abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192036564
*O* Mini-ToT is weer helemaal opgeknapt en ongelooflijk ondeugend! _O-
Zijn eetlust blijft nog wel een probleem, maar hij wil meer en meer gewoon met de pot mee eten, en lijkt Olvarit echt geen fuck meer aan te vinden. Dat was sowieso al wel langer duidelijk, maar gemengd met wat ei en wat kruiden kon hij het altijd alsnog wel naar binnen werken, maar dat lukt nu ook niet meer.

Dus zullen we toch maar zelf ook dagelijks groenten moeten gaan eten, voor hem! :@ :P
pi_192043582
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef ToT het volgende:
*O* Mini-ToT is weer helemaal opgeknapt en ongelooflijk ondeugend! _O-
Zijn eetlust blijft nog wel een probleem, maar hij wil meer en meer gewoon met de pot mee eten, en lijkt Olvarit echt geen fuck meer aan te vinden. Dat was sowieso al wel langer duidelijk, maar gemengd met wat ei en wat kruiden kon hij het altijd alsnog wel naar binnen werken, maar dat lukt nu ook niet meer.

Dus zullen we toch maar zelf ook dagelijks groenten moeten gaan eten, voor hem! :@ :P
Eten jullie dat zelf niet dagelijks? (Oprechte vraag, absoluut zonder vervelende ondertoon)

Als wij ooit iets eten zonder groente (bijvoorbeeld als we pannenkoeken bakken), zet ik vaak een schaaltje rauwkost op tafel. Soms al wat eerder, rond 16.30 uur of zo. Dan hebben ze in ieder geval al wat op. Misschien is dat een idee?
Hier favoriet: rode paprika!
pi_192043592
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Eten jullie dat zelf niet dagelijks? (Oprechte vraag, absoluut zonder vervelende ondertoon)

Als wij ooit iets eten zonder groente (bijvoorbeeld als we pannenkoeken bakken), zet ik vaak een schaaltje rauwkost op tafel. Soms al wat eerder, rond 16.30 uur of zo. Dan hebben ze in ieder geval al wat op. Misschien is dat een idee?
Hier favoriet: rode paprika!
Mijn vrouw is Filipijnse, daar zijn ze dat niet echt gewend. :P
En zelf ben ik ook niet zo dol op groenten, maar ik weet wel dat het moet. :@
pi_192043619
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn vrouw is Filipijnse, daar zijn ze dat niet echt gewend. :P
En zelf ben ik ook niet zo dol op groenten, maar ik weet wel dat het moet. :@
Ah, dat wist ik niet. Wat eten ze daar zoal?
pi_192043666
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Wat eten ze daar zoal?
Rijst en vis. Soms wat fruit.
Da's een ontwikkeling van de afgelopen 10 - 15 jaar daar of zo. Vroeger at men daar wel goed, maar toen er supermarkten kwamen is men gemakzuchtiger geworden qua eten, maar er heerst daar ook veel armoede en veel mensen kunnen ook geen groenten betalen.
pi_192043702
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Rijst en vis. Soms wat fruit.
Da's een ontwikkeling van de afgelopen 10 - 15 jaar daar of zo. Vroeger at men daar wel goed, maar toen er supermarkten kwamen is men gemakzuchtiger geworden qua eten, maar er heerst daar ook veel armoede en veel mensen kunnen ook geen groenten betalen.
Duidelijk!
pi_192044435
Juul krijgt als we thuis zijn rond 16:00 rauwkost net als haar grote broer. Dat helpt wel denk ik. We variëren een beetje maar het is vooral komkommer, rode paprika, tomaatjes en wortel.

Ze zit nu met het avondeten in een 'Ik donder alles op de grond' fase dus alles wat ze om 16:00 binnenkrijgt is mooi meegenomen.
pi_192045884
Mevrouw hier heeft de laatste dagen ook ineens een eigen wil m.b.t. eten. Kan gerust een keiharde NEE krijgen en vervolgens huilen om te willen eten, maar alles behalve wat je voorschotelt. :9
  zondag 15 maart 2020 @ 12:36:53 #60
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192046411
Mijnes eet ook niet graag groente.
Alleen spinazie, boontjes en tomaat.
Em wat fruit betreft zit hij in een alleen banaan fase.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:05:59 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192046941
Die van mij eet op het kdv alles, thuis krijg ik er geen fruit in. Gewoon echt niet, wat ik ook probeer. Alleen soms een knijpfruitje.

Groente is ze gelukkig wel dol op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 15 maart 2020 @ 13:53:58 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192047842
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:05 schreef Tink89 het volgende:
Die van mij eet op het kdv alles, thuis krijg ik er geen fruit in. Gewoon echt niet, wat ik ook probeer. Alleen soms een knijpfruitje.

Groente is ze gelukkig wel dol op.
Kinderen zijn echt vreemd.

Mijnes at laatst opeens een paar druiven bij mijn zusje, dus ik halen de volgende dag :') was geen succes.

Overigens gaat hier groente beter als het gekruid is, hij houdt van pittig eten.
Roti, sajoer of dus een spinaziestampot en dan wat peper erdoor.

En wij eten èèn keer in de week zelfgemaakte groentesoep, dan gaat er wel alles in.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 18:58:30 #63
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_192054962
Kdv dicht voor komende 3 weken.... -O-
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  zondag 15 maart 2020 @ 19:28:31 #64
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192055615
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef Peejtur het volgende:
Erg fijn voor kdv-medewerkers! Zou wat zijn als ze volledig open zouden moeten blijven.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:34:17 #65
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192055749
Ik denk dat dit een goed moment is om U. zindelijk proberen te krijgen. :P
Verder wel jammer van z’n verjaardag a.s. dinsdag. Het feest was al afgezegd, heb nu m’n moeder, zusje en broertje ook afgezegd omdat U. aan het hoesten is.

Wordt voor nu dus knus met z’n 3tjes vieren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192055837
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef Peejtur het volgende:
Nog wel heel veel onduidelijk hoe groot de groep 'vitale beroepen' is die wel aanspraak blijft houden op de kinderopvang.
pi_192056841
Je moet in ieder geval beiden in zo’n beroep werken als je aanspraak wilt houden op de kinderopvang.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:33:35 #68
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_192057000
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Erg fijn voor kdv-medewerkers! Zou wat zijn als ze volledig open zouden moeten blijven.
Ik begrijp het 100%. Wel meer zelfs. Maar het is wel lastig.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:34:27 #69
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_192057027
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:38 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Nog wel heel veel onduidelijk hoe groot de groep 'vitale beroepen' is die wel aanspraak blijft houden op de kinderopvang.
Wij horen er beide niet bij.
  zondag 15 maart 2020 @ 20:54:45 #70
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192057574
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 20:26 schreef DorothyGale het volgende:
Je moet in ieder geval beiden in zo’n beroep werken als je aanspraak wilt houden op de kinderopvang.
Specifiek voor COVID-19
Specifiek voor COVID-19 zijn er cruciale beroepsgroepen om de samenleving draaiende te houden tijdens de COVID-19 uitbraak. Ouders of verzorgenden die hieraan werken, kunnen gebruik maken van de kinderopvang. De lijst met deze cruciale beroepsgroepen is als volgt:

Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
Openbaar vervoer.
Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
Vervoer van afval en vuilnis.
Kinderopvang.
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
meldkamerprocessen
brandweerzorg
ambulance zorg
GHOR
crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades,justitiële inrichtingen en forensische klinieken).
pi_192057981
Huidige bericht inderdaad:
"Voor zover bekend geldt dit recht alleen indien beide ouders een 'vitaal beroep' hebben, of als het een eenoudergezin betreft."

Uiteraard, als ze alles zoveel mogelijk plat willen leggen, sociaal contact vermijden, dan is het natuurlijk ook alleen noodzakelijk als je beide in zo'n sector werkt..
pi_192058436
Mijn vriendin heeft een vitaal beroep, ik niet (ik werk bij een vitaal bedrijf maar niet in een onmisbare functie).
We gaan morgenavond samen een actieplan en planning maken. We hebben normaal 2 dagen opvang dus die moeten we samen zien op te lossen.

Ik maak me drukker om mijn 6 jarige die minstens 3 weken niet naar school gaat. Die gaat de structuur en vrienden enorm missen. Dus ook daar gaan we van alles voor verzinnen.
pi_192058748
Wij zullen moeten afwachten. Beide werkzaam in de voedselketen - zoals zo mooi beschreven - maar niet in de supermarkt. Speciaalzaken/detailhandel. Daar is eigenlijk nog niet echt uitspraak over. In principe voedsel=voedsel, maar zoals afgelopen weekend al te zien maakt de overheid toch geregeld onderscheid, bijvoorbeeld door allerlei warenmarkten af te gelasten terwijl de winkels daar wel open mochten blijven.

Morgenochtend zien of ze ons accepteren op het kdv.
pi_192059015
NJ, niet lullig bedoeld maar die inschatting kan je toch prima zelf maken. Zo te lezen, hebben jullie geen vitaal beroep.

Ons KDV accepteert morgen nog iedereen die niet snel iets kan regelen overigens. Ondertussen gaan ze inventariseren.
pi_192059159
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 21:56 schreef exode het volgende:
NJ, niet lullig bedoeld maar die inschatting kan je toch prima zelf maken. Zo te lezen, hebben jullie geen vitaal beroep.

Ons KDV accepteert morgen nog iedereen die niet snel iets kan regelen overigens. Ondertussen gaan ze inventariseren.
Het ligt eraan wie je het vraagt. De kaashandel, groenteboer, slager, viswinkel en andere voedselspeciaalzaken zijn net zo goed de voedselketen als de supermarkt. Denk dat, dat een moeilijk verhaal blijft totdat het land besluit tot álles dicht gooien met uitzondering van de supermarkt en apotheek.

Vooralsnog hebben we bericht gekregen dat wij welkom blijven. Alleen nog even de vraag of onze locatie open blijft. Dat volgt maandag/dinsdag.
pi_192059295
Ik kan het ook zo draaien dat we ze mogen brengen maar doe het bewust niet. Deze maatregel is er niet voor niets.
pi_192059432
Hier wel beide in een vitaal beroep, maar onze roosters zijn al zo op elkaar afgesteld dat we elkaar afwisselen.
Deze week is mijn werkweek, volgende week die van vriend.
pi_192059923
Over voedsel gesproken, mijn dreumes eet dus echt alles!
En het is dus zo erg dat ik mijn tussendoortjes la vandaag heb leeggehaald en heb gewisseld met een onbereikbare locatie voor haar.

De hele dag door trok ze de la open en kwam aangewandeld met tussendoortjes ;)
Lekker ding is het toch _O-
pi_192060209
Heerlijk kinderen die goed eten.

Hier krijgen de kleintjes als ze na de middagdut uit bed komen twee biscuitjes. Jeremy was gister aan het hamsteren, die deed elke keer alsof hij een koekje kwijt was en gebaarde voor een nieuwe. Toen ik later naar het toilet ging zag ik dat meneer de koning te rijk was met maar liefst 8 koekjes om hem heen _O- hij heeft ze wel lief gedeeld met Vincent uiteindelijk.
pi_192061716
Wij zouden morgen op vakantie gaan naar een park in Drenthe. Maar dat hebben we verplaatst naar juni. In principe wel allebei vrij deze week maar grote kans dat vriend zijn verlof wordt ingetrokken.
Geen idee nog wat mijn werkgever voor beleid gaat aanhouden. Ik werk in de zorg met een zeer kwetsbare doelgroep. Kan me zomaar indenken dat ze de locatie sluiten.

Eten hebben we niet over te klagen. Ik merkte vandaag nog op dat we bij het koken echt rekening moeten houden met Sofie qua hoeveelheid. Ze at vanavond 3 vissticks op, naast een berg doperwten en wat aardappels. En wat fruit betreft is ze een veelvraat.

Vraagje; Sofie is nu 19 maanden en reageert ineens angstiger op dingen. Vooral als het donker is maar bijvoorbeeld ook als ze iemand binnen hoort komen. Voorheen rende ze dan de keuken in om te zien wie er binnen kwam. Nu rent ze jammerend naar mij toe.
Is dit een bekende ontwikkeling op deze leeftijd?
pi_192065690
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:03 schreef Takkie88 het volgende:

Vraagje; Sofie is nu 19 maanden en reageert ineens angstiger op dingen. Vooral als het donker is maar bijvoorbeeld ook als ze iemand binnen hoort komen. Voorheen rende ze dan de keuken in om te zien wie er binnen kwam. Nu rent ze jammerend naar mij toe.
Is dit een bekende ontwikkeling op deze leeftijd?
Ja hier bij 22 maanden ook "last" van. Ook als er mensen die ze niet vaak ziet beetje bangerig. Een (groot)konijn was eerst leuk maar gisteren was ze er bang voor.

https://centrumvoorjeugdengezin.nl/angst-kinderen-bang-mag/
:]
  maandag 16 maart 2020 @ 11:34:52 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192068433
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Het ligt eraan wie je het vraagt. De kaashandel, groenteboer, slager, viswinkel en andere voedselspeciaalzaken zijn net zo goed de voedselketen als de supermarkt. Denk dat, dat een moeilijk verhaal blijft totdat het land besluit tot álles dicht gooien met uitzondering van de supermarkt en apotheek.

Vooralsnog hebben we bericht gekregen dat wij welkom blijven. Alleen nog even de vraag of onze locatie open blijft. Dat volgt maandag/dinsdag.
Ik vind een bakker of een groenteboer wel echt anders dan een viswinkel of een delicatessenzaak. Die vind ik toch echt minder vitaal... Alsof je zonder olijven, fancy crackertjes of dure kaas de week niet door komt. Zonder brood of groente is dat wel echt ingewikkeld.

In de tussentijd probeer ik thuis te werken, gelukkig vindt prulleke de teletubbies momenteel echt de bom. Mijn man werkt in een winkel en heeft zich ziekgemeld. Ze willen de deuren niet sluiten, dombo's. Alsof er iemand wandelschoenen komt kopen nu.

En prulleke heeft een kies! Om maar even on-dreumestopic te blijven. Wat gaat de tijd dan hard joh, ze is nog niet eens 16 maanden.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192070917
Het is officieel, wij mogen onze kinderen brengen. Mijn vriendin is juf en ik werk in een vitale sector. Maar we gaan het niet doen. Ten eerste is Juul verkouden en ten tweede wil ik mijn kinderen zelf thuishouden nu. De maatregel is er niet voor niets en alhoewel het voor ons ook puzzelen en hard werken is om het draaiende te houden allemaal, kunnen we het wel oplossen zo.
Ik heb 100x liever 3 weken van deze quarantaine dan dat we nog maanden doormodderen.
Maar het voelt als vechten tegen de bierkaai want er zijn genoeg mensen die gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is.

Ik verbaas me er ook nog steeds over dat kledingwinkels gewoon open zijn....

Juul vindt het overigens supergezellig nu, B de hele tijd om haar heen. B vindt het ook leuk maar ze zitten elkaar soms aardig in de weg. Nog 2 weken en 6 dagen te gaan :D ;)
pi_192073390
Hoewel ons bedrijf er eentje is in de vitale sector ( biologische melkveehouderij ) hou ik Bikkel de komende 3 weken lekker thuis. Hij is vorige week aan zijn oog geopereerd ( operatie is helaas ook nog eens niet geslaagd ) en hij is van september tot april chronisch verkouden. Gelukkig kan ik mijn werk zo indelen dat ik het grootste gedeelte kan doen als hij slaapt. Ik ben wel benieuwd hoe het in april gaat. We hebben ook een B&B en die is vanaf de eerste week april helemaal volgeboekt.

Lastig Takkie, hier nog steeds een kind zonder angst.

En nogmaals een *O* voor Duman!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192073404
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:35 schreef exode het volgende:

Ik heb 100x liever 3 weken van deze quarantaine dan dat we nog maanden doormodderen.
Maar het voelt als vechten tegen de bierkaai want er zijn genoeg mensen die gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is.

Ik verbaas me er ook nog steeds over dat kledingwinkels gewoon open zijn....

De quarantaine is meer om de boel te vertragen zodat de ziekenhuizen niet overvol raken (als ik t goed begrijp) . Dit wordt nog wel een langlopend zaakje want hoe bepaal je wanneer het over is.
:]
pi_192074031
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind een bakker of een groenteboer wel echt anders dan een viswinkel of een delicatessenzaak. Die vind ik toch echt minder vitaal... Alsof je zonder olijven, fancy crackertjes of dure kaas de week niet door komt. Zonder brood of groente is dat wel echt ingewikkeld.

In de tussentijd probeer ik thuis te werken, gelukkig vindt prulleke de teletubbies momenteel echt de bom. Mijn man werkt in een winkel en heeft zich ziekgemeld. Ze willen de deuren niet sluiten, dombo's. Alsof er iemand wandelschoenen komt kopen nu.

En prulleke heeft een kies! Om maar even on-dreumestopic te blijven. Wat gaat de tijd dan hard joh, ze is nog niet eens 16 maanden.
Waarom is een bakker of groenteboer dan anders dan een viswinkel? Delicatessenzaak, okay., duidelijk. Maar het is al snel een glijdende schaal.

In mijn ogen zijn de bakker, de slager, de groenteboer, de viswinkel, de kaaswinkel allemaal hetzelfde laken, hetzelfde pak.. Of je nu persoonlijk alleen vlees eet, maar geen vis, of juist helemaal geen vlees en alleen maar vis en/of groente.. Het is allemaal voedsel. Alleen het ter plekke nuttigen zou niet meer moeten mogen. Het verbaast mij ook dat er zoveel snackbars volledig zijn gesloten. Eet- en zitgedeelten sluiten: zeker, nodig. Maar iets afhalen zou moeten kunnen. Daarin is een vette hap natuurlijk niet de meest gezonde keuze, maar het is en blijft voedsel: voedselketen: eerste levensbehoefte.

Als ze dan winkels sluiten moeten ze alles sluiten..
En zoals eerder gezegd verbaasd het mij vooral dat niet essentiële winkels open mogen blijven. Waarom nu speelgoed, kleding e.d. shoppen. Als dat alleen maar op bestelling zou mogen zou ik beter begrijpen.
pi_192074079
Overigens hebben wij vandaag na overleg met de opvang onze dame niet gebracht. Ze zijn in afwachting van een test, er is mogelijk een besmetting op de opvang. We zijn welkom op een andere locatie, maar wachten zelf deze dagen even af hoe het zich ontwikkelt m.b.t. opvanglocatie en dergelijke. Eerst zelf inventariseren wat we zelf op kunnen vangen en hetgeen dat niet lukt zullen we dan voor aankijken.

Vanmiddag zou een nieuwe, uitgebreidere lijst volgen met 'vitale' beroepen.
pi_192076216
:') Mini-ToT heeft een nieuwe hobby; alleen maar op het eten kauwen en sabbelen, en het dan weer uitspugen.
pi_192079585
Ik ga er ook vanuit dat het nog veel langer gaat duren wootahH zeker als ik zie hoe veel mensen ermee omgaan.

Ai neeh joh NJ dat is schrikken. Hopelijk geen besmetting. Jullie geen klachten?
pi_192080418
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:00 schreef exode het volgende:
Ik ga er ook vanuit dat het nog veel langer gaat duren wootahH zeker als ik zie hoe veel mensen ermee omgaan.

Ai neeh joh NJ dat is schrikken. Hopelijk geen besmetting. Jullie geen klachten?
Het is vooral verbazend hoe stil het nu is. (Qua opvang)
Vanochtend dan dus geweigerd op de opvang, vanwege vermoedelijke besmetting. (á "Er is een kindje met corona Hier? Ja") Alle leidsters zaten op van die kleine peuterstoeltjes zenuwachtig heen en weer te wippen, wachtend op de GGD.

Sindsdien van de locatie niets gehoord. Had eigenlijk verwacht dat we in de loop van de dag nog wel iets zouden horen van de eigen locatie.
pi_192081191
Hallo we zijn nog steeds in leven! Inmiddels verplicht thuiswerken. De afgelopen dagen heeft Madame elke dag oma gezien en ik ze daar vandaag ook overdag geweest. Geloof het of niet, het consultatiebureau is morgen gewoon open... Aangezien we niet verkouden verder zijn, gaan we maar een bezoekje brengen.
Het praten en dingen kunnen gaat hier echt hard, superleuk!

Plassen op potje zijn we nog niet aan het doen, ze weet wel wat plassen is (psssst) en heeft goed door dat ze poepie moet doen. Potje heeft ze nog geen zin in (ze is pas 1,5)
De afgelopen dagen is ze 'vroeg' wakker; half 8 ipv 8 uur maar 's avonds valt ze echt om van de slaap. Maar ik mag niet klagen als ik het hier lees!
Eten is niet grootste succes, een stuk minder dan eerder maar met vlagen wel weer goed. De puntje van de hoektanden zijn zo goed als door.

@1inamelon, bad hier hier helemaal te gek. Ze spettert en spartelt en helemaal enthousiast. Als het bad leeg is, blijft ze gewoon doodleuk zitten en mag ik haar nog niet afdrogen!

@exode, Madame zingt ook mee. 'Poesje .... MOUW, kom eens MOUW, ik heb lekkere MELLUK voor .. ' etc. Lekker fonetisch

@ToT, potjes? die gebruiken we al maanden niet meer. Het is met de pot mee of niet!

@SacreCoeur Ene dag was een sinaasappel en appel het einde, en nu lijkt het opeens niet meer lekker. Raar he!

@D.U.M.A.N. Voorzichtelijke gefeliciteerd!

@Takkie88 Madame lijkt echt fearless, alles vindt ze leuk. Van de week liep ze ook zo op een eend af. Nadat ze bij de stoeprand kwam om hem te volgen, vroeg ze papa netjes om een handje!
Het is wel elke keer 'Mama' terwijl papa het ook best kan doen.. soms heel vermoeiend.
pi_192088450
@NicolasJoy lief dat je het vraagt :* beetje late reactie van mijn kant wel haha. Het gaat nu heel goed met Y, gelukkig! Neemt niet weg dat ik nu (5 dagen later :{) strontverkouden begin te worden. Het is wat het is.

Wbt groente, das het enige wat hier echt goed in gaat haha. Sinds gister is Y. 1,5 jaar, en dat is te merken ook. Tig driftbuien per dag inclusief op de grond liggen en drama maken ;( voorderest heeft ze een nieuwe ontwikkeling; broek op d’r knieën. :')
pi_192093087
U.ras is jarig 🎉🎉🎉
Helaas hebben we zijn verjaardag af moeten zeggen, hebben we de taart moeten annuleren en komt er vanavond ook geen bezoek omdat U. aan het hoesten is.
Maar een verjaardag zonder cadeau’s en taart kan natuurlijk niet, dus ik heb gisteravond zelf een taart gemaakt. Vanavond samen kaarsjes uitblazen, taart eten en dan sluiten we deze verjaardag helaas zo af. Nadat alles weer normaal is, gaan we het alsnog goed vieren. O+

Wij nemen nu afscheid van dit topic! Hopelijk tot heel snel, leuke dreumesjes! :*

pi_192093147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef Framblij89 het volgende:
@:NicolasJoy lief dat je het vraagt :* beetje late reactie van mijn kant wel haha. Het gaat nu heel goed met Y, gelukkig! Neemt niet weg dat ik nu (5 dagen later :{) strontverkouden begin te worden. Het is wat het is.

Wbt groente, das het enige wat hier echt goed in gaat haha. Sinds gister is Y. 1,5 jaar, en dat is te merken ook. Tig driftbuien per dag inclusief op de grond liggen en drama maken ;( voorderest heeft ze een nieuwe ontwikkeling; broek op d’r knieën. :')
Gelukkig gaat het met Y. dan wel weer goed! O+ Sterkte voor jou!

Fijn dat ze haar broek ook uit (probeert) te doen. :9 Ik vond ons kind al raar.... :+
Driftbuien trouwens ook: check.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U.ras is jarig 🎉🎉🎉
Helaas hebben we zijn verjaardag af moeten zeggen, hebben we de taart moeten annuleren en komt er vanavond ook geen bezoek omdat U. aan het hoesten is.
Maar een verjaardag zonder cadeau’s en taart kan natuurlijk niet, dus ik heb gisteravond zelf een taart gemaakt. Vanavond samen kaarsjes uitblazen, taart eten en dan sluiten we deze verjaardag helaas zo af. Nadat alles weer normaal is, gaan we het alsnog goed vieren. O+

Wij nemen nu afscheid van dit topic! Hopelijk tot heel snel, leuke dreumesjes! :*
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_192093903
Gefeliciteerd met jullie knappe kerel DUMAN. Wat ziet hij er vrolijk uit op de foto's.
Ik duim voor snel alsnog een superfeest met alle mensen waarvan U houdt.

Zie je over ruim 3 maanden in het volgende topic. :*
pi_192103339
Gefeliciteerd Duman en tot snel! Wel sneu dat de verjaardag niet echt gevierd kan worden, dan volgend jaar maar dubbel zo groot!
pi_192111733
Gefeliciteerd duman! *O* en wat een leuke taart! O+
Hopelijk kan er alsnog snel een feestje voor hem gevierd worden.

Hebben jullie nog (leuke) tips om de dag een beetje te vullen met een dreumes?
Had zelf al op instagram gezien; een grote doos, dreumes, en stiften, zodat ze die doos onder kunnen kliederen. Was even leuk, totdat er overal op werd gekliederd behalve de doos :')
Mijn vriend kan nog naar buiten met Y. maar ik moet haar binnen zien te vermaken totdat hij thuis is van werk.
pi_192112023
Fram, al in het speciale topic gekeken? OUD / Thuisblijftips voor ouders & kinderen
Is wel wat meer op peuters en ouder gericht, maar er staan wellicht ook dingen in die voor jou van toepassing zijn.

Juul wordt vooral geëntertaind door haar grote broer maar verder kan ze lang spelen met duplo en met de hot wheels baan van haar broer. Ze vindt het vooral leuk om een auto van een baan af te laten rijden. Als je een auto hebt en iets van een plankje of zo? Ze verandert zelf steeds de baan en waar de baan staat zeg maar. Ze heeft het er druk mee iig.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:48:33 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192114272
Gefeliciteerd DUMAN (lekker laat, sorry!)

Prul krijgt vandaag BMR-enting. Ik vind het maar niks...
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:08:33 #100
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_192115990
Gefeliciteerd DUMAN! Dat ziet er toch heel feestelijk uit!

@Tink89 ik snap dat je het niks vindt. Bas moet nog de ACWY-meningokokken inenting (die moet apart omdat hij hier niet in het vaccinatieprogramma zit, C heeft hij al gehad) maar dat laat ik nu maar even zitten. Heb je advies gevraagd aan het CB?

Wij zitten (minstens) de komende 5 weken thuis. Ik heb net allemaal knutselspullen op Amazon besteld en ik heb nog wat speelgoed apart gehouden na zijn verjaardag en na kerst dus dat krijgt hij nu in de loop van de tijd. Verder probeer ik elke dag een stuk met hem te gaan wandelen en als dat straks ook niet meer mag, dan kunnen we gelukkig nog in de tuin. Hebben jullie verder nog dreumestips? Hij heeft een attention span van ongeveer 10 seconden dus niks ingewikkelds ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')