abonnement Unibet Coolblue
pi_191790241
Bespreek hier het probleem dat de Verenigde Staten te wachten staat zoals het er naar uit ziet.

Paar punten ter overweging:

- tot recent werd er amper getest;

- medische kosten zijn voor veel Amerikanen amper of niet te betalen;

- veel inwoners VS niet of slecht verzekerd tegen medische kosten;

- slechte arbeidsvoorwaarden m.b.t. ziek melden, doorbetaald krijgen, vakantiedagen, etcetera.

Ik lees nu al op Amerikaanse fora (Reddit, Yahoo) verhalen over dat men bang is zich ziek te melden, men maar beter door kan werken (want weinig doorbetaalde vakantiedagen), men de huur niet kan betalen als men niet gewoon naar het werk gaat, etcetera.

Voeg daar aan toe de enorme polarisering in de VS (links-rechts, elkaar continue verwijten) en men heeft een potentiële grootschalige clusterfuck te pakken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191790434
Grootste probleem is dat niemand zich laat checken aangezien dat ruim 3000 Dollar kost.
pi_191790948
https://edition.cnn.com/2(...)ashington/index.html

Trump's coronavirus strategy faces new scrutiny after second US death
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191791361
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Grootste probleem is dat niemand zich laat checken aangezien dat ruim 3000 Dollar kost.
Ik heb het allemaal niet gevolgd in dat gaar kutland, maar is dit nou het resultaat van dat bejubelde Obamacare? Of was dat wat anders? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:58:20 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191791955
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb het allemaal niet gevolgd in dat gaar kutland, maar is dit nou het resultaat van dat bejubelde Obamacare? Of was dat wat anders? :@
Dat heeft de huidige regering alweer teruggedraaid. Heerlijk zo'n (voornamelijk) tweepartijenstelsel
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191792551
https://medical.mit.edu/m(...)thcare-united-states

Healthcare in the United States: The top five things you need to know


1. There is no universal healthcare. The U.S. government does not provide health benefits to citizens or visitors. Any time you get medical care, someone has to pay for it.

2. Healthcare is very expensive. According to a U.S. government website, if you break your leg, you could end up with a bill for $7,500. If you need to stay in the hospital for three days, it would probably cost about $30,000.

3. Most people in the U.S. have health insurance. Health insurance protects you from owing a lot of money to doctors or hospitals if you get sick or hurt. To get health insurance, you need to make regular payments (called “premiums”) to a health insurance company. In exchange, the company agrees to pay some, or all, of your medical bills. Learn more about health insurance.

--------------------------------------

https://www.footholdameri(...)oes-sick-leave-work/

How does sick leave work in the US?


There is no national requirement in the US to offer paid sick leave, though many states have their own laws on this.

In the US, there is no requirement that businesses offer paid sick leave to their employees. The only thing they must do (provided the business employees more than 50 employees) is to allow staff unpaid time off for medical leave, or to care for a family member.

However, in reality, even without a legal obligation to provide paid leave, 74% of full-time US workers have an arrangement with their employer to provide paid time off in the event of sickness. Arrangements vary from state to state.



Are US workers entitled to paid holiday?

US workers are not legally entitled to paid holiday. There is no law that obliges US employers to offer it. However, in practice, the majority of US employers provide paid holiday to their workers.

US workers are renowned for taking very little holiday compared to workers in the UK or Europe.

While US workers are not legally entitled to paid holiday leave (as there is no law obliging US employers to offer paid vacation days), the majority of US employers do offer paid holiday to their employees.

The amount of paid holiday US workers receive varies from employer to employer. However, as a general rule of thumb, you can expect to offer your US worker at least 10 days of paid vacation time each year.



Are US workers entitled to paid sick leave?

There is no federal law mandating sick leave. However, many states and cities require sick leave by law. In practice, US employers offer some form of paid sick leave to their employees.

For instance, the state of Massachusetts mandates 5 days of sick leave.



Klinkt al met al niet echt aanlokkelijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191793007
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Grootste probleem is dat niemand zich laat checken aangezien dat ruim 3000 Dollar kost.
Hierboven staat dat de meerderheid wel een zorgverzekering heeft, dus die kunnen zich gewoon laten testen.

Het missen van werkdagen en daardoor geld lijkt me een groter probleem zonder fatsoenlijke sick leave.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 maart 2020 @ 13:05:21 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191793083
quote:
Health insurance protects you from owing a lot of money to doctors or hospitals if you get sick or hurt. To get health insurance, you need to make regular payments (called “premiums”) to a health insurance company. In exchange, the company agrees to pay some, or all, of your medical bills. Learn more about health insurance.
Dit is vrij normaal toch? :P Je betaalt regelmatig en bent dan in meer of mindere mate verzekerd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 2 maart 2020 @ 13:06:27 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191793114
Probleem voor ons is dat als de VS in paniek raakt de beurzen wereldwijd onderuit gaan. En die Amerikanen zijn volgens mij veel paniekeriger dan west Europa. Iig zijn ze veel dramatisch. Van, dit is allemaal media onzin, tot; de media verbergen het echte verhaal.

En tot slot gieten ze over alles ook nog een politiek sausje :|W
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191794599
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Probleem voor ons is dat als de VS in paniek raakt de beurzen wereldwijd onderuit gaan. En die Amerikanen zijn volgens mij veel paniekeriger dan west Europa. Iig zijn ze veel dramatisch. Van, dit is allemaal media onzin, tot; de media verbergen het echte verhaal.

En tot slot gieten ze over alles ook nog een politiek sausje :|W
Klopt. Ik denk wel dat het deels ervaring is die mensen in de VS paniekeriger maakt dan ons Europeanen. Ze hebben immers vaker te maken gehad met grote (natuur)rampen (denk aardbevingen, tornado's, bosbranden etc.) plus de nodige oorlogen en de daaruit ontstaande angsten.
Plus natuurlijk de filmcultuur, politiek, etcetera.

In NL heerst er dan weer iets te veel een "mwah, het zal allemaal toch wel loslopen"-mentaliteit die denk ik deels komt doordat NL amper te maken heeft gehad met rampen van dit kaliber (1953 de laatste).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191794726
De VS is veel minder druk bevolkt en heeft veel minder besmette en overleden mensen. Volgens mij hebben we hier een groter probleem.
Onder deze lijn niet schrijven
  maandag 2 maart 2020 @ 14:52:01 #12
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191794992
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:36 schreef marzman het volgende:
De VS is veel minder druk bevolkt en heeft veel minder besmette en overleden mensen. Volgens mij hebben we hier een groter probleem.
Veel minder druk bevolkt?! Het gebied tussen Washington D.C. en New York is een en al bevolkt gek.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191794999
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:36 schreef marzman het volgende:
De VS is veel minder druk bevolkt en heeft veel minder besmette en overleden mensen. Volgens mij hebben we hier een groter probleem.
Je weet dat ze in de VS niet tot nauwelijks testen? Het probleem is daar veel groter dan de officiële cijfers. De bevolking daar maakt zich grote zorgen.
pi_191795206
En positief geteste mensen vrijlaten:

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

Man man man, als wij "blij" zijn met de RIVM, vraag ik me af hoe blij de Amerikanen zijn met hun CDC en consorten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 2 maart 2020 @ 15:13:11 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191795344
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:36 schreef marzman het volgende:
De VS is veel minder druk bevolkt en heeft veel minder besmette en overleden mensen. Volgens mij hebben we hier een groter probleem.
New York heeft pas gister toestemming gekregen om te testen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191795345
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je weet dat ze in de VS niet tot nauwelijks testen? Het probleem is daar veel groter dan de officiële cijfers. De bevolking daar maakt zich grote zorgen.
https://www.cnbc.com/vide(...)alth-squawk-box.html

NYC ER doctor: I have to ‘plead to test people’ for coronavirus
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191795420
Veel Amerikanen leven van paycheck tot paycheck. Dus iets als een ziekmelding daar hebben ze het geld niet.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 2 maart 2020 @ 15:20:02 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191795462
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 15:17 schreef tijnbrein het volgende:
Veel Amerikanen leven van paycheck tot paycheck. Dus iets als een ziekmelding daar hebben ze het geld niet.
Ik ben vooral benieuwd wat het virus doet met al die vatsige amerikanen. Diabetes gaat slecht samen met dit virus geloof ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 2 maart 2020 @ 15:23:08 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191795520
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:36 schreef marzman het volgende:
De VS is veel minder druk bevolkt en heeft veel minder besmette en overleden mensen. Volgens mij hebben we hier een groter probleem.
Nee. De VS is qua zorg een derdewereldland en heeft dus een groter probleem. Dit probleem kun je namelijk niet oplossen door het leger erop af te sturen, dollars te printen of met je vuist op tafel te slaan.
pi_191795541
Diabetes, leven van paycheck naar paycheck, weinig tot slechte verzekering, dure gezondheidszorg, weinig testen. Lees al verhalen dat mensen zich erg moeilijk ziek melden juist omdat ze leven van salaris naar salaris. Ziekmelden kan niet iedereen zich veroorloven. Sommigen hebben alleen onbetaald ziekteverlof, anderen 5 dagen ziekteverlof.

Allemaal bron voor grote problemen lijkt mij.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 2 maart 2020 @ 15:33:12 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_191795682
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:01 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Hierboven staat dat de meerderheid wel een zorgverzekering heeft, dus die kunnen zich gewoon laten testen.

Het missen van werkdagen en daardoor geld lijkt me een groter probleem zonder fatsoenlijke sick leave.
ja met 7,500 dollar eigen risico per jaar...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_191799234
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:12 schreef Salina het volgende:
Bespreek hier het probleem dat de Verenigde Staten te wachten staat zoals het er naar uit ziet.

Paar punten ter overweging:

- tot recent werd er amper getest;

- medische kosten zijn voor veel Amerikanen amper of niet te betalen;

- veel inwoners VS niet of slecht verzekerd tegen medische kosten;

- slechte arbeidsvoorwaarden m.b.t. ziek melden, doorbetaald krijgen, vakantiedagen, etcetera.

Ik lees nu al op Amerikaanse fora (Reddit, Yahoo) verhalen over dat men bang is zich ziek te melden, men maar beter door kan werken (want weinig doorbetaalde vakantiedagen), men de huur niet kan betalen als men niet gewoon naar het werk gaat, etcetera.

Voeg daar aan toe de enorme polarisering in de VS (links-rechts, elkaar continue verwijten) en men heeft een potentiële grootschalige clusterfuck te pakken.
en het immigratiebeleid, of beter gezegd het beleid tov illegalen. Tijdens een epidemie wil je niet dat besmette personen onderduiken of naar andere steden vluchten omdat ze vrezen uitgezet te worden. Om dat te vermijden zou je een (tijdelijke) amnestie moeten beloven, zodat ze weten dat ze naar een hospitaal kunnen gaan zonder opgepakt te worden. Maar dat kan Trump niet doen, z'n achterban ziet deze uitbraak als een argument voor strenger optreden en striktere border controls.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191799996
ze hebben momenteel onvoldoende tests:
https://www.cnbc.com/vide(...)alth-squawk-box.html
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191800214
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

en het immigratiebeleid, of beter gezegd het beleid tov illegalen.
ze hebben ongeveer 11 miljoen illegalen.
Ik ben benieuwd hoe dat virus zich dan in de vs gaat verspreiden.
pi_191801928
https://www.yahoo.com/mon(...)rance-162016804.html

How two uniquely American issues could make the coronavirus worse

Tremendous economic need to go into work

The U.S. is one of the two developed nations without guaranteed paid sick leave. More than 1 in 4 private industry workers don’t have this benefit including more than half in the bottom 25% of the wage distribution, according to the U.S. Department of Labor.

“These are the people who are really living paycheck to paycheck,” said Amy Traub, an associate director of policy and research at Demos, a left-leaning think tank. “So, they have a tremendous economic need to go into work, even if they have symptoms of the flu or the coronavirus.”

Making matters worse, many workers who don’t have access to paid sick leave work in child care, restaurants, hotels, and travel where they come into contact with many people everyday and could help spread the virus. In these service occupations, more than 2 in 5 of the workers don’t get paid sick days, according to the Labor Department.


‘Think twice about going to the doctor’

Another challenge to preventing an outbreak is the structure of the U.S. health insurance system. About 7%, or 27.5 million U.S. adults, lacked medical insurance in 2018, according to the Census Bureau, making it a costly proposition to visit a doctor, urgent care, or ER.

They also cut back on necessary care’

Already, Americans hold out on visiting the doctor when they’re sick or need care.

A quarter of Americans skipped a medical treatment due to costs, according to a 2019 survey by Westhealt and Gallup. Additionally, 15 million Americans have deferred purchasing prescription drugs in the past year because of cost.

Recent reports suggest that the bill to get tested for coronavirus could cost more than $3,000, a huge cash outlay for many. Two in 5 Americans couldn’t cover a $400 emergency without borrowing money or selling items for cash, according to the Federal Reserve.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')