abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191719828
quote:
Deze link geeft juist aan een ondergrens van 100gram alcohol per week, dan is de ziekte kans het laagst.
Minder dan 100g heeft geen verdere verbetering. :') :') :') :')

quote:
.Concluderend toont ons onderzoek aan dat onder de huidige drinkers de drempel voor laagste risico of sterfte door alle oorzaken ongeveer 100 g per week was. Voor andere subtypes hart- en vaatziekten dan een hartinfarct waren er geen duidelijke drempels waaronder een lager alcoholgebruik niet langer geassocieerd werd met een lager ziekterisico. Deze gegevens ondersteunen de acceptatie of ondergrenzen van alcoholgebruik dat wordt aanbevolen in de meeste huidige richtlijnen.
100gram is 10 glazen gemiddeld per week
Vakman pur sang
pi_191719862
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je hoeft niet nog een keer extra te bevestigen dat je argumenten op zijn. Dat was de vorige drie keer al helder.
Ja je kunt dit blijven herhalen, maar het zijn gewoon je eigen woorden.

Je hele argumentatie omtrent het willen verbieden van bijvoorbeeld roken en alcohol is gebaseerd op een zogenaamde wens mensen tegen zichzelf te beschermen, nietwaar?

Immers, eerder heb je ons al verteld dat men niet écht gelukkig wordt van een sigaret of glas bier. Hoe je dat precies hebt gemeten werd niet helemaal duidelijk, maar dat is een pre van alwetend zijn meen ik.

Uiteraard viel het allemaal een beetje door de mand toen je uiteindelijk toch weer met het kosten-batenplaatje op de proppen kwam, waardoor wel weer bleek dat bezorgdheid niet zo zeer een rol speelt in je VERBOTEN dwang maar gewoon je portemonnee.

Zo was het geloof ik...

Copy-paste gerust een vierde keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-02-2020 20:30:48 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191719871
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dan anderen verwijten dat vergelijkingen nergens op slaan. _O-
Ik luister.

Vertel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:22:32 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191719946
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

Vertel.
Zodra jii vertelt waarom jij denkt dat het wel een valide vergelijking is. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191720044
quote:
De onderste is een studie onder bejaarden die al veel drinken.
Hier is een grens van 5 glazen per week, hieronder geen verslechtering.

De bovenste (Lancet) heeft een afwijkende mening en is niet wetenschappelijk want is gevoerd door een club van de anti alcohol lobby.
Vakman pur sang
pi_191720056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zodra jii vertelt waarom jij denkt dat het wel een valide vergelijking is. :')
Het is geen valide vergelijking, dat is het enkel wanneer je jouw VERBOTEN ideologie aanhangt, die je , om de clusterf*ck van je VERBOTEN fetisjisme te complementeren, op dat punt dan weer zelf NIET hanteert.

Te weten:

- Het is ongezond (auto's stoten een enorme hoeveelheid rommel uit die de lucht verontreinigt en het milieu vervuilt, wellicht ook iets meer dan iemand die een pakje Caballero per week wegpaft);
- Het is potentieel gevaarlijk (ze kunnen crashen, aanrijden, verongelukken).

Ergo: VERBOTEN.

Maar uiteraard geldt dit dan weer niet in dat alwetende universum van je. Want dan zijn auto's ineens gevrijwaard van je VERBOTEN fetisjisme omdat 1) je hoogstwaarschijnlijk zelf auto rijdt, en als een VERBOTEN fetisjist iets niet kan hebben is het gewezen worden op zijn eigen onhebbelijkheden en 2) auto's NUT [sic] hebben, waarmee je weergaloos aangeeft dat zaken en middelen best ongezond en potentieel gevaarlijk mogen zijn, zolang ze maar NUT hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:31:09 #157
Why is all the rum gone?
pi_191720187
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

Het is geen valide vergelijking,
Inderdaad.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191720213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad.
Uiteraard lees je verder over je eigen hypocrisie heen.

Vertel ons nog eens, wat maakt ons echt gelukkig, alwetende Captain?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:34:54 #159
Why is all the rum gone?
pi_191720329
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

Uiteraard lees je verder over je eigen hypocrisie heen.
Als je mij woorden in mijn mond legt en er dan vervolgens tegenin gaat, kun je net zo goed met jezelf discussieren. Dan heb je mij niet nodig.
pi_191720357
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je mij woorden in mijn mond legt en er dan vervolgens tegenin gaat, kun je net zo goed met jezelf discussieren. Dan heb je mij niet nodig.
Maar het zijn je eigen woorden.

Jij weet wat ons echt gelukkig maakt en wat niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:37:52 #161
Why is all the rum gone?
pi_191720405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

Maar het zijn je eigen woorden.
Laat maar zien.
pi_191720435
quote:
Hier nog een studie.
Modaal alcoholgebruik verlaagd de kans op dementie.
quote:
Conclusions
Light-to-moderate drinking was associated with a significantly lower risk of dementia compared with a non-drinker.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0303846705001095

Nog een:

quote:
The risk of diabetes was also lowest for subjects who consumed up to 10 g per day: 8.0 versus 12.9% for non-drinkers (P<0.05). Higher alcohol intakes were associated with increasing risks for mortality and diabetes. Adjustment for classical cardiovascular risk factors and other lifestyle variables did not materially affect the estimates. In conclusion, moderate alcohol consumption was associated with a lower risk for mortality and diabetes
https://scholar.google.nl(...)=%23p%3DX3jTkvvdTYAJ

Minder diabetes en kans op overlijden bij 10gram alcohol per dag.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lospedrosa op 27-02-2020 20:49:52 ]
Vakman pur sang
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:45:48 #163
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_191720634
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vaak zijn het van die enge types die dat willen verbieden.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:09 schreef jangos het volgende:
Drank is lekker maar voel me niet drinken veel beter dus moet iedereen dat ook.

[ afbeelding ]
sorry boys
"Lips that touch liquor shall not touch ours"

Oh nee, wat jammer. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_191720640
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Laat maar zien.
Kom op, je bent in elke draad wel te vinden om iets te verbieden als het om vermaak gaat waar jij schijnbaar niets mee hebt. Je gaat er ook nog eens vanuit dat mensen niet hun eigen keuze kunnen maken. Het liefste wil jij dat doen of een overheid.

En dan net doen alsof het je om de gezondheid gaat van een ander. Daar geloof ik niets van.

Men komt met kromme vergelijkingen over vrouwenrechten. Maar de vergelijking auto en sigaretten daar wil je niets van weten. Alles wat ongezond is dat schijnbaar economisch nut heeft is volgens jou geen enkel probleem want daar reageer je totaal niet op.
pi_191720704
Ik kan hier een smerige vergelijking gaan maken, maar zo flauw ben ik niet. Ik wil niet mensen op de kast jagen. Leven en laten leven en je verantwoording nemen en gezond verstand gebruiken is meer dan genoeg.
pi_191720707
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Laat maar zien.
Dat het geen echte keuzes zijn:

NWS / ‘Tabak bij tankstation en supermarkt razendsnel in de ban’

Dat jij weet wat wel en niet echt gelukkig maakt:

NWS / Roken vanaf eind dit jaar verboden op alle stations
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:49:08 #167
Why is all the rum gone?
pi_191720740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat het geen echte keuzes zijn:

NWS / ‘Tabak bij tankstation en supermarkt razendsnel in de ban’

Dat jij weet wat wel en niet echt gelukkig maakt:

https://forum.fok.nl/user/history/464166
Ik zie het niet.
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:49:47 #168
Why is all the rum gone?
pi_191720760
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:46 schreef Cherni het volgende:

...

Kortzichtigheid is :O
pi_191720807
"Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.

Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van."

- Captain Jack, sporadisch drinker, autorijder en allesweter.

"Ze maken helemaal geen afweging, ze zijn verslaafd."

- Captain Jack, vliegvakantieconnaisseur, alleskunner, D'66'er.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:52:32 #170
Why is all the rum gone?
pi_191720838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is een keerzijde en daar lijk jij blind voor te zijn. NIEMAND wordt blij of gelukkig van roken. Uiteindelijk moet je er een keer mee stoppen en dat is voor het gros van de rokers een lijdensweg. En als je niet stopt wordt je zeker niet gelukkig van wat het met je lijf doet.

Soms moet de mens tegen zichzelf beschermd worden. Roken is daar een goed voorbeeld van.

Heheh, eindelijk zie je het licht.
pi_191720923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heheh, eindelijk zie je het licht.
Dat zeg ik: jij besluit graag voor andere mensen op basis van je eigenschap te weten wat wel en niet gelukkig maakt, en je weet ook nog eens wanneer mensen keuzes maken en wanneer ze door externe factoren worden gedwongen, hetgeen de zeer nobele charitas van huize Sparrow om alles te VERBOTEN ter zelfbescherming van de minder schranderen onder ons heel normaal maakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:56:46 #172
Why is all the rum gone?
pi_191720993
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

...

Het is fijn dat je nu eindelijk inziet dat de mens soms tegen zichzelf beschermd moet worden.
pi_191721009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is fijn dat je nu eindelijk inziet dat de mens soms tegen zichzelf beschermd moet worden.
Begrijp ik goed dat je nu echt compleet uitgel*ld bent?

Dank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191721088
Kunnen we nu concluderen dat we alcohol zeker niet zo moeten "aanpakken" (regels en verboden) als roken?
Ik wel en de meeste mensen ook.
Bezopen en niet nodig. Next!
Vakman pur sang
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:09:49 #175
Why is all the rum gone?
pi_191721514
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

Begrijp ik goed dat je nu echt compleet uitgel*ld bent?
Nee, dat begrijp je niet goed. Maar dat is wel de norm bij jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')