abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191717892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat vreemd is dat mensen doen alsof er geen grens is tussen overheid en individuele beslissingen van burgers waar eigenlijk niemand wat mee te maken heeft.
Wat vreemd is, is dat mensen doen alsof de huidige grens een soort gedetermineerde objectieve grens is die niet kan veranderen. En exact dezelfde argumenten recyclen die al gebruikt werden toen de grens op een compleet andere plek lag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191717893
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat samenlevingen veranderen door nieuwe inzichten. En dat is precies waar het om draait bij de rook- en alcoholdiscussie.
De samenleving is op dit moment vooral aan het veranderen door een nieuw gebrek aan inzicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:04:02 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191717899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De overheid is goed geinformeerde burgers tot andere keuzes aan het dwingen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191717934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat vreemd is, is dat mensen doen alsof de huidige grens een soort gedetermineerde objectieve grens is die niet kan veranderen. En exact dezelfde argumenten recyclen die al gebruikt werden toen de grens op een compleet andere plek lag.
Wat is jouw achtergrond als ik het vragen mag?
Je typt veel maar zegt niets.
Vakman pur sang
pi_191717939
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel genot mannen ervoeren bij het kleineren van hun vrouw?
Dit slaat nergens op.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met een gezondere leefstijl zeer zeker wel. Minder alcohol zou daar onderdeel van geweest zijn.

Maar wat insinueerde je dan? Dat alcohol van alle tijden is, klopt, maar zo kan ik nog tal van zaken noemen die van alle tijden zijn (zoals onderdrukking van de vrouw), maar die we inmiddels toch met argusogen bekijken.
Schei toch uit met de vergelijking met de onderdrukking van de vrouw. Als je dat gaat vergelijken met genotsmiddelen en vrijetijdsbesteding dan kunnen we beter stoppen.
pi_191717977
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is een overweging inderdaad, maar geen sluitend argument. Er zijn tal van zaken die verboden zijn en daardoor een markt om zeep hielpen.
[..]

Wat dus al aangeeft dat er al gereguleerd wordt op alcohol.
[..]

Klopt, dus misschien(!) is het in dit geval een kwestie van alcohol verbieden om het leven van anderen draaglijker te maken.
[..]

Een voorkeur is wat anders.
[..]

[..]

Leuk om de drooglegging van Amerika erbij te halen, maar heb je nog meer voorbeelden waarbij het niet gelukt is bepaalde 'genotsmiddelen' te verbieden? Ter vergelijking: de rookconsumptie is drastisch afgenomen sinds hier strengere wetgeving voor gekomen is, dus een ontmoedigingsbeleid i.c.m. wetgeving kán dus wel werken.
[..]

Klinkt als een leuke tegelwijsheid, maar slaat als een tang op een varken. Zoals je zelf al zegt "na sluitingstijd van de supermarkt". De rest van de dag kom je makkelijker aan een gezonde maaltijd dan aan drugs. Je kunt beter de vergelijking maken tussen fastfood en een gezonde maaltijd. Het is makkelijker om aan fastfood te komen dan aan een gezonde maaltijd. Dat is kwalijk en wordt bovendien al uitvoerig besproken.
Jij bent wel de gezelligste op feestjes zeker. Maar goed roken is minder geworden klopt maar zal ook nooit verdwijnen het gaat gewoon de illegaliteit in. Het zelfde met drugs de vraag neemt niet af en zit dus gewoon in de illegaliteit met alle gevolgen van dien. Ik woon in Brabant dagelijks lees je wel weer van een afvaldumping of boeren die bedreigt worden om hun schuur te verhuren. Dat zal ook met alcohol gebeuren wat al helemaal makkelijk is te maken. Maar leuk dat jij het ook prima vind om een complete markt de nek om te draaien met bergen werklozen er bij. Dan leef ik toch liever met het principe leven en laten teven. Ik woon naast een uitgaanscentrum dus elk weekend zie ik de gevolgen voor je er over gaat beginnen.
pi_191717980
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is jouw achtergrond als ik het vragen mag?
Je typt veel maar zegt niets.
Gelukkig zijn jouw 'bijdragen' erg sterk. Ik heb nog geen enkel inhoudelijk punt gezien.

Ik ben altijd bereid om te leren, om mijn eventuele denkfout aan te wijzen. Graag zelfs! Maar wel graag verder dan 'MAAR HET IS BETUTTELING?!?!@((*@!#&(!@#!'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191717996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Schei toch uit met de vergelijking met de onderdrukking van de vrouw. Als je dat gaat vergelijken met genotsmiddelen en vrijetijdsbesteding dan kunnen we beter stoppen.
Ik begrijp dat abstract redeneren te hoog gegrepen is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn jouw 'bijdragen' erg sterk. Ik heb nog geen enkel inhoudelijk punt gezien.

Ik ben altijd bereid om te leren, om mijn eventuele denkfout aan te wijzen. Graag zelfs! Maar wel graag verder dan 'MAAR HET IS BETUTTELING?!?!@((*@!#&(!@#!'.
Ik heb juist niemand een goed antwoord, behalve eroverheen lezen, horen geven op de blauwe zones.

Als er een ideaal is na te streven op gebied van samenleven, gezondheid, werken en oud worden in gezondheid is dat in deze gebieden.
Dat zijn feiten!

Waarom dan niet streven naar dat i.p.v. door onmacht en een deel vd bevolking welke afglijdt naar de ondergrens, het meer verzinnen van regels.

In die gebieden ontstaat walhalla. Er is geen (weinig) misdaad en alcoholmisbruik.
Vakman pur sang
pi_191718067
Er is zoveel ongezond. Dat een volwassen persoon de vrijheid krijgt om desalniettemin een drankje te doen lijkt mij een goed plan. Dat teruggrijpen naar vrouwenonderdrukking is natuurlijk een beetje dommig.
Conscience do cost.
pi_191718092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar leuk dat jij het ook prima vind om een complete markt de nek om te draaien met bergen werklozen er bij.
Sterk. Heel sterk. Heb je nog meer stropoppen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718125
Zo nu mijn vrouw even onderdrukken en een halve liter ploppen :7
Vakman pur sang
pi_191718131
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sterk. Heel sterk. Heb je nog meer stropoppen?
Wat jij wil meid succes met je strijd.
pi_191718141
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als er een ideaal is na te streven op gebied van samenleven, gezondheid, werken en oud worden in gezondheid is dat in deze gebieden.
Dat zijn feiten!

Waarom dan niet streven naar dat i.p.v. door onmacht en een deel vd bevolking welke afglijdt naar de ondergrens, het meer verzinnen van regels.
Lijkt me zeker nastrevenswaardig. Alleen gaan de pijlen dan niet zozeer op het alcoholgebruik, maar op minder stress en een fijner leefklimaat.

Zo is een siësta midden op de dag helemaal geen verkeerd idee in Nederland.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:14:53 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191718158
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:

De samenleving is op dit moment vooral aan het veranderen door een nieuw gebrek aan inzicht.
Typische reactie van iemand die bang is voor verandering.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191718170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:11 schreef ems. het volgende:
Er is zoveel ongezond. Dat een volwassen persoon de vrijheid krijgt om desalniettemin een drankje te doen lijkt mij een goed plan. Dat teruggrijpen naar vrouwenonderdrukking is natuurlijk een beetje dommig.
Persoonlijk vrijheid kent een grens. Vroeger viel vrouwenonderdrukking nog binnen die grens. Tegenwoordig niet meer. Zo moeilijk is die redenatie toch niet?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718176
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me zeker nastrevenswaardig. Alleen gaan de pijlen dan niet zozeer op het alcoholgebruik, maar op minder stress en een fijner leefklimaat.

Zo is een siësta midden op de dag helemaal geen verkeerd idee in Nederland.
Daar word dagelijks gedronken.
Daar goed, hier slecht, hoe verklaar je dat dan?
Vakman pur sang
pi_191718182
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Daar word dagelijks gedronken.
Daar goed, hier slecht, hoe verklaar je dat dan?
Nee, daar ook slecht. :')

Nogmaals: causaliteit versus correlatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718195
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat abstract redeneren te hoog gegrepen is.
Gelukkig dan maar. Dan word ik ook niet gehinderd in mijn denkproces.
pi_191718202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Persoonlijk vrijheid kent een grens. Vroeger viel vrouwenonderdrukking nog binnen die grens. Tegenwoordig niet meer. Zo moeilijk is die redenatie toch niet?
Het is een kromme vergelijking. Zo kan je alles wel rechtpraten door terug te grijpen naar de middeleeuwen. En alcohol valt gewoon ruim binnen de grens.
Conscience do cost.
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:18:22 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191718235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:16 schreef ems. het volgende:

Het is een kromme vergelijking.
Dat is al eerder gezegd en toen was het ook niet waar. Zijn betoog is dat samenlevingen veranderen door nieuwe inzichten. En dat is uiteraard precies wat er speelt bij de rook- en alcoholdiscussie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191718238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is een kromme vergelijking. Zo kan je alles wel rechtpraten door terug te grijpen naar de middeleeuwen.
Nogmaals, ik gebruik het niet om het ingrijpen van de overheid te legitimeren, ik gebruik het als tegenargument tegen 'de overheid heeft niets te maken met de persoonlijke sfeer'.

quote:
En alcohol valt gewoon ruim binnen de grens.
Heb je daar ook argumenten voor?

Pas in 1974 kwam in Nederland de anti-alcoholwet: https://nos.nl/artikel/20(...)et-in-nederland.html

Daarvoor viel 'met alcohol achter het stuur' ook nog ruim binnen die grens. Waarom dan nu niet meer?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718287
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, daar ook slecht. :')

Nogmaals: causaliteit versus correlatie.
Nee, er zijn 8 pijlers en alcohol is er een van. Je snapr het gewoon niet.

Deze bewust geconstateerd als een goede eigenschap, of iig zeker niet slecht.
Dat jij het terugbrengt op de andere 7 punten en dat (in jouw beleving) de alcohol een toevallige slechte pijler is ontkennen van feiten en wetenschappelijke causaliteit.
Vakman pur sang
pi_191718319
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee, er zijn 8 pijlers en alcohol is er een van. Je snapr het gewoon niet.

Deze bewust geconstateerd als een goede eigenschap, of iig zeker niet slecht.
Dat jij het terugbrengt op de andere 7 punten en dat (in jouw beleving) de alcohol een toevallige slechte pijler is ontkennen van feiten en wetenschappelijke causaliteit.
quote:
De journalist Dan Buettner beschreef deze gebieden in 2008. Hij noemde ze de ‘Blauwe Zones’. Hij merkte daarbij op dat deze woongemeenschappen een aantal zeer interessante gemeenschappelijke kenmerken hebben. Hij suggereerde – zonder hiervoor overigens het wetenschappelijke bewijs te hebben – dat deze weleens de sleutel zouden kunnen zijn tot gezond oud worden en lang blijven leven. Het gaat om de volgende kenmerken:
-O-
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is al eerder gezegd en toen was het ook niet waar. Zijn betoog is dat samenlevingen veranderen door nieuwe inzichten. En dat is uiteraard precies wat er speelt bij de rook- en alcoholdiscussie.
Ik meen dat men al een tijd op de hoogte is van de nadelige gevolgen van (overmatig) alcoholgebruik. Dat iets ongezond blijkt te zijn betekent niet automatisch dat men er dan maar een stokje voor moet steken. Ook niet als iets nog ongezonder blijkt te zijn dan eerder verwacht.

Maar dan zijn er grotere vissen om te vangen dan alcohol. Korfbal bijvoorbeeld. Of Kensington.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nogmaals, ik gebruik het niet om het ingrijpen van de overheid te legitimeren, ik gebruik het als tegenargument tegen 'de overheid heeft niets te maken met de persoonlijke sfeer'.
Ah. Mij gaat het meer om het verbieden van alcohol in het algemeen.
quote:
Heb je daar ook argumenten voor?
Alleen meningen. Net als de mening van bepaalde mensen en overheden dat alcoholgebruik ingeperkt moet worden. Uiteindelijk zijn het allemaal meningen, natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_191718344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zo is een siësta midden op de dag helemaal geen verkeerd idee in Nederland.
Prima toch, ik vind ook dat voor jouw die mogelijkheid er moet zijn dat je in de middag kan slapen als ontspanning. Dan ga ik gezellig met me vrienden een speciaalbiertje drinken ma het werk in het plaatselijke cafe als ontspanning. Dat bedoel ik met leven en laten leven als je toch selectief wilt quoten.
pi_191718387
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Alleen meningen. Net als de mening van bepaalde mensen en overheden dat alcoholgebruik ingeperkt moet worden. Uiteindelijk zijn het allemaal meningen, natuurlijk.
Er is uiteraard geen harde morele grens, maar 'uiteindelijk zijn het allemaal meningen' is een moreel relativisme waarvoor we moeten waken. Immers, in bepaalde culturen staat op homoseksualiteit nog steeds de doodstraf. Daar zeggen we toch ook niet van 'dat is nou eenmaal hun cultuur'?

Er valt uiteindelijk wel meer te zeggen dan 'dat is jouw mening'. Inmiddels zijn er afdoende argumenten in te brengen om bv. het dragen van een gordel te verplichten. Ondanks dat men dat destijds ook maar betutteling vond.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718397
Leven en laten leven is inderdaad de leidraad. _O_
Vakman pur sang
pi_191718432
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]


[..]

-O-
Nou oke.
Net zoals er geen hard wetenschappelijk bewijs is dat 2 glazen wijn per dag slecht zijn.
Vakman pur sang
pi_191718450
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou oke.
Net zoals er geen hard wetenschappelijk bewijs is dat 2 glazen wijn per dag slecht zijn.
Wel dus, maar oké.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is uiteraard geen harde morele grens, maar 'uiteindelijk zijn het allemaal meningen' is een moreel relativisme waarvoor we moeten waken. Immers, in bepaalde culturen staat op homoseksualiteit nog steeds de doodstraf. Daar zeggen we toch ook niet van 'dat is nou eenmaal hun cultuur'?

Er valt uiteindelijk wel meer te zeggen dan 'dat is jouw mening'. Inmiddels zijn er afdoende argumenten in te brengen om bv. het dragen van een gordel te verplichten. Ondanks dat men dat destijds ook maar betutteling vond.
Wat zijn de argumenten om geen alcohol meer te nuttigen.
pi_191718492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat zijn de argumenten om geen alcohol meer te nuttigen.
Niet meer te nuttigen of te verbieden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718515
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet meer te nuttigen of te verbieden?
Niet meer te nuttigen.
  Beste debater 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 19:31:09 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191718524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat abstract redeneren te hoog gegrepen is.
:')

Wat een enorme gotspe...

Iedere keer wanneer jij denkt een argument te hebben geformuleerd sterft er ergens een onschuldig zeehondje.

Je redeneringen slaan echt helemaal nergens op; je fluctueert steevast tussen persoonlijke keuzes en persoonlijke handelingen en handelingen van buitenaf op personen opgelegd, of handelingen van personen die daadwerkelijk en aantoonbaar schade berokkenen aan derden versus eigen keuzes gericht op de eigen persoon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191718579
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wel dus, maar oké.
Graag een link dan naar een wetenschappelijk onderzoek.
Vakman pur sang
pi_191718586
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')

Wat een enorme gotspe...

Iedere keer wanneer jij denkt een argument te hebben geformuleerd sterft er ergens een onschuldig zeehondje.

Je redeneringen slaan echt helemaal nergens op; je fluctueert steevast tussen persoonlijke keuzes en persoonlijke handelingen en handelingen van buitenaf op personen opgelegd, of handelingen van personen die daadwerkelijk en aantoonbaar schade berokkenen aan derden versus eigen keuzes gericht op de eigen persoon.
Ik vond die vergelijking ook nergens op slaan. Ja de wereld veranderd maar het gaat hier om persoonlijke vrijheden. En daarom vond ik die vergelijking te ver gezocht.

Laat nu juist emancipatie ook een persoonlijke vrijheid zijn.
pi_191718595
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:30 schreef Cherni het volgende:

[..]

Niet meer te nuttigen.
Sommigen vinden het niet lekker, willen graag de controle houden, of gezondheidsoverwegingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718624
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Graag een link dan naar een wetenschappelijk onderzoek.
Google: "alcohol gezondheidsraad".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Google: "alcohol gezondheidsraad".
Ik vroeg een link naar een wetenschappelijk onderzoek.
Vakman pur sang
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:36:23 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191718646
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:23 schreef ems. het volgende:

Dat iets ongezond blijkt te zijn betekent niet automatisch dat men er dan maar een stokje voor moet steken.
En het gegeven dat iets al 1000 jaar bestaat betekent niet automatisch dat we het maar gewoon zo moeten laten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191718650
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik vroeg een link naar een wetenschappelijk onderzoek.
:')

https://www.thelancet.com(...)8%2930134-X/fulltext
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718720
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me zeker nastrevenswaardig. Alleen gaan de pijlen dan niet zozeer op het alcoholgebruik, maar op minder stress en een fijner leefklimaat.

Zo is een siësta midden op de dag helemaal geen verkeerd idee in Nederland.
Waar baseer jij op dat het doel van een overheid is om een "fijner leefklimaat" na te streven? En wie bepaalt er vervolgens wat dit is? Je neemt anderen de maat omdat ze krom redeneren, prima. Alleen redeneer jij zelf net zo goed vanuit onbeargumenteerde aannames.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_191718731
quote:
Nog meer?

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(18)31310-2/fulltext?code=lancet-site
quote:
The level of alcohol consumption that minimised harm across health outcomes was zero (95% UI 0·0–0·8) standard drinks per week.
https://journals.plos.org(...)journal.pmed.1002585
quote:
The results indicate that intakes below 1 drink per day were associated with the lowest risk of death.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:38 schreef TTSS het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat het doel van een overheid is om een "fijner leefklimaat" na te streven? En wie bepaalt er vervolgens wat dit is? Je neemt anderen de maar omdat ze krom redeneren, prima. Alleen redeneer jij zelf net zo goed vanuit onbeargumenteerde aannames.
Wat begrijp je niet aan "lijkt me"?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191718800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "lijkt me"?
Ben jij ervoor dat de overheid het drinken van alcohol verbiedt?
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_191718812
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ja de wereld veranderd maar het gaat hier om persoonlijke vrijheden. En daarom vond ik die vergelijking te ver gezocht.
En ik geef je tal van voorbeelden van zaken die ooit onder persoonlijke vrijheden vielen, maar nu duidelijk niet meer. Het feit dat iets (ooit) onder persoonlijke vrijheid valt, is geen valide argument. Veel concreter kan ik het niet voor je uitspellen hoor...

Blijkbaar zijn ze inmiddels zo ver buiten de sfeer van 'persoonlijke vrijheid' gekomen dat jij het enorm vergezocht vindt. Wat welbeschouwd mijn punt alleen maar benadrukt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:42:00 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191718814
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

Wat een enorme gotspe...
quote:
Een gotspe (chotspe) is een uiting of handeling waarvan het betekenis-spectrum ligt tussen 'gewaagd' en 'brutaal' (vergelijk Oudgrieks 'hybris').
quote:
Je redeneringen slaan echt helemaal nergens op
Hij betoogt dat samenlevingen veranderen vanwege nieuwe inzichten. Dat dat voor jou te abstract is, betekent niet dat het nergens op slaat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191718863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:41 schreef TTSS het volgende:

[..]

Ben jij ervoor dat de overheid het drinken van alcohol verbiedt?
Mijn mening is niet relevant hier. Ik heb eerder ook al gezegd dat ik het een moeilijke kwestie vind.

Ik heb alleen gezegd dat ik me het kan voorstellen. Evenals ik snap dat er hele argumenten voor én tegen zo'n verbod zijn en dat het helemaal niet zo vergezocht is als sommigen hier doen voorkomen.

De enige mening die ik je kan geven is dat ik het een verdomd interessante casus vind. Vandaar dat ik hier ook zoveel berichten geplaatst heb. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Beste debater 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 19:43:56 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191718866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Persoonlijk vrijheid kent een grens. Vroeger viel vrouwenonderdrukking nog binnen die grens. Tegenwoordig niet meer. Zo moeilijk is die redenatie toch niet?
En dit, lieve mensen, noemen wij de onjuiste analogie, een zeer hardnekkige vorm van een drogredenering.

De vrouw in kwestie waar jij naar verwijst koos er niet zelf voor onderdrukt te worden, dat werd voor haar bepaald. Een persoon die kiest een drankje te nuttigen, een hamburger te eten of een sigaret op te steken maakt wel een eigen keuze.

Of je weergaloze gordel-analogie.

Zonder gordel rijden in een voertuig bestaande uit zeer harde materialen en met de capaciteit om zich met hoge snelheid te verplaatsen, heeft direct drastisch effect op de bestuurder wanneer deze om wat voor reden ook de macht over het stuur verliest (men kiest daar trouwens zelden voor) en/of op tegenliggers in geval van aanrijding met een dito uit harde materialen bestaand, snel verplaatsend voertuig.

Het vertrekpunt van het drinken van een bier, het roken van een sigaret of het eten van een hamburger is allereerst wel een keuze (verongelukken niet), en heeft daarnaast, hoe graag types als jij dat ook willen, minimaal tot geen effect op omstanders en, wanneer met mate gebruikt, ook niet op de gebruiker. Het zijn genotsmiddelen.

Dat het handig is om openbaar alcoholmisbruik te bestraffen, is het punt niet. Dat het niet toegestaan is om in openbare gelegenheden binnen te roken, is geen probleem. Dat jullie het presteren om op basis van de meest achterlijke drogredeneringen het gebruik van genotsmiddelen in het openbare leven in toto summo te verbieden is waar het om gaat. Niet roken op straat, niet drinken op straat, geen reclame voor snacks en snoep op straat, geen verkoop van bepaalde middelen tussen bepaalde tijden... en het begin, zoals altijd, is natuurlijk gewoon de prijzen verhogen.

Dat heeft niets meer met een beschermende overheid te maken, maar met een betuttelende.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 19:44:59 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191718890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hij betoogt dat samenlevingen veranderen vanwege nieuwe inzichten. Dat dat voor jou te abstract is, betekent niet dat het nergens op slaat.
Oh dat is het punt niet.

Het brutale zit hem in de vergelijkingen die daarvoor van stal gehaald worden. Lees ze vooral nog een keer, Kapitein.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')