Ja dat is hoeveel hem support. Van die 70% gaat misschien 3% stemmen, aan de support van jongeren heeft Bernie dus bijna niks behalve moral support. Hier in Nederland stemmen jongeren ook heel weinig, dat weet ik want ik zit al 12 jaar elke verkiezing op een stembureau. Ook hier moeten ze meer gaan stemmen voordat ze gaan klagen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:03 schreef Burner82 het volgende:
[..]
De Bernie stemmers onder de 18-21 zit rond de 70%, in iedere staat bijna... Het zijn de Boomers die het verneuken.
Dat er meer moet gebeuren, helemaal mee eens, maar dan kan ik het ook doortrekken hier naar NL... Hoeveel jongere stemmen hier? Wie krijgen die stemmen... Het verschilt allemaal niet zo heel veel.
Nee zo'n idee als dit laat gewoon zien dat je bijna alles aangrijpt om 'bewijs' te vinden voor je stelling. Geloof dat het onder kandidaat X beter wordt dan onder kandidaat Y weergeven als blindd fanboyisme gaat nergens over. Waarom uberhaupt stemmen als de kandidaat niet eens uitmaakt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Goed dat je m'n stelling bewijst over de fanboys met hun oogkleppen, die 'geloven' dat plots alles beter zal worden met hun bernie...
Het is inderdaad jammer dat ondanks dat ook jij ziet dat Sanders de beste keus is je je toch laat leiden door een nonsense narratief dat Sanders fans zo karig zijn. Als je zoals jij doet in alles bevestiging daarvoor ziet bijvoorbeeld als ik zeg dat ik denk dat Sanders meer kan bereiken dan Biden omdat hij op zijn minst ambitie heet dan wordt zo'n verhaal een zichzelf vervullende voorspelling.quote:Wel een beetje jammer, de beweging die Senator Sanders heeft weten op te bouwen zou politiek erg machtig kunnen zijn, als het niet zo zou verzakken in een persoonscult.
Ik moet hier wel bij zeggen: Warren is veel te laat met stoppen, ze kreeg gewoon geld van de DNC..quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Prachtig dit. Warren stopt en Twitter loopt vol met huilende feministen die de seksekaart trekken.
Nee hoor, het is helemaal niet zo dat Bernie een beter verhaal heeft, niet flipflopt op standpunten, en niet routinematig liegt over zijn afkomst. Het komt allemaal door haar Va Gi Na.
Progressieven zijn onverbeterlijk.Bedenk ook dat alleen Dems konden stemmen, en kennelijk ditmaal liever die oude blanke rakkers hebben dan een "multiraciale" vrouw. Stelletje vrouwenhaters, die Dems.
Ok, dan. Wat jij wil.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vergelijking met Europa gaat zeker op, accepteer dat gewoon. De Europese en Amerikaanse cultuur verschilt in veel opzichten helemaal niet zoveel van elkaar. Beide zijn gewoon Westers. Natuurlijk zijn er verschillen nogal wiedes als je het over zulke grote landen/werelddelen hebt. Daarbij met zo'n uitspraak als dit doe je net alsof er één Amerikaanse cultuur is en één Europese wat natuurlijk nergens op slaat de cultuur in California is totaal anders dan in Wyoming, in Nederland totaal anders dan in Spanje. Maxima verwoorde het al goed dat er niet eens één Nederlandse cultuur is.
Als zaken als gezondheidszorg voor iederen in Europa bewezen werken gaat dat niet verschillend zijn voor Amerika. Echt totale onzin om te doen alsof dat niet te vergelijken is, je bent duidelijk niet thuis in bijvoorbeeld de wetenschap maar vergelijkingen tussen Europa en Amerika worden aan de lopende band gemaakt en valide geacht.
Als Bernie nou eens echt fel wordt, ECHT zegt wat hij vind, niet meer grumpy uncle is maar grumpy grandpa! En de hele jeugd en arbeidersklasse achter zich krijgt... Landslide!!!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat is hoeveel hem support. Van die 70% gaat misschien 3% stemmen, aan de support van jongeren heeft Bernie dus bijna niks behalve moral support. Hier in Nederland stemmen jongeren ook heel weinig, dat weet ik want ik zit al 12 jaar elke verkiezing op een stembureau. Ook hier moeten ze meer gaan stemmen voordat ze gaan klagen.
[..]
Nee zo'n idee als dit laat gewoon zien dat je bijna alles aangrijpt om 'bewijs' te vinden voor je stelling. Geloof dat het onder kandidaat X beter wordt dan onder kandidaat Y weergeven als blindd fanboyisme gaat nergens over. Waarom uberhaupt stemmen als de kandidaat niet eens uitmaakt.
[..]
Het is inderdaad jammer dat ondanks dat ook jij ziet dat Sanders de beste keus is je je toch laat leiden door een nonsense narratief dat Sanders fans zo karig zijn. Als je zoals jij doet in alles bevestiging daarvoor ziet bijvoorbeeld als ik zeg dat ik denk dat Sanders meer kan bereiken dan Biden omdat hij op zijn minst ambitie heet dan wordt zo'n verhaal een zichzelf vervullende voorspelling.
Met extreem bedoel ik dan ook meer zijn retoriek en nog meer die van zijn fans. Ben je minder links dan Bernie of zit je in zn vaarwater dan ben je meteen een wallstreet aanhanger of onderdeel van het verrotte systeem. Dat soort polarisatiepolitiek kunnen we niet gebruiken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit soort posts geven wel mooi de oogkleppen weer die veel democraten hebben. Alsof Biden supporters ook maar iets beter zijn dan Sanders supporters![]()
Daarbij Sanders is niet extreem, gezondheidszorg voor iedereen is normaal in Europa een leefbaar minimumloon is normaal in Europa. Dat wegzetten als extreem geeft al aan dat je niet meer objectief bent. Kijk ik snap het je vindt de status quo geweldig, voor veel mensen werkte het echte niet zie de verkiezing van Trump.
Donder nou toch eens op met dat gelieg en gefantaseer, man. Of bewijs eens iets.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:25 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik moet hier wel bij zeggen: Warren is veel te laat met stoppen, ze kreeg gewoon geld van de DNC..
Ze deed zich voor als een ¨native Indian" Dat hoort gewoon een career-killer te zijn.
Ik neem aan dat jij dus een tijdje in de USA hebt gewerkt... New York, Las Vegas, Washington, of ergens een godvergeten dorpje in Vermount? Want dat is hetzelfde hier...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dan. Wat jij wil.
Iedereen is dom en een idioot behalve jij. Mischien moet jij eens een tijdje in de VS gaan werken, mischien dan je dan wat inzicht krijgt en mischien dat je dan doorkrijgt waarom Sanders verloor van Biden dinsdag.
Je wilt bewijs dat Warren zich Indian-american heeft genoemd? Waarom Trump haar Pocahontas noemde? Zo geregeld!!!!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Donder nou toch eens op met dat gelieg en gefantaseer, man. Of bewijs eens iets.
Ja. Ik heb in de VS gewoond en gewerkt, Georgia en California. En nee, mijn stemgedrag in Nederland is altijd hetzelfde gebleven of ik nu in de stad woonde of erbuiten omdat Nederland te klein is imho voor dat soort parochiale keuzes.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:30 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dus een tijdje in de USA hebt gewerkt... New York, Las Vegas, Washington, of ergens een godvergeten dorpje in Vermount? Want dat is hetzelfde hier...
Woon je Amsterdam, of in een kut-gehucht in Limburg? Dat beinvloed zeker je stemgedrag.
Parochie keuze. Ik heb genoeg gezegd nu.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Ik heb in de VS gewoond en gewerkt, Georgia en California. En nee, mijn stemgedrag in Nederland is altijd hetzelfde gebleven of ik nu in de stad woonde of erbuiten omdat Nederland te klein is imho voor dat soort parochiale keuzes.
Dat is vrij hypocriet. Geldt dat ook als die andere kandidaat Trump is? Of alleen als het een kleurloze status quo marionet is? Is de aanval op Trump niet waar het hele verhaal van Biden van samenhangt? Maar tegen hem moet je lief zijn? Ook als je in hem een vergelijkbaar gevaar ziet?quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Focussen op Sanders zijn leeftijd en dan niks over Biden zijn leeftijd zeggen zou nogal belachelijk zijn.
En natuurlijk mag je passie hebben voor een kandidaat, maar dan andere kandidaten belachelijk maken is voor mij een stap te ver.
Buiten dat die situatie anders was is er nogal een cruciaal verschil tussen jouw trip naar het verleden en de mijne. Niemand pretendeert dat naar links opschuiven een automatische winst oplevert, maar rondom Sanders pretenderen velen wel dat je geen schijn van kans maakt als de media je bombardeert tot 'niet-electable'. Mijn voorbeeld bewijst het tegendeel. Jouw voorbeeld bewijst dat partijen die zich vooral als links profileren ook kunnen verliezen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als we toch al even herinneringen op aan het halen zijn: Herinner je je nog hoe het heeft uitgepakt toen Labour aan de overkant van het kanaal het naar links opschuiven van de partij als een hogere prioriteit beschouwde dan het (volstrekt haalbare) tegengaan van Brexit? Niet zo goed hè?
Is dat niet een beetje het probleem? Niemand is echt voor Biden (hier niet, maar ook in zijn eigen kamp valt dat wel mee). Maar mensen die denken dat het allemaal wel lekker liep tot Trump kwam en alle wereldproblemen introduceerde zien in hem de man om alles weer lekker bij het oude te brengen. Mensen die kritischer zijn gaan daar tegenin en die zien logischerwijs meer in Sanders. Wat (in tegenstelling tot hoe het hier geschetst wordt) absoluut niet hetzelfde is als onvoorwaardelijke steun.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb op dit forum in ieder geval nog geen Biden-aanhangers gezien.
Nee, "Ze kreeg gewoon geld van de DNC", dat soort leugens dus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je wilt bewijs dat Warren zich Indian-american heeft genoemd? Waarom Trump haar Pocahontas noemde? Zo geregeld!!!!
Absoluut niet het geval, natuurlijk kun je vast wappies vinden die zoiets zeggen. Met het internet kun je voor elke stelling over fans wel bevestiging vinden. Als je tegen polarisatie politiek bent is het misschien gewoon ook slim om niet zelf te polariseren met dit soort uitspraken. Over het algemeen zullen Bernie supporters echt niet onredelijker zijn dan die van andere politici maar meer opvallende gevallen drijven natuurlijk vaak naar boven en drijven discussies.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met extreem bedoel ik dan ook meer zijn retoriek en nog meer die van zijn fans. Ben je minder links dan Bernie of zit je in zn vaarwater dan ben je meteen een wallstreet aanhanger of onderdeel van het verrotte systeem. Dat soort polarisatiepolitiek kunnen we niet gebruiken.
Mooi dat je toch wat zelf reflectie hebt. Verder zou je wat leren van af en toe een discussie aangaan in plaats van elke keer maar op dit soort manieren weg te vluchten als je standpunt onhoudbaar blijkt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dan. Wat jij wil.
Iedereen is dom en een idioot behalve jij.
Ow, Buttigieg en Klobuchar gingen vrijwillig weg? En warren bleef vrijwillig, als wist ze al eerder dan Buttigieg, dat het niks zou worden...Maar, misschien is het geen geld idd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, "Ze kreeg gewoon geld van de DNC", dat soort leugens dus.
Bernie fans vs Trump fans. Iets meer hersencellen, maar minstens zo irritant.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, "Ze kreeg gewoon geld van de DNC", dat soort leugens dus.
Ach gossie, je bent wel erg arrogant, he? Wat een verassing, een bernie bro die overtuigd is van zijn eigen gelijk, niet gehinderd door kennis en anderen voor minderwaardig of niet intelligent uitmaakt. Goh...schokkend. Net een Trump aanhanger.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Mooi dat je toch wat zelf reflectie hebt. Verder zou je wat leren van af en toe een discussie aangaan in plaats van elke keer maar op dit soort manieren weg te vluchten als je standpunt onhoudbaar blijkt.
Oh, dus ze heeft geen geld gehad van de DNC? Waarom dan de leugen van jouw kant?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:35 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ow, Buttigieg en Klobuchar gingen vrijwillig weg? En warren bleef vrijwillig, als wist ze al eerder dan Buttigieg, dat het niks zou worden...Maar, misschien is het geen geld idd.
Persoonlijk ben ik sowieso niet snel fan of aanhanger van politici. In ons eigen land is er geen enkele politicus of partij die ik (gepassioneerd) steun.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Is dat niet een beetje het probleem? Niemand is echt voor Biden (hier niet, maar ook in zijn eigen kamp valt dat wel mee). Maar mensen die denken dat het allemaal wel lekker liep tot Trump kwam en alle wereldproblemen introduceerde zien in hem de man om alles weer lekker bij het oude te brengen. Mensen die kritischer zijn gaan daar tegenin en die zien logischerwijs meer in Sanders. Wat (in tegenstelling tot hoe het hier geschetst wordt) absoluut niet hetzelfde is als onvoorwaardelijke steun.
Geen geld, betekent niet geen leuke positie....quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus ze heeft geen geld gehad van de DNC? Waarom dan de leugen van jouw kant?
Groot gedeelte van de Amerikanen gelooft dat persoonlijke vrijheid belangrijker is dan een overheid die regels invoert en maatregelen neemt om de zwaksten te beschermen. In Europa is dat juist andersom. Amerikanen vinden ook hun eigen cultuur vaak superieur dan anderen, wat wij hier in ook veel minder voelen. Ook hoe we naar religie kijken is anders, de helft van de Amerikanen vinden het noodzakelijk om in god te geloven, in Europa is dat 1 op 5. Dat soort verschillen maken echt wel uit hoe we kijken naar ons sociaal systeem wat we normaal vinden dan wat oe gemiddelde Amerikaan dat ervaart. Maar dat Saunders al deze punten op de agenda zet en veel volgers heeft zie je wel een verschuiving plaats vindt die de deur open zet voor ander systeem. Wel mooi om te zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vergelijking met Europa gaat zeker op, accepteer dat gewoon. De Europese en Amerikaanse cultuur verschilt in veel opzichten helemaal niet zoveel van elkaar. Beide zijn gewoon Westers. Natuurlijk zijn er verschillen nogal wiedes als je het over zulke grote landen/werelddelen hebt. Daarbij met zo'n uitspraak als dit doe je net alsof er één Amerikaanse cultuur is en één Europese wat natuurlijk nergens op slaat de cultuur in California is totaal anders dan in Wyoming, in Nederland totaal anders dan in Spanje. Maxima verwoorde het al goed dat er niet eens één Nederlandse cultuur is.
Als zaken als gezondheidszorg voor iederen in Europa bewezen werken gaat dat niet verschillend zijn voor Amerika. Echt totale onzin om te doen alsof dat niet te vergelijken is, je bent duidelijk niet thuis in bijvoorbeeld de wetenschap maar vergelijkingen tussen Europa en Amerika worden aan de lopende band gemaakt en valide geacht.
Ik ook niet. Maar Biden is wel echt de overtreffende trap daarvan. Het meest interessante aan die man is dat ie moeite heeft met praten en vrouwen betast. Nou ja fair enough, ook nog dat ie vicepresident was onder Obama.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik sowieso niet snel fan of aanhanger van politici. In ons eigen land is er geen enkele politicus of partij die ik (gepassioneerd) steun.
Klopt helemaal! Wij kijken er anders tegenaan. Maar soms ook hetzelfde.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:41 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Groot gedeelte van de Amerikanen gelooft dat persoonlijke vrijheid belangrijker is dan een overheid die regels invoert en maatregelen neemt om de zwaksten te beschermen. In Europa is dat juist andersom. Amerikanen vinden ook hun eigen cultuur vaak superieur dan anderen, wat wij hier in ook veel minder voelen. Ook hoe we naar religie kijken is anders, de helft van de Amerikanen vinden het noodzakelijk om in god te geloven, in Europa is dat 1 op 5. Dat soort verschillen maken echt wel uit hoe we kijken naar ons sociaal systeem wat we normaal vinden dan wat oe gemiddelde Amerikaan dat ervaart. Maar dat Saunders al deze punten op de agenda zet en veel volgers heeft zie je wel een verschuiving plaats vindt die de deur open zet voor ander systeem. Wel mooi om te zien.
En niet weet wat hij zegt!quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar Biden is wel echt de overtreffende trap daarvan. Het meest interessante aan die man is dat ie moeite heeft met praten en vrouwen betast. Nou ja fair enough, ook nog dat ie vicepresident was onder Obama.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |