Vorige week stond de teller nog op 0.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, nee. Volgens posts vorige week, zouden we nu al aan de honderden moeten zitten. Dus kom niet met nog een week uitstel.
Dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:00 schreef -river- het volgende:
Ik zet 26 FOK! notes in op dat we er 1100 hebben aanstaande zondag.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:57 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
We gaan dood, allemaal.
[ afbeelding ]
Die doden komen vanzelf.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
82 besmettingen en 0 doden. Valt dus allemaal wel mee.
Sta nergens meer van te kijken maar dat was ook mijn gedachten. Eigenlijk zouden ze een nieuw debat moeten doen met de huidige stand van zaken. Het neemt wel echt in rap tempo toe dit. En als die studenten terugkomen is ook maar de vraag hoeveel invloed dat gaat hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:00 schreef zoost het volgende:
zou het uitblijven van de update van het RIVM express na dit debat zijn gepland.
Tuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:00 schreef zoost het volgende:
zou het uitblijven van de update van het RIVM express na dit debat zijn gepland.
Ik zet er 180 notes tegenover dat we dit weekend op 400 zitten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:00 schreef -river- het volgende:
Ik zet 26 FOK! notes in op dat we er 1100 hebben aanstaande zondag.
Het aantal daadwerkelijk besmettingen is natuurlijk ook veel hoger dan die 82 die officieel zijn vastgesteld. Al was het maar omdat het RIVM al dagen geleden heeft gezegd dat niet iedereen met symptomen getest hoeft te worden en dat het niet erg is dat ze niet alle gevallen in beeld hebben.quote:
Hm. Laat ik gewoon je antwoord voor waarheid nemen. Prima antwoord!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk gisteren, aangezien testen 24 uur duurt denk ik dat ze proberen alle resultaten van de vorige dag iig te melden.
In andere landen gaat het niet veel beter trouwens. West-Europa heeft een groot probleem.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal daadwerkelijk besmettingen is natuurlijk ook veel hoger dan die 82 die officieel zijn vastgesteld. Al was het maar omdat het RIVM al dagen geleden heeft gezegd dat niet iedereen met symptomen getest hoeft te worden en dat het niet erg is dat ze niet alle gevallen in beeld hebben.
Nederland is België op alle fronten voorbij.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef LTVDK het volgende:
België 23->50
Nederland 38->82
Gaat hard zo.
Deal!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zet er 180 notes tegenover dat we dit weekend op 400 zitten.
Als het elke dag verdubbeld zijn er eind van de maand 3 miljard Nederlanders besmet!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef LTVDK het volgende:
België 23->50
Nederland 38->82
Gaat hard zo.
Dat is het allang. Alleen vertragen is nog een haalbare kaart.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef Brybry het volgende:
Ik denk dat er geen houden meer aan is. Er lopen zoveel mensen rond die in contact zijn geweest maar niet worden getest en niet in quarantaine hoeven. Het hek is al van de dam.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Als het elke dag verdubbeld zijn er eind van de maand 3 miljard Nederlanders besmet!
Italië had eerder geblokkeerd moeten worden. Nu is het kansloos ja. Schuld van de EU.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef Brybry het volgende:
Ik denk dat er geen houden meer aan is. Er lopen zoveel mensen rond die in contact zijn geweest maar niet worden getest en niet in quarantaine hoeven. Het hek is al van de dam.
Je kan doen zoals in de USA: niets meten en ontkennen dat er een probleem is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In andere landen gaat het niet veel beter trouwens. West-Europa heeft een groot probleem.
Niet? Ik bedoel, lijkt me logisch dat ze iig proberen maar max 1 dag achter te lopen met resultaten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef _I het volgende:
[..]
Hm. Laat ik gewoon je antwoord voor waarheid nemen. Prima antwoord!
Het aantal doden is ook niet het grootste probleem, het compleet vastlopen met die overige 16% die niet doodgaat laat het hele systeem vastlopen.quote:
Gelukkig hoeft de overheid niet in paniek te raken om tot ondoordacht beleid te komen, ze doen dat sowieso.quote:
Dat is het al? Dat was het al zodra Noord-Italië ineens een veel groter risicogebied was dan iedereen dacht.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Vandaag nog moeten ze stoppen met het alleen maar testen van mensen die in een risicogebied zijn geweest. Daarnaast moeten ze vanavond nog een persconferentie plannen waar ze iedereen met KLEM verzoeken thuis te blijven bij symptomen.
Anders is het echt klaar qua verspreiding en is er geen stoppen meer aan.
idd, het lijkt er nu op dat als een sletje zich volledig laat uitwonen door iedereen op die Vindicat-bussen als "Welkom thuis"-geschenkje voor hen, zij geen testje op corona zal krijgen omdat ze zelf niet in een risicogebied is geweest.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Vandaag nog moeten ze stoppen met het alleen maar testen van mensen die in een risicogebied zijn geweest. Daarnaast moeten ze vanavond nog een persconferentie plannen waar ze iedereen met KLEM verzoeken thuis te blijven bij symptomen.
De groningse studenten komen een hele dag eerder terug. Nu komt alles goed.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
quote:In an effort to cope, Italy is graduating nurses early and calling medical workers out of retirement. Hospitals in the hardest-hit regions are delaying nonessential surgeries and scrambling to add 50 percent more intensive-care beds.
“This is the worst scenario I’ve seen,” said Angelo Pan, the head of the infectious-disease unit at the hospital in Cremona, noting the prevalence of pneumonia complications. He said 35 patients in his hospital required intubation or mechanical ventilation to breathe.
Ik zeg 91quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een gok voor morgen? Ik denk 110 ofzo.
Omdat ze het test proces versneld hebben denk ik wel dat er nu een korte snelle stijging was van achterstallige cases.
Eens.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Was serieus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet? Ik bedoel, lijkt me logisch dat ze iig proberen maar max 1 dag achter te lopen met resultaten.
Ik baseer dit op hun tweet waarin ze zeiden dat ze nog aan het wachten waren op resultaten. Ik denk dat ze iig alle testen van gister wouden afmaken.
Hun hebben altijd een up2date afschuifsysteem achter de hand.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft de overheid niet in paniek te raken om tot ondoordacht beleid te komen, ze doen dat soewieso.
Ik kan er niet bij waarom dit niet is gedaan. Sterker nog, ik kan er niet bij waarom er niet METEEN proactief is gehandeld toen het losging in Italië en Zuid-Korea. Of nog daarvoor. Ik zag in Januari al aankomen dat het hier op ging neerkomen. Maar nee, onze "leiders" weer niet. Of ze zagen het wel, maar de economie gaat voor. Godsamme zeg. Dat al die klotepartijen maar tot in de eeuwigheid worden gedecimeerd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Ik ben laatst anders stevig in de bek gerocheld door een oud fossiel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:07 schreef kilon het volgende:
Rip
Zelf ben ik overigens nog niemand tegengekomen die de longen uit het lijf hoestte. Op een beschaafd kuchje na valt het mee, of is het een sluipmoordenaar.
En dat was inclusief ruim 200 man waar ik gisteren lang mee in een zaal zat en treinreizen tussen onder andere Utrecht, Rotterdam en Den Haag.
Maar ja. De volgende Fok!Meet zal wel in het hiernamaals zijn
Dan wil ik wel komen.
Eens!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Waar heb je dat vandaan? Zit je weer fake nieuws te lezen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef wollah het volgende:
Wel bizar dat een virusje die nog ongevaarlijker is als de gewone griep zoveel mensen in paniek kan brengen![]()
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!!!
130quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een gok voor morgen? Ik denk 110 ofzo.
Omdat ze het test proces versneld hebben denk ik wel dat er nu een korte snelle stijging was van achterstallige cases.
COR / Het is maar een griepquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef wollah het volgende:
Wel bizar dat een virusje die nog ongevaarlijker is als de gewone griep zoveel mensen in paniek kan brengen![]()
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!!!
Dit is nog steeds iets wat heel veel mensen niet lijken te snappen. Ook in mijn omgeving niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het aantal doden is ook niet het grootste probleem, het compleet vastlopen met die overige 16% die niet doodgaat laat het hele systeem vastlopen.
Reguliere zorg zal in de problemen komen, leuk als je je over een week of twee in de puinpoeier rijdt, of een keizersnede moet hebben vanwege complicaties
Ja sorry mevrouw, gaat u hier maar even op de stoep voor het ziekenhuis liggen, dan kijken we wat we kunnen doen
Het was toch 20x? Nou ja. In ieder geval een stuk dodelijker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Zit je weer fake nieuws te lezen?Het is volgens de WHO 30 keer dodelijker.
Waarschijnlijk is het al te laat hiervoor, maar dit lijkt mij nu wel het meest verstandige om te communiceren ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
volgende week naar Tunesië neefquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef wollah het volgende:
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!!!
Ach het is een bekende troll.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Zit je weer fake nieuws te lezen?Het is volgens de WHO 30 keer dodelijker.
WHO heeft gister de mortality rate omhoog gegooid naar 3,4% ofzo. Maar nog steeds weinig over te zeggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Het was toch 20x? Nou ja. In ieder geval een stuk dodelijker.
Voor een groot deel van Nederland is alleen tellen al een intellectuele uitdagingquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is nog steeds iets wat heel veel mensen niet lijken te snappen. Ook in mijn omgeving niet.
"Ja, ik ben gezond, dus zal wel meevallen"
"Het is maar een griepje"
"Aantal doden val heel erg mee"
Bij 82 besmettingen heb je dus al 12-14 mensen die opgenomen moeten worden, waarvan 5 op een IC. Als je straks op 500 besmettingen zit kan je dus op 75 opnamen waarvan 30 op een IC etc. etc. Dat gaat een hele grote belasting zijn, want normale zorg gaat ook door ....
Precies. Begin me nu wel zorgen te maken. Het is echt airborne nuquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef ToT het volgende:
82? WTF!
Ondanks dat ik hier best veel post en ook steeds aangaf dat het echt wel meer dan zomaar een griepje is, maakte ik me nog niet écht veel zorgen. Maar zulke stijgingen (terwijl veel mensen bloedhoestend gewoon afgewimpeld worden zoals een 18-jarige kennis van iemand hier gisteren) zijn toch niet echt tof.
quote:It is estimated that one third of the global population was infected.[2], and the World Health Organization estimates that 2–3% of those who were infected died
Klopt, het is meestal idd een bepaald slag volk wat het zo weglacht, hoewel ik het ook van universitair geschoolden gehoord heb.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Voor een groot deel van Nederland is alleen tellen al een intellectuele uitdaging
Ze kunnen het nog zo erg verzoeken maar minimaal de helft van de Nederlanders is egoistisch en heeft lak aan die regels.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Niet te geloven ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij waarom dit niet is gedaan. Sterker nog, ik kan er niet bij waarom er niet METEEN proactief is gehandeld toen het losging in Italië en Zuid-Korea. Of nog daarvoor. Ik zag in Januari al aankomen dat het hier op ging neerkomen. Maar nee, onze "leiders" weer niet. Of ze zagen het wel, maar de economie gaat voor. Godsamme zeg. Dat al die klotepartijen maar tot in de eeuwigheid worden gedecimeerd.
Dan ben je mij nog niet tegen gekomenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:07 schreef kilon het volgende:
Rip
Zelf ben ik overigens nog niemand tegengekomen die de longen uit het lijf hoestte. Op een beschaafd kuchje na valt het mee, of is het een sluipmoordenaar.
En dat was inclusief ruim 200 man waar ik gisteren lang mee in een zaal zat en treinreizen tussen onder andere Utrecht, Rotterdam en Den Haag.
Dan wil ik wel komen.
Als we nu al op 82 zitten is dat wel een zekerheid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef KingRadler het volgende:
na het weekend boven de 100 moet kunnen
Als jij denkt dat ze bij RIVM dit niet zagen aankomen... Kom op zeg gastquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij waarom dit niet is gedaan. Sterker nog, ik kan er niet bij waarom er niet METEEN proactief is gehandeld toen het losging in Italië en Zuid-Korea. Of nog daarvoor. Ik zag in Januari al aankomen dat het hier op ging neerkomen. Maar nee, onze "leiders" weer niet. Of ze zagen het wel, maar de economie gaat voor. Godsamme zeg. Dat al die klotepartijen maar tot in de eeuwigheid worden gedecimeerd.
Morgen kom je al boven de 100quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef KingRadler het volgende:
Waarom is er dan niet naar gehandeld?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ze bij RIVM dit niet zagen aankomen... Kom op zeg gast
Wat vind jij nu storender, van die mensen die doen alsof er helemaal niks aan de hand is of van die mensen die doen alsof de hele wereld kapot wordt gemaakt?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ze bij RIVM dit niet zagen aankomen... Kom op zeg gast
RIVM heeft alleen het totaalaantal gewijzigd, het kaartje zo te zien nog niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:11 schreef _The_General_ het volgende:
zijn de plaatsen van de nieuwe 44 al bekend?
morgen bedoel je?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef KingRadler het volgende:
Die kosten mogen ze mooi bij hun studieschuld optellen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Noordzijde het volgende:
De 900 Vindicat-leden die zaterdag een dag eerder dan gepland thuiskomen van hun skitrip naar Noord-Italië, worden opgevangen door de GGD. De GGD zegt dat de bussen gefaseerd worden opgevangen 'op een locatie in Nederland'. De terugkeerders zullen niet alleen worden geïnformeerd, maar er zal ook worden gekeken of er toch klachten zijn. Het zal flink wat menskracht vergen.
Die tyfusmongolen hadden gewoon niet moeten afreizen. Echt idioten.
Hoe was het gisteren? Is het gelukt om iedereen een beetje op afstand te houden?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:07 schreef kilon het volgende:
Rip
Dan wil ik wel komen.
Gewoon met z'n allen drie weken in quarantaine in een ijskoude sporthal. Onverantwoordelijk kutgedrag.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Noordzijde het volgende:
De 900 Vindicat-leden die zaterdag een dag eerder dan gepland thuiskomen van hun skitrip naar Noord-Italië, worden opgevangen door de GGD. De GGD zegt dat de bussen gefaseerd worden opgevangen 'op een locatie in Nederland'. De terugkeerders zullen niet alleen worden geïnformeerd, maar er zal ook worden gekeken of er toch klachten zijn. Het zal flink wat menskracht vergen.
Omdat het maar een griepje isquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom is er dan niet naar gehandeld?
Het RIVM verwijst naar de gemeenten om die gegevens publiekelijk te laten maken. Zijzelf worden er een beetje te moe van om die plaatsnamen te kopiëren en te plakken in een lijstje.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:11 schreef _The_General_ het volgende:
zijn de plaatsen van de nieuwe 44 al bekend?
Lekker op tijd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Simmertje het volgende:
Mijn werk wordt nu opeens ook wakker. Zijn nu opeens aan het inventariseren of er wel genoeg laptops zijn om thuis te werken
Het zijn dezelfde mensen die klagen als een weeralarm wordt afgegeven en de schade blijkt mee te vallen (mede doordat er maatregelen genomen werden). Er is een grote groep mensen die pas wakker worden als het kalf al verdronken is. En die zeiken daarna natuurlijk wél het hardst.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt, het is meestal idd een bepaald slag volk wat het zo weglacht, hoewel ik het ook van universitair geschoolden gehoord heb.
Na het weekend is het minimaal 300.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef KingRadler het volgende:
Je zou eigenlijk die gasten alle kosten zelf moeten laten betalen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Noordzijde het volgende:
Zij hebben er wel naar gehandeld; alleen niet op manier zoals jij zou willen zien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom is er dan niet naar gehandeld?
Dan de informatiestromen er over maar indammen!quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef Kyran het volgende:
First things first ..... we moeten eerst uitbraak indammen.
Je bent al te laat mafkees ....
De bussen worden gefaseerd opgevangen ....quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Noordzijde het volgende:
Ze hebben dus wel gehandeld, maar toch gaan we alle andere landen achterna qua aantallen waar ze niet goed gehandeld hebben en het uit de hand is gelopen?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zij hebben er wel naar gehandeld; alleen niet op manier zoals jij zou willen zien.
Je hebt geen idee wat ze achter de schermen allemaal eraan doen. Gelukkig besteedt RIVM hun kostbare tijd niet aan uitleggen van wat zij doen aan stel users op FOK!...
Ze kunnen moeilijk elk stukje van het proces uit gaan leggen op de nationale TV.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan de informatiestromen er over maar indammen!Bijna net zo effectief!
Ik neig naar tweede maar dat is omdat ik zelf hier vrij nuchter onder ben. Beide kan irritant zijn; er is wel degelijk iets aan de hand en voorzorgsmaatregelen nemen is altijd verstandig lijkt me. Maar doen alsof er een apocalypse aan zit komen is ook weer overdreven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat vind jij nu storender, van die mensen die doen alsof er helemaal niks aan de hand is of van die mensen die doen alsof de hele wereld kapot wordt gemaakt?
want?quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Gewoon met z'n allen drie weken in quarantaine in een ijskoude sporthal. Onverantwoordelijk kutgedrag.
Ja, gelukkig zijn Nederlanders niet van die paniekvogels. So what als er een lading dood gaan? Krijgen we weer wat woningen vrijquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zij hebben er wel naar gehandeld; alleen niet op manier zoals jij zou willen zien.
Je hebt geen idee wat ze achter de schermen allemaal eraan doen. Gelukkig besteedt RIVM hun kostbare tijd niet aan uitleggen van wat zij doen aan stel users op FOK!...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |