Picsquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:27 schreef Tele6 het volgende:
Mijn schoenen zijn er en ze passen![]()
Ik ben al een hele tijd bezig om tweedehands Dr Martens te vinden. Ik had ze hier in de stad gepast en geconcludeerd dat maat 41 goed zat, maar toen bleken de vegan Dr Martens die ik tweedehands vond net anders te vallen en heb ik die weer door moeten verkopen. Nu heb ik maat 42 gevonden, in een andere kleur en materiaal dan ik eerst van plan was, maar eigenlijk nog veel mooier. En ze zien er splinternieuw uit
Leukquote:Op woensdag 4 maart 2020 15:50 schreef fietsie het volgende:
Action leeggekauft![]()
Digitale schuifmaat en glow-in-the-dark-plakband waren wel de toppers
Er was een hele helling zelfsquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo heerlijk dagje op de latten gestaan. Winterberg maakte zijn reputatie op de eerste piste voor mij al waar. Daar klapte iemand met volle snelheid en 0 controle vol in mijn rug en we klapte allebei dus onderuit.
Hoop smoesjes. Waaronder "ja er was een heuvel" ja mens wat verwacht je op een piste.
Voor de rest was het prima. Einde van de dag werden de pistes slecht maargoed dat geeft ook weer leuke uitdagingen
Ja ik ben ook best wel uit mijn stekker gegaan. Mensen moeten hun verantwoordelijk nemen. Ongelukje kan gebeuren. Maar je gaat niet als een kamikaze piloot van zo'n berg af terwijl je geen idee hebt hoe je moet remmen of uitwijken. Ongelukje kan gebeuren maar dit was gewoon belachelijk.quote:
Mja ik maak me stiekem ook wel beetje zorgen over volgende week.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ik ben ook best wel uit mijn stekker gegaan. Mensen moeten hun verantwoordelijk nemen. Ongelukje kan gebeuren. Maar je gaat niet als een kamikaze piloot van zo'n berg af terwijl je geen idee hebt hoe je moet remmen of uitwijken. Ongelukje kan gebeuren maar dit was gewoon belachelijk.
Veiligheid op de piste is gewoon erg belangrijk.
Dan komt dat vast goed. Gewoon niet sneller gaan dan je kunnen en dan is er echt niks aan de hand.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik maak me stiekem ook wel beetje zorgen over volgende week.
En ik kan gewoon remmen en bochtjes maken
Lekker dan. Heb je nog last van je rug?quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ik ben ook best wel uit mijn stekker gegaan. Mensen moeten hun verantwoordelijk nemen. Ongelukje kan gebeuren. Maar je gaat niet als een kamikaze piloot van zo'n berg af terwijl je geen idee hebt hoe je moet remmen of uitwijken. Ongelukje kan gebeuren maar dit was gewoon belachelijk.
Veiligheid op de piste is gewoon erg belangrijk.
Ja onderrug en de halsspieren hebben ook een klap gehad denk ik. Want links is wat dik en gapen doet pijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker dan. Heb je nog last van je rug?
Aiquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja onderrug en de halsspieren hebben ook een klap gehad denk ik. Want links is wat dik en gapen doet pijn.
Bah. Vanavond lekker even in bad gaan liggen? In ieder geval voor de rugquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja onderrug en de halsspieren hebben ook een klap gehad denk ik. Want links is wat dik en gapen doet pijn.
Wat ik vooral vervelend vind is potentieel afhankelijk zijn van anderen mbt spullen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 17:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan komt dat vast goed. Gewoon niet sneller gaan dan je kunnen en dan is er echt niks aan de hand.
ja lekker is anders. Maarja verder wel een toffe dag met mijn meneer gehad hoor.quote:
Even kijken en anders morgen. Ben pas laaaatt thuis want moet onze Loebes nog ophalen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bah. Vanavond lekker even in bad gaan liggen? In ieder geval voor de rug
Als ze zeggen dat het geen probleem is zal dat denk ik ook wel zo zijn. Ik vind het juist leuk om mensen kennis te laten maken met skiën.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wat ik vooral vervelend vind is potentieel afhankelijk zijn van anderen mbt spullen.
En blok aan been gevoel bij mezelf als enige niet-eerder-skier.
Maar goed.. mijn gezelschap zegt het geen probleem te vinden. Het is puur dat ik dat zelf niet prettig vind.
Dus het komt vast goed... maar dat duurt denk ik toch minimaal tot na de eerste keer skiën vrees ik.
Altenmarkt..quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
ja lekker is anders. Maarja verder wel een toffe dag met mijn meneer gehad hoor.
[..]
Even kijken en anders morgen. Ben pas laaaatt thuis want moet onze Loebes nog ophalen.
[..]
Als ze zeggen dat het geen probleem is zal dat denk ik ook wel zo zijn. Ik vind het juist leuk om mensen kennis te laten maken met skiën.
En anders lekker lesje pakken. Dan leer je het jezelf ook niet verkeerd aan en ik vind het zelf ook heel leuk. Neem zelf in Oostenrijk ook altijd nog een paar uur privé les.
Waar ga je heen?
Ben benieuwd hoe je het straks vind. Veel plezier alvast iigquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Altenmarkt..
En idd.. vorig jaar ging er ook iemand mee die het nooit gedaan had. Dus ze zijn wel wat gewend.
En diegene gaat dit jaar ook weer mee.
Maar wat ik zei.. dat zit meer in mijn hoofd dan in dat van een ander
Altenmarkt, daar liggen best wel wat voetstappen van mij. Wij gingen vroeger altijd naar kennissen in Filzmoos (zomervakantie) en dat ligt er vrijwel naast.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Altenmarkt..
En idd.. vorig jaar ging er ook iemand mee die het nooit gedaan had. Dus ze zijn wel wat gewend.
En diegene gaat dit jaar ook weer mee.
Maar wat ik zei.. dat zit meer in mijn hoofd dan in dat van een ander
Ik denk dat ik het prima naar mn zin ga hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je het straks vind. Veel plezier alvast iig
Als je er eenmaal bent, vindt je je draai wel weerquote:Op woensdag 4 maart 2020 18:39 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het prima naar mn zin ga hebben.
En hoef niet 7 dagen heel de dag op een berg te staan natuurlijk. Ereader/boek mee, haakspul mee..
zal me niet vervelen.
Maar moe en niet lekker in mn vel.
En wil ook niet dat ik een ander in de weg zit.
Slechte combi. Kan iemand 100x zeggen dat dat heus niet zo is.. dat landt dan toch niet ECHT.
Zit half te slapen op de bank maar moet echt nog wat doen in huis EN inpakken.
En koken/eten.
Zo te lezen ben je hard aan vakantie toequote:Op woensdag 4 maart 2020 18:39 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik denk dat ik het prima naar mn zin ga hebben.
En hoef niet 7 dagen heel de dag op een berg te staan natuurlijk. Ereader/boek mee, haakspul mee..
zal me niet vervelen.
Maar moe en niet lekker in mn vel.
En wil ook niet dat ik een ander in de weg zit.
Slechte combi. Kan iemand 100x zeggen dat dat heus niet zo is.. dat landt dan toch niet ECHT.
Zit half te slapen op de bank maar moet echt nog wat doen in huis EN inpakken.
En koken/eten.
Nou dat idd..quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo te lezen ben je hard aan vakantie toeKomt dat even mooi uit
![]()
Je zit heus niemand in de weg, maar ik denk dat je dat rationeel wel weet, maar gevoelsmatig is dan weer een complex dingetje.
Ik zag dat het in Adelaide helemaal uitverkocht was. Toen dacht ik even...het zal maar uitverkocht zijn en je hebt diaree.quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Wordt ons wcpapier allemaal in China gemaakt of zo dat iedereen juist dat hamstert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker dat t weg is!!!quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:46 schreef Kaatje1 het volgende:
whoa, de vlonders op het balkon zijn weg. Wat een smeerboel daaronder. Heel veel vergaan blad. Maar ook flink wat sigarettenpeuken (die echt niet van mij zijn).
Morgen de hulp vragen of zij een keer wil komen om het echt goed schoon te maken en dan een (niet groen) balkontapijt erop.
Auwquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo heerlijk dagje op de latten gestaan. Winterberg maakte zijn reputatie op de eerste piste voor mij al waar. Daar klapte iemand met volle snelheid en 0 controle vol in mijn rug en we klapte allebei dus onderuit.
Hoop smoesjes. Waaronder "ja er was een heuvel" ja mens wat verwacht je op een piste.
Voor de rest was het prima. Einde van de dag werden de pistes slecht maargoed dat geeft ook weer leuke uitdagingen
Ik zat me vandeweek ook al zoiets af te vragen... iedereen gaat dood aan de monstergriep...quote:Op woensdag 4 maart 2020 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Wordt ons wcpapier allemaal in China gemaakt of zo dat iedereen juist dat hamstert?
Vond dit wel grappig, iedereen koop dure spullen, en gewoon zeep lijkt beter te zijnquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zat me vandeweek ook al zoiets af te vragen... iedereen gaat dood aan de monstergriep...
maar wc papier... kasten vol.
Zag dat picnic het ook al extra druk heeft.
Het was in de supermarkt niet minder druk tho
Leuk experiment ookquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vond dit wel grappig, iedereen koop dure spullen, en gewoon zeep lijkt beter te zijn
https://www.upworthy.com/hand-washing-bread-experiment
Ja, maar dat zijn schimmels. De sporen (soort van zaadjes) van schimmels zijn ervoor gemaakt om een hoop te overleven, dus die overleven een beetje handontsmettingsmiddel wel - vandaar dat de boterham "hand sanitizer" gezellig begroeid is. Boenen met zeep en water werkt wel tegen schimmels.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vond dit wel grappig, iedereen koop dure spullen, en gewoon zeep lijkt beter te zijn
https://www.upworthy.com/hand-washing-bread-experiment
Je bent een stuk to the point-er dan ik iigquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:20 schreef Blues het volgende:
Gewoon handen wassen met zeep is effectiever tegen virus overdracht dan anti-bacteriële gelpompjes die overal staan.
Of ben ik al spuit13
Moet ook bekennen dat brood al niet lekker meer smaakt voor je schimmel ziet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn schimmels. De sporen (soort van zaadjes) van schimmels zijn ervoor gemaakt om een hoop te overleven, dus die overleven een beetje handontsmettingsmiddel wel - vandaar dat de boterham "hand sanitizer" gezellig begroeid is. Boenen met zeep en water werkt wel tegen schimmels.
Corona is een virus. Normaal gesproken hoor je veel over desinfecteren in verband met bacteriën, bijvoorbeeld tegen voedselvergiftiging of wanneer ze weer eens E. coli in restaurantvoer gevonden hebben of zo. Maar nu gaat het erom om een virus van je handen af te krijgen.
Bacteriën leven, dus die kun je dood maken door er handalcohol overheen te gooien of iets anders pijnlijks. Een virus leeft niet, het is alleen maar een stukje genetische code met een hulsje eromheen. Doodmaken is hier niet de truc, wegpoetsen werkt wel. Dus handen flink afboenen, goed afdrogen, handdoekje wegdoen.
Schimmels zijn leuk, trouwens. Wist je dat sommige schimmelsporen praktisch alles overleven? Als je de "haren" van een schimmel ziet, is hij al in een heel vergevorderd stadium. Ruim voor die tijd zitten de schimmeldraden al door je hele boterham. Dus niet alleen de boterham die harig geworden is weggooien, maar het hele brood (tenzij je een sterke maag en weinig fantasie hebt). Nog leuker, de sporen waren waarschijnlijk al voor het bakken aanwezig in het brood en ze gaan niet dood van het bakken. Het duurt gewoon een tijdje tot ze "tot bloei komen". Je kunt het best je brood bewaren op een plek waar schimmels niet graag groeien (een niet te vochtige plek vooral, milde kou vinden ze nog prima dus de koelkast doet niks). Dan kun je je brood opeten voor het harig is.
Ik heb research gedaan, want studentenhuizen en schimmels, je kent het
Kort door de bocht is nog wel eens mn middle namequote:Op woensdag 4 maart 2020 21:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je bent een stuk to the point-er dan ik iig
Goed bezigquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Moet ook bekennen dat brood al niet lekker meer smaakt voor je schimmel ziet.
Dan smaakt het al wat zurig en het ruikt ook anders.
En ik heb altijd roomboter.. maarja eet het niet enorm veel. En ook daar ruik je ruim voordat je het ziet dat je boter eigenlijk al niet goed meer is.
Moet zeggen dat sinds ik wat meer vertrouw op geur en smaak.. ik sommige dingen veel vaker weggooi dan eerst.. maar andere dingen juist weer veel langer houdbaar blijken.
(Zoals melk die een week na de tht prima drinkbaar is. En de kip die 2 dagen voor de datum.. echt de pan niet meer inkomt omdat hij gek ruikt of voelt)
Volgende week woensdag, over een weekje dus. A heeft dan een diploma-uitreikingquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Kort door de bocht is nog wel eens mn middle name![]()
Wel interessante post van jou![]()
Wanneer is eten met de sch.oudersx2
Haha gewoon stresskippie hier soms.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |