quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Wij hadden op het werk een zoenverbod (bij verjaardagen) en ik mocht niet naar de huisarts vanwege besmettingsgevaar. Was toen best ook wel een dingetje hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:13 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Toen viel de hysterie ook wel allemaal best mee toch? Ik kan me herinneren dat ik toen een bijbaantje in de V&D (rip) had en er overal handgel stond, maar dat was ook wel het enige.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Luchthaven Schiphol neemt geen extra maatregelen nu het coronavirus ook in Nederland is opgedoken. Dat betekent onder meer dat reizigers nog altijd niet gecontroleerd worden op een mogelijke besmetting.
Ook Eindhoven Airport controleert op advies van het RIVM nog geen reizigers. Als dit nu wel zou gebeuren, dan zouden vooral mensen met griep of een verkoudheid worden opgespoord. Daarom is zo'n maatregel niet passend, aldus Eindhoven Airport.
Een beetje meer aandacht was er wel, maar in heel andere proporties. mquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij hadden op het werk een zoenverbod (bij verjaardagen) en ik mocht niet naar de huisarts vanwege besmettingsgevaar. Was toen best ook wel een dingetje hoor
Dat is eigenlijk alleen maar positief. Ik lieg vaak dat ik een beetje verkouden ben bij evenementen waar ik veel ranzige mensen met 3 zoenen moet begroeten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij hadden op het werk een zoenverbod (bij verjaardagen) en ik mocht niet naar de huisarts vanwege besmettingsgevaar. Was toen best ook wel een dingetje hoor
Ik geef gewoon standaard een handquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk alleen maar positief. Ik lieg vaak dat ik een beetje verkouden ben bij evenementen waar ik veel ranzige mensen met 3 zoenen moet begroeten.
lol, dan is het elk jaar een totale chaosquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom doen we dit trouwens ook niet bij gewone griep, zou ook best leuk zijn om daar live het aantal besmettingen van bij te houden, en de doden. Denk dat je daar best nog wel van kunt schrikken. Aan de andere kant is het ook een mooie controle voor deze data om te zien hoe "erg" het is.
Er was wel een speciaal tijdelijk subforum op FOK!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Een beetje meer aandacht was er wel, maar in heel andere proporties. m
Er was geen hamstertopic, om maar iets te noemen.
Toevallig? De man had een beurs voor zijn werk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:24 schreef Yaku het volgende:
Betwijfel dat deze twee mensen toevallig in Codogno zijn geweest...
Wellicht hoeft hij zich alleen te identificeren.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die was al dinsdag bekend gemaakt door die dokter, waarvan het twitter acc door de shredder is gegaan. zelfs mijn retweets zijn verdwenen
Oja, en dan een meter naar voren uitgestokenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik geef gewoon standaard een hand
Hopen voor jou - als basketbalfan - dat je gaat na de NBA Finals. Of in ieder geval na March Madness.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:16 schreef PippenScottie het volgende:
Ik werk in Diemen. Soms.
Het was leuk jullie gekend te hebben.
en etniciteitquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom doen we dit trouwens ook niet bij gewone griep, zou ook best leuk zijn om daar live het aantal besmettingen van bij te houden, en de doden. Denk dat je daar best nog wel van kunt schrikken. Aan de andere kant is het ook een mooie controle voor deze data om te zien hoe "erg" het is.
ja, Hongkong of Singapore.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef THEFXR het volgende:
lees net dat een hont positief is getest
Je moet er niet aan denken als deze persoon besmet zal raken :quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iris de hont ??quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef THEFXR het volgende:
Vind ik een heel stuk minder boeiend.quote:
Ja die likt 20 personen op een dag afquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Je moet er niet aan denken als deze persoon besmet zal raken :
[ afbeelding ]
Als dieren nu ook al besmet raken kunnen we ons rustig op gaan maken voor de Zombie Apocalypse lijkt me..quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef THEFXR het volgende:
ja? want zo iemand gaat iedereen in de gezicht niezen?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ient-carnaval-vierde
Heel slecht scenario als coronapatiënt carnaval vierde'
Video10:16
Bij een patiënt in Nederland is voor het eerst COVID-19, het inmiddels wereldwijd beruchte coronavirus, vastgesteld. Het feit dat de man vorige week carnaval gevierd zou hebben in zijn woonplaats Loon op Zand en in Tilburg kan tot grote problemen leiden.
Affaire... nu zijn ze ontdekt, wat een verhaal! Is de Telegraaf al op de hoogte?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:26 schreef maily het volgende:
[..]
Toevallig? De man had een beurs voor zijn werk.
Die vrouw weet ik niet.
Wmah, zoals de cijfers nu zijn:quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja lekker. Ze raden ook aan om in je elleboog te niezen of te hoestenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:26 schreef maily het volgende:
Nu met het coronagedoe wordt een elleboogboks aangeraden ....
Deathrace 2000quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah. Leuk is anders. En de schijtlolligheden erover ("heeft het toch nog voordelen dat dat homofestival niet doorgaat hi ha ho!") negeer ik gewoon. 44 jaar erop wachten en dan dit.Maar ziek en dood is uiteraard veel erger, dus als het niet doorgaat dan so be it. Dan vast wel op een later moment.
hoezo? als het een chinees is zou ik dat wel willen wetenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vind ik een heel stuk minder boeiend.
Ze zijn beide in Lombardije geweest. Apart van elkaarquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:30 schreef VersKers het volgende:
[..]
hoezo? als het een chinees is zou ik dat wel willen weten
maar nee, de media heeft het over een vrouw
nee alleen een slokje van de bier nemen en tegen hun gezicht aan schreeuwenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:28 schreef VersKers het volgende:
[..]
ja? want zo iemand gaat iedereen in de gezicht niezen?
Binnenkant buitenkantquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja lekker. Ze raden ook aan om in je elleboog te niezen of te hoesten
https://time.com/5792150/coronavirus-dog/quote:
Volgende stap:quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:26 schreef maily het volgende:
[..]
Oja, en dan een meter naar voren uitgestoken
Nu met het coronagedoe wordt een elleboogboks aangeraden ....
Lekker hont en vleermuizenstront eten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef THEFXR het volgende:
Dit ja, ik zoen niet eens. Hand geven vind ik vaak al te ver gaan maar heb altijd handgel mee, dus dat is te overzien.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik geef gewoon standaard een hand
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 11:34:55BREAKING: Iran reports 143 new cases of coronavirus and 8 new deaths, raising total to 388 cases and 34 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Deze film heb ik gister gezien. HET KOMT WEL ERG DICHTBIJ
Nies of hoest jij op je elleboogpunt?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja lekker. Ze raden ook aan om in je elleboog te niezen of te hoesten
Buitenkant.quote:
Men geniet van de sensatie, niet van het feit dat er iemand besmet is. Vrij logisch allemaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
Waar ik mezelf over verbaas hier in het topic is dat sommige mensen blijkbaar juichen (lees het mooi vinden) dat er weer iemand besmet is. Wat heb je dan voor een leven zeg......
Denk bewuste keuze, omdat hij ineens in allerlei media verscheen met zijn tweets.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:
Je kunt via de Google cache nog wel de tijdlijn van Twitter-user cardio_jacco ophalen: http://webcache.googleuse(...)cardio_jacco&strip=1
Echt heel raar dat dat account nu weg is.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Mag wel in de OP. @Tjackatwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Ach sensatie heb je altijd wel bij elke ramp enzo. Kijken of de cijfers nog hoger zullen komen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
Waar ik mezelf over verbaas hier in het topic is dat sommige mensen blijkbaar juichen (lees het mooi vinden) dat er weer iemand besmet is. Wat heb je dan voor een leven zeg......
gewoon BVD censuur, RIVM wil het alleen recht en controlequote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:
Je kunt via de Google cache nog wel de tijdlijn van Twitter-user cardio_jacco ophalen: http://webcache.googleuse(...)cardio_jacco&strip=1
Echt heel raar dat dat account nu weg is.
Wat betreft vraag 2, had ergens gelezen dat een besmet iemand gemiddeld 2 a 3 mensen verder besmet.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:38 schreef Themeparktommy het volgende:
Oke, twee serieuze vragen;
1. Ik ben vooral heel benieuwd hoe snel een nieuwe besmetting weer besmettelijk is voor anderen. Zit daar een uur tussen, of 2 minuten?
2. En of je als besmet persoon een oneindig aantal andere mensen kan besmetten, of dat daar een limiet aan zit? Wordt het virus zwakker naarmate het "overspringt"?
1. Vanaf het moment dat je symptomen hebt ben je zwaar besmettelijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:38 schreef Themeparktommy het volgende:
1. Ik ben vooral heel benieuwd hoe snel een nieuwe besmetting weer besmettelijk is voor anderen. Zit daar een uur tussen, of 2 minuten?
2. En of je als besmet persoon een oneindig aantal andere mensen kan besmetten, of dat daar een limiet aan zit? Wordt het virus zwakker naarmate het "overspringt"?
Oke @Zipportalquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:37 schreef Zipportal het volgende:
Mag wel in de OP. @:Tjackatwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
1 Volgens het RIVM ben je pas besmettelijk zodra je je niet lekker begint te voelen. Hier wordt internationaal nogal aan getwijfeld.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:38 schreef Themeparktommy het volgende:
quote:• Real number of infections and deaths much higher than reported
• Actual incubation period up to four weeks to 3 months
• Breathing masks useless, virus penetrates because so small
• Full-body protective suit, breathing apparatus only real protection
• Hermetic quarantine required, must be longer than 2 weeks
• Asian races initially most susceptible but will spread to others
• The WHO culpable for not immediately proclaiming pandemic risk
quote:The current corona Virus, i.e. SARS-CoV-2, affects mostly the Chinese as well as all Southeast Asian countries bordering on China, e.g. North and South Korea, Laos, Thailand, Vietnam, Japan, Myanmar and Burma etc., because the immune system of these peoples reacts less stably to the virus than that of other peoples, such as the Europeans, for which it is usually/generally milder and causes flu-like or pneumonia-like illnesses that are not necessarily fatal. However, if Europeans already have immune deficiencies, then the corona virus also becomes dangerous for them and can quickly lead to death.
However, if Europeans already have immune deficiencies, then the corona virus also becomes dangerous for them and can quickly lead to death.
Misschien dat sommigen er op kicken. Geen idee, ik kan niet spreken voor anderen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach sensatie heb je altijd wel bij elke ramp enzo. Kijken of de cijfers nog hoger zullen komen.
Is er een scenario waarin niet zeker 50% van de grote steden besmet raakt? Je denkt toch niet dat deze 2 mensen de enige 2 zijn. Elke dag vliegen er duizenden italianen, koreanen en zelfs Iraniers naar Nederland.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach sensatie heb je altijd wel bij elke ramp enzo. Kijken of de cijfers nog hoger zullen komen.
Klinkt als de griepquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:40 schreef ToT het volgende:
[..]
1 Volgens het RIVM ben je pas besmettelijk zodra je je niet lekker begint te voelen. Hier wordt internationaal nogal aan getwijfeld.
2 Virussen verzwakken niet als ze overspringen, maar een ziek persoon zal óf het loodje leggen, óf genezen. Hij blijft niet levenslang besmettelijk.
Klinkt mij vrij vreemd maar goed....quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Men geniet van de sensatie, niet van het feit dat er iemand besmet is. Vrij logisch allemaal.
Dus je zou als enkel besmet persoon een volle Ziggo Dome kunnen besmetten?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:40 schreef ToT het volgende:
[..]
1 Volgens het RIVM ben je pas besmettelijk zodra je je niet lekker begint te voelen. Hier wordt internationaal nogal aan getwijfeld.
2 Virussen verzwakken niet als ze overspringen, maar een ziek persoon zal óf het loodje leggen, óf genezen. Hij blijft niet levenslang besmettelijk.
Wie is dat dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Je moet er niet aan denken als deze persoon besmet zal raken :
[ afbeelding ]
Ja? Bij Ebola zijn diezelfde 2 punten ook van toepassingquote:
Dat heeft zelfs een naam. Superspreader(events).quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:41 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dus je zou als enkel besmet persoon een volle Ziggo Dome kunnen besmetten?
Oh het gaat hier zeer zeker echt nog wel verder doorbreken, daar twijfel ik geen moment aan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is er een scenario waarin niet zeker 50% van de grote steden besmet raakt? Je denkt toch niet dat deze 2 mensen de enige 2 zijn. Elke dag vliegen er duizenden italianen, koreanen en zelfs Iraniers naar Nederland.
Ook in het liveblog van AD.nlquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:40 schreef ToT het volgende:
[..]
daar blijft het echt niet bij hoor, na geval 250 zijn die ook wel uitgejuichdquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:36 schreef Sunri5e het volgende:
Het grote verschil is volgens mij dat het RIVM redeneert dat je pas bij symptomen begint te hoesten en niezen dus verspreiden. Voor die tijd is verspreiden lastiger.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je iedereen stuk voor stuk recht in de bek gaat rochelen, zou het misschien wel kunnen, ja. Maar van een keertje niezen zal niet iedereen in de hele tent daar acuut mee gaan doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:41 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Uitgejuichdquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar blijft het echt niet bij hoor, na geval 250 zijn die ook wel uitgejuichd
De Speldquote:Blijf kalm mensen SLA ETEN OP! Het is maar een griepje EERSTE GEVAL IN NEDERLAND
28 februari 2020 door Jochem van den Berg en Simoon Hermus
Met de aanhoudende storm van nieuws en paniek rondom het coronavirus worden Nederlanders opgeroepen om vooral kalm te blijven. SLA VOOR MINSTENS 8 MAANDEN VOEDSEL IN. Volgens epidemiologen en longartsen gaat het om een virus dat qua risico’s vergelijkbaar is met de ‘gewone’ griep. DE GRIEP VERSPREIDT ZICH RAZENDSNEL VIA DE LUCHT EN HEEFT OOK JONGE SLACHTOFFERS GEMAAKT.
Met z’n allen in paniek raken heeft geen zin. Nederland is uitstekend voorbereid op een epidemie. HET IS EEN NIEUW VIRUS, NIEMAND IS HIERTEGEN BESCHERMD. Op de beurzen zijn rode cijfers te zien, maar vooralsnog is economische malaise nog een voorspelling. Op een paar branches na lijkt de reële schade mee te vallen. ALS EUROPA VALT, VALT DE HELE WERELD. DEZE RECESSIE ZOU HET EINDE VAN DE WERELDECONOMIE KUNNEN BETEKENEN.
Jonge mensen hoeven zich al helemaal geen zorgen te maken. Over het algemeen zijn vooral zwakke oudere mensen vatbaar voor het virus. Slachtoffers hebben vaak ook al andere ziektebeelden DIE DOKTER DIE HET VIRUS ONTDEKTE IS ERAAN OVERLEDEN. STEF BLOK HEEFT HET VIRUS WAARSCHIJNLIJK OOK. IN TILBURG VALLEN ZE BIJ BOSJES MENSEN.
Het is totale onzin om je druk te maken om iedere persoon die je in het openbaar ziet hoesten of zweten. DE MEESTE MENSEN HEBBEN NIET EENS DOOR DAT ZE HET VIRUS HEBBEN TOT ZE HALFDOOD OP HUN WERK IN ELKAAR ZAKKEN NADAT ZE NET 400 BROODJES HAMBURGER HEBBEN GESMEERD EN VERKOCHT.
Over een paar maanden zijn we het allemaal weer vergeten OMDAT IEDEREEN DAN DOOD IS!
Het aantal besmettingen is een gemiddelde. Als mensen dicht op elkaar zitten, slechte hygiene, oid wordt dat aantal hoger natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:41 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Lastiger ja, maar het kan wel.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het grote verschil is volgens mij dat het RIVM redeneert dat je pas bij symptomen begint te hoesten en niezen dus verspreiden. Voor die tijd is verspreiden lastiger.
Lekker met bepaald volk wat op de grond spuugt constant.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het grote verschil is volgens mij dat het RIVM redeneert dat je pas bij symptomen begint te hoesten en niezen dus verspreiden. Voor die tijd is verspreiden lastiger.
Kom niet aan @Taradoquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Uitgejuichd
Nee, dit kan niet.
@:ggmm
@:onlogisch
@:picommp
@:tjacka
@:zipportal
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Uitgejuichd
Nee, dit kan niet.
@:ggmm
@:onlogisch
@:picommp
@:tjacka
@:zipportal
Bron: RIVM Radeloos In Verband Met.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:38 schreef Themeparktommy het volgende:
Wordt het virus zwakker naarmate het "overspringt"?
Nooit gezien nee.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Niet bekend met deze oude vrijer van Boer Zoekt Vrouw?
Het kan misschien wel maar is gewoonweg lastiger. Maar als je bv iemand bent die al gewoon verkouden is dan heb je de overdracht geregeld zeg maarquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Lastiger ja, maar het kan wel.
En iedereen kucht of niest wel eens. Als je het virus bij je hebt maar je voelt je nog niet echt ziek, dan lijkt het me dat je toch wel mensen kunt infecteren.
omdat het amateurs zijn van het RIVM, die geilen op aandachtquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:42 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ook in het liveblog van AD.nl
11:08
De eerste coronapatiënt van Nederland was al een paar dagen niet lekker voordat hij naar het ziekenhuis ging. Voor de GGD én uiteraard mensen uit de omgeving van de man is dat belangrijke informatie, omdat een drager van het coronavirus pas besmettelijk is als hij de eerste ziekteverschijnselen heeft.
Waarom blijven ze dat zeggen terwijl het al vaker is aangetoond dat mensen al besmettelijk zijn voordat ze überhaupt verschijnselen vertonen??
Overigens is het virus ook in poep aangetoond, dus prettig als mensen toch ff hun handen wassen na een bezoekje aan het openbaar toilet, voor ze de deurklink aanraken. (Maar de klink van het toilethokje zelf en de kraan kunnen het virus dan wel bevatten, maar dan moet je dus voor jezelf ff flink je handen wassen/ontsmetten of eventueel je elleboog gebruiken indien mogelijk.)quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lekker met bepaald volk wat op de grond spuugt constant.
Ik kijk het ook pas sinds ik een langdurige vaste relatie heb!quote:
Nouja, normaal hoef je daar geen corona te doen voor je geld. Lekker harken. Nu moeten ze iets doen, maar blijkt dat ze eigenlijk niks kunnen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat het amateurs zijn van het RIVM, die geilen op aandacht
wc papier of die afdroog doekjes gebruikenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Overigens is het virus ook in poep aangetoond, dus prettig als mensen toch ff hun handen wassen na een bezoekje aan het openbaar toilet, voor ze de deurklink aanraken. (Maar de klink van het toilethokje zelf en de kraan kunnen het virus dan wel bevatten, maar dan moet je dus voor jezelf ff flink je handen wassen/ontsmetten of eventueel je elleboog gebruiken indien mogelijk.)
Yup, maar ziektekiemen kunnen door meerdere lagen wc-papier heen dringen, zeker als het vochtig is. Maar als je het oppropt, zal het vast wel wat schelen!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wc papier of die afdroog doekjes gebruiken
Ik ga voor totaal van 3 vandaag.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is jullie voorspelling? Ik denk nog wel een case vandaag. En morgen al significant meer. 8 ofzo.
Ik denk dat de teller nog een dag of 2 op 2 zal blijven staan, en dat er daarna idd iets van 8 bij komen of zo.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is jullie voorspelling? Ik denk nog wel een case vandaag. En morgen al significant meer. 8 ofzo.
Waarschijnlijk is de kans dan klein dat je overdraagt of alleen vlak voordat je ziekte verschijnselen krijgt.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
neequote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de kans dan klein dat je overdraagt of alleen vlak voordat je ziekte verschijnselen krijgt.
Denk dat ze al contacten aan het testen zijn van de persoon in Tilburg, waarschijnlijk al sinds vannacht. Ik denk dat er sowieso wel iemand positief getest wordt.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk dat de teller nog een dag of 2 op 2 zal blijven staan, en dat er daarna idd iets van 8 bij komen of zo.
Ik denk enkele honderden vrij snel al. Scenario Italië. Vanwege die vrij lange incubatietijd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tja als ze helemaal niks doen is het volgens jou dus wel goed.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Owjah, da's ook weer waar.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk dat ze al contacten aan het testen zijn van de persoon in Limburg, waarschijnlijk al sinds vannacht. Ik denk dat er sowieso wel iemand positief test.
Ja zodra je daadwerkelijk gaat testen gaat het hard. Ook zullen mensen zich sneller gaan melden denk ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk enkele honderden vrij snel al. Scenario Italië. Vanwege die vrij lange incubatietijd.
Daarom doen ze het 2x per persoon. Weet alleen niet hoe lang dat duurt.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Owjah, da's ook weer waar.
Aan de andere kant schijnt die test ook weer niet 100% betrouwbaar te zijn?
Ik vermoed dat het hier qua besmettingen best wel eens het Italie van het noorden kan gaan worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Klopt idd, wat nu afgedaan wordt als een griepje, kan natuurlijk corona zijn bij een x-aantal mensen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja zodra je daadwerkelijk gaat testen gaat het hard. Ook zullen mensen zich sneller gaan melden denk ik.
https://www.nu.nl/algemee(...)edirect=1&redirect=1quote:In Azerbaijan is zojuist de eerste besmetting met het coronavirus bevestigd.
Spannend. Komt wel heel dichtbij zo.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:54 schreef alpeko het volgende:
Mijn vriendin is werkzaam in de GGZ, hulp aan huis. Verantwoordelijk voor de regio Loon op Zand. Client van haar team kent de man die nu in het ziekenhuis ligt... logisch is zo'n klein dorp. Is er ook mee in contact geweest.
Gecondoleerdquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:54 schreef alpeko het volgende:
Mijn vriendin is werkzaam in de GGZ, hulp aan huis. Verantwoordelijk voor de regio Loon op Zand. Client van haar team kent de man die nu in het ziekenhuis ligt... logisch is zo'n klein dorp. Is er ook mee in contact geweest.
hoeveel testkits zijn er beschikbaar?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja zodra je daadwerkelijk gaat testen gaat het hard. Ook zullen mensen zich sneller gaan melden denk ik.
Als het te vroeg wordt getest of de swab is niet goed genomen krijg je negatieve resultaten maar 3 dagen later kan je toch een super spreader zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:52 schreef ToT het volgende:
Aan de andere kant schijnt die test ook weer niet 100% betrouwbaar te zijn?
Hele goede vraag idd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel testkits zijn er beschikbaar?
Dacht nu wel goedkoop BC met het gezin naar China te kunnen, 11k voor 2.5 mensen!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:53 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben echt benieuwd welke weerslag dit heeft op het het aantal geboekte vakanties..... Heeft iemand daar zicht op? Vliegtickets lijken namelijk nog niet echt goedkoper te worden.
Vanaf komende maandag in de reguliere respiratoire sneltest (vergelijkbaar met hoe ze op griep testen). Dan weten ze het vrij snel.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom doen ze het 2x per persoon. Weet alleen niet hoe lang dat duurt.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:54 schreef alpeko het volgende:
Ik las ergens dat de capaciteit een paar 100 zou bedragen, maar ook hier weer, nul transparantie. Mss weten ze het zelf niet omdat iedereen lukraak zelf zit te bestellen.quote:
gaat weer schelen op de wachtlijsten bij de GGZquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Spannend. Komt wel heel dichtbij zo.
Fijn. Daar zitten we (in het italiaanse scenario) volgende week al aan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:56 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de capaciteit een paar 100 zou bedragen, maar ook hier weer, nul transparantie. Mss weten ze het zelf niet omdat iedereen lukraak zelf zit te bestellen.
de gierigheid van NL, leert mij dat ze er op bezuinigd hebbenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:56 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de capaciteit een paar 100 zou bedragen, maar ook hier weer, nul transparantie. Mss weten ze het zelf niet omdat iedereen lukraak zelf zit te bestellen.
altijd slimquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:57 schreef Sfancta het volgende:
Slim om nu nog wat extra extra boodschappen te gaan doen?
Het betreft een zoonotische besmetting, van dier op mens, dat staat vast.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Als dieren nu ook al besmet raken kunnen we ons rustig op gaan maken voor de Zombie Apocalypse lijkt me..
Nou ik mag hopen dat ze sowieso eerst bellen ipv iedereen in de wachtkamer te besmettenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:57 schreef hjansen82 het volgende:
Ze willen natuurlijk iedereen oproepen met verschijnselen om naar de huisarts te gaan. Maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet.
Boekingen gaan niet goed. China lag al stil. Italië ligt nu ook stil. Rest van Azië gaat slecht, maar ook andere bestemmingen ziet men dat de consument toch nog afwacht. 'Voordeel' voor de branche is dat de wereldwijde uitbraak niet in januari al was, aangezien dan de meeste mensen boeken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:53 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben echt benieuwd welke weerslag dit heeft op het het aantal geboekte vakanties..... Heeft iemand daar zicht op? Vliegtickets lijken namelijk nog niet echt goedkoper te worden.
heel aannemelijk inderdaad, ik vind het ook vreemd dat ze die patient in Diemen thuis in quarantaine laten, lijkt me juist dat je in zo'n beginstadium meer weer leren over het verloop van de ziekte.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de gierigheid van NL, leert mij dat ze er op bezuinigd hebben
Zelfs al zou de test maar 80% positief testen in geval van een infectie (wat laag is), dan heb je met 2 positieve testen alsnog een kans van 96% dat je besmet bent.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:55 schreef zipcon het volgende:
[..]
Als het te vroeg wordt getest of de swab is niet goed genomen krijg je negatieve resultaten maar 3 dagen later kan je toch een super spreader zijn.
Maar erg veel transparantie over de false positives/negatives is er niet. Dan zou niemand zich laten testen...
Ze adviseren juist om dit dus niet te doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:57 schreef hjansen82 het volgende:
Ze willen natuurlijk iedereen oproepen met verschijnselen om naar de huisarts te gaan. Maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet.
Ja, want ze zijn haar nu niet aan het controleren natuurlijk. Die vrouw heeft gisteren hele dag in het ziekenhuis gezeten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
heel aannemelijk inderdaad, ik vind het ook vreemd dat ze die patient in Diemen thuis in quarantaine laten, lijkt me juist dat je in zo'n beginstadium meer weer leren over het verloop van de ziekte.
Uitzonderingen daar gelaten maar zijn vaak toch wel de mensen die weinig contacten hebben.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:57 schreef Stance het volgende:
[..]
gaat weer schelen op de wachtlijsten bij de GGZ
en jouw conclusie is de juiste? Ik vind het gewoon niet handig in dit stadium, als het groter wordt begrijp ik wel dat je alleen de ernstige gevallen opneemtquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:03 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja, want ze zijn haar nu niet aan het controleren natuurlijk. Die vrouw heeft gisteren hele dag in het ziekenhuis gezeten.
Echt die voorbarige conclusies hier............
In de zorginstellingen zullen ze zeker de hoogste paraatheid hebben nu.. lijkt me geen pretje.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:04 schreef KingRadler het volgende:
nu nog wachten op de 1ste dode in Nederland
Klopt, wij hebben een paar weken geleden onze noodvoorraad sterilium, handschoenen en mondkapjes uitgebreid met wat we normaal in een heel jaar gebruiken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de zorginstellingen zullen ze zeker de hoogste paraatheid hebben nu.. lijkt me geen pretje.
Oke. Dus ik moet nog even wachten met het boeken van mijn trip naar Sevilla eind april?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:01 schreef jroz het volgende:
[..]
Boekingen gaan niet goed. China lag al stil. Italië ligt nu ook stil. Rest van Azië gaat slecht, maar ook andere bestemmingen ziet men dat de consument toch nog afwacht. 'Voordeel' voor de branche is dat de wereldwijde uitbraak niet in januari al was, aangezien dan de meeste mensen boeken.
Van de "gewone" griep gaan er ook mensen dood.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:04 schreef KingRadler het volgende:
Het droevige is dat voor die mensen er geen topic isquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Van de "gewone" griep gaan er ook mensen dood.
ik vraag me hoeveel posters er zijn, die weten wat dit virus inhoudt en hoe het werktquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
maak danquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het droevige is dat voor die mensen er geen topic is
Maar niet zoveelquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk alleen jij. Verlicht ons...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag me hoeveel posters er zijn, die weten wat dit virus inhoudt en hoe het werkt
Ik denk alleen die kassa.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In the theoretische scenario dat bijvoorbeeld een kassa meisje van de AH positief getest wordt, zou dan de hele winkel dicht gegooid worden?
Een hond had het ja. Maar het zal vooral in zijn neus en oren. Misschien is hij zelf niet geinfecteerd maar zitten de virusdeeltjes daar gewoon.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:11 schreef mazaru het volgende:
Ik had gelezen dat dieren ook het virus kunnen krijgen. Daar hoor je verder heel weinig over. Zouden ze die gewoon een spuitje geven?
Het scheelt dat die dicht is sinds vorige week vrijdag, dus de kans dat daar iets verspreid is, is nihil.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:11 schreef Noordzijde het volgende:
Moeder en dochter werken allebei op basisschool de Blokkendoos in Loon op Zand.
Nooit onderschatten hoeveel mensen die wat weten op FOK! rondlopen. De kunst is ze er tussenuit pikkenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag me hoeveel posters er zijn, die weten wat dit virus inhoudt en hoe het werkt
Lol, echt ja? Niet eens de kantine waar elk persoon in de pauze bestek pakt uit de la, en vervolgens met half open mond gaat zitten vreten en praten met collega's.quote:
quote:Om 12.30 uur is er een persconferentie over de eerste persoon die besmet is geraakt met het coronavirus. De burgermeester van Tilburg, iemand van het ziekenhuis van de patiënt en iemand van de GGD zullen hier spreken. De persconferentie is live te volgen via een livestream op NU.nl en dit liveblog.
Kwam hierachter door team van Blokkendoos op te zoeken. Daar zie je 2 dezelfde achternamen met foto erbij. Lijken echt moeder en dochter.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het scheelt dat die dicht is sinds vorige week vrijdag, dus de kans dat daar iets verspreid is, is nihil.
Er zijn er aardig wat hier die denken meer te kunnen weten dan het RIVM en het WHO, dus tja...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nooit onderschatten hoeveel mensen die wat weten op FOK! rondlopen. De kunst is ze er tussenuit pikken
aah, het spindokteren gaat beginnen, niks aan de hand, alles is onder controle, vertrouw ons, geen paniek, rustig blijven etc...quote:
knap staaltje onderzoek dit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Kwam hierachter door team van Blokkendoos op te zoeken. Daar zie je 2 dezelfde achternamen met foto erbij. Lijken echt moeder en dochter.
Geweldig, vraag is... wat boeit het?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Kwam hierachter door team van Blokkendoos op te zoeken. Daar zie je 2 dezelfde achternamen met foto erbij. Lijken echt moeder en dochter.
dat is ook zo. de who heeft trouwens een economische functie.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:14 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Er zijn er aardig wat hier die denken meer te kunnen weten dan het RIVM en het WHO, dus tja...
Dit onderzoek blijkt vooral een lege doos.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
iets met kleding.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:17 schreef proud_mami het volgende:
Weet iemand op wat voor soort beurs die man uit Loon op Zand is geweest? Wat voor soort bedrijf heeft hij?
Ik ken twee mensen die ook onlangs (verleden week of die week daarvoor) ook op een beurs in Lombardije zijn geweest.
"Geen tests nodig op dit moment, geisoleerd geval, bel met uw huisarts. Anderen kunnen zeker naar buiten feest vieren, liefst in massale bijeenkomsten."quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:15 schreef THEFXR het volgende:
aah, het spindokteren gaat beginnen, niks aan de hand, alles is onder controle, vertrouw ons, geen paniek, rustig blijven etc...
Nee. Eerst de huisarts bellen en dan evt. naar de praktijk komen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:57 schreef hjansen82 het volgende:
kleding toch?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:17 schreef proud_mami het volgende:
Weet iemand op wat voor soort beurs die man uit Loon op Zand is geweest? Wat voor soort bedrijf heeft hij?
Ik ken twee mensen die ook onlangs (verleden week of die week daarvoor) ook op een beurs in Lombardije zijn geweest.
Het ging om de grap. In de "praktijk"quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:19 schreef maily het volgende:
[..]
Nee. Eerst de huisarts bellen en dan evt. naar de praktijk komen.
Lombardije is echt een brandhaard nu. En de verspreiding daaruit terughalen is niet zo gemakkelijk. Het heeft daar al enkele weken gesluimerd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:19 schreef VacaLoca het volgende:
Gezien hoeveel mensen getest zijn na in Lombardije geweest te zijn, moet het werkelijke aantal besmettingen in Lombardije toch veel hoger liggen dan wordt gemeld.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:11 schreef Noordzijde het volgende:
Moeder en dochter werken allebei op basisschool de Blokkendoos in Loon op Zand.
Probeer het nog maar een keer dan.quote:"Zijn vrouw en dochter werken allebei bij een andere basisschool in Loon op Zand"
Mij ookquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:20 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Het ging om de grap. In de "praktijk"
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
Probeer het nog maar een keer dan.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
Zal dat zijn oorsprong in de Chinezen vinden die daar veel schijnen te werken?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lombardije is echt een brandhaard nu. En de verspreiding daaruit terughalen is niet zo gemakkelijk. Het heeft daar al enkele weken gesluimerd.
Sja volgens mij weet ik de naam maar relevant is het niet voor ons.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:21 schreef Themeparktommy het volgende:
@:Noordzijde wordt flink vernederd hier
Poe poe wat vernederend zeg.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:21 schreef Themeparktommy het volgende:
@:Noordzijde wordt flink vernederd hier
Bron?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:20 schreef alpeko het volgende:
"Zijn vrouw en dochter werken allebei bij een andere basisschool in Loon op Zand"
Dat zal ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zal dat zijn oorsprong in de Chinezen vinden die daar veel schijnen te werken?
Maar dan zou het dier dus de besmetting door kunnen geven?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een hond had het ja. Maar het zal vooral in zijn neus en oren. Misschien is hij zelf niet geinfecteerd maar zitten de virusdeeltjes daar gewoon.
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 12:23:07Tour de France winner Chris Froome and fellow cycling star Mark Cavendish are being tested for the coronavirus after two people on the UAE Tour were confirmed to have COVID-19 https://t.co/7aMhesTyTm reageer retweet
Moeder op de Blokkendoos, dochter op De Lage Weijkens.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
Ja. Die hond is ook in quarantaine gestopt lol.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar dan zou het dier dus de besmetting door kunnen geven?
jaquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar dan zou het dier dus de besmetting door kunnen geven?
holy shitquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:25 schreef Frutsel het volgende:
twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 12:23:07Tour de France winner Chris Froome and fellow cycling star Mark Cavendish are being tested for the coronavirus after two people on the UAE Tour were confirmed to have COVID-19 https://t.co/7aMhesTyTm reageer retweet
Arme hont.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. Die hond is ook in quarantaine gestopt lol.
Gaat het om het peloton of worden het ontsnappers?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:25 schreef Frutsel het volgende:
Dat gaat de man uit Loon op Zand zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:04 schreef KingRadler het volgende:
Ik vind het vreemd dat men nog steeds niet weet (of het nog stil wil houden?) waar deze man nog carnaval heeft gevierd. Hij was toch aanspreekbaar?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)rken-op-basisscholen
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. Die hond is ook in quarantaine gestopt lol.
Volgens mij is het virus gevonden bij een Italiaanse ploeg en zit iedereen daar vast in en hotel, waaronder ook een team van Jumbo Visma. Dus iedereen zal getest worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:26 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Gaat het om het peloton of worden het ontsnappers?
Ze behandelen ons als kleuters.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
He, eindelijk op de NOS zeggen ze waar het probleem echt ligt; dat heel veel mensen in korte tijd allemaal opgenomen moeten worden in het ziekenhuis. Maar verder dan dat gaan ze niet. namelijk hoeveel mensen Nederland maximaal kan opnemen....
weinig van de quarantaine kamers beschikbaarquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
He, eindelijk op de NOS zeggen ze waar het probleem echt ligt; dat heel veel mensen in korte tijd allemaal opgenomen moeten worden in het ziekenhuis. Maar verder dan dat gaan ze niet. namelijk hoeveel mensen Nederland maximaal kan opnemen, want dat is de grens tussen maar een virusje, en chaos.
@Greystwitter:BartNijman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 11:31:42Heb nu een (1) bron op een betrokken ministerie die zegt dat het eerste geval woensdag al bekend was, maar is “bewaard” tot de liveshow op de Staatsomroep. https://t.co/upYGDghgIy reageer retweet
Is een beetje een lastige vraag ook. Geïsoleerd? 60 per 400.000 inwoners ongeveer.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
He, eindelijk op de NOS zeggen ze waar het probleem echt ligt; dat heel veel mensen in korte tijd allemaal opgenomen moeten worden in het ziekenhuis. Maar verder dan dat gaan ze niet. namelijk hoeveel mensen Nederland maximaal kan opnemen....
Slim al vind ik ze niet op elkaar lijken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hier werden toch ook al tweets gedeeld van die cardioloogquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
@:Greystwitter:BartNijman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 11:31:42Heb nu een (1) bron op een betrokken ministerie die zegt dat het eerste geval woensdag al bekend was, maar is “bewaard” tot de liveshow op de Staatsomroep. https://t.co/upYGDghgIy reageer retweet
Ik zou dat echt een schande vinden overigens, als dat echt zo is gegaan.
Zo is het ook gegaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
@:Greystwitter:BartNijman twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 11:31:42Heb nu een (1) bron op een betrokken ministerie die zegt dat het eerste geval woensdag al bekend was, maar is “bewaard” tot de liveshow op de Staatsomroep. https://t.co/upYGDghgIy reageer retweet
Kunnen we weldra zien of Froome echt astma heeft 😏quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:25 schreef Frutsel het volgende:
En dat account is nu verwijderd. Het lijkt China welquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hier werden toch ook al tweets gedeeld van die cardioloog
Het is zo'n opzichtige show
Mwah wat ik al zei, misschien was de 1e test toen positief. Maar om het zeker te weten moet je een 2e test doen.quote:
Het lijkt me wel waarschijnlijk. Aangezien er twee testen moeten gebeuren en dan nog allerlei mannetjes stempels moeten geven.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat werd toch al een dag of langer gesuggereerd? Schandalig!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
HAHAHA! Ik snap 'm!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Kunnen we weldra zien of Froome echt astma heeft 😏
Waarom? Gaan we nu allemaal dood omdat ze het een dag later naar buiten hebben gebracht?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Aan de ene kant snap ik dat ze eerst twee testen willen doen en dat het dan 'mooi' in die uitzending kon. Aan de andere kant maakt het toneelstukje met dat briefje de minister etc niet bepaald geloofwaardiger. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het al even wist maar nog meer zekerheid wilde. Of dat je dit programma een goede manier vond om het te brengen. Ipv dat gedoe met dat briefje en slechte acteren.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Nee, omdat jij kinderen hebt zien spelen in Milaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom? Gaan we nu allemaal dood omdat ze het een dag later naar buiten hebben gebracht?
twitter:schalkseruiter twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 12:32:44Patrick Lefevere: “Er zijn vier coronagevallen in de UAE Tour”https://t.co/i3pjFW1wyO reageer retweet
Precies.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat ze eerst twee testen willen doen en dat het dan 'mooi' in die uitzending kon. Aan de andere kant maakt het toneelstukje met dat briefje de minister etc niet bepaald geloofwaardiger. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het al even wist maar nog meer zekerheid wilde. Of dat je dit programma een goede manier vond om het te brengen. Ipv dat gedoe met dat briefje en slechte acteren.
twitter:KatieFalkingham twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 12:32:34After the UAE Tour's cancellation following 2 positive cases of #coronavirus, I'm told the UCI are assessing the situation at #Berlin2020🇩🇰 rider Michael Morkov left the Tour for Berlin yday & was seen at the velodrome. He's reportedly self-isolated at hotel & is being tested reageer retweet
hoe langer je wacht met details vrijgeven hoe meer mensen er intussen alweer besmet zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom? Gaan we nu allemaal dood omdat ze het een dag later naar buiten hebben gebracht?
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
geloof het meteen, ook al gezegd gisterenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Cavendish en Froome worden onderzochtquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:34 schreef Momo het volgende:
twitter:schalkseruiter twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 12:32:44Patrick Lefevere: “Er zijn vier coronagevallen in de UAE Tour”https://t.co/i3pjFW1wyO reageer retweet
Het gaat prima in Milaan, heb dagelijks contact.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, omdat jij kinderen hebt zien spelen in Milaan.
Grootste gevaar. Chinese nachtegaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:34 schreef Kanaroe het volgende:
Straks gooien ze de Efteling op slot! Oeh
en niet door hemquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
En dat account is nu verwijderd. Het lijkt China wel
Natuurlijk niet, die eerste patiënt was al in quarantaine.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
hoe langer je wacht met details vrijgeven hoe meer mensen er intussen alweer besmet zijn.
Doden? Nee. Maar wel scholen sluiten en uiteindelijk denk ik ook winkels.
Wat dacht je van carnaval festivalquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:36 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Grootste gevaar. Chinese nachtegaal.
Haha, dat ook, en vlak bij Loon op Zand bovendienquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:36 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Grootste gevaar. Chinese nachtegaal.
Natuurlijk niet, de contacten van hem lopen nu alweer andere mensen te besmetten omdat ze niet op de hoogte zijn dat ze op dezelfde plek waren als hij.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die eerste patiënt was al in quarantaine.
in welke landen doen ze dat?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah wat ik al zei, misschien was de 1e test toen positief. Maar om het zeker te weten moet je een 2e test doen.
The standquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoe gaat het met captain trips?
Ik denk dat ze die naaste contacten wel meteen hebben opgespoord. Ze hoeven niet alles te melden wat ze doen hè?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, de contacten van hem lopen nu alweer andere mensen te besmetten omdat ze niet op de hoogte zijn dat ze op dezelfde plek waren als hij.
Jawel, anders liegen ze ons voor!1!!1quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die naaste contacten wel meteen hebben opgespoord. Ze hoeven niet alles te melden wat ze doen hè?
Als jij dat denkt ben ik wel gerustgesteld!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die naaste contacten wel meteen hebben opgespoord. Ze hoeven niet alles te melden wat ze doen hè?
Ja, op Alibaba, 100% betrouwbaarquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:38 schreef KingRadler het volgende:
kan je ergens zelf een Testkit kopen?
we zijn onderdanen van de staat en zo worden we ook behandeld.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat ze eerst twee testen willen doen en dat het dan 'mooi' in die uitzending kon. Aan de andere kant maakt het toneelstukje met dat briefje de minister etc niet bepaald geloofwaardiger. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het al even wist maar nog meer zekerheid wilde. Of dat je dit programma een goede manier vond om het te brengen. Ipv dat gedoe met dat briefje en slechte acteren.
Precies, bizarre reactie van domme mensen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jawel, anders liegen ze ons voor!1!!1
Die kerel heeft in 5 of 6 kroegen gestaan zeiden ze toch? Dus.. op magische wijze hebben ze al die mensen in die kroegen gevonden? Daar moet je toch een publiekelijk bericht over verspreiden zoals ze in Duitsland doen?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet hoeven dan? Het lijkt mij dat we toch wel recht hebben op transparantie.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier in Zeeland 29 stuks voor 380000 inwoners.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weinig van de quarantaine kamers beschikbaar
Hebben ze toch ook gedaan? Of ze dat nou een dag later doen maakt niet heel veel uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die kerel heeft in 5 of 6 kroegen gestaan zeiden ze toch? Dus.. op magische wijze hebben ze al die mensen in die kroegen gevonden? Daar moet je toch een publiekelijk bericht over verspreiden zoals ze in Duitsland doen?
Wil je niet zo kritisch zijn op het RIVM? Daar kan remlof niet goed tegen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die kerel heeft in 5 of 6 kroegen gestaan zeiden ze toch? Dus.. op magische wijze hebben ze al die mensen in die kroegen gevonden? Daar moet je toch een publiekelijk bericht over verspreiden zoals ze in Duitsland doen?
Ze zullen vast niet alles perfect doen, maar zij weten het ongetwijfeld beter dan alle mensen hier in het topic. Naief gedoe altijd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, bizarre reactie van domme mensen.
De testkit is denk ik niet meer dan een wattenstaafje en een buisje om het in op te bergenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:38 schreef KingRadler het volgende:
kan je ergens zelf een Testkit kopen?
Omdat dat onmogelijk is. Denk toch even na voordat je domme dingen roept.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet hoeven dan? Het lijkt mij dat we toch wel recht hebben op transparantie.
Precies.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze zullen vast niet alles perfect doen, maar zij weten het ongetwijfeld beter dan alle mensen hier in het topic. Naief gedoe altijd.
Omdat je geloofwaardigheid er aan gaat. Mensen nemen die club niet meer serieus zo.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gaat prima in Milaan, heb dagelijks contact.
Maar waarom is het zo erg dat het RIVM wat voorzichtig is met de berichtgeving?
Ze moeten laten weten waar die man is geweest, zodat mensen zichzelf kunnen melden als ze ook in die kroeg gestaan hebben. Dit is protocol in Duitsland, Italie, Zuid-Korea (doe doen het zelfs met bussen en metro's)quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat dat onmogelijk is. Denk toch even na voordat je domme dingen roept.
Daar liep ik gisteren nog, niks aan de hand hoor.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:44 schreef hjansen82 het volgende:
Lege straten in Tilburg:
[ afbeelding ]
Gewoon chinese griepquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Het word me nu pas duidelijk dat dit dus gewoon van een zelfde type is als SARS en MERS en dat die twee gewoon namen zijn van de gevolgen (zoals HIV het virus en AIDS de ziekte). Coronavirus is het virus en SARS zijn de gevolgen Severe Acute Respitory Syndroms (MERS is Middle east respitory syndrom, en is een rare combi van gevolgen en een locatie). Er zijn dus drie coronavirus epidemiën nu twee die geweest zijn noemden ze SARS en MERS. Wat dit coronavirus covid-19 veroorzaakt is SARS.
Medici altijd met hun verwarrende naamgevingen
Het is kutweer. 1 zo’n foto zegt mij niks.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:44 schreef hjansen82 het volgende:
Lege straten in Tilburg:
[ afbeelding ]
Daarnaast lijkt me de staat van de gezondheidszorg in je land ook wel een factor, als je ziet dat in Iran en China relatief veel meer mensen overlijden qua percentage in vergelijking met andere landen...quote:
Juist, varianten op varianten. Vaak verspreid via vleermuizen, die zelf resistent zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Het word me nu pas duidelijk dat dit dus gewoon van een zelfde type is als SARS en MERS en dat die twee gewoon namen zijn van de gevolgen (zoals HIV het virus en AIDS de ziekte). Coronavirus is het virus en SARS zijn de gevolgen Severe Acute Respitory Syndroms (MERS is Middle east respitory syndrom, en is een rare combi van gevolgen en een locatie). Er zijn dus drie coronavirus epidemiën nu twee die geweest zijn noemden ze SARS en MERS. Wat dit coronavirus covid-19 veroorzaakt is SARS.
Medici altijd met hun verwarrende naamgevingen
Griep is over het algemeen Influenza en dus een ander beestje (lees:levensloze reproducerende eenheid)quote:
Dit nog vreemd vindenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:46 schreef skysherrif het volgende:
Alle fok leken die de experts van RIVM ineens niet meer serieus nemen
De aanname dat je carnaval enkel in kleine kring viert vond ik wel redelijk apart, voor de rest vertrouw ik ze meer dan de gemiddelde huis-tuin en keuken-analystquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:46 schreef skysherrif het volgende:
Alle fok leken die de experts van RIVM ineens niet meer serieus nemen
het licht gaat op rood, het licht gaat op groen, in Tilburg is altijd wat te doenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is kutweer. 1 zo’n foto zegt mij niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |