quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor Japan is er eindelijk ook een kaart: https://coromap.info
Begeleidend artikel: https://english.kyodonews(...)es-across-japan.html![]()
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...![]()
Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die op de IC komen te liggen. Het probleem is het percentage dat daar komt te liggen in combinatie met de lange doorlooptijd en aantal besmettingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:55 schreef JK het volgende:
Het is kut als je op de IC komt te liggen en ook de beelden uit dat Italiaanse ziekenhuis zijn niet leuk om te zien, maar men kan niet meer relativeren lijkt het wel. Het is erger dan een gewone griep, maar het is niet zo dat je gegarandeerd dood gaat als je het hebt.
Dát is het hele probleem en nog steeds heb ik niemand aan het RIVM de vraag horen stellen of zij denken dat het verloop hier anders gaat zijn dan in Italie en op basis van wat precies.
Ik denk dat je gerust voor waar aan mag nemen dat het over 2 weken hier hetzelfde is als nu daar.
En dat het over 2 weken daar erger is dan dat het nu is.
Het hele systeem raakt binnen de kortste keren finaal overbelast.
Dus ik snap dat gebagatelliseer van mensen niet zo goed.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ach, het gaat nog een tijdje zo door hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende:
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo..."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld.
Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.
Maar nee.. Nederland doet liever niks![]()
Onbeantwoordbare vraag, aangezien je het aantal pagina's per topic zelf kunt bepalen. Ik zie er zelf altijd maar 1.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende:
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
We waren wel heel correct verontwaardigd over een carnavalsliedjequote:
Dat is ook wat waard
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 17:09:58 ]![]()
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bakquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld.
Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.
iedereen in zijn of haar huis opsluiten, zou nog veel meer helpen. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te stekenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
![]()
Zeker als we de deuren dicht zouden lassen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
iedereen in zijn of haar huis opsluiten, zou nog veel meer helpen. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te steken
Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk![]()
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bak![]()
![]()
In alle redzones in bijv Italië is belasting betalen opgeschort. Hypotheek even niet betalen zijn ze ook makkelijk in.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bak
Per decreet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zeker waar.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker als we de deuren dicht zouden lassen.
Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk![]()
Jij al wc papier en blikken bonen gekocht?![]()
Sorry hoor, maar zoiets kon ik dus echt niet begrijpen. Ook kregen een aantal Chinezen een podium om verontwaardigd te zijn over het feit dat ze nageroepen werden omtrent deze ziekte. Allemaal leuk en aardig (en ik kan begrijpen dat ze zulke dingen niet leuk vinden), maar naar mijn inziens waren er wel belangrijkere dingen om over te praten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
We waren wel heel correct verontwaardigd over een carnavalsliedje
at is ook wat waard
Ach, welke illusie houd ik me ook voor. Nederland wil liever vooral deugen en daardoor ten onder gaan, dan de bevolking op een normale manier informeren over bepaalde dreigingen. Wat een apart volk zijn we toch ook."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Nee. Wel gehaktballetjes in satésaus.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker waar.
Jij al wc papier en blikken bonen gekocht?
vosss is de naam,
Eens.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
Maar nee.. Nederland doet liever niks
Toch gaat Nederland wel wat doen, al is het maar vanwege druk uit de rest van de wereld.
Wanneer je kijkt naar hoe eea verliep in Hubei en de situatie daar nu (ookal zijn er vooralsnog nog steeds lockdowns) dan is er een oplossing voorhanden, die mogelijk slechts door een Europees volk geaccepteerd en nageleefd wordt wanneer het in de eigen buurt komt.![]()
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.![]()
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?![]()
En over twee weken dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.
Dan is het risico op besmetting zelfs nog groter dan nu (ik neem aan dat het hoogtepunt helaas nog ver in de toekomst ligt)![]()
Mwah, ik denk dat onze rijksdiensten helemaal niet zo verkeerd zijn. Ik denk eerder dat de richtlijnen van de politiek naar ons ambtenarenapparaat totaal misplaatst zijn, omdat degene die de richtlijnen opstellen geen kennis van zaken hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijn"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Dan kan je beter een jaar binnen blijven...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.![]()
Je moet inderdaad nu niet in het ziekenhuis komen te liggen. Het virus is niet zo zeer het grootste probleem, maar dingen er omheen wel. Het systeem is al overbelast, bij een paar besmettingen had je al opnamestops bij ziekenhuizen. En we hebben te weinig bedden voor de 10% die op de IC moet liggen. Ook te weinig verpleging en artsen, want bezuinigingen. Hopelijk gaat men door dit soort gebeurtenissen wel anders denken over bezuinigen en het verminderen van personeel.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die op de IC komen te liggen. Het probleem is het percentage dat daar komt te liggen in combinatie met de lange doorlooptijd en aantal besmettingen.
Dát is het hele probleem en nog steeds heb ik niemand aan het RIVM de vraag horen stellen of zij denken dat het verloop hier anders gaat zijn dan in Italie en op basis van wat precies.
Ik denk dat je gerust voor waar aan mag nemen dat het over 2 weken hier hetzelfde is als nu daar.
En dat het over 2 weken daar erger is dan dat het nu is.
Het hele systeem raakt binnen de kortste keren finaal overbelast.
Dus ik snap dat gebagatelliseer van mensen niet zo goed.
Ben wel benieuwd hoe het er hier over 2 weken uit ziet.
Iedereen verplicht 4 weken binnen en alleen melden als je ergens last van hebt wat op coronasymptomen lijkt (maar goed, dat kan al hoesten zijn). Maar dat doen ze niet, dan ligt de economie volledig op zijn gat.
![]()
Als ik jou was zou ik nooit meer naar buiten gaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Mijn huisgenoot en tevens partner is al de hele week aan het blaffen en snotteren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?
Maar dat heeft ze bij elk verkoudheidje, daar is deze niet anders in dan in december en januari en ze ging op deze manier ook carnaval in
Dus wellicht een gewone griep of verkoudheid? Er zijn meer mensen met griep dan corona (gelukkig)![]()
Als heel Nederland binnen blijft kan de ziekte zich niet verspreiden toch.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En over twee weken dan?
Dan is het risico op besmetting zelfs nog groter dan nu (ik neem aan dat het hoogtepunt helaas nog ver in de toekomst ligt)Prima. Hoop ik wel dat de AH gaat bezorgen want na een maand is mijn noodvoorraad op.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:17 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Dan kan je beter een jaar binnen blijven...![]()
multiculti heeft er niets mee te maken. En ook met grenscontroles was men massaal op wintersport gegaan naar Noord-Italiëquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
Maar nee.. Nederland doet liever niksIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ja, ik hoorde het inderdaad. Sterkte.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 16:34 schreef Amarantha het volgende:
Het heeft mijn woonplaats nu ook bereikt.
Morgen gok ik dat mijn stad eindelijk maar toch aan de beurt is.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?
vosss is de naam,
Ah zo, ik vind het een keigoed idee.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als heel Nederland binnen blijft kan de ziekte zich niet verspreiden toch.
[..]
En dan direct de grenzen sluiten totdat het buitenland het volledig onder controle heeft![]()
Ow wacht![]()
![]()
Chinees is sowieso openquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?![]()
![]()
Die doden uit het quarantainehotel tellen toch niet mee in de coronacijfers hé?
Zou niet zo netjes zijn om te foefelen!Cindy De Vuyst![]()
Ja wat? Ik moet toch eten niet dan??quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Gauw naar de notaris voor een testament, dokter is al te laatquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?Feyenoord!!! * Barça![]()
Zeker, ze moeten werken anders uitkering kwijt!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
Even een meer praktische vraag. Als over 2 weken de supermarkten leeg zijn..... dan blijft de turk gewoon bezorgen toch?Cindy De Vuyst![]()
Neuh. Wanneer iedereen 3 weken binnen blijft, is het overgewaaid (los van degenen die herstellende zijn in quarantaine).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:17 schreef InverHouse het volgende:
Dan kan je beter een jaar binnen blijven...
Gefaseerde lockdowns zal de economie het minst schaden en is zeer effectief.![]()
Je gaat geweigerd worden bij de grensquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:
Volgende week naar California. Ben benieuwd.![]()
Kan niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef Za het volgende:
[..]
Neuh. Wanneer iedereen 3 weken binnen blijft, is het overgewaaid (los van degenen die herstellende zijn in quarantaine).
Gefaseerde lockdowns zal de economie het minst schaden en is zeer effectief.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:16 schreef Gia het volgende:
Uitslag zus: negatief, gelukkig maar. Want ze werkt in de bejaardenzorg.fijne geruststelling
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Geen carnaval gevierdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef Maver24 het volgende:
Hoe komt dat Amsterdam maar 3 gevallen heeft 🤔🤔![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Aventura het volgende:
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?![]()
![]()
Die hebben de noodtoestand al afgekondigd....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:
Het is maximaal een 150 km tot Houten...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:22 schreef InverHouse het volgende:
Het noorden is nog helemaal virusvrij
Dat is veel minder dan een Sestriere in Noord Italië tot de eerste bekende besmettingen...
Owjee![]()
Trump wil het aantal slachtoffers op ‘dit aantal’ houden.
Veel succes want RIVM wilde dit ook :’)Cindy De Vuyst![]()
Dan had Limburg op zeker meer gevallen dan Brabant hoor.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Net gesproken met een maat die in Milaan woont. Wat een dode stad is dat nu zeg, ook alles rondom is gewoon dood, Warzone.
Alle bars serveren alleen aan tafels, niemand mag dichtbij de bar zelf komen.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 17:27:24 ]![]()
Dan wel idd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef Za het volgende:
[..]
Neuh. Wanneer iedereen 3 weken binnen blijft, is het overgewaaid (los van degenen die herstellende zijn in quarantaine).
Gefaseerde lockdowns zal de economie het minst schaden en is zeer effectief.![]()
Dood?? WTF??? Alles en iedereen?!?!?!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Net gesproken met een maat die in Milaan woont. Wat een dode stad is dat nu zeg, ook alles rondom is gewoon dood, Warzone.![]()
![]()
!!!
vosss is de naam,
succes in het vliegtuig, alle lucht door maar blijft circuleren, volle CO2 filters.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:24 schreef AchJa het volgende:
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dood?? WTF??? Alles en iedereen?!?!?!![]()
![]()
!!!
![]()
![]()
Precies ditquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan had Limburg op zeker meer gevallen dan Brabant hoor.![]()
Er moet natuurlijk wel ook sprake zijn van contact met de Duitse carnavalsklanten die corona hadden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan had Limburg op zeker meer gevallen dan Brabant hoor.![]()
Er sterven 3/100 mensen en meestal zijn dat de ouderen boven de 60. Je zus is dus safe want dat virus slaat eerst toe bij de oudjes. Hoeveel zitten er? 200-tal? Dan vallen maar 6 doden.quote:Cindy De Vuyst![]()
Rare kleffe gedoe ookquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef naatje_1 het volgende:
Of de reizigers die naar Noord-Italië waren geweest, idk, maar denk dat carnaval de reden is dat het zuiden meer gevallen heeft dan het noorden iig![]()
Het vliegtuig wordt bij de grens teruggestuurd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Je gaat geweigerd worden bij de grensZag het ja...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef NedKelly het volgende:
Die hebben de noodtoestand al afgekondigd....Vaak ben je te bang.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:27 schreef THEFXR het volgende:
succes in het vliegtuig, alle lucht door maar blijft circuleren, volle CO2 filters.![]()
Uit de lucht geschotenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het vliegtuig wordt bij de grens teruggestuurd?![]()
Vergeet niet dat noord Nederland een week eerder krokusvakantie had in vergelijking met midden en zuid (vanwege oa carnaval).quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef naatje_1 het volgende:
Of de reizigers die naar Noord-Italië waren geweest, idk, maar denk dat carnaval de reden is dat het zuiden meer gevallen heeft dan het noorden iig
Dus eventuele vakantiegangers uit Groningen, Friesland, Drenthe zaten in Italië toen er nog weinig aan de hand was.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
glazen die niet goed uitgespoeld worden vanwege de drukte en gaaaannnn....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:30 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, en vooral ook heel veel contact met oppervlakken waar het virus zich kan vertoeven.![]()
Typische vreemdelingen? Altijd rotzooi mee :’)quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:29 schreef Maver24 het volgende:
De gevallen in Rotterdam zijn allen van het buitenland gekomenCindy De Vuyst![]()
Ook dat nogquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Vergeet niet dat noord Nederland een week eerder krokusvakantie had in vergelijking met midden en zuid (vanwege oa carnaval).
Dus eventuele vakantiegangers uit Groningen, Friesland, Drenthe zaten in Italië toen er nog weinig aan de hand was.![]()
![]()
1 geval is van een school waar ik heb gewoond in de wijk bijna 12 jaar lang. 2 gevallen, vader en kind uit italie gekomenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:31 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Typische vreemdelingen? Altijd rotzooi mee :’)![]()
KLootzakquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:33 schreef naatje_1 het volgende:
Maar, wees niet getreurd, zoals het er nu naar uitziet ga ik nog steeds begin april naar Rome, dus wie weet neem ik dan ook wel wat corona mee naar Amsterdam
vosss is de naam,
was toch geen probleem volgens de RIVM ?quote:
oh wacht......incompetente debielenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Je hebt op school gewoond? Ik ging altijd naar huis ‘s avondsquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
1 geval is van een school waar ik heb gewoond in de wijk bijna 12 jaar lang. 2 gevallen, vader en kind uit italie gekomenCindy De Vuyst![]()
Er zijn op dit moment 31 noodtoestanden van kracht in de VS.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:26 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Die hebben de noodtoestand al afgekondigd....
Voor één nieuwe komt niemand zijn bed nog uit.![]()
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.![]()
Lijkt me niet, een virus is een virus, het wordt niet meer of minder virus door de hoeveelheid die je binnenkrijgt. Het is afhankelijk van wat je eigen lichaam heeft wat je reactie erop zal zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.![]()
Nee lol, in die wijk, vreewijk op Rotterdam Zuid, je hebt daar een school, vreewijkerschool, kind is besmet, vader ookquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:34 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je hebt op school gewoond? Ik ging altijd naar huis ‘s avonds![]()
Nee want dat heb ik met een klein gezelschap 25.000 man op een plein gevierdquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch geen probleem volgens de RIVM ?
oh wacht......incompetente debielen
vosss is de naam,
Tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Als je kijkt hoeveel gezonde, jonge doktoren in China zijn overleden wel. Je kan het ook meerdere keren krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik hoest lekker rond in bus en trein. Mensen kijken dan vreemd op maar dat is hun probleem.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maakt de hoeveelheid van besmetting nog uit mbt hoe ziek je wordt? Bv een liftknopje lang geleden ingedrukt door iemand met corona tov bus vol kuchende patiwnten.Cindy De Vuyst![]()
Ah zoquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:36 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nee lol, in die wijk, vreewijk op Rotterdam Zuid, je hebt daar een school, vreewijkerschool, kind is besmet, vader ookCindy De Vuyst![]()
Veluwe niks. Of gewoon niemand getest en lopen er gewoon besmette mensen rond omdat ze niet weten dat ze iets hebben.quote:
Ben bang het laatste.![]()
Dood aan Corona of geliquideerd?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je kijkt hoeveel gezonde, jonge doktoren in China zijn overleden wel. Je kan het ook meerdere keren krijgen.Cindy De Vuyst![]()
Ja hoorquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zichzelf 'doodgewerkt' als je de Chinese overheden mag geloven!Cindy De Vuyst![]()
Dat zeggen ze!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:39 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Overgewerkt en daardoor gestresst, dat helpt niet meeCindy De Vuyst![]()
Een medewerker van Wageningen UR, maar die woont daar niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veluwe niks. Of gewoon niemand getest en lopen er gewoon besmette mensen rond omdat ze niet weten dat ze iets hebben.
Ik heb net pizza op. Ik hoef niet in quarantaine toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen alle Italië gangers in quarantaine aubDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veluwe niks. Of gewoon niemand getest en lopen er gewoon besmette mensen rond omdat ze niet weten dat ze iets hebben.
Jij nietquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb net pizza op. Ik hoef niet in quarantaine toch?![]()
Zat er ananas op?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb net pizza op. Ik hoef niet in quarantaine toch?![]()
Over een half uur italie berichten. Zetten we in op meer of minder dan 800 gevallen? Ik gok ook nog een 30 doden![]()
Op zich mooi stukje over S-K waar zoveel informatie over de besmetting wordt gedeeld dat mensen worden betrapt op overspel. Maar dit stukje sprong me in het oog. Ik vroeg me af hoe S-K zo goed voorbereid kon zijn... kennelijk hebben ze ervaring
Klik op het plaatje voor bron
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 17:45:12 ]![]()
Wat voor vraag is dit? Alleen barbaren doen ananas op een pizza.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ja, daaromquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat voor vraag is dit? Alleen barbaren doen ananas op een pizza.![]()
ik moet teleurstellen, de grote uitbraak moet nog komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:33 schreef naatje_1 het volgende:
Maar, wees niet getreurd, zoals het er nu naar uitziet ga ik nog steeds begin april naar Rome, dus wie weet neem ik dan ook wel wat corona mee naar Amsterdam![]()
wel lekker veel plaats ineensquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:36 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik hoest lekker rond in bus en trein. Mensen kijken dan vreemd op maar dat is hun probleem.![]()
te laat......RIVM fuckupquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:40 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen alle Italië gangers in quarantaine aubwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Waarom testen we niet alle terugkeerders uit coronagebied?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-koorts-virus-italie![]()
Daar was dat item bij 'Zondag met Lubach' wel exemplarisch voor, inderdaadquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:14 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zoiets kon ik dus echt niet begrijpen. Ook kregen een aantal Chinezen een podium om verontwaardigd te zijn over het feit dat ze nageroepen werden omtrent deze ziekte. Allemaal leuk en aardig (en ik kan begrijpen dat ze zulke dingen niet leuk vinden), maar naar mijn inziens waren er wel belangrijkere dingen om over te praten.
Ach, welke illusie houd ik me ook voor. Nederland wil liever vooral deugen en daardoor ten onder gaan, dan de bevolking op een normale manier informeren over bepaalde dreigingen. Wat een apart volk zijn we toch ook.![]()
![]()
Het heeft juist alles met multiculti icm open grenzen te makenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
multiculti heeft er niets mee te maken. En ook met grenscontroles was men massaal op wintersport gegaan naar Noord-Italië![]()
maar nederland is nu ook corona gebied ....quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:49 schreef Markesh het volgende:
Waarom testen we niet alle terugkeerders uit coronagebied?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-koorts-virus-italie
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:50 schreef VersKers het volgende:
[..]
Het heeft juist alles met multiculti icm open grenzen te maken![]()
![]()
Dat zal niet zo snel gebeuren verwacht ik, buiten de zorg verwacht ik dat het meeste wel zo goed als normaal blijft doordraaien, niet iedereen wordt ziek en niet iedereen even ziek.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:50 schreef KingRadler het volgende:
Echte paniek is pas als OV plat ligt in Nederland en winkels niet meer bevoorraad kunnen worden.
Het instorten van de zorg zal wel een mogelijk zijn en zal een ongelofelijke ontwrichting veroorzaken met ongekende taferelen en keuzes.![]()
Een besmettingshaard, zoals Noord-Brabant nu is zeg maarquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:53 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom zijn er zoveel mensen uit noord Italië besmet?
Wat zit daar?![]()
Chinezen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:53 schreef 0108daniel het volgende:
Wat zit daar?![]()
Dit verbaast me ook zo!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:53 schreef 0108daniel het volgende:
Wat zit daar?
Bali en Noord Italië, iedereen was daar en ik zat gewoon thuis en was aan het werk.
Het zijn gekke tijden.Go hard or go home![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit verbaast me ook zo!
Bali en Noord Italië, iedereen was daar en ik zat gewoon thuis en was aan het werk.
Het zijn gekke tijden.![]()
![]()
Elk nadeel heeft zijn voordeel .... de benzine is flink in prijs aan het dalen![]()
Ff een positief nieuwtje tussendoor
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Mooi, was molotov cocktails aan het preppenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:56 schreef MissHobje het volgende:
Elk nadeel heeft zijn voordeel .... de benzine is flink in prijs aan het dalen![]()
Ff een positief nieuwtje tussendoor![]()
Geen van de geteste Vindicat-studenten heeft coronavirus
https://www.rtvnoord.nl/n(...)en-heeft-coronavirus
Grunn genot.![]()
Testen ze over een week nogmaals ?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
Grunn genot.[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Als men zich ziek gaat voelen, moeten ze zichzelf gaan melden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Testen ze over een week nogmaals ?![]()
Waarom daalt dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:56 schreef MissHobje het volgende:
Ff een positief nieuwtje tussendoorOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Waarvan aktequote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als men zich ziek gaat voelen, moeten zichzelf gaan melden.![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Kan aan van alles liggen, maar misschien omdat China op z'n gat ligt?pomphouder gaf dat ook aan.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Omdat mijn zus graag informatie wilde mbt scholen. Ook daar even een simpel spreadsheetje van gemaakt. Mochten mensen kinderen hebben hier en het willen bekijken.
https://docs.google.com/s(...)u7RYfs6LjssAGc#gid=0
Heb al aangegeven dat ik dit niet zo intensief ga bijhouden als de COVID-19 spreadsheet en dat men zelf maar bronnen moet aan leveren.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~![]()
Ik heb het RIVM straks horen verklaren dat eten tijdens Corona niet noodzakelijk isquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 18:04:24 ]![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Flinke stijging weer zie ik, vooral ook een flinke stijging in aantal gevallen die niet te herleiden zijn naar Italië.
47 (25%) besmettingen via een ander best persoon
29 (15%) besmettingen waarvan ze niet weten hoe ze zijn besmet
24 (13%) patiënten opgenomen (geweest)
Op NOS las ik dit trouwens:Dit is wat ik twee dagen geleden al niet snapte. Ze hadden namelijk de medewerkers in Beatrixziekenhuis binnen 5 dagen nadat ze in aanraking waren gekomen met een besmette patiënt getest. Deze testen waren negatief en de medewerkers konden weer aan het werk.quote:Volgens Burgers heeft het geen zin om mensen in een heel vroeg stadium al te testen op het coronavirus. "De test kan dan eerst negatief zijn en later positief. Dat geeft een soort schijnzekerheid."
Blijf mij iedere dag weer verbazen.![]()
Zag ik ook al, bijna 0,20 goedkoper. Tijd om te hamsterenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:56 schreef MissHobje het volgende:
Ff een positief nieuwtje tussendoor
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go![]()
gooi je badkuip volquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:05 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Zag ik ook al, bijna 0,20 goedkoper. Tijd om te hamsteren![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Kwamen die bussen niet pas vanmorgen aan? De resultaten zijn dus binnen 10 uur binnengekomen? Waarom kan dat nu wel? Of is dit om ze vrij te stellen van paniek/gezeik?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
Grunn genot.
En testen ze over een week nogmaals?![]()
was ooit een topic of FOK, die gast wilde veel benzine kopen , aanlengen met water en weer doorverkopenquote:![]()
![]()
Duh.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 17:59 schreef Zipportal het volgende:
Grunn genot.![]()
Ik denk dat ze een serie analyses uitvoeren met een doorlooptijd. een soort trein, daar kan je natuurlijk spoedanalyses doorheen gooien als het moet, die gaan dan voorquote:![]()
ik geloof er weer niks van, het is gewoon pr voor de burgers, zo van, zie je we doen er wat aan!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kwamen die bussen niet pas vanmorgen aan? De resultaten zijn dus binnen 10 uur binnengekomen? Waarom kan dat nu wel? Of is dit om ze vrij te stellen van paniek/gezeik?
En testen ze over een week nogmaals?![]()
Oef.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:07:45BREAKING: Italy reports 1,247 new cases of coronavirus and 36 new deaths, raising total to 5,883 cases and 233 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
was ooit een topic of FOK, die gast wilde veel benzine kopen , aanlengen met water en weer doorverkopen_______!
slim wel![]()
jezusquote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:
Oef.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 18:07:45BREAKING: Italy reports 1,247 new cases of coronavirus and 36 new deaths, raising total to 5,883 cases and 233 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Forum Opties Forumhop: Hop naar: