abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 16:39:12 #1
74056 crew  ToT
pi_191814230
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 16:39:40 #2
74056 crew  ToT
pi_191814243
Waarom heeft deze reeks trouwens geen TT's? :?
pi_191814261
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:39 schreef ToT het volgende:
Waarom heeft deze reeks trouwens geen TT's? :?
Is eigenlijk bij geen van de OUD-leeftijdtopics.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 16:41:06 #4
74056 crew  ToT
pi_191814283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:40 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is eigenlijk bij geen van de OUD-leeftijdtopics.
Ah, okee! :P
pi_191815903
Oké, de faal-award gaat naar deze moeder. Waarom de dreumes koorts hield:
Dubbele oorontsteking en een keelontsteking. :o

Needless to say: antibiotica it is.
pi_191816883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:36 schreef Malteser het volgende:
Oké, de faal-award gaat naar deze moeder. Waarom de dreumes koorts hield:
Dubbele oorontsteking en een keelontsteking. :o

Needless to say: antibiotica it is.
Joh, dat kan je toch ook helemaal niet zo makkelijk zelf zien :* niks faalmoeder hoor!
pi_191817625
Vandaag weer een dagje met mama gehad. Lekker gespeeld bij de kinderboerderij (abonnement nu er onderhand al uit!); boodschappen gehaald en het glas samen weggebracht. Vanavond heeft ze met papa nog wat Lidl-knuffels gescoord.
De hoektanden lijken bijna door, ik hoop dat het middagslaapje dan ook iets zal gaan. Momenteel slaapt ze 1 uurtje en na het slapen valt ze bijna nog om van vermoeidheid, maar ze wil niet meer... 's Avonds is ze dan ook eerder moe maar in de ochtend slaapt ze vervolgens ook niet langer...

@ToT Goed dat jullie naar de HAP zijn gegaan, was dus echt nodig! Hij ziet er wel sneu uit :(
Inderdaad smeren met de martelkreep, net als tandenpoetsen...
Corona-gevaar in het Noorden, ik wist niet dat jullie ook in die hoek woonden!

@Malteser, beterschap bij jullie in huis! Dat heet geen falen hoor, sommige dingen zijn gewoon moeilijk te zien!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 20:09:57 #8
74056 crew  ToT
pi_191817676
_O- Hij is weer vrolijk als vanouds aan het hyperen hier! :D

En ik ben volkomen naar de tyfus! :')
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 06:28:55 #9
447051 crew  Peejtur
pi_191822925
Jeuy, dreumes in huis hier *O*
pi_191822992
Gefeliciteerd @Peejtur *O*

@Malteser: goed dat je nu weet wat er aan de hand is! En het lijkt mij inderdaad niet iets wat je zomaar kan zien. Hoe gaat het nu verder met de ziekenboeg thuis? Inderdaad k*t om allemaal ziek te zijn }:|

Gister heeft Toto voor het eerst op het potje gepoept *O* Hij stalkt ons al een hele tijd naar het toilet, trekt aan zijn luier en kondigt soms aan als hij ging poepen of plassen. Een paar weken geleden hadden we een potje gehaald en voorgedaan hoe of wat. Hij ging er even op zitten maar moest er daarna niets meer van hebben.

Bij de poepaankondiging van gister toch het potje maar weer van stal gehaald en warempel, het lukte! Het was niet zoveel, maar hij schudde nee toen we vroegen of hij niet meer moest. En dat klopte ook want luier is leeg gebleven de rest van de avond :) Hij poept en plast volgens mij sowieso op bepaalde tijden want er zijn ook periodes waarbij ik zijn luier check en deze leeg is.
pi_191822996
Gefeliciteerd en welkom @Peejtur! *O*

@Malteser :* wat de rest zegt, dat is echt geen falen hoor.
pi_191828076
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:28 schreef Peejtur het volgende:
Jeuy, dreumes in huis hier *O*
Gefeliciteerd! *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:46 schreef DorothyGale het volgende:
Gefeliciteerd @:Peejtur *O*

@:Malteser: goed dat je nu weet wat er aan de hand is! En het lijkt mij inderdaad niet iets wat je zomaar kan zien. Hoe gaat het nu verder met de ziekenboeg thuis? Inderdaad k*t om allemaal ziek te zijn }:|

Gister heeft Toto voor het eerst op het potje gepoept *O* Hij stalkt ons al een hele tijd naar het toilet, trekt aan zijn luier en kondigt soms aan als hij ging poepen of plassen. Een paar weken geleden hadden we een potje gehaald en voorgedaan hoe of wat. Hij ging er even op zitten maar moest er daarna niets meer van hebben.

Bij de poepaankondiging van gister toch het potje maar weer van stal gehaald en warempel, het lukte! Het was niet zoveel, maar hij schudde nee toen we vroegen of hij niet meer moest. En dat klopte ook want luier is leeg gebleven de rest van de avond :) Hij poept en plast volgens mij sowieso op bepaalde tijden want er zijn ook periodes waarbij ik zijn luier check en deze leeg is.
Netjes van Toto! Hoe oud is 'ie? *) Wij moeten ook maar 'ns gaan zoeken naar potjes geloof ik. Totaaaaal nog niet in verdiept. :9
pi_191840995
Ik las al zoiets van je @NicolasJoy

Hij is nu ruim 22 maanden :) Gisterochtend gaf hij weer aan dat hij moest poepen, maar hij wilde echt niet zijn broek naar beneden doen :D Dat wilde hij ook niet toen oma hem een zelfgemaakte broek wilde laten passen, dus het heeft niet met het potje te maken. Hij ging er later op de dag wel met kleding erop zitten.

Misschien laten we hem in het weekend In een luierbroekje rondlopen. Ik vind het wel lastig, want hij is nog erg jong. Wil absoluut niet pushen maar ja als hij nu begrijpt hoe het in elkaar zit is het misschien wel handig om door te pakken.
pi_191841196
Jip geeft ook al maanden aan dat ie heeft gepoept en soms zegt ie het vantevoren. Dus wij hebben ook een potje staan, maar daar vertikt ie het dan weer op :P toch zetten we hem er wel soms op als hij weer eens 'poepuhhh' zegt, maar we pushen niet. En dan zien we wel wanneer ie het echt door heeft. Vooralsnog blijft het bij neppoepen als ie er op zit (hij gaat dan heftig zitten kreunen :')) en als hij dan 'klaar' is, gaat ie in het potje kijken en in zijn handen klappen :') terwijl er niks in zit :D
pi_191841251
Wat goed!
Hier staat ook al een tijdje een potje waar U. met en zonder kleding op gaat zitten, maar tot op heden blijft het potje leeg. Gister een toilerbrilverkleiner gekocht waar hij ook meteen op ging zitten. Maar nog steeds niks.

Als het wat beter weer wordt, zal het wat makkelijker zijn om hem (half)naakt rond te laten huppelen. 😊
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 5 maart 2020 @ 07:41:28 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191841276
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 07:31 schreef Aure het volgende:
Jip geeft ook al maanden aan dat ie heeft gepoept en soms zegt ie het vantevoren. Dus wij hebben ook een potje staan, maar daar vertikt ie het dan weer op :P toch zetten we hem er wel soms op als hij weer eens 'poepuhhh' zegt, maar we pushen niet. En dan zien we wel wanneer ie het echt door heeft. Vooralsnog blijft het bij neppoepen als ie er op zit (hij gaat dan heftig zitten kreunen :')) en als hij dan 'klaar' is, gaat ie in het potje kijken en in zijn handen klappen :') terwijl er niks in zit :D
Ik moest hardop lachen _O- _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191841702
Sofie plast regelmatig op het potje, ze heeft ook zelf aan dat ze erop wil. Poepen nog niet. Als ze op het potje wil vraag ik wel altijd of ze ook een poepie moet doen. Dan zie je haar gaan persen en laat ze een wind. Nou ja, het zijn in ieder geval de goede spieren :P Sofie vind een wind ook om voor te klappen, niet alleen als ze er zelf 1laat maar ook als papa er 1 laat :')
pi_191852068
Wij hebben potjes en toiletverkleiners, volgens mij begonnen we bij B toen hij iets van 2,5 is. We zien het bij B wel. Ze zegt het zelf wel als ze poep heeft. Dan loopt ze ook alvast naar de trap toe. En haar grote broer kan niet meer alleen op de wc zitten, daar gaat ze dan bij zitten in de gang met de deur open.

Gisteren was ze dus bij schoonzus, de overdracht op het schoolplein was zoals verwacht een klein drama, maar ik gaf toen snel een kus, schoonzus nam haar snel de andere kant mee op en doeiiiii. Het heeft blijkbaar 5 seconden geduurd en toen was het al klaar. Daar goed gegeten, 3 uur (!) geslapen, de hond mee uitgelaten en ze heeft met haar neef van 8 gespeeld. Die had dus een toptijd.
Ze hebben een rotweiler, de liefste hond die ik ken, als Juul naar die hond toeloopt en ze zegt 'sit!' gaat ze gewoon zitten. En Juul maar lachen 'hahaha woef sit woef sit hahaha'.

En kan iemand tegen Juul vertellen dat de dag NIET begint om 05:15, nu al meerdere ochtenden achter elkaar, pffff, wat een ruktijd is dat zeg. Klaarwakker is ze dan, kletsen, zingen, willen lopen, fles willen drinken etc. We doen daar allemaal niet aan mee, leggen haar bij ons, laten licht uit, zeggen niets en dan wordt ze wel rustig tot 06:30/07:00 maar slapen doen we dan niet meer.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:03:28 #19
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_191861373
Ik wil ook weer eens een poging tot aanhaken doen. Dat is me zowel in Z&G als in het babytopic niet gelukt maar wie weet lukt het hier :')

Mijn dreumes (Foknaam Bas) is inmiddels 16 maanden en het vrolijkste mensje dat ik ken O+. Hij gaat sinds zijn verjaardag naar de crèche (wij wonen niet in Nederland, hier begint de opvang pas met een jaar) en hij heeft het er ontzettend naar zijn zin.

Zijn grootste hobby’s zijn boekjes lezen en luid zuchtend en steunend de trap op lopen :') En eten. Altijd eten. Dat heeft hij van mij denk ik.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:06:37 #20
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_191861410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:30 schreef exode het volgende:
En kan iemand tegen Juul vertellen dat de dag NIET begint om 05:15, nu al meerdere ochtenden achter elkaar, pffff, wat een ruktijd is dat zeg. Klaarwakker is ze dan, kletsen, zingen, willen lopen, fles willen drinken etc. We doen daar allemaal niet aan mee, leggen haar bij ons, laten licht uit, zeggen niets en dan wordt ze wel rustig tot 06:30/07:00 maar slapen doen we dan niet meer.
Bas heeft er ook een handje van om een half uur voor de wekker (die toch al veel te vroeg gaat) wakker te worden :'(. Of als mijn man in het buitenland zit gewoon de hele nacht te willen keten. Zodra papa weer thuis is, slaapt hij weer als een roos.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:18:54 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191861552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:30 schreef exode het volgende:
Wij hebben potjes en toiletverkleiners, volgens mij begonnen we bij B toen hij iets van 2,5 is. We zien het bij B wel. Ze zegt het zelf wel als ze poep heeft. Dan loopt ze ook alvast naar de trap toe. En haar grote broer kan niet meer alleen op de wc zitten, daar gaat ze dan bij zitten in de gang met de deur open.

Gisteren was ze dus bij schoonzus, de overdracht op het schoolplein was zoals verwacht een klein drama, maar ik gaf toen snel een kus, schoonzus nam haar snel de andere kant mee op en doeiiiii. Het heeft blijkbaar 5 seconden geduurd en toen was het al klaar. Daar goed gegeten, 3 uur (!) geslapen, de hond mee uitgelaten en ze heeft met haar neef van 8 gespeeld. Die had dus een toptijd.
Ze hebben een rotweiler, de liefste hond die ik ken, als Juul naar die hond toeloopt en ze zegt 'sit!' gaat ze gewoon zitten. En Juul maar lachen 'hahaha woef sit woef sit hahaha'.

En kan iemand tegen Juul vertellen dat de dag NIET begint om 05:15, nu al meerdere ochtenden achter elkaar, pffff, wat een ruktijd is dat zeg. Klaarwakker is ze dan, kletsen, zingen, willen lopen, fles willen drinken etc. We doen daar allemaal niet aan mee, leggen haar bij ons, laten licht uit, zeggen niets en dan wordt ze wel rustig tot 06:30/07:00 maar slapen doen we dan niet meer.
Nee, want je legt je dochter nu bij jullie weg. Dus ze heeft haar doel bereikt.
Eigenlijk zeg je juist dat het om 5:15 begint.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_191861873
Avotar, we hebben het opgegeven om haar niet bij ons te leggen. Dat resulteert namelijk in KRIJSEN, niet gewoon krijsen maar dus KRIJSEN. En we hebben in de kamer ernaast een jochie van 6 jaar liggen die zijn slaap ook nodig heeft. (en buren en gehorige huizen)

We hebben alle trucs uit het boek geprobeerd maar als mevrouw wakker is, dan is er geen land meer mee te bezeilen. Dan moet ze haar bed uit. Haar broer had dat ook, die was tot hij naar school ging elke ochtend om 06:00 wakker. Klaarwakker. Gelukkig was deze week een uitzondering, de nachten gaan lang niet altijd vlekkeloos maar ze is 's ochtends zelden voor 06:30 wakker.

Vanochtend was het 07:30 overigens *O* *O* *O*
pi_191876796
@1inamelon wat fijn dat het lekker loopt met Bas :)
@exode poeh 5.15 uur is echt wel te vroeg }:|

Ik ben tegenwoordig om 4.50 uur wakker omdat dan de wekker van mijn vriend gaat. Kan daarna toch niet meer slapen dus ga er dan ook maar uit. Dus lekker lange ochtend *O*
Als hij een vast contract heeft dan is het voorbij want auto en dan uur later de deur uit.

Leuk om alle verhalen te lezen over zindelijkheid. Trouwens bizar dat in sommige landen kinderen zindelijk moeten zijn rond hun tweede jaar. Hoe moet dan dan als je kind geen zin hebt in het potje?

We maken deze week weer leuke dingen mee met Toto. Zo vond ik een half aangegeten banaan in de kattenbak en kwamen we erachter dat hij blokjes in de woofer had gegooid _O- . Dat laatste vond mijn vriend minder leuk, maar gelukkig kregen we het weer aan de praat :)
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:42:30 #24
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_191877735
Bas vindt sinds een paar maanden in bad gaan niet meer leuk, en douchen is al helemaal een drama. Woensdag stond (want zitten in bad wil hij sowieso niet) hij brullend met zijn handjes in het water te spetteren :') Ik weet niet zo goed hoe het komt en wat ik eraan kan doen.

Vandaag ga ik proberen of het helpt als ik of man met hem in bad ga. Heeft iemand nog andere tips om het badderen weer leuk te maken? Bellen blazen hielp een tijdje maar dat is nu ook om te huilen ;(
  zaterdag 7 maart 2020 @ 09:45:24 #25
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_191877766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:43 schreef DorothyGale het volgende:

Leuk om alle verhalen te lezen over zindelijkheid. Trouwens bizar dat in sommige landen kinderen zindelijk moeten zijn rond hun tweede jaar. Hoe moet dan dan als je kind geen zin hebt in het potje?

We maken deze week weer leuke dingen mee met Toto. Zo vond ik een half aangegeten banaan in de kattenbak en kwamen we erachter dat hij blokjes in de woofer had gegooid _O- . Dat laatste vond mijn vriend minder leuk, maar gelukkig kregen we het weer aan de praat :)
Hier worden kinderen geacht zindelijk te zijn met 3. Daarna worden ze alleen “op verzoek” verschoond op de opvang :{
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 7 maart 2020 @ 13:36:07 #26
74056 crew  ToT
pi_191909527
Welpje was vandaag bij zijn eerste protestmars (uit de buik dan ;) ), bij de Women's March in Amsterdam. Dat ging ongeveer zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Strijden tegen het patriarchaat is vermoeiend joh!
  zondag 8 maart 2020 @ 23:49:57 #28
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_191913901
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 13:36 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
"Yes! Zon!"
Krullebol O+
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 9 maart 2020 @ 09:31:40 #29
74056 crew  ToT
pi_191917516
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Krullebol O+
Whehe, echt wel! :D En blij dat hij was!
pi_191917999
Oh echt veeg me op, Juul zingt mee met ‘Ik zag 2 beren broodjes smeren.’ En daarna gaat ze heel hard voor zichzelf klappen.

Vanochtend was ze weer gezellig om 05:30 wakker, ze was meteen HEEL HARD om haar broer aan het roepen. Ze was teleurgesteld dat ik de kamer in kwam lopen. ‘Neeee mama, B.e.n.j.a.m.i.n. peeeeeeleeeeen.’

Maar goed vrijdag was het 07:30 en zaterdag en zondag 07:00. Ze heeft wel enorme tandenpoep, ben benieuwd of de kiezen nu echt door gaan komen. Ze heeft er 4 dus nog 4 te gaan.

Wat een heerlijke foto TOT!! Blij koppie.

Hoe gaat het nu Malteser, weer wat gezinsleden opgeknapt?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 9 maart 2020 @ 10:29:23 #31
74056 crew  ToT
pi_191918255
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:06 schreef exode het volgende:
Oh echt veeg me op, Juul zingt mee met ‘Ik zag 2 beren broodjes smeren.’ En daarna gaat ze heel hard voor zichzelf klappen.

Vanochtend was ze weer gezellig om 05:30 wakker, ze was meteen HEEL HARD om haar broer aan het roepen. Ze was teleurgesteld dat ik de kamer in kwam lopen. ‘Neeee mama, B.e.n.j.a.m.i.n. peeeeeeleeeeen.’

Maar goed vrijdag was het 07:30 en zaterdag en zondag 07:00. Ze heeft wel enorme tandenpoep, ben benieuwd of de kiezen nu echt door gaan komen. Ze heeft er 4 dus nog 4 te gaan.

Wat een heerlijke foto TOT!! Blij koppie.

Hoe gaat het nu Malteser, weer wat gezinsleden opgeknapt?
Haha, echt wel he! :D

En wat leuk van dat zingen en praten! Hoe oud is Juul nu? Mini-ToT brabbelt af en toe onsamenhangend wat woordjes die hij vaak hoort (Papa, mama, zijn naam en een paar willekeurige dingen), maar dat doet hij alleen op onverwachte momenten zo ineens tussendoor.
pi_191918477
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:06 schreef exode het volgende:
Oh echt veeg me op, Juul zingt mee met ‘Ik zag 2 beren broodjes smeren.’ En daarna gaat ze heel hard voor zichzelf klappen.

Vanochtend was ze weer gezellig om 05:30 wakker, ze was meteen HEEL HARD om haar broer aan het roepen. Ze was teleurgesteld dat ik de kamer in kwam lopen. ‘Neeee mama, B.e.n.j.a.m.i.n. peeeeeeleeeeen.’

Maar goed vrijdag was het 07:30 en zaterdag en zondag 07:00. Ze heeft wel enorme tandenpoep, ben benieuwd of de kiezen nu echt door gaan komen. Ze heeft er 4 dus nog 4 te gaan.

Wat een heerlijke foto TOT!! Blij koppie.

Hoe gaat het nu Malteser, weer wat gezinsleden opgeknapt?
Ja! Lief dat je het vraagt.
Allebei de jongetjes zijn weer fit! Mars is vandaag zelfs weer naar het kdv ondanks de Coronatoestanden hier in Brabant. Hij was helemaal fris en fruitig en snotvrij.

Ik mag helaas niet werken, ik hoest nog lelijk. Maar ik voel me goed dus het voelt heel dubbel, beetje als spijbelen.
pi_191918563
Malteser, aaaah fijn dat de mannen weer beter zijn!
Zo'n hoest is vreselijk naar he, ik ben pas een dag 5 of hoestvrij, ben gewoon 4 weken aan het hoesten geweest.

ToT, B is 20,5 maand, het meezingen is enorm fonetisch hoor, vooral het hihihi hahaha zingt ze heel hard _O-
Juul kletst heel veel, B had dat ook, die heeft verbaal altijd voorgelopen. Ze zegt nu ook Mama M.o (ik dus) en Mama E.v.a. (mijn vriendin dus). Toen ze dat voor het eerst zei, had ik gewoon kriebels in mijn buik. Het onderscheid maakte ze voorheen met 'dese mama' en dat was dan mijn vriendin.
pi_191958306
U. heeft vandaag buisjes gekregen. Was even flink overstuur na het wakker worden. Maar is terug op de kamer lekker even in slaap gevallen aan de borst. Toen hij wakker werd, heeft hij wat gegeten en water gedronken. Dus we mochten vrij snel weer naar huis. Fijn dat het achter de rug is! O+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:58:05 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191958952
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft vandaag buisjes gekregen. Was even flink overstuur na het wakker worden. Maar is terug op de kamer lekker even in slaap gevallen aan de borst. Toen hij wakker werd, heeft hij wat gegeten en water gedronken. Dus we mochten vrij snel weer naar huis. Fijn dat het achter de rug is! O+
Wat fijn! Ik blijf het vreemd vinden dat die werkwijze in ieder ziekenhuis heel anders is, maar bij jullie klinkt het best heel relaxed zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191963192
Fijn duman O+!

Y. Is echt stront verkouden, vind het zo sneu.. ;(
hoest als de neten.. heeft iemand tips voor een hoestende dreumes? Bedje gaan we straks even wat hoger zetten.
pi_191965307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:43 schreef Framblij89 het volgende:
Fijn duman O+!

Y. Is echt stront verkouden, vind het zo sneu.. ;(
hoest als de neten.. heeft iemand tips voor een hoestende dreumes? Bedje gaan we straks even wat hoger zetten.
Het beste werkt inderdaad het bedje hoger zetten..

Wat wij nog wel eens proberen is 's avonds in de badkamer zetten, warm (HEET!) douchen (zelf :9 ) en haar dan in de stoom laten spelen. Komt het soms nog een beetje los.. Want stomen met een dreumes was hier geen doen. :+
  woensdag 11 maart 2020 @ 20:10:22 #38
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_191966203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:43 schreef Framblij89 het volgende:
Fijn duman O+!

Y. Is echt stront verkouden, vind het zo sneu.. ;(
hoest als de neten.. heeft iemand tips voor een hoestende dreumes? Bedje gaan we straks even wat hoger zetten.
Hier is het ook feest... ;(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 12 maart 2020 @ 04:12:02 #39
74056 crew  ToT
pi_191973034
Hier is het geen hoesten, maar een griepje en een soms wat snotterig neusje.

38,2 graden. Mini-ToT is niet blij, mevrouw ToT is bezorgd (corona), en ik ben vanaf half 3 wakker.
Mini en mevrouw liggen inmiddels al weer een tijdje te slapen.
pi_191974959
Hier wordt er wel gesnotterd maar minimaal. Wel alle4 dat is dan weer uniek, meestal volgt het elkaar op in ons gezin.

In onze gemeente zijn meerdere gezinnen geïnfecteerd, we wachten dus op het moment dat scholen en KDV's dichtgaan. Ik kan vanuit thuis werken (sterker nog dat is nu ook het dringend advies van mijn werkgever), mijn vriendin heeft dan een soort van vrij denk ik als haar school dichtgaat. Ik kan me wel voorstellen dat ze huiswerk geeft online en dat dus na moet kijken.

Ik maak me wel wat zorgen over de meivakantie (Legoland Denemarken), ik ga er eigenlijk al vanuit dat die niet door kan gaan. Denemarken is al in lock down begreep ik. Het is pas over 6 weken maar als we ook maar enigzins de Italiaanse kant opgaan, is het over 6 weken niet voorbij.

Het slapen gaat hier alweer een tijdje goed, daar knap je van op zeg, we hebben weer wat energie. Jammer alleen dat haar grote broer ineens zindelijk wordt 's nachts met nachtelijke toiletbezoekjes tot gevolg (wij dus wakker).
  donderdag 12 maart 2020 @ 08:54:29 #41
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191975025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 17:43 schreef Framblij89 het volgende:
Fijn duman O+!

Y. Is echt stront verkouden, vind het zo sneu.. ;(
hoest als de neten.. heeft iemand tips voor een hoestende dreumes? Bedje gaan we straks even wat hoger zetten.
Bakjes water op de kamer voor de vochtigheid.
Ui onder bed
een likje Luuf onder de voeten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_191981140
Vannacht mevrouw met 39,8 uit bed getrokken. Dat + verkoudheid .. Dan is ze morgen niet welkom op het KDV zeg maar. Geen angst voor corona eigenlijk, zal toch wel komen verwacht ik..

Meer net als @exode de balen van de gevolgen voor een vakanatie.
Al contact gehad met het park; stel dat het vanwege het coronavirus gesloten wordt valt het onder overmacht en zijn we het geld kwijt. Zou zuur zijn..
pi_191981262
Net Appje van KDV dat Juul met 38 graden en benauwdheid uit haar slaapje is gehaald. Kortom ze wordt opgehaald door mijn vriendin.

Dat zou zuur zijn NJ!

Ik hoop nu vooral dat ze alles gewoon dicht gaan gooien eigenlijk. Van wat ik ervan lees en zie, is het echt heeeel naar als je het hebt. Niet te vergelijken met griep.
pi_191982390
Ik weet niet zo goed wat ik wil/hoop.. Als ze alles dicht gooien qua scholen, opvang en dergelijke gaan ook heel veel bedrijven problemen hebben, want ouders moeten dan thuis zijn i.p.v. kunnen werken. Personeelstekort, bedrijven die dicht moeten, geen inkomsten, wel doorbetaling.. Ik voorzie dan echt economisch shit.

Maar goed, terug naar de essentie van het topic: dreumes.
Onze dame haalt heel veel voldoening uit het KDV en contact met andere kindjes, dus zou het heel naar vinden als dat niet kan, je thuis moet blijven en voor vermaak ook buiten eigenlijk niet mag komen zeg maar.
pi_191992185
Beterschap voor de zieke dreumessen!
Li is al sinds januari aan het snotteren en hoesten. Die mag vast niet naar het kdv volgende week..

Ik hoop dat het goed komt met de vakanties!

Li zei vandaag voor het eerst de naam van Ow O+
Zo cute!
pi_191994441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef Loj het volgende:
Beterschap voor de zieke dreumessen!
Li is al sinds januari aan het snotteren en hoesten. Die mag vast niet naar het kdv volgende week..

Ik hoop dat het goed komt met de vakanties!

Li zei vandaag voor het eerst de naam van Ow O+
Zo cute!
Hmmm hier ook al maanden hoesten. Laatste wat ik hoorde is nog steeds koorts + iets erbij. Hoor t morgen wel of ze nog welkom is.
:]
  vrijdag 13 maart 2020 @ 08:56:24 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191998754
Prul is nu de hele week niet geweest en ik merk twee dingen... aan de ene kant gaat ze nog harder aan mij plakken en komt ze heel veel knuffelen enzo en aan de andere kant is ze het beu. Ze wil de hele dag naar buiten (kan in de achtertuin wel, maar is toch anders) en roept bij elk kindje dat we waar dan ook zien (ook op tv dus) heel hard 'Kinje!' en wil er dan naartoe.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191998956
Ah Tink, dat klinkt sneu.

Vakanties....ja...de meesten zullen niets terugkrijgen ook niet van de vakantie. Wij ook niet als we eind april niet naar Legoland kunnen.

Maar als ik de verhalen lees van hoe ziek je ervan hoort en de situatie in Italië hoop ik gewoon dat we het hier wat serieuzer aanpakken of zo.

Juul is alweer verhogingvrij, ze zat rond de 38 gisteren maar nu weer normaal en ook vrolijk en eten en drinken (en goed slapen gelukkig).
pi_192000626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Het beste werkt inderdaad het bedje hoger zetten..

Wat wij nog wel eens proberen is 's avonds in de badkamer zetten, warm (HEET!) douchen (zelf :9 ) en haar dan in de stoom laten spelen. Komt het soms nog een beetje los.. Want stomen met een dreumes was hier geen doen. :+
jaa die werkt ook goed!
Het gaat gelukkig wel iets beter nu, nog wel veel hoesten overigens, maar nu begin ik zelf lichtelijk verkouden te worden :N

@avotar thanks! Luuf is helaas overal uitverkocht hier, zelfde als paracetamol, zetpillen en sinapril(?), gelukkig hebben we dat altijd wel in huis. Straks maar even bakjes met water op d’r kamer zetten :)

Voorderest beterschap voor de zieke dreumesjes! Ik hing gisteren met de HAP aan de telefoon omdat Y. ook koorts had, misschien lichtelijk overdreven maar kreeg het wel op m’n heupen :')
Better safe than sorry..

En ja dat thuis zitten met een dreumes is best wel intens zo nu en dan, tis even niet anders en ben Netflix wel echt dankbaar, Y. wil ook alleen maar tv kijken nu maar vind het gescheten. Schermtijd regels even de deur uit geflikkerd.
pi_192034156
Hoe gaat het nu @Framblij89 ?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 14 maart 2020 @ 22:25:26 #51
74056 crew  ToT
pi_192036564
*O* Mini-ToT is weer helemaal opgeknapt en ongelooflijk ondeugend! _O-
Zijn eetlust blijft nog wel een probleem, maar hij wil meer en meer gewoon met de pot mee eten, en lijkt Olvarit echt geen fuck meer aan te vinden. Dat was sowieso al wel langer duidelijk, maar gemengd met wat ei en wat kruiden kon hij het altijd alsnog wel naar binnen werken, maar dat lukt nu ook niet meer.

Dus zullen we toch maar zelf ook dagelijks groenten moeten gaan eten, voor hem! :@ :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 14 maart 2020 @ 22:30:02 #52
74056 crew  ToT
pi_192043582
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef ToT het volgende:
*O* Mini-ToT is weer helemaal opgeknapt en ongelooflijk ondeugend! _O-
Zijn eetlust blijft nog wel een probleem, maar hij wil meer en meer gewoon met de pot mee eten, en lijkt Olvarit echt geen fuck meer aan te vinden. Dat was sowieso al wel langer duidelijk, maar gemengd met wat ei en wat kruiden kon hij het altijd alsnog wel naar binnen werken, maar dat lukt nu ook niet meer.

Dus zullen we toch maar zelf ook dagelijks groenten moeten gaan eten, voor hem! :@ :P
Eten jullie dat zelf niet dagelijks? (Oprechte vraag, absoluut zonder vervelende ondertoon)

Als wij ooit iets eten zonder groente (bijvoorbeeld als we pannenkoeken bakken), zet ik vaak een schaaltje rauwkost op tafel. Soms al wat eerder, rond 16.30 uur of zo. Dan hebben ze in ieder geval al wat op. Misschien is dat een idee?
Hier favoriet: rode paprika!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 15 maart 2020 @ 09:49:31 #54
74056 crew  ToT
pi_192043592
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Eten jullie dat zelf niet dagelijks? (Oprechte vraag, absoluut zonder vervelende ondertoon)

Als wij ooit iets eten zonder groente (bijvoorbeeld als we pannenkoeken bakken), zet ik vaak een schaaltje rauwkost op tafel. Soms al wat eerder, rond 16.30 uur of zo. Dan hebben ze in ieder geval al wat op. Misschien is dat een idee?
Hier favoriet: rode paprika!
Mijn vrouw is Filipijnse, daar zijn ze dat niet echt gewend. :P
En zelf ben ik ook niet zo dol op groenten, maar ik weet wel dat het moet. :@
pi_192043619
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn vrouw is Filipijnse, daar zijn ze dat niet echt gewend. :P
En zelf ben ik ook niet zo dol op groenten, maar ik weet wel dat het moet. :@
Ah, dat wist ik niet. Wat eten ze daar zoal?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 15 maart 2020 @ 09:54:47 #56
74056 crew  ToT
pi_192043666
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Wat eten ze daar zoal?
Rijst en vis. Soms wat fruit.
Da's een ontwikkeling van de afgelopen 10 - 15 jaar daar of zo. Vroeger at men daar wel goed, maar toen er supermarkten kwamen is men gemakzuchtiger geworden qua eten, maar er heerst daar ook veel armoede en veel mensen kunnen ook geen groenten betalen.
pi_192043702
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Rijst en vis. Soms wat fruit.
Da's een ontwikkeling van de afgelopen 10 - 15 jaar daar of zo. Vroeger at men daar wel goed, maar toen er supermarkten kwamen is men gemakzuchtiger geworden qua eten, maar er heerst daar ook veel armoede en veel mensen kunnen ook geen groenten betalen.
Duidelijk!
pi_192044435
Juul krijgt als we thuis zijn rond 16:00 rauwkost net als haar grote broer. Dat helpt wel denk ik. We variëren een beetje maar het is vooral komkommer, rode paprika, tomaatjes en wortel.

Ze zit nu met het avondeten in een 'Ik donder alles op de grond' fase dus alles wat ze om 16:00 binnenkrijgt is mooi meegenomen.
pi_192045884
Mevrouw hier heeft de laatste dagen ook ineens een eigen wil m.b.t. eten. Kan gerust een keiharde NEE krijgen en vervolgens huilen om te willen eten, maar alles behalve wat je voorschotelt. :9
  zondag 15 maart 2020 @ 12:36:53 #60
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192046411
Mijnes eet ook niet graag groente.
Alleen spinazie, boontjes en tomaat.
Em wat fruit betreft zit hij in een alleen banaan fase.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:05:59 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192046941
Die van mij eet op het kdv alles, thuis krijg ik er geen fruit in. Gewoon echt niet, wat ik ook probeer. Alleen soms een knijpfruitje.

Groente is ze gelukkig wel dol op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 15 maart 2020 @ 13:53:58 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192047842
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:05 schreef Tink89 het volgende:
Die van mij eet op het kdv alles, thuis krijg ik er geen fruit in. Gewoon echt niet, wat ik ook probeer. Alleen soms een knijpfruitje.

Groente is ze gelukkig wel dol op.
Kinderen zijn echt vreemd.

Mijnes at laatst opeens een paar druiven bij mijn zusje, dus ik halen de volgende dag :') was geen succes.

Overigens gaat hier groente beter als het gekruid is, hij houdt van pittig eten.
Roti, sajoer of dus een spinaziestampot en dan wat peper erdoor.

En wij eten èèn keer in de week zelfgemaakte groentesoep, dan gaat er wel alles in.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 18:58:30 #63
447051 crew  Peejtur
pi_192054962
Kdv dicht voor komende 3 weken.... -O-
  zondag 15 maart 2020 @ 19:28:31 #64
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192055615
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef Peejtur het volgende:
Kdv dicht voor komende 3 weken.... -O-
Erg fijn voor kdv-medewerkers! Zou wat zijn als ze volledig open zouden moeten blijven.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:34:17 #65
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192055749
Ik denk dat dit een goed moment is om U. zindelijk proberen te krijgen. :P
Verder wel jammer van z’n verjaardag a.s. dinsdag. Het feest was al afgezegd, heb nu m’n moeder, zusje en broertje ook afgezegd omdat U. aan het hoesten is.

Wordt voor nu dus knus met z’n 3tjes vieren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_192055837
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef Peejtur het volgende:
Kdv dicht voor komende 3 weken.... -O-
Nog wel heel veel onduidelijk hoe groot de groep 'vitale beroepen' is die wel aanspraak blijft houden op de kinderopvang.
pi_192056841
Je moet in ieder geval beiden in zo’n beroep werken als je aanspraak wilt houden op de kinderopvang.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:33:35 #68
447051 crew  Peejtur
pi_192057000
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Erg fijn voor kdv-medewerkers! Zou wat zijn als ze volledig open zouden moeten blijven.
Ik begrijp het 100%. Wel meer zelfs. Maar het is wel lastig.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:34:27 #69
447051 crew  Peejtur
pi_192057027
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:38 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Nog wel heel veel onduidelijk hoe groot de groep 'vitale beroepen' is die wel aanspraak blijft houden op de kinderopvang.
Wij horen er beide niet bij.
  zondag 15 maart 2020 @ 20:54:45 #70
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192057574
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:26 schreef DorothyGale het volgende:
Je moet in ieder geval beiden in zo’n beroep werken als je aanspraak wilt houden op de kinderopvang.
Specifiek voor COVID-19
Specifiek voor COVID-19 zijn er cruciale beroepsgroepen om de samenleving draaiende te houden tijdens de COVID-19 uitbraak. Ouders of verzorgenden die hieraan werken, kunnen gebruik maken van de kinderopvang. De lijst met deze cruciale beroepsgroepen is als volgt:

Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
Openbaar vervoer.
Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
Vervoer van afval en vuilnis.
Kinderopvang.
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
meldkamerprocessen
brandweerzorg
ambulance zorg
GHOR
crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades,justitiële inrichtingen en forensische klinieken).
Protège moi de mes désirs.
pi_192057981
Huidige bericht inderdaad:
"Voor zover bekend geldt dit recht alleen indien beide ouders een 'vitaal beroep' hebben, of als het een eenoudergezin betreft."

Uiteraard, als ze alles zoveel mogelijk plat willen leggen, sociaal contact vermijden, dan is het natuurlijk ook alleen noodzakelijk als je beide in zo'n sector werkt..
pi_192058436
Mijn vriendin heeft een vitaal beroep, ik niet (ik werk bij een vitaal bedrijf maar niet in een onmisbare functie).
We gaan morgenavond samen een actieplan en planning maken. We hebben normaal 2 dagen opvang dus die moeten we samen zien op te lossen.

Ik maak me drukker om mijn 6 jarige die minstens 3 weken niet naar school gaat. Die gaat de structuur en vrienden enorm missen. Dus ook daar gaan we van alles voor verzinnen.
pi_192058748
Wij zullen moeten afwachten. Beide werkzaam in de voedselketen - zoals zo mooi beschreven - maar niet in de supermarkt. Speciaalzaken/detailhandel. Daar is eigenlijk nog niet echt uitspraak over. In principe voedsel=voedsel, maar zoals afgelopen weekend al te zien maakt de overheid toch geregeld onderscheid, bijvoorbeeld door allerlei warenmarkten af te gelasten terwijl de winkels daar wel open mochten blijven.

Morgenochtend zien of ze ons accepteren op het kdv.
pi_192059015
NJ, niet lullig bedoeld maar die inschatting kan je toch prima zelf maken. Zo te lezen, hebben jullie geen vitaal beroep.

Ons KDV accepteert morgen nog iedereen die niet snel iets kan regelen overigens. Ondertussen gaan ze inventariseren.
pi_192059159
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:56 schreef exode het volgende:
NJ, niet lullig bedoeld maar die inschatting kan je toch prima zelf maken. Zo te lezen, hebben jullie geen vitaal beroep.

Ons KDV accepteert morgen nog iedereen die niet snel iets kan regelen overigens. Ondertussen gaan ze inventariseren.
Het ligt eraan wie je het vraagt. De kaashandel, groenteboer, slager, viswinkel en andere voedselspeciaalzaken zijn net zo goed de voedselketen als de supermarkt. Denk dat, dat een moeilijk verhaal blijft totdat het land besluit tot álles dicht gooien met uitzondering van de supermarkt en apotheek.

Vooralsnog hebben we bericht gekregen dat wij welkom blijven. Alleen nog even de vraag of onze locatie open blijft. Dat volgt maandag/dinsdag.
pi_192059295
Ik kan het ook zo draaien dat we ze mogen brengen maar doe het bewust niet. Deze maatregel is er niet voor niets.
pi_192059432
Hier wel beide in een vitaal beroep, maar onze roosters zijn al zo op elkaar afgesteld dat we elkaar afwisselen.
Deze week is mijn werkweek, volgende week die van vriend.
pi_192059923
Over voedsel gesproken, mijn dreumes eet dus echt alles!
En het is dus zo erg dat ik mijn tussendoortjes la vandaag heb leeggehaald en heb gewisseld met een onbereikbare locatie voor haar.

De hele dag door trok ze de la open en kwam aangewandeld met tussendoortjes ;)
Lekker ding is het toch _O-
pi_192060209
Heerlijk kinderen die goed eten.

Hier krijgen de kleintjes als ze na de middagdut uit bed komen twee biscuitjes. Jeremy was gister aan het hamsteren, die deed elke keer alsof hij een koekje kwijt was en gebaarde voor een nieuwe. Toen ik later naar het toilet ging zag ik dat meneer de koning te rijk was met maar liefst 8 koekjes om hem heen _O- hij heeft ze wel lief gedeeld met Vincent uiteindelijk.
pi_192061716
Wij zouden morgen op vakantie gaan naar een park in Drenthe. Maar dat hebben we verplaatst naar juni. In principe wel allebei vrij deze week maar grote kans dat vriend zijn verlof wordt ingetrokken.
Geen idee nog wat mijn werkgever voor beleid gaat aanhouden. Ik werk in de zorg met een zeer kwetsbare doelgroep. Kan me zomaar indenken dat ze de locatie sluiten.

Eten hebben we niet over te klagen. Ik merkte vandaag nog op dat we bij het koken echt rekening moeten houden met Sofie qua hoeveelheid. Ze at vanavond 3 vissticks op, naast een berg doperwten en wat aardappels. En wat fruit betreft is ze een veelvraat.

Vraagje; Sofie is nu 19 maanden en reageert ineens angstiger op dingen. Vooral als het donker is maar bijvoorbeeld ook als ze iemand binnen hoort komen. Voorheen rende ze dan de keuken in om te zien wie er binnen kwam. Nu rent ze jammerend naar mij toe.
Is dit een bekende ontwikkeling op deze leeftijd?
pi_192065690
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:03 schreef Takkie88 het volgende:


Vraagje; Sofie is nu 19 maanden en reageert ineens angstiger op dingen. Vooral als het donker is maar bijvoorbeeld ook als ze iemand binnen hoort komen. Voorheen rende ze dan de keuken in om te zien wie er binnen kwam. Nu rent ze jammerend naar mij toe.
Is dit een bekende ontwikkeling op deze leeftijd?
Ja hier bij 22 maanden ook "last" van. Ook als er mensen die ze niet vaak ziet beetje bangerig. Een (groot)konijn was eerst leuk maar gisteren was ze er bang voor.

https://centrumvoorjeugdengezin.nl/angst-kinderen-bang-mag/
:]
  maandag 16 maart 2020 @ 11:34:52 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192068433
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Het ligt eraan wie je het vraagt. De kaashandel, groenteboer, slager, viswinkel en andere voedselspeciaalzaken zijn net zo goed de voedselketen als de supermarkt. Denk dat, dat een moeilijk verhaal blijft totdat het land besluit tot álles dicht gooien met uitzondering van de supermarkt en apotheek.

Vooralsnog hebben we bericht gekregen dat wij welkom blijven. Alleen nog even de vraag of onze locatie open blijft. Dat volgt maandag/dinsdag.
Ik vind een bakker of een groenteboer wel echt anders dan een viswinkel of een delicatessenzaak. Die vind ik toch echt minder vitaal... Alsof je zonder olijven, fancy crackertjes of dure kaas de week niet door komt. Zonder brood of groente is dat wel echt ingewikkeld.

In de tussentijd probeer ik thuis te werken, gelukkig vindt prulleke de teletubbies momenteel echt de bom. Mijn man werkt in een winkel en heeft zich ziekgemeld. Ze willen de deuren niet sluiten, dombo's. Alsof er iemand wandelschoenen komt kopen nu.

En prulleke heeft een kies! Om maar even on-dreumestopic te blijven. Wat gaat de tijd dan hard joh, ze is nog niet eens 16 maanden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192070917
Het is officieel, wij mogen onze kinderen brengen. Mijn vriendin is juf en ik werk in een vitale sector. Maar we gaan het niet doen. Ten eerste is Juul verkouden en ten tweede wil ik mijn kinderen zelf thuishouden nu. De maatregel is er niet voor niets en alhoewel het voor ons ook puzzelen en hard werken is om het draaiende te houden allemaal, kunnen we het wel oplossen zo.
Ik heb 100x liever 3 weken van deze quarantaine dan dat we nog maanden doormodderen.
Maar het voelt als vechten tegen de bierkaai want er zijn genoeg mensen die gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is.

Ik verbaas me er ook nog steeds over dat kledingwinkels gewoon open zijn....

Juul vindt het overigens supergezellig nu, B de hele tijd om haar heen. B vindt het ook leuk maar ze zitten elkaar soms aardig in de weg. Nog 2 weken en 6 dagen te gaan :D ;)
pi_192073390
Hoewel ons bedrijf er eentje is in de vitale sector ( biologische melkveehouderij ) hou ik Bikkel de komende 3 weken lekker thuis. Hij is vorige week aan zijn oog geopereerd ( operatie is helaas ook nog eens niet geslaagd ) en hij is van september tot april chronisch verkouden. Gelukkig kan ik mijn werk zo indelen dat ik het grootste gedeelte kan doen als hij slaapt. Ik ben wel benieuwd hoe het in april gaat. We hebben ook een B&B en die is vanaf de eerste week april helemaal volgeboekt.

Lastig Takkie, hier nog steeds een kind zonder angst.


En nogmaals een *O* voor Duman!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192073404
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:35 schreef exode het volgende:

Ik heb 100x liever 3 weken van deze quarantaine dan dat we nog maanden doormodderen.
Maar het voelt als vechten tegen de bierkaai want er zijn genoeg mensen die gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is.

Ik verbaas me er ook nog steeds over dat kledingwinkels gewoon open zijn....

De quarantaine is meer om de boel te vertragen zodat de ziekenhuizen niet overvol raken (als ik t goed begrijp) . Dit wordt nog wel een langlopend zaakje want hoe bepaal je wanneer het over is.
:]
pi_192074031
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind een bakker of een groenteboer wel echt anders dan een viswinkel of een delicatessenzaak. Die vind ik toch echt minder vitaal... Alsof je zonder olijven, fancy crackertjes of dure kaas de week niet door komt. Zonder brood of groente is dat wel echt ingewikkeld.

In de tussentijd probeer ik thuis te werken, gelukkig vindt prulleke de teletubbies momenteel echt de bom. Mijn man werkt in een winkel en heeft zich ziekgemeld. Ze willen de deuren niet sluiten, dombo's. Alsof er iemand wandelschoenen komt kopen nu.

En prulleke heeft een kies! Om maar even on-dreumestopic te blijven. Wat gaat de tijd dan hard joh, ze is nog niet eens 16 maanden.
Waarom is een bakker of groenteboer dan anders dan een viswinkel? Delicatessenzaak, okay., duidelijk. Maar het is al snel een glijdende schaal.

In mijn ogen zijn de bakker, de slager, de groenteboer, de viswinkel, de kaaswinkel allemaal hetzelfde laken, hetzelfde pak.. Of je nu persoonlijk alleen vlees eet, maar geen vis, of juist helemaal geen vlees en alleen maar vis en/of groente.. Het is allemaal voedsel. Alleen het ter plekke nuttigen zou niet meer moeten mogen. Het verbaast mij ook dat er zoveel snackbars volledig zijn gesloten. Eet- en zitgedeelten sluiten: zeker, nodig. Maar iets afhalen zou moeten kunnen. Daarin is een vette hap natuurlijk niet de meest gezonde keuze, maar het is en blijft voedsel: voedselketen: eerste levensbehoefte.

Als ze dan winkels sluiten moeten ze alles sluiten..
En zoals eerder gezegd verbaasd het mij vooral dat niet essentiële winkels open mogen blijven. Waarom nu speelgoed, kleding e.d. shoppen. Als dat alleen maar op bestelling zou mogen zou ik beter begrijpen.
pi_192074079
Overigens hebben wij vandaag na overleg met de opvang onze dame niet gebracht. Ze zijn in afwachting van een test, er is mogelijk een besmetting op de opvang. We zijn welkom op een andere locatie, maar wachten zelf deze dagen even af hoe het zich ontwikkelt m.b.t. opvanglocatie en dergelijke. Eerst zelf inventariseren wat we zelf op kunnen vangen en hetgeen dat niet lukt zullen we dan voor aankijken.

Vanmiddag zou een nieuwe, uitgebreidere lijst volgen met 'vitale' beroepen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 16 maart 2020 @ 17:43:07 #88
74056 crew  ToT
pi_192076216
:') Mini-ToT heeft een nieuwe hobby; alleen maar op het eten kauwen en sabbelen, en het dan weer uitspugen.
pi_192079585
Ik ga er ook vanuit dat het nog veel langer gaat duren wootahH zeker als ik zie hoe veel mensen ermee omgaan.

Ai neeh joh NJ dat is schrikken. Hopelijk geen besmetting. Jullie geen klachten?
pi_192080418
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef exode het volgende:
Ik ga er ook vanuit dat het nog veel langer gaat duren wootahH zeker als ik zie hoe veel mensen ermee omgaan.

Ai neeh joh NJ dat is schrikken. Hopelijk geen besmetting. Jullie geen klachten?
Het is vooral verbazend hoe stil het nu is. (Qua opvang)
Vanochtend dan dus geweigerd op de opvang, vanwege vermoedelijke besmetting. (á "Er is een kindje met corona Hier? Ja") Alle leidsters zaten op van die kleine peuterstoeltjes zenuwachtig heen en weer te wippen, wachtend op de GGD.

Sindsdien van de locatie niets gehoord. Had eigenlijk verwacht dat we in de loop van de dag nog wel iets zouden horen van de eigen locatie.
pi_192081191
Hallo we zijn nog steeds in leven! Inmiddels verplicht thuiswerken. De afgelopen dagen heeft Madame elke dag oma gezien en ik ze daar vandaag ook overdag geweest. Geloof het of niet, het consultatiebureau is morgen gewoon open... Aangezien we niet verkouden verder zijn, gaan we maar een bezoekje brengen.
Het praten en dingen kunnen gaat hier echt hard, superleuk!

Plassen op potje zijn we nog niet aan het doen, ze weet wel wat plassen is (psssst) en heeft goed door dat ze poepie moet doen. Potje heeft ze nog geen zin in (ze is pas 1,5)
De afgelopen dagen is ze 'vroeg' wakker; half 8 ipv 8 uur maar 's avonds valt ze echt om van de slaap. Maar ik mag niet klagen als ik het hier lees!
Eten is niet grootste succes, een stuk minder dan eerder maar met vlagen wel weer goed. De puntje van de hoektanden zijn zo goed als door.

@1inamelon, bad hier hier helemaal te gek. Ze spettert en spartelt en helemaal enthousiast. Als het bad leeg is, blijft ze gewoon doodleuk zitten en mag ik haar nog niet afdrogen!

@exode, Madame zingt ook mee. 'Poesje .... MOUW, kom eens MOUW, ik heb lekkere MELLUK voor .. ' etc. Lekker fonetisch

@ToT, potjes? die gebruiken we al maanden niet meer. Het is met de pot mee of niet!

@SacreCoeur Ene dag was een sinaasappel en appel het einde, en nu lijkt het opeens niet meer lekker. Raar he!

@D.U.M.A.N. Voorzichtelijke gefeliciteerd!

@Takkie88 Madame lijkt echt fearless, alles vindt ze leuk. Van de week liep ze ook zo op een eend af. Nadat ze bij de stoeprand kwam om hem te volgen, vroeg ze papa netjes om een handje!
Het is wel elke keer 'Mama' terwijl papa het ook best kan doen.. soms heel vermoeiend.
pi_192088450
@NicolasJoy lief dat je het vraagt :* beetje late reactie van mijn kant wel haha. Het gaat nu heel goed met Y, gelukkig! Neemt niet weg dat ik nu (5 dagen later :{) strontverkouden begin te worden. Het is wat het is.

Wbt groente, das het enige wat hier echt goed in gaat haha. Sinds gister is Y. 1,5 jaar, en dat is te merken ook. Tig driftbuien per dag inclusief op de grond liggen en drama maken ;( voorderest heeft ze een nieuwe ontwikkeling; broek op d’r knieën. :')
pi_192093087
U.ras is jarig 🎉🎉🎉
Helaas hebben we zijn verjaardag af moeten zeggen, hebben we de taart moeten annuleren en komt er vanavond ook geen bezoek omdat U. aan het hoesten is.
Maar een verjaardag zonder cadeau’s en taart kan natuurlijk niet, dus ik heb gisteravond zelf een taart gemaakt. Vanavond samen kaarsjes uitblazen, taart eten en dan sluiten we deze verjaardag helaas zo af. Nadat alles weer normaal is, gaan we het alsnog goed vieren. O+

Wij nemen nu afscheid van dit topic! Hopelijk tot heel snel, leuke dreumesjes! :*

Protège moi de mes désirs.
pi_192093147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef Framblij89 het volgende:
@:NicolasJoy lief dat je het vraagt :* beetje late reactie van mijn kant wel haha. Het gaat nu heel goed met Y, gelukkig! Neemt niet weg dat ik nu (5 dagen later :{) strontverkouden begin te worden. Het is wat het is.

Wbt groente, das het enige wat hier echt goed in gaat haha. Sinds gister is Y. 1,5 jaar, en dat is te merken ook. Tig driftbuien per dag inclusief op de grond liggen en drama maken ;( voorderest heeft ze een nieuwe ontwikkeling; broek op d’r knieën. :')
Gelukkig gaat het met Y. dan wel weer goed! O+ Sterkte voor jou!

Fijn dat ze haar broek ook uit (probeert) te doen. :9 Ik vond ons kind al raar.... :+
Driftbuien trouwens ook: check.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U.ras is jarig 🎉🎉🎉
Helaas hebben we zijn verjaardag af moeten zeggen, hebben we de taart moeten annuleren en komt er vanavond ook geen bezoek omdat U. aan het hoesten is.
Maar een verjaardag zonder cadeau’s en taart kan natuurlijk niet, dus ik heb gisteravond zelf een taart gemaakt. Vanavond samen kaarsjes uitblazen, taart eten en dan sluiten we deze verjaardag helaas zo af. Nadat alles weer normaal is, gaan we het alsnog goed vieren. O+

Wij nemen nu afscheid van dit topic! Hopelijk tot heel snel, leuke dreumesjes! :*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_192093903
Gefeliciteerd met jullie knappe kerel DUMAN. Wat ziet hij er vrolijk uit op de foto's.
Ik duim voor snel alsnog een superfeest met alle mensen waarvan U houdt.

Zie je over ruim 3 maanden in het volgende topic. :*
pi_192103339
Gefeliciteerd Duman en tot snel! Wel sneu dat de verjaardag niet echt gevierd kan worden, dan volgend jaar maar dubbel zo groot!
pi_192111733
Gefeliciteerd duman! *O* en wat een leuke taart! O+
Hopelijk kan er alsnog snel een feestje voor hem gevierd worden.

Hebben jullie nog (leuke) tips om de dag een beetje te vullen met een dreumes?
Had zelf al op instagram gezien; een grote doos, dreumes, en stiften, zodat ze die doos onder kunnen kliederen. Was even leuk, totdat er overal op werd gekliederd behalve de doos :')
Mijn vriend kan nog naar buiten met Y. maar ik moet haar binnen zien te vermaken totdat hij thuis is van werk.
pi_192112023
Fram, al in het speciale topic gekeken? OUD / Thuisblijftips voor ouders & kinderen
Is wel wat meer op peuters en ouder gericht, maar er staan wellicht ook dingen in die voor jou van toepassing zijn.

Juul wordt vooral geëntertaind door haar grote broer maar verder kan ze lang spelen met duplo en met de hot wheels baan van haar broer. Ze vindt het vooral leuk om een auto van een baan af te laten rijden. Als je een auto hebt en iets van een plankje of zo? Ze verandert zelf steeds de baan en waar de baan staat zeg maar. Ze heeft het er druk mee iig.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:48:33 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192114272
Gefeliciteerd DUMAN (lekker laat, sorry!)

Prul krijgt vandaag BMR-enting. Ik vind het maar niks...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:08:33 #100
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_192115990
Gefeliciteerd DUMAN! Dat ziet er toch heel feestelijk uit!

@Tink89 ik snap dat je het niks vindt. Bas moet nog de ACWY-meningokokken inenting (die moet apart omdat hij hier niet in het vaccinatieprogramma zit, C heeft hij al gehad) maar dat laat ik nu maar even zitten. Heb je advies gevraagd aan het CB?

Wij zitten (minstens) de komende 5 weken thuis. Ik heb net allemaal knutselspullen op Amazon besteld en ik heb nog wat speelgoed apart gehouden na zijn verjaardag en na kerst dus dat krijgt hij nu in de loop van de tijd. Verder probeer ik elke dag een stuk met hem te gaan wandelen en als dat straks ook niet meer mag, dan kunnen we gelukkig nog in de tuin. Hebben jullie verder nog dreumestips? Hij heeft een attention span van ongeveer 10 seconden dus niks ingewikkelds ;)
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:36:25 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192117755
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:08 schreef 1inamelon het volgende:
Gefeliciteerd DUMAN! Dat ziet er toch heel feestelijk uit!

@:Tink89 ik snap dat je het niks vindt. Bas moet nog de ACWY-meningokokken inenting (die moet apart omdat hij hier niet in het vaccinatieprogramma zit, C heeft hij al gehad) maar dat laat ik nu maar even zitten. Heb je advies gevraagd aan het CB?

Wij zitten (minstens) de komende 5 weken thuis. Ik heb net allemaal knutselspullen op Amazon besteld en ik heb nog wat speelgoed apart gehouden na zijn verjaardag en na kerst dus dat krijgt hij nu in de loop van de tijd. Verder probeer ik elke dag een stuk met hem te gaan wandelen en als dat straks ook niet meer mag, dan kunnen we gelukkig nog in de tuin. Hebben jullie verder nog dreumestips? Hij heeft een attention span van ongeveer 10 seconden dus niks ingewikkelds ;)
Wij voeren de konijntjes, voetballen, vingerverven, spelen met water in de tuin...

En hier heeft ze net wel de complete meningokokken gehad (en BMR dus), vanaf nu zitten ze wel allemaal in het programma. Ze was er echt even heel, heel zielig van en ligt nu te slapen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192118343
We waren de afgelopen dagen alleen binnen geweest, dus vanochtend zijn we eventjes naar een speeltuin geweest waar niemand was. Even daar laten uitrazen en toen weer naar binnen.

Binnen is Jip TV aan het kijken (Juf Roos), aan het bouwen met de blokken en duplo, tekeningen maken voor de opa's en oma's, spelen in zijn keukentje, met krijt op het krijtbord tekenen, stoeien met ons, dansen op muziek. Ik denk dat we vanmiddag koekjes gaan maken. Ohja en voorlezen, heel veel voorlezen.

Onze opvangorganisatie gaat trouwens boekjes voorlezen online, ze hebben de Gruffalo al online gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192119996
Grootste verandering hier is dat mijn man de hele dag thuis werkt. L zit momenteel in de papa-fase dus hij vindt dat helemaal geweldig.
Ons ritme is niet heel anders dan een gewoon rustig dagje alleen is het nu elke dag een rustig dagje.

sochtends even tv kijken (Dan kan ik snel wat dingen in huis doen. Nu man thuis is is dat eigenlijk niet nodig maar we houden het er gewoon in). Na het ontbijten binnen spelen, als hij daar genoeg van heeft mag hij de tuin in. Daar kan hij sinds kort goed zelfstandig spelen, heerlijk :D Daarna is het vaak alweer tijd voor de lunch en het middagslaapje. Na het slapen een snackbordje en dan gaan we even de deur uit, een rondje lopen/fietsen.

Op die manier kan man vanaf dat we de tuin in gaan totdat we smiddags thuis komen van het rondje lopen/fietsen rustig werken. Daarna nog weer wat binnen spelen en aan het eind van de middag mag de tv nog weer aan.
pi_192120411
L is gisteren gevallen, op zijn voortanden die daardoor een stuk terug de kaak en zijn geschoten :'( Gisteren al even de noodtandarts aan de lijn gehad die eigenlijk zei dat ze er niets aan konden doen dus we hoefden niet langs te komen. Vandaag mijn eigen tandarts nog maar even gebeld en daar gelukkig wat meer info gekregen maar het blijft afwachten.

Kan me herinneren dat een van de kindjes hier dit ook heeft gehad maar kan het niet meer terug vinden.

L heeft nu wel en nieuw woord geleerd. IJS! (klinkt als EI *pauze* slissende S). Sowieso gaat zijn spraak ineens met sprongen vooruit, zo leuk O+
pi_192120617
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Wordt voor nu dus knus met z’n 3tjes vieren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192121134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:20 schreef Elleska het volgende:
L is gisteren gevallen, op zijn voortanden die daardoor een stuk terug de kaak en zijn geschoten :'( Gisteren al even de noodtandarts aan de lijn gehad die eigenlijk zei dat ze er niets aan konden doen dus we hoefden niet langs te komen. Vandaag mijn eigen tandarts nog maar even gebeld en daar gelukkig wat meer info gekregen maar het blijft afwachten.

Kan me herinneren dat een van de kindjes hier dit ook heeft gehad maar kan het niet meer terug vinden.

L heeft nu wel en nieuw woord geleerd. IJS! (klinkt als EI *pauze* slissende S). Sowieso gaat zijn spraak ineens met sprongen vooruit, zo leuk O+
Even een hopelijk snelle geruststelling: mijn oudste heeft dit ook gehad een jaar terug, bij haar is het gelukkig helemaal goedgekomen. De tand zakte uiteindelijk weer naar beneden. Hij werd eerst nog even grijs dus we waren bang dat hij getrokken moest worden, maar ook dat is helemaal weggetrokken.
pi_192121621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:20 schreef Elleska het volgende:
L is gisteren gevallen, op zijn voortanden die daardoor een stuk terug de kaak en zijn geschoten :'( Gisteren al even de noodtandarts aan de lijn gehad die eigenlijk zei dat ze er niets aan konden doen dus we hoefden niet langs te komen. Vandaag mijn eigen tandarts nog maar even gebeld en daar gelukkig wat meer info gekregen maar het blijft afwachten.

Kan me herinneren dat een van de kindjes hier dit ook heeft gehad maar kan het niet meer terug vinden.

L heeft nu wel en nieuw woord geleerd. IJS! (klinkt als EI *pauze* slissende S). Sowieso gaat zijn spraak ineens met sprongen vooruit, zo leuk O+
Exode heeft dit ook gehad met haar dochter.

Duman nog gefeliciteerd met U en je blije nieuws *O* Tot over een half jaar!

Ik vermaak mij nog prima met dreumes. Beetje eten, Duplo bouwen, in de tuin spelen, met de diertjes, kleuren, auto's, klusjes doen, door de straat wandelen, puzzelen, dansen, filmpje kijken etc.
pi_192123034
Ja, ik meld me met ervaring Elleska. Bij Juul was 1 tand teruggegaan in haar kaak. Die ging na een weekje heel langzaam weer terugzakken. Hij is nu weer helemaal terug. Hij staat wel een beetje scheef en er is een stukje af.
Wij moesten ook afwachten. Ze had er gelukkig geen last van verder, geen pijn ofzo.

Juul is het liefst de hele dag buiten, ze heeft vandaag met B alle knikkers door de achtertuin gesmeten (gesmeten ja, B rolde, Juul heeft 1 stand: smijten) en daarna weer opgeruimd. B heeft 100.000 knikkers dus dat duurde wel even. Daarna is ze achter de katten aan gaan rennen die even waren vergeten dat ze gewoon over de schutting kunnen klimmen dus die bleven rondjes rennen.
Vervolgens zijn ze samen (met B he, niet met de kat) bezig geweest met pionnen door de tuin zetten en daar tussendoor rennen.
Kortom er was best wat entertainment.

Vanmiddag heeft Juul geholpen in de voortuin, 10 seconden. Toen is heel lang zoet geweest met een tuinhandschoen en de grindsteentjes in de voortuin. Ze vulde de handschoen helemaal en vervolgens kiepte ze die weer om en begon ze weer opnieuw. Daarna een stuk in de polder gaan fietsen, op zoek naar schapen.

Oh en vanochtend heeft ze een tijd met de Lego van B gespeeld in zijn slaapkamer. B aan zijn bureau en zij aan een klein tafeltje die in zijn kamer staat. Juul vindt Lego echt heel leuk, Duplo matig, maar Lego is echt tha bomb.
pi_192130592
Bedankt Schanu en exode. Dat stelt mij inderdaad gerust, hopelijk zijn ze hier ook met een weekje weer wat gezakt. Beide voortanden zijn nu gehalveerd en de tand daarnaast heeft ook een tikje gehad. Tanden zitten nog wel goed vast een staan op het oog nog recht. Gelukkig hapte hij hout waardoor er voor zover ik kan zien verder geen schade is. Aan de tanden tenminste, in het hout staat een mooie afdruk.

We gaan het zien, kunnen toch niets meer doen dan afwachten. Ik was trouwens heel blij met de ijssticks van kraanwater in de vriezer. Echt een aanrader om standaard in de vriezer te hebben liggen wanneer je een stuntpiloot in huis hebt. Zijn hier al meerdere malen van pas gekomen met tanden door de lip en nu dus ook weer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 21:56:29 #110
74056 crew  ToT
pi_192174592
Mikado :D
pi_192193984
Bedje voor onze dame staat. Kijken of ze morgen ook weer hetzelfde reageert als na het schilderen van de muur. :9

Ze is op het moment trouwens echt onbevreesd, niet normaal. Vooraf de glijbaan af, rennen, springen, duiken, vallen. Het is een leuk kind. O+ Nu hebben m'n ouders ook nog eens een nieuw hondje, is helemaal een goede combinatie. *)
  zondag 22 maart 2020 @ 17:30:22 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192209145
Mijn dreumes eet ineens zo veel meer! Gehaktballetjes, komkommer, stukjes fruit (dat deed ze op het kdv al, maar lukte thuis niet). Gisteren zat ze hamburger en gebakken ananas te eten. Heerlijk! Tussendoortjes worden zo ineens ook leuk. Een gehaktballetje, wat appel, stukje komkommer. En dan lekker samen smullen.

Jammer dat ik niet meer variatie in huis gehaald heb, dit zag ik niet aankomen.

En we hebben vandaag gefietst en naar alle paardjes en schapen en hertjes en auto's gezwaaid. En al die automobilisten zwaaiden terug O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 17:40:06 #114
447051 crew  Peejtur
pi_192209302
Hier 1 in de fase dat ze erg aanhankelijk is. Voor 2 weken geleden nog dat ze gewoon zelf op de grond zich vermaakte maar nu....Wil continue bij ons zijn of aan ons hangen. 2e slaapje wil ze ook niet meer :{
pi_192209671
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:40 schreef Peejtur het volgende:
Hier 1 in de fase dat ze erg aanhankelijk is. Voor 2 weken geleden nog dat ze gewoon zelf op de grond zich vermaakte maar nu....Wil continue bij ons zijn of aan ons hangen. 2e slaapje wil ze ook niet meer :{
Te 'fit' voor het 2e slaapje, maar eigenlijk te moe om het dan vol te houden? :9 Zo herkenbaar toen ze van 2 naar 1 ging.. :P
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 17:58:43 #116
447051 crew  Peejtur
pi_192209691
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:57 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Te 'fit' voor het 2e slaapje, maar eigenlijk te moe om het dan vol te houden? :9 Zo herkenbaar toen ze van 2 naar 1 ging.. :P
Ja dat ja :{ :')
pi_192209879
Hier proberen we ons goed aan de 'afstand houden' afspraak te houden. Maar leg maar eens uit aan je dreumes van 1,5+ dat de speeltuin al 'te vol' is en je doorloopt of terug naar huis gaat.
pi_192210473
Daarom lopen we niet langs speeltuinen, we moeten het maar een tijdje zonder doen.
  maandag 23 maart 2020 @ 18:18:48 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192230264
Baaaaaaaaaah, het naar bed brengen gaat hier echt zo ruk momenteel. Al een week is het gillen, gillen, gillen... En dan ook 's nachts nog meerdere keren wakker. Als dit de 18 maanden slaapregressie is, duurt het nog twee maanden en ik kan nu al niet meer. Thuiswerken, drukke dreumes, renovatie, verhuizing, solliciteren en dan niet slapen -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192236269
Gillen, echt dat gillen!

Ik geloofde nooit de opmerking jongens huilen, meisjes gillen... maar het is echt zo :)

En verder heb ik niet terug gelezen, maar ik stuur jullie positive vibes :*
pi_192241251
Haha ja Loj, ze de knetter wat een geluid kan er uit zo'n klein meisje komen....

Wij wonen tegenover een speeltuin, een grote ook nog, we kunnen dus goed zien of er kinderen zijn en hoeveel. Het is er eigenlijk steeds rustig tot leeg nu dus Juul loopt er met regelmaat alleen rond (met mij uiteraard). Ze heeft haar vaste rondje in de speeltuin en zet echt stappen in haar motoriek. Overal op klimmen, van heuvels rennen, over boomwortels heen stappen ipv er overheen donderen.

We hebben de afgelopen weekenden de tuin lenteklaar gemaakt, de tegels schoongespoten en opgeruimd. Nu hebben we een erg lege, schone tuin. Gisteren een speelhuisje besteld met deurbel (sorry buren). We hebben eigenlijk niets voor haar in de tuin, nou vermaakt ze zich wel met de knikkers en voetballen van B maar dat resulteert op een gegeven moment in smijtende Juul en B die boos wordt.

Ze vindt het poepje gezellig dat wij continu thuis zijn, ze is zo vrolijk en slaapt weer top. We zien haar enorme sprongen maken in praten en ook dingen zoals zelf haar jas aan doen.
Ben alleen wel wat bang als ze weer naar het KDV gaat, ik denk niet dat het allemaal weer opengaat op 6 april, dat rijmt niet echt met de nieuwe maatregelen.
pi_192241827
Ja dat gillen is inderdaad heftig Loj :')

Y. leeft ook wel op nu ik meer thuis ben, vriend moet nog wel werken want vitaal beroep, maar man wat vind ik het kut dat we geen tuin hebben, schoonmoeder heeft wel een tuin gelukkig en zit niet in risicogroep (54 jaar en gezond), dus maar even kijken of we daar zo nu en dan kunnen verkassen. We gaan wel blokje om enzo maar hier in de buurt is iedereen wel echt heeel wantrouwend (beetje kouwe kak ook) en ik was zelfs vorige week erop aangesproken omdat ik m’n kind vasthield??
Voorderest gaat het allemaal wel goed overigens, Y. ontwikkeld zich razend snel, hoor steeds meer nieuwe woordjes, consultatiebureau afspraak van gisteren werd telefonisch consult, was ook allemaal goed :s) denk dat ik vandaag even haar lengte ga opnemen haha, want ze is echt zo ontzettend lang geworden O+
pi_192242372
Fram, ja echt? Tsssss.
Wij worden met zijn 4en ook wel eens aangekeken, we zijn natuurlijk 2 vrouwen met 2 kinderen dus mensen kunnen het anders interpreteren. Maar niet in onze wijk want iedereen kent ons wel.

Geen tuin lijkt me echt naar nu. Juul is het liefste de hele dag buiten. Wij hebben een voortuin en een doodlopende brandgang met grindsteentjes, daar zijn ze nu ook uren mee bezig samen. B met graafmachine, Juul met schepjes en emmertjes.

Ik maak me wel zorgen over onze zomervakantie, we gaan eind Juli naar Zweden. Het is een luxe probleem om je daar zorgen over te maken maar zou gewoon jammer zijn. De meivakantie is al geannuleerd door Tui (Legoland).

Hoe zit dat nu bij jullie NJ, de Beekse Bergen is dicht toch?
pi_192242445
Ik ben ook heel blij met het grasveldje voor onze deur - het ligt in een rustige buurt in een soort hofje, dus er wordt alleen door kinderen uit de buurt op gespeeld. We voetballen en spelen er samen en Welpje gaat graag van de kleine plastic glijbaan die de overburen er hebben neergezet. We hebben ook wel een tuin maar die is helemaal bestraat en niet zo interessant voor de kinderen nog.

Onze vakantie (eerste weekend van mei) zal ook wel niet doorgaan, en hoewel ik dat al wel zag aankomen, baal ik er stevig van. En ik vind het vervelend dat ik niet precies weet wat er mee zal gebeuren - ik hou al de hele week de coronapagina van Landal in de gaten, maar ze geven nog steeds prioriteit aan de vakanties in maart en zeggen dat er 'zo snel mogelijk' bericht komt voor verblijven met aankomst in april. Maar dat staat er dus al ruim een week. :{
pi_192242915
Zijn de Landal parken open Luna? Ik dacht van wel. Ze bieden volgens mij vouchers aan.
pi_192243059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:22 schreef exode het volgende:
Zijn de Landal parken open Luna? Ik dacht van wel. Ze bieden volgens mij vouchers aan.
Ja, ze zijn nog wel open, maar alle zwembaden, horeca, etc zijn dicht. Aangezien zwemmen zeker de helft van de lol is voor onze oudste, wil ik echt niet gaan met een dicht zwembad. Over vouchers staat niks op de corona-pagina van Landal.
pi_192243272
Oh ik snap jou helemaal hoor, ik zou ook niet willen gaan. Maar ik zie wel dat Landal (en ook andere parken) daarmee schermen, zo van we zijn gewoon open.

Ik zie trouwens dat ze via Facebook wel reageren en dat ze je op verzoek omboeken naar een andere datum.
pi_192243288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:50 schreef exode het volgende:
Hoe zit dat nu bij jullie NJ, de Beekse Bergen is dicht toch?
Het dierenpark is dicht, het Safari park (vooralsnog) open.

Zoals ze het 1-2 weken terug schetste blijft het open, moet je zoveel mogelijk binnen blijven en kun je dus niets ondernemen (want alles er omheen is dicht, het dierenpark, speelland e.d.) Dan mag je dus i.p.v. in huis vast zitten voor een paar honderd euro per nacht in hun huisje vast zitten. :+

Kregen gisteren mail als volgt:
quote:
Ook wij zijn overvallen door de aangescherpte maatregelen die het kabinet heeft genomen tot 1 juni 2020. Er is op dit moment onvoldoende duidelijkheid of deze maatregelen gevolg hebben voor Safari Resort Beekse Bergen.

We zijn op dit moment in overleg met de gemeente en veiligheidsregio om na te gaan of een verblijf op Safari Resort Beekse Bergen tot 1 juni mogelijk is en zoja, of hier beperkingen voor gelden.

Zodra wij hierover duidelijkheid hebben, berichten wij u per omgaande. Wij zoeken dit met zorgvuldigheid voor u uit en vragen u daarom enkele dagen tijd, zodat we u op een juiste wijze kunnen informeren. Daarom willen wij u vriendelijk verzoeken om momenteel geen contact met ons op te nemen.

Wij danken u alvast voor uw begrip.

Safari Resort Beekse Bergen
Tot nog toe bij contact schermen ze met 'overmacht', 'valt niet onder de annuleringsverzekering, behalve als u zelf ziek bent + doktersbriefje' en dergelijke. Dus ik houd rekening met geld volledig kwijt, maar hoop stiekem nog op enige coulance in de vorm van vouchers o.i.d. Gaat om veel huisjes en grote bedragen, dus ik zal niet de enige zijn die er mee bezig is denk ik.
pi_192243338
Nou, ik mag hopen op vouchers van het park zelf NJ, of de omboekregeling zoals je bij veel reisoperators ziet.

Ik ben met terugwerkende kracht extra blij dat we Legoland via Tui hadden geboekt. Die hebben gewoon alles geannuleerd en kunnen we met de voucher elke andere vakantie boeken.

Mijn vriendin zou midden mei naar Griekenland gaan met vriendinnen, ze heeft losse vliegtickets en dan schijnt het ook allemaal weer anders te zijn.
pi_192243419
Ik wacht het nog even af, we hebben nog ruim een maand gelukkig. Tot 28 dagen van tevoren kunnen we sowieso nog annuleren en dan krijgen we 70% van het geld terug. Maar Landal is verder ook niet erg coulant volgens mij, ze verwijzen ook naar hun reguliere annuleringsvoorwaarden. Enige aanpassing is dat je nu wel binnen 28 dagen voor aankomst mag omboeken naar een andere datum.

Bedankt voor de FB-tip, die onthoud ik als ze volgende week nog steeds roepen dat je vooral niet zelf contact op moet nemen tenzij je geboekt had voor maart.

Eigenlijk wil ik gewoon de vakantie die ik geboekt had :( Maar ja, het is niet anders.
pi_192243502
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:47 schreef exode het volgende:
Nou, ik mag hopen op vouchers van het park zelf NJ, of de omboekregeling zoals je bij veel reisoperators ziet.

Ik ben met terugwerkende kracht extra blij dat we Legoland via Tui hadden geboekt. Die hebben gewoon alles geannuleerd en kunnen we met de voucher elke andere vakantie boeken.

Mijn vriendin zou midden mei naar Griekenland gaan met vriendinnen, ze heeft losse vliegtickets en dan schijnt het ook allemaal weer anders te zijn.
Ik hoop het wel, maar houd rekening met dat we alles kwijt zijn. Helaas ook het hele bedrag in één keer betaald 'om er maar van af te zijn'. Nou, daar zijn we van af. :+

't is in die zin positief dat ze nu wel weer contact zoeken en niet zoals eerst angstvallig stil blijven met de opmerkingen:

quote:
Naar aanleiding van de genomen maatregelen en adviezen rondom het coronavirus (COVID-19) van het RIVM, de Nederlandse overheid, de Brabantse Veiligheidsregio’s en de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD) is Safaripark Beekse Bergen tot nader order gesloten. Vakantiepark Beekse Bergen en Safari Resort Beekse Bergen blijven open.
quote:
Ik heb een verblijf geboekt op het Vakantiepark of het Safari Resort, maar niet alles is geopend vanwege het coronavirus. Wat kan ik nog doen op het park?

Uiteraard doen wij er alles aan om jouw verblijf zo leuk mogelijk te maken. De buitenspeeltuinen op zowel het Vakantiepark als het Safari Resort zijn nog steeds toegankelijk en je kunt uiteraard genieten van de dieren op de savannes op het Safari Resort (het Safari Resort is ook toegankelijk voor gasten die op het Vakantiepark verblijven). Bovendien kun je nog steeds fietsen huren en bieden wij tevens een extra bezorgservice aan waarbij je lunch, diner en pizza kunt bestellen om af te laten leveren bij jouw accommodatie. We verzoeken je wel bij alle activiteiten de maatregelen rondom de bestrijding van corona in acht te nemen.

Ik heb een verblijf gereserveerd bij Safari Resort of Vakantiepark Beekse Bergen. Ik heb nu geen toegang tot Safaripark Beekse Bergen. Wat krijg ik dan ter compensatie?

Per persoon ontvang je één entreekaart voor Safaripark Beekse Bergen. Op deze manier kun je op een later tijdstip genieten van de prachtige natuur van het Safaripark. Let op: Deze entreekaarten zijn niet af te halen bij de Guest Service, maar worden tijdens jouw verblijf overhandigd.
Alle informatie die er stond over annuleren of omboeken is vervangen door:
Er is op dit moment onvoldoende duidelijkheid of deze maatregelen gevolgen hebben voor jouw verblijf bij Safari Resort of Vakantiepark Beekse Bergen. We zijn op dit moment in overleg met de gemeente en veiligheidsregio om na te gaan of je verblijf tot 1 juni mogelijk is en zoja, of hier beperkingen voor gelden.

Zodra wij hierover duidelijkheid hebben, berichten wij je per omgaande. Wij zoeken dit met zorgvuldigheid voor je uit en vragen daarom enkele dagen tijd, zodat we je op een juiste wijze kunnen informeren. Daarom willen we je vriendelijk verzoeken om momenteel geen contact met ons op te nemen.


Klein sprankje hoop dus op coulance...
pi_192243532
Het is gelukkig wel een erg fijn huisje in in quarantaine te zitten NJ, van alle gemakken voorzien. Wel te hopen dat de dieren blijven rondlopen en de speeltuinen openblijven. Dan ga je al een hoop lol hebben!
Maar goed, leuk is het niet natuurlijk, zeker die onzekerheid niet.
pi_192244148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:55 schreef lunapuella het volgende:
Onze vakantie (eerste weekend van mei) zal ook wel niet doorgaan, en hoewel ik dat al wel zag aankomen, baal ik er stevig van. En ik vind het vervelend dat ik niet precies weet wat er mee zal gebeuren - ik hou al de hele week de coronapagina van Landal in de gaten, maar ze geven nog steeds prioriteit aan de vakanties in maart en zeggen dat er 'zo snel mogelijk' bericht komt voor verblijven met aankomst in april. Maar dat staat er dus al ruim een week. :{
Ik kon (voor aankomst in maart) zonder problemen een andere datum kiezen, ergens in 2020.
pi_192251604
Ik had anders nu in het Vennebos gezeten maar dit park is sinds gisteren wel gesloten. Toen ik vorige week om ging boeken waren er van de zoveel honderd huisjes nog maar 10 vol. Ik kon ook een andere datum boeken maar mag dan wel gelijk het dubbele betalen. Waar het voor deze week 130 euro zou zijn is het voor eind november 260 euro. Nou weet ik nog niet precies wanneer we willen gaan dus heb de datum zo ver mogelijk in het jaar gezet. Omdat je tot 28 dagen nog kan omboeken kijk ik dan in September wel. Wel super jammer maar met een dreumes ga je naar Landal voor het zwembad en speelparadijs.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192253402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef exode het volgende:
Het is gelukkig wel een erg fijn huisje in in quarantaine te zitten NJ, van alle gemakken voorzien. Wel te hopen dat de dieren blijven rondlopen en de speeltuinen openblijven. Dan ga je al een hoop lol hebben!
Maar goed, leuk is het niet natuurlijk, zeker die onzekerheid niet.
Ik hoop eigenlijk dat ze het park sluiten en met vouchers/restitutie komen. Zelfs al kijk ik er heel erg naar uit, even weg van huis, een ander huisje en uitzicht op dieren, speeltuinen e.d., vrees ik dat het qua werk ook ingewikkeld wordt. Als het zo doorzet dan vervallen hier alle verlof-aanvragen i.v.m. eventuele onderbezetting.

Maar soit, ik probeer er niet te veel over na te denken tot ik bericht krijg en/of het zo ver is. :+
pi_192253437
Vandaag met onze dreumes een route in de tuin gemaakt, rennen, klimmen, klauteren, "springen"..
Heerlijk kind. O+ Enige rijkdom die er is aan het corona-virus, doordat we moeten schuiven met de werkindeling heb ik ietsjes meer tijd met onze dame zolang er niet (meer) zieken komen.
pi_192254166
Ik hoop dat het goedkomt met jullie vakanties.
En wel, ik vond het vakantiepark van Beekse bergen echt heel leuk. De jongens waren daar de hele dag aan het klimmen en klauteren in de buitenlucht.

Wij hadden een weekendje weg voor eind april staan met een groep vrienden in europarcs. Nu blijven zij open, mogen er niet meer mensen in her huisje dan dat er bedden zijn (ok, logisch). Maar groepsvorming is dus ten strengste verboden, alleen zouden wij daarheen gaan met een groep van 14 man ....
Hoe dan _O-

Ik knijp hem, net als exode, ook wel een beetje voor de zomer. Wij zouden dus 3 weken westkust vs doen, maar dat wordt nog spannend. Gelukkig hebben wij ook via een reisorganisatie geboekt en die mailden al of we aub nog niet willen annuleren. En dat als we niet mogen ze kijken naar een alternatief of een een anders datum.
Beter dan onze annuleringsverzekering, die al mailde: dikke vette pech je krijgt niets van ons :(

Maar goed over dreumessen weer...
Zijn jullie al over naar een peuterbedje?
pi_192254306
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:05 schreef Loj het volgende:

Zijn jullie al over naar een peuterbedje?
Ik denk dat we (over)morgenmiddag of -avond voor het eerst gaan proberen. O+ Kreeg net mail dat onze bestelling compleet is, dus het beddengoed zou er morgen kunnen zijn. Als het aan onze dame ligt slaapt ze er al volgens mij. Zodra ze kan brengt ze haar knuffels naar het bed en is ze in de nieuwe kamer te vinden. Maar goed (blijven) slapen is iets anders dan spelen natuurlijk. :9
pi_192254661
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:05 schreef Loj het volgende:
Beter dan onze annuleringsverzekering, die al mailde: dikke vette pech je krijgt niets van ons :(
Dank, ik voel me nu beter over onze beslissing geen annuleringsverzekering af te sluiten. ;)
pi_192254725
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:05 schreef Loj het volgende:


Maar goed over dreumessen weer...
Zijn jullie al over naar een peuterbedje?
Nee, ik hou Bikkel zo lang mogelijk in zijn ledikant. Tijdens het slapen gaat hij alle kanten op en ik durf niks te veranderen omdat slapen nu gewoon heel goed gaat.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192254838
Graag gedaan Luna ;)
Wij hadden ook alleen de annuleringsverzekering genomen omdat de middelste regelmatig oorontstekingen heeft.
Ging jij ook niet ergens naar de vs :’( (of heb ik de verkeerde in mijn hoofd?)

Ik zit dus te twijfelen. Op zich slaapt Li het best van al mijn kids, maar ze komt wel ‘s nachts tussen ons in. Maar de jongens gingen dus pas echt doorslapen in een peuterbedje..
  dinsdag 24 maart 2020 @ 20:51:36 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_192255081
Onze oudsten gingen allebei pas met 3 jaar uit hun ledikant en ik ben bij bij O zéker niet van plan om dat eerder te doen :+

Vrijwel zonder uitzondering hoorde ik mijn omgeving alleen maar veel en langdurig vermoeiend gedoe rondom jonge overgang naar peuterbed, nee dank je :+
pi_192255130
Ik ging niet naar de VS @Loj, alleen heel burgerlijk een Landalvakantie. ;) Of niet, dus. -O-

Ketel was ook al ruim 3 jaar toen we hem éindelijk zo ver kregen in zijn peuterbed te slapen. Maanden aan drama aan vooraf gegaan. Welpje blijft nog lekker even in zijn ledikant. Het is ook nogal een durfal, dus ik vrees dat we als we hem in een peuterbed laten slapen we hem op een ochtend bovenaan de zoldertrap aan gaan treffen ofzo. :P
pi_192255227
Wij zijn dus al wel over naar een peuterbed, omdat Draakje niet in z'n ledikant op z'n kamer wilde slapen (echt drama's) en in de co-sleeper werd hij heel vaak wakker en ging liggen klojen.
Voor ons is het peuterbed wel echt uitkomst gebleken. Hij valt nu veel sneller in slaap met alleen hand op zich en slaapt soms door en anders 1, max 2 keer wakker.
Met slapen klimt hij er ook niet zelf uit. Wel als hij bijvoorbeeld boekjes leest in z'n bed.

En vervelend als die weekendjes en vakanties die (mogelijk) niet door gaan. Wij zouden afgelopen weekend naar Center Parcs gaan met de schoonfamilie voor het zoveel jarig huwelijk van mijn schoonouders. Die wordt verzet. En in mei zouden we met z'n 3tjes naar Turkije gaan. Nog geen idee of we kunnen verzetten of geld terug krijgen. Nog niet alles betaald, dat scheelt.
pi_192255659
Wij zijn met B zonder probleem op zijn 2e over gegaan op het peuterbed. Met Juul wachten we denk ik, maar dat ligt aan haar mini kamer. Groter bed betekent kamer herindeling.

Wij hebben voor de zomer wel onze vouwwagen als back up. Op campings is altijd wel plek te vinden. Maar we willen zo graag naar Zweden.
pi_192256607
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:05 schreef Loj het volgende:
Wij hadden een weekendje weg voor eind april staan met een groep vrienden in europarcs. Nu blijven zij open, mogen er niet meer mensen in her huisje dan dat er bedden zijn (ok, logisch). Maar groepsvorming is dus ten strengste verboden, alleen zouden wij daarheen gaan met een groep van 14 man ....
Hoe dan
Dat probleem hebben wij ook.
Het huisje waar we zouden verblijven kunnen we gewoon heen en de activiteiten die we in de planning hadden zoals fietsen en wandelen kunnen ook allemaal wanneer iedereen gezond is. Probleem is dat we met twee huishoudens samen zijn en dat mag bij de nieuwe regels niet.

We gaan sowieso volgend jaar weer en voor dit jaar zien we wel of we later in het jaar nog heen gaan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:05 schreef Loj het volgende:
Maar goed over dreumessen weer...
Zijn jullie al over naar een peuterbedje?
Plan is hier om L zo lang mogelijk in het ledikant te houden. We hadden de ikea gulliver als co-sleeper en dat wordt straks zijn peuterbedje maar als het even kant blijft hij in zijn ledikant slapen.
Tijdje terug is hij met slaapzak en al uit bed geklommen. Gelukkig was dat eenmalig want de nieuwe slaapkamer gaat niet af komen voor zijn 2e verjaardag.
pi_192261260
Ik heb dus juist wel een annuleringsverzekering genomen net nadat ik onze Zweden vakantie heb geboekt. Niet voor annuleringen vanwege Corona, nou ja indirect wel. Als wij ziek worden of mijn moeder of schoonmoeder, wil ik uiteraard niet gaan en dan krijg ik toch wel graag dat geld terug (is best een hoop namelijk)

Ik ben op mijn werk alleen maar met verzekeringen bezig, waardoor ikzelf eigenlijk minimaal verzekerd ben. Maar nu vond ik het wel een fijn idee.

Ik hoop het ook NJ, maar mocht je toch gaan, ik denk echt dat je het naar je zin gaat hebben.
pi_192262532
Hier juist een extra verzekering afgesloten destijds vanwege corona, was toen net in 'ontwikkeling' allemaal. Ik had de voorwaarden misschien beter moeten doorlezen, want de verzekering is dus voor niks. :9 Was 5% van het totaalbedrag, maar geldt dus alleen als we zelf ziek zijn.

Het is vooral zuur omdat het onze eerste vakantie met z'n drieën zou zijn.
En de laatste, vanwege de baby. :+ Nog even tijd vol voor Saar zeg maar.
En het de eerste vakantie in 3 jaar tijd is.

Maar soit, het loopt zoals het loopt. Gezond blijven vind ik belangrijker. Als we er wel heen kunnen: fantastisch. Hopelijk mét park, maar anders zijn we samen. Als het later met het complete pakket kan: super. Maar al met al: afwachten.
pi_192263688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier juist een extra verzekering afgesloten destijds vanwege corona, was toen net in 'ontwikkeling' allemaal. Ik had de voorwaarden misschien beter moeten doorlezen, want de verzekering is dus voor niks. :9 Was 5% van het totaalbedrag, maar geldt dus alleen als we zelf ziek zijn.

Het is vooral zuur omdat het onze eerste vakantie met z'n drieën zou zijn.
En de laatste, vanwege de baby. :+ Nog even tijd vol voor Saar zeg maar.
En het de eerste vakantie in 3 jaar tijd is.

Maar soit, het loopt zoals het loopt. Gezond blijven vind ik belangrijker. Als we er wel heen kunnen: fantastisch. Hopelijk mét park, maar anders zijn we samen. Als het later met het complete pakket kan: super. Maar al met al: afwachten.
Het loont om een doorlopende te nemen, die geldt ook bij weekendjes weg, theaterbezoek etc.

Wij kregen gisteren een filmpje van een leidster van Juul die liedjes aan het zingen en gitaar aan het spelen. Ooooh dat koppie, ze ging helemaal glunderen. Ik ben echt bang voor hoe het gaat als ze vanaf 1 juni pas weer naar het KDV gaat. Dat wordt volledig opnieuw wennen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:19:01 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192264183
Prul moest enorm hard huilen van de filmpjes van de leidsters. Ze snapte er niks van en riep 'kinje! Kinje!' Echt zo sneu, dat doen we maar niet meer, ook niet omdat ze vanaf 1 mei toch al naar een nieuwe opvang zou gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192264447
Ah dat is wel heel sneu ja Tink.
Juul is er nog best relaxt eigenlijk. Ze wordt blij van foto's etc van het KDV. Maar ik weet niet of dat zo blijft als het langer duurt, een week stelt natuurlijk niet zoveel voor.
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:36:14 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192265610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:31 schreef exode het volgende:
Ah dat is wel heel sneu ja Tink.
Juul is er nog best relaxt eigenlijk. Ze wordt blij van foto's etc van het KDV. Maar ik weet niet of dat zo blijft als het langer duurt, een week stelt natuurlijk niet zoveel voor.
Wij zitten inmiddels halverwege week 3, dat scheelt misschien ja.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 25 maart 2020 @ 17:32:08 #153
74056 crew  ToT
pi_192270927


_O- Mini-ToT is echt dol op alles wat draait! :D
pi_192290346
Nou, onze vakantie vandaag inderdaad geannuleerd. -O- Gelukkig krijgen we er een voucher voor de volledige waarde voor, dat is wel weer prima.

Ik heb niet per se het idee dat Welpje de GO mist, hij geniet vooral van veel tijd met papa en mama. Andersom mist de GO de kinderen wel, ik stuur haar maar regelmatig foto's.
pi_192308777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:38 schreef lunapuella het volgende:
Nou, onze vakantie vandaag inderdaad geannuleerd. -O- Gelukkig krijgen we er een voucher voor de volledige waarde voor, dat is wel weer prima.

Ik heb niet per se het idee dat Welpje de GO mist, hij geniet vooral van veel tijd met papa en mama. Andersom mist de GO de kinderen wel, ik stuur haar maar regelmatig foto's.
Balen, maar ook fijn dat er financieel in elk geval niks bij ingeschoten wordt.. Of ja, met boeken afwachten straks natuurlijk.. :@ :9

Leuk dat je daar aan denkt voor je GO!
Hier hebben we nog niet gehoord van het kdv, verbaasde me ergens ook wel weer.
pi_192309195
Oh, vandaag nieuw bericht van Beekse Bergen.

Ze mogen nog open blijven vooralsnog. Want, geen vergunning nodig, eigen sanitair e.d. Maar Safaripark, zwembad en speelland dus dicht. Restaurants dicht.

Krijg je wel een toegangskaartje voor het dierenpark als coulance voor een andere keer.

Ik denk dat wij in plaats van thuis zitten in een luxe huisje zitten in april. :9

Ben nu wel heel blij met jouw tips @exode, dat we de dieren dan waarschijnlijk vanaf het huisje toch al wel goed kunnen zien. O+
pi_192316095
Wij gaan vooralsnog best prima op het thuis zijn, hoewel ik het thuiswerken met vlagen ook wel pittig vind en mijn vriend heeft het bizar druk dus voor hem is het wat minder fijn denk ik. Maar we zijn elkaar gelukkig nog niet zat :D Jip vindt het volgens mij heerlijk dat we thuis zijn, maar hij zit wel wat vaker voor de tv dan voorheen als wij allebei echt moeten werken. En hij noemt wel vaak twee jongens van de opvang, dus ik heb het idee dat hij die toch wel een beetje mist ;(

Hij begint steeds meer te praten, maar het zijn wel nog losse woordjes. Behalve "trap op" en "trap af" en "mauwww trap op". Het verschil daarin vindt ie moeilijk, alles (zowel naar boven als beneden) is trap op :P en dat geldt ook voor alle andere dingen waar je op en af kan stappen :') overigens klinkt zijn trap meer als grap :') maar ik vind het wel tof dat ie steeds meer begint te zeggen en begrijpen O+
pi_192319917
NJ, een vriendin van mijn vriendin zit dit weekend in de Beekse Bergen. Hebben ze afgelopen week geboekt omdat hun dochtertje vandaag jarig is. Ze hebben het iig prima naar hun zin. Genoeg dieren, heeeeeeeeeel rustig op het park, supermarktje wel open en je kan pizza bestellen die ze aan huis bezorgen (aanrader, die zijn echt lekker).

Juul vindt het nog steeds fantastisch al die tijd samen. Doordeweeks is het nogal schipperen in tijd en aandacht, maar we redden het. Als het veel langer gaat duren (en dat gaat het) dan zullen we toch over de noodopvang na moeten gaan denken. Mijn vriendin werkt ipv 24 uur momenteel 40 en krijgt dan nog haar werk niet af en ik moet eigenlijk 40 uur werken, sprokkel tussendoor uren en de avonden en kom tot een uur of 16 denk ik. Voor mijn werkgever geen probleem, maar werk stapelt zich wel op helaas.

Zonder dat we het echt door hadden heeft Juul 2 kiezen erbij gekregen, nog 2 te gaan en mevrouw heeft haar gebit compleet.

Wij hoorden overigens ook niets van het KDV, de school en de BSO van ons zoontje stuurden wel van alles. BSO en KDV is zelfde organisatie dus toch even opmerkingen gemaakt. Nu krijgen we elke dag een filmpje van leidsters, boekjes voorlezen, zingen en 1 keer Juul haar vaste leidster die haar 'toespreekt'.

Vanochtend zijn we overigens in de Efteling geweest :D Via het Youtube kanaal van de Efteling zijn we in de Python, de Baron, Joris en de draak en Carnavalfestival geweest. Juul vond het hilarisch.
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 14:24:36 #159
382129 crew  Donna
pi_192320088
Laatste dag met een dreumes hier! :o
pi_192334175
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:24 schreef Donna het volgende:
Laatste dag met een dreumes hier! :o
Gefeliciteerd! O+
  zondag 29 maart 2020 @ 12:54:30 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192335396
Gefeliciteerd @Donna ! *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192337648
Gefeliciteerd Donna!
pi_192338029
Gefeliciteerd Donna met je peuter *O* dubbelop gefeliciteerd zag ik! Mijn duimen draaien O+
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 17:03:54 #164
382129 crew  Donna
pi_192338989
Bedankt! Ondanks alles hebben we een heerlijke dag. O+
Zometeen nog patat!
pi_192339242
Gefeliciteerd Donna!

Bizar dat ze steeds meer een eigen mensje worden incl eigen mening. Praten doet Bikkel nog niet echt maar hij weet precies wat hij wilt en hoe hij dat voor elkaar krijgt. Het eten gaat wel steeds slechter, wat er de ene dag met gemak in gaat spuugt hij de dag erop meteen uit.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192339867
Donna alweer een peuter in huis, de tijd vliegt! Gefeliciteerd *O*
pi_192340317
Gefeliciteerd Donna! *O*
pi_192342205
Juul is steeds fysieker aan het worden, als in sterker. Ze kan aardig hard rennen, springt zelfs en stoeit met ons mee. Grappig om te zien.

En ze doet ineens achteloos puzzels, echt ineens, alsof er een kwartje viel. Van die ouderwetse houten puzzels bedoel ik dan.

Vanochtend belden we samen met mijn moeder. Videobellen. Juul liet uit zichzelf al haar nieuwe skills zien en daarna zwaaide ze en riep 'doei doei oma' en ging wat anders doen. Echt zo van de show is over.
pi_192387033
DFW, mag dat ook een ding zijn? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gingen gisteren een stukje wandelen in het zonnetje. Welpje voor het eerst in het oude spijkerjack van zijn broer want het was in de zon eigenlijk gewoon warm. Ik ben zo blij dat hij al goed loopt, dit is veel meer ontspannen en leuker dan in de wagen.
pi_192391832
Vannacht 3 opties gekregen van Beekse Bergen:
- Vakantie door laten gaan, 20% van de kosten retour.
- Omboeken, 3 voorkeuren qua data aangeven, bijbetalen indien nodig, te veel betaald krijg je niet terug.
- Voucher met geldigheid van 13 maanden na originele aankomstdatum.

We zijn voor optie 3 gegaan. Nu nog geen zicht op wanneer a) vakanties weer mogelijk en aan te raden zijn, b) hoe dit uitpakt rondom de huidige zwangerschap en c) hoe het werk het toelaat.

Verlofdagen weer ingeleverd, vakantieplannen in de ijskast. Eerst maar even zien hoe het de komende weken (maanden) dan allemaal ontwikkelt. Maar superfijn dat er nu toch iets mogelijk is qua verzetten. Of er nu wel of geen kosten bij gaan komen, ergens in het komende jaar moeten we vast een midweek kunnen prikken.
pi_192391878
Fijn dat het goed opgelost is @NicolasJoy ^O^ Wij hebben vandaag ook de Landal-voucher ontvangen. Een jaar geldig en je aankomst mag weer na die geldigheid liggen, als je maar op tijd boekt. Prima, want nu toch nog nul zicht op wanneer het weer kan.
pi_192391978
Ah fijn NJ, goede oplossing zo. Hopelijk kunnen jullie het snel inhalen!

We kwamen vanochtend 1 van de leidsters van Juul tegen in de speeltuin en een jongentje uit haar groep. Dat blije koppie van haar O+
pi_192391980
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:50 schreef lunapuella het volgende:
Fijn dat het goed opgelost is @:NicolasJoy ^O^ Wij hebben vandaag ook de Landal-voucher ontvangen. Een jaar geldig en je aankomst mag weer na die geldigheid liggen, als je maar op tijd boekt. Prima, want nu toch nog nul zicht op wanneer het weer kan.
Dan is Landal echt heel netjes zeg! Als je dus maar binnen een jaar boekt?

Hier moet de aankomstdatum dus wel binnen 13 maanden van de originele aankomstdatum liggen. Maar goed, dan hebben we tot 20 mei 2020. Zodra we eind 2020 zicht hebben op 2021 moeten we maar zo snel mogelijk boeken om te voorkomen dat het volgeboekt is. :9 Of het moet allemaal meevallen en m'n vriendin moet hoogzwanger op stap willen, dan kunnen we van de zomer. We zien wel, nu zijn er weer mogelijkheden!
pi_192392041
Dat hebben wij ook Luna bij Tui. 1 nadeel: we willen hem voor de meivakantie van volgend jaar doen en dan wederom Legoland. Helaas komen die prijzen pas in november online...dus dat is nog even tricky.
pi_192393690
Sofie geniet wel van deze weken thuis. Haar ritme raakt wel wat in de war, ze slaapt ‘s ochtends steeds langer. Daardoor komen we in een cirkel van ‘s middags laat slapen en ‘s avonds nog later slapen. Nu zou ik haar ‘s ochtends wel wakker kunnen maken maar ik vind die 2-3 uurtjes rust op de dag eigenlijk veel te fijn. En van wakker maken vrolijkt ze niet op :P

We hadden onze vakantie omgeboekt naar 5 juni. Maar zoals het nu gaat is de kans klein dat vriend dan vrij kan krijgen. De IC’s schatten nu in dat ze eind juli op z’n vroegst weer de normale aantallen patiënten hebben. Dus tot die tijd is verlof niet mogelijk. Het valt weg tegen alle ergere gevolgen van Corona maar ik baal er wel even van. Gun vriend ook zo zijn vakantie, zeker tegen die tijd.

Maar ja, dreumes-praat hier :) letterlijk zelfs. 2 maanden geleden maakte ik me zorgen omdat Sofie met 18 maanden oud amper praatte. Het is bizar hoe snel die kleintjes ineens vooruit schieten in ontwikkeling, van het weekend alles wat ze zei opgeschreven en ze zit nu op meer dan 90 woorden :D
En we moeten ook echt op passen met wat we zeggen want sommige woorden hoeft ze maar 1 keer te horen. Fuck kan ze verassend duidelijk roepen >:) :') :X
  woensdag 1 april 2020 @ 17:16:09 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192394643
Prul eet ineens veel meer dingen. Crackertjes, gehaktballen, frikandel :@ vlokken, stukjes paprika en appel, rozijntjes... Allemaal dingen die ze een week of zes geleden nog pertinent weigerde. Grappig, ik ga er vaak vanuit dat ze dingen toch niet gaat eten, maar dat doet ze dan ineens wel.

En takkie: herkenbaar! Prul herhaalt met 16 maanden ook echt heel veel, heeft nu een woordenschat van 20 woorden ofzo. De meeste kunnen mensen die haar niet dagelijks zien ook verstaan. Dus moet ik gaan opletten >:)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 april 2020 @ 18:36:54 #177
74056 crew  ToT
pi_192396090
Mini-ToT eet echt bijna niks meer! :N -O-
Net een Bonduelle blik bietjes opengetrokken, en dat eet hij gelukkig wél! *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 april 2020 @ 18:44:20 #178
74056 crew  ToT
pi_192396241
-O- Ennnn dat was het ook alweer.
Hij hapt veel, maar spuugt veel dingen ook meteen weer uit.
Meestal zuigt hij de sap/het lekkere er wel uit en spuugt het smakeloze overblijfsel uit, zoals met een boterhammetje met jam bijvoorbeeld.
pi_192397500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:58 schreef exode het volgende:
Dat hebben wij ook Luna bij Tui. 1 nadeel: we willen hem voor de meivakantie van volgend jaar doen en dan wederom Legoland. Helaas komen die prijzen pas in november online...dus dat is nog even tricky.
Ik houd er ook rekening mee dat het 2021 best wel duurder zal zijn in deze periode, zeker met al die vouchers, maar misschien voelt het besteden dan anders omdat je nog 'de waardebon' hebt. :9
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:44 schreef ToT het volgende:
-O- Ennnn dat was het ook alweer.
Hij hapt veel, maar spuugt veel dingen ook meteen weer uit.
Meestal zuigt hij de sap/het lekkere er wel uit en spuugt het smakeloze overblijfsel uit, zoals met een boterhammetje met jam bijvoorbeeld.
Hier is eten af en toe ook dramaaaa hoor.

Net waar mevrouw zin in heeft. Soms is eten überhaupt gewoon geen goed plan. Aldus dreumes.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 april 2020 @ 19:56:19 #180
74056 crew  ToT
pi_192397669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:50 schreef NicolasJoy het volgende:

Hier is eten af en toe ook dramaaaa hoor.

Net waar mevrouw zin in heeft. Soms is eten überhaupt gewoon geen goed plan. Aldus dreumes.
Witte rijst en kip gaat er meestal nog wel in, maar soms gaat dan ook ineens zijn handje in zijn mond en hooit hij alles er weer uit! :')
Maar hij moet goftedomme wel groenten eten. In witte rijst zitten amper voedingsstoffen.
Een eitje gaat er soms ook wel in, maar zeer vaak ook niet.
pi_192397739
@ToT; misschien helpt het als je de groente onherkenbaar maakt. Bijvoorbeeld pureren en dan door de rijst of paste als een soort saus. Dan krijgt hij in ieder geval een deel van de voedingsstoffen binnen.
Sofie heeft ook wel eens een week dat ze van alles weigert. Meestal als er kiezen/tanden aankomen. De week erna lijkt ze dat dan weer in te halen. Hopelijk doet mini-tot ook zoiets.
pi_192397814
En als je (een deel van) de witte rijst nou alvast vervangt door zilvervliesrijst?

Ik kan overigens niet meepraten nu, Welpje eet juist zo ongeveer alles. Vanavond ook een vegetarische shepherd's pie met linzen en veel kaas, ging er in als koek. O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 april 2020 @ 20:02:23 #183
74056 crew  ToT
pi_192397837
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:58 schreef Takkie88 het volgende:
@:Tot; misschien helpt het als je de groente onherkenbaar maakt. Bijvoorbeeld pureren en dan door de rijst of paste als een soort saus. Dan krijgt hij in ieder geval een deel van de voedingsstoffen binnen.
Sofie heeft ook wel eens een week dat ze van alles weigert. Meestal als er kiezen/tanden aankomen. De week erna lijkt ze dat dan weer in te halen. Hopelijk doet mini-tot ook zoiets.
Dank je! :D
Maar helaas merkt ons mannetje het VEEL te goed op als er iets door de rijst heen zit.
Wij denken ook dat het met de tandjes te maken heeft, maar die krengen groeien in zo'n rap tempo achter elkaar dat het niet bij te houden is wat nieuw is en wat niet! :') Hij laat ons ook niet bepaald in zijn mondje kijken of zo. _O- Hij heeft al wel bijna een volledig compleet gebit nu met 18 maanden! :D

Anyway, die inhaalslagen qua eten zijn hier ook bekend, ja! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 april 2020 @ 20:03:24 #184
74056 crew  ToT
pi_192397864
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:01 schreef lunapuella het volgende:
En als je (een deel van) de witte rijst nou alvast vervangt door zilvervliesrijst?

Ik kan overigens niet meepraten nu, Welpje eet juist zo ongeveer alles. Vanavond ook een vegetarische shepherd's pie met linzen en veel kaas, ging er in als koek. O+
Ow goeie tip! :D ^O^ Thanks, dat kunnen we idd wel proberen.

Overigens eet hij soms nog wel vrij veel pap. (Pyjamapapje gemaakt met dreumesmelk en Brinta er doorheen.)

Meneertje is trouwens wel een enorme zoetekauw. En dat terwijl we juist proberen hem zo min mogelijk suiker te geven! :')
pi_192398000
Hier vreet Juul alle rauwkost, B krijgt rond 16:30 altijd een bakje komkommer etc en zij dus ook. Dat eet ze helemaal op. Groente op haar bord gaat afwisselend, de ene keer eet ze alleen het vlees op, de andere keer wilt ze 2 keer opgeschept worden.
Ze zijn allebei overigens gek op sperziebonen maar alleen als sperziebonen race. Iedereen neemt een boontje en dan knagen maar, wie hem het eerst op heeft, heeft gewonnen. Werkt dus zelfs nog steeds bij een 6 jarige jongen.

Ze had vandaag een rare dag, voor het eerst in lange tijd werd ze om 05:00 wakker en wilde perse bij ons. Einde middag was er dus ook klaar mee, veel huilen, niets willen. Dat was even schakelen want sinds de lockdown is ze niet voor 07:30 wakker 's ochtends.

NJ, tja....we gaan het zien met de prijzen. Jullie kunnen wel buiten de schoolvakanties, dat scheelt gelukkig een hoop. Als wij ons Zweedse huisje van komende zomer willen omboeken, wordt dat wat ons betreft in de Kerstvakantie. Dan betalen we alleen 2x zoveel :@
Legoland in de meivakantie is eigenlijk altijd behoorlijk betaalbaar omdat de Denen, Zweden en Duitsers dan geen vakantie hebben. Dus we duimen gewoon.
pi_192399735
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Witte rijst en kip gaat er meestal nog wel in, maar soms gaat dan ook ineens zijn handje in zijn mond en hooit hij alles er weer uit! :')
Maar hij moet goftedomme wel groenten eten. In witte rijst zitten amper voedingsstoffen.
Een eitje gaat er soms ook wel in, maar zeer vaak ook niet.
Waarom vind je die groente zo belangrijk?
Natuurlijk zijn groente belangrijk maar als hij voorheen prima at dan is het een fase en die gaan vanzelf weer over. Helemaal als je de oorzaak van het slechte eten weet, zoals nu met de tandjes, mag je er echt op vertrouwen dat het vanzelf weer goed komt.
  donderdag 2 april 2020 @ 10:07:40 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192406662
En de oorzaken van prullekes enorm slechte slapen zijn te zien: een boventand en een ondertand tegelijk... Ze zijn bijna helemaal door, dus hoop dat we het ergste gehad hebben. De tussenstand is dan 8 tandjes bij 16,5 maand.

In de tussentijd: koffie anyone? Mijn wallen hangen na een week van elke 2 uur wakker zo'n beetje op m'n knieën :Z
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192413758
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:08 schreef exode het volgende:
Hier vreet Juul alle rauwkost, B krijgt rond 16:30 altijd een bakje komkommer etc en zij dus ook. Dat eet ze helemaal op. Groente op haar bord gaat afwisselend, de ene keer eet ze alleen het vlees op, de andere keer wilt ze 2 keer opgeschept worden.
Ze zijn allebei overigens gek op sperziebonen maar alleen als sperziebonen race. Iedereen neemt een boontje en dan knagen maar, wie hem het eerst op heeft, heeft gewonnen. Werkt dus zelfs nog steeds bij een 6 jarige jongen.

Ze had vandaag een rare dag, voor het eerst in lange tijd werd ze om 05:00 wakker en wilde perse bij ons. Einde middag was er dus ook klaar mee, veel huilen, niets willen. Dat was even schakelen want sinds de lockdown is ze niet voor 07:30 wakker 's ochtends.

NJ, tja....we gaan het zien met de prijzen. Jullie kunnen wel buiten de schoolvakanties, dat scheelt gelukkig een hoop. Als wij ons Zweedse huisje van komende zomer willen omboeken, wordt dat wat ons betreft in de Kerstvakantie. Dan betalen we alleen 2x zoveel :@
Legoland in de meivakantie is eigenlijk altijd behoorlijk betaalbaar omdat de Denen, Zweden en Duitsers dan geen vakantie hebben. Dus we duimen gewoon.
Ik vrees het ook.. Als straks iedereen wil, hoge vraag, misschien minder aanbod... Maar ja, wij kunnen nog buiten de vakanties inderdaad. We zien het wel.. Als het straks weer kan betekent het dat we hier doorheen zijn gekomen en dat is me veel waard. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:07 schreef Tink89 het volgende:
En de oorzaken van prullekes enorm slechte slapen zijn te zien: een boventand en een ondertand tegelijk... Ze zijn bijna helemaal door, dus hoop dat we het ergste gehad hebben. De tussenstand is dan 8 tandjes bij 16,5 maand.

In de tussentijd: koffie anyone? Mijn wallen hangen na een week van elke 2 uur wakker zo'n beetje op m'n knieën :Z
Hopelijk dan nu weer betere nachten nu de tanden door lijken te zijn! O+
pi_192437541
Hopelijk doet dit niet iets Fok!-wet achtigs... Maar kijk nou!



Ze heeft gewoon al twee middagdutjes en een hele nacht doorgeslagen in haar nieuwe bed! O+
Nu ook al een goed uur stil, hoewel ze heeeeel goed kan keten in dit bed. :9
pi_192438203
Wat een lieve foto NJ! Ze ligt zo schattig onder haar dekbedje O+
Fijn dat de eerste paar keren slapen in haar nieuwe bed zo positief verlopen!
pi_192460918
Na een ochtend in de zonnige tuin spelen mijn warme en naar zonnebrand geurende kind in een koele slaapkamer in slaap voeden is misschien wel mijn favoriete warmweergevoel O+
pi_192470383
Heerlijk dit soort dagen, ik sluit me helemaal bij je aan Lunapuella!

Sofie is echt een buitenkind, zo leuk om te zien hoe ze van het buiten zijn geniet. Gelukkig hebben we genoeg te doen in de tuin want ik mag niet gaan zitten van Sofie ;) tenminste niet met een boek in de zon. Zodra ik ga zitten is Sofie volgens mij bang dat ik me ga vervelen. Dus dan komt ze direct met een emmer/schepje/stoepkrijt/bellenblaas aanlopen.

En ze wil buiten steeds haar zonnebril op, ook vanavond om 20.30 toen we de hond gingen uitlaten 8-)
pi_192472865
Dit weer is inderdaad enorm fijn!
We hebben vorige week een Smoby speelhuisje gekocht en daar heeft Juul het enorm druk mee. Luikjes open en dicht, pop erin, stoel erin, alles er weer uit en repeat. Ook de loopauto is een hit, B op zijn step en zij op de loopauto, samen crossen ze de tuin door.

Gisterenavond hielp ze met de planten in de tuin water geven, ze was zelf zeik en zeik en zeiknat _O- En 1 plant heeft genoeg water gekregen voor de volledige zomer. En lol dat ze had.

B heeft het wel vaak te verduren, als die iets doet wat mevrouw niet wilt, mept ze erop los. Is dat meisje eigen met een grote broer of hebben wij gewoon echt een kleine hooligan?
pi_192474144
Hier geen grote broer of zus in huis maar Sofie kan ook aardig meppen als iets niet gaat zoals zij het bedacht had of als ze erg enthousiast wordt. Ze mept eigenlijk alleen haar papa en mama.
Bij het meppen uit enthousiasme vertellen we haar steeds dat ze mag aaien, kietelen, knuffelen of een kusje geven.
Bij het meppen uit frustratie zeggen we 1x dat slaan niet mag en proberen we haar uit die situatie te halen.
Werkt niet altijd maar ik hoop maar dat de volhouder wint :P
pi_192476076
Buiten! O+ Dit geeft zoveel rust voor onze dame ook, die vermaakt zich zoveel beter buiten. *)

Ook erg fysiek trouwens hier, houd m'n hart vast hoe dit met de tweede samen gaat straks..
pi_192476839
Het is ook echt heerlijk weer.
Hier ook een dreumes die heel graag naar buiten wil. Hij stond vanmorgen na het ontbijt alweer met zijn schoenen "buite? tuin?" Het mooiste speelgoed zijn reststukken hout waarmee torens worden gebouwd of gewoon van plaats a naar b gebracht en weer terug.

Slaan valt hier heel erg mee en als het eens voorkomt wordt dan gevolgd door een kusje.
pi_192483611
Pfft. Nieuw woordje. }:|

Ze was zo lief, alles van ons was 'jou!'. (Afstandsbediening, telefoon etc.) maar nu heeft ze ineens 'MIJ!' geleerd. Ja, schreeuwend, roepend. Haar knuffels, fles, eten, maar ook de zak vieze luiers. Beeld je in: verongelijkt gezicht + MIJ! Leuke fase. :+
pi_192484095
Herkenbaar dat ‘MIJ’! En 1 in dezelfde categorie ‘MEER’! Die wordt vaak voor hetzelfde gebruikt :D

Sofie heeft vandaag zeker een uur met een gieter en de hond samen gespeeld. Ze zat van top tot teen onder de modder en ze was steeds hard aan het schaterlachen O+
  maandag 6 april 2020 @ 20:27:30 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192484428
Dat 'meer' inderdaad... heel herkenbaar. Prul heeft vandaag met water gespeeld (net als gisteren en eergisteren) en was aan het einde van de dag doodmoe en zeiknat en intens gelukkig met haar hamburger van de barbecue.

Effe domme vraag tussendoor: horen niet eerst alle tanden door te komen en dan pas kiezen? Prul heeft 5 tanden (6 staat op doorkomen) en nu ineens twee massive kiezen bovenin al.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192484600
Meestal komen tanden en kiezen in een bepaalde volgorde door, maar elk kind kan daar van afwijken :P

Maar hoektanden komen meestal pas na de eerste kiezen, dus het is niet zo gek dat ze al kiezen heeft. Jip kreeg zijn gebit wel aardig volgens het boekje:
https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/tandjes-baby/
pi_192492693
Die kiezen lijken in verhouding ook zo groot in dat kleine mondje! Snap wel dat ze er last van hebben als die doorkomen.

Sofie heeft sinds een week boven 2 kiezen en nu komen onder ook 2 kiezen door. Ze zit steeds op haar vingers te kluiven, lekker hoor met zand/modder handjes :P
pi_192493404
Onze beide kinderen hielden zich niet aan de volgorde, B begon ook nog eens vroeg en er kwamen bij hem standaard 2 tanden tegelijk door.

En het is wel weer eens tijd voor wat foto's.

Samen in de speeltuin, B op zijn step en Juul op haar loopauto. Lol dat ze dan hebben samen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het huisje, simpel, niet al te groot, prima. We twijfelden om er 1 te kopen met keuken etc erin, maar toch blij dat we deze hebben gekocht. Scheelde veel geld maar ze maakt er haar eigen spel van. Mooi om te zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192509761
Hallo allemaal! Wij komen een topic doorschuiven vanuit het baby topic, want mijn baby is geen baby meer.

Sinds gisteren heb ik een dreumes rondlopen in huis O+

We hebben een gezellig verjaardagsfeestje gehouden met ons eigen gezin. En ze heeft cadeautjes via de post ontvangen van de familie :)

Een fotootje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192509787
Welkom en gefeliciteerd! *O* O+
pi_192512210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:41 schreef CaVaBien het volgende:
Hallo allemaal! Wij komen een topic doorschuiven vanuit het baby topic, want mijn baby is geen baby meer.

Sinds gisteren heb ik een dreumes rondlopen in huis O+

We hebben een gezellig verjaardagsfeestje gehouden met ons eigen gezin. En ze heeft cadeautjes via de post ontvangen van de familie :)

Een fotootje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog gefeliciteerd met je dreumes! O+
pi_192512582
Bedankt allemaal O+
pi_192517310
Gefeliciteerd CaVa. *O* Fijn dat jullie een gezellig feestje hadden, ondanks de gekke omstandigheden nu
pi_192518426
Gefeliciteerd cavabien!

Hier nog een kleine 2 maanden tot zijn 2e verjaardag :o O+
pi_192519296
Gefeliciteerd Cava!
pi_192526806
Welkom en gefeliciteerd Cava!! *O* fijn dat jullie het ondanks de situatie gezellig hebben gehad.
En wat een knap meisje O+

Ik las bij @NicolasJoy dat spookje nu in een MIJ fase zit? _O-
Hier ook eentje.. alleen gisteren knuffelde Y. mij en zei ze “mama mij” O+ Smelt.

Ik gooi er ook even wat foto’s in;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is ineens zo groot :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Framblij89 op 09-04-2020 08:03:46 ]
pi_192536047
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:58 schreef Framblij89 het volgende:
Welkom en gefeliciteerd Cava!! *O* fijn dat jullie het ondanks de situatie gezellig hebben gehad.
En wat een knap meisje O+

Ik las bij @:nicolasjoy dat spookje nu in een MIJ fase zit? _O-
Hier ook eentje.. alleen gisteren knuffelde Y. mij en zei ze “mama mij” O+ Smelt.

Ik gooi er ook even wat foto’s in;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is ineens zo groot :{
Dat klopt helemaal @Framblij89 ! En verontwaardigd dat ze kan kijken terwijl ze 'MIJ!' uitbrengt! :s)
Ook al een soort zin gisteren! "MAMA, BAL, MIJ!" nadat de buurjongen er met de bal vandoor ging.

Sowieso heeft ze ineens helemaal een eigen taaltje. Ze lijkt echt dezelfde dingen te herhalen, dus ze bedoelt er echt iets mee. Ik begrijp het alleen nog niet helemaal. :9

Prachtige foto's van je grote kind. :o Y. wordt echt oud en groot zo. :+ O-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 11 april 2020 @ 19:52:52 #212
74056 crew  ToT
pi_192571937
Ontstoken oogjes hier, meerdere echt slapeloze nachten achter elkaar, maar er zit verbetering in:

  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 11 april 2020 @ 19:53:20 #213
74056 crew  ToT
pi_192571946
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:58 schreef Framblij89 het volgende:
Welkom en gefeliciteerd Cava!! *O* fijn dat jullie het ondanks de situatie gezellig hebben gehad.
En wat een knap meisje O+

Ik las bij @:nicolasjoy dat spookje nu in een MIJ fase zit? _O-
Hier ook eentje.. alleen gisteren knuffelde Y. mij en zei ze “mama mij” O+ Smelt.

Ik gooi er ook even wat foto’s in;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is ineens zo groot :{
:o The fuck! Wat een verschil ineens! :D
pi_192593957
Heerlijk om even bij te lezen over jullie dreumesen! Thor (15mnd)doet het goed, we staan elke dag verbaasd om zijn grote woordenschat, hebben er de grootste lol om. Hij kan best goed aangeven wat hij wil. Lopen nog niet los,maar wil de hele dag aan de hand stappestap. En op de grond liggen krijsen en strekken als onze ruggen daar even geen zin in hebben.. Heb ook zn eerste tafeltje en stoeltje besteld ;) Liedjes 'meezingen' gaat ook al goed:hihihihahaha (ik zag 2 beren), poesje MAUW etc

Gekke tijd nu, met zn 3en de hele dag thuis. Werken gaat minder effectief nu, maar we hebben er een goede modus in gevonden. Bij jullie nog te doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door wieksel op 13-04-2020 11:18:25 ]
pi_192627232
Juul doet het prima in deze periode, ons gezelligheidsdiertje. Voor ons is het puzzelen met werk en nog een jochie van 6.

Ze maakt echt zulke sprongen nu, zo mooi om te zien allemaal. Tijdens de boterhammen zegt ze standaard 'Uia sapen!' en dan moet en zal ze naar bed, gelukkig heeft ze dan al wel 2 boterhammen op.
En we hebben sinds dit weekend een Google home ding en nu roept Juul steeds 'Google musiek aan!' _O- Natuurlijk wel lekker fonetisch en minder goed uitgesproken dan ik het hier tik.

De nachten gaat eigenlijk ook meer dan prima nu. Ze slaapt zo rond 19:15 en wordt tussen 07:00 en 08:00 wakker. Vannacht was een uitzondering, ze werd om 01:00 wakker en was enorm verdrietig en wilde vooral bij ons zijn. Niet het hysterische wat ze heel lang heeft gehad maar gewoon echt verdriet, zo'n zielige zachte snikhuil.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:46:47 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192627834
Prul kletst honderduit, echt heerlijk. En rent de kamer rond, ook achteruit, klimt de trap op, stapelt blokken, voert de konijnen en kan heel, heel goed aangeven wat ze wil. Ik ben zo'n trotse mama O+ O+

En ze past eindelijk in maat 80 *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 april 2020 @ 10:00:06 #217
74056 crew  ToT
pi_192644665
-O- Hooikoorts....waren dus geen ontstoken oogjes.
pi_192645554
@exode en @Tink89, fijn dat het goed zo gaat O+

Wij kregen gisteren even de schrik van ons leven. Welpje was achter mij aan de trap opgeklommen (tot halverwege). Toen ik naar beneden kwam klom hij ook weer voorzichtig naar beneden, dus ik pakte hem niet op, omdat ik bang was dat hij dan juist zo schrikken en achterover zou kukelen. Maar op de derde of vierde trede voor de grond richtte hij zich ineens op en viel dus alsnog. Meteen hard huilen (gelukkig) en een buil op zijn hoofd waar je U tegen zegt. Echt zo groot en scherp omhoog stekend dat het leek of er een hoorntje uit zijn hoofd groeide.

Ik schrok me kapot en meteen de HAP gebeld. Die konden ons gelukkig gerust stellen, dat het op het voorhoofd nou eenmaal snel een grote bult wordt maar dat het niet per se zorgwekkend is. Hij heeft een tijdje op me geslapen (het gebeurde rond zijn bedtijd) en daarna was hij weer vrolijk en alert, dus durfden we het wel aan hem weer in zijn eigen bed te leggen. Vanochtend is de bult gelukkig alweer flink geslonken en lijkt hij er niks aan over te hebben gehouden. Maar PFOE, MIJN HART. :'(
pi_192649691
Dat is schrikken! Hoefde je hem niet continu te wekken?

Onze dame valt zo vaak en veel }:| uit pure onhandigheid.. Bulten en blauwe plekken continu smeren. Zoveel wekadvies ook al gehad. :s)
pi_192652358
Nee, geen wekadvies gekregen. En hij was dus gelukkig ook weer vrij snel vrolijk. Vandaag merk je niks meer aan hem en maakt hij ineens wel dierengeluiden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 april 2020 @ 20:27:01 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192654672
Dierengeluiden geactiveerd door de buil? ;-)

Maar idd, wat een schrik. Ik heb prul ooit uit de auto zien vallen, ik krijg er nog steeds oprecht buikpijn van als ik eraan denk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192659109
Oei Luna, dat is wel schrikken! Fijn dat het inmiddels beter gaat met hem. En wat een leuke foto, knap ventje O+

Leuk aure! Hopelijk kunnen jullie de verjaardag wel op een normale manier vieren. Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie enorm baalde. Ik had me haar eerste verjaardag zo anders voorgesteld, maar ja niets aan te doen. Volgend jaar een herkansing :)

Aah framblij, wat is ze groot geworden O+
Ik kan me haar foto's nog herinneren van in het baby topic, wat een verschil!

En dat geldt ook voor mini-tot, wat is hij groot geworden O+

Fijn dat het goed gaat wieksel. En wat een ontwikkelingen zeg! Ineens gaat het dan zo hard.
Het zijn idd rare tijden nu. Wij werken ook volledig thuis. In het begin was het even schakelen en onze draai vinden, maar inmiddels zijn we het gewend. Ik denk dat het straks juist moeilijk wordt als we weer naar kantoor moeten :P

Ik had heel erg moeite met niet naar buiten gaan en ging dagelijks toch naar buiten voor een wandeling met Mayra. Inmiddels kan ik mezelf een huismus noemen, want die behoefte heb ik niet meer. Ik ben al een week niet buiten geweest (de tuin niet meegerekend) :')

Fijn dat het goed gaat met de nachten exode. Er is dus ook nog hoop voor ons dat de nachten dit jaar nog gaat verbeteren :P
M wordt nog steeds 3 tot 5x wakker in de nacht. Ik heb al ruim een jaar niet langer dan 4 uur aaneengesloten geslapen :')
pi_192661881
Cava, Juul sliep met vlagen zeg maar. Die kon weken goed slapen en dan weken enorm ruk. Ook 3 a 5 keer per nacht wakker en dan KRIJSEN. Ze heeft heel wat nachtjes tussen ons in geslapen.

Ze is nu bijna 22 maanden en slaapt al een tijdje stukken beter. De slechtere nachten beperken zich tot 1 x in de 3 a 4 weken en dan is makkelijk te troosten. Ze belandt nog maar zelden in ons bed. Vanochtend werd ze om 08:30 wakker....

Kortom...hang in there!

Ik houd mijn hart ook regelmatig vast met Juul, vooral in de speeltuin, die rent, klimt, springt en allemaal vrij onortodox zeg maar. En B doet ook niet bepaald voorzichtig met haar. Ik klop af: 0 bulten nog, wel dus een tand die in haar tandvlees terug was gegaan. B zat op deze leeftijd al op ontelbare bulten, tanden door zijn lip, snee in zijn voorhoofd etc.
pi_192661948
@exode wij hebben dat juist andersom, Ketel was altijd behoorlijk voorzichtig. Nu nog wel, hij doet dingen alleen als hij 100% zeker weet dat hij ze zelf kan en anders piept hij al snel om hulp (ook weleens vervelend :P ). Maar Welpje gaat overal gewoon voor, en ziet dan wel of hij het kan. Dat is eh, even wennen.
pi_192662011
Luna, hier zijn ze allebei even wild hoor, B was alleen een kluns blijkbaar. Juul doet niet onder van B, sterker nog ik zie haar net wat meer ondernemen. Die ziet natuurlijk B van alles doen en wil hetzelfde doen.
B heeft ook best lang 2 naar binnen staande voetjes gehad, dus wat naar binnen geknikt. Dan struikel je ook gewoon sneller.

En B is kleinzieliger....mannen >:)
pi_192689387
Vandaag de hele dag mensen over de vloer gehad i.v.m. klussen in huis. Mevrouw hier vond het prachtig. 'Die!' 'Daar' 'Nee-nee-nee' 'Wauwwwwww' en zo voorts... O+ Bouwopzichter en beoordelaar onze dame. *)
pi_192708796
Mars en ik schuiven een topic door, want we mogen hem sinds dit weekend een peuter noemen.
Dank voor het meeschrijven, meedenken, de leuke foto’s, jullie verhalen en jullie adviezen.

:W
pi_192708818
Gefeliciteerd met Mars O+ hebben jullie het wel met elkaar gevierd thuis?

Tot over anderhalve maand :o
pi_192708844
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 07:54 schreef Aure het volgende:
Gefeliciteerd met Mars O+ hebben jullie het wel met elkaar gevierd thuis?

Tot over anderhalve maand :o
Het was een rustig feestje en hij vond het prima want hij snapte er toch nog niet zoveel van. Ik had de groene dripcake van de hema besteld en versierd dus we bliezen met ons viertjes zijn nieuwe levensjaar in. Cadeautjes uitpakken was wel fantastisch, dus dat vond meneer wel leuk. Het was dus voor ons gekker dan voor hemzelf.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 april 2020 @ 08:01:29 #230
74056 crew  ToT
pi_192708862
Mini-ToT houdt nog steeds zijn eigen flesje niet vast, maar die van z'n vader wel! :')



_O- Hij pakt echt alles uit de voorraadkast! :')
Komt ineens hier mee aan zetten, terwijl ik toch echt zeker wist dat ik het buiten zijn bereik had gezet! :')
Snel dit kiekje geschoten en toen SNEL van hem afgepakt!
pi_192708900
Gefeliciteerd met Mars @Malteser! Fijn dat het ondanks alles een leuke dag voor hem was. :)
pi_192711107
Gefeliciteerd Mars!, tot snel @Malteser :W
pi_192711642
Gefeliciteerd met Mars!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192715573
Dank allen!
Hij kreeg een loopfiets en hij voelt zich helemaal het mannetje. Gezellig met zijn broer de tuin rondcrossen. Waar broer bezig is aan ronde drie, is Mars net halverwege ronde één maar dat mag de pret niet drukken.
pi_192715806
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 07:51 schreef Malteser het volgende:
Mars en ik schuiven een topic door, want we mogen hem sinds dit weekend een peuter noemen.
Dank voor het meeschrijven, meedenken, de leuke foto’s, jullie verhalen en jullie adviezen.

:W
:* Gefeliciteerd!
pi_192716523
Gefeliciteeerd Malteser, tot over 2,5 maand.
pi_192717631
Gefeliciteerd,@Malteser! Ik vind altijd dat je zo lief vertelt over je jongens.

Gek genoeg valt nu pas het kwartje dat Phi dus ook een péuter is over 1,5 maand.
pi_192720181
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 16:51 schreef Jentin het volgende:
Gefeliciteerd,@:malteser! Ik vind altijd dat je zo lief vertelt over je jongens.

Gek genoeg valt nu pas het kwartje dat Phi dus ook een péuter is over 1,5 maand.
Lief dat je dat zegt. Tot over 1,5 maand :W .
pi_192725119
@Malteser gefeliciteerd nog met mars!

Haha @ToT wat een boef heb je daar!

Wij gaan overstappen op luierbroekjes.
Vincent leek vorige week al erg geintereseerd in de wc, elke keer als een van ons ging stond hij aan de deur te jengelen dat hij ook wilde. Vandaag deden beide heren hun eerste plas op de wc!
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:31:36 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192727432
Prul vindt het potje ook machtig mooi. Gaat er vaak al met luier en al op zitten om te poepen en - vooral als ze in bad zit en tussendoor roept dat ze moet poepen - ook bloot. En dan heel hard kreunen _O- _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192728888
Juul heeft echt 0 interesse voor de wc, ja als haar broer erop zit, wilt ze perse dat de deur openblijft zodat zij er op de grond bij kan zitten. Maar dat is het.

Ze is vandaag wel echt volledig uit haar hum, ontzettend veel huilen, niets is goed, met dingen gooien etc. Ze heeft goed geslapen dus dat kan het niet zijn. Ze werd zo al wakker en ik denk niet dat het vandaag nog goedkomt.
pi_192731498
Ohjee, slaapt ze nog smiddags exode? Misschien dat ze daarna beter te pas is.

Mooi he die interesse voor wc/potje tink.
Wij hebben geen potje in huis nog. En nu ze zo mooi op de wc gaan denk ik dat die er ook niet komt. We hebben trouwens een twee in een wc bril, nog van de oudste dus ze kunnen echt zelf zitten zonder erdoor te zakken.
pi_192733527
Jazeker aapie, meestal 2,5 tot 3 uur zelfs. Ze slaapt momenteel van 19:15 tot iets van 07:00 en dan dus 's middags van iets van 13:00 tot 15:30/16:00. Ik hoop het want ik heb om 16:00 een call en zij krijst zo hard dat het niet uitmaakt waar ik in huis ga zitten, zij zullen het dan allemaal horen. :@

Wat wel heel mooi is dat als wij zeggen 'Ik....' dan zegt zij houwww fan jouuuuuuuu' En dan gaat ze heel hard klappen O+
pi_192733695
Het is tenslotte dinsdag.....onze diva:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192741910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:55 schreef exode het volgende:
Het is tenslotte dinsdag.....onze diva:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die houding blijft er goed in! O+ :D
pi_192741944
Ik zal even naar goed voorbeeld volgen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192742235
Dan doe ik op de valreep ook nog mee. Welpje was niet onder de indruk van de schommel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192742440
Nog gefeliciteerd Malteser, tot snel!

Welpje ziet er wat verbaasd uit inderdaad Luna!

Ik probeerde vanmiddag een idyllische selfie te maken in een veld met madeliefjes:
pi_192742892
DFD *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192743431
Ik weet niet of het een soort nachtangst is, of wat het is .. maar de jongedame hier wordt momenteel 2 tot 12 keer per nacht wakker, huilend, soms schreeuwend. Zojuist ook weer, huilend, maar redelijk te troosten. Even laten merken dat je er écht bent, knuffelen, neerleggen en kijken wanneer ze weer wegzakt. Maar meer dan eens ook wel dat ze echt ontroostbaar is. Amper tot niet vast te pakken/houden, wil niet getroost worden, ligt bijna een beetje klem in bed en alleen maar huilen, krijsen, schreeuwen. Krijgen haar er dan bijna niet 'uit'. Duurt meestal 5-10 minuten, maar soms ook wel 30 minuten. Ook echt tranen met tuiten soms. Zo sneu dat je dan niets lijkt te kunnen doen.
pi_192743660
Hier de laatste nachten ook drama met veel krijsen. Geen nachtangst maar ik vermoed kiezen op komst.

Al gekeken of een zetpil helpt?
pi_192743729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik weet niet of het een soort nachtangst is, of wat het is .. maar de jongedame hier wordt momenteel 2 tot 12 keer per nacht wakker, huilend, soms schreeuwend. Zojuist ook weer, huilend, maar redelijk te troosten. Even laten merken dat je er écht bent, knuffelen, neerleggen en kijken wanneer ze weer wegzakt. Maar meer dan eens ook wel dat ze echt ontroostbaar is. Amper tot niet vast te pakken/houden, wil niet getroost worden, ligt bijna een beetje klem in bed en alleen maar huilen, krijsen, schreeuwen. Krijgen haar er dan bijna niet 'uit'. Duurt meestal 5-10 minuten, maar soms ook wel 30 minuten. Ook echt tranen met tuiten soms. Zo sneu dat je dan niets lijkt te kunnen doen.
Beroerd! Is dit niet ook de leeftijd dat ze bewust dromen? Wij hebben weken gehad dat Thor rond 0:00 een flesje wil, eiste, anders niet rustig werd en rustig een half uur blijft krijsen. We (nou ja, mn man, want bij mij gaat hij keren) maken hem nu elke avond om 2230 wakker voor een schone luier, op een of andere manier haalt dat hem uit dat ritme, helpt wel. Misschien is dat een idee?

Hier 15mnd2wk,woord van de dag is 'allemaal' (leuk die filmpjes van muis). Vind het ook al licht confronterend worden om onze eigen stopwoordje terug te horen uit dat kleine mondje. En dat gaat nog om simpele dingen:zitten op je... Billen!, overal he? Achteraan zeggen en woorden als echt?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door wieksel op 21-04-2020 22:53:35 ]
pi_192746650
Wat leuk al die foto’s! Wat worden dreumessen ineens snel groot! Erg moeten lachen om de diva van Exode 8-) en de selfie van jagertrut _O-.

NJ; herkenbaar van dat volledig overstuur huilen ‘s nachts. Hier soms het idee dat het met het doorkomen van kiezen samenhangt. Maar als ze tussenin ligt raakt ze nooit zo overstuur. Dus misschien maak ik het me van de kiezen zelf wel wijs omdat dat ook wel weer over gaat :P
Zo overstuur is wel heel sneu voor die kleintjes.

Sofie geniet zo van het elke dag in de tuin spelen. En als we in de tuin bezig zijn komt ze helpen, met haar schepje en emmertje.
Ze is helemaal gek op dieren. Naast onze tuin is een weilandje met schapen en een weiland met een paard. Ze ‘roept’ ze regelmatig omdat ze ze wil aaien. Door het hek en de sloot lukt dat niet. Gelukkig vind ze onze teckel en konijnen ook leuk om te aaien O+
Ik vind het zo schattig als ze haar naam zegt, ze noemt zichzelf Saza O+ Ze wordt wel een klein driftig draakje af en toe. En in haar drift probeert ze er hele zinnen uit te gooien: nee, nee, nee jou, MIJN, SAZA, zo! >:)
pi_192747241
Oooooh al die foto's O+ wat een leuke kinderen hebben we toch!

Wat vinden jullie ervan dat de KDV's weer helemaal open gaan? Ik ben benieuwd hoe ze het praktisch gaan doen. Geen contact tussen ouders, lichamelijk contact tussen leidsters en ouders vermijden....Dat is toch onmogelijk?
Ik ben wel blij als er weer wat lucht komt, we gaan nog steeds rennend het leven door hier. En mijn vriendin moet dadelijk natuurlijk echt naar school dus opvang is dan voor ons wel noodzakelijk.

Ook benieuwd hoe de school van B het gaat doen, ook de dagen, kan dus maar zo zijn dat er altijd 1 kind thuis is hier.....Dat de dagen niet overeenkomen.

Nog 3 dagen en dan hebben we hier vakantie, B en ik 2 weken, mijn vriendin 1,5 week. Niet dat Juul veel verschil gaat merken.
pi_192747739
Ik ben nu vooral blij dat we een gastouder hebben waarbij er dus maximaal 6 kindjes tegelijk zijn, en geen vaste breng- en haalmomenten voor iedereen tegelijk. Dat voelt toch wat veiliger dan een groter kdv.

Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd/bezorgd hoe Welpje erop gaat reageren om weer naar de GO te gaan na acht weken fulltime thuis. Ik weet ook niet of ik hem meteen weer volle bak 4 dagen wil laten gaan en wacht inderdaad ook even af hoe Ketels school het gaat regelen. En wat er nu nog wel en niet vergoed zal worden door de overheid.
pi_192748058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:08 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben nu vooral blij dat we een gastouder hebben waarbij er dus maximaal 6 kindjes tegelijk zijn, en geen vaste breng- en haalmomenten voor iedereen tegelijk. Dat voelt toch wat veiliger dan een groter kdv.

Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd/bezorgd hoe Welpje erop gaat reageren om weer naar de GO te gaan na acht weken fulltime thuis. Ik weet ook niet of ik hem meteen weer volle bak 4 dagen wil laten gaan en wacht inderdaad ook even af hoe Ketels school het gaat regelen. En wat er nu nog wel en niet vergoed zal worden door de overheid.
Ja inderdaad...ik denk dat Juul weer helemaal opnieuw moet gaan wennen. Wij horen op zijn vroegst morgen wat van school. We gaan het zien.

Juul gaat normaal 2 dagen naar het KDV, als we haar niet gaan brengen na de meivakantie, heb ik werktechnisch ondertussen wel een behoorlijk probleem. We kunnen het nu net allemaal bolwerken maar dat is met puzzelen en een deel van die puzzel valt weg als mijn vriendin weer 3 dagen naar school gaat.

Gisterenavond werden we nog gebeld door haar vaste leidster om even bij te kletsen en te horen hoe het allemaal ging. Dat was wel het eerste persoonlijke contact vanuit het KDV. Dat vind ik zelf rijkelijk laat. We zijn heel tevreden over het KDV, maar de afgelopen weken had ik wat meer van ze verwacht. Zeker als ik zie wat de BSO van B allemaal doet en dat is dezelfde organisatie.
pi_192748081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:33 schreef exode het volgende:
Oooooh al die foto's O+ wat een leuke kinderen hebben we toch!

Wat vinden jullie ervan dat de KDV's weer helemaal open gaan? Ik ben benieuwd hoe ze het praktisch gaan doen. Geen contact tussen ouders, lichamelijk contact tussen leidsters en ouders vermijden....Dat is toch onmogelijk?
Ik ben wel blij als er weer wat lucht komt, we gaan nog steeds rennend het leven door hier. En mijn vriendin moet dadelijk natuurlijk echt naar school dus opvang is dan voor ons wel noodzakelijk.

Ook benieuwd hoe de school van B het gaat doen, ook de dagen, kan dus maar zo zijn dat er altijd 1 kind thuis is hier.....Dat de dagen niet overeenkomen.

Nog 3 dagen en dan hebben we hier vakantie, B en ik 2 weken, mijn vriendin 1,5 week. Niet dat Juul veel verschil gaat merken.
Phi is de afgelopen weken naar de opvang geweest. Dat ging prima. Als de gang te druk is, gewoon even wachten. Elkaar met ruimte passeren. Het is niet heel anders dan de supermarkt :+ Ik kan me voorstellen dat het overdragen van een baby’tje wel onhandig is, qua lichamelijk contact, maar Phi loopt zelf naar binnen en gaat spelen. Ik zwaai naar de leidsters en doe eventueel vanachter het deurhek een overdrachtsgesprekje.
pi_192748151
Ja dat is waar Jentin, ik kom nauwelijks op het KDV maar als ik er wel ben, zie ik eigenlijk nooit een andere ouder of op zijn hoogst 1. Ik hoop vooral dat Juul erg geen al te groot drama van gaat maken.
pi_192749043
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:44 schreef Elleska het volgende:
Hier de laatste nachten ook drama met veel krijsen. Geen nachtangst maar ik vermoed kiezen op komst.

Al gekeken of een zetpil helpt?
Zo nu en dan geprobeerd, maar lijkt weinig verschil te maken. Plus weinig kwijl in verhouding tot andere tanden, vandaar dat we echt zoekende zijn..
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:47 schreef wieksel het volgende:

[..]

Beroerd! Is dit niet ook de leeftijd dat ze bewust dromen? Wij hebben weken gehad dat Thor rond 0:00 een flesje wil, eiste, anders niet rustig werd en rustig een half uur blijft krijsen. We (nou ja, mn man, want bij mij gaat hij keren) maken hem nu elke avond om 2230 wakker voor een schone luier, op een of andere manier haalt dat hem uit dat ritme, helpt wel. Misschien is dat een idee?

Hier 15mnd2wk,woord van de dag is 'allemaal' (leuk die filmpjes van muis). Vind het ook al licht confronterend worden om onze eigen stopwoordje terug te horen uit dat kleine mondje. En dat gaat nog om simpele dingen:zitten op je... Billen!, overal he? Achteraan zeggen en woorden als echt?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, misschien dus, ik weet het niet.. Het kost in elk geval veel energie, zulke nachten.. We gaan nu sowieso als we zelf gaan slapen haar weer 'even goed leggen'. Maar soms haal je haal dan ook juist uit de slaap en is ze dan weer boos. :9 Het is wat, haha.

Maar Thor is goed bezig met z'n woordjes dan! Snelle leerling! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:35 schreef Takkie88 het volgende:
Wat leuk al die foto’s! Wat worden dreumessen ineens snel groot! Erg moeten lachen om de diva van Exode 8-) en de selfie van jagertrut _O-.

NJ; herkenbaar van dat volledig overstuur huilen ‘s nachts. Hier soms het idee dat het met het doorkomen van kiezen samenhangt. Maar als ze tussenin ligt raakt ze nooit zo overstuur. Dus misschien maak ik het me van de kiezen zelf wel wijs omdat dat ook wel weer over gaat :P
Zo overstuur is wel heel sneu voor die kleintjes.

Sofie geniet zo van het elke dag in de tuin spelen. En als we in de tuin bezig zijn komt ze helpen, met haar schepje en emmertje.
Ze is helemaal gek op dieren. Naast onze tuin is een weilandje met schapen en een weiland met een paard. Ze ‘roept’ ze regelmatig omdat ze ze wil aaien. Door het hek en de sloot lukt dat niet. Gelukkig vind ze onze teckel en konijnen ook leuk om te aaien O+
Ik vind het zo schattig als ze haar naam zegt, ze noemt zichzelf Saza O+ Ze wordt wel een klein driftig draakje af en toe. En in haar drift probeert ze er hele zinnen uit te gooien: nee, nee, nee jou, MIJN, SAZA, zo! >:)
Het is vooral dat je denkt: ze kan nu bijna vertellen wat er is.. Vertel dan meisje! Bij buikpijn wijst ze echt al op haar buik i.c.m. 'au'. Net als na het hoofd stoten o.i.d.

O+ Lief hé die dierenliefde, Eigen naam is hier nog totaaaal niet aan de orde, verder allemaal heel herkenbaar haha. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:33 schreef exode het volgende:
Oooooh al die foto's O+ wat een leuke kinderen hebben we toch!

Wat vinden jullie ervan dat de KDV's weer helemaal open gaan? Ik ben benieuwd hoe ze het praktisch gaan doen. Geen contact tussen ouders, lichamelijk contact tussen leidsters en ouders vermijden....Dat is toch onmogelijk?
Ik ben wel blij als er weer wat lucht komt, we gaan nog steeds rennend het leven door hier. En mijn vriendin moet dadelijk natuurlijk echt naar school dus opvang is dan voor ons wel noodzakelijk.

Ook benieuwd hoe de school van B het gaat doen, ook de dagen, kan dus maar zo zijn dat er altijd 1 kind thuis is hier.....Dat de dagen niet overeenkomen.

Nog 3 dagen en dan hebben we hier vakantie, B en ik 2 weken, mijn vriendin 1,5 week. Niet dat Juul veel verschil gaat merken.
Ik ben enerzijds blij met de opening om thuis wat meer lucht te hebben voor het werken en de rust rondom de zwangerschap, maar inderdaad nog heel benieuwd naar de 'praktische' invulling. De kinderen hebben onderling zoveel contact, maar ook met de leidsters, dat afstand daar amper te doen is denk ik..

Hoop dat het echt zo uitkomt zoals verwacht dat niet na een aantal weken alle leidsters ziek thuis zitten..
Sowieso in het onderwijs ook ingewikkeld, want halve dagen.. Dan kun je halve dagen weer (thuis) werken. Maar als je in het onderwijs zit, dan word je natuurlijk wel weer hele dagen verwacht.. Is nog wat denk ik.. :s)

Ook heel benieuwd of ze eerst wel wil blijven, ze heeft echt een hang-aan-plak-aan fase. :+
pi_192749128
Dreumesen worden inderdaad snel groot zeg O+

En de diva van exode :D O+ geniale foto!

Wij gaan Jip wel brengen. We hebben sowieso een opvang die geen vaste breng en haaltijden hanteert dus dat scheelt al wat. Misschien gaan ze er wel andere regels bij doen, ze kunnen bij 3 groepen een eigen ingang creëren dus ik kan mij voorstellen dat ze dat ook gaan doen.

Ik merk dat Jip de opvang echt wel mist, hij benoemt altijd een paar vriendjes, dus ik hoop dat die er dan ook weer zijn.

En het gaat zo hard nu met wat hij kan en snapt en zegt O+ ze krijgen straks een heel ander kind terug op de opvang :D
pi_192749177
Zo en hoe! Die leidsters die straks de kinderen 8 weken niet hebben gezien. Dat maakt een verschil. :o
pi_192750147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
quote:

Op dinsdag 21 april 2020 22:44 schreef Elleska het volgende:

Hier de laatste nachten ook drama met veel krijsen. Geen nachtangst maar ik vermoed kiezen op komst.

Al gekeken of een zetpil helpt?
Zo nu en dan geprobeerd, maar lijkt weinig verschil te maken. Plus weinig kwijl in verhouding tot andere tanden, vandaar dat we echt zoekende zijn..
L heeft bij de kiezen ook weinig kwijl maar dentinox en zetpil helpt wel (voor 4uurtjes... )
Maar als pijnstilling niet werkt zal het geen pijn zijn denk ik, dat is ergens wel weer geruststellend vind ik altijd.
pi_192788598
Het lijken hier echt de kiezen te zijn denk ik. Of misschien en en.. Maar we kregen vandaag een fantastische tandenluier voor de lunch. ^O^
pi_192790802
Kiezen en hoektanden zijn ook echt wel krengen hoor!

Jeremy is bezig met kies 4, en er is een heel klein puntje hoektand te zien. Hij heeft ineens haast met al zn tanden! En lopen ho maar! Hij kan het wel want af en toe doet hij een losse stap, en aan onze handen gaat hij als een trein.

Vincent blijft hangen op 7 tanden in totaal, boven 4 en onder 3. Lopen kan hij dan weer als de beste haha!

Iemand nog tips voor zonnebrandcreme/spray voor gevoelige huidjes?
Jeremy kan niet tegen die van de lidl, nivea en ah eigen merk. We kunnen bij hem ook alleen maar waterwipes gebruiken, al het anderen krijgt hij gelijk rode billen van..
  vrijdag 24 april 2020 @ 23:11:57 #265
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192790834
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:10 schreef aapieannie het volgende:
Kiezen en hoektanden zijn ook echt wel krengen hoor!

Jeremy is bezig met kies 4, en er is een heel klein puntje hoektand te zien. Hij heeft ineens haast met al zn tanden! En lopen ho maar! Hij kan het wel want af en toe doet hij een losse stap, en aan onze handen gaat hij als een trein.

Vincent blijft hangen op 7 tanden in totaal, boven 4 en onder 3. Lopen kan hij dan weer als de beste haha!

Iemand nog tips voor zonnebrandcreme/spray voor gevoelige huidjes?
Jeremy kan niet tegen die van de lidl, nivea en ah eigen merk. We kunnen bij hem ook alleen maar waterwipes gebruiken, al het anderen krijgt hij gelijk rode billen van..
Garnier kids sensitive.
pi_192795213
Aape, B heeft ook een gevoelige huid. Kan nergens tegen. Toen hij kleiner was gebruikten we Lovea, inmiddels gebruiken we Vision. Op beide reageert hij niet, maar Vision is minder duur en soms in de aanbieding.
pi_192795222
Wij gebruiken de zonnebrand van Drs Leenarts. 1 x in de zoveel tijd is die 1+1 gratis bij Etos.
pi_192796575
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:10 schreef aapieannie het volgende:
Kiezen en hoektanden zijn ook echt wel krengen hoor!

Jeremy is bezig met kies 4, en er is een heel klein puntje hoektand te zien. Hij heeft ineens haast met al zn tanden! En lopen ho maar! Hij kan het wel want af en toe doet hij een losse stap, en aan onze handen gaat hij als een trein.

Vincent blijft hangen op 7 tanden in totaal, boven 4 en onder 3. Lopen kan hij dan weer als de beste haha!

Iemand nog tips voor zonnebrandcreme/spray voor gevoelige huidjes?
Jeremy kan niet tegen die van de lidl, nivea en ah eigen merk. We kunnen bij hem ook alleen maar waterwipes gebruiken, al het anderen krijgt hij gelijk rode billen van..
Lovea en naif! Beide wel aardig prijzig maar hier ook kind met gevoelige huid.
pi_192798514
Bedankt, ik ga eens even een rondje op onderzoek!
pi_192799229
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:13 schreef aapieannie het volgende:
Bedankt, ik ga eens even een rondje op onderzoek!
Wij hebbe la Roche Posay, geen sterk geurtje en speciaal voor gevoelige huidjes. Wel vrij prijzig :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192799748
Nog even extra aanvulling: Lovea is vrij dik spul en vlekt sneller, Vision is wat wateriger en geeft minder hardnekkige vlekken. (wij hebben nog steeds wazige plekken in de houten vloer en een vlekje in onze leren stoel van de Lovea)
pi_192817524
Iets minder dreumes zichtbaar, maar echt .. O+ O+ O+





In deze tijd wel extra fijn een beetje buitenaf te wonen.
pi_192817540
Mooie foto’s NJ!
Sofie zit ook zo graag in je nek tijdens het wandelen. Kunnen ze natuurlijk alles goed overzien :)
pi_192827148
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:35 schreef Takkie88 het volgende:
Mooie foto’s NJ!
Sofie zit ook zo graag in je nek tijdens het wandelen. Kunnen ze natuurlijk alles goed overzien :)
Kan Sofie al wel los zitten eventueel? Hier moet ik haar wel écht nog vasthouden met één hand, anders laat ze zich gewoon achterover kukelen. Vol vertrouwen op ons. :+
pi_192828575
Op de schouders lukt mij niet maar L zit voor kleine stukjes wel eens los op mijn rug, zoals in een draagzak maar dan dus zonder draagzak. Ik hou dan alleen de benen vast, mocht hij zichzelf achterover gooien dan valt hij niet op de grond. Dat zou je ook kunnen proberen.

Zag laatst speciale zitjes voor op de schouders (edit: Minimeis heet het). Geen idee of het wat is maar misschien is dat wat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 27-04-2020 17:28:39 ]
pi_192830289
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kan Sofie al wel los zitten eventueel? Hier moet ik haar wel écht nog vasthouden met één hand, anders laat ze zich gewoon achterover kukelen. Vol vertrouwen op ons. :+
We houden voor de zekerheid wel haar voeten vast. Ze zit best stevig. Gelijk een goede oefening voor haar rompstabiliteit :P en als ze achterover klapt kan ze niet vallen maar hangt ze aan haar voeten. Op deze leeftijd zijn ze nog zo flexibel ;)
Is trouwens nog nooit gebeurd.
  maandag 27 april 2020 @ 19:46:41 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192832684
Prul zit ook graag zo ja, de draagzak op m'n rug vindt ze niet meer fijn, dan zit ze continu te wringen, omdat ze ook achter zit wil kijken en onder haar voeten en tussen mijn haren... enz.

We houden haar voetjes vast, verder zit ze superstabiel en heeft ze meestal ook nog zelf mijn/mans haar vast.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192835223
Mm. Misschien dan toch nog eens oefenen met voetjes vasthouden, zien wat ze dan doet..
't is hier gewoon een kind zonder angst en vol vertrouwen dat jij het wel oplost. Ze gooit zich overal gewoon op en af. :9 Gaat er vanuit dat als ze gevaar loopt jij het wel oplost. Dus ook op de schouders kan ze zich zo ineens achterover gooien. Blijven oefenen dus, haha!
pi_192841695
Wij houden hun handjes vast als ze op de schouders zitten!
Als ik jeremy bij zn voeten vast houd, hangt hij binnen 5 seconden ondersteboven haha!

Nog bedankt voor de zonnecreme tips. Heb die van lovea gehaald. Geen reactie gehad en een heerlijk zon gebruind kind O+
Voor vincent gewoon die van de lidl gebruikt die heeft niet zon moeilijk huidje. Maar die is nog zo wit als een melkfles haha!
pi_192842921
Onze laatste DFD alweer!

Wij zijn er even op uit geweest en hebben weer een knooppuntenroute gefietst.
Brrr wat is het vandaag koud vergeleken met de afgelopen weken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 april 2020 @ 15:27:06 #281
74056 crew  ToT
pi_192859098

Mini-ToT heeft vandaag voor het eerst knakworst gegeten! :P Hij schrok zich helemaal het leplazarus van de smaak en schrokte er 2,5 in noodtempo achter elkaar op! _O-

En daarna natuurlijk tandjes poetsen he! :P

Hij moet echt niks hebben van die kleine baby-tandenborsteltjes! _O-
  woensdag 29 april 2020 @ 20:57:07 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192864454
Ik vind knakworst doodeng, snijd ze nog steeds in vieren. Mijn broer werkt op de SEH en zegt dat er toch best vaak kindjes (bijna) in stikken... Brrt! Maar wel een blij koppie. Wat wordt hij groot zeg!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192864560
Sofie is vanmiddag door ons konijn in haar vingertop gebeten. Van haar topje lag er een flapje huid los. Ze heeft zo hard gehuild :'( huisarts heeft het met hechtpleisters naar elkaar toe getrokken en verbonden. Ze loopt nu de hele tijd met haar hand omhoog en haar middelvinger in de lucht. Zetpillen vindt ze verschrikkelijk maar ze heeft echt pijn dus we gaan de strijd toch maar aan. En voor de zekerheid een week lang 3x per dag antibiotica. En ook daarbij gaat ze hard huilen en wordt ze boos.

Nu nog iets verzinnen om ervoor te zorgen dat ze haar vingers niet meer door het gaas kan steken.
  woensdag 29 april 2020 @ 21:43:55 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192865253
En sinaspril ipv zetpillen? Arm ding, dat kan echt gemeen zeer doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192865371
Sinaspril hebben we vorig jaar wel geprobeerd maar 5ml blijkt best veel te zijn als ze iets eigenlijk niet wil doorslikken :{ maar ze is nu weer wat ouder wellicht accepteert ze dat nu beter.

Zetpillen vindt ze echt heel erg vervelend, ze lijkt er wel panisch van te zijn. En dat maakt dat luiers verschonen de komende tijd ook weer een drama gaan zijn. Vindt het zo sneu dat ze dit zo vervelend vindt. En weet ook niet hoe dit komt.
pi_192865540
Ai Takkie, dat klinkt pijnlijk! Juul vind zetpillen ook vreselijk, wij doen er een beetje vaseline op dat helpt wel wat bij het drama.

Tink, wij eten elke vrijdag knakworstjes bij de lunch. Inderdaad door 4en voor Juul en voor B zelfs nog door de helft. Net als druiven en tomaten. Iets teveel gruwelverhalen gehoord.

En we hebben sinds 2 nachten een Juul die om 04:00 wakker is, oorzaak ook gevonden: de laatste 2 kiezen komen nu echt door.
pi_192867020
Hi!

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192868204
Tanden en kiezen, praat me er niet van. Zijn de een zijn billen net weer dicht, komen nu bij de ander toch weer tanden en nu ook kapotte billen..

Ach sofie, beterschap voor haar vinger! Klinkt pijnlijk. Lust ze appelmoes? Wellicht het mengen van de sinaspril met wat appelmoes.
  donderdag 30 april 2020 @ 07:31:24 #289
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_192869246
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:21 schreef Rebubbled het volgende:
Hi!

[ afbeelding ]
Welkom O+

Hebben jullie een leuke dag gehad? De taart was in ieder geval geslaagd zo te zien :Y)
  donderdag 30 april 2020 @ 07:35:05 #290
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_192869272
Mijn dreumes heeft koorts :? We zitten hier al 7 weken in quarantaine, hij is niet verkouden, wel vrolijk en hij eet en drinkt goed. Geen idee waar het vandaan komt. Hij krijgt wel 3 hoektanden tegelijk ( ;( ) maar ik heb me laten vertellen dat koorts/verhoging bij tandjes een hoax is. Raar.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 07:45:15 #291
447051 crew  Peejtur
pi_192869329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:35 schreef 1inamelon het volgende:
Mijn dreumes heeft koorts :? We zitten hier al 7 weken in quarantaine, hij is niet verkouden, wel vrolijk en hij eet en drinkt goed. Geen idee waar het vandaan komt. Hij krijgt wel 3 hoektanden tegelijk ( ;( ) maar ik heb me laten vertellen dat koorts/verhoging bij tandjes een hoax is. Raar.
Nou kleine van ons kreeg standaard koorts als er weer een tandje door moest komen.

Vanaf gistermiddag tot nu heeft onze kleine nu ook koorts. Maar nu hielpen de zetpilletjes minder. Maar kwam er net achter dat ze voor baby's van 3 tot 12 maanden zijn. Kan het dat zijn als de dreumes 14 maanden is? Gaat dat zo snel?

Ze rilde ook echt gisteravond. En in bed heeft ze lang geluiden gemaakt dat ze pijn heeft. Zo sneu ;(

Straks in ieder geval even de juiste zetpillen halen.
  donderdag 30 april 2020 @ 07:47:35 #292
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_192869342
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:45 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nou kleine van ons kreeg standaard koorts als er weer een tandje door moest komen.

Vanaf gistermiddag tot nu heeft onze kleine nu ook koorts. Maar nu hielpen de zetpilletjes minder. Maar kwam er net achter dat ze voor baby's van 3 tot 12 maanden zijn. Kan het dat zijn als de dreumes 14 maanden is? Gaat dat zo snel?
Ze rilde ook echt gisteravond. Zo sneu ;(
Misschien zijn het dan toch die rottige hoektanden.

Wij hebben zetpillen van 125 mg, maar volgens mij wordt de dosis bepaald op basis van het gewicht en niet op basis van leeftijd. Beterschap voor de kleine meid. Kinderen zouden zich nooit rot moeten voelen.
pi_192869350
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:45 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nou kleine van ons kreeg standaard koorts als er weer een tandje door moest komen.

Vanaf gistermiddag tot nu heeft onze kleine nu ook koorts. Maar nu hielpen de zetpilletjes minder. Maar kwam er net achter dat ze voor baby's van 3 tot 12 maanden zijn. Kan het dat zijn als de dreumes 14 maanden is? Gaat dat zo snel?
De werking hangt vooral af van de verhouding werkzame stof/gewicht kind. De leeftijdsaanduiding is een indicatie daarvan. Maar kan goed dat je inmiddels een wat hogere dosis nodig hebt.
pi_192869616
Yeah welkom Rebubbled!

Mijn vriendin heeft de afgelopen dagen opgeruimd op zolder en de schuur. Een deel is naar de overburen gegaan die over een paar maanden hun derde kind verwachten, een deel naar de kringloop, een deel weggegooid en een deel in de woonkamer gezet. Juul vindt het fantastisch, nieuwe boekjes, een visspel, een fruitspel gedoe van Fisher Price etc etc. Wat we hebben veel bewaard :@

Gisteren hebben we uren aan tafel gezeten met bakken Lego. B en ik hadden besloten een grote politie/brandweertoren te maken. Juul was de sloopkogel, die mocht de oude sets afbreken. Fantastisch vond ze dat.

Vandaag wordt onze nieuwe vaatwasser geïnstalleerd *O* Eindelijk schone vaat :D
pi_192869894
Gefeliciteerd en welkom @Rebubbled! *O* Goeie foto O+

@exode, klinkt als een goede middag. :) En herkenbaar, Welpje is hier ook de sloopkogel. Ketel maakt zelfs regelmatig duplocreaties met het specifieke doel dat Welpje ze mag slopen. Hoewel hij sinds een week ook weleens meebouwt, tof is dat om te zien.
pi_192869908
Koorts bij tanden en kiezen is bij L zeker geen hoax gebleken en anders werkt het sowieso tegen de pijn waar hij vooral snachts last van leek te hebben.
Een te lage dosis zetpil kan idd minder goed werken, even de bijsluiter erbij pakken dan weet je het zeker. Bij 'mijn' etos (eigen merk van de etos heeft vééél fijnere verpakking dan de andere drogisten) lagen weer voldoende pijnstillers in de schappen.

Hier is de pestkies door *O* Nog 3 te gaan voor een compleet melkgebit maar als dat ook zo'n drama is mogen die van mij nog wel even wachten.

@Rebubbled! Gefeliciteerd *O*

@exode, Dat ruimt wel lekker op zo :D Geniaal hoe je de sloopkwaliteiten van Juul inzet om de oude sets af te breken.
Ik heb gisteren een oude houten treinbaan van zolder getrokken. Ik was er even helemaal klaar met een hangerig kind, rest van de middag heb ik er geen kind meer aan gehad en vanmorgen was het ook direct weer "T(r)ein!"

Weet trouwens niet eens meer of ik hier nog had gemeld dat de voortanden weer een heel eind zijn gezakt. Het heeft even geduurd en niet helemaal tot de oude plek maar scheelt niet veel. Ze lijken heel lichtjes verkleurd maar dat is alleen te zien met een bepaald licht. We zullen in september bij de controle wel horen wat de tandarts ervan vindt.
pi_192870340
Oh wat fijn Elleska van de tandjes!

Toen B nog klein was (hij is pas 6 maar is al zo groot in mijn ogen) bouwden we vaak Duplo torens en die gooide hij dan om. Nu doen we dat nog wel eens, maar moet hij die omrijden met zijn AB auto. Geniaal entertainment.

Bij Juul is de knikkerbaan van Duplo een hit overigens. Dat vindt ze echt erg leuk. B bouwt die op en zij speelt ermee.
Sowieso is ze sneller in het kleine motorische dan B was. Ze kan al wat dingen van Lego in elkaar zetten terwijl B dat echt pas kon toen hij 4 was (als in een petje op een lego mannetje zetten). Hij sloeg altijd gewoon met zijn speelgoedhamer op dingen om het passend te maken.
pi_192871038
De duplo knikkerbaan heeft L ook eens mee gespeeld maar ik vond het nog wat te gevaarlijk met het balletje. Hij stopt bijna geen spullen meer in zijn mond maar dat balletje dus wel. Wel een leuk speelgoed, ook voor kinderen die zichzelf te oud vinden voor duplo.

Is het met Juul misschien ook dat ze het bij haar broer afkijkt en daardoor sneller lijkt?
pi_192871607
Elleska, dat zou best goed kunnen. Ze wilt uiteraard alles nadoen. Maar B is klein motorisch sowieso wat minder sterk. Kleuren kan ie nog steeds niet goed bijvoorbeeld. Grof motorisch heeft ie altijd voorgelopen, met fietsen, steppen, klimmen etc.
Maar ze doet dingen absoluut wat sneller door het voorbeeld wat ze heeft. B heeft bijvoorbeeld best lang met Mega blocks gespeeld, maar Juul ging al snel over op Duplo omdat dat er stond.

Puzzelen is een goed voorbeeld, Juul kan echt al goed puzzelen, B vindt dat echt niets aan dus die doet dat gewoon niet. Toen hij een stuk kleiner was legde hij de stukjes gewoon neer en ging dan rammen met zijn hamer _O-
pi_192874757
Gefeliciteerd @Rebubbled *O* en welkom in het dreumestopic! O+

@ToT geniale foto’s wel _O-

Ik prak knakworstjes altijd :') vind het idd doodeng die dingen. Druiven lust Y. niet (specifieke smaak volgens mij haha).
pi_192874877
Vol!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')