abonnement Unibet Coolblue
pi_191851075
De OP was:
quote:
Wie wordt de Democratische presidentskandidaat, de uitdager van Donald Trump in 2020?
Je mag één naam noemen en kunt raden t/m 30 september 2019. Als de kandidaat volgend jaar is aangewezen, zoek ik dit topic nog eens op om de winnaars te noemen.

Nog in de race zijn (alfabetisch): Michael Bennet, Joe Biden, Bill de Blasio, Cory Booker, Steve Bullock, Pete Buttigieg, Julián Castro, John Delaney, Tulsi Gabbard, Kamala Harris, Amy Klobuchar, Wayne Messam, Beto O’Rourke, Tim Ryan, Bernie Sanders, John Sestak, Tom Steyer, Elizabeth Warren, Marianne Williamson, Andrew Yang.

Dat is dringen! Je mag ook een naam noemen die niet in de lijst staat. Er kan altijd nog een surprise candidate opduiken. Alleen een naam noemen is genoeg, commentaar is optioneel.

Mijn voorspelling: Kamala Harris


quote:
Sanders wint Nevada en houdt favorietenrol

Bernie Sanders heeft de Democratische
voorverkiezingen in Nevada gewonnen.Met
meer dan een kwart van de stemmen
geteld staat de senator uit Vermont op
een grote voorsprong.Oud-vicepresident
Joe Biden komt op de tweede plaats,voor
Pete Buttigieg en Elizabeth Warren.

Het lijkt erop dat Sanders ook veel
latino-kiezers aan zich heeft weten te
binden.Buttigieg,die het in Iowa en New
Hampshire nog erg goed deed,lijkt hen
juist niet te bereiken.

Er wordt vooral uitgekeken naar Super
Tuesday,3 maart,als er voorverkiezingen
zijn in veertien staten tegelijk,ook in
Texas en Californië.

Bron: TT
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_191851145
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef PiyeReloaded het volgende: [..] Ik ook niet. Maar Biden is wel echt de overtreffende trap daarvan. Het meest interessante aan die man is dat ie moeite heeft met praten en vrouwen betast. Nou ja fair enough, ook nog dat ie vicepresident was onder Obama.
Enige wat mij boeit is dat de VS weer een president krijgt die zich een beetje normaal gedraagt op het wereldtoneel. Dus eentje die niet probeert de EU uit elkaar drijven, die dictators geen veren in de reet steekt, die zich inzet voor transatlantische bondgenootschappen en die zich niet gedraagt als een complete randdebiel.

Als ze in de VS een knetterechts conservatief beleid willen voeren, moeten ze dat vooral doen. Ik woon er godzijdank niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:06:36 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191851473
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Enige wat mij boeit is dat de VS weer een president krijgt die zich een beetje normaal gedraagt op het wereldtoneel. Dus eentje die niet probeert de EU uit elkaar drijven, die dictators geen veren in de reet steekt, die zich inzet voor transatlantische bondgenootschappen en die zich niet gedraagt als een complete randdebiel.

Als ze in de VS een knetterechts conservatief beleid willen voeren, moeten ze dat vooral doen. Ik woon er godzijdank niet.
Idd, als Trump zou omvallen en Pence neemt het over dan vind ik dat helemaal prima. Dat het een religekkie is daar moeten de Amerikanen maar mee dealen.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:10:07 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191851572
Misschien kun je de OP aanpassen, Burner.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191851610
Doei Warren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_191851760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach gossie, je bent wel erg arrogant, he? Wat een verassing, een bernie bro die overtuigd is van zijn eigen gelijk, niet gehinderd door kennis en anderen voor minderwaardig of niet intelligent uitmaakt. Goh...schokkend. Net een Trump aanhanger.

Mijn standpunt is niet veranderd, ik heb alleen geen zin in discussies met iemand die geen realiteit erkent.
:') Wat lul je nou ik heb al mijn argumenten op zijn minst onderbouwt terwijl jij niet verder komt dan elke keer meteen te zeggen je weet niks je kijkt niet naar feiten etcetera.
Terwijl jij degene bent die met tegeltjeswijsheden aan komt zetten als Amerika is niet te vergelijken met de EU. Je hoeft maar op google in te typen comparative study between EU and US en je krijgt 100.000en hits die je ongelijk bewijzen. Maar als ik je daar op wijs wordt je boos en noem je mij een Bernie bro met geen binding tot de realiteit. In die zin heb ik ook geen behoefte aan discussie met jou gezien die projectie van jouw tekortkomingen op mij ondertussen een patroon is en het duidelijk is dat je absoluut niets van me aan wil nemen.

Ik daarentegen sta helemaal open om wat van je te leren, maar dan zul je verder moeten komen dan met een anecdote: "Maar ik heb in de US geleefd. Dus nu weet ik daar alles over en jij niets" Onderbouw gewoon een keer wat je zegt.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:41 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Groot gedeelte van de Amerikanen gelooft dat persoonlijke vrijheid belangrijker is dan een overheid die regels invoert en maatregelen neemt om de zwaksten te beschermen. In Europa is dat juist andersom. Amerikanen vinden ook hun eigen cultuur vaak superieur dan anderen, wat wij hier in ook veel minder voelen. Ook hoe we naar religie kijken is anders, de helft van de Amerikanen vinden het noodzakelijk om in god te geloven, in Europa is dat 1 op 5. Dat soort verschillen maken echt wel uit hoe we kijken naar ons sociaal systeem wat we normaal vinden dan wat oe gemiddelde Amerikaan dat ervaart. Maar dat Saunders al deze punten op de agenda zet en veel volgers heeft zie je wel een verschuiving plaats vindt die de deur open zet voor ander systeem. Wel mooi om te zien.
Zeker waar er zijn natuurlijk ook veel verschillen. Maar doen alsof je niet kunt vergelijken tussen westerse landen is een heel extreem standpunt. Misschien is Sanders ook wel nog een brug te ver voor Amerikanen kan best. Ik zie van de andere kant ook dat dit altijd wordt gezegd als een president iets buiten de norm valt. Zeiden mensen bij Obama ook niet dat het geen goede keuze zou zijn omdat Amerikanen nog niet klaar waren voor een zwarte president? Nu wil de frontrunner wanhopig terug naar die tijd. Zo kan dat ook met Sanders gaan die steunde al 40 jaar geleden homohuwelijk toen veel te extreem, nu extreem normaal.
pi_191851994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]

Zeker waar er zijn natuurlijk ook veel verschillen. Maar doen alsof je niet kunt vergelijken tussen westerse landen is een heel extreem standpunt. Misschien is Sanders ook wel nog een brug te ver voor Amerikanen kan best. Ik zie van de andere kant ook dat dit altijd wordt gezegd als een president iets buiten de norm valt. Zeiden mensen bij Obama ook niet dat het geen goede keuze zou zijn omdat Amerikanen nog niet klaar waren voor een zwarte president? Nu wil de frontrunner wanhopig terug naar die tijd. Zo kan dat ook met Sanders gaan die steunde al 40 jaar geleden homohuwelijk toen veel te extreem, nu extreem normaal.
Nee daar ging het me ook niet om tuurlijk kan je het gaan vergelijken. Maar wat Bernie allemaal wil veranderen is voor het gehele land.. nou succes aan de EU omdat ook voor elkaar te krijgen dat alle landen bijvoorbeeld hetzelfde minimumloon krijgt, of pensioen. Die verschillen zijn enorm. Maar goed ik ben vooral bang dat hij er niks doorheen gaat krijgen en dat ie over 4 jaar weer pleite is en dat we opgezadeld zitten met een soort Trump maar dan verfijnder en gehaaider. Interessante tijden voor Amerika.

[ Bericht 0% gewijzigd door SlugGuts op 05-03-2020 19:49:59 ]
my ambition is handicapped by my laziness
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:30:35 #8
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191852058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 18:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Enige wat mij boeit is dat de VS weer een president krijgt die zich een beetje normaal gedraagt op het wereldtoneel. Dus eentje die niet probeert de EU uit elkaar drijven, die dictators geen veren in de reet steekt, die zich inzet voor transatlantische bondgenootschappen en die zich niet gedraagt als een complete randdebiel.

Als ze in de VS een knetterechts conservatief beleid willen voeren, moeten ze dat vooral doen. Ik woon er godzijdank niet.
Precies daarom boeit het mij heel weinig of er nou een Trump of Biden in het witte huis zit. Ziekenhuizen bombarderen doen ze toch wel; Zakendoen met Arabische dictators die bereid zijn olie voor wapens te ruilen doen ze toch wel; Regimewijzigingen in landen die iets te links worden doen ze toch wel; Israëls misdadige gedrag wordt toch wel onvoorwaardelijk gesteund en zo gaat het lijstje nog wel even door, maar ik zie inderdaad wel meer mensen die dat niet zo erg vinden, zolang Trumps gedrag er niet bij komt kijken. Zelf hoop ik dat Sanders een klein verschilletje kan maken.
pi_191852272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:28 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Nee daar ging het me ook niet om tuurlijk kan je het gaan vergelijken. Maar wat Bernie allemaal wil veranderen is voor het gehele land.. nou succes aan de EU omdat ook voor elkaar te krijgen dat alle landen bijvoorbeeld hetzelfde minimumloon krijgt, of pensioen. Die verschillen zijn enorm. Maar goed ik ben vooral bang dat hij er niks doorheen gaan krijgen en dat ie over 4 jaar weer pleite is en dat we opgezadeld zitten met een soort Trump maar dan verfijnder en gehaaider. Interessante tijden voor Amerika.
Je hebt gelijk in die zin zijn dit soort veranderingen misschien lastiger dan in Europa maar niet geschoten is altijd mis. Ik kan me voorstellen dat pogingen om een land beter te maken voor 99% van de bevolking ten koste van 1% mensen juist minder boos maakt en dus type Trump (totale oplichter) minder waarschijnlijk. Van de andere kant heb je gelijk Trump is ook degene die deze race van Sanders mogelijk maakt als Clinton er had gezeten denk ik niet dat Sanders in de buurt was gekomen van de resultaten die hij nu heeft.
Ik zei het al eerder, niks erdoorheen krijgen hoeft niet altijd een ramp te zijn de zaadjes plaatsen om de ideeën in een later fase wel te verwezenlijken kan ook heel waardevol zijn. Persoonlijk zie ik liever een poging tot verandering die misschien slaagt. Dan gegarandeerd gewoon same shit different president.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Precies daarom boeit het mij heel weinig of er nou een Trump of Biden in het witte huis zit. Ziekenhuizen bombarderen doen ze toch wel; Zakendoen met Arabische dictators die bereid zijn olie voor wapens te ruilen doen ze toch wel; Regimewijzigingen in landen die iets te links worden doen ze toch wel; Israëls misdadige gedrag wordt toch wel onvoorwaardelijk gesteund en zo gaat het lijstje nog wel even door, maar ik zie inderdaad wel meer mensen die dat niet zo erg vinden, zolang Trumps gedrag er niet bij komt kijken. Zelf hoop ik dat Sanders een klein verschilletje kan maken.
Precies dit ja. Sure Biden lijkt me wel wat minder debiel dan Trump en wat minder voor de extreem rijken. Maar vanuit mijn perspectief blijft het een autoritaire rechtse politicus met achterhaalde standpunten die gewoon zoals ze dat zeggen kicks the can down the road.
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 19:40:00 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191852305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Precies daarom boeit het mij heel weinig of er nou een Trump of Biden in het witte huis zit. Ziekenhuizen bombarderen doen ze toch wel; Zakendoen met Arabische dictators die bereid zijn olie voor wapens te ruilen doen ze toch wel; Regimewijzigingen in landen die iets te links worden doen ze toch wel; Israëls misdadige gedrag wordt toch wel onvoorwaardelijk gesteund en zo gaat het lijstje nog wel even door, maar ik zie inderdaad wel meer mensen die dat niet zo erg vinden, zolang Trumps gedrag er niet bij komt kijken. Zelf hoop ik dat Sanders een klein verschilletje kan maken.
Het probleem is dat achter al die zaken die je noemt grote belangen IN de VS zitten. In het geval van Israel zijn het Joodse stemmer en vrijgevige miljardairs. in het geval van de wapens zijn het de fabrieken die de wapens produceren en die hebben weer kiezers, congresleden en senatoren die dan dwars gaan liggen. En ga zo maar door.
Of denk je dat de medische stand in de VS zich gaat neerleggen bij het feit dat dokters geen multimiljonairs meer kunnen worden? Of dat bedrijven in de gezondheidszorg geen miljardenwinsten meer kunnen maken?

En wees even reeel, Sanders heeft ook voor oorlogen gestemd dus ook onder Sanders is het goed mogelijk dat het misgaat en een ziekenhuis gebombardeerd word.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 5 maart 2020 @ 19:54:47 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191852645
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het probleem is dat achter al die zaken die je noemt grote belangen IN de VS zitten. In het geval van Israel zijn het Joodse stemmer en vrijgevige miljardairs. in het geval van de wapens zijn het de fabrieken die de wapens produceren en die hebben weer kiezers, congresleden en senatoren die dan dwars gaan liggen. En ga zo maar door.
Of denk je dat de medische stand in de VS zich gaat neerleggen bij het feit dat dokters geen multimiljonairs meer kunnen worden? Of dat bedrijven in de gezondheidszorg geen miljardenwinsten meer kunnen maken?

En wees even reeel, Sanders heeft ook voor oorlogen gestemd dus ook onder Sanders is het goed mogelijk dat het misgaat en een ziekenhuis gebombardeerd word.
Precies en dat zijn de belangen die Sanders aanvalt. Dat is waarom mediakanalen, die daar zelf vuistdiep in zitten geen kans laten gaan om te benoemen dat hij te extreem is. Daarom is hij voor mij de beste optie, in tegenstelling tot Niet Trump.

Natuurlijk kunnen dat soort dingen altijd gebeuren. Ik koester absoluut niet de illusie dat Sanders in 4 jaar het hele systeem omgooit, maar een kandidaat die zijn hele loopbaan kritisch is geweest, is gewoon beter dan een kandidaat die dit beleid altijd gesteund heeft. Die kan misschien kleine verschillen maken.
pi_191852836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je hebt gelijk in die zin zijn dit soort veranderingen misschien lastiger dan in Europa maar niet geschoten is altijd mis. Ik kan me voorstellen dat pogingen om een land beter te maken voor 99% van de bevolking ten koste van 1% mensen juist minder boos maakt en dus type Trump (totale oplichter) minder waarschijnlijk. Van de andere kant heb je gelijk Trump is ook degene die deze race van Sanders mogelijk maakt als Clinton er had gezeten denk ik niet dat Sanders in de buurt was gekomen van de resultaten die hij nu heeft.
Ik zei het al eerder, niks erdoorheen krijgen hoeft niet altijd een ramp te zijn de zaadjes plaatsen om de ideeën in een later fase wel te verwezenlijken kan ook heel waardevol zijn. Persoonlijk zie ik liever een poging tot verandering die misschien slaagt. Dan gegarandeerd gewoon same shit different president.
[..]

Precies dit ja. Sure Biden lijkt me wel wat minder debiel dan Trump en wat minder voor de extreem rijken. Maar vanuit mijn perspectief blijft het een autoritaire rechtse politicus met achterhaalde standpunten die gewoon zoals ze dat zeggen kicks the can down the road.
Ik hoop het zo. Zou echt fijn zijn. Ik hoop alleen niet dat de financiële crisis uitbreekt bij Sanders of Biden. Laat die nu maar gebeuren.. of Trump nog 4 jaar en dat alles in zijn eigen gezicht ontploft.
my ambition is handicapped by my laziness
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 20:03:08 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191852840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Precies en dat zijn de belangen die Sanders aanvalt. Dat is waarom mediakanalen, die daar zelf vuistdiep in zitten geen kans laten gaan om te benoemen dat hij te extreem is. Daarom is hij voor mij de beste optie, in tegenstelling tot Niet Trump.

Natuurlijk kunnen dat soort dingen altijd gebeuren. Ik koester absoluut niet de illusie dat Sanders in 4 jaar het hele systeem omgooit, maar een kandidaat die zijn hele loopbaan kritisch is geweest, is gewoon beter dan een kandidaat die dit beleid altijd gesteund heeft. Die kan misschien kleine verschillen maken.
Je snapt dat dit exact dezelfde argumenten waren om op Trump te stemmen, hoop ik?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:03:45 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191852853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Precies daarom boeit het mij heel weinig of er nou een Trump of Biden in het witte huis zit. Ziekenhuizen bombarderen doen ze toch wel; Zakendoen met Arabische dictators die bereid zijn olie voor wapens te ruilen doen ze toch wel; Regimewijzigingen in landen die iets te links worden doen ze toch wel; Israëls misdadige gedrag wordt toch wel onvoorwaardelijk gesteund en zo gaat het lijstje nog wel even door, maar ik zie inderdaad wel meer mensen die dat niet zo erg vinden, zolang Trumps gedrag er niet bij komt kijken. Zelf hoop ik dat Sanders een klein verschilletje kan maken.
Ohja dat is de vaste Sanders-fanbase truuk. De andere Democraat gelijk stellen aan Trump
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:24:09 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191853336
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je snapt dat dit exact dezelfde argumenten waren om op Trump te stemmen, hoop ik?
Beetje simplistisch. Trump heeft beloftes gedaan om zich meer met de VS te gaan bemoeien en er zijn zeker mensen geweest die dat een fijn idee vonden (kan je mooi nagaan dat het ideeën zijn die ook niet-democraten aanspreken en Sanders dus helemaal niet zover van de rest van het electoraat afstaat), maar Sanders en Trump zijn redenering en geloofwaardigheid zijn compleet anders. Sanders verzet zich al meer dan 50 jaar lang tegen zulk beleid, op basis van een rechtvaardigheidsgevoel. Trump roept elke week iets anders en redeneert alleen vanuit eigenbelang (zij het van hemzelf danwel de VS als geheel).

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ohja dat is de vaste Sanders-fanbase truuk. De andere Democraat gelijk stellen aan Trump
Excuseer ik bedoel: Never Trump! Vote blue, no matter who!

:')
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 20:35:27 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191853588
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:24 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Beetje simplistisch. Trump heeft beloftes gedaan om zich meer met de VS te gaan bemoeien en er zijn zeker mensen geweest die dat een fijn idee vonden (kan je mooi nagaan dat het ideeën zijn die ook niet-democraten aanspreken en Sanders dus helemaal niet zover van de rest van het electoraat afstaat), maar Sanders en Trump zijn redenering en geloofwaardigheid zijn compleet anders. Sanders verzet zich al meer dan 50 jaar lang tegen zulk beleid, op basis van een rechtvaardigheidsgevoel. Trump roept elke week iets anders en redeneert alleen vanuit eigenbelang (zij het van hemzelf danwel de VS als geheel).
[..]

Excuseer ik bedoel: Never Trump! Vote blue, no matter who!

:')
Ik doelde op 2016 toen Trump verkozen werd. Drain the swamp?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 5 maart 2020 @ 20:39:09 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191853672
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:24 schreef PiyeReloaded het volgende:

Excuseer ik bedoel: Never Trump! Vote blue, no matter who!

:')
Tja het is simpelweg zo. Stellen dat een niet-Sanders-zijnde-Democraat of Trump lood om oud ijzer zouden zijn is een klassieker uit de trukendoos, die doorgaans door aanhangers van polarisatiekandidaten wordt gebruikt. Dat betekent niet dat het waar is.

Overigens klopt het deels wat je zegt. Ik vind de de GOP namelijk wel zo'n ontzettende kutpartij dat de Democraten bij wijze van spreken MC Hammer naar voren kunnen schuiven, die dan de voorkeur zou hebben tegen een republikein, maar dat terzijde.
pi_191853929
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja het is simpelweg zo. Stellen dat een niet-Sanders-zijnde-Democraat of Trump lood om oud ijzer zouden zijn is een klassieker uit de trukendoos, die doorgaans door aanhangers van polarisatiekandidaten wordt gebruikt. Dat betekent niet dat het waar is.

Overigens klopt het deels wat je zegt. Ik vind de de GOP namelijk wel zo'n ontzettende kutpartij dat de Democraten bij wijze van spreken MC Hammer naar voren kunnen schuiven, die dan de voorkeur zou hebben tegen een republikein, maar dat terzijde.
Want je wil zeggen dat de andere te polariserend noemen geen standaard truc is om jouw geprefereerde keuze beter te doen lijken? Dat Sanders verder van jouw ideeën afstaat dan Biden betekent niet dat hij te polariserend is. Biden zal heus wat beter zijn dan Trump maar je komt er niet veel dichter bij ideeën als die van Sanders mee. Immers altijd als er een kandidaat komt die voor flink wat verandering wil gaan is dat te polariserend. Dat zal vast kloppen als je centristisch bent, ben je progressief is dat anders.
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:10:23 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191854551
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Want je wil zeggen dat de andere te polariserend noemen geen standaard truc is om jouw geprefereerde keuze beter te doen lijken? Dat Sanders verder van jouw ideeën afstaat dan Biden betekent niet dat hij te polariserend is. Biden zal heus wat beter zijn dan Trump maar je komt er niet veel dichter bij ideeën als die van Sanders mee. Immers altijd als er een kandidaat komt die voor flink wat verandering wil gaan is dat te polariserend. Dat zal vast kloppen als je centristisch bent, ben je progressief is dat anders.
Nou zal het me persoonlijk niet zoveel uitmaken of Sanders of Biden de president wordt. En als kandidaat heb ik in beide weinig vertrouwen om verschillende redenen die elkaar bij hun leeftijd overlappen. Maar omdat de enige overgebleven kandidaten beide hoogbejaard zijn is mijn voorkeur voor een nieuwe generatie irrelevant geworden. En als een van hen ondanks hun gebreken Trump eruit wipt vind ik het wel best.

Het zit hem meer in de stijl van de Bernie-beweging die me gewoon niet bevalt. Zoals al in dit topic. Andere kandidaten zijn eigenlijk nauwelijks verschillend van republikeinen, kandidaten die zich terugtrekken ten gunste van een centrumkandidaat zullen wel omgekocht zijn, Biden is kennelijk dement en wie niet voor Bernie is zal wel in de zak van Wallstreet zitten (wat een beetje dezelfde holle container is als de "linkse elite!").

Ik proef er hetzelfde ressentiment in als bij de fanatieke Trump aanhang. Vooral willen afrekenen en niet willen verbinden. Bij de republikeinen heeft zo'n stroming de partij al gekaapt. Lijkt me ongezond dat dat bij de Democraten ook gebeurt.
pi_191855271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zit hem meer in de stijl van de Bernie-beweging die me gewoon niet bevalt. Zoals al in dit topic. Andere kandidaten zijn eigenlijk nauwelijks verschillend van republikeinen, kandidaten die zich terugtrekken ten gunste van een centrumkandidaat zullen wel omgekocht zijn, Biden is kennelijk dement en wie niet voor Bernie is zal wel in de zak van Wallstreet zitten (wat een beetje dezelfde holle container is als de "linkse elite!").
Tja dan hebben wij hele andere ideeën over de stijl van de beweging, wat je hier beschrijft herken ik helemaal niet in de beweging die Bernie probeert te bouwen. Ja misschien dat Bernie claimt dat er mensen in de zak van Wallstreet zitten. Maar dat valt toch niet te ontkennen, dat politici regelmatig gebruik maken van hun connecties om zelf beter van te worden. Dat Wallstreet invloed heeft op de Amerikaanse politiek. Denk in Nederland aan een Eurlings die minister van verkeer was en meteen daarna directeur van KLM. Dat vind ik wat anders dan klagen over linkse elite gezien de elite niet eens links is. Het lijkt een beetje of je de invloed van geld op de politiek helemaal wil wegwuiven.
Dat andere kandidaten zo verschillen dat het moeilijk is om op ze te stemmen is helemaal niet zo'n gek idee. In het andere topic over Amerikaanse politiek werd naar dit artikel gelinked en ik kan me hier wel in vinden.
quote:
Prominent Bernie supporter and leftist superstar Rep. Alexandria Ocasio-Cortez has already laid the groundwork for this political constellation, probably unintentionally. Ocasio-Cortez claimed that in another country — say, one governed by a parliamentary system — she and Biden would be in different political parties. That’s true!
https://www.marketwatch.c(...)en-ticket-2020-02-06

Met een Biden heb ik weinig genoeg om met frissse tegenzin op hem te stemmen als het is vs Trump maar ik kan me voorstellen dat er af en toe een Republikein is die minder weerstand op zou roepen. Zo'n Yang die zich libertariër noemt zou ik al liever zien, libertariërs gaan volgens mij doorgaans in de Amerikaanse politiek voor de Republikeinen.

Over niet verbindende gedachten gesproken vind ik eerlijk gezegd dat veel moderates die Bernie als zo extreem proberen weg te zetten juist degene zijn die polariseren. In die zin komt polarisatie ook altijd van beide kanten en is het raar om één kant daar schuld aan toe te dichten.

quote:
Ik proef er hetzelfde ressentiment in als bij de fanatieke Trump aanhang. Vooral willen afrekenen en niet willen verbinden. Bij de republikeinen heeft zo'n stroming de partij al gekaapt. Lijkt me ongezond dat dat bij de Democraten ook gebeurt.
Dit vind ik een onbegrijpelijke analyse, Sanders heeft het de helft van de tijd over het land te laten werken voor de 99%, hoe is dat geen behoefte aan verbinden? Hij heeft het constant over diversiteit en inclusiviteit. Hoe is een probleem als ziektekosten en de oplossing medicare for all te vergelijken met het probleem immigranten (Mexicanen) en een muur als oplossing. De enige vergelijking die ik zo snel zie is het idee van drain the swamp. Maar eigenlijk is ook dat niet te vergelijken want Bernie heeft het niet over een conspiracy maar over een verandering van instelling en een verandering qua politiek. Niet over deepstate achtige nonsense.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:55:56 #21
436222 Japepk
Padvinder
pi_191858188
Ik volg de Amerikaanse politiek zijdelings. Maar vooralsnog heeft Trump geen kernoorlog ontketent toch? Die man is destijds toch gewoon democratisch verkozen? De gevestigde orde moet er misschien niet veel van hebben, maar er zal dus wel degelijk een aanzienlijke groep Amerikanen zijn die niets met dat hele 'establishment' op heeft.

Het is een excentrieke vogel en ik ben het ook zeker niet in alles met hem eens. Hij drukt zich vaak niet erg diplomatiek uit, maar hij heeft een duidelijke strategie van 'America first'. Dat dat iets is waar andere landen problemen mee hebben is niet direct zijn probleem. Ik vind het gewoon nogal onzinnig dat elke scheet die Trump laat hier (in Nederland/Europa) zo uitgebreid besproken wordt. Zeker omdat echt álles wat die man doet ineens radicaal fout is, zelfs als het niet eens met politiek (en dus met ons) te maken heeft. Als je niet op elke slak zout legt van die man, zullen er ook veel minder irritaties overblijven.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:31:25 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191860197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:55 schreef Japepk het volgende:
Ik volg de Amerikaanse politiek zijdelings. Maar vooralsnog heeft Trump geen kernoorlog ontketent toch? Die man is destijds toch gewoon democratisch verkozen? De gevestigde orde moet er misschien niet veel van hebben, maar er zal dus wel degelijk een aanzienlijke groep Amerikanen zijn die niets met dat hele 'establishment' op heeft.

Het is een excentrieke vogel en ik ben het ook zeker niet in alles met hem eens. Hij drukt zich vaak niet erg diplomatiek uit, maar hij heeft een duidelijke strategie van 'America first'. Dat dat iets is waar andere landen problemen mee hebben is niet direct zijn probleem. Ik vind het gewoon nogal onzinnig dat elke scheet die Trump laat hier (in Nederland/Europa) zo uitgebreid besproken wordt. Zeker omdat echt álles wat die man doet ineens radicaal fout is, zelfs als het niet eens met politiek (en dus met ons) te maken heeft. Als je niet op elke slak zout legt van die man, zullen er ook veel minder irritaties overblijven.
Geen kernoorlog begonnen, je legt de lat wel hoog. :')

Zoiets als "Mark Rutte maakt hier geen dictatuur, stem op Mark!"
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:44:21 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191860316
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen kernoorlog begonnen, je legt de lat wel hoog. :')

Zoiets als "Mark Rutte maakt hier geen dictatuur, stem op Mark!"
Och, als je de afgelopen 4 jaar naast de paniek- en haatzaaierij legt die we vooraf en tijdens het begin van Trump zijn presidentschap zagen (niet alleen hier op FOK!, maar in onze westerse media) kan ik niet anders dan concluderen dat Trump het boven verwachting goed gedaan heeft.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:44:29 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191860319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja het is simpelweg zo. Stellen dat een niet-Sanders-zijnde-Democraat of Trump lood om oud ijzer zouden zijn is een klassieker uit de trukendoos, die doorgaans door aanhangers van polarisatiekandidaten wordt gebruikt. Dat betekent niet dat het waar is.

Overigens klopt het deels wat je zegt. Ik vind de de GOP namelijk wel zo'n ontzettende kutpartij dat de Democraten bij wijze van spreken MC Hammer naar voren kunnen schuiven, die dan de voorkeur zou hebben tegen een republikein, maar dat terzijde.
Anderzijds is mensen, die zich inzetten tegen ongelijkheid, van polarisatie beschuldigen dan weer een beproefde truc van (blanke) liberalen die meer geven om de boel een beetje gezellig te houden dan om onrechtvaardigheid. Dat gebeurde ook al tijdens de burgerrechtenbeweging en was uiteindelijk de reden dat Malcolm X stelde dat een blanke liberaal erger is dan een blanke conservatieveling.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:15:22 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191860703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Och, als je de afgelopen 4 jaar naast de paniek- en haatzaaierij legt die we vooraf en tijdens het begin van Trump zijn presidentschap zagen (niet alleen hier op FOK!, maar in onze westerse media) kan ik niet anders dan concluderen dat Trump het boven verwachting goed gedaan heeft.
Leuke klassieker uit de trukendoos wanbeleid goed te praten. Maar daar trappen we niet in.
pi_191860924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Och, als je de afgelopen 4 jaar naast de paniek- en haatzaaierij legt die we vooraf en tijdens het begin van Trump zijn presidentschap zagen (niet alleen hier op FOK!, maar in onze westerse media) kan ik niet anders dan concluderen dat Trump het boven verwachting goed gedaan heeft.
Vind je? Ik dacht na zijn verkiezing ook dat het allemaal wel mee zou vallen met zijn presidentschap. Inmiddels is hij me op vrijwel elk beleidsterrein enorm tegengevallen.
Incelfrikandel
pi_191860944
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Vind je? Ik dacht na zijn verkiezing ook dat het allemaal wel mee zou vallen met zijn presidentschap. Inmiddels is hij me op vrijwel elk beleidsterrein enorm tegengevallen.
Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191860993
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs
. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
Echt? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:36:49 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191861001
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
Maar hij heeft geen kernbommen gegooid. Dan ben je een toppertje!!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:38:26 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191861027
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Vind je? Ik dacht na zijn verkiezing ook dat het allemaal wel mee zou vallen met zijn presidentschap. Inmiddels is hij me op vrijwel elk beleidsterrein enorm tegengevallen.
Geen idee wie jij bent, maar ik heb het over een algemene visie. Hij zou een warmonger zijn, overal oorlogen ontketenen, de economie zou instorten, homoseksuelen en transmensen zouden hun rechten ontnomen worden etc. Allemaal niks van waar gebleken. Goh, wie had dat verwacht...

Enige wat men correct voorspeld had, was dat er geen muur zou komen en dat belastingen voor de rijken verminderd zouden worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
En sommigen zijn zelf weggelopen.
Zeer spijtig, had gehoopt dat een braintrust die daadwerkelijk invloed heeft de VS in betere richting zou sturen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:39:04 #31
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191861034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen kernbommen gegooid. Dan ben je een toppertje!!
Lekker weer woorden verdraaien en niet ingaan op de kern. Zo kennen we je weer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191861083
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Echt? :D
Of dat hij daar toe gedwongen zou worden, wellicht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:01:38 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_191861346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee wie jij bent, maar ik heb het over een algemene visie. Hij zou een warmonger zijn, overal oorlogen ontketenen, de economie zou instorten, homoseksuelen en transmensen zouden hun rechten ontnomen worden etc. Allemaal niks van waar gebleken.
Nou zijn die laatste paar wel redelijk waar, maar goed. Als dat je verwachtingen zijn doet hij het inderdaad boven verwachting goed. Op alleen deze punten.

Progress!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191861423
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Vind je? Ik dacht na zijn verkiezing ook dat het allemaal wel mee zou vallen met zijn presidentschap. Inmiddels is hij me op vrijwel elk beleidsterrein enorm tegengevallen.
Het presidentschap van Trump is een groter drama dan ik voor mogelijk had gehouden. Het is vele malen erger dan ik dacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:17:04 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191861525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Lekker weer woorden verdraaien en niet ingaan op de kern. Zo kennen we je weer.
Je plaatst zelf belachelijke doelpalen om het beleid van meneer Trump te kunnen verdedigen zonder het te hoeven hebben over daadwerkelijke prestaties en keuzes.
pi_191861580
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
Verstandig misschien niet in mijn geval, maar dat hij op de meeste departementen capabele beleidsmakers zou aanstellen was wel mijn verwachting.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Geen idee wie jij bent,
Aangenaam :)

quote:
maar ik heb het over een algemene visie. Hij zou een warmonger zijn, overal oorlogen ontketenen, de economie zou instorten, homoseksuelen en transmensen zouden hun rechten ontnomen worden etc. Allemaal niks van waar gebleken. Goh, wie had dat verwacht...

Enige wat men correct voorspeld had, was dat er geen muur zou komen en dat belastingen voor de rijken verminderd zouden worden.
Staatsschuld laten oplopen tijdens hoogconjunctuur, belastingen verhogen voor de middenklasse, de relatie met nogal wat bondgenoten en buren is verslechterd, beloofde hervormingen van het gezondheidsstelsel zijn totaal mislukt, boeren gaan failliet door de handelsoorlog, luchtkwaliteit verslechterd, tegen beloften in Saoedie-Arabië niet aanpakken, corruptie(zijn paradepaardje) hand over hand toegenomen, minder illegalen uitgezet, niets gedaan aan de toch al brakke infrastructuur. Allemaal gebroken beloften en/of wanbeleid.

Ik had toch niet verwacht dat hij er zo'n puinhoop van zou maken.
Incelfrikandel
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:32:47 #37
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191861806
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Staatsschuld laten oplopen tijdens hoogconjunctuur, belastingen verhogen voor de middenklasse, de relatie met nogal wat bondgenoten en buren is verslechterd, beloofde hervormingen van het gezondheidsstelsel zijn totaal mislukt, boeren gaan failliet door de handelsoorlog, luchtkwaliteit verslechterd, tegen beloften in Saoedie-Arabië niet aanpakken, corruptie(zijn paradepaardje) hand over hand toegenomen, minder illegalen uitgezet, niets gedaan aan de toch al brakke infrastructuur. Allemaal gebroken beloften en/of wanbeleid.

Ik had toch niet verwacht dat hij er zo'n puinhoop van zou maken.
Ik wel, dacht alleen dat het veel korter zou duren. Heb me niet in Trump vergist namelijk, maar heb gewoon de corruptie en hypocrisie van de GOP compleet onderschat.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:49:36 #38
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191862028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen kernoorlog begonnen, je legt de lat wel hoog. :')

Zoiets als "Mark Rutte maakt hier geen dictatuur, stem op Mark!"
maar dat werd toch geroepen door de tegenstanders? Hij zou toch oorlog veroorzaken?
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 11:30:28 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191862744
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Och, als je de afgelopen 4 jaar naast de paniek- en haatzaaierij legt die we vooraf en tijdens het begin van Trump zijn presidentschap zagen (niet alleen hier op FOK!, maar in onze westerse media) kan ik niet anders dan concluderen dat Trump het boven verwachting goed gedaan heeft.
Vertel? Welke punten vind jij dat Trump het goed gedaan heeft?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 11:33:46 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191862786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:49 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

maar dat werd toch geroepen door de tegenstanders? Hij zou toch oorlog veroorzaken?
Volgens mij loop je hier nogal flink te fantaseren. Maar goed, leg eens uit wat Trump dan goed gedaan heeft? De Iran situatie? Syrie waar hij Turkije zijn gang laat gaan? N-Korea?

Iemand die zich presenteert als "Dealmaker" en geen enkele deal kan sluiten maar alleen deals breekt...tja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:40:12 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191862894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:49 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

maar dat werd toch geroepen door de tegenstanders? Hij zou toch oorlog veroorzaken?
Het boeit me niet wat wie dan ook roept. Het zijn allemaal domme rookgordijnen om het maar niet te hoeven hebben over zijn beleid en zijn acties van de afgelopen jaren.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:33:09 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191863800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:44 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Anderzijds is mensen, die zich inzetten tegen ongelijkheid, van polarisatie beschuldigen dan weer een beproefde truc van (blanke) liberalen die meer geven om de boel een beetje gezellig te houden dan om onrechtvaardigheid. Dat gebeurde ook al tijdens de burgerrechtenbeweging en was uiteindelijk de reden dat Malcolm X stelde dat een blanke liberaal erger is dan een blanke conservatieveling.
Ja of liberalen begrijpen beter dat ene polarisatiestrategie tegen ongelijkheid een doodlopende weg is.

Wil je in een groot complex land dingen op een future-proof manier veranderen dan heb je bruggenbouwers nodig.
pi_191865688
Joe Biden gaat winnen en als running mate komt Hillary om het hoekje kijken. Over een jaar wordt Biden dement verklaard en dan is Hillary alsnog de baas.
pi_191865778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Joe Biden gaat winnen en als running mate komt Hillary om het hoekje kijken. Over een jaar wordt Biden dement verklaard en dan is Hillary alsnog de baas.
Dat zou wel echt geniale bazentrolactie zijn. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:25:00 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191867892
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat zou wel echt geniale bazentrolactie zijn. _O-
Je kan het nog stiekemer doen door eerst Warren te nemen, en die een dag voor Biden weggaat te vervangen. Beetje zoals dat met Gerald Ford ging. :D
pi_191869349
Trump is voor de bourgeoisie. Maar het linkse gedeelte daarvan doen alsof ze hem haten. En zo krijgen Trump en de republicans het ongeschoolde blanke stemblok weer mee.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 19:16:28 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191869402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:12 schreef jangos het volgende:
Trump is voor de bourgeoisie. Maar het linkse gedeelte daarvan doen alsof ze hem haten. En zo krijgen Trump en de republicans het ongeschoolde blanke stemblok weer mee.
Die krijgt Trump toch wel mee. Dat is zijn en de Republikeinse "base". Alleen dat is geen meerderheid en daar win je geen verkiezingen mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:24:30 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191869521
Niet dat Trump geen kans maakt maar de overmoed die hij en zijn fans beginnen te krijgen maakt een verlies wel heel leuk.
pi_191869749
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die krijgt Trump toch wel mee. Dat is zijn en de Republikeinse "base". Alleen dat is geen meerderheid en daar win je geen verkiezingen mee.
Nee de base is de middenstand. Trump supporters zijn de Alt-Right en heb je een gimmick voor nodig.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:56:59 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191870071
De verkiezingen in de VS worden vooral bepaald door de base van de Democraten. Komen die netjes stemmen dan winnen de Democraten. Blijven ze in hun nest liggen dan verliezen de Democraten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')