quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor Japan is er eindelijk ook een kaart: https://coromap.info
Begeleidend artikel: https://english.kyodonews(...)es-across-japan.html![]()
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...![]()
Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die op de IC komen te liggen. Het probleem is het percentage dat daar komt te liggen in combinatie met de lange doorlooptijd en aantal besmettingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:55 schreef JK het volgende:
Het is kut als je op de IC komt te liggen en ook de beelden uit dat Italiaanse ziekenhuis zijn niet leuk om te zien, maar men kan niet meer relativeren lijkt het wel. Het is erger dan een gewone griep, maar het is niet zo dat je gegarandeerd dood gaat als je het hebt.
Dát is het hele probleem en nog steeds heb ik niemand aan het RIVM de vraag horen stellen of zij denken dat het verloop hier anders gaat zijn dan in Italie en op basis van wat precies.
Ik denk dat je gerust voor waar aan mag nemen dat het over 2 weken hier hetzelfde is als nu daar.
En dat het over 2 weken daar erger is dan dat het nu is.
Het hele systeem raakt binnen de kortste keren finaal overbelast.
Dus ik snap dat gebagatelliseer van mensen niet zo goed.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ach, het gaat nog een tijdje zo door hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende:
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo..."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld.
Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.
Maar nee.. Nederland doet liever niks![]()
Onbeantwoordbare vraag, aangezien je het aantal pagina's per topic zelf kunt bepalen. Ik zie er zelf altijd maar 1.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende:
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
We waren wel heel correct verontwaardigd over een carnavalsliedjequote:
Dat is ook wat waard
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 17:09:58 ]![]()
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bakquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld.
Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.
iedereen in zijn of haar huis opsluiten, zou nog veel meer helpen. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te stekenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
![]()
Zeker als we de deuren dicht zouden lassen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
iedereen in zijn of haar huis opsluiten, zou nog veel meer helpen. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te steken
Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk![]()
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bak![]()
![]()
In alle redzones in bijv Italië is belasting betalen opgeschort. Hypotheek even niet betalen zijn ze ook makkelijk in.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bak
Per decreet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zeker waar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker als we de deuren dicht zouden lassen.
Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk![]()
Jij al wc papier en blikken bonen gekocht?![]()
Sorry hoor, maar zoiets kon ik dus echt niet begrijpen. Ook kregen een aantal Chinezen een podium om verontwaardigd te zijn over het feit dat ze nageroepen werden omtrent deze ziekte. Allemaal leuk en aardig (en ik kan begrijpen dat ze zulke dingen niet leuk vinden), maar naar mijn inziens waren er wel belangrijkere dingen om over te praten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
We waren wel heel correct verontwaardigd over een carnavalsliedje
at is ook wat waard
Ach, welke illusie houd ik me ook voor. Nederland wil liever vooral deugen en daardoor ten onder gaan, dan de bevolking op een normale manier informeren over bepaalde dreigingen. Wat een apart volk zijn we toch ook."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Nee. Wel gehaktballetjes in satésaus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker waar.
Jij al wc papier en blikken bonen gekocht?
vosss is de naam,
Eens.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
Maar nee.. Nederland doet liever niks
Toch gaat Nederland wel wat doen, al is het maar vanwege druk uit de rest van de wereld.
Wanneer je kijkt naar hoe eea verliep in Hubei en de situatie daar nu (ookal zijn er vooralsnog nog steeds lockdowns) dan is er een oplossing voorhanden, die mogelijk slechts door een Europees volk geaccepteerd en nageleefd wordt wanneer het in de eigen buurt komt.![]()
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.![]()
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?![]()
En over twee weken dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.
Dan is het risico op besmetting zelfs nog groter dan nu (ik neem aan dat het hoogtepunt helaas nog ver in de toekomst ligt)![]()
Mwah, ik denk dat onze rijksdiensten helemaal niet zo verkeerd zijn. Ik denk eerder dat de richtlijnen van de politiek naar ons ambtenarenapparaat totaal misplaatst zijn, omdat degene die de richtlijnen opstellen geen kennis van zaken hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijn"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Dan kan je beter een jaar binnen blijven...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.![]()
Je moet inderdaad nu niet in het ziekenhuis komen te liggen. Het virus is niet zo zeer het grootste probleem, maar dingen er omheen wel. Het systeem is al overbelast, bij een paar besmettingen had je al opnamestops bij ziekenhuizen. En we hebben te weinig bedden voor de 10% die op de IC moet liggen. Ook te weinig verpleging en artsen, want bezuinigingen. Hopelijk gaat men door dit soort gebeurtenissen wel anders denken over bezuinigen en het verminderen van personeel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die op de IC komen te liggen. Het probleem is het percentage dat daar komt te liggen in combinatie met de lange doorlooptijd en aantal besmettingen.
Dát is het hele probleem en nog steeds heb ik niemand aan het RIVM de vraag horen stellen of zij denken dat het verloop hier anders gaat zijn dan in Italie en op basis van wat precies.
Ik denk dat je gerust voor waar aan mag nemen dat het over 2 weken hier hetzelfde is als nu daar.
En dat het over 2 weken daar erger is dan dat het nu is.
Het hele systeem raakt binnen de kortste keren finaal overbelast.
Dus ik snap dat gebagatelliseer van mensen niet zo goed.
Ben wel benieuwd hoe het er hier over 2 weken uit ziet.
Iedereen verplicht 4 weken binnen en alleen melden als je ergens last van hebt wat op coronasymptomen lijkt (maar goed, dat kan al hoesten zijn). Maar dat doen ze niet, dan ligt de economie volledig op zijn gat.
![]()
Als ik jou was zou ik nooit meer naar buiten gaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Mijn huisgenoot en tevens partner is al de hele week aan het blaffen en snotteren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?
Maar dat heeft ze bij elk verkoudheidje, daar is deze niet anders in dan in december en januari en ze ging op deze manier ook carnaval in
Dus wellicht een gewone griep of verkoudheid? Er zijn meer mensen met griep dan corona (gelukkig)![]()
Als heel Nederland binnen blijft kan de ziekte zich niet verspreiden toch.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En over twee weken dan?
Dan is het risico op besmetting zelfs nog groter dan nu (ik neem aan dat het hoogtepunt helaas nog ver in de toekomst ligt)Prima. Hoop ik wel dat de AH gaat bezorgen want na een maand is mijn noodvoorraad op.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:17 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Dan kan je beter een jaar binnen blijven...![]()
multiculti heeft er niets mee te maken. En ook met grenscontroles was men massaal op wintersport gegaan naar Noord-Italiëquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
Maar nee.. Nederland doet liever niksIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ja, ik hoorde het inderdaad. Sterkte.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:34 schreef Amarantha het volgende:
Het heeft mijn woonplaats nu ook bereikt.
Morgen gok ik dat mijn stad eindelijk maar toch aan de beurt is.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?
vosss is de naam,
Ah zo, ik vind het een keigoed idee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als heel Nederland binnen blijft kan de ziekte zich niet verspreiden toch.
[..]
En dan direct de grenzen sluiten totdat het buitenland het volledig onder controle heeft![]()
Ow wacht![]()
![]()
Chinees is sowieso openquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?![]()
![]()
Die doden uit het quarantainehotel tellen toch niet mee in de coronacijfers hé?
Zou niet zo netjes zijn om te foefelen!Cindy De Vuyst![]()
Ja wat? Ik moet toch eten niet dan??quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Gauw naar de notaris voor een testament, dokter is al te laatquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?Feyenoord!!! * Barça![]()
Zeker, ze moeten werken anders uitkering kwijt!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?Cindy De Vuyst![]()
Neuh. Wanneer iedereen 3 weken binnen blijft, is het overgewaaid (los van degenen die herstellende zijn in quarantaine).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:17 schreef InverHouse het volgende:
Dan kan je beter een jaar binnen blijven...
Gefaseerde lockdowns zal de economie het minst schaden en is zeer effectief.![]()
Je gaat geweigerd worden bij de grensquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:
Volgende week naar California. Ben benieuwd.![]()
Kan niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef Za het volgende:
[..]
Neuh. Wanneer iedereen 3 weken binnen blijft, is het overgewaaid (los van degenen die herstellende zijn in quarantaine).
Gefaseerde lockdowns zal de economie het minst schaden en is zeer effectief.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:16 schreef Gia het volgende:
Uitslag zus: negatief, gelukkig maar. Want ze werkt in de bejaardenzorg.fijne geruststelling
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Geen carnaval gevierdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef Maver24 het volgende:
Hoe komt dat Amsterdam maar 3 gevallen heeft 🤔🤔![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?![]()
![]()
Die hebben de noodtoestand al afgekondigd....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:
Het is maximaal een 150 km tot Houten...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef InverHouse het volgende:
Het noorden is nog helemaal virusvrij
Dat is veel minder dan een Sestriere in Noord Italië tot de eerste bekende besmettingen...
Owjee![]()
Trump wil het aantal slachtoffers op ‘dit aantal’ houden.
Veel succes want RIVM wilde dit ook :’)Cindy De Vuyst![]()
Dan had Limburg op zeker meer gevallen dan Brabant hoor.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Net gesproken met een maat die in Milaan woont. Wat een dode stad is dat nu zeg, ook alles rondom is gewoon dood, Warzone.
Alle bars serveren alleen aan tafels, niemand mag dichtbij de bar zelf komen.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 17:27:24 ]![]()
Dan wel idd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef Za het volgende:
[..]
Neuh. Wanneer iedereen 3 weken binnen blijft, is het overgewaaid (los van degenen die herstellende zijn in quarantaine).
Gefaseerde lockdowns zal de economie het minst schaden en is zeer effectief.![]()
Dood?? WTF??? Alles en iedereen?!?!?!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Net gesproken met een maat die in Milaan woont. Wat een dode stad is dat nu zeg, ook alles rondom is gewoon dood, Warzone.![]()
![]()
!!!
vosss is de naam,
succes in het vliegtuig, alle lucht door maar blijft circuleren, volle CO2 filters.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dood?? WTF??? Alles en iedereen?!?!?!![]()
![]()
!!!
![]()
![]()
Precies ditquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan had Limburg op zeker meer gevallen dan Brabant hoor.![]()
Er moet natuurlijk wel ook sprake zijn van contact met de Duitse carnavalsklanten die corona hadden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan had Limburg op zeker meer gevallen dan Brabant hoor.![]()
Er sterven 3/100 mensen en meestal zijn dat de ouderen boven de 60. Je zus is dus safe want dat virus slaat eerst toe bij de oudjes. Hoeveel zitten er? 200-tal? Dan vallen maar 6 doden.quote:Cindy De Vuyst![]()
Rare kleffe gedoe ookquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef naatje_1 het volgende:
Of de reizigers die naar Noord-Italië waren geweest, idk, maar denk dat carnaval de reden is dat het zuiden meer gevallen heeft dan het noorden iig![]()
Het vliegtuig wordt bij de grens teruggestuurd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Je gaat geweigerd worden bij de grensZag het ja...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef NedKelly het volgende:
Die hebben de noodtoestand al afgekondigd....Vaak ben je te bang.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:27 schreef THEFXR het volgende:
succes in het vliegtuig, alle lucht door maar blijft circuleren, volle CO2 filters.![]()
Uit de lucht geschotenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het vliegtuig wordt bij de grens teruggestuurd?![]()
Vergeet niet dat noord Nederland een week eerder krokusvakantie had in vergelijking met midden en zuid (vanwege oa carnaval).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef naatje_1 het volgende:
Of de reizigers die naar Noord-Italië waren geweest, idk, maar denk dat carnaval de reden is dat het zuiden meer gevallen heeft dan het noorden iig
Dus eventuele vakantiegangers uit Groningen, Friesland, Drenthe zaten in Italië toen er nog weinig aan de hand was.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
glazen die niet goed uitgespoeld worden vanwege de drukte en gaaaannnn....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:30 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, en vooral ook heel veel contact met oppervlakken waar het virus zich kan vertoeven.![]()
Typische vreemdelingen? Altijd rotzooi mee :’)quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef Maver24 het volgende:
De gevallen in Rotterdam zijn allen van het buitenland gekomenCindy De Vuyst![]()
Ook dat nogquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Vergeet niet dat noord Nederland een week eerder krokusvakantie had in vergelijking met midden en zuid (vanwege oa carnaval).
Dus eventuele vakantiegangers uit Groningen, Friesland, Drenthe zaten in Italië toen er nog weinig aan de hand was.![]()
![]()
1 geval is van een school waar ik heb gewoond in de wijk bijna 12 jaar lang. 2 gevallen, vader en kind uit italie gekomenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:31 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Typische vreemdelingen? Altijd rotzooi mee :’)![]()
KLootzakquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:33 schreef naatje_1 het volgende:
Maar, wees niet getreurd, zoals het er nu naar uitziet ga ik nog steeds begin april naar Rome, dus wie weet neem ik dan ook wel wat corona mee naar Amsterdam
vosss is de naam,
was toch geen probleem volgens de RIVM ?quote:
oh wacht......incompetente debielenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Je hebt op school gewoond? Ik ging altijd naar huis ‘s avondsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
1 geval is van een school waar ik heb gewoond in de wijk bijna 12 jaar lang. 2 gevallen, vader en kind uit italie gekomenCindy De Vuyst![]()
Er zijn op dit moment 31 noodtoestanden van kracht in de VS.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Die hebben de noodtoestand al afgekondigd....
Voor één nieuwe komt niemand zijn bed nog uit.![]()
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.![]()
Lijkt me niet, een virus is een virus, het wordt niet meer of minder virus door de hoeveelheid die je binnenkrijgt. Het is afhankelijk van wat je eigen lichaam heeft wat je reactie erop zal zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.![]()
Nee lol, in die wijk, vreewijk op Rotterdam Zuid, je hebt daar een school, vreewijkerschool, kind is besmet, vader ookquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:34 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je hebt op school gewoond? Ik ging altijd naar huis ‘s avonds![]()
Nee want dat heb ik met een klein gezelschap 25.000 man op een plein gevierdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch geen probleem volgens de RIVM ?
oh wacht......incompetente debielen
vosss is de naam,
Tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Als je kijkt hoeveel gezonde, jonge doktoren in China zijn overleden wel. Je kan het ook meerdere keren krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik hoest lekker rond in bus en trein. Mensen kijken dan vreemd op maar dat is hun probleem.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.Cindy De Vuyst![]()
Ah zoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:36 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nee lol, in die wijk, vreewijk op Rotterdam Zuid, je hebt daar een school, vreewijkerschool, kind is besmet, vader ookCindy De Vuyst![]()
Veluwe niks. Of gewoon niemand getest en lopen er gewoon besmette mensen rond omdat ze niet weten dat ze iets hebben.quote:
Ben bang het laatste.![]()
Dood aan Corona of geliquideerd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je kijkt hoeveel gezonde, jonge doktoren in China zijn overleden wel. Je kan het ook meerdere keren krijgen.Cindy De Vuyst![]()
Ja hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zichzelf 'doodgewerkt' als je de Chinese overheden mag geloven!Cindy De Vuyst![]()
Dat zeggen ze!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:39 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Overgewerkt en daardoor gestresst, dat helpt niet meeCindy De Vuyst![]()
Een medewerker van Wageningen UR, maar die woont daar niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veluwe niks. Of gewoon niemand getest en lopen er gewoon besmette mensen rond omdat ze niet weten dat ze iets hebben.
Ik heb net pizza op. Ik hoef niet in quarantaine toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen alle Italië gangers in quarantaine aubDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veluwe niks. Of gewoon niemand getest en lopen er gewoon besmette mensen rond omdat ze niet weten dat ze iets hebben.
Jij nietquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb net pizza op. Ik hoef niet in quarantaine toch?![]()
Zat er ananas op?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb net pizza op. Ik hoef niet in quarantaine toch?![]()
Over een half uur italie berichten. Zetten we in op meer of minder dan 800 gevallen? Ik gok ook nog een 30 doden![]()
Op zich mooi stukje over S-K waar zoveel informatie over de besmetting wordt gedeeld dat mensen worden betrapt op overspel. Maar dit stukje sprong me in het oog. Ik vroeg me af hoe S-K zo goed voorbereid kon zijn... kennelijk hebben ze ervaring
Klik op het plaatje voor bron
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 17:45:12 ]![]()
Wat voor vraag is dit? Alleen barbaren doen ananas op een pizza.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ja, daaromquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat voor vraag is dit? Alleen barbaren doen ananas op een pizza.![]()
ik moet teleurstellen, de grote uitbraak moet nog komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:33 schreef naatje_1 het volgende:
Maar, wees niet getreurd, zoals het er nu naar uitziet ga ik nog steeds begin april naar Rome, dus wie weet neem ik dan ook wel wat corona mee naar Amsterdam![]()
wel lekker veel plaats ineensquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:36 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik hoest lekker rond in bus en trein. Mensen kijken dan vreemd op maar dat is hun probleem.![]()
te laat......RIVM fuckupquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen alle Italië gangers in quarantaine aubwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Waarom testen we niet alle terugkeerders uit coronagebied?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-koorts-virus-italie![]()
Daar was dat item bij 'Zondag met Lubach' wel exemplarisch voor, inderdaadquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:14 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zoiets kon ik dus echt niet begrijpen. Ook kregen een aantal Chinezen een podium om verontwaardigd te zijn over het feit dat ze nageroepen werden omtrent deze ziekte. Allemaal leuk en aardig (en ik kan begrijpen dat ze zulke dingen niet leuk vinden), maar naar mijn inziens waren er wel belangrijkere dingen om over te praten.
Ach, welke illusie houd ik me ook voor. Nederland wil liever vooral deugen en daardoor ten onder gaan, dan de bevolking op een normale manier informeren over bepaalde dreigingen. Wat een apart volk zijn we toch ook.![]()
![]()
Het heeft juist alles met multiculti icm open grenzen te makenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
multiculti heeft er niets mee te maken. En ook met grenscontroles was men massaal op wintersport gegaan naar Noord-Italië![]()
maar nederland is nu ook corona gebied ....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:49 schreef Markesh het volgende:
Waarom testen we niet alle terugkeerders uit coronagebied?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-koorts-virus-italie
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:50 schreef VersKers het volgende:
[..]
Het heeft juist alles met multiculti icm open grenzen te maken![]()
![]()
Dat zal niet zo snel gebeuren verwacht ik, buiten de zorg verwacht ik dat het meeste wel zo goed als normaal blijft doordraaien, niet iedereen wordt ziek en niet iedereen even ziek.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:50 schreef KingRadler het volgende:
Echte paniek is pas als OV plat ligt in Nederland en winkels niet meer bevoorraad kunnen worden.
Het instorten van de zorg zal wel een mogelijk zijn en zal een ongelofelijke ontwrichting veroorzaken met ongekende taferelen en keuzes.![]()
Een besmettingshaard, zoals Noord-Brabant nu is zeg maarquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:53 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom zijn er zoveel mensen uit noord Italië besmet?
Wat zit daar?![]()
Chinezen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:53 schreef 0108daniel het volgende:
Wat zit daar?![]()
Dit verbaast me ook zo!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:53 schreef 0108daniel het volgende:
Wat zit daar?
Bali en Noord Italië, iedereen was daar en ik zat gewoon thuis en was aan het werk.
Het zijn gekke tijden.Go hard or go home![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit verbaast me ook zo!
Bali en Noord Italië, iedereen was daar en ik zat gewoon thuis en was aan het werk.
Het zijn gekke tijden.![]()
![]()
Elk nadeel heeft zijn voordeel .... de benzine is flink in prijs aan het dalen![]()
Ff een positief nieuwtje tussendoor
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Mooi, was molotov cocktails aan het preppenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:56 schreef MissHobje het volgende:
Elk nadeel heeft zijn voordeel .... de benzine is flink in prijs aan het dalen![]()
Ff een positief nieuwtje tussendoor![]()
Geen van de geteste Vindicat-studenten heeft coronavirus
https://www.rtvnoord.nl/n(...)en-heeft-coronavirus
Grunn genot.![]()
Testen ze over een week nogmaals ?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
Grunn genot.[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Als men zich ziek gaat voelen, moeten ze zichzelf gaan melden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Testen ze over een week nogmaals ?![]()
Waarom daalt dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:56 schreef MissHobje het volgende:
Ff een positief nieuwtje tussendoorOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Waarvan aktequote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als men zich ziek gaat voelen, moeten zichzelf gaan melden.![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Kan aan van alles liggen, maar misschien omdat China op z'n gat ligt?pomphouder gaf dat ook aan.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Omdat mijn zus graag informatie wilde mbt scholen. Ook daar even een simpel spreadsheetje van gemaakt. Mochten mensen kinderen hebben hier en het willen bekijken.
https://docs.google.com/s(...)u7RYfs6LjssAGc#gid=0
Heb al aangegeven dat ik dit niet zo intensief ga bijhouden als de COVID-19 spreadsheet en dat men zelf maar bronnen moet aan leveren.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik heb het RIVM straks horen verklaren dat eten tijdens Corona niet noodzakelijk isquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 18:04:24 ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Flinke stijging weer zie ik, vooral ook een flinke stijging in aantal gevallen die niet te herleiden zijn naar Italië.
47 (25%) besmettingen via een ander best persoon
29 (15%) besmettingen waarvan ze niet weten hoe ze zijn besmet
24 (13%) patiënten opgenomen (geweest)
Op NOS las ik dit trouwens:Dit is wat ik twee dagen geleden al niet snapte. Ze hadden namelijk de medewerkers in Beatrixziekenhuis binnen 5 dagen nadat ze in aanraking waren gekomen met een besmette patiënt getest. Deze testen waren negatief en de medewerkers konden weer aan het werk.quote:Volgens Burgers heeft het geen zin om mensen in een heel vroeg stadium al te testen op het coronavirus. "De test kan dan eerst negatief zijn en later positief. Dat geeft een soort schijnzekerheid."
Blijf mij iedere dag weer verbazen.![]()
Zag ik ook al, bijna 0,20 goedkoper. Tijd om te hamsterenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:56 schreef MissHobje het volgende:
Ff een positief nieuwtje tussendoor
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go![]()
gooi je badkuip volquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:05 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Zag ik ook al, bijna 0,20 goedkoper. Tijd om te hamsteren![]()
Evenstar
![]()
Kwamen die bussen niet pas vanmorgen aan? De resultaten zijn dus binnen 10 uur binnengekomen? Waarom kan dat nu wel? Of is dit om ze vrij te stellen van paniek/gezeik?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
Grunn genot.
En testen ze over een week nogmaals?![]()
was ooit een topic of FOK, die gast wilde veel benzine kopen , aanlengen met water en weer doorverkopenquote:![]()
![]()
Duh.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
Grunn genot.![]()
Ik denk dat ze een serie analyses uitvoeren met een doorlooptijd. een soort trein, daar kan je natuurlijk spoedanalyses doorheen gooien als het moet, die gaan dan voorquote:![]()
ik geloof er weer niks van, het is gewoon pr voor de burgers, zo van, zie je we doen er wat aan!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kwamen die bussen niet pas vanmorgen aan? De resultaten zijn dus binnen 10 uur binnengekomen? Waarom kan dat nu wel? Of is dit om ze vrij te stellen van paniek/gezeik?
Oef.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:07:45BREAKING: Italy reports 1,247 new cases of coronavirus and 36 new deaths, raising total to 5,883 cases and 233 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
was ooit een topic of FOK, die gast wilde veel benzine kopen , aanlengen met water en weer doorverkopen_______!
slim wel![]()
jezusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
Oef.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:07:45BREAKING: Italy reports 1,247 new cases of coronavirus and 36 new deaths, raising total to 5,883 cases and 233 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Nee joh wtfquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
![]()
Evenstar
![]()
Zou kunnen natuurlijk, maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat ze zichzelf aan het indekken zijn. Ze weten heel goed dat als leden van Vindicat straks besmet blijken te zijn zowel Vindicat als GGD belachelijk veel gezeik gaat krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een serie analyses uitvoeren met een doorlooptijd. een soort trein, daar kan je natuurlijk spoedanalyses doorheen gooien als het moet, die gaan dan voor
Goed, voordeel van de twijfel zeggen we dan maar![]()
![]()
HOLY FUCK 1250 NIEUW, goodbye Italie, nice knowing you!!!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
tering.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
![]()
![]()
Ze hebben dus enkel die vier personen met klachten getest? Ik hoop dat ze die hele cohorte opvolgen de komende tijd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
Grunn genot.![]()
![]()
Evenstar
![]()
De tering ....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
En dit is met (gefaalde) isolatie pogingen in het noorden. Hier doen we nog steeds niks.![]()
6000 geïnfecteerde met 20% ziekenhuis opname... 1200 man... dat zou NL al niet meer aankunnenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
HOLY FUCK 1250 NIEUW, goodbye Italie, nice knowing you!!!![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 18:11:24 ]![]()
Heb nog wat linkjes voor de OP
Kaartje van Preppers: https://arcg.is/iTDXP
Dashboard van Geenstijl: https://www.arcgis.com/ap(...)40e7ae72254029bf6251
![]()
![]()
Aantal overledenen in Italië is dan wel weer "redelijk laag".. Daarnaast hoop ik dat er binnenkort ook wat meer bericht wordt over herstelde patiënten.I see peas of green, red roses too....![]()
Darnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
![]()
![]()
Ja dit is echt wel iets...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:11 schreef _I het volgende:
Na al twee weken restricties en allerlei inspanningen.
Ben best een beetje onder de indruk.
Alsof je een ongeluk in slowmotion bekijkt![]()
Valt dit onder eigen risico zorgverzekering eigenlijk?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kwamen die bussen niet pas vanmorgen aan? De resultaten zijn dus binnen 10 uur binnengekomen? Waarom kan dat nu wel? Of is dit om ze vrij te stellen van paniek/gezeik?
Kleinere percentuele toename dan in NL vandaag hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
graag beelden van webcams live?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
6000 geïnfecteerde met 20% ziekenhuis opname... 1200 man... dat zou NL al niet meer aankunnen![]()
Evenstar
![]()
Denk dat jij en ik dit gewoon betalen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:12 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Valt dit onder eigen risico zorgverzekering eigenlijk?![]()
Maar dat kan helemaal niet want carnaval vier je in kleine kring.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef naatje_1 het volgende:
Of de reizigers die naar Noord-Italië waren geweest, idk, maar denk dat carnaval de reden is dat het zuiden meer gevallen heeft dan het noorden iig1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Kan zo snel dat Italiaanse overzicht niet meer vinden. Maar volgens mij lager er al meer dan 2000 mensen in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja dit is echt wel iets...
Alsof je een ongeluk in slowmotion bekijkt
Hoe ga je dit omkeren?![]()
Dat wordt noodhospitalen oprichtenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
![]()
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om dit virus in de kiem te smoren.![]()
Silver-lining-guyquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:12 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Kleinere percentuele toename dan in NL vandaag hoor![]()
Normaal 5000 influenza doden in Italië per jaar, lange weg te gaan mocht je het als wedstrijd zien.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
Vakman pur sang![]()
Evenstar
![]()
Zou nog wel kunnen hoor. Wij hebben hier best aardig wat ziekenhuisbedden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
6000 geïnfecteerde met 20% ziekenhuis opname... 1200 man... dat zou NL al niet meer aankunnen![]()
Benieuwd wanneer er echt drastische maatregelen gaan volgen binnen Europa.. dit loopt echt vreselijk uit de hand zo, hoe “goed” sommige landen het ook doen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
allemaal leegquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou nog wel kunnen hoor. Wij hebben hier best aardig wat ziekenhuisbedden.![]()
Niet in 1 week. En nee, ik niet, maar ik haal er ook niet steeds een griep bij die er niets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Normaal 5000 influenza doden in Italië per jaar, lange weg te gaan mocht je het als wedstrijd zien.![]()
En het noorden had eerder vakantie, Blijkbaar was de brandhaard in noord-Italië nog niet zo heftig als een week later. Vervolgens zorgt carnaval nog voor wat extra lagere weerstandquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef naatje_1 het volgende:
Of de reizigers die naar Noord-Italië waren geweest, idk, maar denk dat carnaval de reden is dat het zuiden meer gevallen heeft dan het noorden iig![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanwege-coronavirusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Normaal 5000 influenza doden in Italië per jaar, lange weg te gaan mocht je het als wedstrijd zien.
Dit doen ze ook elke griepgolf toch?![]()
![]()
dit gewoon puur trollen, jij snapt nog niet eens het verschil tussen een garde en een pol lepelquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Normaal 5000 influenza doden in Italië per jaar, lange weg te gaan mocht je het als wedstrijd zien.![]()
Damntwitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:07:45BREAKING: Italy reports 1,247 new cases of coronavirus and 36 new deaths, raising total to 5,883 cases and 233 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Aids is ook met 1 persoon begonnen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:20 schreef Kekster het volgende:
0.009% van Italië infected. 40-70% van de befaamde Harvard professor komt ernstig dichtbij. Paniek!
En zo nog wel meer onprettige ziektes.![]()
Evenstar
![]()
Weet je wat voor een belasting van het zorgsysteem gaat zorgen dhr. Burgers? Duizenden besmette patiënten!quote:Sommige huisartsen willen meer patiënten testen op het coronavirus dan nu is toegestaan. Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) krijgt signalen van artsen die vinden dat de testrichtlijnen van de GGD te streng zijn. Huisartsen mogen alleen een test doen als een patiënt koorts heeft, last heeft van de luchtwegen en in een risicogebied is geweest (of contact heeft gehad met iemand die besmet is). Maar sommige artsen willen ook bij milde klachten een test kunnen afnemen, zegt Jako Burgers van het NHG.
Zelf is het Huisartsengenootschap daar geen voorstander van. "Als iedereen dat gaat doen, dan krijg je een capaciteitstekort", zegt Burgers. "Alles is er nu juist op gericht om de belasting van het zorgsysteem te beperken. Als we de criteria verruimen, ga je dat niet voor elkaar krijgen."Dit is een betere reden. Als je te vroeg test en je gaat daarna alsnog mensen besmetten schiet het ook niet op. Al komen mensen pas bij de huisarts als ze meerdere klachten hebben denk ik, dus dan zou het ook aantoonbaar moeten zijn met een test.quote:Volgens Burgers heeft het geen zin om mensen in een heel vroeg stadium al te testen op het coronavirus. "De test kan dan eerst negatief zijn en later positief. Dat geeft een soort schijnzekerheid."![]()
Zou wel grappig zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanwege-coronavirus
Dit doen ze ook elke griepgolf toch?You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Ohja? Daar hoor je anders nooit iets over.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-vanwege-coronavirus
Dit doen ze ook elke griepgolf toch?
Vakman pur sang![]()
Ik vrees bij hem dat hij echt overtuigd is van zijn superioriteit, werkelijk aandoenlijkquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit gewoon puur trollen, jij snapt nog niet eens het verschil tussen een garde en een pol lepel![]()
Ja wat denk jij?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:22 schreef Momo het volgende:
Zouden er nu nog Nederlander op vakantie gaan de komende tijd in Noord-Italië ?
Vakman pur sang![]()
Die percentages gaan over een periode van twee jaar. In Lombardije meldde zich de eerste persoon met covid-19 half februari.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:20 schreef Kekster het volgende:
0.009% van Italië infected. 40-70% van de befaamde Harvard professor komt ernstig dichtbij. Paniek!![]()
Niet over. Dan wordt het afwegen wie er meer een bed verdient, degene die ze nu bezetten of Corona patiënten. Ik las paar delen terug dat er 120 bedden vrij en geschikt zijn voor Corona patiënten. Daar kom je niet ver mee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou nog wel kunnen hoor. Wij hebben hier best aardig wat ziekenhuisbedden.![]()
Italië is ook weer van 462 naar 567 crticial gegaan.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Er zijn net een paar honderd corpsballen daar vandaan gekomen. Ik denk dat er nog wel meer "Het is maar een griepje"-types die kant op zullen gaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:22 schreef Momo het volgende:
Daarbij zijn er nog grote gebieden daar die zo op het oog nog niet besmet zijn.![]()
Vliegtuig naar Milaan zat vol vandaag, Turijn ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:22 schreef Momo het volgende:
Zouden er nu nog Nederlander op vakantie gaan de komende tijd in Noord-Italië ?Feyenoord!!! * Barça![]()
Nee joh, niet nodig voor een griepje. Gewoon je handen wassenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat wordt noodhospitalen oprichten![]()
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om dit virus in de kiem te smoren.![]()
![]()
Gast, het blijft gewoon een griepje hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:22 schreef Momo het volgende:
Ik heb al talloze griepepidemieën in mijn directe omgeving meegemaakt zonder ook maar één keer ziek te worden.pindazakje![]()
Ik vindt het allemaal wel meevallen. Per jaar gaan er bijvoorbeeld ongeveer 25.000 mensen dood in het verkeer binnen de EU.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd wanneer er echt drastische maatregelen gaan volgen binnen Europa.. dit loopt echt vreselijk uit de hand zo, hoe “goed” sommige landen het ook doen..Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Atoombom eropquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:25 schreef Maver24 het volgende:
Grens dichtgooien met Italie en heel snel![]()
Ligt eraan wat je doelen zijn met deze vakantie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik ga op vakantie naar zuid italie, naar sicilië welteverstaan. Is dit verstandig?pindazakje![]()
Ik hoop dat Nederland eerder drastische maatregelen neemt dan Italië. Ons zorgsysteem kan dit helemaal niet aan en de besmettingen hebben een vertraging. Als je nu een drastische maatregel neemt, dan zie je het effect pas over 1 week lijkt mij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:23 schreef joyvke het volgende:
Italië is ook weer van 462 naar 567 crticial gegaan.
![]()
Dat kun je toch pas zeggen wanneer het voorbij is? Het is nog maar net begonnen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt het allemaal wel meevallen. Per jaar gaan er bijvoorbeeld ongeveer 25.000 mensen dood in het verkeer binnen de EU.Go hard or go home![]()
Evenstar
![]()
Er moet dan sowieso geschoven worden, dat is inderdaad een feit. Ik snap ook niet dat er geen voorbereidingen worden getroffen. Ik hoop dat ze dit achter de schermen wel aan het doen zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:23 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Niet over. Dan wordt het afwegen wie er meer een bed verdient, degene die ze nu bezetten of Corona patiënten. Ik las paar delen terug dat er 120 bedden vrij en geschikt zijn voor Corona patiënten. Daar kom je niet ver mee.
In Nederland hebben wij bijna 38.000 ziekenhuisbedden, maar hoeveel er geschikt zijn voor deze patiëntengroep is nergens te vinden. Daarnaast zal er wel een standaard bezettingsgraad zijn van 60-70%?
Straks moeten alle niet bijzondere gevallen gaan wijken voor coronapatiënten en niet veel later is de kans aanwezig dat er keuzes gemaakt moeten worden wie voorrang krijgt.![]()
5000 per jaar in gemiddeld 25 weken (met griepgolven). Hoeveel is dat per week denk je?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:19 schreef _I het volgende:
[..]
Niet in 1 week. En nee, ik niet, maar ik haal er ook niet steeds een griep bij die er niets mee te maken heeft.Vakman pur sang![]()
Italië zal Korea wel voorbij gaan over een paar dagen."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
En hoelang loopt dat griepje van jou al. Ook in zn 6e week? Doe niet zo naïef.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
5000 per jaar in gemiddeld 25 weken (met griepgolven). Hoeveel is dat per week denk je?![]()
Evenstar
![]()
Die 25.000 doden in het verkeer zorgen echter niet voor overbelasting van ons zorgsysteem. Hoevaak moet dit nog uitgelegd worden. Het gaat niet alleen om het aantal doden, maar over overbelasting van ons zorgsysteem!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt het allemaal wel meevallen. Per jaar gaan er bijvoorbeeld ongeveer 25.000 mensen dood in het verkeer binnen de EU.
Als jij straks moet opgenomen worden voor één of andere reden is er geen plek voor je, omdat het ziekenhuis vol ligt met besmette patiënten.![]()
China bouwt noodhospitalenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
5000 per jaar in gemiddeld 25 weken (met griepgolven). Hoeveel is dat per week denk je?
Zuid-Korea bouwt noodhospitalen
Italie heeft van die legertenten op druk neer laten zetten
Wat snap jij nou niet?
Denk jij werkelijk dat dit elke griepgolf zo gaat?
Snap je niet wat de druk op het zorgsysteem wordt als dit ook hier gebeurt? Wat is er nou zo moeilijk aan om te zien dat dit zorgelijk is...
Het gaat niet om de aantallen absoluut, maar de aantallen per tijdseenheid, als dat te snel gaat stikt het systeem, zoals elk systeem dat neigt te doen.![]()
Lombardie ziekenhuizen intesive care is overvol, ze laten niemand boven 80 jaar op de IC afdeling, jongere hebben de prioriteit.
Bron: Mattie die in het ziekenhuis werk in Lombardie.![]()
Ohja lekker paniek zaaien met je bronquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:32 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Lombardie ziekenhuizen intesive care is overvol, ze laten niemand boven 80 jaar op de IC afdeling, jongere hebben de prioriteit.
In NL zouden ze triage op Pohi moeten doenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:32 schreef Verbruikersnaam het volgende:
![]()
Evenstar
![]()
Ik blij mij verbazen over mensen die
1) Niet snappen hoe een uitbraak werkt als je helemaal niks doet
2) Niet snappen dat het niet gaat over aantal doden, maar overbelasting van ons zorgsysteem![]()
Ja nou en, bouw je toch een noodunit.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
China bouwt noodhospitalen
Wat snap jij nou niet?
Snap je niet wat de druk op het zorgsysteem wordt als dit ook hier gebeurt? Wat is er nou zo moeilijk aan om te zien dat dit zorgelijk is...
Het gaat niet om de aantallen absoluut, maar de aantallen per tijdseenheid, als dat te snel gaat stikt het systeem, zoals elk systeem dat neigt te doen.Vakman pur sang![]()
3) Denken dat het een normale griep isquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:34 schreef Kyran het volgende:
2) Niet snappen dat het niet gaat over aantal doden, maar overbelasting van ons zorgsysteem![]()
Is goed knulquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nou en, bouw je toch een noodunit.![]()
![]()
Exponentieel rekenen is heel raar voor veel mensen. Geeft niet. Ook deze mensen moeten door hun proces heen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:34 schreef Kyran het volgende:
Maar je weet hoe we in Nederland zijn. We rennen, als we dat al doen,altijd achter de feiten aan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nou en, bouw je toch een noodunit.Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
We sterven ook van het zorgpersoneel, die staan te popelenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:36 schreef Stance het volgende:
[..]
Maar je weet hoe we in Nederland zijn. We rennen, als we dat al doen,altijd achter de feiten aan.![]()
![]()
Net zo irritant als anti-vaxxers. Allebei slecht geinformeerd en volhardend in hun onbenul.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
3) Denken dat het een normale griep is![]()
Die tenten staan zo, joh. En alles wordt al in gereedheid gebracht. Maar je hebt niet zomaar een blik mensen opengetrokken, getraind en ingeroosterd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:36 schreef Stance het volgende:
[..]
Maar je weet hoe we in Nederland zijn. We rennen, als we dat al doen,altijd achter de feiten aan.![]()
En die je hebt zijn ook niet echt immuunquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:38 schreef _I het volgende:
[..]
Die tenten staan zo, joh. En alles wordt al in gereedheid gebracht. Maar je hebt niet zomaar een blik mensen opengetrokken, getraind en ingeroosterd.![]()
Eens. Het is niet voor niets dat Italie en de UK gepensioneerden terug hebben geroepen. Een van de grootste bedreigingen zijn zieke artsen en verplegers.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En die je hebt zijn ook niet echt immuun![]()
Ja, we moeten ver uit de buurt blijven van zorgpersoneel. Besmetting via hun ligt op de loer.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
We sterven ook van het zorgpersoneel, die staan te popelenDoe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:39 schreef Stance het volgende:
[..]
Ja, we moeten ver uit de buurt blijven van zorgpersoneel. Besmetting via hun ligt op de loer.
Volgens mij moet je die serie tekens nog een keer proberen te interpreteren![]()
Evenstar
![]()
Vooral dat ja, ongelovelijk wat voor gezeik je over je heen krijgt als je een rekensom laat zienquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:36 schreef _I het volgende:
[..]
Exponentieel rekenen is heel raar voor veel mensen. Geeft niet. Ook deze mensen moeten door hun proces heen.![]()
![]()
Duitsland deed dat al direct.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:25 schreef Maver24 het volgende:
Grens dichtgooien met Italie en heel snelWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Nu klopt exponentieel in dit geval ook niet echt he, en is het meer een s curve... maar waar zit de knikquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat ja, ongelovelijk wat voor gezeik je over je heen krijgt als je een rekensom laat zien![]()
Evenstar
![]()
Buitenland begint Nederland steeds meer als een probleem te zien. Nederland zelf blijft naar Italië wijzen.
Echt geen woorden voor.![]()
Evenstar
![]()
Het is inderdaad niet helemaal exponentieel, maar iemand die een simpele exponentiele rekensom niet snapt ga je ook niet overtuigen met een S-curvequote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nu klopt exponentieel in dit geval ook niet echt he, en is het meer een s curve... maar waar zit de knik![]()
![]()
Is de S curve speciaal voor de S-strain van het virus??!!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet helemaal exponentieel, maar iemand die een simpele exponentiele rekensom niet snapt ga je ook niet overtuigen met een S-curve![]()
Het is vooral eng als ze waar worden. We zijn ver voorbij het punt waarop China actie ondernam. En we is dan de EU.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat ja, ongelovelijk wat voor gezeik je over je heen krijgt als je een rekensom laat zien
Als jij de hele dag achter je bureautje druk bezig bent met je kleine wereld en 's avonds ga je naar de caviaclub, dan ben je niet bezig met het vooruitspoelen van een virus een aantal weken in de toekomst.
Welk punt moet Italie bereiken, voordat wij hier op het journaal horen dat daar de ziekenhuizen volstromen?![]()
Ik denk dat het de s van Satan is en dat het een duister complot is, maar ik ben dan ook een nuchter en pragmatisch mensquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Is de S curve speciaal voor de S-strain van het virus??!!![]()
Zolang de R0 ver boven de 2 ligt, zijn de besmettingen exponentieel. Dat zegt niets over de gevonden gevallen. Die gaan in snelheid van het testcentrum.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nu klopt exponentieel in dit geval ook niet echt he, en is het meer een s curve... maar waar zit de knik![]()
Ik hoorde dat het een curve is die op een S lijkt en dus afvlakt, dan terug in de tijd stijgt en dan weer afvlakt in het heden. De waarheid zal wel in het midden liggen!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk dat het de s van Satan is en dat het een duister complot is, maar ik ben dan ook een nuchter en pragmatisch mens![]()
naar figuurquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik hoorde dat het een curve is die op een S lijkt en dus afvlakt, dan terug in de tijd stijgt en dan weer afvlakt in het heden. De waarheid zal wel in het midden liggen!![]()
![]()
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:20:52BREAKING: New York Governor Cuomo declares state of emergency due to coronavirus reageer retweet
Ondertussen in de VStwitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:23:01Cuomo says the number of confirmed cases of coronavirus in New York has risen to 76, up from 44 yesterday https://t.co/yufEd04OMm reageer retweet
![]()
Ik las ergens dat als je elke dag roept “het is maar een griepje” je geen Corona/covid19/griepje kan krijgen. Klopt dat?![]()
Ook daar gaat het rap bergafwaarts nu.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:50 schreef Jojoke het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:20:52BREAKING: New York Governor Cuomo declares state of emergency due to coronavirus reageer retweet
Ondertussen in de VStwitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:23:01Cuomo says the number of confirmed cases of coronavirus in New York has risen to 76, up from 44 yesterday https://t.co/yufEd04OMm reageer retweet
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Is de bezettingsgraad op moment niet hoger? Je hoort veel verhalen in het nieuws dat ouderen met problemen niet door kunnen stromen naar verpleeghuizen omdat daar geen plek is. En soms dus nog wel 1-2 weken in het ziekenhuis verblijven terwijl ze al in het verpleeghuis hadden moeten zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er moet dan sowieso geschoven worden, dat is inderdaad een feit. Ik snap ook niet dat er geen voorbereidingen worden getroffen. Ik hoop dat ze dit achter de schermen wel aan het doen zijn.
In Nederland hebben wij bijna 38.000 ziekenhuisbedden, maar hoeveel er geschikt zijn voor deze patiëntengroep is nergens te vinden. Daarnaast zal er wel een standaard bezettingsgraad zijn van 60-70%?
Straks moeten alle niet bijzondere gevallen gaan wijken voor coronapatiënten en niet veel later is de kans aanwezig dat er keuzes gemaakt moeten worden wie voorrang krijgt.
Was pas nog item op tv dat huisartsen soms wel 3 ziekenhuizen moeten bellen om iemand op te kunnen laten nemen want opnamestop door bezette bedden (en misschien ook personeelstekort).![]()
Helaas, Nicola Zingaretti (Italiaanse politicus) heeft het ook en die riep ook hard dat het maar een griepje is. Hoop voor hem dat hij gelijk heeft.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:51 schreef merdobach het volgende:
Ik las ergens dat als je elke dag roept “het is maar een griepje” je geen Corona/covid19/griepje kan krijgen. Klopt dat?“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
We gaan trouwens bijna de hoogste dag in gemelde aantallen van China inhalen, als de wereld buiten China zijnde.
Zij hadden op z'n hoogst een kleine 4000 per dag, er worden er nu al meer dan 3500 pd gemeld in de rest van de wereld.![]()
Waarom overlijden zoveel mensen in Spanje? Of testen ze daar alleen als je in het ziekenhuis belandt?twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 17:28:50Coronavirus updates so far today:- Iran: 1,076 new cases, 21 new deaths- South Korea: 274 new, 4 new deaths- France: 103 new, 2 new deaths- Spain: 98 new, 5 new deaths- Netherlands/Belgium: 60 new each- Switzerland: 54 new- UK: 42 new caseshttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Omdat in Spanje de eerste dode al viel op 12 of 13 feb. Dus daar is het minstens al een week of 7 actief.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:57 schreef Jojoke het volgende:
Waarom overlijden zoveel mensen in Spanje? Of testen ze daar alleen als je in het ziekenhuis belandt?twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 17:28:50Coronavirus updates so far today:- Iran: 1,076 new cases, 21 new deaths- South Korea: 274 new, 4 new deaths- France: 103 new, 2 new deaths- Spain: 98 new, 5 new deaths- Netherlands/Belgium: 60 new each- Switzerland: 54 new- UK: 42 new caseshttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
In ons ziekenhuis nu ca. 60%, mijn afdeling 70%, maar in tijden van rust liggen er ook mensen die evt. naar huis of verpleeg/verzorgtehuis kunnen. In nood kunnen we 50% reserveren en elke andere opname afhouden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:52 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Is de bezettingsgraad op moment niet hoger? Je hoort veel verhalen in het nieuws dat ouderen met problemen niet door kunnen stromen naar verpleeghuizen omdat daar geen plek is. En soms dus nog wel 1-2 weken in het ziekenhuis verblijven terwijl ze al in het verpleeghuis hadden moeten zijn.
Was pas nog item op tv dat huisartsen soms wel 3 ziekenhuizen moeten bellen om iemand op te kunnen laten nemen want opnamestop door bezette bedden (en misschien ook personeelstekort).![]()
Ook qua personeelsuren?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:58 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In ons ziekenhuis nu ca. 60%, mijn afdeling 70%, maar in tijden van rust liggen er ook mensen die evt. naar huis of verpleeg/verzorgtehuis kunnen. In nood kunnen we 50% reserveren en elke andere opname afhouden.![]()
Heeft ie ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:55 schreef PirE het volgende:
[..]
Helaas, Nicola Zingaretti (Italiaanse politicus) heeft het ook en die riep ook hard dat het maar een griepje is. Hoop voor hem dat hij gelijk heeft.![]()
Bedankt, dat klinkt logisch.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat in Spanje de eerste dode al viel op 12 of 13 feb. Dus daar is het minstens al een week of 7 actief.![]()
De bedden zijn het probleem niet, maar het verplegend personeel dat al jaren gillend gek weg rent uit de zorg. Hele afdelingen staan leeg op het moment.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou nog wel kunnen hoor. Wij hebben hier best aardig wat ziekenhuisbedden.
ik gok zomaar eens dat ze niet terug gaan komen vanwege de corona crisis, ze zouden wel gek zijn.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Andere opnamen afhouden zijn dan niet urgente zaken die ook over paar maanden kunnen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:58 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In ons ziekenhuis nu ca. 60%, mijn afdeling 70%, maar in tijden van rust liggen er ook mensen die evt. naar huis of verpleeg/verzorgtehuis kunnen. In nood kunnen we 50% reserveren en elke andere opname afhouden.![]()
Hier heb je veel gezinnen die op vakantie zijn geweest, jonge mensen. Het zal hier wel even duren voordat je een golf doden krijgt. Hangt er maar net vanaf waar de uitbraak is, denk ik.quote:![]()
Nou, dit!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat snap jij nou niet?
Het gaat niet om de aantallen absoluut, maar de aantallen per tijdseenheid, als dat te snel gaat stikt het systeem, zoals elk systeem dat neigt te doen.
Al die vergelijkingen met verkeersslachtoffers, influenza, enzovoorts missen precies hét zorgwekkende punt.![]()
Oh Italië.Die aantallen. Laat dat ajb hier niet zo snel gaan want dat wordt net zo'n drama als daar met die aantallen ben ik bang.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Daar zal je het hebben.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:01:29NEW: Italy will issue a decree later tonight with new measures to stop coronavirus, according to Reuters. Local media says new areas will be put on lockdown. reageer retweet
![]()
Ik denk dat we niet aan maatregelen gaan ontkomen. Italië doet nu wel het één en ander, maar goed. We zien het effect.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:01 schreef Greys het volgende:
Oh Italië.Die aantallen. Laat dat ajb hier niet zo snel gaan want dat wordt net zo'n drama als daar met die aantallen ben ik bang.
![]()
Dat gaat hier ook gewoon gebeuren. Geef het 2 weken maximaal.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:01 schreef Greys het volgende:
vosss is de naam,
Pas als mensen er zelf om gaan vragen. Men moet het willen, niet opgelegd krijgen. Heb je met die vrije geesten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet aan maatregelen gaan ontkomen. Italië doet nu wel het één en ander, maar goed. We zien het effect.![]()
Ah, daar was ik al op aan het wachten, de voorbije 24 uur gonst het al van de geruchten, van een lockdown van extra dorpjes tot de volledige regio. Ik neem dan aan dat niet enkel een lockdown maar nog andere verordeningen gaan volgen. Het zal annulaties regenen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:02 schreef _I het volgende:
Daar zal je het hebben.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:01:29NEW: Italy will issue a decree later tonight with new measures to stop coronavirus, according to Reuters. Local media says new areas will be put on lockdown. reageer retweet
![]()
kan het mij niet voorstellen dat het hier ook zo hard zou gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook gewoon gebeuren. Geef het 2 weken maximaal.![]()
Daar gaan we ook niet aan ontkomen. En die zullen heviger moeten zijn dan als men ze eerder genomen hadden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet aan maatregelen gaan ontkomen. Italië doet nu wel het één en ander, maar goed. We zien het effect.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat dachten de Italianen ook niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
kan het mij niet voorstellen dat het hier ook zo hard zou gaan?
We leren niks.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
op 22 feb had Italie ook nog maar 3 gevallen of sow.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
kan het mij niet voorstellen dat het hier ook zo hard zou gaan?![]()
Ik zie geen aanleiding waarom het hier anders zou gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dus volgens jullie binnen nu en twee weken het hele land op slot?Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
ja dat weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zie geen aanleiding waarom het hier anders zou gaan?![]()
Dit topic is ook telkens een herhaling hé
A zegt: HET IS MAAR EEN GRIEPJE MENSEN
B zegt: HET IS NIET ZOMAAR EEN GRIEPJE
A zegt: straks naar evenement X RIP aan de nabestaanden.
A zegt: Mensen ik heb een bron dat daar een coronadode is
A zegt: ik gok vandaag op een miljoenmiljard nieuwe patienten
A zegt: Iedereen in quarantaine en grenzen dicht!![]()
Leuke monoloog.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:07 schreef ffono het volgende:
A zegt: Iedereen in quarantaine en grenzen dicht!Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
maar hebben ze daar in het begin ook dat contacten onderzoek gedaan en zo?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:06 schreef _I het volgende:
[..]
op 22 feb had Italie ook nog maar 3 gevallen of sow.![]()
Vindicat alleen staat al garant voor een explosiequote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
In China zijn die ze die noodvoorzieningen al weer aan het afbrekenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Wat snap jij nou niet?
Het gaat niet om de aantallen absoluut, maar de aantallen per tijdseenheid, als dat te snel gaat stikt het systeem, zoals elk systeem dat neigt te doen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ntainehotel-in-chinaI've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Jazeker. Ze hebben onderzoek gedaan en geconcludeerd dat het al sinds half januari aan het woekeren was. Dus veel te laat begonnen met testen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar hebben ze daar in het begin ook dat contacten onderzoek gedaan en zo?
Die lange incubatietijd kon nog wel eens gaan opbreken. 2 dagen of 14 (of 24) maakt een heel verschil in de mogelijkheid haarden op te sporen.![]()
Bij patiënt 1 was men daar het al kwijt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar hebben ze daar in het begin ook dat contacten onderzoek gedaan en zo?![]()
https://www.rt.com/news/4(...)tel-collapse-videos/quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:18 schreef bitterbal het volgende:
Chinees 'coronahotel' ingestort
In Quanzhou, aan de westkust van China, is een hotel ingestort waar coronapatiënten in quarantaine zaten. Dat melden Chinese staatsmedia en persbureau Reuters. Volgens het dagblad People's Daily, de grootste staatskrant van China, zouden er 70 mensen vastzitten onder het puin. Van hen zouden 23 patiënten inmiddels zijn gered.
NOS
perongeluk expres?![]()
Welnee, die gieten gewoon een liter jenever in elk verdacht lid. Die hebben daarna echt geen last meer van een virusje hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Vindicat alleen staat al garant voor een explosieI've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Soms zelfs met de patiënten er nog in begreep ik vanavondquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:09 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
In China zijn die ze die noodvoorzieningen al weer aan het afbreken
https://www.telegraaf.nl/(...)ntainehotel-in-china
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 19:12:31 ]![]()
Is efficiënterquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Soms zelf met de patiënten er nog in begreep ik vanavond
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Steve heeft het over een lockdown die eventueel aangekondigd wordt voor bijna hele Lombardije regio?![]()
dat horen we dus straks.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:12 schreef Momo het volgende:
Steve heeft het over een lockdown die eventueel aangekondigd wordt voor bijna hele Lombardije regio?[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Dat is het economische centrum van Italië, die gooien straks net als China hun economie nog platquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:12 schreef Momo het volgende:
Steve heeft het over een lockdown die eventueel aangekondigd wordt voor bijna hele Lombardije regio?
Onvoorstelbaar![]()
Die aanleiding om dat te denken is er dan ook totaal NIET.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zie geen aanleiding waarom het hier anders zou gaan?
Mensen lijken dat maar niet te willen inzien.
Benieuwd wat voor maatregelen ze mee komen. Dan kunnen we de resultaten daarvan zien over 2 a 3 weken. En dan is het nog maar de vraag of die slappe hap hier diezelfde maatregelen gaat nemen. Ik zie het somber in.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Wij hier ook!!!quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik zou hier geen minuut langer blijven!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:07 schreef ffono het volgende:
A zegt: Iedereen in quarantaine en grenzen dicht!![]()
Dan zien we het samen somber in.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Die aanleiding om dat te denken is er dan ook totaal NIET.
Mensen lijken dat maar niet te willen inzien.
Benieuwd wat voor maatregelen ze mee komen. Dan kunnen we de resultaten daarvan zien over 2 a 3 weken. En dan is het nog maar de vraag of die slappe hap hier diezelfde maatregelen gaat nemen. Ik zie het somber in.
Duurt nu al te lang voordat ze wakker worden en dan ook nog de beeldvorming van het volk omdraaien...![]()
![]()
C zegt: dit topic is ook telkens een herhaling hequote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:07 schreef ffono het volgende:
A zegt: Iedereen in quarantaine en grenzen dicht!You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Jaah... dat is wel een welkome, waardevolle toevoeging!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:18 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
C zegt: dit topic is ook telkens een herhaling he![]()
![]()
Geen idee. Als ik mn huis nog maar verkocht krijg.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar wat een gevolgen heeft dat wel niet voor mensen en de economieDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
En anders verhuren, heb ik ook jaren moeten doen na 2008quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Als ik mn huis nog maar verkocht krijg.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: