Deze website was eigenlijk bedoeld voor hoge risico groepen, waaronder gezondheid medewerkers, in een lokaal gebied van San Francisco, maar afgelopen vrijdag heeft Trump dit opgepakt en gelijk als iets landelijks gepresenteerd.twitter:Google_Comms twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 22:16:27Statement from Verily: "We are developing a tool to help triage individuals for Covid-19 testing. Verily is in the early stages of development, and planning to roll testing out in the Bay Area, with the hope of expanding more broadly over time. reageer retweet
quote:...
The disconnect is especially odd given how extensively Trump and other White House officials touted the website during Friday's press conference. Google had 1,700 engineers working on it, Trump said. By Sunday, offered Vice President Mike Pence, they would be able to announce timing for the site's availability. Recently appointed White House coronavirus coordinator Debbie Birx walked through how the site would work. "Clients and patients and people who have interest can fill out a screening questionnaire," she said. If the answers indicate that they have symptoms for Covid-19, the disease caused by the novel coronavirus, the site will direct them to the nearest drive-through testing site. Once tested, they'll get results within 24 to 36 hours. It sounded a bit like Google Maps: Pandemic Edition.
...
wired
Van 11 uur geleden. Gaat dus hard in de VS.twitter:spectatorindex twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 02:26:29BREAKING: United States coronavirus death toll rises to 81 reageer retweet
En hoe weet hij dat te beoordelen vanuit zuid Amerika?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Volgens een Italiaan die ik gisteren sprak, bij een BBQ hier te Zuid-Amerika na tig biertjes, is het percentage in Noord-Italië gewoon zo hoog omdat men fanatiek is met checken en ligt het in Zuid-Italië waarschijnlijk zeker zo hoog.
Maar daar lijkt vanalles wat minder te functioneren
Hij kwam net aan, via Zwitserlandquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En hoe weet hij dat te beoordelen vanuit zuid Amerika?
Geen idee. Wel erg benieuwd naar! Zal eens kijken of ik via Google hier iets van kan vinden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:15 schreef June. het volgende:
Het reduceren van het CDC was ook niet zo'n slimme zet. Wat is het sentiment in de VS, staan de meesten nog steeds achter Trump?
Gaat hard daar.twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@NBCNews @BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
twitter:SarahHollenbeck twitterde op maandag 16-03-2020 om 19:37:56BUSY BEACH! This is what @MyClearwater Beach looks like right now as spring break crowds flock to the sand. #Clearwater leaders haven't decided if they should add a curfew or close beaches but they may vote on measures related to the #coronavirus this Thursday. @abcactionnews https://t.co/jGoxQdYJg5 reageer retweet
SPRING BREAK!twitter:morethanmySLE twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:22:24WATCH: Ft. Lauderdale Beach crowded with people with no care, DESPITE dire & grim projections of #coronavirus and US Senator Rick Scott & Miami Mayor in Self-Quarantine.
FLORIDA #StayHome this is RECKLESS behavior!
https://t.co/SmvQni3Zn6 reageer retweet
Volgens Nu.nl laten Amsterdammers zich ook niet het Vondelpark afnemenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:17 schreef Salina het volgende:
[..]
Geen idee. Wel erg benieuwd naar! Zal eens kijken of ik via Google hier iets van kan vinden.
Ondertussen in de VS:Gaat hard daar.twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@:NBCNews @:BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
Owh, en ondertussen in Florida:
https://www.newsweek.com/(...)l-distancing-1492694
THOUSANDS STILL FLOCKING TO FLORIDA'S BEACHES DESPITE CORONAVIRUS SOCIAL DISTANCING GUIDELINES
Daar heb je dan wel weer gelijk in ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Volgens Nu.nl laten Amsterdammers zich ook niet het Vondelpark afnemen
Doe mij maar een zeebriesje dan.
Dat weet je met de griep ook niet toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 00:44 schreef Felixa het volgende:
Trump lijkt nu eindelijk "omgepraat" door zijn task force en begint de ernst van de situatie in te zien. Maar ik denk dat ze nog steeds zo achter de feiten aanlopen wat betreft testen, dat ik me afvraag hoeveel mensen er al overleden zijn zonder ooit getest te zijn.
lung images are terrifying, geen idee wat daar goed aan isquote:Op woensdag 18 maart 2020 05:54 schreef raptorix het volgende:
Vanaf 6 minuten:
Kortom voor het merendeel van de mensen zou dat goed nieuws zijn, kan iemand dit bevestigen?
NEe James Woodsquote:Op zondag 15 maart 2020 21:20 schreef Felixa het volgende:
Op CNN nu gouverneur Cuomo van New York.
Die moet echt ooit presidentskandidaat worden.
Wat een geschikte kerel!
Vanaf 6 minuten, over dat Italiaanse onderzoek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:12 schreef funnywell het volgende:
[..]
lung images are terrifying, geen idee wat daar goed aan is
Baan verloren, of minder uren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef Jaeger85 het volgende:
Inmiddels heeft al 18% in de VS zijn baan verloren... Als de regering deze mensen niet helpt dan wordt het een chaos daar.
Altijd al een chaos geweest daar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef Jaeger85 het volgende:
Inmiddels heeft al 18% in de VS zijn baan verloren... Als de regering deze mensen niet helpt dan wordt het een chaos daar.
https://www.breitbart.com(...)wake-of-coronavirus/quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Baan verloren, of minder uren.
Ik snap dat echt niet! Dit zijn dus voornamelijk studenten, waarvan je dus zou verwachten dat zij beter kunnen nadenken dan de gemiddelde populatie. Maar, ja, het zijn natuurlijk ook jonge mensen die denken dat zij onkwetsbaar zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:17 schreef Salina het volgende:
[..]
Geen idee. Wel erg benieuwd naar! Zal eens kijken of ik via Google hier iets van kan vinden.
Ondertussen in de VS:Gaat hard daar.twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@:NBCNews @:BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
Owh, en ondertussen in Florida:
https://www.newsweek.com/(...)l-distancing-1492694
THOUSANDS STILL FLOCKING TO FLORIDA'S BEACHES DESPITE CORONAVIRUS SOCIAL DISTANCING GUIDELINES
Thousands of people in Florida appear to be ignoring calls to self isolate and distance themselves from others to help control the coronavirus outbreak by going to the city's beaches en masse.
Videos and photos posted on social media by local news sites and residents show large crowds of people on the sands and in the ocean at Clearwater Beach, West Florida, despite repeated calls from officials for people to avoid large crowds to help protect against the virus.twitter:SarahHollenbeck twitterde op maandag 16-03-2020 om 19:37:56BUSY BEACH! This is what @:MyClearwater Beach looks like right now as spring break crowds flock to the sand. #Clearwater leaders haven't decided if they should add a curfew or close beaches but they may vote on measures related to the #coronavirus this Thursday. @:abcactionnews https://t.co/jGoxQdYJg5 reageer retweet
SPRING BREAK!twitter:morethanmySLE twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:22:24WATCH: Ft. Lauderdale Beach crowded with people with no care, DESPITE dire & grim projections of #coronavirus and US Senator Rick Scott & Miami Mayor in Self-Quarantine.
FLORIDA #StayHome this is RECKLESS behavior!
https://t.co/SmvQni3Zn6 reageer retweet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Florida. Daar wonen zoveel senioren. Wat een drama gaat dit worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet! Dit zijn dus voornamelijk studenten, waarvan je dus zou verwachten dat zij beter kunnen nadenken dan de gemiddelde populatie. Maar, ja, het zijn natuurlijk ook jonge mensen die denken dat zij onkwetsbaar zijn
Die ook in grote getale op en neer vliegen van en naar New York.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Florida. Daar wonen zoveel senioren. Wat een drama gaat dit worden.
Dan heb jij studenten behoorlijk hoog zitten denk ik. Ik weet niet of ze beter kunnen nadenken dan de gemiddelde populatie. En dit zijn ook high schoolers hè, niet alleen mensen op college en universiteit geloof ik. Niet echt de gemiddelde Harvard-student ofzo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Yinny het volgende:
Ik snap dat echt niet! Dit zijn dus voornamelijk studenten, waarvan je dus zou verwachten dat zij beter kunnen nadenken dan de gemiddelde populatie. Maar, ja, het zijn natuurlijk ook jonge mensen die denken dat zij onkwetsbaar zijn
Ow, niet alleen in Florida hoor. Wees gerust. (sarcastisch). Die jongeren komen vanuit het hele land en verspreiden het virus weer over het hele land, naar hun ouders, grootouders, familie, vrienden. En die boeken weer een lekkere cruise als dat ergens nog kan, of nog even snel een reisje naar een land wat nog geen toeristenverbod heeft opgelegd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Florida. Daar wonen zoveel senioren. Wat een drama gaat dit worden.
Bron? Betekent ook wat voor de huizenmarkt dit ...quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.latimes.com/b(...)offs-work-hours-jobsquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bron? Betekent ook wat voor de huizenmarkt dit ...
Bizar. 18% is echt FORS!!quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.latimes.com/b(...)offs-work-hours-jobs
In VS kende men dan weer niet de term Mexicaanse griep.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:40 schreef Felixa het volgende:
Trump net op de dagelijkse persconferentie...![]()
Vraag: "Why do you keep using the term Chinese virus?"
Antwoord: "Because it came from China."
Vraag: "Nobody else uses that term, why do you keep using it?"
Antwoord: "Because the Chinese said that it came from American soldiers who planted it in China."
Wat een kleuter is het toch ook.
Dat is niet allen de VS hoor ook in Frankrijk een Belgie had je zulke dingen daarom zijn ze nu in lock down.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Yinny het volgende:
[..]
Lockdown in Amerika ondenkbaar.. gaat 75% van de burgers failliet..quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is niet allen de VS hoor ook in Frankrijk een Belgie had je zulke dingen daarom zijn ze nu in lock down.
Het is toch Spring Break? Dat is massaal feesten met studenten..quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Yinny het volgende:
[..]
Juíst in deze tijden zouden álle landen moeten samenwerken om dit virus zo snel mogelijk uit te roeien/een medicijn/vaccin te ontwikkelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:40 schreef Felixa het volgende:
Antwoord: "Because the Chinese said that it came from American soldiers who planted it in China."
Ik snapte al niet waarom hij president was maar nu snap ik het helemaal niet meer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:40 schreef Felixa het volgende:
Heel veel mensen hebben ook meer dan een baan, dus als ze er eentje verliezen kunnen ze eindelijk eens bijkomen en normaal gaan leven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Baan verloren, of minder uren.
Normaal leven met te weinig inkomen om hun huis en eten te betalen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben ook meer dan een baan, dus als ze er eentje verliezen kunnen ze eindelijk eens bijkomen en normaal gaan leven.
Hun huis kunnen ze meestal wel betalen. In NL hebben de meeste maar 3 of 4 grote vaste lasten per maand (hypotheek/huur, auto, gas, electriciteit en verzekeringen). In de VS is alles op afbetaling, dus die hebben bergen credit betalingen (bankstel, koelkast, vloerkleed, dirtbike/quad/skis/fiets, tv etc). Mis je een betaling dan krijg je gelijk een boete en 15% rente over het te betalen bedrag, dan zit je heel snel in een neerwaartse spiraal. Gebeurt dat een keer, dan neem je een extra baantje, maar daar gaan ze dan ook heel snel weer naar leven. En als ze het anders zouden willen, moeten ze maar eens wat aan hun politieke systeem doen, dat is puur gericht om bedrijven en hun winsten te beschermen, niet om een voor een goed leefklimaat voor hun burgers te zorgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Normaal leven met te weinig inkomen om hun huis en eten te betalen.
Als ik in de VS zou leven (afhankelijk van de staat) zou ik de aanschaf van een wapen zeker overwegen. Veel meer dan toiletpapierquote:Op vrijdag 20 maart 2020 06:57 schreef Basp1 het volgende:
Sommige senatoren verkochten verdacht veel aandelen in aanloop naar deze uitbraak terwijl men door bleef praten dat er niets ging gebeuren.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~bd290d4b/
In nederland wordt toiletpapier gehamsterd, in de vs wapen en munitie.
https://eu.northjersey.co(...)un-shops/5066960002/
Ik snap het wel, maar je snapt wel dat alle andere mensen dan ook een wapen hebben. Dus in plaats van een honkbalknuppel of een mes richt je veel zwaardere schade aan in luttele seconden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik in de VS zou leven (afhankelijk van de staat) zou ik de aanschaf van een wapen zeker overwegen. Veel meer dan toiletpapier
Door vuurwapen gerelateerd geweld vallen nu al gemiddeld in Amerika rond de 109 doden per dag.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:34 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar je snapt wel dat alle andere mensen dan ook een wapen hebben. Dus in plaats van een honkbalknuppel of een mes richt je veel zwaardere schade aan in luttele seconden.
Ik denk dat we onze zorgen beter op ons eigen land en continent moeten richten, wij zijn er niet veel beter aan toe met een veel te lage IC capaciteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:21 schreef Felixa het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor de USA. Straks miljoenen mensen werkloos, dakloos.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:54 schreef I.C.O.N. het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom er weinig over de situatie in Amerika wordt gerapporteerd. Eens
Alle maatregelen in de rest van de wereld zijn al desastreus, maar in Amerika gaat dit leiden tot ongekende werkloosheid, dakloosheid, faillissementen, etc. Eens
Ik denk dat Amerika een westers land is wat het hardst getroffen gaat worden door Covid-19
Zéér zeker eens
omdat het nieuws van eigen land veel belangrijker is... als je informatie uit de VS wilt dan kan je dat gewoon op internet vinden voor de nieuwsgierige...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:54 schreef I.C.O.N. het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom er weinig over de situatie in Amerika wordt gerapporteerd. Alle voorverkiezingen worden breed uitgemeten maar nu het land op een tikkende tijdbom zit is het verdacht stil vind ik.
Alle maatregelen in de rest van de wereld zijn al desastreus, maar in Amerika gaat dit leiden tot ongekende werkloosheid, dakloosheid, faillissementen, etc.
Alleen het feit al dat er nu 'guns & ammo' wordt gehamsterd i.p.v. WC-papier is ook veelzeggend...
Ik denk dat Amerika een westers land is wat het hardst getroffen gaat worden door Covid-19
Dat is mooi om het in kaart te brengen maar zonder vaccin of medicijn is de wetenschap dat je het op een bepaald moment wel of niet hebt en er 3000usd voor neertikt ook niet zaligmakend.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Grootste probleem is dat niemand zich laat checken aangezien dat ruim 3000 Dollar kost.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:41 schreef wokkelfok het volgende:
Denk je dat Xi Jinpin nog open staat voor het delen van beademingsapparatuur met de VS?
Je kan je echt afvragen hoe lang deze clown president nog blijft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:
Een journalist vraagt Donald Trump wat hij wil zeggen tegen de Amerikanen die bang zijn voor de gevolgen van het coronavirus, maar daar is de president niet van gediend: "Ik zeg ze dat jij een verschrikkelijk slechte journalist bent."
https://twitter.com/PodSa(...)041962871881728?s=20
Trump ten voeten uit.
't is Murrica, die krijgt gewoon weer 4 jaar van het stemveequote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Je kan je echt afvragen hoe lang deze clown president nog blijft.
Dat hele land is toch een grote grap gewordenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:55 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
't is Murrica, die krijgt gewoon weer 4 jaar van het stemvee
Dit is heel pijnlijk voor Trump en dit is nog maar het begin. Zal hij vandaag tijdens de persbriefing het virus weer als Chinese Virus gaan bestempelen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:59 schreef Basp1 het volgende:
Verenigde Staten doen mogelijk stap terug in handelsconflict met China
https://www.nu.nl/economi(...)flict-met-china.html
Amerika first met de staart tussen de benen zijn ze daar bang dat er voor hun noodzakelijke spullen niet meer komen. Dan moet trump maar oproepen om de koolmijners zich te laten omscholen tot mondkapjesnaaiers.
Ik lach niemand uit, maar die man is een van de weinigen die gewoon eerlijk is en met voorbeelden direct uit de maatschappij komt. Zijn persconferenties barsten van de daadkracht en leiderschap. Daar kan Trump nog een puntje aan zuigen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:02 schreef Spanky78 het volgende:
Ze hebben een enorm probleem. Maar waarom zouden we ze uitlachen hier? Wij hebben hier net zo’n probleem, misschien met straks iets kleinere gevolgen.
Maak je geen illusies, dit heeft een omvang zoals we sinds wo2 niet gezien hebben.
Tja, in hoeverre krijgt iedereen daar toegang toe als het misgaat, en is dat wel genoeg als je niet zoals de rest van de westerse wereld werknemers en werkgevers ondersteunt om even te stoppen zonder dat ze direct bang moeten zijn om alles te verliezen? Alles is daar nu al op de pofquote:Op zondag 22 maart 2020 19:18 schreef polderturk het volgende:
De VS heeft 35 beademingsapparaten per 100.000 inwoners. Één van de hoogste ter wereld.
twitter:BillyCorben twitterde op zondag 22-03-2020 om 15:54:40Okeechobee County Commissioner Bryant Culpepper at emergency meeting says you can kill coronavirus by holding a blow dryer up to your nose after he saw it on “reliable source” OANN, warns “there’s a lot of baloney out there on social media” #BecauseFlorida https://t.co/n9dGDBQ4WW reageer retweet
$9116 ?!?!??!??quote:Op zondag 22 maart 2020 21:28 schreef Peter het volgende:
Ik hoorde al een verhaal van iemand die symptomen had, naar een ER ging, getest en ondervraagd werd en 9116 dollar mocht aftikken. En zijn test werd niet geanalyseerd want anderen hadden prioriteit.
Als ik dat hoor, dan denk ik dat véél mensen zich niet eens gaan melden bij de zorg.
twitter:eha_news twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:15:18📹 Watch how the #coronavirus test kit of the Turkish company GENKORD works
▪️#Turkey plans to conduct 15 thousand tests per day with kits such as the one of GENKORD that deliver results in just 15 minutes
https://t.co/8rzCFzhvsL reageer retweet
En dan je inkopen in een ziekenhuis, je verzekeringen betalen, je advocaat betalen, meebetalen aan de verzekeringen van je ziekenhuis, je licence fees betalen.. en hoppa, je bent al duizenden dollars kwijt aan anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
$9116 ?!?!??!??
Zo een testkit kan niet meer dan een paar tientjes kosten. Zie de video hieronder.
Ik zou 1000 van zulke tests meenemen naar de VS en $1000 per test vragen als de grenzen open waren.twitter:eha_news twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 21:15:18📹 Watch how the #coronavirus test kit of the Turkish company GENKORD works
▪️#Turkey plans to conduct 15 thousand tests per day with kits such as the one of GENKORD that deliver results in just 15 minutes
https://t.co/8rzCFzhvsL reageer retweet
Het is toch te belachelijk voor woorden dat er voor een test ter waarde van een paar tientjes er $9000 gevraagd wordt?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:49 schreef Peter het volgende:
[..]
En dan je inkopen in een ziekenhuis, je verzekeringen betalen, je advocaat betalen, meebetalen aan de verzekeringen van je ziekenhuis, je licence fees betalen.. en hoppa, je bent al duizenden dollars kwijt aan anderen.
'muricaanse, waar rijk en gezond zijn een keuze isquote:Op zondag 22 maart 2020 23:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is toch te belachelijk voor woorden dat er voor een test ter waarde van een paar tientjes er $9000 gevraagd wordt?
Wat zijn dat voor een praktijken?
Gelovigen.twitter:KellyVaughen twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:30:40Hundreds of missionaries from the Philippines are coming back to Salt Lake City today. Social distancing is out the window as people welcome back their family members with posters, balloons, and hugs. @KUTV2News https://t.co/CeyRDtRv9x reageer retweet
Het is meer de manier waarop hij dingen zegt; zie ook het interview dat ik hierboven heb gepost.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef HeatWave het volgende:
...
Waarom is het dat bij elk ander land er niemand het over die regeringen heeft, maar zodra we Trump kunnen bashen doen we het met alles wat we hebben.
Ik kan er niet bij.
Oh, dat ben ik wel met je eens hoor. Maar je moet ook indenken dat het een Amerikaan is, niet alleen Trump praat zo, dat is een beetje the American way.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:27 schreef Felixa het volgende:
[..]
Het is meer de manier waarop hij dingen zegt; zie ook het interview dat ik hierboven heb gepost.
Maak je niet zo druk om Trump, je doet alsof je grootste idool wordt aangevallen.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Debunking video over alle leugens die er heersen over Corona mbt Trump en zijn beleid.
Nee, geen vaag vlogje met eigen meningen oid, gewoon feiten op een rij met bewijzen uit betrouwbare bronnen. Hij laat de leugen zien op (bijv) CNN en daarna de andere, echte, bron waarin je kan zien dat ze liegen.
31 JANUARI is de corona task force al in het leven geroepen, het reisverbod met China was er ook rond die tijd.
Maar laten we volhouden dan hij alles fout heeft gedaan en het allemaal zijn schuld is.
Nog iets (wel mijn eigen mening).
Italie : Het gaat daar wel slecht he?
Spanje: Het loopt daar wel uit de hand!
Belgie: Daar gaat het ook hard zeg!
Iran: Zo, die hebben het zwaar:
Nederland: we hebben het goed/slecht gedaan.
Duitsland: Die doen het goed met de doden!
En dan de US: TRUMP heeft alles fout gedaan!
Waarom is het dat bij elk ander land er niemand het over die regeringen heeft, maar zodra we Trump kunnen bashen doen we het met alles wat we hebben.
Ik kan er niet bij.
Niemand zegt dat Trump alles fout heeft gedaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef HeatWave het volgende:
En dan de US: TRUMP heeft alles fout gedaan!
Ik kan er niet bij.
Video gezien?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk om Trump, je doet alsof je grootste idool wordt aangevallen.
Hoe Trump echt bezig was met de crisis:
Trump maakt er een potje van. Het is dat anderen hem wakker hebben geschud want hij was zelf alleen maar bezig met z'n aandelenkoersen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Video gezien?
Politiek, hij zegt A om mensen rustig te houden, ondertussen doet hij B om de crisis te bezweren. Wou je zeggen dat er hier al een corona taskforce was op 31 januari? Rond die tijd beweerde het RIVM dat de kans dat hier iets zou komen nihil was.
Alsof Trump alles in zijn eentje beslist. Komop ik heb uiteraard geen problemen met terechte kritiek, die is er zat, ook van mij.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump maakt er een potje van. Het is dat anderen hem wakker hebben geschud want hij was zelf alleen maar bezig met z'n aandelenkoersen.
De enige die ik in een stuip zie schieten ben je toch echt zelf.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alsof Trump alles in zijn eentje beslist. Komop ik heb uiteraard geen problemen met terechte kritiek, die is er zat, ook van mij.
Maar mensen schieten echt in een stuip als hij iets zegt of doet.
Er is echt geen verschil tussen Trump en zo'n beetje iedere andere leider op het moment. Sterker nog, in verhouding tot ons hier staan ze er daar een stuk beter voor.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump maakt er een potje van. Het is dat anderen hem wakker hebben geschud want hij was zelf alleen maar bezig met z'n aandelenkoersen.
Dat was de bedoeling met dit topic inderdaad (door mijzelf opgestart).quote:Op maandag 23 maart 2020 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Laten we het hier gewoon over de VS blijven hebben. Dat is het hele topic goed gelukt. Laten we ons niet laten opnaaien door whataboutisms. Gewoon on topic blijven: VS en corona in de VS.
Inderdaad. Ik volg het topic graagquote:Op maandag 23 maart 2020 16:15 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling met dit topic inderdaad (door mijzelf opgestart).
Het is makkelijk om kritiek uit te oefenen op DT (excuus voor de enkele keer dat ik mij niet onbetuigd heb gelaten), maar laten we het on topic houden hier inderdaad. De VS heeft al genoeg problemen zonder politiek geneuzel er bij.
Toch vreemd dat alle voorgaande presidenten in ieder geval nog iets van diplomatie begrepen, ook al waren het Amerikanen. Bijvoorbeeld zoals hij maar china blijft trollen door het in tweets corona het chinavirus te blijven noemen, dat doen kinderen van 12 om elkaar te treiteren maar van een wereldleider verwacht ik als wereldburger gewoon volwassen diplomatiek gedrag.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik wel met je eens hoor. Maar je moet ook indenken dat het een Amerikaan is, niet alleen Trump praat zo, dat is een beetje the American way.
Mja, je hebt wel een punt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch vreemd dat alle voorgaande presidenten in ieder geval nog iets van diplomatie begrepen, ook al waren het Amerikanen. Bijvoorbeeld zoals hij maar china blijft trollen door het in tweets corona het chinavirus te blijven noemen, dat doen kinderen van 12 om elkaar te treiteren maar van een wereldleider verwacht ik als wereldburger gewoon volwassen diplomatiek gedrag.
Sterker nog, alle media die hem nu veroordelen hebben het in het begin allemaal over "the china virus" gehad, daar zijn diverse compilaties van te vinden op YTquote:
Dat vind ik ook niet zo'n punt inderdaad, dat hij het over Chinese Virus heeft. Het is wellicht wat kinderachtig, maar het virus is op een markt in China ontstaan, dus in die zin klopt de omschrijving gewoon.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterker nog, alle media die hem nu veroordelen hebben het in het begin allemaal over "the china virus" gehad, daar zijn diverse compilaties van te vinden op YT.
Ze stellen het soms bij heb ik gemerkt. Gisteren waren er op een bepaald moment ook 14.000 besmettingen en toen later ineens weer 9.000.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:52 schreef firecow het volgende:
Jeetje 10.000 nieuwe besmettingen al vandaag en counting...
https://www.forbes.com/si(...)-masks/#711006443dc2quote:Ford Will Work With 3M And GE To Make Respirators, Ventilators And N95 Masks
Ford announced today that it will be working with 3M and GE Healthcare to produce respirators, ventilators and N95 masks to address shortages in the treatment of coronavirus patients.
Dat doen Frankrijk en Tsjechië ook al, opzich logisch.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Trump heractiveert een oude wet en eist mogelijk beademingsapparaten die besteld zijn door andere landen op bij Philips in de VS.
https://www.bndestem.nl/d(...)gn=socialsharing_web
Over een jaar zal er een gigantisch overschot zijn aan beademingsapparatuur in de wereld.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)-masks/#711006443dc2
Daarom moeten we dus zoveel mogelijk over naar Europese productie. Landen als China en de VS kan je voor geen cent op vertrouwen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Trump heractiveert een oude wet en eist mogelijk beademingsapparaten die besteld zijn door andere landen op bij Philips in de VS.
https://www.bndestem.nl/d(...)gn=socialsharing_web
3 weken.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mja, je hebt wel een punt.
Maar hij doet kinderachtig, de chineze president verzwijgt 2 maanden dat er iets aan de hand is. Wat weegt zwaarder vind jij?
Fake news, uitbraak was in November, Trump heeft 31 januari het vliegverkeer uit china platgelegd en het Corona task force opgezet.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fake news, uitbraak was in November,
Bron: jijzelf. Als het eerste geval er was op 2 december was het virus er daarvoor alquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron?
1 geval in Wuhan op 2 december. Op 12 december stond het totaal op 9, 4 erbij op 15 december.
Dat is geen uitbraak natuurlijk. Een lokaal geval van een onbekende ziekte aan de andere kant van de wereld. Ikzelf hoorde pas van deze ziekte begin februari.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bron: jijzelf. Als het eerste geval er was op 2 december was het virus er daarvoor al.
Dus ze hielden het bestaan van het virus verborgen sinds 1 november, ook al werd het eerste geval pas op 2 december opgemerkt...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bron: jijzelf. Als het eerste geval er was op 2 december was het virus er daarvoor al.
https://thehill.com/polic(...)-his-own-ventilatorsquote:Trump: Cuomo 'supposed to be buying his own ventilators'
President Trump said Monday that New York Gov. Andrew Cuomo (D) should be buying the ventilators his state needs to treat coronavirus patients rather than relying on the federal government.
Trump’s remarks during a Fox News interview Monday come just hours after Cuomo issued a plea for more help from the federal government, one of several state leaders who says they still lack equipment necessary to fight the pandemic.
“He's supposed to be buying his own ventilators,” Trump said.
“We're going to help, but if you think about Governor Cuomo, we're building him four hospitals, we're building him four medical centers. We're working very, very hard for the people of New York.”
He added that Cuomo had the chance to buy 16,000 ventilators in 2015 but didn’t do so.
It is not clear what Trump was talking about, but an opinion piece in the New York Post last week made a similar claim. Trump frequently repeats ideas and arguments he has read in conservative media.
Trump heeft weken geleden al gezegd dat de federal government er alles aan gaat doen om dit soort dingen aan de staten te leveren maar als ze dat buiten hen sneller of beter kunnen doen dat ze dat vooral moeten doen, de rekening mag je dan naar "Trump" sturenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/polic(...)-his-own-ventilators
En staten waren daar fel op tegen omdat ze in dat geval met elkaar moeten strijden voor het materieel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Trump heeft weken geleden al gezegd dat de federal government er alles aan gaat doen om dit soort dingen aan de staten te leveren maar als ze dat buiten hen sneller of beter kunnen doen dat ze dat vooral moeten doen, de rekening mag je dan naar "Trump" sturen
Debunked!
"Debunked"quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Trump heeft weken geleden al gezegd dat de federal government er alles aan gaat doen om dit soort dingen aan de staten te leveren maar als ze dat buiten hen sneller of beter kunnen doen dat ze dat vooral moeten doen, de rekening mag je dan naar "Trump" sturen
Debunked!
Nederland ook, mondkapjes hebben een exportverbod.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat doen Frankrijk en Tsjechië ook al, opzich logisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 25-03-2020 00:52:49 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Verhoudingen sterftecijfer tot aantal besmettingen zegt niet veel, om niet te zeggen bijna niets.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wordt het sterftecijfer onder de pet gehouden. Is er een verklaring voor het lage sterftecijfer in de VS in verhouding tot het besmettingscijfer?
Yep, ik geloof dat ze overal nu gratis zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:34 schreef Salina het volgende:
Sterke tekst en interessante analyse. Wat dit nog beschaamder maakt is dat de Gouverneur van Missisippi weigert om een lockdown, uit te voeren. Dus horeca nog open etc. volgens hem heeft nog geen een expert zulke maatregelen aanbevolen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/spoiler]
. Moet je dit eens vergelijken met de Gouverneur van NY, waar trump eerst van zei: dat hij meer moest doen (valt hem nu weer aan, dat hij beademings apparetuur in 2015 had moeten aanschaffen ofzo.)
En sommige mensen maar roepen dat Amerika een land is wat eens gezind is. Heeft de EU het toch beter geregeld.
Ja, er is een verklaring voor. De VS loopt wat betreft grote aantallen besmettingen achter op landen als Italie. Als ze die tijd inhalen zullen ook de aantallen dodelijke slachtoffers flink toe gaan nemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wordt het sterftecijfer onder de pet gehouden. Is er een verklaring voor het lage sterftecijfer in de VS in verhouding tot het besmettingscijfer?
De Amerikaanse gezondheidszorg is natuurlijk wel extreem goed.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, er is een verklaring voor. De VS loopt wat betreft grote aantallen besmettingen achter op landen als Italie. Als ze die tijd inhalen zullen ook de aantallen dodelijke slachtoffers flink toe gaan nemen.
Hulde voor de lange post! Eén ding: er gaan geen verkiezingen komen in het najaar denk ik.quote:
Ja, bijna alles is daar gratis. Socialistisch land, hè?quote:
Levensverwachting ligt in de VS juist lager dan in andere westerse landen. Zelfs Cubanen worden gemiddeld genomen ouder dan Amerikanen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De Amerikaanse gezondheidszorg is natuurlijk wel extreem goed.
Erg prijzig maar wel goed.
Er is ook geen andere verklaring voor de relatief hoge levensverwachting van de gemiddelde Amerikaanse burger.
Gezien de ongezonde levensstijl, het geweld en de bijvoorbeeld gladde wegen.
"Trump says he wants the country 'opened up and just raring to go by Easter,' despite health experts' warnings "quote:Op dinsdag 24 maart 2020 23:28 schreef Middelpunt het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)ronavirus/index.html
Bizar wat die allemaal voor een onzin uitkraamt. Pasen is zo speciaal, dus daarom is het ook een goed idee om het land maar weer open te gooien?
Amerikanen zijn toch niet helemaal achterlijk en trappen hier toch niet in hoop ik?
Hij begint er zelf over. Je kan slecht tegen kritiek op de president van een ander land. Het is geen idool toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 23:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"Trump says he wants the country 'opened up and just raring to go by Easter,' despite health experts' warnings "
Fake news, wederom.
Woorden als "I hope", "would really like to" geven aan dat hij het HOOPT, niet dat hij het, tegen de experts in, die naast hem stonden toen hij het zei, gaat afdwingen of doen zonder advies.
CNN, echt te walgelijk voor woorden die club.
Hij begint er idd zelf over, maar niet zoals het daar werd voorgesteld.quote:Op woensdag 25 maart 2020 00:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij begint er zelf over. Je kan slecht tegen kritiek op de president van een ander land. Het is geen idool toch?
Het kan je blind maken voor de fouten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 00:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij begint er idd zelf over, maar niet zoals het daar werd voorgesteld.
En wat als het een idool zou zijn?
Dat ben ik met je eens hoor, en nee, het is mijn idool niet. Maar ik zou wel op hem stemmen. Ondanks dat hij fouten maakt, dat doen ze allemaal.quote:Op woensdag 25 maart 2020 00:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kan je blind maken voor de fouten.
Geen politicus is het waard om op een voetstuk te plaatsen.
Trump geeft valse hoop en vergroot de kans dat mensen denken dat het wel meevalt. Hij is te gefixeerd op de aandelenkoersen, hij zou gefixeerd moeten zijn op deze crisis.
Thanks. Hulde voor jouw Usericon. Groot fan van Sigur Rós en van ( ) in het bijzonder. Een van mijn lievelingsalbums aller tijden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |