in te dammen of gefaseerd te laten belopen zodat de zorg niet vastloopt. Of door minder testen wordt er zwaar onder gediagnosticeerd en hebben veel meer mensen het al ongemerkt zonder noodzaak tot medische zorg. Of we vertragen het tot er een vaccin is.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben wel heel benieuwd waarom sommige collega's denken dat het wel mee kan vallen. Waar baseren ze dat op? Serieus heel benieuwd, want ik zie echt geen enkel lichtpuntje over dat het mee kan gaan vallen.
Om paniek te voorkomen.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:15 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-sinds-uitbraak.html
waarom is dit nog niet gepost?
We wisten het hier zelf ook al, maar die mensen hebben dat iets van een half jaar van tevoren geboekt, betaald en naar uit gekeken en die hebben zoiets van: mij overkomt dat nietquote:Op zondag 8 maart 2020 21:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het werkelijke probleem is natuurlijk het RIVM/de overheid, was de booschap geweest
[..]
ipv
[..]
dan hadden we een heel andere situatie gehad.
Beetje laat na carnaval, krokusvakanties en met de scholen weer open. Dit was twee weken na chinees nieuwjaar waarschijnlijk al een utopie.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:14 schreef Arts-assistent het volgende:
Wie weet weten we het met verdere maatregelen het weten in te dammen of gefaseerd te laten belopen zodat de zorg niet vastloopt.
Mee kan gaan vallen in de zin van dat de uitbraak niet ineens komt, maar uitgesmeerd wordt door maatregelen die nog genomen moeten worden?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:11 schreef Arts-assistent het volgende:
Tussen de collega's zijn er veel meningen, maar het heersende sentiment is dag iedereen gelooft dat het mee kán gaan vallen, maar dat het kwartje ook de andere kant op kan gaan vallen.
Anders lees je ff de topics doorquote:Op zondag 8 maart 2020 21:15 schreef Grishenko_ het volgende:
Mja, meer hopen op dat het goedkomt dan echt ergens op gebaseerd lijkt het mij dan toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:14 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wie weet weten we het met verdere maatregelen het weten in te dammen of gefaseerd te laten belopen zodat de zorg niet vastloopt. Of door minder testen wordt er zwaar onder gediagnosticeerd en hebben veel meer mensen het al ongemerkt zonder noodzaak tot medische zorg. Of we vertragen het tot er een vaccin is.
Tegen een normalcy bias kun je mensen voorlichten in plaats van dergelijke domheid te voeden met geruststellende leugens.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:16 schreef Tengano het volgende:
We wisten het hier zelf ook al, maar die mensen hebben dat iets van een half jaar van tevoren geboekt, betaald en naar uit gekeken en die hebben zoiets van: mij overkomt dat niet
Paar uur geleden al.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:15 schreef Grishenko_ het volgende:
quote:Op zondag 8 maart 2020 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 18:24:58BREAKING: Italy reports 1,492 new cases of coronavirus and 133 new deaths, raising total to 7,375 cases and 366 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dacht dat je het over reguliere IC patiënten had. Excuus. Geen reden om zo vijandig te zijn. Ik probeer naar mijn beste weten hier antwoorden en inzicht te geven vanuit het optiek van een arts assistent in een ziekenhuis.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:13 schreef _I het volgende:
[..]
In China tussen de patiënten met deze ziekte? Wist ik niet.
De cijfers van China buiten Hubei lijken me ook vrij geloofwaardig. Zeker als je naar het aantal tests kijkt, in Guangdong heeft men per besmet persoon zo'n 300 mensen getest, geen enkel ander land komt in de buurt.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:10 schreef _I het volgende:
[..]
China: Ja, Korea: Nee.
Korea heeft meer dan 160.000 mensen getest. Die hebben veel mensen gevonden, vroeg in het proces. Ze verwachten zelf wel dat er nog een golf aan doden komen.
Heel fijn hoorquote:Op zondag 8 maart 2020 21:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht dat je het over reguliere IC patiënten had. Excuus. Geen reden om zo vijandig te zijn. Ik probeer naar mijn beste weten hier antwoorden en inzicht te geven vanuit het optiek van een arts assistent in een ziekenhuis.
Done.quote:Op zondag 8 maart 2020 20:56 schreef _I het volgende:
Mogen de volgende 3 links in de OP?
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid
en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
waarom is hier geen discussie over?quote:
De beer is allang losquote:
Vooral blijven doen!quote:Op zondag 8 maart 2020 21:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht dat je het over reguliere IC patiënten had. Excuus. Geen reden om zo vijandig te zijn. Ik probeer naar mijn beste weten hier antwoorden en inzicht te geven vanuit het optiek van een arts assistent in een ziekenhuis.
Die discussie hebben we al gevoerd. We zijn nu blij voor Gaby.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
waarom is hier geen discussie over?
133 doden op een dag vind ik best veel namelijk.
Haha, was niet vijandig hoor.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Die discussie is al topics geleden gevoerd. De conclusie was dat het best wel erg is dat Henk een leuke opa was en gewoon een toffe peer, maar nu nummertje 133 was en niets meer dan dat. Maar gelukkig was hij 70, dus ja, good riddance.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Eens. Maar het WHO mocht Hubei eerst niet in. Sindsdien verwerp ik alle data uit die streek.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De cijfers van China buiten Hubei lijken me ook vrij geloofwaardig. Zeker als je naar het aantal tests kijkt, in Guangdong heeft men per besmet persoon zo'n 300 mensen getest, geen enkel ander land komt in de buurt.
Gelukkig zijn de atleten zelf in topvorm en dus veilig.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Je gaat toch steeds vreemder tegen grote sportevenementen aankijken, zo nu ook het darts op rtl7. Zwaar verantwoord toch eigenlijk?!
Als we dit aantal doden per dag voor Nederland gaat gelden komt hier wel paniek. Geloof mij maar.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die discussie hebben we al gevoerd. We zijn nu blij voor Gaby.
Ja, wat kun je er dan meer over zeggen? Dat het daar uit de hand loopt is duidelijk. Dat de cijfers daar sinds de uitbraak corresponderen met onze uitbraak cijfers hebben we het ook al over gehad.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ook die paniek hebben we hier al gehad.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als we dit aantal doden per dag voor Nederland gaat gelden komt hier wel paniek. Geloof mij maar.
Het is dan ook uitgebreid besproken twee topics lang.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als we dit aantal doden per dag voor Nederland gaat gelden komt hier wel paniek. Geloof mij maar.
Ik had eigenlijk verwacht dat de zogenaamde "Hollandse nuchterheid" al bij de eerste dode finaal de deur uit ging en mensen als een gek gingen hamsteren.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
hoop en normalcy bias. en misschien het RIVM.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben wel heel benieuwd waarom sommige collega's denken dat het wel mee kan vallen. Waar baseren ze dat op? Serieus heel benieuwd, want ik zie echt geen enkel lichtpuntje over dat het mee kan gaan vallen.
Italië is nu waar Wuhan was. Maar in tegenstelling tot China zullen ze niet in staat zijn om het aan te pakken. Extra ziekenhuizen bouwen, 30.000 dokters en verplegers uit de rest van China ernaartoe sturen, lockdown, overal controle's, winkelpersoneel in hazmat suits, ...quote:Op zondag 8 maart 2020 21:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Meer dan ellendig. In Nederland zijn er al een paar doden op paar honderd. Ik heb ergens gelezen dat het 11% is oid. Wel een getal dat ruim boven de 3% van RIVM ligt iig.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, wat kun je er dan meer over zeggen? Dat het daar uit de hand loopt is duidelijk. Dat de cijfers daar sinds de uitbraak corresponderen met onze uitbraak cijfers hebben we het ook al over gehad.
En dat het lullig is voor de mensen die overlijden dat het cijfertjes zijn in de statistiek idem. Zie Henk.
Veel meer valt er niet over te zeggen. Het is ellendig wat daar allemaal gebeurt.
Ben even weggeweest, dus excuses als deze ook al geplaatst is.quote:
Gaat het alweer iets beter met je hont?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:23 schreef Sfancta het volgende:
Als iemand in mijn gezin ziek is, ga ik niet raar doen en ga niemand uit de weg. Dan krijg ik het ook maar.
volgt Italië niet gewoon het normale exponentiële pad?quote:Op zondag 8 maart 2020 21:15 schreef Grishenko_ het volgende:
Nee helaas/gelukkig hebben wij hier geen dictatuur.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Italië is nu waar Wuhan was. Maar in tegenstelling tot China zullen ze niet in staat zijn om het aan te pakken. Extra ziekenhuizen bouwen, 30.000 dokters en verplegers uit de rest van China ernaartoe sturen, lockdown, overal controle's, winkelpersoneel in hazmat suits, ...
Nee, ga morgen gelijk naar dierenarts. Te afwezig en raar in mijn ogen. Eten en drinken, en met uitlaten niks te merken.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gaat het alweer iets beter met je hont?
Het wordt steeds "normaler" om ons heen.twitter:BNODesk twitterde op zondag 08-03-2020 om 21:08:36NEW: France bans gatherings of more than 1,000 people due to coronavirus - AFP reageer retweet
Er mist een komma:quote:Op zondag 8 maart 2020 21:24 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Meer dan ellendig. In Nederland zijn er al een paar doden op paar honderd. Ik heb ergens gelezen dat het 11% is oid. Wel een getal dat ruim boven de 3% van RIVM ligt iig.
Misschien wel, misschien niet.quote:Op zondag 8 maart 2020 21:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
volgt Italië niet gewoon het normale exponentiële pad?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |