COR / Het is maar een griepquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef wollah het volgende:
Wel bizar dat een virusje die nog ongevaarlijker is als de gewone griep zoveel mensen in paniek kan brengen![]()
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!!!
Dit is nog steeds iets wat heel veel mensen niet lijken te snappen. Ook in mijn omgeving niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het aantal doden is ook niet het grootste probleem, het compleet vastlopen met die overige 16% die niet doodgaat laat het hele systeem vastlopen.
Reguliere zorg zal in de problemen komen, leuk als je je over een week of twee in de puinpoeier rijdt, of een keizersnede moet hebben vanwege complicaties
Ja sorry mevrouw, gaat u hier maar even op de stoep voor het ziekenhuis liggen, dan kijken we wat we kunnen doen
Het was toch 20x? Nou ja. In ieder geval een stuk dodelijker.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Zit je weer fake nieuws te lezen?Het is volgens de WHO 30 keer dodelijker.
Waarschijnlijk is het al te laat hiervoor, maar dit lijkt mij nu wel het meest verstandige om te communiceren ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Vandaag nog moeten ze stoppen met het alleen maar testen van mensen die in een risicogebied zijn geweest. Daarnaast moeten ze vanavond nog een persconferentie plannen waar ze iedereen met KLEM verzoeken thuis te blijven bij symptomen.
Anders is het echt klaar qua verspreiding en is er geen stoppen meer aan.
volgende week naar Tunesië neefquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef wollah het volgende:
Wel bizar dat een virusje die nog ongevaarlijker is als de gewone griep zoveel mensen in paniek kan brengen![]()
WE GAAN ALLEMAAL DOOD!!!
Ach het is een bekende troll.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Zit je weer fake nieuws te lezen?Het is volgens de WHO 30 keer dodelijker.
WHO heeft gister de mortality rate omhoog gegooid naar 3,4% ofzo. Maar nog steeds weinig over te zeggen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Het was toch 20x? Nou ja. In ieder geval een stuk dodelijker.
Voor een groot deel van Nederland is alleen tellen al een intellectuele uitdagingquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is nog steeds iets wat heel veel mensen niet lijken te snappen. Ook in mijn omgeving niet.
"Ja, ik ben gezond, dus zal wel meevallen"
"Het is maar een griepje"
"Aantal doden val heel erg mee"
Bij 82 besmettingen heb je dus al 12-14 mensen die opgenomen moeten worden, waarvan 5 op een IC. Als je straks op 500 besmettingen zit kan je dus op 75 opnamen waarvan 30 op een IC etc. etc. Dat gaat een hele grote belasting zijn, want normale zorg gaat ook door ....
Precies. Begin me nu wel zorgen te maken. Het is echt airborne nuquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef ToT het volgende:
82? WTF!
Ondanks dat ik hier best veel post en ook steeds aangaf dat het echt wel meer dan zomaar een griepje is, maakte ik me nog niet écht veel zorgen. Maar zulke stijgingen (terwijl veel mensen bloedhoestend gewoon afgewimpeld worden zoals een 18-jarige kennis van iemand hier gisteren) zijn toch niet echt tof.
quote:It is estimated that one third of the global population was infected.[2], and the World Health Organization estimates that 2–3% of those who were infected died
Klopt, het is meestal idd een bepaald slag volk wat het zo weglacht, hoewel ik het ook van universitair geschoolden gehoord heb.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Voor een groot deel van Nederland is alleen tellen al een intellectuele uitdaging
Ze kunnen het nog zo erg verzoeken maar minimaal de helft van de Nederlanders is egoistisch en heeft lak aan die regels.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Vandaag nog moeten ze stoppen met het alleen maar testen van mensen die in een risicogebied zijn geweest. Daarnaast moeten ze vanavond nog een persconferentie plannen waar ze iedereen met KLEM verzoeken thuis te blijven bij symptomen.
Anders is het echt klaar qua verspreiding en is er geen stoppen meer aan.
Niet te geloven ...quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij waarom dit niet is gedaan. Sterker nog, ik kan er niet bij waarom er niet METEEN proactief is gehandeld toen het losging in Italië en Zuid-Korea. Of nog daarvoor. Ik zag in Januari al aankomen dat het hier op ging neerkomen. Maar nee, onze "leiders" weer niet. Of ze zagen het wel, maar de economie gaat voor. Godsamme zeg. Dat al die klotepartijen maar tot in de eeuwigheid worden gedecimeerd.
Dan ben je mij nog niet tegen gekomenquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:07 schreef kilon het volgende:
Rip
Zelf ben ik overigens nog niemand tegengekomen die de longen uit het lijf hoestte. Op een beschaafd kuchje na valt het mee, of is het een sluipmoordenaar.
En dat was inclusief ruim 200 man waar ik gisteren lang mee in een zaal zat en treinreizen tussen onder andere Utrecht, Rotterdam en Den Haag.
Maar ja. De volgende Fok!Meet zal wel in het hiernamaals zijn
Dan wil ik wel komen.
Als we nu al op 82 zitten is dat wel een zekerheid.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef KingRadler het volgende:
na het weekend boven de 100 moet kunnen
Als jij denkt dat ze bij RIVM dit niet zagen aankomen... Kom op zeg gastquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij waarom dit niet is gedaan. Sterker nog, ik kan er niet bij waarom er niet METEEN proactief is gehandeld toen het losging in Italië en Zuid-Korea. Of nog daarvoor. Ik zag in Januari al aankomen dat het hier op ging neerkomen. Maar nee, onze "leiders" weer niet. Of ze zagen het wel, maar de economie gaat voor. Godsamme zeg. Dat al die klotepartijen maar tot in de eeuwigheid worden gedecimeerd.
Morgen kom je al boven de 100quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:12 schreef KingRadler het volgende:
na het weekend boven de 100 moet kunnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |