potjecreme | zaterdag 29 februari 2020 @ 10:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
potjecreme | zaterdag 29 februari 2020 @ 11:01 |
D2s is gewoon leuk kijkvoer. 2019 had genoeg drama en nieuwigheden om uit te kiezen. Hierdoor blijf je wel met een gevoel over dat er zoveel meer in had gezeten. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 29 februari 2020 @ 11:09 |
Nouja ze zijn natuurlijk ook afhankelijk van de teams en hun medewerking. Er was eerst sprake dat Mercedes en Hamilton geen toestemming zouden geven voor het gebruik van de Duitsland beelden. En zo zag je bij Claire Williams dat de interviewers de mensen zo op hun gemak stellen dat ze zelf over vragen beginnen waarover was afgesproken dat ze niet gesteld zouden worden. Doen ze best knap. | |
potjecreme | zaterdag 29 februari 2020 @ 11:17 |
Dat is ook zo. | |
Dauthi | zaterdag 29 februari 2020 @ 11:54 |
https://www.racefans.net/(...)ion/#comment-4416521 Was deze al langs gekomen? De FIA schikt met Ferrari over het gebruik van een illegaal motorontwerp in 2019. Hetzelfde laken en pak als Renault en hun illegale brake balance ontwerp. En dan pretenderen ze dat F1 een sport is ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 12:53 |
In elke sport worden de grenzen opgezocht op het hoogste niveau. voetbal, wielrennen, schaatsen, tennis, formule 1 etc etc.... de 1 doet het met doping de ander met illegale technische snufjes. Is van alle tijden hoor. | |
TAV74 | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:16 |
Dit dus. F1 is hier echt geen uitzondering. | |
Dauthi | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:17 |
En in elke sport gaan de scheidsrechter en de dader in de kleedkamer gezamelijk onderhandelen over de straf? En dat wordt in zijn geheel in de doofpot gestopt? Zie je het voor je dat bij voetbal ipv een rode kaart te krijgen je een cheque overhandigt aan de scheidsrechter.... | |
TAV74 | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:21 |
Dit is appels en peren vergelijken. Rode kaart gaat om een overtreding van een speler tijdens de wedstrijd, dat kun je vergelijken met een gridstraffen, stop and go penalties e.d.. Daarover wordt niet met de teams onderhandeld. Een reglementsdiscussie zoals dit is echt van een andere orde, vergelijk met wel of niet toestaan nieuwe hardloopschoenen of klapschaatsen. | |
Dauthi | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:28 |
Zelfs wanneer je die vergelijking maakt... (Alhoewel Ferrari dus het halve seizoen met een aantoonbaar illegale auto heeft gereden, en niet had mogen deelnemen). Is het niet normaal dat in achterkamertjes wordt geschikt en de hele klucht in een doofpot wordt geduwd. Publiekelijk tribunaal, publiekelijke straf, publiekelijk boetedoening. Nog niet zo lang geleden werden teams uit de eindstand geschrapt en konden ze geen aanspraak maken op prijzengeld. Maar alles moet met de mantel der doofpot gedekt, want de F1 is geen sport maar een reclameshow. En blijkbaar is het belangrijkste dat de reputatie van de deelnemende teams niet wordt berokkend ![]() | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:28 |
Het gaat dan ook om het gebrek aan consequenties, niet aan dat er geprobeerd wordt. | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:29 |
Dit. Het is bijzonder kwalijk dat enkele teams meer invloed hebben dat de organisatie. | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 14:09 |
https://www.gpblog.com/nl(...)pioen-te-maken-.html Nou nou Marko. Laten we eerst nu maar eens zien of Mercedes zich niet weer eens ingehouden heeft. | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 14:15 |
Dat, maar ook het verschrikkelijk inconsistent zijn met straffen voor nagenoeg hetzelfde vergrijp. Er is gewoon geen peil op te trekken. Lijkt soms totaal @random welke coureur of team wat voor straf voor een vergrijp krijgt. | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 14:30 |
Het is naief om te denken dat dat niet gebeurt. Voetballers/clubs verdienen miljoenen, scheidsrechters een fractie van een percentage van dat. Natuurlijk niet op het veld, maar ernaast. Uiteindelijk draait het net als in de formule 1, uiteindelijk om geld. Dus ja, dat gebeurt. Als je bv Ferrari teveel beschadigd en ze kappen ermee heeft de F1 een probleem qua inkomsten. Dan zijn ze hun spraakmakendste merk met het meeste elan kwijt. Er speelt veel meer mee dan alleen sportiviteit. | |
TAV74 | zaterdag 29 februari 2020 @ 14:52 |
Rasoptimist Marko... Ik hecht weinig waarde aan zijn uitspraken. | |
Dauthi | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:07 |
Oh ja, dat er her en der een scheidsrechter corrupt is dat kan gebeuren. En er her en der een bobo zijn persoonlijke voorkeur probeert door te duwen kan ook gebeuren. Maar dat het beleid is geworden om alle grote kwesties in achterkamertjes te schikken, en zelfs verborgen te houden van andere deelnemers. Dat is nieuw. F1 is altijd al een politieke sport geweest. Maar dit slaat echt alles. | |
vosss | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:18 |
Wat ook een mooie was was toen toenmalig eigenaar Bernie Ecclestone strafvervolging wegens verdenkingen van een omkoping gewoon afkocht. Dat verzin je ook niet. Je wordt verdacht van omkoping, de bewijzen stapelen zich op en vervolgens koop je jezelf gewoon vrij ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:35 |
Vorig jaar zei hij 5 overwinningen. Als Mexico niet verprutst was, had hij gelijk. | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:36 |
Krijgt juist Ferrari niet nog steeds 100 miljoen per jaar omdat de FIA wil dat ze mee doen? Zeg maar, de scheidsrechter die Ronaldo geld geeft om mee te voetballen ![]() ![]() Klopt maar dat wijt ik ook aan het feit dat er niet telkens dezelfde stewards zijn, en dat is juist weer om voortrekkerij te voorkomen. Maar goed als de stewards iets het bestraffen waard vinden zouden de straffen beschreven moeten staan en daarmee altijd gelijk zijn. Idealiter. | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:37 |
Betere schuldbekentenissen zijn er niet ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:38 |
ahahaha die Stroll. "diamonds are made under pressure." Leuke vergelijking maar je kan er niet verder naast zitten, hij heeft het nog over zichzelf ook. | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:40 |
Ja maar moet je nagaan hoeveel de offset is als de FIA dat niet doet. Die shit is echt wel uitgerekend als het om zo veel geld gaat. | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:41 |
Welk deel bedoel je nu precies? De stewards, of Ferrari-IA | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:42 |
Dat Ferrari geld krijgt om mee te doen | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:43 |
Wat bedoel je dan met die offset? Als Ferrari geen 100 miljoen krijgt en ze komen niet rond qua budget zijn ze toch ook geen F1 team waard? Ze rijden gewoon top3 met flinke prijzengelden. Hoe leg je dat uit aan Haas, Williams, McLaren? | |
Donderkonijn | zaterdag 29 februari 2020 @ 15:57 |
Zo bedoel ik hem niet. Schijnbaar is 100 miljoen geven aan Ferrari het waard omdat als ze weg gaan het verlies dus groter is voor de inkomsten van de f1. Dus kosten baten-analyse is het beter om ze die 100mil te geven dan dat ze weg gaan. Dus er word meer geld verdiend aan Ferrari binnen boord houden dan die 100 miljoen. | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 16:02 |
Ah zo, dat kan ja. En dat heeft dus precies niks met sport te maken. | |
Starflyer | zaterdag 29 februari 2020 @ 16:03 |
Nu $ 80 miljoen en vanaf volgend jaar $ 40 miljoen. En dat geld mogen ze niet gebruiken voor het F1 team onder de budgetcap. Sowieso zullen ze een groot deel van dat geld door de schikking weer kwijt zijn, want het financieren van de CO2 reductie van de FIA loopt waarschijnlijk in de tientallen miljoenen. | |
3rr0r | zaterdag 29 februari 2020 @ 20:29 |
Lewis in de Bijenkorf Amsterdam (voor Tommy) jongens!![]() | |
potjecreme | zaterdag 29 februari 2020 @ 20:39 |
Neeeeeeeeeeee waarom ben ik op mijn zolderkamer. | |
needakill | zaterdag 29 februari 2020 @ 20:54 |
Heb dus alle afleveringen van D2S gezien. Het is vermakelijk en sommige stukken geven wel beetje inzicht over de F1. Je ziet duidelijk wie de hoofdfiguren zijn (Renault, Gastly, Albon en Haas). Stukje van Merc is gewoon een verplicht nummer van hun en van Ferrari idem dito. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 29 februari 2020 @ 21:06 |
Als ik de Instagram van Humberto Tan mag geloven dan is Lil' Lewis van mening dat er te weinig diversiteit binnen Petronas AMG Mercedes is en wenst hij hier verandering in te brengen. Het is net alsof Lewis iedere dag uit bed stapt met het idee van: "hoe kan ik vandaag weer zo irritant mogelijk zijn?" | |
Rianne84 | zaterdag 29 februari 2020 @ 21:28 |
En niemand die per ongeluk even een been van Lewis breekt ![]() | |
Lokale_Notabele | zaterdag 29 februari 2020 @ 21:43 |
Als de auto van Bottas binnenkort door tien negers in elkaar geschroefd wordt dan weten we in ieder geval wat er aan de hand is. Laat Lewis zich lekker beperken tot het besturen van raceauto's. Vorig jaar het klimaat, nu het personeelsbeleid van Mercedes, whats next? Het Palestijnse conflict? | |
nogeenoudebekende | zaterdag 29 februari 2020 @ 21:45 |
Haha stapt hij met zo'n sjaal om in de auto. ![]() | |
tja77 | zaterdag 29 februari 2020 @ 21:54 |
Nou vorig jaar april riep hij dit: https://www.1limburg.nl/r(...)ontext=section-14891 | |
nogeenoudebekende | zaterdag 29 februari 2020 @ 22:11 |
Ik heb verder geen zin om te gaan rekenen maar als je de punten van Ferrari eruit haalt komt hij volgens mij nog aardig dichtbij. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 29 februari 2020 @ 22:50 |
Natuurlijk niet. De een doet iets tegen de regels en de ander doet iets tegen de regels. Wat de FIA hier doet is belachelijk. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 29 februari 2020 @ 22:54 |
Ik denk ook dat ze in Australie kunnen vechten om de winst. En als ik dat ook denk, moet het waar zijn. ![]() | |
SiGNe | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:04 |
Blijft een geweldig moment, vorig jaar Melbourne.. zie je eerrst iemand in het publiek met een bordje "Ricciardo needs no wings" en bij de start verliest Riccardo z'n voorvleugel... ![]() | |
daNpy | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:33 |
Heerlijk idd ![]() | |
SiGNe | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:37 |
Kwam het net weer tegen bij Drive To Survive, dat was echt karma.. als daarin gelooft tenminste. | |
HiDiHo | zondag 1 maart 2020 @ 03:07 |
Vandaag was zandvoort open voor vrij rijden Dit is de nieuwe arie luyendijkbocht ![]() | |
Kickinalfa | zondag 1 maart 2020 @ 10:07 |
Ziet er wel gaaf uit. Eerste aflevering van drive 2 survive gekeken, blijft leuk. Is het trouwens Mercedes of Mercedes AMG petronas. | |
Tarado | zondag 1 maart 2020 @ 10:13 |
| |
daNpy | zondag 1 maart 2020 @ 10:25 |
Zou niet zo mooi zijn als een of meer teams races gaan missen. | |
Kickinalfa | zondag 1 maart 2020 @ 10:47 |
Ze gaan echt geen races rijden waarbij 1 of meerdere titel kandidaten niet mee doen. | |
Nebelwerfer | zondag 1 maart 2020 @ 12:26 |
Ook dit jaar weer top ja ! Gelukkig nu ook wat meer nuance in het neerzetten van de coureurs. | |
nogeenoudebekende | zondag 1 maart 2020 @ 12:39 |
Leek erop dat alleen Bottas het juiste antwoord wist. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 maart 2020 @ 13:06 |
Indianapolis. | |
Zorro | zondag 1 maart 2020 @ 13:17 |
Daar deed iedereen mee. De meesten kozen er alleen voor om direct na de opwarmronde de pits in te gaan en daar te blijven. | |
fathank | zondag 1 maart 2020 @ 13:17 |
Lolzz. Dat is ook wel een aardige schuldbekentenis ![]() | |
Donderkonijn | zondag 1 maart 2020 @ 14:35 |
Mja Max krijgt toch gelijk met zijn opmerking over vals spel. Wist iedereen die ventjes logisch nadenkt ook wel. If it quacks like a duck, walks like a duck and looks like a duck, it probably is, a duck. | |
Kleffe_Dop | zondag 1 maart 2020 @ 14:52 |
Ik ben even vergeten of de FIA dit nou uiteindelijk toch zelf ontdekt heeft? Of dat ze er, net zoals bij het Renault geval, door andere teams op zijn gewezen? | |
Donderkonijn | zondag 1 maart 2020 @ 14:58 |
Eigenlijk door Red Bull en Mercedes die niet direct een protest indienden, maar aan de FIA vroegen of ze dezelfde constructie bij de brandstoftoevoer mochten toepassen. Dat liet het balletje rollen, FIA stelde een onderzoek in, Ferrari had een manier gevonden om de brandstoftoevoer meter te omzeilen, waardoor ze op bepaalde momenten, voornamelijk het optrekken uit te bochten meer dan de toegestane fuel flow naar de motor hadden. Mocht dus niet, en toen het niet meer mocht was de snelheid van Ferrari ineens weg. Alles leek erop dat ze iets deden dat niet mocht en ze dus met een illegale auto rondreden, Ferrari (en veel internet guru's) bleven volhouden dat Max te snel gesproken had. Dus niet. | |
Starflyer | zondag 1 maart 2020 @ 15:13 |
In dit artikel wordt gesproken over een klokkenluider, die de FIA van belastende informatie zou hebben voorzien. https://www.formel1.de/ne(...)chen-fia-und-ferrari | |
Newone82 | zondag 1 maart 2020 @ 16:42 |
Kwam dit tegen op een forum en vond het wel kloppend. Honda heeft waarschijnlijk de beste motor over 2 weken van het gehele veld. Go Max! The silence of Honda has been impressive. Mercedes has reliability issues and most likely will have to detune the engine to last the races; we will have to see if the FIA TDs (and how much) affect the Ferrari engine. There is a good probability that Honda might have the strongest engine at Melbourne, it would be quite a fantastic achievement considering where they were two years ago. In that case, RB would have really nowhere to hide. | |
#ANONIEM | zondag 1 maart 2020 @ 17:16 |
LOL waarom zou je met zo'n blauwe pauperbus het circuit om willen. | |
Gezicht | zondag 1 maart 2020 @ 17:23 |
Blijft speculeren. | |
#ANONIEM | zondag 1 maart 2020 @ 17:27 |
Ongeacht de auto blijft het leuk om over een circuit te jagen. ![]() | |
Tarado | zondag 1 maart 2020 @ 17:29 |
Melbourne is sowieso een a typisch circuit maar vooralsnog lijkt het me echt Merc 1 Honda 2 en Ferrari (nu het eerlijk moet) 3 | |
DKUp | zondag 1 maart 2020 @ 17:32 |
Ik verwacht ook gewoon: 1. Mercedes 2. Red Bull Racing 3. Ferrari ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 1 maart 2020 @ 17:47 |
Dank! Er begint weer wat te dagen hier. ![]() | |
VacaLoca | zondag 1 maart 2020 @ 17:49 |
Hopelijk krijgen we überhaupt een F1 seizoen. Weet niet wat komende maanden brengt, maar een Monza zou nu bv natuurlijk niet door kunnen gaan. | |
aesop | zondag 1 maart 2020 @ 17:52 |
Marko ging er waarschijnlijk bovendien vanuit dat hij een capabele tweede rijder had. Als Ricciardo er nog had gereden was zijn zijn voorspelling makkelijk uitgekomen. | |
nogeenoudebekende | zondag 1 maart 2020 @ 18:07 |
Ja goed punt inderdaad. | |
Gezicht | zondag 1 maart 2020 @ 18:29 |
Onbegrijpelijk dat Haas met Grosjean en Magnussen door is blijven gaan en door blijft gaan als je Drive to Survive zo ziet. | |
Kickinalfa | zondag 1 maart 2020 @ 19:31 |
Eens, als je ziet hoevaak het woord ontslag daar valt verbaasd het me dat zowel de rijders als Gunther er nog zitten. Aan de andere kant, hoeveel aanbod aan capabele rijders is er op dit moment? | |
bokkepoot | zondag 1 maart 2020 @ 20:11 |
Hulkenberg, Stoffel en misschien Sirotkin? En als je een gokje durft te nemen Nick de Vries? | |
Breekfast | zondag 1 maart 2020 @ 20:26 |
Het verbaast mij inderdaad ook dat Gunther er nog zit. Het is een vermakelijk figuur hoor. Maar mijn indruk is dat hij eerder bijdraagt aan een behoorlijk negatieve/giftige werkomgeving dan dat hij zijn mensen echt beter laat presteren. Bij problemen heb ik hem ook alleen nog horen schelden en richting medewerkers horen dreigen met ontslag. Een wereld van verschil met bijvoorbeeld de managementstijl van Toto Wolff. Maar misschien ligt het aan de framing van Netflix. | |
Newone82 | zondag 1 maart 2020 @ 20:42 |
De kans dat de race in Australië door gaat lijkt me miniem ook weer na dit nieuws: https://twitter.com/andre(...)200022293581833?s=21 | |
Donderkonijn | zondag 1 maart 2020 @ 21:32 |
Ze hadden Hulkenberg kunnen hebben. Hulk is echt wel een stapje beter dan Grosjean en Magnussen. | |
Tinos85 | zondag 1 maart 2020 @ 21:52 |
Dat is gewoon pesten op de werkvloer trouwens tegen Grosjean ![]() | |
mikieu | zondag 1 maart 2020 @ 22:03 |
Gezien de makkelijke grensbewaking in Australië zie ik het ook somber in. Maar dan is het nergens veilig? | |
Kickinalfa | zondag 1 maart 2020 @ 22:12 |
Ja dat is precies wat ik erbij dacht. Het kan ook wel de Amerikaanse inslag zijn waar ze veel harder zijn. | |
Yashaaaaa | zondag 1 maart 2020 @ 22:23 |
Ik heb net aflevering twee gezien en hoe vaak er wel niet sack them or being sacked of 'changes' gesproken wordt is inderdaad schrikbarend. Maar denk gewoon dat het en een beetje editing is en dat Steiner gewoon een heel passievol persoon is. Die zit er echt met heel zijn hart in. Die grap in aflevering 1 van Steiner over bankrupt gaan richting Grosjean was wel weer briljant ![]() ![]() | |
Gezicht | zondag 1 maart 2020 @ 22:52 |
Je merkt inderdaad in de hele serie wel hoe goed Netflix het kunstje van framing in de vingers heeft. Heb nu tot en met aflevering 6 gekeken en is prima vermaak tot het seizoen begint, maar ook niet veel meer dan dat. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 1 maart 2020 @ 23:58 |
Heb daar nooit over nagedacht, maar is misschien wel leuk om de V70R een keer uit te laten. ![]() | |
Tarado | maandag 2 maart 2020 @ 00:03 |
ik ben er nog niet aan begonnen, vond het 1e seizoen al niet zo bijzonder, misschien wacht ik wel tot de hoogtepunten langs komen | |
spectrumanalyser | maandag 2 maart 2020 @ 00:19 |
Bedenk dat er vrij veel rijders bij zijn die geen waarde hechten aan hun of jouw auto. Er klapt zo een Honda Civic of afgebeunde MR2 op je achterbumper. Zie de gekste crashes voorbij komen bij het vrij rijden. Maar als het niet je daily is en je bent er niet aan gehecht, zeker een gave ervaring.
| |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 2 maart 2020 @ 00:25 |
Hmmm, ben er wel aan gehecht. Je advies is om het niet te doen, dus? | |
spectrumanalyser | maandag 2 maart 2020 @ 00:42 |
Dat klopt. Mijn advies is om niet met je auto waar je aan gehecht bent, deel te nemen aan vrijrijden, circuitdag of trackday. Er zijn genoeg figuren die een spotgoedkoop tweedehandsje verbouwen en die op een dag compleet af trappen. Sta je dan, met je mooie Ford Focus ST nadat er een Civic bij je achterin is geklapt. Bepaald geen standaard verzekeringswerk. Zie https://topgear.nl/autoni(...)st-op-zandvoort/amp/ | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 2 maart 2020 @ 00:49 |
Da's wel mega-ruk, ja. ![]() Ok, gaat de V70 niet het circuit op. Misschien voor weinig een 850 T5 op de kop tikken, wat beter vering- en schokbrekerwerk er onder zetten en daar af en toe mee gaan gummen? Even over nadenken (en een goed verhaal verzinnen voor eega). | |
potjecreme | maandag 2 maart 2020 @ 07:34 |
Alleen EP 5 en 6 zijn de moeite waard. | |
DKUp | maandag 2 maart 2020 @ 07:47 |
Al die Ricciardo afleveringen waren een beetje veel. Mercedes en Ferrari waren weinig aan. Haas, Sainz, Gasly/Albon en Williams waren wel leuk en boeiend. | |
ShaoliN | maandag 2 maart 2020 @ 08:00 |
Daarom is Steiner ook totaal ongeschikt als teambaas. De hele cultuur binnen dat team lijkt nergens op. Hij is grappig, maar hij zou beter petjes kunnen uitdelen langs de baan. | |
ShaoliN | maandag 2 maart 2020 @ 08:01 |
Stoffel... ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 maart 2020 @ 08:23 |
Vond vooral Clair Williams totaal gebrek aan aan leiders capaciteiten hebben, ipv met de vuist op tafel te slaan, zit ze schaapachtig grapjes te maken terwijl er kinderlijke fouten worden gemaakt door haar team. | |
daNpy | maandag 2 maart 2020 @ 08:34 |
Heb nu 3 afleveringen gezien over Ricciardo met zn nep lach ![]() Hopelijk blijft die uit de laatste paar weg. | |
daNpy | maandag 2 maart 2020 @ 08:36 |
Ik las hier op fok dat Stoffel Max wel even ging laten zien hoe het echt moet. Waar rijd ie nu precies? | |
nogeenoudebekende | maandag 2 maart 2020 @ 08:48 |
Kijk die downie dan zitten alsof er net iemand is overleden. ![]() Tis maar wat metaal pik. ![]() | |
Dven | maandag 2 maart 2020 @ 08:49 |
Met je kutford ![]() | |
Rossdale | maandag 2 maart 2020 @ 10:52 |
https://www.planetf1.com/news/ferrari-engine-2/ Mooi, gewoon Ferrari ontmaskeren en geen dealtjes sluiten met Todt. Het zal nooit gebeuren, maar ze zouden gewoon uit alle uitslagen geschrapt moeten worden. | |
daNpy | maandag 2 maart 2020 @ 11:02 |
Nee want Leclerc is de pupil van Todd. En als die geen punten meer heeft schiet dat voor hem als manager niet op. Iets met dubbele belangen enzo ![]() | |
TagForce | maandag 2 maart 2020 @ 11:33 |
En dan hoe ze op Paddy Lowe zijn vragen reageert wanneer ze eindelijk aankomen in Barcelona, 2 dagen te laat, en hem eigenlijk compleet negeert om vervolgens wel vrolijk te gaan beppen met de koffiedame. Dat was het moment dat Paddy ook dacht: "Yeah, I got fired". Mooiste moment van D2S S2? De montage van de aftiteling, waar ze nog even wat grappige/mooie quotes van coureurs bij de interviews langs laten komen: Gasly: "Ik wil de snelste auto" Albon: "Haaaaaaiiii" *zwaait met z'n blije hoofd* Toen lag ik letterlijk op de grond van het lachen. | |
Newone82 | maandag 2 maart 2020 @ 11:46 |
Dit zou wel eens kunnen kloppen. From AMuS based on engineer feedback 1. Mercedes 2. Red Bull + 0,3 s [5 tenths pre-upgrade] 3. Ferrari + 0,6 s [engine big unknown] 4. Racing Point + 0,8 s [close to Ferrari over one lap] 5. McLaren + 1,1 s 6. Renault + 1,2 s 7. Alpha Tauri + 1,4 s 8. Haas + 1,5 s 9. Alfa Romeo + 1,6 s 10. Williams + 1,7 s En Max maakt 0.2 seconde goed dus wordt wel spannend. https://www.auto-motor-un(...)es-ferrari-red-bull/ | |
gukde | maandag 2 maart 2020 @ 12:35 |
Ik heb er weer zo'n zin in, zeker als ik hier met jullie mee lees. Maar laat alles wel alsjeblieft doorgaan. Dus geen stress/paniek en Corona angsten, maar gewoon racen. | |
Rossdale | maandag 2 maart 2020 @ 13:30 |
De zoon van Jean is manager he, niet Jean zelf ![]() Maar ja klopt ook inderdaad | |
#ANONIEM | maandag 2 maart 2020 @ 13:33 |
Raikonnen vooral ![]() | |
daNpy | maandag 2 maart 2020 @ 14:32 |
| |
beantherio | maandag 2 maart 2020 @ 17:50 |
![]() ![]() | |
ColtZ40 | maandag 2 maart 2020 @ 17:55 |
Ik hoop het ook maar lees net dat het voor Ferrari lastig wordt aangezien het team uit noord Italië komt. | |
Mothzor | maandag 2 maart 2020 @ 18:59 |
Ik ga er inmiddels vanuit dat het seizoen pas start in Zandvoort of mogelijk zelfs later. | |
Peterselieman | maandag 2 maart 2020 @ 19:14 |
Er is nooit een officieel protest geweest en de stewards van de races hebben officieel nooit iets gevonden, dus diskwalificeren is dan wat lastiger. | |
daNpy | maandag 2 maart 2020 @ 19:16 |
Er is wel iets gevonden en daardoor is het hele seizoen voor Ferrari ongeldig. Dag punten, dag prijzengeld <- dat zou de juiste manier moeten zijn. Als McLaren/Renault/Williams vals spelen laten ze daar ook geen spaan van heel hoor. | |
Peterselieman | maandag 2 maart 2020 @ 19:20 |
De FIA heeft pas deze winter iets kunnen vinden, terwijl het seizoen al officieel afgesloten is. | |
daNpy | maandag 2 maart 2020 @ 19:23 |
Nee het onderzoek is nu pas afgesloten. Dat is gestart voor de laatste race. Maarja, als MB of Ferrari betrokken zijn worden er plotseling geen directe beslissingen genomen. | |
Newone82 | maandag 2 maart 2020 @ 19:59 |
Ik ook. | |
THEFXR | maandag 2 maart 2020 @ 20:17 |
Wertha | maandag 2 maart 2020 @ 20:21 |
Juist, zo moet dat. ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 2 maart 2020 @ 20:52 |
Boh die nieuwe graphics in de achtergrond zijn een partij irritant! ![]() Verder, SlipstreamGoden. ![]() | |
JayHovah | maandag 2 maart 2020 @ 20:57 |
Welnee joh, Zandvoort wordt ook afgelast vanwege de dreiging voor de groene strandkikker of dat er een tiental geitenwollensokken idioten op het rechte stuk gaan liggen, samen met Jesse Klaver... | |
Kleffe_Dop | maandag 2 maart 2020 @ 23:13 |
Oops... ![]() | |
Anonymousz | maandag 2 maart 2020 @ 23:18 |
13 dagen ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 2 maart 2020 @ 23:20 |
12 tot de race, 10 tot fp1. | |
flipsen | dinsdag 3 maart 2020 @ 01:22 |
7 dagen tot "Vanwege het Corona virus moeten we helaas meedelen dat..." ![]() | |
Meike26 | dinsdag 3 maart 2020 @ 05:15 |
Indd, dat is ook wat ik er van verwacht.. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2020 @ 05:53 |
Vanwege overdreven paniek rondom hrt virus moeten we... | |
DKUp | dinsdag 3 maart 2020 @ 07:41 |
Mass hysteria in 3....2.....1..... | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 3 maart 2020 @ 07:54 |
Dat zou vet zijn, dan doe je gewoon zo lang over je onderzoek totdat je kunt zeggen: ja, het mocht niet, maar nu zijn we te laat ![]() | |
daNpy | dinsdag 3 maart 2020 @ 08:13 |
Sounds legit. | |
mikieu | dinsdag 3 maart 2020 @ 08:34 |
Ik voorzie een toekomst bij de FIA voor Max, die wist het veel sneller ![]() | |
nogeenoudebekende | dinsdag 3 maart 2020 @ 08:48 |
Neuh. Vanaf volgend jaar is het prima mogelijk dat teams pas het seizoen erna gestraft worden voor het eventuele overschrijden van de budgetcap. | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2020 @ 11:03 |
Godverdomme, Vietnam lijkt nu ook einde verhaal ![]() Reisbeperkingen voor mensen uit Italië. | |
VacaLoca | dinsdag 3 maart 2020 @ 11:18 |
Yup ben er ook bang voor. Tenzij F1 circus vrijstelling krijgt gaan ze natuurlijk niet iedereen medisch kunnen testen en twee weken in Quarantaine in Vietnam kunnen combineren met er een race houden twee weken na Bahrein. Tenzij Bahrein niet doorgaat ![]() | |
Cryothic | dinsdag 3 maart 2020 @ 11:44 |
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar is de F1 Manager hier ook afgelast vanwegen corona? | |
Rossdale | dinsdag 3 maart 2020 @ 12:20 |
Dan moeten Vettel en Leclerc maar zelf hun auto opbouwen en bandjes wisselen tijdens de race ![]() | |
Tarado | dinsdag 3 maart 2020 @ 12:36 |
het zou kunnen dat ze voor de F1 entourage een uitzondering maken maar hiermee wel toeschouwers en eventueel journalisten weren die in die landen geweest zijn | |
Altron | dinsdag 3 maart 2020 @ 12:46 |
Dat vraag ik me ook al af.. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2020 @ 12:47 |
Tuurlijk niet | |
Tarado | dinsdag 3 maart 2020 @ 13:21 |
| |
Cryothic | dinsdag 3 maart 2020 @ 13:51 |
Tja, voorlopig ziet het er naar uit dat de helft van de paddock Vietnam niet binnen gaat komen. Dus dan kan de FIA van alles willen door laten gaan... maar zo werkt het niet altijd ![]() | |
nogeenoudebekende | dinsdag 3 maart 2020 @ 13:54 |
Bahrein gaat ook lastig worden. | |
Starflyer | dinsdag 3 maart 2020 @ 13:56 |
Dan zouden ze van Bahrein tot aan de GP in Vietnam in quarantaine moeten. Maar ook Bahrein laat geen mensen meer toe die recentelijk in Italië zijn geweest, dus Italiaans personeel zou nu al naar Australië moeten (en in quarantaine gaan) om überhaupt in die landen bij de GP te kunnen zijn. | |
fietsie | dinsdag 3 maart 2020 @ 13:59 |
Zou dit laatste niet ook de meest logische constructie zijn? Dat kleine beetje hotelkosten voor die 2 weken moet dat mega-circus wel op kunnen hoesten. Hebben ze gelijk goed uitgerust start van het seizoen, gezien de werkdruk van veel van deze crews. | |
Tarado | dinsdag 3 maart 2020 @ 14:12 |
ik denk dat ze daar wel een mouw aan passen, pre tests of zoiets en zo'n organisator moet ook wel aardige banden hebben met de regering dus we gaan het zien | |
Cryothic | dinsdag 3 maart 2020 @ 14:13 |
Als je op zondag (of maandag) klaar bent met inpakken en opruimen, kun je niet 14 dagen in quarantaine als je 11 dagen later al weer aan het weekend begint. | |
Cryothic | dinsdag 3 maart 2020 @ 14:14 |
Ik denk dat er deze 1,5 week nog hard gesleuteld wordt aan onderdelen en voorraden enzo. Als je iedereen die je op de baan nodig hebt nu al in australie zet, heb je meer dan alleen wat hotelkosten vrees ik. | |
Dauthi | dinsdag 3 maart 2020 @ 14:19 |
Even ter informatie, planetf1 is een fake news site. Een site die zonder blikken of blozen artikels jat van andere websites, ze wellicht een klein beetje herschrijft en er een clickbait titel tegenaan gooit, zonder enige vorm van bronvermelding. Ze hebben geen eigen journalisten, zijn niet aanwezig op het circuit, en hebben geen connecties in de F1 wereld. PlanetF1 is dus geen betrouwbare bron. https://www.reddit.com/r/(...)ources_on_probation/ | |
Starflyer | dinsdag 3 maart 2020 @ 14:38 |
Die tijd dat je niet in een besmet gebied bent telt natuurlijk ook mee. Anders mogen ze iedereen die in het paddock rondloopt wel in quarantaine plaatsen, niet alleen diegenen die uit Italië komen | |
fietsie | dinsdag 3 maart 2020 @ 14:41 |
Dat zijn dan wel de consequenties die aan "wel doorgaan" hangen, lijkt me dat daar een businesscase van te maken is tegenover "niet doorgaan" | |
THEFXR | dinsdag 3 maart 2020 @ 15:54 |
F1 gaat niet door? | |
Sinister-D- | dinsdag 3 maart 2020 @ 17:38 |
Bahrein ook al restricties voor Italiaanse reizigers ![]() ![]() ![]() | |
Newone82 | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:05 |
Melbourne gaat door en dan kleine 2 maanden geen F1 is waar ik geld op inzet en in Zandvoort pas weer racen. Dus een kalender met 19 races voorlopig. | |
DKUp | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:10 |
Alles kan kapot | |
Lionheaad | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:41 |
Er wordt inmiddels gekeken naar non-championship races. Championship race wordt alleen gehouden als alle teams zonder problemen bij de GP aanwezig kunnen zijn. Oude tijden herleven. | |
bokkepoot | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:58 |
Gaan de teams nooit accepteren, waarom zou je die moeite doen en geld erin pompen als het niets oplevert. Ook zal dan een Mercedes zijn pace moeten laten zien terwijl een Ferrari nog lekker kan ontwikkelen | |
Fiorano | dinsdag 3 maart 2020 @ 21:06 |
Bron? | |
Kleffe_Dop | dinsdag 3 maart 2020 @ 21:15 |
En wat te denken van de huidige regels mbt het maximum aantal componenten wat gebruikt mag worden in een seizoen. Drie non-championship races missen betekent dat er in de overgebleven wedstrijden meer van bijvoorbeeld de 3 toegestane MGU-K's gevraagd kan worden. Dit proefballonnetje zou echt om grondige regelwijzigingen vragen. | |
beantherio | dinsdag 3 maart 2020 @ 21:16 |
Ik zie uitspraken van Ross Brawn dat ze niet gaan racen als niet alle teams kunnen deelnemen. Lijkt me sterk dat ze dan toch non-championship races zouden gaan houden. | |
FireFox1 | dinsdag 3 maart 2020 @ 22:17 |
Gerucht op Insta: Riccardo naar Ferrari | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2020 @ 22:19 |
per wanneer? | |
bokkepoot | dinsdag 3 maart 2020 @ 22:19 |
Dat gerucht gaat al bijna een jaar. Zelf denk ik niet, Ricciardo gaat niet snel een nummer 2 positie innemen, dus dat word herrie in het team | |
DKUp | dinsdag 3 maart 2020 @ 22:20 |
Lekker man.... | |
flipsen | woensdag 4 maart 2020 @ 02:46 |
Degene die dat heeft gepost heeft iets teveel Italiaanse Coronaatjes gedronken denk ik ![]() | |
Kapitein_Schavuit | woensdag 4 maart 2020 @ 07:03 |
Het zou mooi zijn, alleen al om Renault een dikke middelvinger te geven. ![]() | |
fathank | woensdag 4 maart 2020 @ 07:42 |
Het is Ricciardo Zou hij het überhaupt aandurven? Bij een jongkie in het team die het Seb knap lastig heeft gemaakt? Enge wezel met z'n neplach. De Rico Verhoeven van de formule 1. Net zon grote acteur. | |
nogeenoudebekende | woensdag 4 maart 2020 @ 08:10 |
Hoezo een dikke vinger? Renault was soberso tweede keus. Hij wilde toen al naar Ferrari. | |
Lionheaad | woensdag 4 maart 2020 @ 08:10 |
Als je dat doortrekt, wat motorsport.com ook doet, krijg je eventueel non-championship races Heel simpel, onderdelen in non-championship races tellen niet mee. Wat logisch is, gezien het geen officiële race is. Dus dat hoeft niet heel moeilijk te zijn. | |
MrNiles | woensdag 4 maart 2020 @ 08:16 |
Wanneer gaat ie open dan? | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 08:21 |
Liever top 15 rijden en de stoere boi uithangen inderdaad ![]() Oh wacht volgens Abiteboel hebben ze al 3 jaar de snelste auto. | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 08:22 |
Dat is niet te betalen, en weer een open schuurdeur voor vals spelen ![]() | |
Gezicht | woensdag 4 maart 2020 @ 08:53 |
Gelukkig is insta zo'n goede bron | |
opgebaarde | woensdag 4 maart 2020 @ 08:54 |
Het gerucht gaat nu ook op fok! ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 4 maart 2020 @ 09:04 |
Dan is dat een verkapte test. De teams die wel toegang hebben kunnen dan mooi nieuwe onderdelen in een race testen om te zien wat het oplevert, dat lijkt me niet echt fair tegenover andere teams. | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 09:13 |
![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 09:23 |
Waarom zou Ricciardo niet naar Ferrari durven? Leclerc is echt niet de onbetwiste nummer 1. Hij heeft vorig seizoen genoeg steken laten vallen en moet eigenlijk alles nog bewijzen. Ricciardo lijkt me de beste optie voor Ferrari. Hij is minimaal gelijkwaardig aan Vettel en maakt sowieso minder fouten. Vettel behouden met zijn salaris van plusminus 50 miljoen gaat echt niet gebeuren tenzij hij opeens de vloer aanveegt met Leclerc. | |
nogeenoudebekende | woensdag 4 maart 2020 @ 09:26 |
Ze hebben Karel nog wat jaartjes vastliggen. Die is na 2020 gewoon 1e keus. | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 09:37 |
Viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel heeft nooit de onbetwiste nr.1 status gehad binnen Ferrari ten opzichte van Raikkonen en Leclerc. Op basis waarvan zouden ze Leclerc dan die Schumacher status geven? Dat gaat echt niet gebeuren. Ze willen een sterke rijder naast hem zetten en een betere dan Ricciardo is er niet beschikbaar. We gaan vanzelf wel zien wat er gaat gebeuren maar ik zou wel geld durven zetten op Ricciardo naar Ferrari. | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 09:41 |
Ik wou net zeggen, behalve Schumacher heeft Ferrari nooit een onbetwiste nr 1 gehad. | |
JayHovah | woensdag 4 maart 2020 @ 10:18 |
Vanwaar de haat voor Dan Ric? Hij brengt tenminste nog wat humor in het paddock, beter dan de lopende PR-machines... | |
fathank | woensdag 4 maart 2020 @ 10:21 |
Omdat die lach nep en geforceerd is. | |
TagForce | woensdag 4 maart 2020 @ 10:27 |
Gaat niet gebeuren. Regels staan dat niet toe. En aangezien regelwijzigingen tijdens het seizoen unaniem goedgekeurd moeten worden gaan de afwezige teams niet akkoord. Regel 10 staat 2 promotiedagen toe van maximaal 100km. 2 demonstratieevents, en door Liberty georganiseerde demonstraties zijn toegestaan, mits: De baan niet goedgekeurd is voor F1, en de demos niet langer zijn dan 15km. Dus gaat niet gebeuren. | |
Nattekat | woensdag 4 maart 2020 @ 10:33 |
Bahrein lijkt einde verhaal met de nieuwe reisbeperkingen. Daarmee is de kans dat Zandvoort de tweede race van het seizoen wordt behoorlijk toegenomen, gezien Australië er te vlak voor zit. | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 10:34 |
Tenzij iedereen in australie blijft, en vanuit australie naar bahrein gaat. Dan komen ze niet uit italie natuurlijk ![]() | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 10:34 |
maar toch is het jammer dat hij weg is bij RBR, had toch het idee dat hij Max en de auto naar hoger niveau bracht, nu moet alles van Max komen. | |
vosss | woensdag 4 maart 2020 @ 10:37 |
Volgens mij is Rico een stuk groter dan Ricciardo ![]() | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 10:46 |
Bahrein schijnt voor de teams wel een uitzondering te willen maken, het gaat vooral om de bezoekers | |
Nattekat | woensdag 4 maart 2020 @ 10:48 |
Er zit maar een week tussen. | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 10:48 |
maar de meesten zullen vandaag of morgen er al zijn | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 11:00 |
Dus als ze deze week naar australie kunnen gaan, zijn ze 2 weken lang niet in italie. Maar idd... bezoekers worden wel een probleem ja. Al is de vraag hoe groot dat deel van de bezoekers is. | |
Sinister-D- | woensdag 4 maart 2020 @ 11:04 |
Irvine tov Salo, 1999 ![]() | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 11:05 |
![]() | |
trein2000 | woensdag 4 maart 2020 @ 11:08 |
Mercedes dreigt de FIA met een rechtszaak in het kader van de illegale Ferrari. Statement medeondertekend door onder meer red bull. https://mobile.twitter.co(...)291833401344/photo/1 | |
vosss | woensdag 4 maart 2020 @ 11:10 |
Shots fired!! ![]() | |
trein2000 | woensdag 4 maart 2020 @ 11:11 |
Alle ondertekenaars met hetzelfde statement. | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 11:14 |
En terecht | |
WismutVeilchen83 | woensdag 4 maart 2020 @ 11:24 |
Alonso was ook echt wel nummer 1 tov Massa en Raikkonen.. | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 11:32 |
kan toch ook niet dit, weer duidelijk waar de F in FIA voor staat | |
Lionheaad | woensdag 4 maart 2020 @ 11:35 |
Dit gaat ook om serieus geld. Als alleen al Ferrari geschrapt zou worden uit de uitslag, kunnen alle teams (muv Mercedes) aanspraak maken op prijzengeld dat staat voor de positie hoger in het klassement. | |
raptorix | woensdag 4 maart 2020 @ 11:37 |
Als de teams slim zijn gaan ze in beroep bij CAS, dan zullen ze wel gedwongen worden alles openbaar te maken. | |
Newone82 | woensdag 4 maart 2020 @ 11:39 |
Dit is waarom ik van de F1 hou. Geweldig dit soort zaken! | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 11:40 |
Dat zal de laatste stap zijn natuurlijk. Eerst gewoon via de FIA op zien te lossen. Scheelt een hoop geld en tijd als dat lukt. Lukt dat niet, kunnen ze altijd nog hogerop. | |
Pleun2011 | woensdag 4 maart 2020 @ 11:40 |
Slechte zaak die geheime schikking. Doet je denken aan Animal Farm: everybody is equal but some are more equal than others. | |
raptorix | woensdag 4 maart 2020 @ 11:41 |
En ik zie ook niet in waarom dit geheim zou moeten worden gehouden. | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 11:44 |
bescherming van Ferrari uiteraard | |
THEFXR | woensdag 4 maart 2020 @ 12:10 |
het mooiste was toch wel de spionage zaak tussen Ferrari en Mclaren | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 maart 2020 @ 12:14 |
Vuurwerk! ![]() ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 4 maart 2020 @ 12:40 |
Dat gaat niet meer. De uitslag van een seizoen kan niet meer gewijzigd worden na 31 december van desbetreffend jaar.... | |
Sinister-D- | woensdag 4 maart 2020 @ 12:42 |
Was ook meer een ludiek antwoord, dat er toch wel meerdere #1 bij het team waren dan enkel MSCH. | |
Weltschmerz | woensdag 4 maart 2020 @ 12:43 |
Ik vind een geheime deal ook nergens op slaan, maar laten we niet doen alsof dit (alleen) om Ferrari gaat. De FIA doet al een tijdje niet meer aan een duidelijke streep trekken tussen legaal en illegaal. Olie verbranden? Als je het een beetje doet en Hamilton kan er WK mee worden mag het wel. Rijden met te lage bandenspanning? Dat leidt tot diskwalificatie maar gezien de stand in de race nu even niet. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, en niet alleen wat betreft het technisch reglement, waarin niet Ferrari de begunstigste is, maar het vooral lijkt te gaan om 'the show must go on', zonder diskwalificaties. Niets aan de hand mensen, het was allemaal hartstikke eerlijk. De show gaat dan wel door, maar met de eerlijke strijd is het afgelopen. Het lijkt mij het risico van teams om de grens van de regels op te zoeken. Ga je er overheen dan kost dat je punten. Daar hoef je dan ook niet al te moeilijk over te doen, tenminste niet als het geen regelrecht bedrog is. Wat de FIA nu doet is grijs gebied creeeren, ipv dat teams dat doen en de FIA bepaalt of het zwart of wit is. | |
Lionheaad | woensdag 4 maart 2020 @ 13:19 |
Schrik....met dit gedeelte kan ik niet anders dan ermee eens zijn. | |
Dauthi | woensdag 4 maart 2020 @ 13:19 |
Alles kan. Regels zijn niets meer dan arbitraire woordjes op papier. | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 13:32 |
Het grootste probleem is eigenlijk dat er überhaupt fuel flow regels bestaan in de Formule 1. Vanaf 2021 wordt daar nog een wedstrijdje boekhouden aan toegevoegd. Ik kan me niet voorstellen dat daar streng op gehandhaafd gaat worden. Moet je voorstellen dat Verstappen het kampioenschap in de wacht sleept en we een paar weken later in de krant moeten lezen dat RBR de budget cap overschreden heeft. Al die regeltjes zijn voor de gemiddelde boerenlul niet meer te volgen. | |
flipsen | woensdag 4 maart 2020 @ 13:51 |
Dat was precies wat ik dacht, maar dan over dit stukje: Als er maar genoeg geld mee gemoeid is, kunnen er uiteraard wél uitzonderingen worden gemaakt ![]() | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 13:59 |
Ben benieuwd wat dit betekent voor de rijders. Het kan zo maar zijn dat er dan nog plekwisselingen plaats vinden ![]() | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 14:00 |
| |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 14:01 |
Mercedes en ferrari hebben een status apart idd. Renault komt namelijk niét ongestraft met vals spelen weg. | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 14:02 |
Dan mis je niks, prima dus. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 4 maart 2020 @ 14:08 |
Renault werd met crashgate bijna geliquideerd. McLaren werd heel stevig gestraft met spygate. Inderdaad, die teams komen er meestal niet mee weg.. Laat hier maar eens openheid van zaken over komen. | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 14:08 |
nou ja die zijn nu al aan het graven in Zandvoort | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 14:14 |
Waarom vindt valse nicht Olav het nodig om hierover te twitteren? Vanuit een bezemkast in Keulen zal het commentaar van Christian Danner alsnog beter zijn dan dat van Ollie. | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 14:15 |
wat is er vals aan? Het is toch gewoon nieuws | |
Weltschmerz | woensdag 4 maart 2020 @ 14:17 |
Ik denk niet dat daar een wezenlijk verschil tussen zit. Het gaat er meer om dat alles rond de strijd om de titels gesust moet worden. Als het kampioenschap maar niet uit mekaar knalt. McLaren was toen een topteam, en kwam dan ook best goed weg. Net als Renault. | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 14:20 |
In die Ziggo F1 testverslagen liep hij ook al sneren uit te delen aan RTL Duitsland. Ik denk niet dat Christian Danner en consorten zich net zo druk maken over de heer Mol. Het komt op mij een beetje kinderachtig over. | |
Sunri5e | woensdag 4 maart 2020 @ 14:22 |
Valse nicht? Ondanks dat Olav af en toe wat mist in zijn commentaar vind ik het wel fijn om naar hem te luisteren. | |
Tarado | woensdag 4 maart 2020 @ 14:25 |
OK niet gehoord maar dan nog zie ik het verband niet met een nieuwsbericht | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 14:31 |
Serieus? Ik vind Olav een beetje de Mart Smeets van de F1. Stuitend arrogant, slecht geïnformeerd, maar dusdanig vastgeroest in zijn positie dat niemand hem weg durft te sturen. | |
gukde | woensdag 4 maart 2020 @ 14:37 |
Weer wat geleerd. Dat zullen de teams allemaal natuurlijk ook weten.Wat zouden ze er dan nog mee kunnen bereiken? Behalve het onderstrepen van het valsspelen van Ferrari? | |
Starflyer | woensdag 4 maart 2020 @ 14:43 |
Intellectual property waarvan Ferrari niet wil dat het bij andere teams terecht komt misschien? | |
WismutVeilchen83 | woensdag 4 maart 2020 @ 14:45 |
Ondanks dat ik hem ook niet goed vind zijn het grote voetstappen waarin je moet stappen. Als je hem wilt vervangen moet je daar eigenlijk nu al mee beginnen als je het over 3 jaar ofzo wilt doen. Co-commentaar geven, opleiden.. We hebben het met Van Dam gezien, het valt niet mee. De heren die misschien denken dat ze het zouden kunnen (Coronel, Doornbos) zie ik zelf niet als serieuze kandidaten. En veel andere aanwas is er nu niet. | |
nogeenoudebekende | woensdag 4 maart 2020 @ 14:46 |
Olav gaf toen aan dat RTL niet naar Vietnam zou afreizen. Flinke sneer inderdaad. Maar als je zo vastgeroest zit in je haatpatroon zul je dat soort uitspraken wel anders ervaren. Ofzo. | |
Starflyer | woensdag 4 maart 2020 @ 14:49 |
Renault is nog vrij mild weggekomen met het valsspelen. Een race diskwalificatie, voor iets illegaals wat al jaren op de auto zat? En eenzelfde soort spionagezaak sls tussen McLaren en Ferrari waar ze helemaal niet bestraft zijn? Als Ferrari al met een illegale motor race reed kunnen ze op basis van dit precedent alleen bestraft worden voor de race waarbij de motor in beslag is genomen ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 14:54 |
Het probleem is alleen dat de heer Mol geen vaste co-commentator naast zich duldt. Ollie voelt de bui natuurlijk ook al hangen dat hij er snel uit ligt wanneer het commentaar geven bij F1 races geen hogere wiskunde blijkt te zijn. Maar het zijn inderdaad wel grote voetstappen om te vullen. Ik denk dat het halve land op zijn kop staat als Ollie er ooit uitgegooid wordt. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 4 maart 2020 @ 15:03 |
Ik denk echt dat het niet zo heel makkelijk is. Je moet ook serieus genomen worden in het wereldje. Je moet een prettige stem hebben, snel kunnen schakelen, verstand hebben van de sport, historisch besef, liefst nog een beetje technisch onderlegd zijn.. Doordat we in NL altijd aan Ollie hebben vastgezeten is er nauwelijks een alternatief voorhanden. Ik denk dan aan vooral aan journalisten die de sport al jaren volgen, een podcast hebben of zoiets. Of wellicht een oud medewerker van een team dat tevens journalistieke affiniteit heeft. Probleem is ook nog eens dat de club rondom Mol he-le-maal niks is (Plooij). Als Mol wegvalt heb je eigenlijk niks meer. | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 15:05 |
![]() | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 15:05 |
Mweh. | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 15:08 |
True, we kunnen de FIA nog steeds niet betichten van consequentie ![]() | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 15:09 |
Maar wie zou er uberhaubt kunnen co-commentatorren? (mooi woord zo). Ik heb me vorige keren groen en geel zitten ergeren aan Van De Garde... die moeten ze echt niet meer uitnodigen. Verder sluit ik me aan bij @Sunri5e, Olaf maakt z'n foutjes, mist soms dingen, maar het luistert prettig weg. En dingen die hij mist vallen me alleen op als ik ze niet mis, dus dan mis ik niks ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 4 maart 2020 @ 15:24 |
Dit. Of ze hebben vals gespeeld. Of ze hebben een loophole ontdekt, gebruikt en op verzoek van de FIA gesloten. Niet aan de anderen vertellen uiteraard. | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 15:27 |
Dan nog kan je zeggen: "Ferrari heeft een onregelementaire motor gebruikt, dit zijn nu de gevolgen". Op dit moment is er alleen maar bekend "Omtrend de motor van vorig jaar is er een schikking getroffen. Punt". | |
Bonobo11 | woensdag 4 maart 2020 @ 15:33 |
Ik bedoel dat Ferrari vorig jaar iets briljant in de motor ontdekt kan hebben. De FIA was er niet blij mee, maar niet illegaal. Op verzoek ermee gestopt en na bestudering van het systeem door de FIA een overeenkomst. Dan krijgen de andere teams natuurlijk niet de details van de vinding te horen. Maar 95%, ze zullen wel gewoon vals gespeeld hebben. | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 15:35 |
Ja, maar je kunt details over de schikking zelf bekend maken zonder technische details over de motor naar buiten te brengen bedoel ik. Dat er iets met die motor was wat niet volgens de regels was, lijkt me duidelijk. Anders hoef je niet te schikken. En wat is er nu geschikt? De FIA disqualificeert Ferrari niet, en de tegenprestatie van Ferrari is nu... ? | |
#ANONIEM | woensdag 4 maart 2020 @ 15:36 |
Over kinderachtig gesproken, je zou je eigen posts eens moeten lezen. Ollie, valse nicht. | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 15:47 |
Dat is niet niks allemaal nee. Gezien het feit dat de rest van dit forum een toonbeeld van volwassenheid en beschaving is. | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 15:51 |
Waarom? Hij heeft meer in-side ervaring dan Olav, omdat ze met zijn tweeën zijn wordt er minder gemist/ fouten gemaakt en hij is qua stem ook niet verkeerd imo. | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 15:52 |
Wel, want de andere teams moeten ook op de hoogte gebracht worden van wat er niet mag imo. Bovendien is dit niet het statement wat FIA naar buiten heeft gebracht, en is er idd waarschijnlijk wat anders aan de hand/ | |
#ANONIEM | woensdag 4 maart 2020 @ 15:56 |
Het is redelijk hypocriet van je om iemand van kinderachtigheid te beschuldigen en dan heel kinderachtig over die persoon te gaan doen. Maar ik bemoei niet... | |
Cryothic | woensdag 4 maart 2020 @ 16:00 |
"Zij doen het, dus ik doe het ook"... Je klinkt als m'n oudste zoon thuis, een 15 jarige puber ![]() Ik vind hem niet prettig om naar te luisteren, en vond dat ie eigenlijk 0 toevoegde aan wat Olav te melden had. Maar er werd wel minder gemist ja. Kan ook een kwestie van wennen zijn. Ik hoor liever Doornbos ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 16:03 |
Wellicht dat het mogelijk is mijn posts te verbergen, zodat jullie niet langer met mijn uitlatingen geconfronteerd worden. | |
Gezicht | woensdag 4 maart 2020 @ 17:30 |
Verstappen rijdt as we speak met de RB8 op Zandvoort | |
THEFXR | woensdag 4 maart 2020 @ 17:42 |
Starflyer | woensdag 4 maart 2020 @ 18:20 |
De FIA mag sowieso niet de details van de door de teams gebruikte technieken openbaar maken of delen met de teams. Zelfs als het niet zou mogen. Dat is het intellectuele eigendom van de teams. | |
Nebelwerfer | woensdag 4 maart 2020 @ 18:26 |
Het zal de teams ook om imago gaan. Ferrari heeft al het 1 en ander aan voordelen boven de rest, mochten ze nu als valsspelers te boek komen te staan, zal dat in de toekomst misschien nog tegen ze gebruikt kunnen worden. | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 19:17 |
Nouja dat is door RBR en MB dan anders aangepakt. | |
Starflyer | woensdag 4 maart 2020 @ 19:24 |
Ik denk niet dat beide teams blij zullen zijn als de FIA details over hun techniek (zoals bijvoorbeeld DAS) bekend maakt. Dus daar zijn ze niet op uit. Wat ze willen weten is waarom er een settlement is (het wel/niet illegaal zijn van de motor of toch gebruik gemaaktvan een loophole) en wat die settlement inhoudt. Sowieso voldoet het proces van de FIA aan regels die al uit 2010 stammen. https://www.motorsport.co(...)ement-rules/4716688/ | |
daNpy | woensdag 4 maart 2020 @ 19:28 |
MB en RBR hebben bij de FIA gevraagd hoe het zat met leidingen die een sensor kunnen verstoren. Dat is toen door de FIA verboden en bekend gemaakt aan alle teams. Dus als Ferrari nu iets heeft ontdekt/gedaan wat niet toegestaan is, moet de FIA dat evenzo bekend maken. Dat bedoelde ik. | |
ender_xenocide | woensdag 4 maart 2020 @ 19:30 |
Dat ze in de F1 blijven rijden... | |
JayHovah | woensdag 4 maart 2020 @ 20:21 |
Weltschmerz zou wel een prima co-commentator zijn aangezien hij alles toch beter weet dan de rest van deze aardkloot... | |
DKUp | woensdag 4 maart 2020 @ 20:23 |
Vettel is fantastisch en de rest niet Genot Tandarts is ook niet echt geschikt. Doornbos misschien na wat training. | |
Sunri5e | woensdag 4 maart 2020 @ 21:48 |
Zojuist dat filmpje van een volledige ronde van Max op Zandvoort gezien.... Eigenlijk zijn er naast wat overtakes in de pits geen inhaalmogelijkheden. Waarom hebben ze dat bij de aanpassing van het circuit niet geregeld? | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 4 maart 2020 @ 21:51 |
Baan is echt ruk inderdaad wat betreft inhaamogelijkheden, maar dat wisten we al natuurlijk.. Leuk die kombochten, maarja.. je hebt er niks aan | |
Lokale_Notabele | woensdag 4 maart 2020 @ 22:51 |
Misschien dat je uit de doeken kunt doen hoe je dat precies voor je had gezien? Er is geen ruimte om het rechte stuk te verlengen. In Shanghai wordt er haast iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen op dat rechte stuk maar of dat nou zo boeiend is om naar te kijken? Je hebt niet veel inhaalacties nodig voor een mooie race, dat bewijst de Hungaroring al 30 jaar. | |
VacaLoca | woensdag 4 maart 2020 @ 23:44 |
Top interview. Weer een stukje volwassener, en toch pas 22. En hij lijkt idd positief gestemd. | |
Donderkonijn | donderdag 5 maart 2020 @ 11:53 |
Technisch onderlegd zijn beide heren niet hoor. Ja als ze wat voorgekauwd krijgen, wat vroeger nog wel eens lukte vanwege Nederlandse monteurs bij diverse pitcrews, maar tegenwoordig zit dat contractueel dichtgetimmerd. Daarom zijn dat soort "weetjes" nu nergens meer te vinden en raden ze maar wat als het om veranderingen op auto's en wat ze doen gaat. | |
Tarado | donderdag 5 maart 2020 @ 11:59 |
daarom de kerkhoven liggen vol met onmisbare mensen, er komen vanzelf weer mensen bovendrijven die het beter kunnen | |
StretchingKoala | donderdag 5 maart 2020 @ 11:59 |
Zou Ferrari hebben gedreigd de F1 te verlaten als de schikking bekend zou worden gemaakt, dat dat de reden is dat FIA het onder de tafel wil houden gezien er al gebrek aan concurrentie en teams is? Zou me niets verbazen eigenlijk... | |
Kleffe_Dop | donderdag 5 maart 2020 @ 12:04 |
Ferrari kennende zal dat ongetwijfeld zijn gebeurd. Iedere keer wanneer er ook maar over iets onderhandeld moet worden met de FIA (ieder nieuw Concorde Agreement bijvoorbeeld) dreigt Ferrari standaard met vertrek uit de F1 en het opstarten van een eigen serie. Zou dus niks nieuws zijn. | |
ESF1Gamer | donderdag 5 maart 2020 @ 12:31 |
Volgende week raceweek @vosss | |
Nattekat | donderdag 5 maart 2020 @ 12:32 |
RACEWEEK | |
vosss | donderdag 5 maart 2020 @ 12:32 |
![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 5 maart 2020 @ 12:38 |
Bier en nootjes al ingeslagen? | |
DKUp | donderdag 5 maart 2020 @ 12:39 |
Hopelijk geen Corona gezeik ![]() | |
vosss | donderdag 5 maart 2020 @ 12:40 |
Ja maar die zijn tegen die tijd al op denk ik, dus ik moet dan wel nieuwe kopen ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 5 maart 2020 @ 12:52 |
Wanneer start de F1manager op fok? | |
flipsen | donderdag 5 maart 2020 @ 13:16 |
Coronabier en nootjes dan voor @vosss | |
Lionheaad | donderdag 5 maart 2020 @ 13:16 |
De vervanger van Ollie zit al jaren bij Ziggo en becommentarieert de vrijdag trainingen, nascar en indy. | |
Starflyer | donderdag 5 maart 2020 @ 13:18 |
Rick ![]() | |
Tarado | donderdag 5 maart 2020 @ 13:32 |
Lionheaad | donderdag 5 maart 2020 @ 13:35 |
Duidelijk....strik eromheen...afsluiten....volgende week nieuw seizoen... en door | |
Cryothic | donderdag 5 maart 2020 @ 13:49 |
Er staat dus eigenlijk: Hee, als jij nou belooft je voortaan aan de regels te houden, gaan wij niet tot in detail op onderzoek uit. ![]() | |
WismutVeilchen83 | donderdag 5 maart 2020 @ 13:55 |
Mwah, ook dat ze verwachten dat dat detail onderzoek ook geen duidelijkheid gaat geven. | |
Starflyer | donderdag 5 maart 2020 @ 14:00 |
Of zoals al in sommige eerdere bronnen (motorsport. Com, racefans.net) werd vermeld hebben ze gewoon (nog) niets kunnen vinden. | |
Rossdale | donderdag 5 maart 2020 @ 14:23 |
Ze kunnen waarschijnlijk niet goed repliceren wat Ferrari stiekem deed, dus ze kunnen geen keihard bewijs leveren. Het is meer een "we weten dat jullie hebben vals gespeeld, maar jullie hebben het te goed verborgen. Laten we maar een schikking treffen, want we komen zo geen steek verder" | |
Tarado | donderdag 5 maart 2020 @ 14:28 |
zoiets ja ‘it’s not cheating unless it can be proven’ | |
Cryothic | donderdag 5 maart 2020 @ 16:33 |
Waar blijven nu dan de mensen die altijd roepen dat de F in FIA voor Ferrari staat? Waaruit blijkt dat het niet te controleren is wat Ferrari gedaan heeft? Als ik RedBull was zou ik toch aansturen op een onafhankelijk onderzoek ofzo. Die regeltjes zijn er niet voor niks. | |
ESF1Gamer | donderdag 5 maart 2020 @ 19:28 |
Speciaal voor @vosss ![]() | |
daNpy | donderdag 5 maart 2020 @ 19:45 |
Nee, ze kunnen het nog steeds niet bewijzen (zeggen ze). Dan sluiten ze af met wat jij zegt ![]() | |
daNpy | donderdag 5 maart 2020 @ 19:46 |
Omdat de motor in tussentijd weer gewijzigd kan zijn. En daarom in de laatste races plotseling ook minder vermogen leverde ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 6 maart 2020 @ 08:07 |
Vanavond Formule1 Café op ziggo sport | |
fathank | vrijdag 6 maart 2020 @ 08:24 |
KAMPHUESED | |
Rianne84 | vrijdag 6 maart 2020 @ 08:41 |
Bahrein stelt kaartverkoop uit. RIP F1 ![]() | |
mikieu | vrijdag 6 maart 2020 @ 08:47 |
Zonder toeschouwers gaan ze gewoon racen hoor. Zal Hamilton na de overwinning roepen "best crowd ever"? | |
Cryothic | vrijdag 6 maart 2020 @ 08:52 |
Nee, maar wel god bedanken voor de kracht die het hem gegeven heeft om toch te winnen | |
#ANONIEM | vrijdag 6 maart 2020 @ 08:56 |
"This was the hardest race of my life." | |
nils7 | vrijdag 6 maart 2020 @ 11:27 |
![]() De nieuwe Ferrari is aangepast aan de laatste ontwikkelingen. | |
ESF1Gamer | vrijdag 6 maart 2020 @ 11:40 |
Die gaan volgende week vrijdag veel rondjes rijden | |
nogeenoudebekende | vrijdag 6 maart 2020 @ 11:41 |
Het blijft een gok. ![]() | |
Rossdale | vrijdag 6 maart 2020 @ 11:44 |
![]() | |
Whiskers2009 | vrijdag 6 maart 2020 @ 11:46 |
Over Ferrari gesproken: https://racingnews365.nl/(...)-we-gaan-gp-australië-niet-winnen | |
Lokale_Notabele | vrijdag 6 maart 2020 @ 12:14 |
"ah man, without #teamLH44 here to support me, I really had to dig deep to find the strength to finish this race. Especially with Valtteri putting so much pressure on me the whole way. It is really tough having to perform in these conditons" #Blessed #NeverGiveUp [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 06-03-2020 12:42:37 ] | |
nogeenoudebekende | vrijdag 6 maart 2020 @ 12:23 |
De niet Ferrari teams geven niet op... https://racingnews365.nl/(...)ver-illegale-ferrari | |
Tinos85 | vrijdag 6 maart 2020 @ 12:44 |
Opstellen op de juiste plek op de startgrid met een auto voor je wordt een uitdaging zo ![]() | |
nogeenoudebekende | vrijdag 6 maart 2020 @ 12:46 |
Pitbox uitkomen wordt op sommige circuits ook een dingetje dan. ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 6 maart 2020 @ 12:54 |
Bahrein kan financiell wel wat lijden waarschijnlijk maar Zandvoort moet alles gaan terugstorten want die kaarten zijn al betaald. | |
Cryothic | vrijdag 6 maart 2020 @ 13:42 |
Wat dacht je van de pitstop zelf? ![]() | |
Lionheaad | vrijdag 6 maart 2020 @ 13:58 |
Denk nog maar een keer...
| |
#ANONIEM | vrijdag 6 maart 2020 @ 14:15 |
Jij leest daar iets wat er niet staat, wat er staat is dat er wordt terugbetaald bij een afgelasting alleen erkend de organisatie met die terugbetaling geen (wettelijke) aansprakelijkheid voor de afgelasting. Dit om juridisch wat dingen af te schermen (denk aan het terugclaimen van reiskosten, hotel e.d.), maar dat doet niets af aan de terugbetaling van de entreekaarten bij afgelasting. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 14:21:28 ] | |
Themeparktommy | vrijdag 6 maart 2020 @ 14:21 |
Volgende week hebben we de eerste vrije trainingen al gehad ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 maart 2020 @ 14:22 |
Dicht |